Ajax deel II

Clubs en wedstrijden uit de Eredivisie kunnen hier besproken worden.
Locked
Balinho
Internationale topspeler

Hatseflats wrote: 09 Apr 2024, 08:36
Balinho wrote: 09 Apr 2024, 08:32

Wat mij betreft waren deze twee nog genialer dan Jiskefet, maar ben het in ieder geval met je eens dat het huidige Ajax zelfs hier een overtreffende trap van is. En dat zegt idd alles.

ImageImageImage
Ik ken dit niet! Wat is dit? :mrgreen:
koetje
Legende

Hatseflats wrote: 09 Apr 2024, 08:35
Jeronimo wrote: 09 Apr 2024, 08:27 De vriendjes van Alex hebben een brief gestuurd naar de bestuursraad, even geen oordeel nog of het strafbaar is maar hij is onze vriend en dan doe je zoiets niet.
Ik was onwijs fan van Jiskefet maar dit Ajax overtreft het ruim ;)

https://www.ajaxshowtime.com/hoofdnieuw ... d-op-kroes
Dus de 'leden' (=vrienden van Kroes) die samen met Kroes bij de zaterdag Ajax amateurs voetballen denken hier de dienst uit te moeten maken?
Dit is genieten zeg! Wie is er nou de baas eigenlijk? Ik snap er niks meer van :lol:
Dit zou dan een citaat zijn uit de brief :lol:

'Alex is niet alleen lid van onze vereniging, maar Alex is bovenal onze vriend en speler bij de Ajax Zaterdag Amateurs. Wij kennen Alex allemaal geruime tijd (sommigen van ons kennen hem al meer dan veertig jaar) en in onze ogen staat de integriteit van Alex buiten kijf. Daarnaast kennen wij hem als een hardwerkende professional die gerespecteerd wordt om zijn kennis en kunde.'
Thoresen
Nationale topspeler

Jeronimo wrote: 09 Apr 2024, 08:27 De vriendjes van Alex hebben een brief gestuurd naar de bestuursraad, even geen oordeel nog of het strafbaar is maar hij is onze vriend en dan doe je zoiets niet.

Dus de 'leden' (=vrienden van Kroes) die samen met Kroes bij de zaterdag Ajax amateurs voetballen denken hier de dienst uit te moeten maken?
Dit is genieten zeg! Wie is er nou de baas eigenlijk? Ik snap er niks meer van :lol:
Het wordt alleen maar mooier het amateur vrouwenteam schijnt in opstand te komen. Zij vinden het onacceptabel dat grensoverschrijdende dickpics ingeruild worden voor aandelenpakket in de discussie over hoe moet Ajax verder.
Balinho
Internationale topspeler

koetje wrote: 09 Apr 2024, 08:51

Dit zou dan een citaat zijn uit de brief :lol:

'Alex is niet alleen lid van onze vereniging, maar Alex is bovenal onze vriend en speler bij de Ajax Zaterdag Amateurs. Wij kennen Alex allemaal geruime tijd (sommigen van ons kennen hem al meer dan veertig jaar) en in onze ogen staat de integriteit van Alex buiten kijf. Daarnaast kennen wij hem als een hardwerkende professional die gerespecteerd wordt om zijn kennis en kunde.'
"Wij van WC Eend adviseren WC Eend".
Ren Höek
Vedette
Clubvoorkeur: PSV

VeresRivne wrote: 08 Apr 2024, 17:31 heb me echt enorm gestoord aan die heksenjacht op Mislintat, met name van figuren die deden alsof hij overal voor verantwoordelijk en eindverantwoordelijk was. Nee dat was de directie die de handtekeningen zette, maargoed dit bevestigt het nog maar eens.
De directie is blijkbaar eindverantwoordelijk geweest, maar Mislintat is natuurlijk wel verantwoordelijk voor de transfers en het aanstellen van Steijn.
Er klopt heel weinig van de selectie van Ajax en op technisch gebied is het een puinhoop, en dat voor zoveel geld. Met dank aan Mislintat.
Standbeeld wrote: 08 Apr 2024, 20:12 Die vent is echt op oorlogspad.
Ik vind deze woorden van hem nog interessanter:
KPMG heeft geen aanwijzingen van belangenverstrengeling gevonden en ziet geen gronden om Mislintat aansprakelijk te stellen. Everts meent dat niet goed is gezocht. “Bovendien is wel vastgesteld dat Mislintat zijn geheimhoudingsplicht heeft geschonden. Oftewel: andere partijen wisten wat hij ging bieden voor spelers. Hij heeft Ajax in diskrediet gebracht en financiële rampspoed ingeluid. Dat laat Ajax nu gewoon passeren.”
Die Klerry Hunstra gaat vol op het orgel richting de RvC nu, maar Mislintat heeft natuurlijk geen schone handjes.
Dat hij officieel niets strafbaars heeft gedaan is heel slim van hem, maar hij heeft sowieso enkele schimmige deals gemaakt. Al zal dat ook best gebruikelijk zijn in die wereld.
“Never argue with an idiot.
They will drag you down to their level and beat you with experience.”
Op weg naar nr 26
Vedette

Overmars maakt(e) ook voldoende schimmige dealtjes, de crypto shit en de lokale ondernemer hier kan hem ook niet luchten.
Het is allemaal selectief daar in Amsterdam, het zegt toch alles dat een AD handelt met voorkennis maar omdat het een echte Ajacied is, zou hij moeten mogen blijven.
De brief zegt alles, ik snap echt werkelijk niet hoe je je als supporter met zo’n club kan blijven associëren. En ik vermoed dat sponsors straks dezelfde conclusie gaan trekken, war Falentijntje gister ook al zei.
mr.top
Internationale topspeler

Standbeeld wrote: 09 Apr 2024, 07:41 De eeuwige lobby van de mensen van Veronica Offside voor Wesley bij ajax komt nog maar eens op gang. Vorige week Andy, deze week Dick en volgende week Genee.

Laat ik Dick eens helpen.

Omdat Marcske als speler al bezig was met ondernemen. OVermars kan een jaarrekening lezen, Overmars onderhandelde al met mensen en belde met advocaten toen hij nog nat was van het douchen na een training. Sneijder gaf op dat soort momenten Yolante weer eens een veeg en deed niks.

Dick Advocaat is een schattig ventje en heeft het leuk gedaan als trainer. Maar hij stamt uit een tijd dat de lokale kruidenier de boekhouding deed bij de profclub. Denken dat je wel even technisch directeur kan spelen is aandoenlijk.

(Overigens lezen meer mensen Ajax Showtime dan dat er naar die talkshow van Genee kijken)
Josef Dettelbacher
Legende

Op weg naar nr 25 wrote: 09 Apr 2024, 09:27 En ik vermoed dat sponsors straks dezelfde conclusie gaan trekken, war Falentijntje gister ook al zei.
Dan staan er gewoon weer nieuwe sponsors op. Kijk maar naar VI Vandaag. Na kaarsenrel alle sponsors weg, paar maanden later moest je je weer door minutenlange reclame worstelen.
Her lips said no, but her eyes said read my lips..
Standbeeld
Mister PSV

Op weg naar nr 25 wrote: 09 Apr 2024, 09:27Overmars maakt(e) ook voldoende schimmige dealtjes, de crypto shit en de lokale ondernemer hier kan hem ook niet luchten.
Inderdaad. Dat vind ik allemaal niet zo spannend. Dat is aan de orde van de dag in het wereldje van de transfers.
Standbeeld
Mister PSV

Josef Dettelbacher wrote: 09 Apr 2024, 09:33
Op weg naar nr 25 wrote: 09 Apr 2024, 09:27 En ik vermoed dat sponsors straks dezelfde conclusie gaan trekken, war Falentijntje gister ook al zei.
Dan staan er gewoon weer nieuwe sponsors op. Kijk maar naar VI Vandaag. Na kaarsenrel alle sponsors weg, paar maanden later moest je je weer door minutenlange reclame worstelen.
Na schandaal nummertje 772 in Amsterdam is er nog steeds geen noemenswaardige sponsor vertrokken. We zullen het moeten hebben van de sportieve aftakeling. Sponsors die meer brood in PSV (of Feyenoord) gaan zien dan ajax.
These users thanked the author Standbeeld for the post:
Tijn
Josef Dettelbacher
Legende

mr.top wrote: 09 Apr 2024, 09:31
Standbeeld wrote: 09 Apr 2024, 07:41 De eeuwige lobby van de mensen van Veronica Offside voor Wesley bij ajax komt nog maar eens op gang. Vorige week Andy, deze week Dick en volgende week Genee.

Laat ik Dick eens helpen.

Omdat Marcske als speler al bezig was met ondernemen. OVermars kan een jaarrekening lezen, Overmars onderhandelde al met mensen en belde met advocaten toen hij nog nat was van het douchen na een training. Sneijder gaf op dat soort momenten Yolante weer eens een veeg en deed niks.

Dick Advocaat is een schattig ventje en heeft het leuk gedaan als trainer. Maar hij stamt uit een tijd dat de lokale kruidenier de boekhouding deed bij de profclub. Denken dat je wel even technisch directeur kan spelen is aandoenlijk.

(Overigens lezen meer mensen Ajax Showtime dan dat er naar die talkshow van Genee kijken)
Dat inderdaad. Pure zelfoverschatting ook. "Alle deuren gaan voor Wesley open. Er komt echt iemand binnen".
These users thanked the author Josef Dettelbacher for the post:
mr.top
Her lips said no, but her eyes said read my lips..
Brael
Vedette

Standbeeld wrote: 09 Apr 2024, 09:36
Josef Dettelbacher wrote: 09 Apr 2024, 09:33

Na schandaal nummertje 772 in Amsterdam is er nog steeds geen noemenswaardige sponsor vertrokken. We zullen het moeten hebben van de sportieve aftakeling. Sponsors die meer brood in PSV (of Feyenoord) gaan zien dan ajax.
Inderdaad. Sponsorcontracten hangen ook behoorlijk samen met exposure. Champions League of Conference League is natuurlijk een wereld van verschil, qua exposure.
Veel sponsorcontracten worden voor meerdere jaren afgesloten, en stammen derhalve nog uit een tijd dat men ervanuit ging dat Ajax elk jaar Champions League speelde. Nieuwe onderhandelingen over sponsorcontracten zullen dus een stuk lastiger worden voor Ajax. Bedrijven betalen geen Champions League sponsorbedragen als je club Conference League speelt.
Standbeeld
Mister PSV

mr.top wrote: 09 Apr 2024, 09:31Sneijder gaf op dat soort momenten Yolante weer eens een veeg en deed niks.
In Qatar liet hij zich liever verwennen door de vrouwen die voor hem klaar stonden in de lobby van het hotel waar hij verbleef.
DoelbewustProvoceren
Regelmatige invaller

Aan het einde van seizoen, als we nuchter zijn van het kampioensfeest zou ik eigenlijk wel graag eens prachtige compilatie willen zien van alles wat in Amsterdam gebeurd is dit jaar. En dan het liefste een sterke opbouw met alle arrogante citaten uit de podcasts en TV programma's. De geweldige Sutalo, de beste speler uit Frankrijk Branco, het grote talent Taylor, reddende engel Sylvano Vos etc. etc. En dan alleen al de 55 tegendoelpunten in de eredivisie die ze al hebben gekregen. Popcorn erbij en gaan.
These users thanked the author DoelbewustProvoceren for the post:
Heissenberrug
Sensation
Lid scoutingsteam
Clubvoorkeur: Ja

Sneijder TD, Kluivert trainer en als rondom Kroes alles klapt graag Van Basten als AD (met daarbij zwart op wit dat hij niks, maar dan ook niks meer aan analysewerk op televisie mag doen). Lekker afstevenen op jaarlijks play-offs spelen maar wel lekker allemaal Ajacieden aan het roer :)
ShovingNE2
Site Admin

Brael wrote: 09 Apr 2024, 09:39Inderdaad. Sponsorcontracten hangen ook behoorlijk samen met exposure. Champions League of Conference League is natuurlijk een wereld van verschil, qua exposure.
Veel sponsorcontracten worden voor meerdere jaren afgesloten, en stammen derhalve nog uit een tijd dat men ervanuit ging dat Ajax elk jaar Champions League speelde. Nieuwe onderhandelingen over sponsorcontracten zullen dus een stuk lastiger worden voor Ajax. Bedrijven betalen geen Champions League sponsorbedragen als je club Conference League speelt.
Het is nog leuker hoorde ik in de Jankelic podcast vanochtend: alle sponsorcontracten hebben een Europees voetbal-clausuel. Als dat niet gehaald wordt heeft dat forse financiële gevolgen.
"When it comes to luck, you create your own" - Bruce Springsteen
Persepolis
Vedette

DoelbewustProvoceren wrote: 09 Apr 2024, 09:46 Aan het einde van seizoen, als we nuchter zijn van het kampioensfeest zou ik eigenlijk wel graag eens prachtige compilatie willen zien van alles wat in Amsterdam gebeurd is dit jaar. En dan het liefste een sterke opbouw met alle arrogante citaten uit de podcasts en TV programma's. De geweldige Sutalo, de beste speler uit Frankrijk Branco, het grote talent Taylor, reddende engel Sylvano Vos etc. etc. En dan alleen al de 55 tegendoelpunten in de eredivisie die ze al hebben gekregen. Popcorn erbij en gaan.
Eens, en als bonus alle columns van Ykhim, netjes gedrukt en ingebonden door Grasmat.
These users thanked the author Persepolis for the post:
Heissenberrug
Prof_napo
Internationale topspeler
Clubvoorkeur: v.v. UNA

Sensation wrote: 09 Apr 2024, 09:51 [...] graag Van Basten als AD (met daarbij zwart op wit dat hij niks, maar dan ook niks meer aan analysewerk op televisie mag doen).
Je kunt die Marco beter inside pissing out hebben dan outside pissing in?
These users thanked the author Prof_napo for the post:
Balinho
Standbeeld
Mister PSV

ShovingNE2 wrote: 09 Apr 2024, 09:56
Brael wrote: 09 Apr 2024, 09:39Inderdaad. Sponsorcontracten hangen ook behoorlijk samen met exposure. Champions League of Conference League is natuurlijk een wereld van verschil, qua exposure.
Het is nog leuker hoorde ik in de Jankelic podcast vanochtend: alle sponsorcontracten hebben een Europees voetbal-clausuel. Als dat niet gehaald wordt heeft dat forse financiële gevolgen.
Bij kledingsponsors is dat vrij gebruikelijk in de top.
These users thanked the author Standbeeld for the post:
ShovingNE2
Tijn
Internationale topspeler

En ik meen dat ik vandaag gelezen had, dat als Ajax de play-offs moet spelen, dat ze dan waarschijnlijk het thuisvoordeel gaan opgeven en de wedstrijden uit gaan spelen.
Dat maakt de kans op het niet winnen van de play-offs nog een stukje groter. Meen dat De Telegraaf daarmee kwam.

https://www.voetbalprimeur.nl/nieuws/11 ... epakt.html
Prof_napo
Internationale topspeler
Clubvoorkeur: v.v. UNA

Standbeeld wrote: 09 Apr 2024, 09:59

Bij kledingsponsors is dat vrij gebruikelijk in de top.
Ook geen verrassende ( of risicovolle ) clausule voor Ajax kijeknde naar de historie van de laatste 20 jaar, 2x gestand in de play offs en als je dan dit in de onderhandelingen weg kan geven ga je er waarschijnlijk niet direct vanuit dat dit zich effectueert of je accepteert wellicht een hogere vergoeding die vrijwel altijd zeker geacht werd.

Zou er meer van te kijken staan als een sponsor dat niet meeneemt, het scheelt nogal in de exposure die je potentieel hebt.
Brael
Vedette

Dat zou inderdaad leuk zijn. En dat is dan een clausule op wel of geen Europees voetbal, of zitten daar ook stappen in afhankelijk van welk Europees toernooi ze halen?
Grasmat
Lid van verdienste
Favoriete speler: Dn Flamingo

Als dat zo is dan is het dus wél in ons belang dat ze helemaal geen Europees voetbal halen. Laat ze nog maar een paar financiële klappen krijgen zodat we ze daarin ook op een achterstand kunnen zetten. We weten nu allemaal hoe snel de rollen omgedraaid kunnen raken, dus hoe meer voorsprong hoe beter.
Harminator
Geselecteerd voor Oranje

Nou, dat is het mooie aan Ajax. Ze zijn een NV, maar 73% van de aandelen is in handen van de vereniging, waar de bestuursraad het volgens mij voor het zeggen heeft. En die bestuursraad is volgens mij niet gekozen op basis van hun kwaliteiten.
Massimo
Legende

Dan heb je dus nog een extra bestuurslaag bovenop de RvC (die ze ook nog eens groter willen maken) en dan staan die ook nog eens lijnrecht tegenover elkaar. Dan moet de voetbalclub dus nog bestuurd worden. (Veel vacante posities op dit moment) Daarbovenop is de bestuurslaag in dit conflict dus ook nog eens partijdig, iets wat anders is dan mening A of mening B te hebben. Dan heb je er best wel een teringzooi van gemaakt.

Wat betreft de financiën gaat zoals al vaak hier opgeschreven Ajax een klap op dat vlak krijgen met het niet spelen van CL en dat nu eens niet te kunnen compenseren met het kapitaal op het veld, terwijl de afschrijvingslasten nog net zo hoog zijn als in de tijd toen er nog wel kwaliteit en kapitaal op het veld stond. Bij PSV hebben we dat in de periode John de Jong mogen ervaren. Als er ook nog eens Europees voetbal in zijn geheel gemist worden dan komt daar nog een uppercut boven. Niet alleen 15 tot 25 miljoen aan omzet wat uit de Europese wedstrijden kan worden gehaald, maar bij FC Afkicken gaven ze zondagavond ook al aan dat er meerdere sponsorcontracten gelieerd waren aan Europees voetbal. De lagere kosten die Ajax zou hebben door het niet spelen van Europees voetbal zal een stuk lager zijn dan de gemiste inkomsten.

Succes!
Locked