Nee, in mijn ogen niet. Ramaj is beter dan Rulli.
Ajax deel II
- VeresRivne
- Vedette
- DonyellMalen
- Legende
- Clubvoorkeur: PSV
- Vanthaman18
- Internationale topspeler
- Favoriete speler: Luuk de Jong
Heb natuurlijk niet alles gezien van Ajax, maar ik heb altijd het idee gehad dat Rulli een veel betere keeper is dan
- These users thanked the author Vanthaman18 for the post (total 2):
- Grasmat • guus
- GillesdelaCroquette
Is Rulli zo slecht dan? Want Ramaj is al niet veel soeps volgens de statistieken.
When you have nobody to fuck with, you can go fuck yourself.
- VeresRivne
- Vedette
Rulli maakt stiekem best veel blunders, komt wat rustiger over maar nee van wat hij bij Ajax heeft laten zien ken ik eigenlijk bijna geen collega supporters die Rulli over Ramaj preferen. Laten we overigens niet vergeten dat Rulli wel stabielere defensies voor zich had toen hij bij Ajax speelde...elke keeper zal het momenteel bij Ajax moeilijk hebben achterin.Vanthaman18 wrote: ↑06 Apr 2024, 11:31 Heb natuurlijk niet alles gezien van Ajax, maar ik heb altijd het idee gehad dat Rulli een veel betere keeper is dan
It's not the size of the dog in the fight, it's the size of fight in the dog.
SLAVA UKRAINE!!!
SLAVA UKRAINE!!!
-
- Geselecteerd voor Oranje
Ik vind dat er in de bovenstaande analyse compleet voorbij gegaan wordt aan het feit dat hij wel de titel AD/ CEO heeft. Maar in de praktijk ook de TD rol gaat vervullen. En dan heb je al wat meer directe invloed op de financiële resultaten.Balinho wrote: ↑05 Apr 2024, 19:59trouwepsvfan wrote: ↑05 Apr 2024, 19:53 Concluderend: ‘Gezien het bijzondere karakter van deze beursvennootschap, de relatief beperkte invloed van een ceo van een voetbalclub op de resultaten, het nogal beperkte trackrecord van de nieuwe kandidaat en het gegeven dat de beurskoers feitelijk ook niet noemenswaardig is beïnvloed door het nieuws van zijn aanstelling, lijkt mij in dit geval geen sprake te zijn geweest van koersgevoelige informatie.’ - Daan Doorenbos (partner bij Stibbe en hoogleraar in Nijmegen)
https://fd.nl/financiele-markten/151291 ... te-affaireHoewel beursvennootschappen hier volgens Doorenbos in de praktijk geen risico’s mee nemen en bestuurswijzigingen standaard als voorwetenschap aanmerken, ligt het juridisch genuanceerder. Zeker bij Ajax, omdat het geen gewone onderneming is, maar een voetbalclub. ‘Uit onderzoek blijkt dat de aandelenkoers van beursgenoteerde voetbalclubs bovenal wordt bepaald door de resultaten op het veld en in de competities. Daarnaast zijn beslissingen over sponsorcontracten, licenties, uitzendrechten, belangrijke transfers en bijvoorbeeld het aanstellen van een hoofdtrainer van belang’, zegt hij. Maar het is volgens hem niet vanzelfsprekend dat de aanstelling van een nieuwe bestuurder een relevante invloed op de aandelenkoers heeft.
- These users thanked the author Harminator for the post:
- Balinho
-
Ik denk dat iedereen, en ook trouwepsvfan , er aan voorbij gaan dat deze man, wat op dit vakgebied een behoorlijke meneer is overigens, dit zeer waarschijnlijk naar buiten brengt met een bepaald belang. Hij werkt bij Stibbe (topadvocatenkantoor) en hij of Stibbe zal banden hebben met Kroes zelf of met iemand van het raad van bestuur.Harminator wrote: ↑06 Apr 2024, 11:46Ik vind dat er in de bovenstaande analyse compleet voorbij gegaan wordt aan het feit dat hij wel de titel AD/ CEO heeft. Maar in de praktijk ook de TD rol gaat vervullen. En dan heb je al wat meer directe invloed op de financiële resultaten.
Wat hij zegt is vrij dunnetjes.
-
- Nationale topspeler
Stibbe staat ook niet bekend als het kantoor wat zelf alles zo netjes op orde heeft zeg maar…Ittot wrote: ↑06 Apr 2024, 12:04Ik denk dat iedereen, en ook @trouwepsvfan , er aan voorbij gaan dat deze man, wat op dit vakgebied een behoorlijke meneer is overigens, dit zeer waarschijnlijk naar buiten brengt met een bepaald belang. Hij werkt bij Stibbe (topadvocatenkantoor) en hij of Stibbe zal banden hebben met Kroes zelf of met iemand van het raad van bestuur.Harminator wrote: ↑06 Apr 2024, 11:46
Ik vind dat er in de bovenstaande analyse compleet voorbij gegaan wordt aan het feit dat hij wel de titel AD/ CEO heeft. Maar in de praktijk ook de TD rol gaat vervullen. En dan heb je al wat meer directe invloed op de financiële resultaten.
Wat hij zegt is vrij dunnetjes.
-
- Vedette
-
- Vedette
Dit is echt al een keer of 10 langsgekomen. Het gaat wel degelijk om informatie die een significant effect kan hebben op de koers.Op weg naar nr 25 wrote: ↑06 Apr 2024, 08:38Het gaat niet om een significant effect op de koers, het gaat om significante informatie die anderen niet hebben die effect op de koers zou kunnen hebben. De aanstelling van een AD bij een bedrijf zou dat kunnen hebben natuurlijk. We zullen het wellicht nooit weten of over lange tijd
-
- Vedette
Zo werkt de Nederlandse bewijslast (gelukkig) niet.
Het OM zal moeten aantonen dat andere gevallen vergelijkbaar genoeg zijn, en aan Kroes uiteraard om dat te betwisten. Maar Kroes hoeft niks te bewijzen, Kroes heeft voldoende aan gerede twijfel.
Last edited by Brael on 06 Apr 2024, 12:36, edited 1 time in total.
- De Realist
- VeresRivne
- Vedette
Dag is nog jong....De Realist wrote: ↑06 Apr 2024, 12:35 Is er nog niemand ontslagen of in opspraak gekomen of is het gewoon een vrij rustige dag vandaag?
- These users thanked the author VeresRivne for the post (total 3):
- Grasmat • Ykhim • De Realist
It's not the size of the dog in the fight, it's the size of fight in the dog.
SLAVA UKRAINE!!!
SLAVA UKRAINE!!!
-
Het OM zal uiteraard met bewijslast moeten komen. Maar dat is niet moeilijk aangezien de feiten er niet om liegen. Echter zal met name Kroes moeten aantonen dat dit een ander geval is dan normaal. Wat anders is het een vrij kant en klare zaak.
-
- Legende
Inderdaad.Harminator wrote: ↑06 Apr 2024, 11:46Ik vind dat er in de bovenstaande analyse compleet voorbij gegaan wordt aan het feit dat hij wel de titel AD/ CEO heeft. Maar in de praktijk ook de TD rol gaat vervullen. En dan heb je al wat meer directe invloed op de financiële resultaten.
Ajax moet ieder jaar 50-60 miljoen halen uit het voetbal via transfers of CL deelname. Dat is een grote risicofactor in hun begroting. Daar speelt de CEO in een voetbalbedrijf een belangrijke rol in. Niet voor niets zijn Ajax, Feyenoord en PSV een voormalige TD nu AD.
De vent maakt de tent.
Was Van Halst benoemd als vaste CEO dan had dat echt wel wat gedaan met de waarde van Ajax bijvoorbeeld.
- ShovingNE2
- Site Admin
Tja, dat betoogde ik ook. Maar het schijnt volgens TPF een feit te zijn dat je dan nog steeds geen invloed hebt op de resultaten.
Nou: dat heb je natuurlijk 100%. Als jij bepaalt hoe de selectie eruit ziet beinvloed dat je resultaat. Hoe duidelijk wil je het hebben dit jaar.
Sterker nog: Kroes verkondigde dat hij het transfergeld heel anders besteed zou hebben afgelopen zomer (iets met linksbacks en rechtsbuitens) en je moet van slechte huize komen wil je dat geen beter resultaat hebben opgeleverd.
Wel mooi trouwens dat ze zich verder in de financiële nesten hebben gewerkt met Hendo. Voegt geen sodemieter toe maar wel weer ruim 20 milijoen over de balk.
Nou: dat heb je natuurlijk 100%. Als jij bepaalt hoe de selectie eruit ziet beinvloed dat je resultaat. Hoe duidelijk wil je het hebben dit jaar.
Sterker nog: Kroes verkondigde dat hij het transfergeld heel anders besteed zou hebben afgelopen zomer (iets met linksbacks en rechtsbuitens) en je moet van slechte huize komen wil je dat geen beter resultaat hebben opgeleverd.
Wel mooi trouwens dat ze zich verder in de financiële nesten hebben gewerkt met Hendo. Voegt geen sodemieter toe maar wel weer ruim 20 milijoen over de balk.
"When it comes to luck, you create your own" - Bruce Springsteen
-
Kroes had volgens mij aangegeven al dat hij zijn aandelen van GAE pas later wilde verkopen omdat hij dacht dat ze nog meer waard zouden worden, daarmee lijkt zijn belang duidelijk zoveel mogelijk geld verdienen. Wanneer is hij aandelen Ajax gaan kopen? Direct na zijn eerste gesprekken over een functie bij Ajax en toen hij aangesteld werd heeft hij een week eerder nog eens flink wat bijgekocht. Als zijn verhaal over een signaal afgeven zou kloppen, dan had dat signaal er ook al geweest zonder die laatste extra aanschaf. Hij heeft op zijn minst heel erg de schijn tegen. Daarbij heeft hij sowieso al de regels verbroken van de KNVB en AZ en waarschijnlijk ook al bij GAE.
De cultuur bij Ajax is duidelijk verrot, want veel binnen de club boeit het niks of hij de wet heeft overtreden, ze denken dat hij succes kan brengen, dus willen ze hem houden. Alles voor het resultaat.
De cultuur bij Ajax is duidelijk verrot, want veel binnen de club boeit het niks of hij de wet heeft overtreden, ze denken dat hij succes kan brengen, dus willen ze hem houden. Alles voor het resultaat.
- voetballeed
- Verbannen
-
- Clubvoorkeur: v.v. UNA
Bij een bedrijf met gezonde bedrijfsvoering zou de impact van het wegvallen van één nooit zo groot mogen zijn als die nu is geweest.
Dat zegt meer over het amateurisme binnen BVO's dan wat anders.
- These users thanked the author Prof_napo for the post:
- Standbeeld
- Persepolis
- Vedette
Ramaj maakt ook met regelmaat fouten/blunders. Eergisteren nog 2 in dezelfde wedstrijd, waaruit 1 goal viel. Hij heeft ook verder geen specifieke kwaliteiten die bovengemiddeld zijn. Dat heeft Rulli ook niet, maar voor mijn gevoel is hij net wat stabieler. Maar toegegeven, ik heb hem niet zoveel zien spelen als jij of jouw medesupporters dus mijn gevoel kan het mis hebben. Maar ook als Rulli geen verbetering is, is het zeker geen significante achteruitgang. Het is de ene matige keeper voor de ander.VeresRivne wrote: ↑06 Apr 2024, 11:34Rulli maakt stiekem best veel blunders, komt wat rustiger over maar nee van wat hij bij Ajax heeft laten zien ken ik eigenlijk bijna geen collega supporters die Rulli over Ramaj preferen. Laten we overigens niet vergeten dat Rulli wel stabielere defensies voor zich had toen hij bij Ajax speelde...elke keeper zal het momenteel bij Ajax moeilijk hebben achterin.Vanthaman18 wrote: ↑06 Apr 2024, 11:31 Heb natuurlijk niet alles gezien van Ajax, maar ik heb altijd het idee gehad dat Rulli een veel betere keeper is dan
- Vanthaman18
- Favoriete speler: Luuk de Jong
Brobbey de duurste speler uit de Eredivisie? Heeft de warmte je nu al te pakken?voetballeed wrote: ↑06 Apr 2024, 13:27 We moeten natuurlijk niet net alsof doen dat Ajax op omvallen staat. Met Hato, Taylor, Brobbey en Bergwijn kunnen ze zo 150+ miljoen liquide maken.
Denk dat Brobbey met afstand de duurste speler uit de Eredivisie is.
Met 150 miljoej kapitaal kun je direct concurreren met PSV, mits slim besteed.
- These users thanked the author Vanthaman18 for the post:
- De Realist
- voetballeed
- Verbannen
Zeker, ik snap het moeilijk te accepteren is maar van alle spelers, op dit moment in de Eredivisie, gaat Brobbey het meeste opleveren.
Wordt ook volledig terecht de 1e spits op het EK.
Wordt ook volledig terecht de 1e spits op het EK.
Last edited by voetballeed on 06 Apr 2024, 13:30, edited 1 time in total.