Fledderus (alhoewel ook pas 3 jaar in het vak) en ook Huiberts vind ik interessant.ShovingNE2 wrote: ↑21 Apr 2021, 11:53Dat kan helemaal niet. Je komt niet in dezelfde situatie als bij PSV. Welke TD zou jij willen hebben vanuit de Eredivisie? Ik wil die van AZ nog niet eens hebben: kijk eens wat Huibers heeft gedaan de afgelopen 4 a 5 jaar. Is echt om te janken. De reden dat AZ het goed doet is vooral de jeugd die doorstroomt. Niet de aankopen van Huibers.
Je zit met andere clubs om tafel, je zit met andere zaakwaarnemers om tafel. Het vak op PSV niveau leer je niet bij een Heracles of RKC. De 'vooropleiding' Hoofd Scouting is veel belangrijker en leerzamer. Want John heeft bij vele transfers (Lozano bijvoorbeeld) het belangrijkste voortraject gedaan om die deal te kunnen sluiten. Brands heeft dat vervolgens geweldig afgerond. Die ervaring heb je nodig. En ja: je moet ook nog eens op je bek gaan in de uiteindelijke functie. Hoort er allemaal bij.
Maar om op je punt te reageren: bij Philips maak je een 'starter' met een paar jaar ervaring in lagere functies ook niet direct CEO. TD zijn is een ervaringsvak, en ik vond en vind De Jong nog niet rijp genoeg. Wellicht in de toekomst wel, maar met ook de lening van 50 miljoen in het achterhoofd staan we deze zomer op een cruciaal punt. Ik zou mijn geld persoonlijk (nog) niet aan De Jong toevertrouwen, ondanks het feit dat hij ook groei laat zien.