John de Jong

Alles wat je wilt bespreken over oud-PSV'ers, de rijke historie van onze club, etc.
Post Reply
Chucky
Vedette

ShovingNE2 wrote: 21 Apr 2021, 11:53
Chucky wrote: 21 Apr 2021, 10:40 De beginnersfouten die De Jong nu maakt / heeft gemaakt moet hij bij een RKC of Heracles maken. Niet bij ons.
Dat kan helemaal niet. Je komt niet in dezelfde situatie als bij PSV. Welke TD zou jij willen hebben vanuit de Eredivisie? Ik wil die van AZ nog niet eens hebben: kijk eens wat Huibers heeft gedaan de afgelopen 4 a 5 jaar. Is echt om te janken. De reden dat AZ het goed doet is vooral de jeugd die doorstroomt. Niet de aankopen van Huibers.

Je zit met andere clubs om tafel, je zit met andere zaakwaarnemers om tafel. Het vak op PSV niveau leer je niet bij een Heracles of RKC. De 'vooropleiding' Hoofd Scouting is veel belangrijker en leerzamer. Want John heeft bij vele transfers (Lozano bijvoorbeeld) het belangrijkste voortraject gedaan om die deal te kunnen sluiten. Brands heeft dat vervolgens geweldig afgerond. Die ervaring heb je nodig. En ja: je moet ook nog eens op je bek gaan in de uiteindelijke functie. Hoort er allemaal bij.
Fledderus (alhoewel ook pas 3 jaar in het vak) en ook Huiberts vind ik interessant.

Maar om op je punt te reageren: bij Philips maak je een 'starter' met een paar jaar ervaring in lagere functies ook niet direct CEO. TD zijn is een ervaringsvak, en ik vond en vind De Jong nog niet rijp genoeg. Wellicht in de toekomst wel, maar met ook de lening van 50 miljoen in het achterhoofd staan we deze zomer op een cruciaal punt. Ik zou mijn geld persoonlijk (nog) niet aan De Jong toevertrouwen, ondanks het feit dat hij ook groei laat zien.
El Sordo
Vedette

De stelling dat AZ Feyenoord voorbij is gestreeft is even opportuun als wijlen de opvatting dat Feyenoord PSV een aantal jaar geleden op alle fronten voorbij was. In de afgelopen vijf seizoen is AZ twee keer hoger geeïndigd dan Feyenoord, waarbij aangetekend dat er vorig jaar nog negen wedstrijden gespeeld hadden moeten worden en Feyenoord tussen januari en maart veel beter presteerde.

Dat ze er op een gegeven moment voorbij kúnnen gaan is een mogelijkheid, uiteraard, maar vooralsnog is daar geen sprake van. Al zie ik Feyenoord wel in een neerwaartse spiraal belanden, wat inderdaad te maken heeft met slecht beleid. Maar voordat we van een top-4 gaan spreken zal AZ de eeuwige belofte eerst eens om moeten gaan zetten in prijzen.
Trixm
Vedette

Chucky wrote: 21 Apr 2021, 11:30
Sensation wrote: 21 Apr 2021, 11:10

Maar welke beginnersfouten doel je op?
Om even wat voorbeelden te noemen:
- Het er doorheen laten drukken van Behich en Sainsbury
- In de zomer van 2019 enkel gokken op dezelfde profielen (lees: op zijspoor geraakte voormalig jeugdinternationals)
- Selectie is al 2 jaar uit balans: te weinig ervaring in de groep
- 2019/20 startten we met 3,5 linksbuitens in de basis (Bergwijn, Bruma, Lozano en Malen)
- Situatie Lato
Altijd mooi, als er een topper wordt gehaald ligt het aan de trainer, als er een flop wordt aangetrokken ligt het aan de TD.
Saibari is underrated.
Massimo
Legende

Als de transferzomer 2019 van De Jong als referentiepunt wordt gezien, dan doe ik dat even met Huiberts in de transferzomer 2018 toen er 10 miljoen down to drain is gegaan wat voor AZ heel veel geld is en misschien wel vergelijkbaar is met 30 miljoen voor PSV. Evenals dat het daarna ook niet altijd even top was wat betreft zijn aankopen.

Transferzomer 2018
Johnsen, Gudmundsson, Vejinovic, Weigelt, de Boer, Bergsma en Rotariu. Alleen Gudmundsson begint het nu pas in zijn 3e seizoen aardig te doen. De rest is al lang en breed vertrokken en alleen De Boer heeft nog een kansloze uitleenbeurt aan De Graafschap.

Ook in het seizoen 19/2019 zaten een aantal missers tussen of spelers die nog niet uit de verf zijn gekomen. Toen is er 7-8 miljoen uitgegeven aan Evjen, De Wit, Aboukhlal, Clasie, Leeuwin en Sugawara.

Van al deze bovenstaande spelers in 2 transferseizoenen van Huiberts speelt alleen Gudmundsson of De Wit in de basis en ook nog eens als mee-speler en niet als uitblinker. De rest is al weg of is wisselspeler. Met de transfers van dit seizoen zit er eigenlijk alleen met Karlsson een voltreffer bij. De rest is onderkant basis, wisselspeler of al vertrokken.

Dus de laatste 3 seizoenen 1 topaankoop van Huiberts die AZ beter heeft gemaakt. Waarom zou hij geschikt zijn voor PSV als het om het aankoopbeleid gaat? Daarbij ook nog eens in acht nemend wat [mention]Sensation[/mention] eerder aangaf dat TD's op een hoger niveau club ook even een aanpassingsperiode nodig hebben.

Ik heb lof voor het verkoopbeleid van AZ, maar het aankoopbeleid vind ik eigenlijk helemaal niet zo goed de laatste jaren.
Last edited by Massimo on 21 Apr 2021, 12:38, edited 1 time in total.
GillesdelaCroquette
Internationale topspeler

Klagen over de Jong en dan met allerlei bewezen middelmaat als alternatief aankomen.
When you have nobody to fuck with, you can go fuck yourself.
koetje
Legende

Rode lijn bij TD's dat er geen 100% no-fail aankoopbeleid is. Ook Brands had met o.a met Maher, Romero, Luckassen en Ramselaar dure missers. Overmars genoeg behandeld al. En Van Geel destijds mag niet eens meedoen in die vergelijking, bakte er helemaal weinig van.

Een incident moet echter niet structureel zijn. In die zin is het falen van De Jong vooralsnog bij die drie transfers gebleven.
11 Tinus
Legende
Clubvoorkeur: Philips

Massimo wrote: 21 Apr 2021, 12:34 Als de transferzomer 2019 van De Jong als referentiepunt wordt gezien, dan doe ik dat even met Huiberts in de transferzomer 2018 toen er 10 miljoen down to drain is gegaan wat voor AZ heel veel geld is en misschien wel vergelijkbaar is met 30 miljoen voor PSV. Evenals dat het daarna ook niet altijd even top was wat betreft zijn aankopen.

Transferzomer 2018
Johnsen, Gudmundsson, Vejinovic, Weigelt, de Boer, Bergsma en Rotariu. Alleen Gudmundsson begint het nu pas in zijn 3e seizoen aardig te doen. De rest is al lang en breed vertrokken en alleen De Boer heeft nog een kansloze uitleenbeurt aan De Graafschap.

Ook in het seizoen 19/2019 zaten een aantal missers tussen of spelers die nog niet uit de verf zijn gekomen. Toen is er 7-8 miljoen uitgegeven aan Evjen, De Wit, Aboukhlal, Clasie, Leeuwin en Sugawara.

Van al deze bovenstaande spelers in 2 transferseizoenen van Huiberts speelt alleen Gudmundsson of De Wit in de basis en ook nog eens als mee-speler en niet als uitblinker. De rest is al weg of is wisselspeler. Met de transfers van dit seizoen zit er eigenlijk alleen met Karlsson een voltreffer bij. De rest is onderkant basis, wisselspeler of al vertrokken.

Dus de laatste 3 seizoenen 1 topaankoop van Huiberts die AZ beter heeft gemaakt. Waarom zou hij geschikt zijn voor PSV als het om het aankoopbeleid gaat? Daarbij ook nog eens in acht nemend wat @Sensation eerder aangaf dat TD's op een hoger niveau club ook even een aanpassingsperiode nodig hebben.

Ik heb lof voor het verkoopbeleid van AZ, maar het aankoopbeleid vind ik eigenlijk helemaal niet zo goed de laatste jaren.
Ik zeg nergens dat PSV Huiberts moet halen, en ook niet dat hij het bij PSV goed zou doen. Ik zeg juist dat het PSV anders werkt en dan Boscagli een minstens zo grote stunt is gebleken als dat AZ met Midtsjo Idrissie en Karlsson heeft gehad. Want dat zijn de topaankopen op het niveau van AZ die alle niet geslaagde aankopen doen vergeten. Overigens vind ik Gudmundsson en De Wit voor AZ hele goede aankopen en wie weet wordt Aboukhlal ook nog wel iets.

Een TD vervangen is sowieso heel lastig en je kunt nooit ergens een top TD weg halen zoals je spelers kunt kopen. Daarom ben ik voor continuïteit en ben ik blij dat John wellicht wil verlengen. En ik denk dat het ook niet slecht zou zijn om wel die club te verversen waaraan hij leiding geeft. Misschien kunnen we wel een goede scout losweken ergens met het potje wat nu binnen komt.
Chucky
Vedette

koetje wrote: 21 Apr 2021, 12:46 Rode lijn bij TD's dat er geen 100% no-fail aankoopbeleid is. Ook Brands had met o.a met Maher, Romero, Luckassen en Ramselaar dure missers. Overmars genoeg behandeld al. En Van Geel destijds mag niet eens meedoen in die vergelijking, bakte er helemaal weinig van.

Een incident moet echter niet structureel zijn. In die zin is het falen van De Jong vooralsnog bij die drie transfers gebleven.
Als we even kijken naar alle spelers die vanaf 2018 zijn aangetrokken:

Versterkingen: Dumfries, Angeliño, Boscagli, Rodríguez, Max, Zahavi, Götze
Twijfel: Thomas, Viergever, Unnerstall, Ruiter, Sangaré, Müller, Mvogo, Fein, Van Ginkel
Misperen: Gutiérrez, Behich, Bruma, Baumgartl, Doan, Sainsbury, Mitroglou, Lato, Afellay

100% is onmogelijk inderdaad, maar vind dit wel echt een hele magere score.
Grasmat
Lid van verdienste
Clubvoorkeur: PSV
Favoriete speler: Dn Flamingo

Lato komt volledig op het conto van van Bommel hè. Die heeft hem kapotgemaakt.
Massimo
Legende

Chucky wrote: 21 Apr 2021, 12:57

Twijfel: Thomas, Viergever, Unnerstall, Ruiter, Sangaré, Müller, Mvogo, Fein, Van Ginkel
Misperen: Gutiérrez, Behich, Bruma, Baumgartl, Doan, Sainsbury, Mitroglou, Lato, Afellay

Als ik jouw lijstje met versterkingen en misperen er bij pak. Dan zie ik na de dramatische transferzomer van 2019 4 spelers die je als versterking ziet en 0 die je bij de misperen zet. Zie je de progressie?
Chucky
Vedette

Eens. Maar dan kun je Zahavi en Götze ook uit het rijtje versterkingen halen...
ShovingNE2
Site Admin

11 Sir Tinus wrote: 21 Apr 2021, 12:01 Meen je dat nou? AZ heeft door spelers als Idrissi, Aboukhlal, De Wit, Gudmundsson, Midtsjo en Karlsson Feyenoord voorbij gestreefd. Hebben bijna geen dure jongen gekocht die niet of nauwelijks spelen buiten die Evjen. Daarnaast trainers aangesteld die goed met de eigen jeugd om kunnen gaan en ze verkopen voor hoofdprijzen met Idrissi Til Ouwejan en Jahanbakhsh.
Ik vind De Wit, Midtsjo, Idrissi en Karlsson goede voorbeelden. Ik wil daar zelfs nog Bizot en Svensson aan toevoegen. Aboukhlal en Gudmundsson niet. Maar mozeskriebel wat is de lijst met Derijck-achtige aankopen lang zeg. Johnson, Vejinovic, Weigelt (wie?), Mihalik (wie?) Van Rhijn, Friday, Bel Hassani. Suntjes,

Ik vind vooral dat hij het geld wat ze kregen erg slecht besteed hebben. Ze hebben tientallen miljoenen binnengehad en om Janssen op te volgen haalde hij Johnson van ADO. Tot na de uitschakeling. Zijn eerste volledige seizoen werden ze 6e. (hij werd in januari 2016 daarvoor aangesteld). Vervolgens 3 en 4e. Vorig jaar de afgebroken competitie: 2e op doelsaldo.

De reden dat ze omhoog vlogen zijn niet die aankopen. Dat zijn Stengs, Wijndal, Boadu en Koopmeiners. Inderdaad: op zijn conto de trainers die de talenten de kans gaven. Ik denk dat zonder die talenten dat hij nog steeds rond plek 5 zal staan. De afgelopen drie jaar heeft hij 18 spelers voor het eerste gehaald waarvan er 3 onbetwist in de basis.

En ja: er zijn best wat parallelen John de Jong moet nog bewijzen dat hij het beter doet. Maar ik zou nooit Huiberts als opvolger willen. Heeft geen netwerk op PSV niveau en doet het de laatste tijd eerder slechter dan beter.

Ik durf nu te zeggen (onthoud toch niemand) dat als Wijndal, Koopmeiners, Boadu en Stengs weg zijn AZ terugvalt. Ik geloof nooit dat hij de kwaliteiten heeft om een goed elftal bij elkaar te krijgen.
"When it comes to luck, you create your own" - Bruce Springsteen
Chucky
Vedette

Massimo wrote: 21 Apr 2021, 13:01

Als ik jouw lijstje met versterkingen en misperen er bij pak. Dan zie ik na de dramatische transferzomer van 2019 4 spelers die je als versterking ziet en 0 die je bij de misperen zet. Zie je de progressie?
Hey, thanks, hiermee bevestig je precies mijn punt. De Jong had nooit als starter bij PSV mogen beginnen. En ik gaf zelf ook al eerder aan de groei te zien.
koetje
Legende

Mvogo, Viergever, Unnerstall, Ruiter, Müller, Fein, Van Ginkel, Behich, Sainsbury, Mitroglou, Lato en Afellay zijn allemaal spelers die PSV financieel geen schade hebben gegeven. Uiteraard moet er salaris worden betaald maar dat is het dan ook. Naast het neerzetten van een kampioenwaardige staf + selectie en het creëren van transferwaarde is het beperken van restschade ook een kerntaak van een TD.

Daarbij zijn Mvogo, Viergever en Unnerstall bruikbare spelers gebleken.

Guti is inderdaad ook een tegenvaller. Reken ik De Jong minder aan. Dit leek van te voren iedereen een uitstekende transfer. Soms kan het tegenvallen door blessures of dat de omschakeling naar een andere voetbalcultuur onvoldoende gemaakt kan worden.
ShovingNE2
Site Admin

Chucky wrote: 21 Apr 2021, 12:57 Als we even kijken naar alle spelers die vanaf 2018 zijn aangetrokken:

Van de misperen: Guti kwam nog uit de koker van Brands. Behich, Sainsbury, Mitroglou, Lato en Afellay hebben geen transfergeld gekost. Van de twijfelgevallen heeft alleen Sangaré geld gekost, maar ik vind het best bizar om hem als twijfelgeval neer te zetten. Zal wel iets met balverlies te maken hebben dat er nauwelijks is. Thomas vind ik geen twijfelgeval, nog niet bijna. Dat is een uitstekende speler voor de bank. Kan prima invallen en kost maar 2,5 miljoen. Niet iedere speler haal je voor de basis. Mvogo vind ik ook geen twijfelgeval.

Van de versterkingen: hebben er vier samen 2 miljoen gekost. Best prima.

Ik vind bedragen die betaald zijn eigenlijk veel kwalijker. Bruma en Baumgartl waren te duur voor het trackrecord wat ze hadden. Daar lijkt van geleerd. Max is de duurste, maar die had echt hele goede cijfers in de Bundesliga al. Sangaré was al aanmerkelijk goedkoper.

Wat je verder niet meeneemt: kijk eens wie allemaal hun contract verlengd hebben....
"When it comes to luck, you create your own" - Bruce Springsteen
Sensation
Lid scoutingsteam
Clubvoorkeur: Ja

Chucky wrote: 21 Apr 2021, 13:03
Massimo wrote: 21 Apr 2021, 13:01

Hey, thanks, hiermee bevestig je precies mijn punt. De Jong had nooit als starter bij PSV mogen beginnen. En ik gaf zelf ook al eerder aan de groei te zien.
Ja top, maar wat is er dan op tegen om nu zijn contract te verlengen?
El Sordo
Vedette

Chucky wrote: 21 Apr 2021, 12:57 Als we even kijken naar alle spelers die vanaf 2018 zijn aangetrokken:

Maar tevens een nogal subjectieve invulling binnen die drie categorieën. Unnerstal zou je met hetzelfde gemakt als versterking kunnen invullen juist omdat het een meer dan prima tweede keeper is. Viergever heeft zijn waarde als betrouwbare back up ook wel bewezen. Doan als mispeer vind ik vooralsnog voorbarig. Lato laat zich niet echt beoordelen. Als ik dezelfde namen naam mijn inzicht invul, met daarbij een extra categorie, krijg je het volgende:

Directe versterkingen: Dumfries, Angeliño, Boscagli, Rodríguez, Max, Zahavi, Götze, Madueke, Sangaré;
Voldoen prima: Viergever, Unnerstall, Mvogo, Thomas;
Twijfel/onzeker: Ruiter, Gutiérrez, Müller, Doan, Fein, Van Ginkel, Lato;
Misperen: Behich, Bruma, Baumgartl, Sainsbury, Mitroglou, Afellay.

Het zegt vrij weinig, maar laat vooral de grilligheid van dergelijke invullingen en daaraan gerelateerde conclusies zien.
PCGC
Vedette

#tobsportklimaat

Wordt godverdomme nog geprezen dat ie “de schade beperkt weet te houden”

Fuck off John, pek en veren!
#FreeGeneratie4
Ardbeg
Mister PSV

PCGC wrote: 21 Apr 2021, 13:52 #tobsportklimaat

Wordt godverdomme nog geprezen dat ie “de schade beperkt weet te houden”

Fuck off John, pek en veren!
Image
Chucky
Vedette

Sensation wrote: 21 Apr 2021, 13:23
Chucky wrote: 21 Apr 2021, 13:03

Ja top, maar wat is er dan op tegen om nu zijn contract te verlengen?
Omdat ik het (nog) niet met 'm aandurf, zeker niet met die lening van 50 miljoen in het achterhoofd.
Heruone
Lid scoutingsteam

Misperen heb je er altijd tussen zitten. Dat is nou eenmaal het onvoorspelbare van voetbal en daar kan je niet omheen draaien. Maar met Baumgartl, Gutiérrez, Doan en Bruma die samen 35 miljoen hebben gekost (waar nog eens dikke salarissen bovenop komen etc.), is er de afgelopen jaren m.b.t. een bepaalde categorie spelers wel veel geld door de plee gespoeld. Daar kunnen best versterkingen in de vorm van transfervrije en/of goedkope spelers tegenover staan (Viergever, Unnerstall, Zahavi, Götze, Boscagli, Rodriguez, etc.), maar de algehele verhouding is dan nmi nog steeds aardig scheef.

Het is lastig om een TD van buitenaf te beoordelen, omdat er zoveel verschillende factoren, zaken en nuances achter de schermen spelen die bepalen of een TD wel/niet functioneert, hetgeen waar wij als supporters nauwelijks zicht op hebben. Maar op basis van wat de buitenwereld kan zien, ben ik na 3 jaar de Jong nog niet voldoende overtuigd. Ik betwijfel zelf daarom of een dergelijke contractverlenging een goede zaak is.
Coming together is a beginning; keeping together is progress; working together is success. ~ Henry Ford
Ykhim
Lid scoutingsteam

Magnus wrote: 21 Apr 2021, 10:23Er zijn altijd nuances nodig om John de Jong een geschikte TD te laten lijken.
Lol, wat? Sommigen zeggen dat de Jong volkomen kut is en er niks van kan, proberen dat te onderbouwen aan de hand van voorbeelden. Daar komt dan reactie op en dan is het ''er zijn altijd nuances nodig om hem een geschikte TD te laten lijken''. Veeg me op hoor. Ik heb de laatste tijd een partij aan rotzooi langs zien komen op dit forum, maar deze spant misschien wel de kroon.

Natúúrlijk heeft hij fouten gemaakt, dat staat volledig buiten de discussie. Het zijn bovendien serieuze fouten geweest, maar vrijwel altijd in hindsight, aangezien er op het moment zelf wel degelijk wat te zeggen viel voor gemaakte keuzes. Ik heb weinig zin om alle discussies nog eens te voeren, maar voor de transfers van Bruma, Baumgartl en Boscagli viel op het moment zelf wel degelijk wat te zeggen. Er kon ook een kritische noot bij geplaatst worden, maar meer dan dat was het eigenlijk niet: een noot.

Kijk: wat mij betreft kan er altijd een fout gemaakt worden, misschien wel drie. Ik vind het belangrijker dat je als beginnend TD vervolgens laat zien dat je het niet nog eens laat gebeuren en dat je er alles aan doet om je te laten ondersteunen. En precies dat zie ik terug bij onze huidige TD. Hij herkent de pijnpunten, ook als 'ie ze zelf heeft veroorzaakt én komt vervolgens met een oplossing. Ik verwacht dat deze zomer ook weer om eerlijk te zijn. Er staat een goede selectie, maar er moet nog wat bij op een aantal specifieke punten, waaronder leiding en ervaring van achteruit. Alle berichten duiden erop dat we in die categorie aanwinsten gaan zoeken.

Verder is het ook een kwestie van groener gras bij de buren. Geen enkele TD is foutloos. Zelfs bij het nu geprezen Vitesse lopen een aantal gehaalde spelers rond die werkelijk niks toevoegen, maar daar hoor je niemand over. AZ hetzelfde verhaal en dan hoeven we het over Ajax en Feyenoord niet eens te hebben. Dat is ook de reden dat ik me niet blind wil staren op die gemaakte fouten, want het hoort erbij. Het gaat erom hoe je daarop reageert en dat zit wat mij betreft snor bij John de Jong.
Chucky
Vedette

ShovingNE2 wrote: 21 Apr 2021, 13:16

Van de misperen: Guti kwam nog uit de koker van Brands. Behich, Sainsbury, Mitroglou, Lato en Afellay hebben geen transfergeld gekost. Van de twijfelgevallen heeft alleen Sangaré geld gekost, maar ik vind het best bizar om hem als twijfelgeval neer te zetten. Zal wel iets met balverlies te maken hebben dat er nauwelijks is. Thomas vind ik geen twijfelgeval, nog niet bijna. Dat is een uitstekende speler voor de bank. Kan prima invallen en kost maar 2,5 miljoen. Niet iedere speler haal je voor de basis. Mvogo vind ik ook geen twijfelgeval.

Ik vind bedragen die betaald zijn eigenlijk veel kwalijker. Bruma en Baumgartl waren te duur voor het trackrecord wat ze hadden. Daar lijkt van geleerd. Max is de duurste, maar die had echt hele goede cijfers in de Bundesliga al. Sangaré was al aanmerkelijk goedkoper.

Wat je verder niet meeneemt: kijk eens wie allemaal hun contract verlengd hebben....
-Als je Guti onder Brands schaart, moet je hetzelfde doen voor Dumfries en Angeliño.
- Behich kostte 1,5 mln, huursom van Mitroglou lag hoger dan 1 mln. plus Sainsbury en Afellay zullen ook tekengeld hebben gekregen.
- Sangaré (9 mln.) zit op de bank nu iedereen fit is
- Ik vind Thomas een redelijke speler, maar geen versterking. Vind 2,5 mln. veel geld voor een breedtespeler, zeker gezien het feit dat we onze breedtespelers vaak niet fatsoenlijk verpatst krijgen.
- Mvogo is (intern) een twijfelgeval.
- Wat betreft contracten haalt hij een aardige score inderdaad
Sensation
Lid scoutingsteam
Clubvoorkeur: Ja

Chucky wrote: 21 Apr 2021, 14:14
ShovingNE2 wrote: 21 Apr 2021, 13:16

-Als je Guti onder Brands schaart, moet je hetzelfde doen voor Dumfries en Angeliño.
- Behich kostte 1,5 mln, huursom van Mitroglou lag hoger dan 1 mln. plus Sainsbury en Afellay zullen ook tekengeld hebben gekregen.
- Sangaré (9 mln.) zit op de bank nu iedereen fit is
- Ik vind Thomas een redelijke speler, maar geen versterking. Vind 2,5 mln. veel geld voor een breedtespeler, zeker gezien het feit dat we onze breedtespelers vaak niet fatsoenlijk verpatst krijgen.
- Mvogo is (intern) een twijfelgeval.
- Wat betreft contracten haalt hij een aardige score inderdaad
Zoals [mention]Ykhim[/mention] terecht zegt, je kan voor elke TD in NL een dergelijk rijtje maken, dus ik zie niet voor wie je De Jong zou kunnen vervangen. Van Brands kan je uit zijn periode AZ, PSV en Everton afzonderlijk zo'n rijtje neerleggen.
Magnus
Meervoudig international

[mention]Ykhim[/mention] Ik heb het idee dat je dat ene zinnetje nogal uit zijn verband trekt. Ten eerste geef ik aan dat ik er sowieso geen zwart-wit beeld van wil maken zoals mijn voorganger dat wel deed. Daarnaast doel ik op iets anders dan wat jij aangeeft. Ik zie het namelijk niet als reactie op 'John is kut' opmerkingen, ik zie die reactie altijd. Het is alsof voorstanders van John de discussie altijd zelf aangaan met wat disclaimers. Het kan natuurlijk dat ze door alle tegenreacties zo genuanceerd zijn geworden dat ze het voortaan vooraf vrijwillig aangeven, maar mijn indruk is dat er bij de voorstanders ook nodige twijfel en gebrek aan overtuiging is.

Voor de rest heb je mijn reacties denk ik ook niet gelezen, want de laatste paar alinea's sluiten niet echt aan op argumenten die ik eerder inbracht.
Post Reply