Hij heeft zich blijkbaar slim binnengelikt bij de harde kern.
Zijn harde kern vriendjes hebben al bezoeken gebracht bij oa de inmiddels opgestapte RVC leden.
De megafoon capo heeft ook al gesprekken mogen voeren in de bestuurskamers
Lenderink moet er uit, omdat die hem tegen kan werken in zijn plannen. (uitgeven geld en sluizen naar SEG)
Jonk moet in het technisch hart
Molenaar moet in de RVC
Overmars moet terug.
Van Praag moet wijken. Die heeft nog 1 directe troef en dat is van Gaal. Die zou de opinie nog kunnen draaien.
Verder indirecte troeven wat in zou houden eerst opstappen tevens droppen van wat bommetjes, later deze laten lekken in de pers en daarmee Kroes onhoudbaar maken.
Denk aan zaken uit het verleden oa SEG, Go Ahead en AZ
Insiders?
Want Overmars terug en harde kern die langs gaat bij RvC etc lijkt me beetje vergezocht. Hoewel het wel een boevenbende blijft natuurlijk.
De harde kern van Ajax wordt gerund door zware criminelen. Dat moet je echt niet onderschatten.
Deze gasten zijn inmiddels zo ver dat ze soms aan mogen sluiten in vergaderingen. Die zien dit echt als hun club en laten dit niet meer afnemen.
mocht dit te ver af lijken, denk aan de recente foto in Liverpool met de legendes en bijvoorbeeld van Praag die in het verleden een shirt met handtekeningen ging brengen in de ebi
These users thanked the author Voijke for the post:
Grasmat wrote: ↑15 Apr 2024, 22:50
Ja, Overmars zal met zijn hartproblemen wel even instappen in dit vol in de hens staande gebouw waarbij de financiële mogelijkheden beperkt zijn en hij het met geen enkele mogelijkheid beter zou kunnen doen dan in zijn eerste periode.
Not gonna happen.
Wellicht onderschat je de kracht van SEG in dit speelveld.
Heb dit meegekregen en wilde het jullie niet onthouden.
These users thanked the author Voijke for the post (total 2):
En dan komt Kroes terug en dan komt Ajax terug aan de top.. ten koste van wat? En dan moet hij er straks alsnog uit na onderzoek AFM. Wat een bizarre klucht speelt zich daar af, ongelofelijk.
En de opinie ook, er wordt zo makkelijk over wetgeving heen gekeken wanneer het uitkomt alsof het van landsbelang is. Wat een ontiegelijke kclub en cultuur is het toch ook.
These users thanked the author Op weg naar nr 26 for the post (total 3):
Het beste van deze meetwedstrijd wie de grootste piemel heeft bij Ajax en wie zich het beste heeft ingelikt bij de harde kern? De tijd blijft doortikken en die gaat rap nu, we hebben nog maar 4 potjes te spelen en dan? Ik denk dat niemand het weet binnen Ajax. Kroes (gesteund door bestuursraad) en de RvC (van Praag) zijn het blijkbaar zo niet met elkaar eens dat ze elkaar de tent uit willen werken. Machtig mooi, waar Earnie al sinds januari de scouting lijstjes helemaal op en top kon maken en de eerste contacten kon leggen om spelers warm te maken. Heeft niemand binnen Ajax ook maar enig idee wat voor een systeem er gespeeld gaat worden, welke coach er voor de groep komt te staan, welke spelers nu mogen blijven en welke weg moeten, wie er allemaal in de technische staff moet zitten. Dat gaat wederom een houtje touwtje transferperiode worden en waar Ajax eerder spelers nog kon paaien met een vet salaris en Champions League voetbal, is het nu saneren geblazen en is het hopen op Conference League.
Ja, Overmars zal met zijn hartproblemen wel even instappen in dit vol in de hens staande gebouw waarbij de financiële mogelijkheden beperkt zijn en hij het met geen enkele mogelijkheid beter zou kunnen doen dan in zijn eerste periode.
Not gonna happen.
Ik denk dat Overmars dat wel gaat doen ondanks zijn hartproblemen. Het is net zo’n narcistische gek als Kroes.
Not gonna happen.
Ik denk dat Overmars dat wel gaat doen ondanks zijn hartproblemen. Het is net zo’n narcistische gek als Kroes.
Hatseflats wrote: ↑15 Apr 2024, 14:33
In Brazilië heb je nu natuurlijk ook een Brazilië-tax.
Er wordt hierom gelachen, maar in het boek soccernomics wordt dit trouwens genoemd als reden om geen Braziliaanse spelers to kopen. Je betaalt altijd een premium bovenop de onderliggende kwaliteit. Net zoals de Brazilië tax bestaat de Ajax tax natuurlijk ook gewoon. @Persepolis zette mooi een aantal achterliggende redenen uiteen maar dat onderschrijft uiteraard alleen maar dat de tax wel bestaat.
Een fijn de fijne dingen van de data revolutie in het voetbal is dat dit soort gedoe langzaamaan gaat verdwijnen. De modellen zijn niet gevoelig voor dit gedoe, scouts en bestuurders wel. Er zijn steeds minder Manchester Utds. (Zelfs zei zijn waarschijnlijk binnenkort niet meer zo stom.)
Ik zie het door @Voijke geschetste scenario ook zo maar gebeuren. Dat de criminele harde kern de regie pakt. En als Kroes er zit dankzij de harde kern is hij ze ook veel verschuldigd. Het zal de definitieve ondergang van Ajax betekenen. Echt helemaal niemand met iets van verstand in zijn donder zit daar nog aan de knoppen.
De club wordt harder op emotie gerund dan ooit te voren. De Cruijff revolutie was een wedstrijdje zakdoekje leggen vergeleken bij de loopgraven oorlog die nu uitgevochten wordt.
Klopt. Blijkbaar spreekt dit aan bij de achterban.
Ajax is meer en meer een circus der schizofrenie aan het worden. Wanhoop en ego doen echt hele enge dingen met mensen. De geschiedenis is het daarmee eens.
Wat ik begrepen heb vanuit Ajax kringen:
Zijn harde kern vriendjes hebben al bezoeken gebracht bij oa de inmiddels opgestapte RVC leden.
Lenderink moet er uit, omdat die hem tegen kan werken in zijn plannen. (uitgeven geld en sluizen naar SEG)
Molenaar moet in de RVC
Overmars moet terug.
Van Praag moet wijken. Die heeft nog 1 directe troef en dat is van Gaal. Die zou de opinie nog kunnen draaien.
Verder indirecte troeven wat in zou houden eerst opstappen tevens droppen van wat bommetjes, later deze laten lekken in de pers en daarmee Kroes onhoudbaar maken.
Uit welke "ajax kringen"? Mensen heel dicht bij het vuur of gewoon wat fans? Hoe serieus moeten we dit nemen?
Molenaar moet in de RVC
Dit zou verklaren waarom Derksen het opeens weer ziet zitten en volgens hem een berisping voldoende zou zijn. Die roept ieder jaar wel een keer dat ajax Keje en of Jonk terug moet halen als er weer eens wat gedoe is. Zijn standaard stokpaardje. Alex is echt bezig met een uitstekende lobby, mag gezegd worden. Mensen zijn bereid het overtreden van de wet onder het tapijt te schuiven omdat de man goede plannen zou hebben. Haha! Wat een criminele bende daar!
Molenaar moet in de RVC
Overmars moet terug.
Insiders?
Want Overmars terug en harde kern die langs gaat bij RvC etc lijkt me beetje vergezocht. Hoewel het wel een boevenbende blijft natuurlijk.
Dat van die harde kern is zeker niet vergezocht, ze stonden vorige week nog bij de werkgever van mevrouw Mosselman op de stoep om het gebouw te bekladden.
ShovingNE2 wrote: ↑16 Apr 2024, 06:40
Ik zie het door @Voijke geschetste scenario ook zo maar gebeuren. Dat de criminele harde kern de regie pakt. En als Kroes er zit dankzij de harde kern is hij ze ook veel verschuldigd. Het zal de definitieve ondergang van Ajax betekenen. Echt helemaal niemand met iets van verstand in zijn donder zit daar nog aan de knoppen.
De club wordt harder op emotie gerund dan ooit te voren. De Cruijff revolutie was een wedstrijdje zakdoekje leggen vergeleken bij de loopgraven oorlog die nu uitgevochten wordt.
Dit
Wordt
Nooit
Meer
Rustig.
Dat idee heb ik ook. Wie er komende dagen/weken/maanden ook wint op bestuursniveau, maakt voor ons ramptoeristen ook weinig meer uit. Zelfs de factor Danny Blind is onbelangrijk. Ook zonder deze vleesch nog visch en toch een scholletje persoon gaat Ajax te veel geld uitgeven aan middelmaat, blijven er personen omstreden, blijft de Telegraaf ergens poken, en blijft de harde kern huisbezoeken plegen.
Maar Frank de Boer wordt trainer, daar durf ik wel op in te zetten. En die gaat ze wel behoeden voor degradatie.
Harminator wrote: ↑16 Apr 2024, 07:22
Maar hebben de andere clubs / KNVB er eigenlijk ook iets van te vinden als ze iemand aanstellen die de statuten van de KNVB heeft overtreden?
Van den Heerink wil bondsvoorzitter worden en is bevriend met Kroes.Hoorde hem zondag nog zeggen dat Ajax Kroes niet moet laten gaan.
Standbeeld wrote: ↑15 Apr 2024, 20:20
Zoals ik al zei: het is een straatvechter en hij heeft waarschijnlijk oprecht het gevoel dat hem onrecht is aangedaan door Van Praag en consorten. Of hij nou nog AD denkt te kunnen worden of niet, met de mogelijke val van Van Praag heeft hij alsnog wat "gewonnen".
Iets vertelt mij, dat Ajax en haar achterban een hele hoge prijs gaat betalen voor het (potentieel) doorpakken met Kroes.
Waarom denk je dat? Volgens mij was de huis Ajacied van dit forum er ook van overtuigd dat er nog heel wat lijken in zijn kast lagen. Maar dan moeten die er toch zo onderhand eens uit komen rollen
Iets vertelt mij, dat Ajax en haar achterban een hele hoge prijs gaat betalen voor het (potentieel) doorpakken met Kroes.
Waarom denk je dat? Volgens mij was de huis Ajacied van dit forum er ook van overtuigd dat er nog heel wat lijken in zijn kast lagen. Maar dan moeten die er toch zo onderhand eens uit komen rollen
Misschien kan VeresRivne een tipje van de sluier geven.
Het verbaast mij echt hogelijk dat niemand rondom en binnen Ajax in de gaten heeft dat de club met duizelingwekkende snelheid op een ravijn afdendert, de remmen kapot zijn en dat ze aan het steggelen zijn wie het mag repareren. Ondertussen worden de machinist en de conducteur eruit geflikkerd en besluiten de verkeersleiders een ADV te pakken en alle seinen op groen te zetten.
Ziet echt niemand daar dat ze echt richting de afgrond gaan door een CEO aan te willen stellen die handelt met voorkennis en dat een groep criminelen daar gewoon ook inspraak in heeft?
Ajax bestaat over een paar jaar niet meer. Dit wordt een Andere Tijden Sport aflevering in 2037. 'Tien jaar na de val van een bolwerk' .
Misschien kan @VeresRivne een tipje van de sluier geven.
Kamp Kroes is iig flink aan het lobbyen / terugvechten met inmiddels de F-Side, de bestuursraad, De T. en Johan Derksen aan zijn zijde. Van Praag heeft gisteren een eerste echte serieuze waarschuwing gegeven aan Kroes door te zeggen dat Ziggo er misschien mee wil kappen als dit zo doorgaat. Reken er maar op dat kamp Kroes daar schijt aan heeft. Het doel heiligt de middelen. Benieuwd wat Van Praag nog meer achter de hand heeft. Ik denk dat hij het netjes wil houden en niet mee wil gaan in vieze spelletjes, maar als Kroes zo doorgaat dan zal er vast nog wel meer gaan lekken over hem vanuit kamp Van Praag.
These users thanked the author Standbeeld for the post: