Ajax deel II

Clubs en wedstrijden uit de Eredivisie kunnen hier besproken worden.
Locked
Sensation
Lid scoutingsteam
Clubvoorkeur: Ja

Grasmat wrote: 14 Apr 2024, 21:47
voetballeed wrote: 14 Apr 2024, 21:43
Hato > Ramalho
Bergwijn > geen back up als als buitenspeler
Taylor > Mauro
Brobbey uniek talent, in alle opzichten beter dan Peppi
Sorry hoor. Maar als je echt een PSV'er bent dan krijg je zulke onzin echt niet uit je toetsenbord. Die eerste geef ik je nog (al pak je bewust onze minste CV?) , maar er is werkelijk niemand hier die Mauro zou willen ruilen voor je fetisjboy Taylor. In geen honderd jaar.

En het is Pepi, koekoek. Ook die zou ik niet willen ruilen. Zijn plafond is nog niet bekend, kan zomaar beter worden dan Brobster, fitter is hij sowieso.
Even vergeten dat Hato een LCV is, je Bergwijn met Lang/Lozano moet vergelijken en Brobbey met je eerste spits Luuk de Jong moet vergelijken.

Op deze manier is het cherry picking en verre van de zogenaamde objectiviteit.

Dus volgende keer:
LCV vs LCV
Basis buitenspeler vs basis buitenspeler
Basis middenvelder (8) vs basis middenvelder (sterker nog Taylor staat veel als linksback op papier dus vergelijken met Dest mag ook, dan weet ik wie ik 100 van de 100 keer zou opstellen)
Basis spits vs basis spits

Dát is een objectieve vergelijking (en dan nog is de uitkomst subjectief, in elk geval. Maar dat terzijde).
These users thanked the author Sensation for the post (total 2):
GrasmatHammer
Lente
Meervoudig international
Clubvoorkeur: PSV

Lente wrote: 14 Apr 2024, 21:40

Ik laat iedereen graag in zijn waarde en als iemand niet bewust zit te stoken of bewust een escalatie probeert te veroorzaken en gewoon netjes taalgebruik heeft dan vind ik het allemaal dikke prima.

Maar als je bovenstaande op papier kunt zetten zonder te blikken of te blozen, dan vraag ik mij af of je weet wie er bij PSV momenteel op die posities spelen?
Hato > Ramalho
Taylor > Mauro
Okay, als dit je insteek is, prima. Nee, zo kan ik inderdaad wel meer spelers opnoemen van andere teams die daar basisspeler zijn en beter zijn of meer potentie hebben dan onze wisselspelers. Maar zo interpreteerde ik je eerdere post niet.

Brobbey in alle opzichten beter dan Pepi wil ik ook nog wel bestrijden. Ik vind Pepi namelijk veel dodelijker dan Brobbey. Pepi is een killer, Brobbey is dat verre van en heeft veel meer kansen nodig om tot een goal te komen. In alle opzichten ben ik het zeker niet mee eens.

Je weet dat Hato links is en je hem nu vergelijkt met onze rechter centrale verdediger?

Schrijf je Pepi z’n naam overigens bewust verkeerd? Z’n moeilijke naam is dat niet.

(Edit: hihi er zijn er een aantal die wat sneller zijn met typen dan ik, maar volgens mij is de algehele tendens wel duidelijk en sla je de plank behoorlijk mis. Ik neig toch naar bewust een provocatie uitrichten).
Last edited by Lente on 14 Apr 2024, 22:05, edited 1 time in total.
Oh PSV wat je met me doet…
Sensation
Lid scoutingsteam

Lente wrote: 14 Apr 2024, 21:58

Hato > Ramalho
Taylor > Mauro
Okay, als dit je insteek is, prima. Nee, zo kan ik inderdaad wel meer spelers opnoemen van andere teams die daar basisspeler zijn en beter zijn of meer potentie hebben dan onze wisselspelers. Maar zo interpreteerde ik je eerdere post niet.

Brobbey in alle opzichten beter dan Pepi wil ik ook nog wel bestrijden. Ik vind Pepi namelijk veel dodelijker dan Brobbey. Pepi is een killer, Brobbey is dat verre van en heeft veel meer kansen nodig om tot een goal te komen. In alle opzichten ben ik het zeker niet mee eens.

Je weet dat Hato links is en je hem nu vergelijkt met onze rechter centrale verdediger?

Schrijf je Pepi z’n naam overigens bewust verkeerd? Z’n moeilijke naam is dat niet.
“Geen back up als buitenspeler”. Besef even dat dit geschreven is puur omdat Lang geblesseerd is. Anders is Lang, Lozano of Bakayoko je back up als buitenspeler. Wat een weelde. Overigens ook niks te klagen met hoe Tillman zijn back-up rol momenteel invult. De huidige Tillman is beter dan Bergwijn, in alle opzichten. Je moet wel een Ajacied zijn als je de context van de situatie niet ziet (of niet wil zien).
These users thanked the author Sensation for the post:
Heissenberrug
Ykhim
Lid scoutingsteam

Dat mensen deze opzichtige troll nog aandacht geven. Lol.
These users thanked the author Ykhim for the post (total 5):
10. NilisTijnDe RealistLaBomba88Ren Höek
Grasmat
Lid van verdienste
Favoriete speler: Dn Flamingo

Ykhim wrote: 14 Apr 2024, 22:07 Dat mensen deze opzichtige troll nog aandacht geven. Lol.
We moeten iets hè, normaal gesproken krijgen we na een wedstrijd een stukje proza van jou ter vermaeck, nu bij hoge uitzondering eens een keertje niet. :(
Lente
Meervoudig international

Ykhim wrote: 14 Apr 2024, 22:07 Dat mensen deze opzichtige troll nog aandacht geven. Lol.
Ja, sorry, het ligt er nu wel heel dik op idd. Mijn aandacht krijgt hij niet meer.
Sensation
Lid scoutingsteam

Zou er in de regels van Ajax staan dat je als bestuurder van de club geen account op een forum van een andere BVO mag hebben? Want ik vermoed dat dit Alex Kroes is die weer eens een regel overtreedt :mrgreen:
TylerDurdn
Internationale topspeler

voetballeed wrote: 14 Apr 2024, 21:37 Klopt helemaal, met een trainer als Bosz of Slot realiseer je die potentie. Met een Stein of Schip uiteraard niet.

Maar niks zo veranderlijk als de voetbalwereld. Met een capabele staf wordt ook het huidige Ajax gewoon derde hoor.

Het verloren seizoen is ook deels te wijten aan uitermate zwakke trainers.
Welkom op het forum Lexi Kroes
Armada
Internationale topspeler

SKERLA
Legende
Favoriete speler: Peet Scheefbril

Met Von Gahl naar de waard der galgen voor de play-offs?
Balinho
Internationale topspeler

voetballeed wrote: 14 Apr 2024, 21:33 De ervaring leert dat Ajacieden, ook mindere goden, met een premium weggaan.
Ajacieden zónder Premium ook. Wedden? :mrgreen:
These users thanked the author Balinho for the post:
Stille lezer
Armada
Internationale topspeler

SKERLA wrote: 14 Apr 2024, 22:27
Met Von Gahl naar de waard der galgen voor de play-offs?
Het gaat hard in Amsterdam.

Mislintat. Guillotine.
Steijn. Guillotine.
Van Praag. Guillotine.
RvC. Guillotine.

Ik bedoel. Alles wordt voor de bus geflikkerd. Verleden of niet.
Joenepsv
Legende

https://www.vi.nl/pro/van-vernedering-n ... ax-zich-op

Ajax richt zich op.... Hoe krijgen ze het uit de strot bij VI. Vind sowieso de euforie na één winstpartij stuitend en zou me doodschamen als supporter als ik die zelfvoldane gezichten zou zien.
These users thanked the author Joenepsv for the post (total 2):
milansandroTijn
Sensation
Lid scoutingsteam

Joenepsv wrote: 14 Apr 2024, 22:30 https://www.vi.nl/pro/van-vernedering-n ... ax-zich-op

Ajax richt zich op.... Hoe krijgen ze het uit de strot bij VI. Vind sowieso de euforie na één winstpartij stuitend en zou me doodschamen als supporter als ik die zelfvoldane gezichten zou zien.
Ze presteren als een subtopper, ze gedragen zich als een subtopper en de media gaat ze nu ook als subtopper benaderen.
ziege maar ook zagge
Lid van verdienste
Clubvoorkeur: Jawadenktezelf

De wonderbaarlijke heropleving van het Grote Ajax.

Geweldig gewoon. Wát een clowns bij dat VI.
These users thanked the author ziege maar ook zagge for the post:
Tijn
Пу́тін — хуйло́ • Putin – khuylo!
Armada
Internationale topspeler

Sensation wrote: 14 Apr 2024, 22:42
Joenepsv wrote: 14 Apr 2024, 22:30 https://www.vi.nl/pro/van-vernedering-n ... ax-zich-op

Ze presteren als een subtopper, ze gedragen zich als een subtopper en de media gaat ze nu ook als subtopper benaderen.
Ajax wordt steeds meer de Raymond van Barneveld van het voetbal. “Stoney Niffo” en dan thuis alleen huilend op de bank zitten.
These users thanked the author Armada for the post (total 4):
SensationDonyellMalenBalinhoTylerDurdn
Standbeeld
Mister PSV

Die reacties op de tweet. :lol:

Grasmat
Lid van verdienste
Favoriete speler: Dn Flamingo

Haha, gephotoshopt door Jules de Corte :lol:
Persepolis
Vedette

De rest van je lijst hebben anderen al gecorrigeerd, maar hier ben ik het niet mee eens. Brobbey is fysiek een stuk sterker, misschien marginaal sneller, maar Pepi is een veel effectievere afmaker die veel minder kansen nodig heeft om te scoren. Is verder ook een betere kopper. Technisch zal het elkaar weinig ontlopen. Brobbey is zeer zeker niet "in alle opzichten" beter dan Pepi. Als Pepi basisspeler was had hij veel meer goals gescoord dan Brobbey, daar durf ik me hand voor in de vuur te steken. Heeft nu ook maar de helft van het aantal minuten van Brobbey nodig per goal, al snap ik uiteraard wel dat het als basisspeler anders is dan als invaller.

Verder: Taylor was vandaag ok tot redelijk. 6,5-7. Als je hem "weergaloos" vond vraag ik me af of je ooit naar andere wedstrijden kijkt en zo ja, hoe je daadwerkelijk weergaloze wedstrijden van andere spelers noemt.
These users thanked the author Persepolis for the post:
Grasmat
Lente
Meervoudig international

En het grappige is, Timber en Wieffer die hij in z’n eerste post ook benoemde, daar begint hij al niet meer aan om daar een vergelijk voor te maken :wonder:
Armada
Internationale topspeler

Ik laat iedereen graag in zijn waarde en als iemand niet bewust zit te stoken of bewust een escalatie probeert te veroorzaken en gewoon netjes taalgebruik heeft dan vind ik het allemaal dikke prima.

Maar als je bovenstaande op papier kunt zetten zonder te blikken of te blozen, dan vraag ik mij af of je weet wie er bij PSV momenteel op die posities spelen?
Hato > Ramalho
Taylor > Mauro
Die coke die je koopt achter het station he, daar zit iets anders in.
Josef Dettelbacher
Legende

Niet te veel achter zoeken. Dit is gewoon jezelf als journalist (lees: ajaxfan zonder dat je hier officieel voor uitmag komen) uit het emotionele dal schrijven. Tevergeefs hopend dat je vanaf vandaag alleen nog maar juichstukjes kunt schrijven.
Her lips said no, but her eyes said read my lips..
Teletubby
Nationale topspeler

'Motie van wantrouwen aanstaande: Van Praag en rest RvC Ajax moeten weg'
https://www.voetbalzone.nl/doc.asp?uid=433521

Proper mag binnenkort wel met de Ajax variant van hun popcorn komen. Een zak popcorn die je kan opentrekken voor als er weer iets grandioos misgaat bij Ajax. De bestuursraad die de RvC eruit gooit, God zij geprezen Alex "Jezus" Kroes die dan wordt aangesteld en die dan vervolgens na twee weken weer "er keihard voor werken" wordt geschorst, zou echt het plaatje helemaal compleet maken.
These users thanked the author Teletubby for the post:
Armada
Ykhim
Lid scoutingsteam

Grasmat wrote: 14 Apr 2024, 22:12We moeten iets hè, normaal gesproken krijgen we na een wedstrijd een stukje proza van jou ter vermaeck, nu bij hoge uitzondering eens een keertje niet. :(
Ik ben na de eerste helft overgeschakeld naar Leverkusen, want sportgeschiedenis live aanschouwen heeft natuurlijk wel iets. Ajax-Twente was het aanzien sowieso niet waard. Bij Ajax schoot Mannsverk de meest simpele ballen over de zijlijn en is Rulli vaker uitgegleden dan dat hij reddingen maakte, bij Twente dachten ze dat het komen opdagen wel genoeg zou zijn voor een overwinning. Die konden met schone shirtjes weer terug naar Enschede. Wat dan wel weer typisch is, is dat Salah-Eddine zo'n domme strafschop weggeeft. Die is zo slecht dat ze er zelfs bij Ajax genoeg van hadden en daarom nu met Taylor op linksback spelen, dus dan weet je het wel. Overigens kreeg ik nog een komisch fragment doorgestuurd van hoe de wissel van Tahirovic tot stand kwam. Die moest zich nog klaarmaken terwijl de rest al lang en breed gereed was, alsof Tahirovic pas 10 seconden daarvoor te horen had gekregen dat hij mocht komen opdraven voor de Pirlo van Veldhoven. En dat in een decor waarin de Verlosser Zonder Moreel Kompas werd vereerd alsof het God zelf was. Even kneuterig als schattig, zoals we Ajax en Tahirovic dit seizoen wel kennen.

Wel jammer dat Ajax nu echt goed haar best zal moeten doen om een klassering in de top 5 te verneuken. Maar als we dit seizoen één ding hebben geleerd van onze olijke vrienden uit de hoofdstad, dan is het toch wel dat ze in staat zijn om de meest voor de hand liggende scenario's uit het raam te werpen en zich te profileren als de grootste chokers die de Eredivisie in de 21e eeuw gezien heeft. Ik zie het nog wel gebeuren dat ze de gouden pik van Ron Jans op de laatste speeldag in hun rug kunnen voelen en het dan voor elkaar krijgen om tegen een al gedegradeerd Vitesse in de 89e minuut de 1-0 van Isimat om de oren te krijgen, waarna ze alsnog de nacompetitie induiken. En dat Skippy dan na afloop voor de camera staat te verkondigen dat hij eigenlijk ook niet weet hoe Ajax dat gaat regelen met het stadion en dat ze het daar de volgende ochtend wel over gaan hebben. Niemand die mij hier komt vertellen dat dat onrealistisch is hoor.
These users thanked the author Ykhim for the post (total 5):
HeissenberrugPersepolisGrasmatPaulus22Balinho
RPSV94
Geselecteerd voor Oranje

Hato > Ramalho
Taylor > Mauro
Pepi, lul
These users thanked the author RPSV94 for the post (total 2):
matejaArdbeg
Locked