Het zou voor Ajax zelf toch wel het beste zijn momenteel als Kroes zou mogen blijven?Armada wrote: ↑08 Apr 2024, 19:05 Eerst was er de arrogantie, toen nog meer arrogantie, toen kwam de boosheid, toen kwam de teleurstelling, toen kwam de hoop, toen kwam de gelatenheid.
We zijn nu bij het stadium van de wanhoop. Dat kon nog wel eens de mooiste worden.
Want de achterban is zo wanhopig, en hadden vanuit die wanhoop zoveel hoop gevestigd op Kroes die 'het ging doen'. Dat ze, nadat hij duidelijk iets fouts heeft gedaan waardoor hij niet is te handhaven voor een beursgenoteerd bedrijf, er vol voor willen gaan om diezelfde Kroes - onbetrouwbaar - ten kosten van de RvC en van Praag aan willen houden.
Ze gaan hiermee de hele club naar de klote helpen.
Ga zo door.
Ajax deel II
- Heruone
- Lid scoutingsteam
- Clubvoorkeur: PSV
Coming together is a beginning; keeping together is progress; working together is success. ~ Henry Ford
- Grasmat
- Lid van verdienste
- Favoriete speler: Dn Flamingo
- Armada
- Internationale topspeler
How it started: https://www.vi.nl/pro/analyse/ajax-aanw ... -rendement
How it evolved (1): https://www.fcupdate.nl/voetbalnieuws/2 ... le-aankoop
How it evolved (2): https://www.voetbalzone.nl/nieuws/ajax- ... let/431180
How it's going: https://www.vi.nl/nieuws/man-van-veerti ... -jong-ajax
How it evolved (1): https://www.fcupdate.nl/voetbalnieuws/2 ... le-aankoop
How it evolved (2): https://www.voetbalzone.nl/nieuws/ajax- ... let/431180
How it's going: https://www.vi.nl/nieuws/man-van-veerti ... -jong-ajax
- Armada
Ik geloof van niet aangezien ik zeker niet verwacht dat hij de tijd krijgt om alles weg te saneren (incl. RvC -indirect middels pressie-). Daarnaast, is dit in strijd met regels van zoveel partijen... en denk ik dat dit een slepend conflict gaat opleveren. Daarnaast, beursgenoteerd... maakt het nog ingewikkelder.Heruone wrote: ↑08 Apr 2024, 19:06Het zou voor Ajax zelf toch wel het beste zijn momenteel als Kroes zou mogen blijven?Armada wrote: ↑08 Apr 2024, 19:05 Eerst was er de arrogantie, toen nog meer arrogantie, toen kwam de boosheid, toen kwam de teleurstelling, toen kwam de hoop, toen kwam de gelatenheid.
We zijn nu bij het stadium van de wanhoop. Dat kon nog wel eens de mooiste worden.
Want de achterban is zo wanhopig, en hadden vanuit die wanhoop zoveel hoop gevestigd op Kroes die 'het ging doen'. Dat ze, nadat hij duidelijk iets fouts heeft gedaan waardoor hij niet is te handhaven voor een beursgenoteerd bedrijf, er vol voor willen gaan om diezelfde Kroes - onbetrouwbaar - ten kosten van de RvC en van Praag aan willen houden.
Ze gaan hiermee de hele club naar de klote helpen.
Ga zo door.
Nee, ik geloof oprecht dat het goed is dat Kroes vol de strijd aan gaat. Ik voorzie een situatie waarin straks de RvC EN Kroes weg is.
-
- Legende
- Clubvoorkeur: Wat denk je zelf
Wat Arme vindt mag ie in z’n dikke reet stoppen!
- These users thanked the author RIO for the post:
- Vanthaman18
-
- Nationale topspeler
Zelfs kale en Kokkie zijn radeloos en de wanhoop nabij. Kale (of Kokkie, geen idee wie wie is) zegt op 2:20 "weet je... Verliezen is niet erg, dat hoort gewoon bij sport. De ene keer win je, de ene keer ben je de beste, de andere keer niet"
Wat is er met WZAWZDB gebeurd jongens? Waar is de branie? Je gaat er bijna medelijden mee hebben, bijna.
- Standbeeld
- Mister PSV
- Armada
Alles ettert na. Mooi.Standbeeld wrote: ↑08 Apr 2024, 19:55 Irritant clubje, de VEB. Ja, Ajax ook.
https://www.parool.nl/ajax/vereniging-v ... ~bd87b595/
-
- Legende
Stekelenburg had zowaar een toevoeging gisteren bij Studio Voetbal en hield het keurig bij de feiten, namelijk dat Kroes de wet heeft overtreden. En dat er dus geen weg terug is. Daarnaast dat de casus van Praag totaal niet vergelijkbaar is. Allemaal spot on.
En wat is de reactie van de voetballers zoals vd Vaart, maar ook o.a Derksen, vd Gijp enz:
- Zijn CV is geschikt voor die positie -> Irrelevant
- Ajax heeft hem keihard nodig -> irrelevant
- Hij heeft geen moord gepleegd -> irrelevant en alsof dat het enige strafbare is wat hij niet had mogen doen...
- Het is zijn droombaan -> irrelevant
- Hij krijgt de doodstraf voor door rood rijden -> Ehh nee. Handelen met voorkennis is een zeer kwalijke zaak en ten strikste verboden.
- Hij heeft er geen geld aan verdiend -> Irrelevant
- Het Ajax aandeel is een fun aandeel -> Onzin, is gewoon aan de AEX; er is niet zoiets als een fun aandeel. Hoewel Ajax wel erg funny is, dat wel
- De man is multimiljonair -> Irrelevant en alsof multimiljonairs zich altijd keurig aan de wet houden.
- Ja maar van Praag dan -> irrelevant en overgelijkbaar
- Ajax werknemers zijn bang voor hun plek -> irrelevant
Dus puur omdat Ajax in puin is en omdat Kroes op het oog een geschikt CV heeft moet het feit dat hij de wet heeft overtreden maar vergeten worden. Ik heb niks met die van Praag, vind het een irritante blaaskaak, maar hij heeft gewoon groot gelijk. Die Kroes is onbetrouwbaar, neemt het niet nauw met de wet (had ook al met TD's gesproken oa voordat hij in dienst was..) en is roekeloos. En heeft dus een strafbaar pleit gepleegd; dan ben je niet geschikt voor een beursgenoteerd bedrijf. Niet als TD en zeker niet als AD.
-
En wat is de reactie van de voetballers zoals vd Vaart, maar ook o.a Derksen, vd Gijp enz:
- Hij heeft geen moord gepleegd -> irrelevant en alsof dat het enige strafbare is wat hij niet had mogen doen...
- Hij krijgt de doodstraf voor door rood rijden -> Ehh nee. Handelen met voorkennis is een zeer kwalijke zaak en ten strikste verboden.
- Hij heeft er geen geld aan verdiend -> Irrelevant
- Het Ajax aandeel is een fun aandeel -> Onzin, is gewoon aan de AEX; er is niet zoiets als een fun aandeel. Hoewel Ajax wel erg funny is, dat wel
- De man is multimiljonair -> Irrelevant en alsof multimiljonairs zich altijd keurig aan de wet houden.
Dus puur omdat Ajax in puin is en omdat Kroes op het oog een geschikt CV heeft moet het feit dat hij de wet heeft overtreden maar vergeten worden. Ik heb niks met die van Praag, vind het een irritante blaaskaak, maar hij heeft gewoon groot gelijk. Die Kroes is onbetrouwbaar, neemt het niet nauw met de wet (had ook al met TD's gesproken oa voordat hij in dienst was..) en is roekeloos. En heeft dus een strafbaar pleit gepleegd; dan ben je niet geschikt voor een beursgenoteerd bedrijf. Niet als TD en zeker niet als AD.
-
Last edited by Menno1 on 08 Apr 2024, 20:49, edited 1 time in total.
- These users thanked the author Menno1 for the post (total 15):
- Ykhim • Ittot • Standbeeld • Garnaal • FTS • Heruone • Balinho • Tjompie • TylerDurdn • loginnaam • Hightower • Heissenberrug • Ren Höek • JoJo • Harminator
-
Viel me ook op. Zowaar iemand die niet op onderbuik en non argumenten informatie deelt op TV. Heel fijn om fatsoenlijk tegengeluid te horen. Hij was echt spot on.Menno1 wrote: ↑08 Apr 2024, 20:08 Stekelenburg had zowaar een toevoeging gisteren bij Studio Voetbal en hield het keurig bij de feiten, namelijk dat Kroes de wet heeft overtreden. En dat er dus geen weg terug is. Daarnaast dat de casus van Praag totaal niet vergelijkbaar is. Allemaal spot on.
-
- Standbeeld
- Mister PSV
Wat is nu precies het belang van die Everts? Ik snap het nog steeds niet. Heeft Kroes hem betaald of zo?Armada wrote: ↑08 Apr 2024, 19:57Alles ettert na. Mooi.Standbeeld wrote: ↑08 Apr 2024, 19:55 Irritant clubje, de VEB. Ja, Ajax ook.
https://www.parool.nl/ajax/vereniging-v ... ~bd87b595/
Over Lenderink de CFO:Volgens Everts kreeg KMPG een veel te beperkte onderzoeksopdracht van de rvc. Het nu naar buiten gebrachte resultaat doet hij af als ‘broddelwerk’. “De rvc heeft zelf de conclusies geformuleerd. Terwijl diezelfde rvc Mislintat zijn gang liet gaan. De conclusies slaan als een tang op een varken. De eerste de beste stagiair zou het er nog beter van af brengen. Dit is Ajax onwaardig. En dat wil wat zeggen, want ze hadden er al een potje van gemaakt. Dieper dan dit kun je niet zinken.”
Die vent is echt op oorlogspad.“Zij verzekerde in de laatste aandeelhoudersvergadering in november dat het transferproces goed is verlopen. Nu blijkt dat er van alles is misgegaan. Er was nauwelijks overleg met de scouting en andere betrokkenen. Lenderink heeft gewoon gelogen. Zij gaat de bietenbrug op bij de vergadering in mei.”
-
- Lid scoutingsteam
Maar het is precies wat iemand anders hier eerder ook al zei: men heeft daar maandenlang gedaan alsof het Jezus Christus zelf is die nu de baas van Ajax wordt, met alle verwachtingen en wensen die erbij horen. Die man is op een ongekend voetstuk geplaatst. Dat hij er dan vervolgens afdondert door een potentieel strafbaar feit te plegen, dat doet er in die koppies helemaal niet toe. Dit is dé man. Hij moet Ajax weer top maken, niemand anders, en daar moet iedereen dus voor aan de kant.Menno1 wrote: ↑08 Apr 2024, 20:08 Stekelenburg had zowaar een toevoeging gisteren bij Studio Voetbal en hield het keurig bij de feiten, namelijk dat Kroes de wet heeft overtreden. En dat er dus geen weg terug is. Daarnaast dat de casis van Praag totaal niet vergelijkbaar is. Allemaal spot on.
-
In alle eerlijkheid kun je ook weinig anders meer verwachten van een organisatie waar criminaliteit en morele nalatigheid zo duidelijk de boventoon heeft gevoerd in de afgelopen jaren. Ze hebben daar zoveel lijken in de kast dat je die lijken met elkaar gaat vergelijken en tot de conclusie komt dat het ene lijk er daadwerkelijk minder ernstig aan toe is dan het andere lijk, maar Ajax heeft vooral weer een competent iemand met een moreel kompas nodig. Op deze manier gaat die club er namelijk helemaal aan, en het aanstellen van deze flapdrol gaat daar echt geen verbetering inbrengen. Derhalve: hopelijk wint Kroes het moddergooien en wordt hij alsnog de grote baas.
- Heruone
- Lid scoutingsteam
Ik verwacht dat het sowieso een situatie RvC of AD is als de bestuursraad het vertrouwen in Kroes er door gedrukt krijgt. De RvC heeft namelijk de rubicon overgestoken op het moment dat zij Kroes op non-actief hebben gesteld en publiekelijk hebben verklaard dat het einde tijdperk is voor hem.Armada wrote: ↑08 Apr 2024, 19:13Ik geloof van niet aangezien ik zeker niet verwacht dat hij de tijd krijgt om alles weg te saneren (incl. RvC -indirect middels pressie-). Daarnaast, is dit in strijd met regels van zoveel partijen... en denk ik dat dit een slepend conflict gaat opleveren. Daarnaast, beursgenoteerd... maakt het nog ingewikkelder.
Nee, ik geloof oprecht dat het goed is dat Kroes vol de strijd aan gaat. Ik voorzie een situatie waarin straks de RvC EN Kroes weg is.
Ajax heeft nu iig iets van een kapitein nodig. Kroes is qua voetbalkennis een vaardige man die Ajax iig voor een groot gedeelte de juiste richting in kan leiden. Mogelijke consequenties n.a.v. zijn handelen even niet meegenomen (externe schorsingen, licentie intrekken etc.), is hij wel een type persoon dat Ajax nu nodig heeft. Het is begin april en er zit geen TD, geen trainer, er is geen visie, etc.. Dat is dodelijk voor je club. Laat staan het feit dat er überhaupt vrijwel niemand meer zit in de directie die bevoegd en kundig is om belangrijke beslissingen te maken.
Coming together is a beginning; keeping together is progress; working together is success. ~ Henry Ford
-
https://www.vi.nl/nieuws/actie-bergwijn ... d-door-var
Zoveelste keer dat ze overal mee wegkomen.
Rob Dieperink als VAR dit keer.
Zoveelste keer dat ze overal mee wegkomen.
Rob Dieperink als VAR dit keer.
- Heruone
- Lid scoutingsteam
Nee, het is zoals ik hierboven stel begin april en het is nu het 2e jaar op rij dat je geen TD, geen trainer en geen visie hebt. Dan kan je gewoon letterlijk helemaal niks. En nu dus ook geen AD die die beslissingen moet maken of die mensen op zeer korte termijn kan aanstellen.
Het is wmb geen 'tot god verheven status' dat hierin zo'n cruciale rol speelt. Het is de ellende die al 2.5 jaar lang duidelijk afspeelt en het feit dat met het oog op aankomend seizoen de puinhoop vrijwel niet groter kan. Over het algemeen kunnen mensen dan tot wanhoop gedreven worden en daarbij dus moreel niet te verantwoorden beslissingen toch door de vingers zien ;)
- Garnaal
- Basisspeler
Zoveel Spijkers en koppen heb ik zelden voorbij zien komen, chapeau!. Van der Vaart sloeg welgeteld een spijker op zijn kop met zijn krokettengezicht toen hij zei dat hij het woord Moreel kompas haat. Niemand in de hoofdstad heeft een moreel kompas. Daarom worden er dickpicks gestuurd, machtsspelletjes gespeeld, geïntimideerd op de werkvloer, spelers die naast hun schoenen lopen, de schuld altijd bij een ander leggen, natuurlijke selectie en ga zo maar door. Daarom heeft iedereen terecht een schijthekel aan alles wat met ajax en amsterdam te maken heeft. Mooiste van alles, ze zullen het nooit leren, daar zijn ze veel te arrogant voor.Menno1 wrote: ↑08 Apr 2024, 20:08 Stekelenburg had zowaar een toevoeging gisteren bij Studio Voetbal en hield het keurig bij de feiten, namelijk dat Kroes de wet heeft overtreden. En dat er dus geen weg terug is. Daarnaast dat de casus van Praag totaal niet vergelijkbaar is. Allemaal spot on.
-
- Standbeeld
- Mister PSV
9 van de 10 keer roepen die gasten iets wat helemaal nergens op slaat. Je kan zo nu en dan om ze lachen, maar niet meer dan dat. Zodra je die lui serieus gaat nemen is er wat met je aan de hand. Soms erger ik mezelf er wel aan omdat ik weet dat er hele hordes in Nederland zijn die klakkeloos overnemen wat zij roepen. Verfrissend dat er nog mensen zijn die het bij de feiten houden.
- These users thanked the author Standbeeld for the post (total 2):
- Heruone • Ren Höek
-
- Lid scoutingsteam
Het een sluit het ander niet uit natuurlijk. Die langdurige wanhoop leidt er ook automatisch toe dat de minste lichtpunten worden gezien als de broodnodige zonnestralen die Ajax nodig heeft, wat je ook gewoon op het veld ziet wanneer volstrekt modale spelers een keer niet door het ijs zakken. Heel reëel bekeken heeft Kroes ook gewoon nauwelijks de benodigde ervaring om de sleutels voor een gigantische club als Ajax in handen te krijgen, maar volgens Ajacieden hebben we hier te maken met de droomkandidaat die een 100% garantie is op slagen. Ik zou niet weten waar Kroes die godstatus aan verdiend heeft, maar het interesseert me eerlijk gezegd ook vrij weinig. Ik ben content met de aanhoudende poppenkast en wekelijkse flaters die Ajax ons blijft aanbieden, zonder helemaal de afgrond in te storten en richting KKD of faillissement gaan.Heruone wrote: ↑08 Apr 2024, 20:17Nee, het is zoals ik hierboven stel begin april en het is nu het 2e jaar op rij dat je geen TD, geen trainer en geen visie hebt. En nu dus ook geen AD die die beslissingen moet maken. Het is wmb geen 'tot god verheven status' dat hierin zo'n cruciale rol speelt. Het is de ellende die al 2.5 jaar lang duidelijk afspeelt en het feit dat met het oog op aankomend seizoen de puinhoop vrijwel niet groter kan. Over het algemeen kunnen mensen dan tot wanhoop gedreven worden en daarbij dus moreel niet te verantwoorde beslissingen toch door de vingers zien
-
Everts is denk ik een Ajacied en heeft er nmi een gevoel bij. 3 dagen geleden vond hij ook al dat van Praag moest opstappen ivm zijn fout en omdat van Praag zo stellig was over Kroes.Standbeeld wrote: ↑08 Apr 2024, 20:12Wat is nu precies het belang van die Everts? Ik snap het nog steeds niet. Heeft Kroes hem betaald of zo?Over Lenderink de CFO:Volgens Everts kreeg KMPG een veel te beperkte onderzoeksopdracht van de rvc. Het nu naar buiten gebrachte resultaat doet hij af als ‘broddelwerk’. “De rvc heeft zelf de conclusies geformuleerd. Terwijl diezelfde rvc Mislintat zijn gang liet gaan. De conclusies slaan als een tang op een varken. De eerste de beste stagiair zou het er nog beter van af brengen. Dit is Ajax onwaardig. En dat wil wat zeggen, want ze hadden er al een potje van gemaakt. Dieper dan dit kun je niet zinken.”Die vent is echt op oorlogspad.“Zij verzekerde in de laatste aandeelhoudersvergadering in november dat het transferproces goed is verlopen. Nu blijkt dat er van alles is misgegaan. Er was nauwelijks overleg met de scouting en andere betrokkenen. Lenderink heeft gewoon gelogen. Zij gaat de bietenbrug op bij de vergadering in mei.”
- ziege maar ook zagge
- Lid van verdienste
- Clubvoorkeur: Jawadenktezelf
Ik had begrepen dat Kroes dat allemáál zou gaan doenHeruone wrote: ↑08 Apr 2024, 20:17Nee, het is zoals ik hierboven stel begin april en het is nu het 2e jaar op rij dat je geen TD, geen trainer en geen visie hebt. Dan kan je gewoon letterlijk helemaal niks. En nu dus ook geen AD die die beslissingen moet maken of die mensen op zeer korte termijn kan aanstellen.
Of nou ja, toch minstens ook TD.
Ze zitten dus weer diep in de shit. En het mooiste van alles is dat ze nog 6 weken lang de optie openhouden dat ie alsnog terugkomt, zodat ze eind mei pas serieus stappen kunnen zetten
Пу́тін — хуйло́ • Putin – khuylo!