Transferwindow 2024/25

Bespreek hier alle inkomende PSV-transfers, gewenste transfers en transfergeruchten.
Post Reply
Iderealist
Talent
Posts: 68
Joined: 04 Nov 2020, 15:30
Clubvoorkeur: PSV
Send Prediction League reminder to second email adress: No

En onze Pepi wordt de volgende
Die andere Wageninger
nilssonH
Moderator
Posts: 11,043
Joined: 18 May 2018, 15:15
Clubvoorkeur: PSV
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Ik heb dit denk ik even gemist, maar Krabby heeft het er op VI over dat de window mogelijk ingekort gaat worden komende zomer.
Dat Feyenoord zich nu al nadrukkelijk roert op een markt die nog niet eens open is, zegt dat de club zich voorbereidt op een drukke zomer. Feyenoord houdt bovendien rekening met een kortere window. Clubs uit de vijf grote competities in Europa – de Premier League, La Liga, Bundesliga, Serie A en Ligue 1 – zijn van plan dat te gaan bespreken, zodat de transferperiode niet sluit op 2 september, maar al op 15 augustus.
User avatar
SKERLA
Legende
Posts: 10,697
Joined: 26 Aug 2017, 14:22
Favoriete speler: Peet Scheefbril
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Mooi, dan hoef ik minder vakantiedagen op te nemen.
User avatar
Hatseflats
Vedette
Posts: 9,166
Joined: 16 May 2019, 17:36
Send Prediction League reminder to second email adress: No

nilssonH wrote: 03 Apr 2024, 18:22 Ik heb dit denk ik even gemist, maar Krabby heeft het er op VI over dat de window mogelijk ingekort gaat worden komende zomer.
Dat Feyenoord zich nu al nadrukkelijk roert op een markt die nog niet eens open is, zegt dat de club zich voorbereidt op een drukke zomer. Feyenoord houdt bovendien rekening met een kortere window. Clubs uit de vijf grote competities in Europa – de Premier League, La Liga, Bundesliga, Serie A en Ligue 1 – zijn van plan dat te gaan bespreken, zodat de transferperiode niet sluit op 2 september, maar al op 15 augustus.
Dat is leuk en aardig, maar dat gaat deze zomerperiode zeker niet gebeuren. Zou heel raar zijn om in april of mei te gaan zeggen dat de transferwindow 2 weken wordt ingekort. Dan zou je de clubs die dit al op voorhand weten kunnen beschuldigen van voorkennis ;)
Mick Jagger
Lid van verdienste
Posts: 2,075
Joined: 25 Aug 2017, 11:37
Clubvoorkeur: PSV
Send Prediction League reminder to second email adress: No

nilssonH wrote: 03 Apr 2024, 18:22 Ik heb dit denk ik even gemist, maar Krabby heeft het er op VI over dat de window mogelijk ingekort gaat worden komende zomer.
Dat Feyenoord zich nu al nadrukkelijk roert op een markt die nog niet eens open is, zegt dat de club zich voorbereidt op een drukke zomer. Feyenoord houdt bovendien rekening met een kortere window. Clubs uit de vijf grote competities in Europa – de Premier League, La Liga, Bundesliga, Serie A en Ligue 1 – zijn van plan dat te gaan bespreken, zodat de transferperiode niet sluit op 2 september, maar al op 15 augustus.
Dat hebben ze een paar jaar geleden in de Premier League al geprobeerd, dat experiment bleef bij een seizoen omdat niemand dat leuk vond. Geen idee waarom ze het nu opnieuw willen proberen.
User avatar
ShovingNE2
Site Admin
Posts: 29,749
Joined: 25 Aug 2017, 11:11
Send Prediction League reminder to second email adress: No

SKERLA wrote: 03 Apr 2024, 18:25 Mooi, dan hoef ik minder vakantiedagen op te nemen.
Wij overwegen kroontjes 5 vakantie dagen te vergoeden tot een maximaal bedrag van 567,53 per dag.
These users thanked the author ShovingNE2 for the post:
Breur
"When it comes to luck, you create your own" - Bruce Springsteen
Kolkmania
Regelmatige invaller
Posts: 338
Joined: 28 Jun 2021, 10:20
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Voormalig KG wrote: 03 Apr 2024, 16:02
Kolkmania wrote: 03 Apr 2024, 13:06 Wie is de laatste buitenspeler die vanuit een laagvlieger/middenmoter in de Eredivisie/KKD is getransfereerd naar één van de top drie clubs of het buitenland en daadwerkelijk geslaagd is?
Ik kom niet verdan spelers in de categorie Doan, Idrissi, Alireza, Odgaard, Ejuke, Sarr, etc. Mis ik wat duidelijke voorbeelden? Vind dat toch wel opvallend en maakt me wat huiverig.

Kan me overigens wel voorstellen dat een verdediger of middenveler later in zijn carrière opbloeit doordat zijn kwaliteiten minder gewaardeerd werden of de situatie ongunstig is. Zie een Schouten, Van der Ven, Botman, Dumfries, Hamer, etc.
Echter is het beoordelen van een goede techniek, snelheid en rendement een stuk makkelijker vroeg in de carrière, waardoor buitenspelers toch vaak opgeleid/gekocht worden in de jeugdopleiding van PSV, Feyenoord, Ajax en AZ of in het buitenland.

Als we wat gokjes willen nemen van (2-5 miljoen) zou ik het eerder zoeken in de Zuid-Amerikaanse, Oost Europese, Scandinavische of Afrikaanse markt of relatieve grote bedragen uitgeven voor grote jeudgdtalenten die aansluiten bij JO18 of Jong PSV.
Als je puur breedte wil creëeren is het de vraag of een Simons/Nassoh daadwerkelijk minder zijn dan een Driouech. En als dat verschil er is, is dat het waard om 2-3 miljoen te investeren met de nodige opportunity cost als gevolg.

(edit: weliicht de meest voor de hand liggende vergeten; Danjuma. Hoewel die dus ook uit onze eigen opleiding kwam en we die geen structurele kans hebben gegeven)
Een Isak en Odegaard werden ook wel eens op de buiten posities gezet en het vergaat hun in ieder geval prima
Beide spelers die op dat moment zeer hoog aangeschreven waren en enkel bij Willem 2 en Dortmund speelden op huurbasis. Niet echt relevant voor de categorie waar we het nu over hebben.
Kolkmania
Regelmatige invaller
Posts: 338
Joined: 28 Jun 2021, 10:20
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Robson de Souza wrote: 03 Apr 2024, 16:10
Kolkmania wrote: 03 Apr 2024, 13:06 Wie is de laatste buitenspeler die vanuit een laagvlieger/middenmoter in de Eredivisie/KKD is getransfereerd naar één van de top drie clubs of het buitenland en daadwerkelijk geslaagd is?
Ik kom niet verdan spelers in de categorie Doan, Idrissi, Alireza, Odgaard, Ejuke, Sarr, etc. Mis ik wat duidelijke voorbeelden? Vind dat toch wel opvallend en maakt me wat huiverig.

Kan me overigens wel voorstellen dat een verdediger of middenveler later in zijn carrière opbloeit doordat zijn kwaliteiten minder gewaardeerd werden of de situatie ongunstig is. Zie een Schouten, Van der Ven, Botman, Dumfries, Hamer, etc.
Echter is het beoordelen van een goede techniek, snelheid en rendement een stuk makkelijker vroeg in de carrière, waardoor buitenspelers toch vaak opgeleid/gekocht worden in de jeugdopleiding van PSV, Feyenoord, Ajax en AZ of in het buitenland.

Als we wat gokjes willen nemen van (2-5 miljoen) zou ik het eerder zoeken in de Zuid-Amerikaanse, Oost Europese, Scandinavische of Afrikaanse markt of relatieve grote bedragen uitgeven voor grote jeudgdtalenten die aansluiten bij JO18 of Jong PSV.
Als je puur breedte wil creëeren is het de vraag of een Simons/Nassoh daadwerkelijk minder zijn dan een Driouech. En als dat verschil er is, is dat het waard om 2-3 miljoen te investeren met de nodige opportunity cost als gevolg.

(edit: weliicht de meest voor de hand liggende vergeten; Danjuma. Hoewel die dus ook uit onze eigen opleiding kwam en we die geen structurele kans hebben gegeven)
Het is natuurlijk logisch dat je een vergelijking trekt naar eerdere transfers van subtopclubs naar top Eredivisie/buitenland. Maar als je zo zou kijken dan had PSV na de aankopen van Maher en Ramselaar niet voor Veerman moeten gaan. Je moet het toch echt bekijken per geval en als een speler bepaalde statistieken kan overleggen en ook nog eens beschikt over een of meerdere wapens (Driouech zijn snelheid en bereidwillendheid om druk te zetten bijvoorbeeld) dan kun je als scouting/technische staf alsnog bepalen dat de speler hier kan slagen. Stel dat Excelsior degradeert en je hoeft maar 1 miljoen te betalen dan zou ik de gok zeker aandurven.
Uiteraard is elk geval uniek, maar ik heb het hier specifiek over buitenspelers. Er zijn voorbeelden zat van middenvelders die zich via lagere regionen toch opgewerkt hebben, zie ook mijn benoemde voorbeelden.

Voor 1 miljoen vind ik het inderdaad te verantwoorden dat je zo'n jongen aanschaft. Bij bedragen van 3.5/4 miljoen zoals eerder genoemd ben ik toch wat terughoudend.
These users thanked the author Kolkmania for the post:
Robson de Souza
User avatar
SKERLA
Legende
Posts: 10,697
Joined: 26 Aug 2017, 14:22
Favoriete speler: Peet Scheefbril
Send Prediction League reminder to second email adress: No

ShovingNE2 wrote: 03 Apr 2024, 19:46
SKERLA wrote: 03 Apr 2024, 18:25 Mooi, dan hoef ik minder vakantiedagen op te nemen.
Wij overwegen kroontjes 5 vakantie dagen te vergoeden tot een maximaal bedrag van 567,53 per dag.
Het OJK biedt al meer. Probeer het nog eens.
nilssonH
Moderator
Posts: 11,043
Joined: 18 May 2018, 15:15
Clubvoorkeur: PSV
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Mick Jagger wrote: 03 Apr 2024, 19:33Dat hebben ze een paar jaar geleden in de Premier League al geprobeerd, dat experiment bleef bij een seizoen omdat niemand dat leuk vond. Geen idee waarom ze het nu opnieuw willen proberen.
Was dat niet omdat het destijds alleen in de Premier League werd geprobeerd waardoor andere competities een voordeel hadden? Zoals ik het nu lees gaan ze het in alle toplanden tegelijk doen. Maar als dit concreet wordt zal het vanzelf wel naar buiten komen.
User avatar
ShovingNE2
Site Admin
Posts: 29,749
Joined: 25 Aug 2017, 11:11
Send Prediction League reminder to second email adress: No

SKERLA wrote: 03 Apr 2024, 20:04
ShovingNE2 wrote: 03 Apr 2024, 19:46

Wij overwegen kroontjes 5 vakantie dagen te vergoeden tot een maximaal bedrag van 567,53 per dag.
Het OJK biedt al meer. Probeer het nog eens.
Tegen het (verstandelijke) (on)vermogen dab de Wethouder kan ik niet op.
"When it comes to luck, you create your own" - Bruce Springsteen
rjg1992
Bankzitter
Posts: 231
Joined: 04 Nov 2020, 16:00
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Kolkmania wrote: 03 Apr 2024, 13:06 Wie is de laatste buitenspeler die vanuit een laagvlieger/middenmoter in de Eredivisie/KKD is getransfereerd naar één van de top drie clubs of het buitenland en daadwerkelijk geslaagd is?
Ik kom niet verdan spelers in de categorie Doan, Idrissi, Alireza, Odgaard, Ejuke, Sarr, etc. Mis ik wat duidelijke voorbeelden? Vind dat toch wel opvallend en maakt me wat huiverig.

Kan me overigens wel voorstellen dat een verdediger of middenveler later in zijn carrière opbloeit doordat zijn kwaliteiten minder gewaardeerd werden of de situatie ongunstig is. Zie een Schouten, Van der Ven, Botman, Dumfries, Hamer, etc.
Echter is het beoordelen van een goede techniek, snelheid en rendement een stuk makkelijker vroeg in de carrière, waardoor buitenspelers toch vaak opgeleid/gekocht worden in de jeugdopleiding van PSV, Feyenoord, Ajax en AZ of in het buitenland.

Als we wat gokjes willen nemen van (2-5 miljoen) zou ik het eerder zoeken in de Zuid-Amerikaanse, Oost Europese, Scandinavische of Afrikaanse markt of relatieve grote bedragen uitgeven voor grote jeudgdtalenten die aansluiten bij JO18 of Jong PSV.
Als je puur breedte wil creëeren is het de vraag of een Simons/Nassoh daadwerkelijk minder zijn dan een Driouech. En als dat verschil er is, is dat het waard om 2-3 miljoen te investeren met de nodige opportunity cost als gevolg.

(edit: weliicht de meest voor de hand liggende vergeten; Danjuma. Hoewel die dus ook uit onze eigen opleiding kwam en we die geen structurele kans hebben gegeven)
Veerman, Timber, Dallinga, Wieffer, Beelen, Rosario, Beukema, Spierings, Dallinga, van der Ven, Summerville, Tissoudali, Matusiwa, Beukema, Schuurs.
Eenhoopjob
Basisspeler
Posts: 494
Joined: 04 Nov 2020, 16:09
Send Prediction League reminder to second email adress: No

De meeste zijn geen buitenspelers hè 😉
User avatar
Maax
Meervoudig international
Posts: 1,302
Joined: 21 Jun 2022, 09:52
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Het heeft ook een beetje met verwachtingspatroon te maken. Ik vond bv Jozefzoon het prima doen voor prijs/kwaliteit. Als Drouich zoiets kan brengen, moet je toch tevreden zijn? Ik denk dat niemand de illusie heeft dat hij 40+ miljoen op gaat leveren.
These users thanked the author Maax for the post:
Waragi
Gerard Karnemelk
Veelbelovend talent
Posts: 105
Joined: 06 Jun 2023, 15:51
Clubvoorkeur: PSV
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Mertens, Chadli, Dembele, onze Noa
These users thanked the author Gerard Karnemelk for the post:
Kolkmania
Mick Jagger
Lid van verdienste
Posts: 2,075
Joined: 25 Aug 2017, 11:37
Clubvoorkeur: PSV
Send Prediction League reminder to second email adress: No

nilssonH wrote: 03 Apr 2024, 20:12
Was dat niet omdat het destijds alleen in de Premier League werd geprobeerd waardoor andere competities een voordeel hadden? Zoals ik het nu lees gaan ze het in alle toplanden tegelijk doen. Maar als dit concreet wordt zal het vanzelf wel naar buiten komen.
Ja, je hebt gelijk. Nu je het zegt ging het inderdaad om het nadeel t.o.v. andere toplanden.
Verder is het inderdaad afwachten. Die verandering werd in de PL in september 2017 ingevoerd en gold vanaf de zomer van 2018, dus waarschijnlijk is het nu al te laat om deze verandering komende zomer al te laten gelden, helemaal als er eerst nog officieel een klap op moet worden gegeven. Maar wie weet.
User avatar
Ardbeg
Mister PSV
Posts: 25,533
Joined: 08 Feb 2018, 00:00
Send Prediction League reminder to second email adress: No




Ik blijf er over door gaan. Halen!
Last edited by Ardbeg on 03 Apr 2024, 21:37, edited 2 times in total.
These users thanked the author Ardbeg for the post (total 2):
DeBruyneAronhondeveld4
User avatar
Standbeeld
Mister PSV
Posts: 30,459
Joined: 03 Sep 2021, 20:50
Clubvoorkeur: PSV
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Maax wrote: 03 Apr 2024, 20:25Drouich
Hou jij het maar mooi bij Driehoek. :mrgreen:
Kolkmania
Regelmatige invaller
Posts: 338
Joined: 28 Jun 2021, 10:20
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Gerard Karnemelk wrote: 03 Apr 2024, 20:31 Mertens, Chadli, Dembele, onze Noa
Ik denk dat Mertens inderdaad het beste voorbeeld is (wel één die 11 jaar geleden uit de Eredivisie is vertrokken, dat is een lange tijd geleden). Alle andere genoemde spelers zijn geen succes geweest in het buitenland, zijn geen buitenspeler of komen uit de jeugdopleiding van een topclub. Best wel bijzonder.
Maax wrote: 03 Apr 2024, 20:25 Het heeft ook een beetje met verwachtingspatroon te maken. Ik vond bv Jozefzoon het prima doen voor prijs/kwaliteit. Als Drouich zoiets kan brengen, moet je toch tevreden zijn? Ik denk dat niemand de illusie heeft dat hij 40+ miljoen op gaat leveren.
Absoluut. Maar als je je eigen jeugdopleiding respecteert, dan zou ik toch eerst heel kritisch kijken naar alternatieven binnen de jeugdopleding.

Als Driouech als 4e buitenspeler moet fungeren, kan Jevon Simons, Mohamed Nassoh of Emir Bars die rol dan niet opvullen? Kopen van spelers, waarvan je weet dat hij zeer waarschijnlijk niet de potentie heeft om uit te groeien als sterkhouder, zou voor mij een laatste optie zijn. Dan zou ik dat geld liever besteden aan jongere absolute toptalenten voor de jeugdopleiding, of het in de zak houden en spenderen aan daadwerkelijke versterkingen voor de eerste 15 spelers.
These users thanked the author Kolkmania for the post:
De Realist
User avatar
Maax
Meervoudig international
Posts: 1,302
Joined: 21 Jun 2022, 09:52
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Kolkmania wrote: 04 Apr 2024, 08:10
Gerard Karnemelk wrote: 03 Apr 2024, 20:31 Mertens, Chadli, Dembele, onze Noa
Ik denk dat Mertens inderdaad het beste voorbeeld is (wel één die 11 jaar geleden uit de Eredivisie is vertrokken, dat is een lange tijd geleden). Alle andere genoemde spelers zijn geen succes geweest in het buitenland, zijn geen buitenspeler of komen uit de jeugdopleiding van een topclub. Best wel bijzonder.
Maax wrote: 03 Apr 2024, 20:25 Het heeft ook een beetje met verwachtingspatroon te maken. Ik vond bv Jozefzoon het prima doen voor prijs/kwaliteit. Als Drouich zoiets kan brengen, moet je toch tevreden zijn? Ik denk dat niemand de illusie heeft dat hij 40+ miljoen op gaat leveren.
Absoluut. Maar als je je eigen jeugdopleiding respecteert, dan zou ik toch eerst heel kritisch kijken naar alternatieven binnen de jeugdopleding.

Als Driouech als 4e buitenspeler moet fungeren, kan Jevon Simons, Mohamed Nassoh of Emir Bars die rol dan niet opvullen? Kopen van spelers, waarvan je weet dat hij zeer waarschijnlijk niet de potentie heeft om uit te groeien als sterkhouder, zou voor mij een laatste optie zijn. Dan zou ik dat geld liever besteden aan jongere absolute toptalenten voor de jeugdopleiding, of het in de zak houden en spenderen aan daadwerkelijke versterkingen voor de eerste 15 spelers.
Ik kijk zelf veelste weinig J-PSV om te oordelen of Nassoh, Bars of Simons het niveau hebben. Maar als het antwoord hierop nee of nog niet is, lijkt het me ook niet verkeerd om dat soort gasten een jaar te verhuren en ervaring op te laten doen in de ED.

Het zijn in ieder geval niet de mega talenten volgens mij, dan lijkt Driekhoek mij een prima tussenoplossing.

Wel mee eens dat je uiteraard eerst helemaal voor 4e winger prima in je eigen jeugd kan kijken. Maar het zegt ook wel wat dat die jongens nu nog geen kans krijgen van Bosz.
These users thanked the author Maax for the post:
rjg1992
Teletubby
Nationale topspeler
Posts: 2,234
Joined: 06 Jun 2023, 10:03
Clubvoorkeur: PSV
Send Prediction League reminder to second email adress: No



Gaat toch inderdaad interessant worden zoals Rik inderdaad schetst. Een van de eerste in een lange tijd zonder die extra druk. Echter zijn de nummers 1 op je lijstje, vast en zeker ook wel nummer 1 op het lijstje van andere clubs dus ik verwacht eigenlijk wel dat PSV redelijk snel al de 100% zeker openstaande vacatures (basis RCV en back up buitenspeler) zal invullen maar dat de rest van de spelers voornamelijk gehaald zullen worden na een verkoop van spelers. Bakayoko eruit -- > nieuwe buitenspeler erin, Veerman eruit, nieuwe basis cm erin, Bennie (als hij wilt vertrekken) eruit, nieuwe basis keeper erin.

Dus in de basis zal er niet al teveel veranderen je hoeft alleen niet door tijdsdruk van een voorronde sneller een tweede, derde of zelfs vierde keus spelers te contracteren maar je kan die extra weken wachten op je A keus.
User avatar
Struviet
Meervoudig international
Posts: 1,340
Joined: 15 Aug 2020, 20:50
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Door het EK zal de transferperiode ook wel redelijk laat op gang komen denk ik.
User avatar
Ardbeg
Mister PSV
Posts: 25,533
Joined: 08 Feb 2018, 00:00
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Almada ;)
Robson de Souza
Vedette
Posts: 6,654
Joined: 27 Aug 2017, 18:28
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Teletubby wrote: 04 Apr 2024, 11:18

Gaat toch inderdaad interessant worden zoals Rik inderdaad schetst. Een van de eerste in een lange tijd zonder die extra druk. Echter zijn de nummers 1 op je lijstje, vast en zeker ook wel nummer 1 op het lijstje van andere clubs dus ik verwacht eigenlijk wel dat PSV redelijk snel al de 100% zeker openstaande vacatures (basis RCV en back up buitenspeler) zal invullen maar dat de rest van de spelers voornamelijk gehaald zullen worden na een verkoop van spelers. Bakayoko eruit -- > nieuwe buitenspeler erin, Veerman eruit, nieuwe basis cm erin, Bennie (als hij wilt vertrekken) eruit, nieuwe basis keeper erin.

Dus in de basis zal er niet al teveel veranderen je hoeft alleen niet door tijdsdruk van een voorronde sneller een tweede, derde of zelfs vierde keus spelers te contracteren maar je kan die extra weken wachten op je A keus.
Ik sluit niet uit dat PSV al met 1 of 2 spelers nagenoeg akkoord is voor volgend seizoen (transfervrij) en dat ze dit pas na het behalen van het kampioenschap bekend gaan maken.
User avatar
Vanthaman18
Internationale topspeler
Posts: 4,851
Joined: 31 Jan 2022, 13:19
Favoriete speler: Luuk de Jong
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Robson de Souza wrote: 04 Apr 2024, 11:50
Teletubby wrote: 04 Apr 2024, 11:18

Gaat toch inderdaad interessant worden zoals Rik inderdaad schetst. Een van de eerste in een lange tijd zonder die extra druk. Echter zijn de nummers 1 op je lijstje, vast en zeker ook wel nummer 1 op het lijstje van andere clubs dus ik verwacht eigenlijk wel dat PSV redelijk snel al de 100% zeker openstaande vacatures (basis RCV en back up buitenspeler) zal invullen maar dat de rest van de spelers voornamelijk gehaald zullen worden na een verkoop van spelers. Bakayoko eruit -- > nieuwe buitenspeler erin, Veerman eruit, nieuwe basis cm erin, Bennie (als hij wilt vertrekken) eruit, nieuwe basis keeper erin.

Dus in de basis zal er niet al teveel veranderen je hoeft alleen niet door tijdsdruk van een voorronde sneller een tweede, derde of zelfs vierde keus spelers te contracteren maar je kan die extra weken wachten op je A keus.
Ik sluit niet uit dat PSV al met 1 of 2 spelers nagenoeg akkoord is voor volgend seizoen (transfervrij) en dat ze dit pas na het behalen van het kampioenschap bekend gaan maken.
Ja, zo kan ik het ook ;) . Ik sluit niet uit dat PSV al rond is met de vervanger van Veerman en Bakayoko. Ik sluit ook niet uit dat wij volgend jaar de CL winnen. Sterker nog, ik sluit niet uit dat Ajax volgend jaar gaat degraderen.
Post Reply