Dat is inderdaad waar deze grap mee begon, dat VI, Voetbalzone en Voetbalprimeur vanochtend deze 'alles voor de clicks' titel de lucht in slingerde.. Als je dan nog zegt in het artikel dat PSV dit al langer op de planning heeft en dat Ajax dit onlangs ook heeft gedaan en daar dus slagvaardiger in was, oke, dan heeft het nog enige informatie-waarde, maar dit slaat nergens op
John de Jong
- Sensation
- Lid scoutingsteam
- Clubvoorkeur: Ja
- ShovingNE2
- Site Admin
En dit is het oorspronkelijke artikel van januari 2020.
https://www.vi.nl/nieuws/de-jong-wil-ex ... lersbeleid
"When it comes to luck, you create your own" - Bruce Springsteen
- El Sordo
- Vedette
Ze weten het nu ook al zonder enige gêne in een "artikel" over de afscheidsdienst van Willy te proppen, als afsluitende alinea zonder dat het ook maar op enige manier relevant is voor de rest van het stuk: "Enkele uren na de afscheidsdienst in het Philips Stadion speelt PSV een thuiswedstrijd tegen FC Groningen. Een belangrijke wedstrijd in de strijd om plek twee in de Nederlandse competitie, omdat concurrent AZ immers tegen Ajax speelt een dag later."
bron
- Ren Höek
- Vedette
- Clubvoorkeur: PSV
https://www.ed.nl/PSV/ook-PSV-trekt-sne ... ~a2bf440e/
Rik is de vergelijking met Ajax ook opgevallen:Rechterhand
Huidig technisch directeur John de Jong moet voor die situatie de puzzel voor de selectie voor seizoen 2021-2022 razendsnel leggen. De club wil met hem door en stelt net als Ajax - dat inmiddels Gerry Hamstra benoemde - op korte termijn een rechterhand voor de voetbaldirecteur aan, die onder verantwoordelijkheid van De Jong zelf gaat functioneren. De Jong zelf liet meer dan een jaar geleden al weten deze wens zelf te koesteren, dus het is geen afgekeken idee.
Wie de nieuwe man wordt, is nog niet bekend. Met deze functionaris aan boord heeft De Jong straks meer tijd voor de A-selectie, terwijl zijn collega bijvoorbeeld aandacht kan geven aan het aantrekken van jonge spelers en het bekijken van hun contractuele mogelijkheden bij PSV. Ook hoofd opleidingen Ernest Faber speelt daarbij uiteraard een belangrijke rol.
“Never argue with an idiot.
They will drag you down to their level and beat you with experience.”
They will drag you down to their level and beat you with experience.”
-
- Vedette
Rik is echt een aardige vent met onzettend droge rake humor. Dit is ook een heerlijke tweetRen Höek wrote: ↑22 Apr 2021, 10:53 https://www.ed.nl/PSV/ook-PSV-trekt-sne ... ~a2bf440e/
Huidig technisch directeur John de Jong moet voor die situatie de puzzel voor de selectie voor seizoen 2021-2022 razendsnel leggen. De club wil met hem door en stelt net als Ajax - dat inmiddels Gerry Hamstra benoemde - op korte termijn een rechterhand voor de voetbaldirecteur aan, die onder verantwoordelijkheid van De Jong zelf gaat functioneren. De Jong zelf liet meer dan een jaar geleden al weten deze wens zelf te koesteren, dus het is geen afgekeken idee.
Wie de nieuwe man wordt, is nog niet bekend. Met deze functionaris aan boord heeft De Jong straks meer tijd voor de A-selectie, terwijl zijn collega bijvoorbeeld aandacht kan geven aan het aantrekken van jonge spelers en het bekijken van hun contractuele mogelijkheden bij PSV. Ook hoofd opleidingen Ernest Faber speelt daarbij uiteraard een belangrijke rol.
- Ardbeg
- Mister PSV
Misschien kan PSV Jean Kindermans weglokken bij Anderlecht, dat is wel een interessant profiel:
https://sporza.be/nl/2020/11/19/wat-is- ... 779984110/
-
- Lid scoutingsteam
Prima plan, is wel eens eerder geopperd op het vorige forum nog.Ren Höek wrote: ↑22 Apr 2021, 10:53 https://www.ed.nl/PSV/ook-PSV-trekt-sne ... ~a2bf440e/
-
- Vedette
Heb je redenen waarom je hem interessant vindt, buiten dit interview waarin hij vooral zijn eigen jeugdopleiding mag aanprijzen?Ardbeg wrote: ↑22 Apr 2021, 11:32 Misschien kan PSV Jean Kindermans weglokken bij Anderlecht, dat is wel een interessant profiel:
Heb hem één keer mogen meemaken, ik vond het een vreselijke vent. Typerend ook dat hij iemand als Dennis Praet benoemt, die tot zijn 16e gewoon in de veelgeroemde jeugdopleiding van RC Genk heeft gezeten, en daarna naar Anderlecht gegaan is. Bovendien als je naar talenten kijkt die zijn opgeleid, doen ze het bij RC Genk minstens even goed als bij Anderlecht.
- Ardbeg
- Mister PSV
Vooral omdat de jeugdopleiding van RSCA er niet slecht op staat/wat ik lees.Brael wrote: ↑22 Apr 2021, 14:37Heb je redenen waarom je hem interessant vindt, buiten dit interview waarin hij vooral zijn eigen jeugdopleiding mag aanprijzen?Ardbeg wrote: ↑22 Apr 2021, 11:32 Misschien kan PSV Jean Kindermans weglokken bij Anderlecht, dat is wel een interessant profiel:
Heb hem één keer mogen meemaken, ik vond het een vreselijke vent. Typerend ook dat hij iemand als Dennis Praet benoemt, die tot zijn 16e gewoon in de veelgeroemde jeugdopleiding van RC Genk heeft gezeten, en daarna naar Anderlecht gegaan is. Bovendien als je naar talenten kijkt die zijn opgeleid, doen ze het bij RC Genk minstens even goed als bij Anderlecht.
https://www.hln.be/voetbal/als-opleidin ... gle.com%2F
https://www.voetbalprimeur.be/nieuws/95 ... beter.html
Ik weet niet wat voor type mens hij is, wat iemand hier op het forum van hem als persoon vindt boeit me niet zo zeer, als hij z'n werk voor PSV potentieel maar goed zal doen :') Ik ben gewoon aan het denken in welke hoek PSV het gaat zoeken
-
- Vedette
Het hele Belgische voetbal heeft een behoorlijke inhaalslag gemaakt op het gebied van jeugdopleiding, en daar verdient heel België de credits voor. Anderlecht is daar onderdeel van, maar wat mij betreft worden ze ten onrechte zo op een voetstuk geplaatst. Racing Genk, met beduidend minder uitstraling en historie, heeft wat mij betreft een indrukwekkendere lijst van opgeleide spelers.
Anderlecht is wat dat betreft wel een beetje het Ajax van België: veel talentvolle spelers komen daar vroeg of laat toch wel een keer terecht, en worden dan opeens als eigen jeugd gepresenteerd. Zoals het voorbeeld van Dennis Praet, die op zijn 16e werd weggehaald bij RC Genk, nadat hij daar 7 jaar opgeleid is. Daarnaast heeft Anderlecht met stad + omgeving Brussel van oudsher altijd het grootste achterland gehad, waarin ze dus ook de grootste kans hadden om talenten aan zich te binden.
Ik snap dat je mijn persoonlijke mening over Kindermans niet relevant vindt, maar ik vind hem als persoon meer bij een walgelijke club als Ajax passen dan bij PSV. En de prestaties van de Anderlecht jeugdopleiding worden dan ook nog redelijk overdreven.
Haal dan de verantwoordelijke mensen bij RC Genk maar op.
Anderlecht is wat dat betreft wel een beetje het Ajax van België: veel talentvolle spelers komen daar vroeg of laat toch wel een keer terecht, en worden dan opeens als eigen jeugd gepresenteerd. Zoals het voorbeeld van Dennis Praet, die op zijn 16e werd weggehaald bij RC Genk, nadat hij daar 7 jaar opgeleid is. Daarnaast heeft Anderlecht met stad + omgeving Brussel van oudsher altijd het grootste achterland gehad, waarin ze dus ook de grootste kans hadden om talenten aan zich te binden.
Ik snap dat je mijn persoonlijke mening over Kindermans niet relevant vindt, maar ik vind hem als persoon meer bij een walgelijke club als Ajax passen dan bij PSV. En de prestaties van de Anderlecht jeugdopleiding worden dan ook nog redelijk overdreven.
Haal dan de verantwoordelijke mensen bij RC Genk maar op.
-
- Internationale topspeler
Een Hoofd Jeugdopleiding is toch iets anders als een technische man naast JdJ? Dat is meer iemand die de opleiding aanstuurt, contact heeft met ouders, begeleiders, etc. Dan kun je net zo goed Faber doorschuiven. Ik zie daar juist een type Rutten. Lees goed: ‘type’. Rutten is ook hoofd opleiding geweest, maar is daarna veel meer dan dat geworden.
Het gaat volgens mij ook om een sparringpartner voor de Jong, maar die dan voornamelijk met Faber gaat werken en met zaakwaarnemers te maken krijgt. En JdJ dan meer met Schmidt rondom 1. Iemand die ervaren is, maar niet eindverantwoordelijk wilt/kan zijn voor een 1e elftal.
Ik had Wim Jonk leuk gevonden. Grote speler geweest, goede naam, nu trainer, zakelijk inzicht, gelooft echt in jeugd en heeft er kijk op. En, ook heel belangrijk, een gezonde aversie tegen Ajax. Althans, hij is daar niet lekker weg gegaan.
Mij lijkt iemand als Stijn Schaars ook wel zo’n type die dat kan. Misschien niet nu meteen, maar wel op termijn met de juiste begeleiding. Oud-spelers met een sterk zakelijk inzicht, goede uitstraling, fijne communicatie. Uiteindelijk zie je dat die vaak TD worden.
Het gaat volgens mij ook om een sparringpartner voor de Jong, maar die dan voornamelijk met Faber gaat werken en met zaakwaarnemers te maken krijgt. En JdJ dan meer met Schmidt rondom 1. Iemand die ervaren is, maar niet eindverantwoordelijk wilt/kan zijn voor een 1e elftal.
Ik had Wim Jonk leuk gevonden. Grote speler geweest, goede naam, nu trainer, zakelijk inzicht, gelooft echt in jeugd en heeft er kijk op. En, ook heel belangrijk, een gezonde aversie tegen Ajax. Althans, hij is daar niet lekker weg gegaan.
Mij lijkt iemand als Stijn Schaars ook wel zo’n type die dat kan. Misschien niet nu meteen, maar wel op termijn met de juiste begeleiding. Oud-spelers met een sterk zakelijk inzicht, goede uitstraling, fijne communicatie. Uiteindelijk zie je dat die vaak TD worden.
-
- Vedette
We zijn inderdaad niet op zoek naar een hoofd jeugdopleiding.
Maar je moet wel denken aan iemand die goed thuis is in de wereld van het jeugdvoetbal, omdat John zich juist meer wil focussen op de A-selectie. Hoeft inderdaad geen hoofd jeugdopleiding te zijn, maar je kunt best in die richting denken.
Ben zelf niet per se voorstander van oud-voetballers. Ik vind dat in elk geval nauwelijks een pre.
Maar je moet wel denken aan iemand die goed thuis is in de wereld van het jeugdvoetbal, omdat John zich juist meer wil focussen op de A-selectie. Hoeft inderdaad geen hoofd jeugdopleiding te zijn, maar je kunt best in die richting denken.
Ben zelf niet per se voorstander van oud-voetballers. Ik vind dat in elk geval nauwelijks een pre.
-
Toch zijn het veel oud-spelers die nu vaak aan het technische roer staan, zie Brands, Overmars, Huijberts, Ferry de Haan, Fledderus. Ook in Duitsland met Völler, Bobic, etc.
We zullen zien, lijkt mij dat het gezien de komende maanden niet al te lang zal duren voordat de assistent er is.
En Rutten als veldtrainer onder Schmidt... heel geinig. Ik vind Rutten op een of andere manier wel iemand die iets bij PSV zou horen te doen. Alsjeblieft geen hoofdtrainer meer, maar eromheen. Als de combi met Schmidt werkt, why not.
We zullen zien, lijkt mij dat het gezien de komende maanden niet al te lang zal duren voordat de assistent er is.
En Rutten als veldtrainer onder Schmidt... heel geinig. Ik vind Rutten op een of andere manier wel iemand die iets bij PSV zou horen te doen. Alsjeblieft geen hoofdtrainer meer, maar eromheen. Als de combi met Schmidt werkt, why not.
-
- Veelbelovend talent
- Mr. Spock
- Old name: Skywalker
- Clubvoorkeur: Que miras bobo?
- Favoriete speler: Giorgio Chinaglia
- Lorenzo von Matterhorn
- Clubvoorkeur: PSV
Snel zijn. Papa Rutten krijgt Mo nog wel op de rails.Revolinho wrote: ↑22 Apr 2021, 16:38 Toch zijn het veel oud-spelers die nu vaak aan het technische roer staan, zie Brands, Overmars, Huijberts, Ferry de Haan, Fledderus. Ook in Duitsland met Völler, Bobic, etc.