PSV - AZ I Eredivisie (06/04/2024)

Bespreek hier de wedstrijden van PSV.
Post Reply
User avatar
TomPSV023
Meervoudig international
Posts: 1052
Joined: 18 Jun 2023, 09:46
Clubvoorkeur: PSV
Favoriete speler: Messi
FOOTB_REM_S: No

Als Clasie of Wolfe geel pakt vanavond zijn ze geschorst tegen ons.
User avatar
B. Dzsudzsak
Regelmatige invaller
Posts: 396
Joined: 19 Jun 2021, 08:41
Clubvoorkeur: PSV Eindhoven
FOOTB_REM_S: No

TomPSV023 wrote: 03 Apr 2024, 09:02 Als Clasie of Wolfe geel pakt vanavond zijn ze geschorst tegen ons.
Een Clasie die niet meedoet bij dit AZ scheelt een slok op een borrel.
“Keep your friends close, keep your enemies closer”.
User avatar
Pierre
Lid 2e elftal
Posts: 166
Joined: 28 Jun 2022, 12:21
Clubvoorkeur: PSV
FOOTB_REM_S: No

Zonde dat je echt helemaal geen extra buitenspelers hebt, want Bakayoko was gisteren weer een drama. Heel lang wachten met de bal aan de voet, 3x kappen, balletje onder de voet en dan erachter komen dat je weer dubbele dekking hebt. Hopen dat Lozano weer fit is.
DeEintovenaar
Nationale topspeler
Posts: 2275
Joined: 24 Mar 2022, 09:22
FOOTB_REM_S: No

Pierre wrote: 03 Apr 2024, 09:04 Zonde dat je echt helemaal geen extra buitenspelers hebt, want Bakayoko was gisteren weer een drama. Heel lang wachten met de bal aan de voet, 3x kappen, balletje onder de voet en dan erachter komen dat je weer dubbele dekking hebt. Hopen dat Lozano weer fit is.
Nou vind ik Bakayoko niet minder dreigend dan Lozano. Lozano raakt ook geen pepernoot. Bij Baka vind ik het grootste probleem dat hij het spel heel vaak vertraagd. Dreigend is hij echt wel.
User avatar
mr.top
Internationale topspeler
Posts: 4860
Joined: 01 Dec 2019, 07:18
FOOTB_REM_S: No

Ja het gaat gewoon wat moeilijker voor PSV. Dus ik vrees dat dit niet zo’n wedstrijd gaat worden als in Alkmaar. Ik ben vooral blij als de club niet verliest.
User avatar
Trixm
Vedette
Posts: 6536
Joined: 06 Sep 2017, 00:00
FOOTB_REM_S: No

Potentiële 🍌
Saibari is underrated.
PeeJ
Vaste waarde in elftal
Posts: 538
Joined: 28 Feb 2021, 17:39
Clubvoorkeur: PSV
FOOTB_REM_S: No

DeEintovenaar wrote: 03 Apr 2024, 09:07
Pierre wrote: 03 Apr 2024, 09:04 Zonde dat je echt helemaal geen extra buitenspelers hebt, want Bakayoko was gisteren weer een drama. Heel lang wachten met de bal aan de voet, 3x kappen, balletje onder de voet en dan erachter komen dat je weer dubbele dekking hebt. Hopen dat Lozano weer fit is.
Nou vind ik Bakayoko niet minder dreigend dan Lozano. Lozano raakt ook geen pepernoot. Bij Baka vind ik het grootste probleem dat hij het spel heel vaak vertraagd. Dreigend is hij echt wel.
Bovendien geeft hij PSV maar wat vaak ademruimte door z'n balvastheid. Ik heb het lange tijd niet in Baka zien zitten, maar volgens mij heb ik dat compleet verkeerd gezien. Is een cruciale speler voor ons, die onnodig hard wordt bekritiseerd. Gistere, na rust toen Teze er wél overheen ging, was Baka erg goed.
These users thanked the author PeeJ for the post:
DeEintovenaar
Op weg naar nr 26
Vedette
Posts: 6156
Joined: 02 Apr 2019, 00:00
FOOTB_REM_S: No

Vanthaman18 wrote: 03 Apr 2024, 08:34
Op weg naar nr 25 wrote: 03 Apr 2024, 08:33 2-2, een AZ in vorm en wij allesbehalve en ook nog eens zonder Schouten en Saibari.
Lachwekkende post
Dank, zorgt ie nog voor een glimlach dus 😉 alles moest weer bij het oude blijven toch? De traditionele nederlaag voorspelling van PCGC dus ietwat ironisch bedoeld 😉 en alles om het niet te jynxen.
These users thanked the author Op weg naar nr 26 for the post:
Vanthaman18
User avatar
Asterix
Meervoudig international
Posts: 1176
Joined: 05 Jun 2023, 16:09
FOOTB_REM_S: No

De laatste 4 edities zelfs verloren, toe maar. Moeizaam, stroperig, frustrerend en open gaten achterin. Een nipte 2-1 winst in blessuretijd en Feyenoord gaat gelijkspelen.
Ich liebe gegenpressung
User avatar
PSVAchterhoek
Vaste waarde in elftal
Posts: 597
Joined: 31 Aug 2021, 18:38
Clubvoorkeur: PSV
Favoriete speler: Ricardo Pepi
FOOTB_REM_S: No

AZ heeft inderdaad de laatste tijd veel potjes gewonnen, maar het is natuurlijk wel een reeks geweest met Sparta, Excelsior, Volendam, Vitesse, Fortuna, Almere en dan vanavond ook nog Heracles.

Zaterdag gewoon vroeg op 1-0 komen en dan speel je het makkelijk uit denk ik. Nog zo'n wedstrijd als thuis tegen Twente liever niet :grin:
Breur
Internationale topspeler
Posts: 3986
Joined: 01 Mar 2018, 00:00
FOOTB_REM_S: No

Zin an.

Ook deze gaan we weer winnen. Hoop wel dat inderdaad de blessure gevallen snel terug zijn. Niet dat ik niet denk dat we met de huidige elf geen resultaat kunnen halen maar het spel wordt er wel leuker op wat mij betreft.
User avatar
Standbeeld
Mister PSV
Posts: 30459
Joined: 03 Sep 2021, 20:50
Clubvoorkeur: PSV
FOOTB_REM_S: No



Mick Jagger Misschien in de openingspost zetten voor extra aandacht?
These users thanked the author Standbeeld for the post:
Mick Jagger
Thoresen
Nationale topspeler
Posts: 1645
Joined: 10 May 2018, 10:22
FOOTB_REM_S: No

Vanthaman18 wrote: 03 Apr 2024, 08:29
Thoresen wrote: 03 Apr 2024, 08:22 Er zal veel afhangen of Schouten wel of niet mee doet op de plek van Ramalho. Ramalho tegen AZ opstellen is vragen om problemen. Hoe hij gisteren een paar keer weer volledig mistastte/instapte kan tegen AZ gewoon niet.

En de kansen afmaken want gisteren werd ook een statistiek getoond dat uit de laatste 25 schoten van Luuk geen enkel doelpunt is gevallen. Zorgelijk.

Geen Til, je speelt echt met een man minder als je hem opstelt.

Ik zie zaterdag als de sleutelwedstrijd win je dan gaat het niet meer mis normaal gesproken. Laat je punten liggen kan je zeker nog kampioen worden, maar staat de druk er vol op.

Feyenoord laat geen punten meer liggen.
Ik ben normaal gezien altijd zeer kritisch op Ramalho, Maar vond hem gisteren echt een prima pot spelen
Ik heb toch echt gezien dat hij bij die scherpe pass van achteruit waar Teze weg was op RB hij eerst knijpt en daarna weer wegloopt, andere diepe bal stapt hij in,dan moet je de bal hebben, en mist en staat vastgenageld. Een paar keer komt aanvaller Excelsior in de bal en draait kinderlijk eenvoudig weg bij Ramalho. Genoeg momenten die tegen een betere tegenstander heel anders kunnen aflopen....
User avatar
SKERLA
Legende
Posts: 10697
Joined: 26 Aug 2017, 14:22
Favoriete speler: Peet Scheefbril
FOOTB_REM_S: No

Ronaldio wrote: 03 Apr 2024, 08:54 Schouten, Lozano en Saibari er niet bij. Beetje zuur dat blessures dit seizoen altijd tijdens en rond belangrijke wedstrijden vallen.

Maar het is niet anders. Je kunt in elk geval niet zeggen dat PSV op basis van geluk kampioen word. Want geluk is er nauwelijks geweest.
Alles puur op basis van eigen kracht.
Inside info?
User avatar
SKERLA
Legende
Posts: 10697
Joined: 26 Aug 2017, 14:22
Favoriete speler: Peet Scheefbril
FOOTB_REM_S: No

B. Dzsudzsak wrote: 03 Apr 2024, 09:04
TomPSV023 wrote: 03 Apr 2024, 09:02 Als Clasie of Wolfe geel pakt vanavond zijn ze geschorst tegen ons.
Een Clasie die niet meedoet bij dit AZ scheelt een slok op een borrel.
Hangt ervan af welke Clasie.
Mick Jagger
Lid van verdienste
Posts: 2075
Joined: 25 Aug 2017, 11:37
Clubvoorkeur: PSV
FOOTB_REM_S: No

Standbeeld wrote: 03 Apr 2024, 09:27

@Mick Jagger Misschien in de openingspost zetten voor extra aandacht?
Gedaan! Prachtige actie, hopelijk is dat iets wat jaarlijks terug gaat komen, want het blijft belangrijk en nodig.
User avatar
VTheMan
Meervoudig international
Posts: 1077
Joined: 24 Jun 2022, 15:13
Clubvoorkeur: PSV
Favoriete speler: Bakayoko
FOOTB_REM_S: No

Mick Jagger wrote: 03 Apr 2024, 09:41
Standbeeld wrote: 03 Apr 2024, 09:27

@Mick Jagger Misschien in de openingspost zetten voor extra aandacht?
Gedaan! Prachtige actie, hopelijk is dat iets wat jaarlijks terug gaat komen, want het blijft belangrijk en nodig.
Ik werk voor het bedrijf dat de website van Matchis doet. En vorig jaar kwam er zoveel verkeer binnen dat de server overbelast werd en de website eruit lag. :tear: Dit jaar zijn we beter voorbereid :)
These users thanked the author VTheMan for the post:
Mick Jagger
User avatar
Hatseflats
Vedette
Posts: 9166
Joined: 16 May 2019, 17:36
FOOTB_REM_S: No

SKERLA wrote: 03 Apr 2024, 09:40
B. Dzsudzsak wrote: 03 Apr 2024, 09:04

Een Clasie die niet meedoet bij dit AZ scheelt een slok op een borrel.
Hangt ervan af welke Clasie.
De Clasie tegen PSV stijgt altijd boven zichzelf uit. Behalve bij de laatste uitwedstrijd :)
Tijn
Internationale topspeler
Posts: 4216
Joined: 26 Aug 2017, 14:00
FOOTB_REM_S: No

Ik hoop met name dat Schouten en Saibari fit zijn.
Saibari heeft echt al heel veel gemist, terwijl hij zo'n enorme ontwikkeling heeft doorgemaakt.

Tegen AZ dan eindelijk eens met het middenveld Veerman, Saibari, Tillman, zodat Til en Ramalho op de bank kunnen.

Geen Clasie bij AZ zou een mooie bonus zijn, maar ze spelen uit tegen Heracles, dus ik acht de kans dat hij geel pakt niet heel erg groot.

p.s. Mick Jagger Volgens mij was het Tillman die bij de uitwedstrijd eerder bij de bal was dan de keeper van AZ en niet Saibari.
Mick Jagger
Lid van verdienste
Posts: 2075
Joined: 25 Aug 2017, 11:37
Clubvoorkeur: PSV
FOOTB_REM_S: No

Tijn wrote: 03 Apr 2024, 10:09
p.s. @Mick Jagger Volgens mij was het Tillman die bij de uitwedstrijd eerder bij de bal was dan de keeper van AZ en niet Saibari.
Mensen zijn scherp vandaag, jij bent al de tweede die me op die fout wees. Heb het inmiddels aangepast. Bedankt!
These users thanked the author Mick Jagger for the post (total 2):
TijnBalazs_22
Chucky
Vedette
Posts: 5511
Joined: 07 Sep 2018, 12:37
FOOTB_REM_S: No

Vanthaman18 wrote: 03 Apr 2024, 08:34
Op weg naar nr 25 wrote: 03 Apr 2024, 08:33 2-2, een AZ in vorm en wij allesbehalve en ook nog eens zonder Schouten en Saibari.
Lachwekkende post
Echt bizar inderdaad, puntverlies voorspellen tegen de nummer 4 waar we al jaar op jaar thuis van verliezen.

Persoonlijk denk ik dat we ‘gewoon’ gaan winnen, al zal het wederom niet van harte gaan verwacht ik. Maar laat mensen die iets anders voorzien gewoon denken wat ze willen in plaats van de positivopolitie uit de hangen, een gelijkspel is namelijk ook niet onrealistisch.
Rikkert1234
Vedette
Posts: 5704
Joined: 12 May 2021, 16:09
Clubvoorkeur: PSV
FOOTB_REM_S: No

Eigenlijk niet bij stil gestaan dat we de laatste paar jaar het zo slecht hebben gedaan tegen AZ thuis. Perfecte manier om die statistiek weer ongedaan te maken. Een kleine 2-1/3-1 moet er wel echt inzitten zelfs zonder Schouten, Lozano, Saibari.
User avatar
DonyellMalen
Legende
Posts: 13901
Joined: 04 Nov 2020, 14:37
Clubvoorkeur: PSV
FOOTB_REM_S: No

User avatar
De Realist
Internationale topspeler
Posts: 4360
Joined: 24 Oct 2021, 23:57
FOOTB_REM_S: No

TomPSV023 wrote: 03 Apr 2024, 09:02 Als Clasie of Wolfe geel pakt vanavond zijn ze geschorst tegen ons.
Dan weet je nu al wie er dus geen geel krijgt vanavond bij AZ ;)
"Give the cup to them today" - Roger Schmidt
Massimo
Legende
Posts: 13814
Joined: 21 Sep 2017, 00:00
FOOTB_REM_S: No

Die Wolfe kan er geen reet van. Clasie zal wel een gemis voor AZ zijn.
These users thanked the author Massimo for the post:
Vanthaman18
Post Reply