Transferwindow 2024/25

Bespreek hier alle inkomende PSV-transfers, gewenste transfers en transfergeruchten.
Post Reply
danko-lazovic
Meervoudig international
Posts: 1,302
Joined: 04 Aug 2021, 16:04
Clubvoorkeur: PSV
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Als ik heel eerlijk ben verbaast mij het een beetje hoe er hier over Sahraoui wordt gesproken. Ik zal hem voor een bedrag rond de 8 miljoen blindelings durven halen. Speelt echt in een heel matig elftal en blinkt daar meer dan regelmatig uit. Lijkt mij bij uitstek ook een speler die beter gaat presteren in een beter team. Daarbij ook nog een typische speler die wij voor mij gevoel afgelopen periode echt gemist hebben. Ik krijg hier een beetje het gevoel bij als dit een Braziliaan was die onbekend was en je deze cijfers zag en een filmpje dat iedereen razend enthousiast was.

Bij transfers is het altijd afwachten hoe het uitpakt maar ik zal het met Sahraoui echt aandurven.
Jwoeloe
Moderator
Posts: 4,784
Joined: 26 Aug 2017, 17:20
Clubvoorkeur: PSV
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Ik denk ook niet dat mensen twijfels hebben bij de voetballer Sahraoui. Wel aan het rendement dat hij daaraan koppelt/koppelde. Want ook dat is dit seizoen zeer degelijk en daar lijkt hij dus al stappen in te maken. Vraag is natuurlijk wel of hij die ontwikkeling bij ons kan doortrekken. Lukt dat, dan haal je een echte cashcow binnen.
User avatar
DonyellMalen
Legende
Posts: 13,901
Joined: 04 Nov 2020, 14:37
Clubvoorkeur: PSV
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Sahraoui is wel een toppertje, fijne dribbelaar (dat wijzen de beelden van Pieter Zwart ook weer uit in het VI Pro-artikel) en eentje waarvoor je naar het stadion komt. Echter zal hij wel achter Lang komen in de pikorde.
Omdat hij zowel over zijn rechter- als linkerbeen kan passeren, een spin move én plotse kapbewegingen beheerst en ook nog eens slim is met zijn lichaamsschijnbewegingen, vormt Sahraoui een één-op-één-probleem voor elke rechtsback op de Nederlandse velden.
Verbeterpunt: zijn schot.
These users thanked the author DonyellMalen for the post:
SKERLA
Madueke
Legende
Posts: 10,870
Joined: 26 Jun 2019, 00:00
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Ik heb vooral twijfels bij de transfersom. En ja, de prijzen stijgen elke jaar, maar gezien zijn contractsituatie en overige belangstelling betaal je straks 2x zoveel dan dat je destijds voor Veerman betaalde.
User avatar
Hatseflats
Vedette
Posts: 9,166
Joined: 16 May 2019, 17:36
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Jwoeloe wrote: 10 Apr 2024, 11:07 Ik denk ook niet dat mensen twijfels hebben bij de voetballer Sahraoui. Wel aan het rendement dat hij daaraan koppelt/koppelde. Want ook dat is dit seizoen zeer degelijk en daar lijkt hij dus al stappen in te maken. Vraag is natuurlijk wel of hij die ontwikkeling bij ons kan doortrekken. Lukt dat, dan haal je een echte cashcow binnen.
Open deuren intrappen hier.
Als ie een nog beter rendement zou hebben, dan zou hij niet betaalbaar zijn voor PSV. Het is bij elke aankoop die je doet de vraag of hij kan aanhaken.

Edit: Filmpje:

Last edited by Hatseflats on 10 Apr 2024, 11:20, edited 1 time in total.
These users thanked the author Hatseflats for the post:
Trixm
Mikelvb
Nationale topspeler
Posts: 1,867
Joined: 19 Apr 2022, 17:26
Send Prediction League reminder to second email adress: No

TomPSV023 wrote: 10 Apr 2024, 08:29
Standbeeld wrote: 10 Apr 2024, 08:27
Contract tot medio 26 bij Liverpool. Blijft een interessante speler maar heeft ook wat flinke blessures achter de rug.
Verkeerd gelezen dan, blijft wel nog steeds een interessante speler inderdaad. Ik ben niet op de hoogte van zijn blessure verleden
Kostas Koulierakis zou ook een optie zijn. Ontwikkeld zich aardig volgens mij. Zie nu ook dat Feyenoord interesse heeft als vervanger voor Hancko.

https://footballtalentscout.net/2022/09 ... ulierakis/
RV1913
Nationale topspeler
Posts: 1,772
Joined: 30 Aug 2021, 13:00
Clubvoorkeur: PSV
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Mikelvb wrote: 10 Apr 2024, 11:15
TomPSV023 wrote: 10 Apr 2024, 08:29

Verkeerd gelezen dan, blijft wel nog steeds een interessante speler inderdaad. Ik ben niet op de hoogte van zijn blessure verleden
Kostas Koulierakis zou ook een optie zijn. Ontwikkeld zich aardig volgens mij. Zie nu ook dat Feyenoord interesse heeft als vervanger voor Hancko.

https://footballtalentscout.net/2022/09 ... ulierakis/
ik hoop dat ze Adamo Nagalo dan halen.

https://www.transfermarkt.com/adamo-nag ... ler/800976
These users thanked the author RV1913 for the post:
Heruone
Mikelvb
Nationale topspeler
Posts: 1,867
Joined: 19 Apr 2022, 17:26
Send Prediction League reminder to second email adress: No

DonyellMalen wrote: 10 Apr 2024, 11:09 Sahraoui is wel een toppertje, fijne dribbelaar (dat wijzen de beelden van Pieter Zwart ook weer uit in het VI Pro-artikel) en eentje waarvoor je naar het stadion komt. Echter zal hij wel achter Lang komen in de pikorde.
Omdat hij zowel over zijn rechter- als linkerbeen kan passeren, een spin move én plotse kapbewegingen beheerst en ook nog eens slim is met zijn lichaamsschijnbewegingen, vormt Sahraoui een één-op-één-probleem voor elke rechtsback op de Nederlandse velden.
Verbeterpunt: zijn schot.
Ik heb liever iemand met minder dribbel skills en een beter schot (Gakpo als voorbeeld) dan iemand die leuk dribbelt maar geen goed schot heeft. Dit gekoppeld aan het bedrag wat Heerenveen gaat vragen 8-10M zie ik dit niet als een gewenste aankoop.

Uiteindelijk zijn er niet veel buitenspelers die het leuk hebben gedaan in de ED echt daarna doorgebroken. Ook dat baart wat zorgen.
JasperPSV
Bankzitter
Posts: 240
Joined: 19 Jun 2023, 14:23
Clubvoorkeur: PSV
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Zou Finn van Breemen -21-jarige centrale verdediger van Basel - nog een optie zijn? Meen me te herinneren dat hij hier werd genoemd tijdens de winter, terwijl hij ook aan de Italiaanse top werd gelinkt.

Linksbenig, jaartje wennen achter Boscagli (mits die blijft).
User avatar
11 Tinus
Legende
Posts: 15,339
Joined: 09 Oct 2020, 00:00
Clubvoorkeur: Philips
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Bij Veerman waren er ook heel veel twijfels, bij Timber bv weer minder twijfels maar die had wel een jaar nodig bij Feyenoord. Binnen de ED scouten is gewoon lastig omdat je al heel snel te veel betaalt voor spelers met potentie omdat je ze niet meer kunt halen als ze die potentie al omgezet hebben in productiviteit. Kijk naar Karlsson die op een gegeven moment 15 a 20 miljoen moest kosten en nu bij Bologna pas 600 minuten heeft gekregen met 0 goals en 0 assists terwijl hij vorig jaar in slechte vorm in 1800 minuten 9 goals en 4 assists had in de Eredivisie.

Ik weet het gewoon niet bij Sahraoui omdat ik alleen maar de highlights zie en zijn profiel een beetje ken. Wat ik wel weet is dat PSV volgend jaar 4 flankspelers moet hebben waarvan er minimaal 3 basiswaardig zijn, tenminste 1 speler op zowel links als rechts moet kunnen en het liefst dat het spelers zijn die geen blessurehistorie hebben. Want Bosz wisselt het liefst elke wedstrijd beide flankspelers voor verse krachten en daarom heb je dus ook echt wat te bieden aan je back-up flankspelers. Het is wel zo dat als Lang weer een moeilijk jaar heeft qua fitheid dat die 3e en 4e keuze wel goed genoeg moeten zijn om op de korte of lange termijn basisspeler te kunnen zijn/worden.

Net als bij Flamingo is het niet gek dat de verkopende club weer flink hoog gaat zitten. Beelen kostte Feyenoord ook gewoon 3 miljoen+ en die speelde niet eens in de ED. Maar je kunt als PSV zijnde best dit soort jongens nemen voor erbij maar niet om belangrijke basisspelers te vervangen. En je kunt er 1 nemen en misschien 2 maar er moet ook veel budget naar de verdediging. Al met al denk ik dat bedragen rond de 8 miljoen voor Sahroui wel echt fors zijn voor 4e flankspeler. Pakt het goed uit dan komt hij als 4e flankspeler wellicht op 35 a 40 wedstrijden met 1200 minuten en kan hij Lang volgend jaar opvolgen en dan is 8 miljoen niets te duur.
User avatar
Sensation
Lid scoutingsteam
Posts: 14,019
Joined: 26 Aug 2017, 13:16
Clubvoorkeur: Ja
Send Prediction League reminder to second email adress: No

11 Tinus wrote: 10 Apr 2024, 11:24 Kijk naar Karlsson die op een gegeven moment 15 a 20 miljoen moest kosten en nu bij Bologna pas 600 minuten heeft gekregen met 0 goals en 0 assists terwijl hij vorig jaar in slechte vorm in 1800 minuten 9 goals en 4 assists had in de Eredivisie.
Vergis je niet, als je Sahraoui vergelijkt met Karlsson 21/22 (15 goals, 12 assists), zijn (op G+A na) de onderliggende stats van Sahraoui beter:
- betere passing%
- meer shot-creating actions per 90
- meer goal-creating actions per 90
- gaat veel meer dribbels aan met min of meer hetzelfde winst%
- daarbij ook veel meer progressive carries per 90
- veel meer carries into final third per 90
- veel meer carries into penalty area per 90
- veel hogere progressive distance per 90

Qua data dit seizoen hangt Sahraoui een beetje tussen Bakayoko en Driouech in.
These users thanked the author Sensation for the post:
Trixm
User avatar
11 Tinus
Legende
Posts: 15,339
Joined: 09 Oct 2020, 00:00
Clubvoorkeur: Philips
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Sensation wrote: 10 Apr 2024, 11:34
11 Tinus wrote: 10 Apr 2024, 11:24 Kijk naar Karlsson die op een gegeven moment 15 a 20 miljoen moest kosten en nu bij Bologna pas 600 minuten heeft gekregen met 0 goals en 0 assists terwijl hij vorig jaar in slechte vorm in 1800 minuten 9 goals en 4 assists had in de Eredivisie.
Qua data dit seizoen hangt Sahraoui een beetje tussen Bakayoko en Driouech in.
Ja dat is hetzelfde als Piet Paulusma die zegt dat het morgen tussen de 5 en 35 graden wordt :)

Dank voor de stats, dat had ik zeker niet in de gaten.

Wellicht is het tijd voor een eigen topic want dit gerucht zal niet het laatste gerucht zijn.
User avatar
Sensation
Lid scoutingsteam
Posts: 14,019
Joined: 26 Aug 2017, 13:16
Clubvoorkeur: Ja
Send Prediction League reminder to second email adress: No

11 Tinus wrote: 10 Apr 2024, 11:53
Sensation wrote: 10 Apr 2024, 11:34
Qua data dit seizoen hangt Sahraoui een beetje tussen Bakayoko en Driouech in.
Ja dat is hetzelfde als Piet Paulusma die zegt dat het morgen tussen de 5 en 35 graden wordt :)

Dank voor de stats, dat had ik zeker niet in de gaten.

Wellicht is het tijd voor een eigen topic want dit gerucht zal niet het laatste gerucht zijn.
Oant moarn!
Massimo
Legende
Posts: 13,814
Joined: 21 Sep 2017, 00:00
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Er zijn een aantal dingen die je bij hem zal moeten inschatten.

- Zit er nog rek in zijn rendement qua goals en assists.
- Is hij tactisch coachbaar en heeft hij daarin een bepaalde bereidheid.
- Zou hij in de CL op fysiek niveau meekunnen. Dit geldt zowel qua conditie, intensiteit als duelkracht. Of minimaal 2 van de 3.

Verder zat hij laatst tegen Feyenoord op de bank omdat hij te laat was gekomen en Van Wonderen aangaf dat dit zeker niet de eerste keer was. Oftewel je kan je bepaalde vragen zetten wat betreft professionaliteit en we hebben het hier ook niet over de nieuwe Romario.

Als je bovenstaande met ja kan beantwoorden dan kan hij een interessante speler worden voor PSV en zelfs als je er flink voor moet betalen hoeft dat niet geheel een probleem te zijn als de verwachting is dat na het seizoen 24/25 Lang en Lozano niet meer bij PSV spelen.
User avatar
Standbeeld
Mister PSV
Posts: 30,459
Joined: 03 Sep 2021, 20:50
Clubvoorkeur: PSV
Send Prediction League reminder to second email adress: No

JasperPSV wrote: 10 Apr 2024, 11:23 Zou Finn van Breemen -21-jarige centrale verdediger van Basel - nog een optie zijn? Meen me te herinneren dat hij hier werd genoemd tijdens de winter, terwijl hij ook aan de Italiaanse top werd gelinkt.

Linksbenig, jaartje wennen achter Boscagli (mits die blijft).
Er was hier afgelopen zomer een user die FIFA speelde met zijn zaakwaarnemer. Die vertelde dat ze geen contact hadden met PSV. Voor wat het waard is.
These users thanked the author Standbeeld for the post:
JasperPSV
User avatar
Sensation
Lid scoutingsteam
Posts: 14,019
Joined: 26 Aug 2017, 13:16
Clubvoorkeur: Ja
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Massimo wrote: 10 Apr 2024, 11:56 Er zijn een aantal dingen die je bij hem zal moeten inschatten.

- Zit er nog rek in zijn rendement qua goals en assists.
- Is hij tactisch coachbaar en heeft hij daarin een bepaalde bereidheid.
- Zou hij in de CL op fysiek niveau meekunnen. Dit geldt zowel qua conditie, intensiteit als duelkracht. Of minimaal 2 van de 3.

Verder zat hij laatst tegen Feyenoord op de bank omdat hij te laat was gekomen en Van Wonderen aangaf dat dit zeker niet de eerste keer was. Oftewel je kan je bepaalde vragen zetten wat betreft professionaliteit en we hebben het hier ook niet over de nieuwe Romario.

Als je bovenstaande met ja kan beantwoorden dan kan hij een interessante speler worden voor PSV en zelfs als je er flink voor moet betalen hoeft dat niet geheel een probleem te zijn als de verwachting is dat na het seizoen 24/25 Lang en Lozano niet meer bij PSV spelen.
Voor nummer 2 zie ik wel dingen terug in het artikel van VI (en als je die vergelijkt met deze analyse van juni 2023: )

Daarin zie je terug dat hij nu ook meer naar de binnenkant komt om zich aan te bieden en van daaruit te creëren en daardoor ruimte laat voor de linksback om langs de zijlijn op te komen. Ook niet beroerd om defensief werk te verrichten.

Maargoed dat zijn slechts 2 punten natuurlijk.
User avatar
De Realist
Internationale topspeler
Posts: 4,360
Joined: 24 Oct 2021, 23:57
Send Prediction League reminder to second email adress: No

8-10 miljoen nooit doen voor vierde keuze natuurlijk. Maar als earnie er een mooie deal van weet te maken ligt er een prima Vertessen achtige rol voor hem weggelegd lijkt me
"Give the cup to them today" - Roger Schmidt
User avatar
Balinho
Internationale topspeler
Posts: 3,875
Joined: 08 Apr 2018, 11:33
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Sensation wrote: 10 Apr 2024, 11:53
Oant moarn!
Juist! Houdoe!
Image
► Show Spoiler
User avatar
Ardbeg
Mister PSV
Posts: 25,533
Joined: 08 Feb 2018, 00:00
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Balinho wrote: 10 Apr 2024, 12:37
Sensation wrote: 10 Apr 2024, 11:53
Oant moarn!
Juist! Houdoe!
Image
► Show Spoiler
Te laat zelfs! Bel de wouten! 'Tis hier keiglad!
These users thanked the author Ardbeg for the post:
LucNilisLegend
FieseFriedrich
Basisspeler
Posts: 467
Joined: 08 Feb 2022, 20:11
Clubvoorkeur: PSV
Favoriete speler: Joey
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Teletubby wrote: 10 Apr 2024, 10:51 Sahraoui als 4de keus halen voor 8/10 miljoen en dan nog een basiswaardige vleugel halen als 3de keus (die dan ook een vergelijkbaar bedrag zou moeten kosten) lijkt mij iets teveel van het goede als ik verder kijk naar wat er allemaal moet gebeuren. Liever zo een Driouech oppikken voor 1 of 2 miljoen na de degradatie van Excelsior en dan 10 miljoen uitgeven aan een echte topper. Zo hou je nog wat bestedingsruimte over voor het middenveld, defensie en waarschijnlijk ook nog een keeper. Want je moet (als benitez, Dest, Veerman, bakayoko en Tillman vertrekken) gewoon 1 basiskeeper, 2 basis verdedigers en 1/2 basiswaardige middenvelders halen. Die gaan allemaal wel minimaal 5+ miljoen kosten of er moet weer een buitenkansje zoals Benitez op de markt komen bijvoorbeeld. Als Dest en Tillman blijven dan heb je ook al 22 miljoen uitgegeven.
Met je eens dat ik graag een topper voor wat meer geld zie als 3e flankspeler en minder geld besteden voor de 4e speler.

Sterker nog, van mij mag de nr 4 flankspeler een speler uit de jeugd zijn die reële potentie heeft door te groeien naar PSV 1.

En als die niet beschikbaar is (wat ik denk) dan zou ik liever niet ca. 2 miljoen in Driouech steken (is inmiddels bijna 22 jaar), maar voor dat bedrag -of lager- een toptalent van onder 19 jaar halen die wel de reële potentie heeft om basisspeler te worden i.t.t. Driouech. Die zou dan bovendien ook nog zijn minuten kunnen maken bij -19 / jong.

Dat lijkt me dan meer een investering waar je wat van terug ziet en lange termijn ook interessant is om na 2024-2025 de selectie mee te vullen.
These users thanked the author FieseFriedrich for the post:
Kolkmania
CZ_Code
Nationale topspeler
Posts: 1,911
Joined: 25 Jun 2022, 19:42
Clubvoorkeur: PSV
Send Prediction League reminder to second email adress: No

FieseFriedrich wrote: 10 Apr 2024, 12:51
Teletubby wrote: 10 Apr 2024, 10:51 Sahraoui als 4de keus halen voor 8/10 miljoen en dan nog een basiswaardige vleugel halen als 3de keus (die dan ook een vergelijkbaar bedrag zou moeten kosten) lijkt mij iets teveel van het goede als ik verder kijk naar wat er allemaal moet gebeuren. Liever zo een Driouech oppikken voor 1 of 2 miljoen na de degradatie van Excelsior en dan 10 miljoen uitgeven aan een echte topper. Zo hou je nog wat bestedingsruimte over voor het middenveld, defensie en waarschijnlijk ook nog een keeper. Want je moet (als benitez, Dest, Veerman, bakayoko en Tillman vertrekken) gewoon 1 basiskeeper, 2 basis verdedigers en 1/2 basiswaardige middenvelders halen. Die gaan allemaal wel minimaal 5+ miljoen kosten of er moet weer een buitenkansje zoals Benitez op de markt komen bijvoorbeeld. Als Dest en Tillman blijven dan heb je ook al 22 miljoen uitgegeven.
Met je eens dat ik graag een topper voor wat meer geld zie als 3e flankspeler en minder geld besteden voor de 4e speler.

Sterker nog, van mij mag de nr 4 flankspeler een speler uit de jeugd zijn die reële potentie heeft door te groeien naar PSV 1.

En als die niet beschikbaar is (wat ik denk) dan zou ik liever niet ca. 2 miljoen in Driouech steken (is inmiddels bijna 22 jaar), maar voor dat bedrag -of lager- een toptalent van onder 19 jaar halen die wel de reële potentie heeft om basisspeler te worden i.t.t. Driouech. Die zou dan bovendien ook nog zijn minuten kunnen maken bij -19 / jong.

Dat lijkt me dan meer een investering waar je wat van terug ziet en lange termijn ook interessant is om na 2024-2025 de selectie mee te vullen.
Met alle respect, maar een talentvolle speler die naar de basis kan groeien van 19 kost ons ook gewoon meer dan 2 miljoen hoor...
Peer71
Lid 2e elftal
Posts: 150
Joined: 27 Apr 2021, 18:25
Clubvoorkeur: PSV
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Octavian Popescu, die uitkomt voor FCSB (vroeger Steaua Boekarest),de 21-jarige Roemeen heeft een aflopend contract bij zijn club en staat bekend als een van de grootste talenten van zijn land. Qua speelstijl komt hij grotendeels overeen met onder meer Sahraoui.

Octavian Popescu is hier ooit eerder genoemd als versterking voor PSV,zeker nu hij transfervrij is(?)
Kolkmania
Regelmatige invaller
Posts: 338
Joined: 28 Jun 2021, 10:20
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Sensation wrote: 10 Apr 2024, 11:34
11 Tinus wrote: 10 Apr 2024, 11:24 Kijk naar Karlsson die op een gegeven moment 15 a 20 miljoen moest kosten en nu bij Bologna pas 600 minuten heeft gekregen met 0 goals en 0 assists terwijl hij vorig jaar in slechte vorm in 1800 minuten 9 goals en 4 assists had in de Eredivisie.
Vergis je niet, als je Sahraoui vergelijkt met Karlsson 21/22 (15 goals, 12 assists), zijn (op G+A na) de onderliggende stats van Sahraoui beter:
- betere passing%
- meer shot-creating actions per 90
- meer goal-creating actions per 90
- gaat veel meer dribbels aan met min of meer hetzelfde winst%
- daarbij ook veel meer progressive carries per 90
- veel meer carries into final third per 90
- veel meer carries into penalty area per 90
- veel hogere progressive distance per 90

Qua data dit seizoen hangt Sahraoui een beetje tussen Bakayoko en Driouech in.
FBref heeft meer GCA/90 toegekend aan Karlsson (0.62 vs 0.71)? Daarnaast is het verschil in xG en met name xA wel erg groot hoor.

De andere statistieken wijzen er met name op dat Sahhraoui een betere dribbelaar is (wat de beelden mij ook wel bevestigen), maar ook met name dat Heerenveen lager op het veld voetbalt. Als je dan vanuit de omschakeling de bal krijgt dan maak je uiteraard meer meters met de bal richting de gevaarlijke zones.

Ben er toch bang voor dat zo'n jongen een uitstekende dribbelaar is, maar op dit moment niet het vernuft heeft om het echt te koppelen aan rendement. Dat kan natuurlijk verbeteren, maar voor een bedrag rond de 10 miljoen en het feit dat hij al bijna 23 is, vind ik het toch wel erg risicovol.
These users thanked the author Kolkmania for the post:
Dvdb
User avatar
Sensation
Lid scoutingsteam
Posts: 14,019
Joined: 26 Aug 2017, 13:16
Clubvoorkeur: Ja
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Kolkmania wrote: 10 Apr 2024, 13:04
Sensation wrote: 10 Apr 2024, 11:34

Vergis je niet, als je Sahraoui vergelijkt met Karlsson 21/22 (15 goals, 12 assists), zijn (op G+A na) de onderliggende stats van Sahraoui beter:
- betere passing%
- meer shot-creating actions per 90
- meer goal-creating actions per 90
- gaat veel meer dribbels aan met min of meer hetzelfde winst%
- daarbij ook veel meer progressive carries per 90
- veel meer carries into final third per 90
- veel meer carries into penalty area per 90
- veel hogere progressive distance per 90

Qua data dit seizoen hangt Sahraoui een beetje tussen Bakayoko en Driouech in.
FBref heeft meer GCA/90 toegekend aan Karlsson (0.62 vs 0.71)? Daarnaast is het verschil in xG en met name xA wel erg groot hoor.

De andere statistieken wijzen er met name op dat Sahhraoui een betere dribbelaar is (wat de beelden mij ook wel bevestigen), maar ook met name dat Heerenveen lager op het veld voetbalt. Als je dan vanuit de omschakeling de bal krijgt dan maak je uiteraard meer meters met de bal richting de gevaarlijke zones.

Ben er toch bang voor dat zo'n jongen een uitstekende dribbelaar is, maar op dit moment niet het vernuft heeft om het echt te koppelen aan rendement. Dat kan natuurlijk verbeteren, maar voor een bedrag rond de 10 miljoen en het feit dat hij al bijna 23 is, vind ik het toch wel erg risicovol.
Aah ja ik zat scheef te kijken. Verschil in xG en xA is groter, maar dit was ook een topseizoen voor Karlsson (en destijds 3 jaar ouder dan Sahraoui nu) in een AZ wat 5e werd en dus stuk beter presteerde dan Heerenveen dit seizoen. Desalniettemin is dit absoluut een verbeterpunt.
These users thanked the author Sensation for the post:
Kolkmania
danko-lazovic
Meervoudig international
Posts: 1,302
Joined: 04 Aug 2021, 16:04
Clubvoorkeur: PSV
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Kolkmania wrote: 10 Apr 2024, 13:04
Sensation wrote: 10 Apr 2024, 11:34

Vergis je niet, als je Sahraoui vergelijkt met Karlsson 21/22 (15 goals, 12 assists), zijn (op G+A na) de onderliggende stats van Sahraoui beter:
- betere passing%
- meer shot-creating actions per 90
- meer goal-creating actions per 90
- gaat veel meer dribbels aan met min of meer hetzelfde winst%
- daarbij ook veel meer progressive carries per 90
- veel meer carries into final third per 90
- veel meer carries into penalty area per 90
- veel hogere progressive distance per 90

Qua data dit seizoen hangt Sahraoui een beetje tussen Bakayoko en Driouech in.
FBref heeft meer GCA/90 toegekend aan Karlsson (0.62 vs 0.71)? Daarnaast is het verschil in xG en met name xA wel erg groot hoor.

De andere statistieken wijzen er met name op dat Sahhraoui een betere dribbelaar is (wat de beelden mij ook wel bevestigen), maar ook met name dat Heerenveen lager op het veld voetbalt. Als je dan vanuit de omschakeling de bal krijgt dan maak je uiteraard meer meters met de bal richting de gevaarlijke zones.

Ben er toch bang voor dat zo'n jongen een uitstekende dribbelaar is, maar op dit moment niet het vernuft heeft om het echt te koppelen aan rendement. Dat kan natuurlijk verbeteren, maar voor een bedrag rond de 10 miljoen en het feit dat hij al bijna 23 is, vind ik het toch wel erg risicovol.
Al bijna 23? Het is geen fifa of FM waar spelers dan al gaan afbouwen hè.
Post Reply