Taylor neemt ajax dus bij de hand.
En de TaylorTrekkers nemen 'm weer en masse in de hand.
Taylor neemt ajax dus bij de hand.
Ah, ze hebben een verkoop hard nodig dus, en dan schuiven ze die jongen die er echt niks van kan naar voren zodat ze eventueel volgend jaar de schade beperkt kunnen houden
Ik denk dat het weg laten sturen van de RvC eerder wraak is dan een plan om zelf terug aan de macht te komen.trouwepsvfan wrote: ↑15 Apr 2024, 08:55Het helpt ook helemaal niets om de RvC weg te sturen. Als de hele RvC weggestuurd wordt, dan moet de Ondernemerskamer in Amsterdam een nieuwe RvC aanstellen.Standbeeld wrote: ↑15 Apr 2024, 07:56
Kamp Kroes is erg succesvol aan het lobbyen. Verdeel en heers is hem op het lijf geschreven. Als de bestuursraad de voltallige RvC wegstuurt om Kroes AD te laten maken dan maken ze zichzelf echt compleet belachelijk. Ik vraag mezelf sowieso ook af hoe ze dat gaan doen. Er moeten dan nieuwe RvC-leden komen en die moeten vervolgens akkoord gaan met een crimineel als AD. Dan zal je RvC-leden aan moeten stellen die daar lak aan hebben.
Denkt kamp Kroes nou echt dat door de Ondernemerskamer aangestelde RvC leden zo Kroes in één klap gaan rehabiliteren? Dat zullen allemaal hele brave Hendriken zijn en die gaan hun vingers daar echt niet zomaar aan branden denk ik.
Ik denk dat het wraak is en terug komen aan de macht.Thijs wrote: ↑15 Apr 2024, 09:49Ik denk dat het weg laten sturen van de RvC eerder wraak is dan een plan om zelf terug aan de macht te komen.trouwepsvfan wrote: ↑15 Apr 2024, 08:55
Het helpt ook helemaal niets om de RvC weg te sturen. Als de hele RvC weggestuurd wordt, dan moet de Ondernemerskamer in Amsterdam een nieuwe RvC aanstellen.
Denkt kamp Kroes nou echt dat door de Ondernemerskamer aangestelde RvC leden zo Kroes in één klap gaan rehabiliteren? Dat zullen allemaal hele brave Hendriken zijn en die gaan hun vingers daar echt niet zomaar aan branden denk ik.
Eerst zien, dan geloven. Als ze nu nog dit soort teksten bezigen in plaats van stoppen na al jarenlang alleen maar schandalen rondom Ajax.ShovingNE2 wrote: ↑15 Apr 2024, 08:03 Doei. Ziggo gaat niet verlengen hoor.
Zeker niet als Kroes weer CEO wordt.
https://www.voetbalprimeur.nl/nieuws/11 ... ittig.html
Nee nee, je moet nou niet ineens met dingen aankomen die het beeld zouden kunnen verstoren dat er geen ajaxtax bestaat. Tayler is echt wel meer dan 60 miljoen waard hoor. En kijk, d'n brob is zelfs minder waard in dit lijstje dan de achthonderd miljoen miljard die hij eigenlijk waard is met zijn unieke talenten (lees: zn dikke reet en heel hard huilen en schreeuwen en intimideren als hij zijn zin niet krijgt)Tijn wrote: ↑15 Apr 2024, 10:57 @Sensation: Na flink zoeken kon ik het onderzoek vinden, waar je na refereerde, namelijk deze tweet:
Als ik dit stukje analyseer dan zegt hij dat de belangrijkste voorspellers zijn:
Leeftijd, ervaring en contractduur.
Hij verwijst naar een weekly post van het CIES:
https://football-observatory.com/WeeklyPost456
Deze post is van 20-03-2024 en toont de volgens hen top-10 van duurste spelers buiten de top 5 competities.
In de top 10 staan 3 spelers van het op dat moment dramatisch presterende Ajax:
Hato, 18 jaar, 78 miljoen
Brobbey, 22 jaar, 69,8 miljoen
Taylor, 21 jaar, 66,4 miljoen
En dit dient als onderbouwing dat de Ajax-toeslag niet bestaat
Dus volgens zijn conclusie zijn de spelers van Ajax meer waard door de speelminuten in de CL.
Dit 'onderzoek' staat vol met aannames van José De La Verde.
Als het echte onderzoek al iets heeft opgeleverd is het een statistisch model die met terugwerkende kracht de transfersommen in de top 5 competities voor 80% heeft kunnen verklaren.
De volgende verwijzing is naar dit artikel:
https://onlinelibrary.wiley.com/doi/ful ... joes.12552
Ook hier is de Nederlandse competitie amper vertegenwoordigt. In figuur 2 kun je zien dat de Eredivisie in 1 artikel voorkomt, ongeveer 1% van de bekeken artikelen.
En een van hun conclusies is zelfs: Extend the analysis perimeter to out-of-Big 5 leagues.
De conclusie dat de Ajax-opslag niet bestaat is dus totaal niet gebaseerd op feiten uit de onderzoeken waar hij naar verwijst.
Klopt, dat onderzoek bewijst voor dit vraagstuk weinig. Maar het is gewoon common sense. Niemand gaat uit zichzelf een premium betalen puur en alleen vanwege de naam van een club. Ja, incidenteel doet een gekke club met veel geld een gekke aankoop (zie Antony), maar doorgaans wordt er toch iets verder nagedacht dan "euuuuh club is Ajax dus 10 miljoen bovenop wat we eigenlijk willen betalen!". Wat wél meespeelt:Tijn wrote: ↑15 Apr 2024, 10:57 @Sensation: Na flink zoeken kon ik het onderzoek vinden, waar je na refereerde, namelijk deze tweet:
Als ik dit stukje analyseer dan zegt hij dat de belangrijkste voorspellers zijn:
Leeftijd, ervaring en contractduur.
Hij verwijst naar een weekly post van het CIES:
https://football-observatory.com/WeeklyPost456
Deze post is van 20-03-2024 en toont de volgens hen top-10 van duurste spelers buiten de top 5 competities.
In de top 10 staan 3 spelers van het op dat moment dramatisch presterende Ajax:
Hato, 18 jaar, 78 miljoen
Brobbey, 22 jaar, 69,8 miljoen
Taylor, 21 jaar, 66,4 miljoen
En dit dient als onderbouwing dat de Ajax-toeslag niet bestaat
Dus volgens zijn conclusie zijn de spelers van Ajax meer waard door de speelminuten in de CL.
Dit 'onderzoek' staat vol met aannames van José De La Verde.
Als het echte onderzoek al iets heeft opgeleverd is het een statistisch model die met terugwerkende kracht de transfersommen in de top 5 competities voor 80% heeft kunnen verklaren.
De volgende verwijzing is naar dit artikel:
https://onlinelibrary.wiley.com/doi/ful ... joes.12552
Ook hier is de Nederlandse competitie amper vertegenwoordigt. In figuur 2 kun je zien dat de Eredivisie in 1 artikel voorkomt, ongeveer 1% van de bekeken artikelen.
En een van hun conclusies is zelfs: Extend the analysis perimeter to out-of-Big 5 leagues.
De conclusie dat de Ajax-opslag niet bestaat is dus totaal niet gebaseerd op feiten uit de onderzoeken waar hij naar verwijst.
Ziede? Gewonnen. Oh nee, da ziede niet. Toch houdoe.Balinho wrote: ↑14 Apr 2024, 22:29Ajacieden zónder Premium ook. Wedden?voetballeed wrote: ↑14 Apr 2024, 21:33 De ervaring leert dat Ajacieden, ook mindere goden, met een premium weggaan.
Klopt, voor eigen jeugd spelers zou je het zo kunnen stellen. Net zoals het jaren duurt om zoiets op te bouwen, duurt het ook jaren om zoiets afgebroken te zien worden. Die naam zal blijven totdat er echt jarenlang niks fatsoenlijks uitkomt. Maar De Ligt en De Jong staan nog vers in het geheugen, zo'n Dest of Botman doen het natuurlijk ook alleraardigst en als spelers als Mazraoui, Timber en/of Gravenberch ook een succes gaan worden zal het ook in stand blijven. Nee, het zijn geen wereldtoppers meer die eruit komen maar het is ook lang geen droogte wat dat betreft.De Realist wrote: ↑15 Apr 2024, 13:27 Maar valt dan bijvoorbeeld het kopje jeugdopleiding niet al direct in de categorie ajaxtax? Ik bedoel, het is nou niet zo dat er de afgelopen jaren het ene na het andere pareltje afgeleverd wordt daar. Juist dat is dan dus gebaseerd puur op het verleden.
Dus Ajax-tax x Brazilië -tax x Man U tax = Anthony?
WAX! Brazilie WAX!
De beste tax is Wally Tax.
Tja. Nu komt het lekker allemaal naar buiten en zie je gewoon dat veel mensen bij de KNVB voorkeuren hebben en daardoor gewoon niet op een nette manier kunnen werken.
Dat is een keer gruwelijk fout gegaan bij Arne Slot
BNR zit overduidelijk in kamp Kroes, want ze beweren dat het bezit van aandelen Ajax de reden was om hem de wacht aan te zeggen, terwijl juist het aankopen van aandelen een week voor het bekend maken van zijn aanstelling de reden was.