Ajax deel II

Clubs en wedstrijden uit de Eredivisie kunnen hier besproken worden.
Locked
Grasmat
Lid van verdienste
Clubvoorkeur: PSV
Favoriete speler: Dn Flamingo

voetballeed wrote: 06 Apr 2024, 14:45
Standbeeld wrote: 06 Apr 2024, 14:35
We hebben inderdaad met de nieuwe Messi te maken. Op 21 jarige leeftijd al 10mln(!!!) waard volgens TM.
En volgens CIES Football Observatory 55 miljoen. Zullen we middelen dan?
Dat was het meest debiele lijstje dat ik ooit gezien heb. Op een lijst met onrealistische lijstjes zou dat lijstje bovenaan de lijst staan.

Dus nee, we zullen niet middelen.
These users thanked the author Grasmat for the post (total 2):
YkhimTijn
Ykhim
Lid scoutingsteam

Mr. Spock wrote: 06 Apr 2024, 14:32JADE ANNA IS OP DIT FORUM!!!!!!
Een lettergrootte die precies recht doet aan het ego van Jade Anna. Mijn like heb je. Uitstekende post en mogelijk reden voor haar om er een extra vlog over te maken. Het is immers niet makkelijk om als internetster een relatie te hebben met een Ajax-speler en te moeten dealen met al die haters.
Bossche bol
Meervoudig international

Hoeveel is Jade Anna waard?
Standbeeld
Mister PSV

voetballeed
Verbannen

GillesdelaCroquette wrote: 06 Apr 2024, 14:46
voetballeed wrote: 06 Apr 2024, 14:45

En volgens CIES Football Observatory 55 miljoen. Zullen we middelen dan?
Oh dan, zeg dat dan meteen. Het CIES Football Observatory dat alle topclubs al tijden gebruiken om transferwaardes te bepalen. Ja, nu liggen we op ons ruggetje.
Nee hoor, ik zeg toch nergens dat hij 55 miljoen gaat opleveren. Dat soort lijstjes, en zo ook Transfermarkt.de, zeggen niet zo veel. Wat wel veel zegt: 4 jaar jonger dan onze paling-pirlo, speler met ontzettend veel potentie, uitstekende passer, snel, technisch vaardig en vrijwel tweebenig. Ook duidelijk -veel- ontwikkelpunten maar een goede coach haalt die potentie er wel uit denk ik. Met nog 2 jaartjes Eredivisie onder een goede trainer is dit gewoon een Europese subtop speler, AC Milan, Sevilla, Leverkusen.

En nu is het wachten op de eerste nitwit die komt vertellen dat die drie clubs geen Europese subtop zijn dit seizoen :treurig:

Taylor zal een belangrijke bijdrage leveren aan de 150 miljoen + die Ajax voor die 4 gaat vangen (Bergwijn, Brobbey, Hato, Taylor).
Massimo
Legende

Taylor. 3 goals en 3 assists in de Eredivisie dit seizoen....

Nul specifieke kwaliteiten, niet technisch, geen rendement, weinig duelkracht en vaak ook dit seizoen laks geweest in wedstrijden.

Hato speelt na de winterstop slecht, maar daar zie je wel een bepaalde kwaliteit. Die gaat Ajax tientallen miljoenen opleveren. Taylor vind ik echt een hele matige voetballer met weinig talent. Daar mag je echt een strik omheen doen als daar tussen de 10 en 15 miljoen op wordt geboden.
These users thanked the author Massimo for the post (total 3):
DeEintovenaarD'n BerryCaptain(C)
Hatseflats
Vedette

voetballeed wrote: 06 Apr 2024, 15:02
GillesdelaCroquette wrote: 06 Apr 2024, 14:46

Oh dan, zeg dat dan meteen. Het CIES Football Observatory dat alle topclubs al tijden gebruiken om transferwaardes te bepalen. Ja, nu liggen we op ons ruggetje.
Nee hoor, ik zeg toch nergens dat hij 55 miljoen gaat opleveren. Dat soort lijstjes, en zo ook Transfermarkt.de, zeggen niet zo veel. Wat wel veel zegt: 4 jaar jonger dan onze paling-pirlo, speler met ontzettend veel potentie, uitstekende passer, snel, technisch vaardig en vrijwel tweebenig. Ook duidelijk -veel- ontwikkelpunten maar een goede coach haalt die potentie er wel uit denk ik. Met nog 2 jaartjes Eredivisie onder een goede trainer is dit gewoon een Europese subtop speler, AC Milan, Sevilla, Leverkusen.

En nu is het wachten op de eerste nitwit die komt vertellen dat die drie clubs geen Europese subtop zijn dit seizoen :treurig:

Taylor zal een belangrijke bijdrage leveren aan de 150 miljoen + die Ajax voor die 4 gaat vangen (Bergwijn, Brobbey, Hato, Taylor).
Wat voor drugs gebruik jij?
DeEintovenaar
Nationale topspeler

voetballeed wrote: 06 Apr 2024, 15:02uitstekende passer, snel, technisch vaardig en vrijwel tweebenig
Over welke Taylor heb je het? Speelt er nog ergens een andere?
Prof_napo
Internationale topspeler
Clubvoorkeur: v.v. UNA

Massimo wrote: 06 Apr 2024, 15:03 Taylor. 3 goals en 3 assists in de Eredivisie dit seizoen....

Nul specifieke kwaliteiten, niet technisch, geen rendement, weinig duelkracht en vaak ook dit seizoen laks geweest in wedstrijden.
En weet ook op geen enkele wijze het niveau van het team omhoog te halen. Je weet wat je aan Taylor hebt maar als het tegenzit bewaakt hij de ondergrens niet, hij gaat daarin gewoon mee. Een meevoetballer in alle definities en daarom ook niet een speler - ondanks zijn hoeveelheid voetbalminuten in diverse competities - waar men 'even' 25+m voor aftikt.
Grasmat
Lid van verdienste
Favoriete speler: Dn Flamingo

Wel uiterst vermakelijk dit, dat dan weer wel.
Bossche bol
Meervoudig international

DeEintovenaar wrote: 06 Apr 2024, 15:11
voetballeed wrote: 06 Apr 2024, 15:02uitstekende passer, snel, technisch vaardig en vrijwel tweebenig
Phil Taylor
Jur1913
Internationale topspeler

Toen Ajax nog zo goed presteerde in Europa snapte ik die angst dat Ajax altijd onredelijk veel ving voor spelers nog wel. Ben je dat nu nog heb je of 3 jaar geen voetbal gevolgd of Ajacied
Mr. Spock
Internationale topspeler
Old name: Skywalker
Clubvoorkeur: Que miras bobo?
Favoriete speler: Giorgio Chinaglia

Standbeeld wrote: 06 Apr 2024, 14:51
Image
Balinho
Internationale topspeler

Bossche bol wrote: 06 Apr 2024, 15:24
DeEintovenaar wrote: 06 Apr 2024, 15:11

Phil Taylor
Taylor Swift denk ik. Die is in ieder geval nog snel. En bijna even veel waard. Volgens Jade Anna dan in ieder geval.
Franciscus
Nationale topspeler
Favoriete speler: Mauro Jr

JadeAnna's vriendje is in niks beter dan Maradonny van de Beek. Wat is zijn beste positie? Waar is hij goed in? Hij is in 2 jaar samenvattingen precies een keer opgevallen als iemand die het verschil maakte. Thuis tegen een flutclub. Welke weet ik niet meer.
VeresRivne
Vedette

Opzich is het wel interessant wat er bij Ajax gaande is, ik bedoel als je als een soort grote soap beschouwt. De RvC had zich dus uitgesproken tegen Kroes, op een persoon na die gepasseerd is in de beslissing: Cees van Oevelen. Wie is Cees van Oevelen? Dat is een persoonlijk vrindje van Kroes, beiden spelen momenteel ook nog steeds in hetzelfde vriendenteam. Van Oevelen wist uiteraard van Kroes' grote droom om ooit bj Ajax terecht te komen, hij had hem daardoor aangedragen als kandidaat TD bij VDS. Een jaar later heeft hij opnieuw voor Kroes gelobbyd als Algemeen Directeur. De reden dat Kroes zich geflikt voelt en zo van leer trekt is omdat Van Oevelen dus gepasseerd is in het besluit, hij ziet dat als kwade opzet.

Maar dan ,moeten we onszelf de vraag stellen, hoe gezond is het als een RvC lid zelf persoonlijke vrienden aandraagt waar hij ook buiten zijn functie al een jarenlange band mee heeft. Dit is in mijn ogen hoogst ongezond en heeft sowieso al niks met cooperate governance te maken. Ittot , dit zijn dus van die voorbeelden waarmee ik bedoel dat Ajax geleid wordt als een bedrijf van 25-50 mensen terwijl het 400 FTE's heeft.
It's not the size of the dog in the fight, it's the size of fight in the dog.
SLAVA UKRAINE!!!
Armada
Internationale topspeler

Vamos!
Vanthaman18
Internationale topspeler
Favoriete speler: Luuk de Jong

Begrijp ik het nou goed dat je eerst Jade Anna moet gebruiken om korting te krijgen? Ik vraag het voor mijn vrouw.
Menno1
Legende

VeresRivne wrote: 06 Apr 2024, 16:51 Opzich is het wel interessant wat er bij Ajax gaande is, ik bedoel als je als een soort grote soap beschouwt. De RvC had zich dus uitgesproken tegen Kroes, op een persoon na die gepasseerd is in de beslissing: Cees van Oevelen. Wie is Cees van Oevelen? Dat is een persoonlijk vrindje van Kroes, beiden spelen momenteel ook nog steeds in hetzelfde vriendenteam. Van Oevelen wist uiteraard van Kroes' grote droom om ooit bj Ajax terecht te komen, hij had hem daardoor aangedragen als kandidaat TD bij VDS. Een jaar later heeft hij opnieuw voor Kroes gelobbyd als Algemeen Directeur. De reden dat Kroes zich geflikt voelt en zo van leer trekt is omdat Van Oevelen dus gepasseerd is in het besluit, hij ziet dat als kwade opzet.

Maar dan ,moeten we onszelf de vraag stellen, hoe gezond is het als een RvC lid zelf persoonlijke vrienden aandraagt waar hij ook buiten zijn functie al een jarenlange band mee heeft. Dit is in mijn ogen hoogst ongezond en heeft sowieso al niks met cooperate governance te maken. @Ittot , dit zijn dus van die voorbeelden waarmee ik bedoel dat Ajax geleid wordt als een bedrijf van 25-50 mensen terwijl het 400 FTE's heeft.
Maar is dat heel vreemd dan? Elk bedrijf heeft dat zo. Zeker in de top kijken ze altijd in hun eigen netwerk en zijn er maar een bepaald aantal mensen die de gehele strategie bepalen van het gehele bedrijf.

Nou is het bij Ajax wel erg incestueus maar ook niet weer zo vreemd. Zo gebeurt dat heel vaak.
VeresRivne
Vedette

Menno1 wrote: 06 Apr 2024, 17:42
VeresRivne wrote: 06 Apr 2024, 16:51 Opzich is het wel interessant wat er bij Ajax gaande is, ik bedoel als je als een soort grote soap beschouwt. De RvC had zich dus uitgesproken tegen Kroes, op een persoon na die gepasseerd is in de beslissing: Cees van Oevelen. Wie is Cees van Oevelen? Dat is een persoonlijk vrindje van Kroes, beiden spelen momenteel ook nog steeds in hetzelfde vriendenteam. Van Oevelen wist uiteraard van Kroes' grote droom om ooit bj Ajax terecht te komen, hij had hem daardoor aangedragen als kandidaat TD bij VDS. Een jaar later heeft hij opnieuw voor Kroes gelobbyd als Algemeen Directeur. De reden dat Kroes zich geflikt voelt en zo van leer trekt is omdat Van Oevelen dus gepasseerd is in het besluit, hij ziet dat als kwade opzet.

Maar dan ,moeten we onszelf de vraag stellen, hoe gezond is het als een RvC lid zelf persoonlijke vrienden aandraagt waar hij ook buiten zijn functie al een jarenlange band mee heeft. Dit is in mijn ogen hoogst ongezond en heeft sowieso al niks met cooperate governance te maken. @Ittot , dit zijn dus van die voorbeelden waarmee ik bedoel dat Ajax geleid wordt als een bedrijf van 25-50 mensen terwijl het 400 FTE's heeft.
Maar is dat heel vreemd dan? Elk bedrijf heeft dat zo. Zeker in de top kijken ze altijd in hun eigen netwerk en zijn er maar een bepaald aantal mensen die de gehele strategie bepalen van het gehele bedrijf.

Nou is het bij Ajax wel erg incestueus maar ook niet weer zo vreemd. Zo gebeurt dat heel vaak.
Wat je bij Ajax hebt is dat het

1) Veel te vaak gebeurd
2) Dat het veel te weinig benoemd wordt
3) Dat er geen procedures zijn die er rekening mee houden
4) dat Ajax wegens de beursgang extra ingewikkeld in elkaar zit qua regels rond de beurs

Als RvC lid heb je een sterk controlerende functie, dan moet er zekere afstand kunnen bestaan. En als je dan toch ook een prive-relatie hebt met iemand die je hebt voorgedragen dan moet je zoiets publiek maken en qua regels er rekening mee houden dat er geen conflicterende belangen optreden. Die zaken gebeuren allemaal niet. Wat je dan krijgt is onprofessioneel bestuur. Zoals Ajax bestuurrd wordt kan je doen voor een organisatie van hoogstens <50 man, alles daarboven zul je de zaak professioneler aan moeten pakken.
It's not the size of the dog in the fight, it's the size of fight in the dog.
SLAVA UKRAINE!!!
Menno1
Legende

Oneens. Het gaat prima, niks meer aan veranderen 😇
Armada
Internationale topspeler

Gentle reminder: Ajax werd uit de beker geknikkerd door amateurclub Hercules.
Prof_napo
Internationale topspeler
Clubvoorkeur: v.v. UNA

Armada wrote: 06 Apr 2024, 21:40 Gentle reminder: Ajax werd uit de beker geknikkerd door amateurclub Hercules.
Maar toen speelde ze met een B-selectie want tegen een amateurelftal, toch? Toch?!
Het Kanon
Internationale topspeler

Armada wrote: 06 Apr 2024, 21:40 Gentle reminder: Ajax werd uit de beker geknikkerd door amateurclub Hercules.
En stonden 18e in de eredivisie.
SKERLA
Legende
Favoriete speler: Peet Scheefbril

Het Kanon wrote: 06 Apr 2024, 21:46
En stonden 18e in de eredivisie.
Ik heb m nog altijd op mijn telefoon:

Image
These users thanked the author SKERLA for the post (total 3):
ArmadaKingfisherDe Realist
Locked