Ajax deel II

Clubs en wedstrijden uit de Eredivisie kunnen hier besproken worden.
Locked
Kezmania
Meervoudig international

Madueke wrote: 07 Apr 2024, 19:29 En dan neemt Rulli het woord(je) in de kleedkamer, de 2e keeper die een van z'n eerste wedstrijden van het seizoen speelt. Dit is toch juist iets voor Henderson? Waar is mister Henderson eigenlijk? Ze kwamen camera's tekort om hem in beeld te brengen en nu is hij al weken spoorloos.
Zo’n Rulli heeft een ruggengraat. Dat is een Zuid-Amerikaanse kerel en die bezit nog enigszins iets dat de rest volledig ontbeert. Heb me zo ontiegelijk vaak uitgesproken over dit Ajax, zelfs in vroeg stadium van de competitie. Ik heb vroeger als internationale scout gewerkt bij een (toen nog) eredivisie-club en zonder mijzelf teveel op de borst te willen kloppen had ik aardig gezien. Het ontbreekt bij sommigen ook volledig aan potentie. Dan noem ik even een Taylor, en een Rensch. Zelfs de veelgeprezen Hato valt me erg tegen. Hij is met speels gemak uit te spelen en staat verdedigend gewoon niet zijn mannetje.

Moet zeggen dat ik halverwege dit seizoen de interesse in Ajax wel volledig ben kwijtgeraakt. Is gewoon niet meer relevant voor ons. Veel liever kijk ik naar waar we met de ingeslagen weg op voortborduren. Consistentie is altijd moeilijker dan groei.
Kezmania
Meervoudig international

Madueke wrote: 07 Apr 2024, 19:29 En dan neemt Rulli het woord(je) in de kleedkamer, de 2e keeper die een van z'n eerste wedstrijden van het seizoen speelt. Dit is toch juist iets voor Henderson? Waar is mister Henderson eigenlijk? Ze kwamen camera's tekort om hem in beeld te brengen en nu is hij al weken spoorloos.
Zo’n Rulli heeft een ruggengraat. Dat is een Zuid-Amerikaanse kerel en die bezit nog enigszins iets dat de rest volledig ontbeert. Heb me zo ontiegelijk vaak uitgesproken over dit Ajax, zelfs in vroeg stadium van de competitie. Ik heb vroeger als internationale scout gewerkt bij een (toen nog) eredivisie-club en zonder mijzelf teveel op de borst te willen kloppen had ik aardig gezien. Het ontbreekt bij sommigen ook volledig aan potentie. Dan noem ik even een Taylor, en een Rensch. Zelfs de veelgeprezen Hato valt me erg tegen. Hij is met speels gemak uit te spelen en staat verdedigend gewoon niet zijn mannetje.

Moet zeggen dat ik halverwege dit seizoen de interesse in Ajax wel volledig ben kwijtgeraakt. Is gewoon niet meer relevant voor ons. Veel liever kijk ik naar waar we met de ingeslagen weg op voortborduren. Consistentie is altijd moeilijker dan groei.
Heruone
Lid scoutingsteam
Clubvoorkeur: PSV

Vermakelijk wel dat vissen over en weer :mrgreen: :mrgreen:
Kezmania wrote: 07 Apr 2024, 19:47Zelfs de veelgeprezen Hato valt me erg tegen. Hij is met speels gemak uit te spelen en staat verdedigend gewoon niet zijn mannetje.
Hato is een enorm talent. Dat weet iedereen wel. Alleen die jongen is pas een maand 18. Die moet niet voor de leeuwen gegooid worden in zo'n seizoen waarin hij zichzelf moet redden, anderen moet dragen en zelfs met tijden aanvoerder is. Talent is clichématig gezegd als een zaadje. Je moet een goede voedingsbodem hebben. Je moet het verzorgen en voeden. Je moet er aandacht aan geven. Je moet ermee aan de slag gaan. Dat gebeurd allemaal totaal niet.

Ik heb best te doen met zo'n jongen. Volgens mij was hij ook aardig aangeslagen na het laatste fluitsignaal.
These users thanked the author Heruone for the post:
Thijs
Coming together is a beginning; keeping together is progress; working together is success. ~ Henry Ford
Grasmat
Lid van verdienste
Favoriete speler: Dn Flamingo

Kezmania wrote: 07 Apr 2024, 19:52 Ik heb vroeger als internationale scout gewerkt bij een (toen nog) eredivisie-club en zonder mijzelf teveel op de borst te willen kloppen had ik aardig gezien. Het ontbreekt bij sommigen ook volledig aan potentie. Dan noem ik even een Taylor, en een Rensch. Zelfs de veelgeprezen Hato valt me erg tegen. Hij is met speels gemak uit te spelen en staat verdedigend gewoon niet zijn mannetje.
Dus je wil beweren dat Taylor géén 35 miljoen gaat opleveren? :O
Josef Dettelbacher
Legende

Kezmania wrote: 07 Apr 2024, 19:47
. Ik heb vroeger als internationale scout gewerkt bij een (toen nog) eredivisie-club
Is zoiets een fulltime (goed)betaalde baan, of voornamelijk een leuk avontuur tegen onkostenvergoeding?
Her lips said no, but her eyes said read my lips..
Ardbeg
Mister PSV

Dat laatste in het geval van de gemiddelde ED club.
11 Tinus
Legende
Clubvoorkeur: Philips

Is er vandaag geen bizar crisiswaardig nieuws bij Ajax want een dag zonder is toch een lege dag.

Dat ze een keer van Feyenoord verliezen is niet zo gek.
Kezmania
Meervoudig international

Josef Dettelbacher wrote: 07 Apr 2024, 19:57
Kezmania wrote: 07 Apr 2024, 19:47

. Ik heb vroeger als internationale scout gewerkt bij een (toen nog) eredivisie-club
Is zoiets een fulltime (goed)betaalde baan, of voornamelijk een leuk avontuur tegen onkostenvergoeding?
Ik had het niet pakkender kunnen omschrijven dan je tweede voorbeeld. Let wel, dit was in de jaren 90. Onkostenvergoeding niet, maar een salaris dat in die tijd 1,5 modaal was denk ik?
Last edited by Kezmania on 07 Apr 2024, 20:02, edited 1 time in total.
Grasmat
Lid van verdienste

11 Tinus wrote: 07 Apr 2024, 19:59 Is er vandaag geen bizar crisiswaardig nieuws bij Ajax want een dag zonder is toch een lege dag.

Grootste nederlaag ooit. Vind ik toch redelijk crisiswaardig. Ze moeten de bestuurlijke crisis natuurlijk wel blijven afwisselen met sportieve crises hè.
These users thanked the author Grasmat for the post:
Heissenberrug
Kezmania
Meervoudig international

Heruone wrote: 07 Apr 2024, 19:56

Vermakelijk wel dat vissen over en weer :mrgreen: :mrgreen:
Kezmania wrote: 07 Apr 2024, 19:47Zelfs de veelgeprezen Hato valt me erg tegen. Hij is met speels gemak uit te spelen en staat verdedigend gewoon niet zijn mannetje.
Hato is een enorm talent. Dat weet iedereen wel. Alleen die jongen is pas een maand 18. Die moet niet voor de leeuwen gegooid worden in zo'n seizoen waarin hij zichzelf moet redden, anderen moet dragen en zelfs met tijden aanvoerder is. Talent is clichématig gezegd als een zaadje. Je moet een goede voedingsbodem hebben. Je moet het verzorgen en voeden. Je moet er aandacht aan geven. Je moet ermee aan de slag gaan. Dat gebeurd allemaal totaal niet.

Ik heb best te doen met zo'n jongen. Volgens mij was hij ook aardig aangeslagen na het laatste fluitsignaal.
Ik weet echt niet in hoeverre zulke jongens aangeslagen zijn uit clubliefde of omdat Arsenal en City voorlopig even een tijdje de andere kant op kijken. Als Bergwijn je voorbeeld is, hoe wordt zo’n jongen dan afgehard? Bergwijn als aanvoerder kiezen is net zo’n domme keuze als hem voor 30 miljoen te kopen. Ik denk dat als ik Ajax was, dat ik hem er als eerste uit zou willen hebben. Of nee wacht, na Branco van der Boomen. Daar gooien ze in Katwijk en Spakenburg de viskar niet eens voor open.
11 Tinus
Legende
Clubvoorkeur: Philips

Grasmat wrote: 07 Apr 2024, 20:01
11 Tinus wrote: 07 Apr 2024, 19:59 Is er vandaag geen bizar crisiswaardig nieuws bij Ajax want een dag zonder is toch een lege dag.

Grootste nederlaag ooit. Vind ik toch redelijk crisiswaardig. Ze moeten de bestuurlijke crisis natuurlijk wel blijven afwisselen met sportieve crises hè.
Je bent zo snel tevreden.
DonyellMalen
Legende

Grasmat
Lid van verdienste

Als de KNVB/tuchtcommissie hier niet mee aan de slag gaat zijn ze wel echt definitief van het padje af. Er zijn spelers voor minder geschorst.
Madueke
Legende

Kunnen toch gewoon communiceren dat de VAR en Makkelie het beoordeeld hebben, die geluidsopnames geven ze toch niet vrij.
psvgouda
Vedette
Clubvoorkeur: Nou ja! Wanne vraag
Favoriete speler: Ismael Saibaasie

Het lijkt mij dat de KNVB hier procedureel niets mee kan, hoe zwaar onterecht dit ook moge zijn. Maar ik hoop dat ik mij vergis (vrees van niet)
These users thanked the author psvgouda for the post:
Kezman99
Armada
Internationale topspeler

Madueke wrote: 07 Apr 2024, 20:42 Kunnen toch gewoon communiceren dat de VAR en Makkelie het beoordeeld hebben, die geluidsopnames geven ze toch niet vrij.
Doet me denken aan toen Vertonghen die onze Marcelo met gebalde vuist met opzet keihard in zijn ballen sloeg.

Grensrechter gaf aan het te hebben gezien.

Geen vervolg.

Nog steeds vind ik dit één van de minder belichte schandalen.
These users thanked the author Armada for the post:
D.Millpants
Het Kanon
Internationale topspeler

Die klap tegen Marcelo was ook zoiets ja. Toen een van die zakkenwassers de op de grond liggende Zahavi natrapte, werd het afgedaan met 'geen zware intentie'. De KNVB heeft vaak creatieve oplossingen voor dit soort gevallen.
These users thanked the author Het Kanon for the post:
TylerDurdn
ShovingNE2
Site Admin

De VAR kan zeggen dat ze het niet gezien hebben, dus niet beoordeeld. Dan is er een tuchtcommissie.

Deze klapidioot moet van de velden af.
"When it comes to luck, you create your own" - Bruce Springsteen
Armada
Internationale topspeler

ShovingNE2 wrote: 07 Apr 2024, 21:00 De VAR kan zeggen dat ze het niet gezien hebben, dus niet beoordeeld. Dan is er een tuchtcommissie.

Klopt. Begin steeds meer twijfels te krijgen bij meneer Bergwijn. Is hij nog serieus voor rede vatbaar?

Wel exemplarisch dat hij de captain is van Ajax. Perfecte weerspiegeling als afgevaardigde.
These users thanked the author Armada for the post:
unpw07
Op weg naar nr 26
Vedette

En met een schorsing van 5 wedstrijden doen ze Stevie ook nog een groot plezier ook.
psvgouda
Vedette
Clubvoorkeur: Nou ja! Wanne vraag
Favoriete speler: Ismael Saibaasie

ShovingNE2 wrote: 07 Apr 2024, 21:00 De VAR kan zeggen dat ze het niet gezien hebben, dus niet beoordeeld. Dan is er een tuchtcommissie.

Lijkt mij onwaarschijnlijk, hoor. Serieuze vraag: ken jij daar voorbeelden van? Met je oordeel over Klapwijn kan ik het alleen maar hartgrondig eens zijn. Al vermoed ik zo maar dat zijn Feyenoord vriendje die het klapje ontving vast ook niet vrijuit gaat. Maar dat doet niets af aan de actie van Klapwijn
These users thanked the author psvgouda for the post:
Armada
ShovingNE2
Site Admin

Het is gewoon een TBS kandidaat. Wat een idioot.

Sterker nog: als je gewoon aangifte doet, dan gaat ie gewoon voor gaas. Soms doen we wel eens of het binnen de witte lijnen een vrijstraat is waar de arbiter en de KNVB beslist. Maar doe dit bij een oud vrouwtje voor de supermarkt voor de ogen van oom agent en je wordt opgeladen en voorgeleid.
These users thanked the author ShovingNE2 for the post:
Heissenberrug
"When it comes to luck, you create your own" - Bruce Springsteen
Ykhim
Lid scoutingsteam

Weet u nog niet precies hoe kut Ajax écht is, laat 7 april 2024 dan een antwoord geven. Het is begin april als PSV geen derde meer kan worden en eigenlijk alleen nog met Feyenoord moet afrekenen, want dat is de enige ploeg die in de verte nog iets weg had van concurrentie. Dat Feyenoord speelde vandaag tegen Ajax en heel Nederland - inclusief een groot deel van de PSV-achterban, klaarblijkelijk - glunderde toen het Bayern van Nederland gruwelijk hard onderuit ging. Maar het kwam niet als donderslag bij heldere hemel, integendeel zelfs. Eerder als een tornado in een storm die Amsterdam al anderhalf jaar lang aan het teisteren is. Het werd weer een verhaal op zichzelf. Op donderdag zagen we Ajax niet verder komen dan 1-1 tegen een pover Go Ahead Eagles, waarna eenieder wist dat onze olijke vrienden geen fijne zondag tegemoet zouden gaan. Ikzelf schreef notabene nog dat dit elftal mentaal labiele C-artiesten na de grandioze uitspraken van trainer Skippy zou gaan verzuipen in een bloeddorstige Kuip. Ajax was stabieler dan tijdens de eerste Klassieker, zo analyseerde een reële Skippy zijn eigen voortgang. Wat hij eigenlijk zegt: Steijn heeft Ajax de afgrond ingereden en Hij, de grote Skippy, heeft er weer stabiliteit ingebracht, dus er kon met enige hoop worden toegeleefd naar deze wedstrijd. Perfect. Het maakt dus écht geen klote uit hoeveel vernederingen Ajax in een paar maanden tijd ondergaat, er zal toch altijd een soort ongepast zelfvertrouwen blijven bestaan. Inderdaad kut dus.

Hoe langer dit doorgaat, hoe vaker ik te maken krijg met een tekort aan passende woorden. Op vrijdag noemde ik 6-0 al als de uitslag van vandaag, maar het was bij aanvang van de wedstrijd lastig te geloven dat het ook écht zou gaan gebeuren. Je denkt dat Ajax toch ergens iets vandaan moet kunnen halen om dat af te wenden, dat ze met enige scherpte en realisme aan de aftrap verschijnen, wellicht zelfs een serieuze poging wagen om schade te beperken. Koppen bij elkaar, met passie spelen, alles doen om tegengoals te voorkomen en met scherpte aan te vallen. Het typische ''het zal toch niet écht''-gevoel. Er zat echter helemaal niks in dit Ajax. Als een Sultana die reeds verpulverd is voordat je de verpakking überhaupt hebt aangeraakt. Als een pakketje van Coolblue waar niks in blijkt te zitten. Als een lege fles water op je nachtkastje nadat je de nacht ervoor tot 4 uur hebt lopen dansen en zuipen in de club. Bergwijn de aanvoerder, die helemaal niks goeds heeft gedaan en zelfs rood had moeten krijgen. Kijk nog eens naar dat aankoopbedrag en vraag je af waarom de man nog relatief lief wordt behandeld in media. Het is een schandalige prestatie van de ruggengraatloze werkweigeraar die z'n ploeg zou moeten leiden en in plaats daarvan grossiert in mislukte acties, verongelijkte blikken en matige interviews. Bergwijn is de aanvoerder die Ajax verdient, en vice versa. Godts niet gezien, maar die heeft besloten zich te verschuilen achter de Ramadan. Hlynsson niet gezien, behalve op de momenten dat Hancko hem probleemloos de tribune inbeukte. Het droevige gezicht van Tahirovic verscheen andermaal alleen op beeld op momenten dat er iets misging, zoals we dat al het hele jaar gewend zijn. Taylor was zó slecht op zijn eigen positie dat ze hem halverwege maar naar linksback hebben verplaatst, waar hij vervolgens zo mogelijk nog slechter was en de hele tweede helft met een lang, zuur gezicht rondliep, foeterend richting teamgenoten, terwijl hijzelf met deze prestaties nog geen basisplek bij Volendam zou verwerven. Maar de grootsheid van deze Klassieker lag bij de achterhoede van Ajax. Rulli is de enige met ruggengraat, inderdaad, maar zou na deze wedstrijd z'n smoel moeten houden en blij moeten zijn dat hij met z'n fratsen en hondsberoerde voetbalacties niet nog eens zes keer had moeten vissen. De bal die hij Giménez in de voeten speelde was, na het zien van de herhalingen, misschien wel een van de meest domme sportieve acties van een Ajacied dit seizoen. Gaaei werd andermaal gewisseld voordat de tweede helft begon, maar dat is ook niet meer verwonderlijk en in alle eerlijkheid was hij misschien nog wel de beste Ajacied vandaag. De lat ligt laag, ik weet het, maar toch. Het is een makkelijk slachtoffer. Kaplan was alweer gebombardeerd tot God na een prestatie die iets van hoop gaf, maar - verrassing! - hij blijkt toch eerder wat weg te hebben van een doorsnee voetballer die zeven jaar voor Sivasspor speelt, daarna drie jaar voor Gaziantep, alvorens via de Iraakse, Cypriotische en Noorse divisie terecht te komen bij een derdedivisionist in Zuid-Duitsland, waar hij dan ooit een prachtige winnende goal zal maken in de achtste finale tegen een laagvlieger uit de hoogste Duitse klasse. Ook Kaplan bleek zoals verwacht te verzuipen in de onstuimige Amsterdamse wateren, met af en toe nog een verwoede poging zich te profileren als de stabiele factor achterin. Hij zocht vlak na rust de confrontatie met Giménez, wilde even laten zien wie de grootste pik had, maar eigenlijk stond die treurige confrontatie symbool voor de armoedigheid van de Amsterdamse defensie. De blinde Ajacied zocht de lamme Feyenoorder op, terwijl hij even daarvoor meer fouten had gemaakt dan ik op twee handen kon tellen. Giménez in deze vorm had zelf ook Ajacied kunnen zijn, maar had er geen boodschap aan. Twee kleine pikkies met een te groot ego. Over stabiele factors gesproken: Jorrel Hato, de niet te benijden tieneraanvoerder van deze collectie droevige jojo's. De rots in de Amsterdamse branding hield het dit seizoen lang vol, kwam de horrorshow door met hooguit wat krasjes die hij onderweg onvermijdelijk opliep. Maar vandaag zakte Hato zo hard door het ijs dat je de samenvatting moest kijken om te geloven hoe ongelooflijk kut hij vandaag was. Hij gleed uit, hapte op verkeerde momenten, liet mannetjes lopen of deed helemaal niks, zoals bij de vierde goal. Hato was de laatste hoop en vandaag werd ook hij gebroken, en niet zo'n beetje ook. Met 6-0 mochten ze nog niet klagen. Feyenoord had geen geweldige dag, hoewel het tegen Ajax al gauw lijkt alsof je een topprestatie levert. Arne Slot keek na afloop tevreden en trots toe, maar zal in alle eerlijkheid moeten toegeven dat dit Ajax rijp was om met 14-0 naar huis gestuurd te worden. De treurigheid van een Klassieker waarin een gevallen grootmacht blij mag zijn dat het bij 6-0 is gebleven.

Het is makkelijk om te zeggen dat Ajax vandaag gestorven is. Ajax is een lijk dat dit seizoen al een keer of 10 gestorven is en de hele tijd blijft sterven. Het is als een kakkerlak waar je op kunt blijven meppen zonder resultaat, omdat het ding de hele stuiptrekkingen blijft hebben en vervolgens weer probeert weg te rennen. Het is een onuitroeibare pest. Je kunt het beestje blijven doodmeppen, maar elke zondag staat 'ie weer voor je deur om te zeggen dat er weer stabiliteit en Ajax-DNA gevonden is, dat de weg naar boven weer is ingezet en dat het nieuwe Ajax vandaag is geboren, waarna je 'm wéér een klap geeft en alles opnieuw begint. Op maandag hoorde je voorheen bij de koffieautomaten altijd de woorden Ajax, Bayern en Europese top in dezelfde zin gestopt worden, maar nu klinkt toch vooral stilte. Heel, heel even maar, want de arrogantie van Ajax is het enige dat nog hardnekkiger is dan die kakkerlak. Een atoomoorlog zou de ongekende stroom aan onzin niet kunnen stoppen. Of ze nou 18e staan na wéér een vernedering in Eindhoven, door een stel bezopen ChatGPT gebruikende Utrechtse studenten met 3 (!) tegengoals uit de beker worden gewipt, in Europa door iedereen en hun moeder in de achterdeur worden genomen óf met 0-4 en 6-0 door Feyenoord uit elkaar worden getrokken. Besef ook even dat het tweeluik tegen Feyenoord normaliter gratis punten zijn voor Ajax, maar dit seizoen mogen ze blij zijn als die 180 minuten niet op volwassenensites worden geüpload met een kijkerswaarschuwing. De ontevreden achterban is niet eens meer in staat tot geweld, zoals we eigenlijk wel van ze gewend zijn. Sterker nog: ze kunnen hun eigen spelers blijkbaar niet eens meer aankijken. Ik kan me niet herinneren zoiets eerder gezien te hebben bij een club die zichzelf top acht. Ze zijn de treurigheid, berusting, frustratie én depressie voorbij en hebben nu een staat van zijn bereikt waar geen woord voor bestaat. Bij Vitesse daalde het besef in dat degradatie aanstaande is en dat zelfs de toekomst van de club in gevaar is na een 0-3 nederlaag tegen de aartsrivaal én een vingertje op de mond van een Nijmeegse bankzitter die zichzelf naar twee goals mazzelde, maar zelfs daar zijn de fans niet zo diep weggezakt als bij Ajax dit seizoen. En als u zich nog steeds afvraagt hoe kut Ajax is, vraagt u zichzelf dan af of u het zielig vindt voor Ajax. Ik niet hoor. Ik hoop dat ze volgende week nog veel harder op hun bek gaan tegen Twente. Ik hoop dat ze in mei de meest schaamtevolle ervaring van het hele seizoen ondergaan, namelijk bedelen bij andere clubs of ze alsjeblieft play-offs voor Conference League in een van hun stadions mogen spelen, waarna ze alsnog gewipt worden door een veel te blije Ron Jans die trainer is van een club die zelfs ná Ajax nog eens even 18e heeft gestaan, een club met de naam Go Ahead Eagles, of een stel veel te blije Japanners in Spartaanse dienst. Ik vind dat heel Nederland het verdient na jarenlang te hebben moeten luisteren naar het onhandelbare narcisme van een crimineel instituut zonder moreel kompas.

Misschien moeten ze voortaan gewoon een voorbeeld nemen aan Fenerbahçe vandaag. Stel uit protest je O17 op en hou er na 50 seconden lekker mee op. Dat is dan nog minder gênant dan de oorwassing die ze vandaag hebben ondergaan. En hopelijk wordt Bergwijn niet geschorst na die klap van 'm, want ik wil het jankhoofd van die werkweigerende verrader nog een paar keer zien, voordat hij met z'n lafheid richting een of andere obscure competitie trekt om daar de nu nog met tranen gevulde portemonnee te vullen met oliedollars.

Zo, dat lucht op. Kutclub.
Last edited by Ykhim on 07 Apr 2024, 21:24, edited 1 time in total.
Ardbeg
Mister PSV

ShovingNE2 wrote: 07 Apr 2024, 21:06 Het is gewoon een TBS kandidaat. Wat een idioot.

Sterker nog: als je gewoon aangifte doet, dan gaat ie gewoon voor gaas. Soms doen we wel eens of het binnen de witte lijnen een vrijstraat is waar de arbiter en de KNVB beslist. Maar doe dit bij een oud vrouwtje voor de supermarkt voor de ogen van oom agent en je wordt opgeladen en voorgeleid.
Eens dat ie bestraft moet worden maar je vergelijking gaat natuurlijk niet op, hahaha
Last edited by Ardbeg on 07 Apr 2024, 21:45, edited 2 times in total.
Tjompie
Internationale topspeler

Staan Bergwijn nou al tussen de “fans”? De 2de van links ;)

Locked