Die zogeheten ajax tax is toch gewoon een bepaalde vorm van momentum geweest
Ajax deed het een periode gewoon erg goed, en daar betaalde de topclubs voor en plukte ajax de vruchten van.
Uiteindelijk zijn weinig van die spelers echt geslaagd in het buitenland en op Antony na zijn er toch geen extreem gekke bedragen betaald voor hun spelers.
Ajax deel II
-
- Bankzitter
- Clubvoorkeur: PSV
- ShovingNE2
- Site Admin
-
- Internationale topspeler
Haha gast. Doe normaal en laat andere in hun waarden.
- These users thanked the author Ittot for the post:
- Alex Rodrigo Dias da Costa
-
- Vedette
Dat laatste is natuurlijk niet helemaal waar. Dat Ajax de topspelers heel goed heeft weten te verkopen, is natuurlijk waar. En voor elke speler an sich valt best wat te zeggen, alleen Antony was inderdaad een idioot bedrag. Maar goed, als je -met de kennis van nu- naar de transferbedragen van de spelers kijkt, zijn er maar heel weinig die hun transferbedrag hebben waargemaakt. Bijna allemaal zijn ze inmiddels minder waard, dan het bedrag waarvoor Ajax ze verkocht heeft.Ivicii wrote: ↑18 Apr 2024, 08:58 Die zogeheten ajax tax is toch gewoon een bepaalde vorm van momentum geweest
Ajax deed het een periode gewoon erg goed, en daar betaalde de topclubs voor en plukte ajax de vruchten van.
Uiteindelijk zijn weinig van die spelers echt geslaagd in het buitenland en op Antony na zijn er toch geen extreem gekke bedragen betaald voor hun spelers.
Maar ook spelers die bij Ajax behoorlijk geflopt zijn, werden regelmatig tegen hoge prijzen verkocht. Neem een Bassey (daar kreeg Ajax om en nabij de aankoopprijs terug), Daramy (zelfde verhaal), Schuurs (waar bijna 10 miljoen werd betaald voor een matige verdediger), Kjell Scherpen (5 miljoen voor een parodie op een keeper) of Razvan Marin (waar met een beperkt verlies afscheid kon worden genomen van een totale mislukking).
Dat lijken dan op het eerste oog misschien "geen extreem gekke bedragen", maar gezien de omstandigheden waren dat wel hele knappe verkopen.
Last edited by Brael on 18 Apr 2024, 09:15, edited 2 times in total.
- Hatseflats
- Vedette
Gast. Hij heeft toch gewoon gelijk met je sarcastische opmerking?
- These users thanked the author Hatseflats for the post (total 3):
- Ardbeg • ShovingNE2 • loginnaam
-
- Legende
Ik acht de kans dat voetballeed een Ajaxtroll was die zich voordeed als PSV supporter op zo'n 99%. Dat percentage schat ik bij jou in dat jij dat absoluut niet bent.Ittot wrote: ↑18 Apr 2024, 08:40Voetballeed is positief over Ajax. Ik ben dat niet. Staat los van die zoektermen wat totaal niets zegt over dat ik positief ben. Eerder sceptisch. Ik vind spelers van Ajax niet geweldig of bepaalde bedragen waard. Ik denk dat ze juist voor te veel worden verkocht. Dat is iets anders. Verder ben ik zelden tot nooit positief over Ajax.
Daar gaat het ook niet om, net als het wel of niet positief over Ajax zijn. Het zit hem in de angst, vrees of helaas dat je hier opschrijft in combinatie met Ajax. Dat aantal keer is dit seizoen echt legio geweest en dat is ook gewoon terug te vinden.
-
Dat klopt helaas. Moet zeggen dat ik dat niet continu heb maar als ik het voel hier deponeer. Zal dat dan ook laten in het vervolgMassimo wrote: ↑18 Apr 2024, 09:25Ik acht de kans dat voetballeed een Ajaxtroll was die zich voordeed als PSV supporter op zo'n 99%. Dat percentage schat ik bij jou in dat jij dat absoluut niet bent.Ittot wrote: ↑18 Apr 2024, 08:40
Voetballeed is positief over Ajax. Ik ben dat niet. Staat los van die zoektermen wat totaal niets zegt over dat ik positief ben. Eerder sceptisch. Ik vind spelers van Ajax niet geweldig of bepaalde bedragen waard. Ik denk dat ze juist voor te veel worden verkocht. Dat is iets anders. Verder ben ik zelden tot nooit positief over Ajax.
Daar gaat het ook niet om, net als het wel of niet positief over Ajax zijn. Het zit hem in de angst, vrees of helaas dat je hier opschrijft in combinatie met Ajax. Dat aantal keer is dit seizoen echt legio geweest en dat is ook gewoon terug te vinden.
- Ardbeg
- Mister PSV
Al is het op z'n minst licht verdacht om de vergelijking met voetballeed te maken.Massimo wrote: ↑18 Apr 2024, 09:25
Ik acht de kans dat voetballeed een Ajaxtroll was die zich voordeed als PSV supporter op zo'n 99%. Dat percentage schat ik bij jou in dat jij dat absoluut niet bent.
- VeresRivne
- Vedette
Er is een moment bij geweest dat we bully Sturkenboom hadden, het kaderpersoneel was eigenlijk wel allemaal op de hand van Cruijff. Zo ook een secretaresse op de burelen die zich had uitgespoken pro Cruijff. Nu probeerde Sturkenboom alles wat Cruijff was weg te pesten. Die vrouw had kanker, werd door haar partner altijd direct aan het gebouw afgezet met de auto (gezien haar ziekte was veel inspanning soms lastig), iedereen was op de hoogte van die situatie. Opeens mocht dat niet meer van Sturkenhufter en mocht de auto niet meer voorbij de slagboom komen.Mr. Spock wrote: ↑18 Apr 2024, 08:49Nu zijn we benieuwd wat dat dan was?VeresRivne wrote: ↑17 Apr 2024, 18:23
Er is een moment dat ik gewtijfeld heb over mijn supportersschap en dat was rond de tijd de Cruijffrevolutie. Toen had ik wat kennis van wat zaken intern en er is me een zaak bijgebleven die als de groep van Cruijff niet gewonnen had ik mijn supportersschap aan de wilgen had gehangen.
Was Sturkenboom gebleven dan was ik supporter af geweest, dat soort gegdrag accepteer ik van niemand.
- These users thanked the author VeresRivne for the post (total 6):
- JoJo • loginnaam • FC Bracke • Mr. Spock • Heissenberrug • Menno1
It's not the size of the dog in the fight, it's the size of fight in the dog.
SLAVA UKRAINE!!!
SLAVA UKRAINE!!!
- Juancho
- Mister PSV
VeresRivne het is natuurlijk even gekkenhuis daar in Amsterdam, maar dat is er toch wel vaker. En sowieso wisselen topclubs elkaar af om de zoveel jaar. Nu gaat het geweldig bij PSV, staan er goede mensen aan het roer. Maar je kan nu ook alvast invullen dat de rollen over een x aantal jaar weer omgedraaid zijn en dan lopen wij hier weer te klagen over het beleid van PSV. Succes heeft altijd een keerzijde, en niet alleen omdat elk seizoen weer je beste spelers weg gekocht worden.
Al snap ik ook wel dat dit seizoen wel heel extreem is wat er allemaal in Amsterdam gebeurt, maar dat komt echt wel weer goed joh. Zal nu alleen net ff 1-3 jaar langer duren dan normaal. Al hoeft dat niet eens zo te zijn, even terug naar de basis kan soms ook juist goed zijn. Niet geld weg gooien aan matige aankopen, even weer de jeugdopleiding belangrijk maken en bouwen aan een nieuw Ajax met de juiste mensen. Dat laatste is wel even een dingetje nu natuurlijk maar als dat weer staat...
Al snap ik ook wel dat dit seizoen wel heel extreem is wat er allemaal in Amsterdam gebeurt, maar dat komt echt wel weer goed joh. Zal nu alleen net ff 1-3 jaar langer duren dan normaal. Al hoeft dat niet eens zo te zijn, even terug naar de basis kan soms ook juist goed zijn. Niet geld weg gooien aan matige aankopen, even weer de jeugdopleiding belangrijk maken en bouwen aan een nieuw Ajax met de juiste mensen. Dat laatste is wel even een dingetje nu natuurlijk maar als dat weer staat...
“Trance is my Sanctuary where Emotions, Freedom and Spirituality meet”
- Sensation
- Lid scoutingsteam
- Clubvoorkeur: Ja
Zonder dat het zo'n vaart zal lopen; er zijn ook tal van voorbeelden van clubs die wél omlaag gevallen zijn door chaos en verkeerde keuzes, dus zo stellig dat het over een x aantal jaar wel weer omgedraaid zal zijn durf ik het niet aan. Maar het algehele niveau en budget van de rest van de ED is imo te laag om, ook als deze situatie bij Ajax door blijft etteren, echt zwaar naar beneden te vallen.Juancho wrote: ↑18 Apr 2024, 10:35 @VeresRivne het is natuurlijk even gekkenhuis daar in Amsterdam, maar dat is er toch wel vaker. En sowieso wisselen topclubs elkaar af om de zoveel jaar. Nu gaat het geweldig bij PSV, staan er goede mensen aan het roer. Maar je kan nu ook alvast invullen dat de rollen over een x aantal jaar weer omgedraaid zijn en dan lopen wij hier weer te klagen over het beleid van PSV. Succes heeft altijd een keerzijde, en niet alleen omdat elk seizoen weer je beste spelers weg gekocht worden.
Maar ik denk wel dat het verval bij Ajax groter kan zijn dan PSV heeft meegemaakt. De laatste keer dat PSV buiten de top-4 eindigde was in seizoen 80/81 (!) en in de 44 jaar daarna, tot nu, slechts 3x 4e geworden en voor de rest altijd in de top-3 (en eigenlijk bijna altijd in de top-2, 8x als derde geëindigd dus in die 44 jaar tijd 8x 3e en 3x 4e maakt dat je 32x in de top-2 eindigde).
Ik zie Ajax zomaar volgend seizoen wéér buiten de top-3 (of erger) vallen. Nogmaals; als het zo blijft dooretteren en de chaos zijn weerslag blijft hebben op het niveau op het veld zoals dat nu is, met een Twente en AZ die blijven aanhaken voor top-4 klasseringen.
- Grasmat
- Lid van verdienste
- Favoriete speler: Dn Flamingo
- Sensation
- Lid scoutingsteam
Of een tandje minder erg maar ook bepaald geen leuk scenario (voor hun); het Lyon van Nederland. Tussen 2001 en 2008 onafgebroken kampioen en daarna 8 keer buiten de top-3 geëindigd met pijnlijke 7e en 8e plaatsen in de afgelopen jaren.
- De Realist
HSV/Schalke sitiatie is uiteraard het droomscenario, maar dat is om laten we zeggen verschillende redenen onwaarschijnlijk.
Wel verwacht ik dat ze (wie er dan ook aan de knoppen draait) wederom te veel geld gaan uitgeven aan prut of wat niet in het elftal past. Hopelijk krijgen ze niet die 150 miljoen cadeau voor tayler brobbie en...Bergwijn? Dan komt dat faillissement waar ShovingNE2 het altijd over heeft toch weer mooi dichterbij
Wel verwacht ik dat ze (wie er dan ook aan de knoppen draait) wederom te veel geld gaan uitgeven aan prut of wat niet in het elftal past. Hopelijk krijgen ze niet die 150 miljoen cadeau voor tayler brobbie en...Bergwijn? Dan komt dat faillissement waar ShovingNE2 het altijd over heeft toch weer mooi dichterbij
"Give the cup to them today" - Roger Schmidt
-
- Clubvoorkeur: v.v. UNA
Het maakt de onderhandelingspositie van Ajax wel zwakker waardoor voet bij stuk houden - wat met bijvoorbeeld Antony kon - niet in eenzelfde mate mogelijk is.De Realist wrote: ↑18 Apr 2024, 11:04 Wel verwacht ik dat ze (wie er dan ook aan de knoppen draait) wederom te veel geld gaan uitgeven aan prut of wat niet in het elftal past. Hopelijk krijgen ze niet die 150 miljoen cadeau voor tayler brobbie en...Bergwijn? Dan komt dat faillissement waar @ShovingNE2 het altijd over heeft toch weer mooi dichterbij
-
- Vaste waarde in elftal
-
- Vaste waarde in elftal
hopelijk wordt Ajax het Kaiserslautern van de eredivisie! Over 10 jaar lekker ballen in de Kitchen Champions League
- These users thanked the author Gutanoth for the post:
- De Realist
-
- Vaste waarde in elftal
Ik ben ook van mening dat wanneer Mislintat geen Duitser was geweest dat dan de schuld veel minder in zijn schoenen was geschoven. Ajax heeft namelijk geen topselectie, maar nog steeds een selectie die beter is dan die van AZ/Twente en dus moeten ze met dit materiaal gewoon top 3 kunnen spelen.
Vanaf dag 1 noemde de Telegraaf Mislintat al een data Duitser en werd zowat alles erbij gehaald om alles hij deed te betwijfelen. Het was echter niet zo dat Mislintat perse Steijn wilde halen, hij wilde eigenlijk voor Bosz gaan maar dat is tegengehouden door o.a. vd Sar.
Uiteindelijk hebben ze nu Schippie aan het roer. De resultaten zijn nog steeds kut, maar omdat het Schippie zo'n leuke Ajax jongen is houden ze het in de media 'lees televaag' lekker rustig.
Vanaf dag 1 noemde de Telegraaf Mislintat al een data Duitser en werd zowat alles erbij gehaald om alles hij deed te betwijfelen. Het was echter niet zo dat Mislintat perse Steijn wilde halen, hij wilde eigenlijk voor Bosz gaan maar dat is tegengehouden door o.a. vd Sar.
Uiteindelijk hebben ze nu Schippie aan het roer. De resultaten zijn nog steeds kut, maar omdat het Schippie zo'n leuke Ajax jongen is houden ze het in de media 'lees televaag' lekker rustig.
- These users thanked the author Den Bondskoots for the post:
- De Realist
-
- Vedette
Hoewel ik het zou toejuichen is Ajax natuurlijk niet al bijna failliet. Zit nog kapitaal genoeg in hun EV wat ze te gelden kunnen maken.
Waar ik me wel over verbaas is de algemene tendens omtrent de overtreding van Kroes. Hij overtreedt de wet maar omdat het Ajax is, de club hem nodig heeft moet er een soort pardon komen ofzo? Iedereen papegaait elkaar na. Bij ieder ander bedrijf zou je als AD niet eens zijn aangenomen of ook direct ontslagen worden. Hij heeft een misdrijf begaan, los van of hij er rijker van wordt, het bewust heeft gedaan of het goed bedoelde. Echt de teloorgang van fatsoen, ethiek.
Waar ik me wel over verbaas is de algemene tendens omtrent de overtreding van Kroes. Hij overtreedt de wet maar omdat het Ajax is, de club hem nodig heeft moet er een soort pardon komen ofzo? Iedereen papegaait elkaar na. Bij ieder ander bedrijf zou je als AD niet eens zijn aangenomen of ook direct ontslagen worden. Hij heeft een misdrijf begaan, los van of hij er rijker van wordt, het bewust heeft gedaan of het goed bedoelde. Echt de teloorgang van fatsoen, ethiek.
- Juancho
- Mister PSV
De ED is idd zo zwak dat dat echt wel weer goed komt bij Ajax, 100% zeker. Zelfs nu in dit idiote en krankzinnige seizoen halen ze zeer waarschijnlijk gewoon Europees voetbal. Dat is veelzeggend en voor mij voldoende om te zeggen dat Ajax nooit echt omlaag gaat vallen ala clubs als Schalke. Geloof ik niet in.Sensation wrote: ↑18 Apr 2024, 10:52 Zonder dat het zo'n vaart zal lopen; er zijn ook tal van voorbeelden van clubs die wél omlaag gevallen zijn door chaos en verkeerde keuzes, dus zo stellig dat het over een x aantal jaar wel weer omgedraaid zal zijn durf ik het niet aan. Maar het algehele niveau en budget van de rest van de ED is imo te laag om, ook als deze situatie bij Ajax door blijft etteren, echt zwaar naar beneden te vallen.
Klopt maar eigenlijk zegt mij dat niet eens zo heel veel want in de ED kan je, als er echt ingegrepen wordt en goede mensen aangesteld worden ook maar zo weer heel snel omdraaien. Puur omdat wat ik al zei, de ED zo zwak is. Het enige wat denk ik wel zal gebeuren is dat Ajax net even wat langer nodig zal hebben. Misschien 3 jaar ipv 3 jaar. Of 2 jaar ipv 1 jaar.Maar ik denk wel dat het verval bij Ajax groter kan zijn dan PSV heeft meegemaakt. De laatste keer dat PSV buiten de top-4 eindigde was in seizoen 80/81 (!) en in de 44 jaar daarna, tot nu, slechts 3x 4e geworden en voor de rest altijd in de top-3 (en eigenlijk bijna altijd in de top-2, 8x als derde geëindigd dus in die 44 jaar tijd 8x 3e en 3x 4e maakt dat je 32x in de top-2 eindigde).
Is nog koffiedik kijken maar net als vorig jaar bij PSV vind en denk ik wel dat er veel meer uit deze groep te halen valt. Dat er 2 bagger coaches voor de groep hebben gestaan, dat het bestuurlijk een grote teringzooi is... dat alles zal echt ook een grote invloed hebben gehad op de prestaties en de ontwikkeling van het elftal. Ik denk dat je met 50% van deze selectie echt wel verder kan, vul dat aan met een paar hele sterke en slimme huurspelers, wat eigen jeugd en het geld dat je dan kunt uitgeven...dat moet natuurlijk wel raak zijn. Zet daar een prima trainer voor en het kan snel gaan. Komend seizoen nog niet voor de titel, dat denk ik ook zeker niet. Maar ik geloof er wel in dat Ajax over pak um beet 2-3 jaar gewoon weer serieus mee doet. En tegen die tijd is het ook weer wachten hoe PSV er voor staat. Een termijn van 5 jaar lukt met de juiste mensen nog wel, de vraag is wat er daarna gebeurt.Ik zie Ajax zomaar volgend seizoen wéér buiten de top-3 (of erger) vallen. Nogmaals; als het zo blijft dooretteren en de chaos zijn weerslag blijft hebben op het niveau op het veld zoals dat nu is, met een Twente en AZ die blijven aanhaken voor top-4 klasseringen.
Belangrijkste keuzes voor Ajax zijn nu natuurlijk wel te maken: AD, TD, Coach. En idealiter ook in die volgorde. Dat het nu al bijna mei is speelt natuurlijk niet echt in hun voordeel. Wel in die van PSV met oog op komend seizoen. Als onze beleidsmakers geen rare dingen doen ben je voor komend seizoen eigenlijk alweer gegarandeerd bij de top 2 en dus ook garantie op al die CL inkomsten. Ajax zal ondertussen terug naar de basis moeten, even een stapje terug, meer aandacht voor eigen jeugd, de juiste beleidsbepalers aan (laten) stellen en de rust weer terug vinden. Hoelang dat duurt? Geen idee, maar Ajax natuurlijk nooit failliet gaan of zelfs degraderen. Niet in de ED. En ik zal daarin vast in de minderheid zijn, maar ik vind dat maar goed ook. Ook voor PSV.
“Trance is my Sanctuary where Emotions, Freedom and Spirituality meet”
- StratumZuid
- Vedette
- Sensation
- Lid scoutingsteam
Mooi idd dat Schalke qua fanbase nog altijd één van de grootste clubs van Duitsland is.
-
- Lid van verdienste
-
Het Anzhi Makhachkala van Nederland. Een criminele bende die aandacht trok toen het wat geld te verspijkeren had, maar toen het geld opraakte in de vergetelheid is geraakt.
- 29.04.2007
- Nationale topspeler
Dus eigenlijk is de conclusie; haal goede spelers, haal een goede trainer, haal een goede AD, haal een goede TD en dan komt het wel weer goed. Joh.Juancho wrote: ↑18 Apr 2024, 11:34De ED is idd zo zwak dat dat echt wel weer goed komt bij Ajax, 100% zeker. Zelfs nu in dit idiote en krankzinnige seizoen halen ze zeer waarschijnlijk gewoon Europees voetbal. Dat is veelzeggend en voor mij voldoende om te zeggen dat Ajax nooit echt omlaag gaat vallen ala clubs als Schalke. Geloof ik niet in.Sensation wrote: ↑18 Apr 2024, 10:52 Zonder dat het zo'n vaart zal lopen; er zijn ook tal van voorbeelden van clubs die wél omlaag gevallen zijn door chaos en verkeerde keuzes, dus zo stellig dat het over een x aantal jaar wel weer omgedraaid zal zijn durf ik het niet aan. Maar het algehele niveau en budget van de rest van de ED is imo te laag om, ook als deze situatie bij Ajax door blijft etteren, echt zwaar naar beneden te vallen.
Klopt maar eigenlijk zegt mij dat niet eens zo heel veel want in de ED kan je, als er echt ingegrepen wordt en goede mensen aangesteld worden ook maar zo weer heel snel omdraaien. Puur omdat wat ik al zei, de ED zo zwak is. Het enige wat denk ik wel zal gebeuren is dat Ajax net even wat langer nodig zal hebben. Misschien 3 jaar ipv 3 jaar. Of 2 jaar ipv 1 jaar.Maar ik denk wel dat het verval bij Ajax groter kan zijn dan PSV heeft meegemaakt. De laatste keer dat PSV buiten de top-4 eindigde was in seizoen 80/81 (!) en in de 44 jaar daarna, tot nu, slechts 3x 4e geworden en voor de rest altijd in de top-3 (en eigenlijk bijna altijd in de top-2, 8x als derde geëindigd dus in die 44 jaar tijd 8x 3e en 3x 4e maakt dat je 32x in de top-2 eindigde).
Is nog koffiedik kijken maar net als vorig jaar bij PSV vind en denk ik wel dat er veel meer uit deze groep te halen valt. Dat er 2 bagger coaches voor de groep hebben gestaan, dat het bestuurlijk een grote teringzooi is... dat alles zal echt ook een grote invloed hebben gehad op de prestaties en de ontwikkeling van het elftal. Ik denk dat je met 50% van deze selectie echt wel verder kan, vul dat aan met een paar hele sterke en slimme huurspelers, wat eigen jeugd en het geld dat je dan kunt uitgeven...dat moet natuurlijk wel raak zijn. Zet daar een prima trainer voor en het kan snel gaan. Komend seizoen nog niet voor de titel, dat denk ik ook zeker niet. Maar ik geloof er wel in dat Ajax over pak um beet 2-3 jaar gewoon weer serieus mee doet. En tegen die tijd is het ook weer wachten hoe PSV er voor staat. Een termijn van 5 jaar lukt met de juiste mensen nog wel, de vraag is wat er daarna gebeurt.Ik zie Ajax zomaar volgend seizoen wéér buiten de top-3 (of erger) vallen. Nogmaals; als het zo blijft dooretteren en de chaos zijn weerslag blijft hebben op het niveau op het veld zoals dat nu is, met een Twente en AZ die blijven aanhaken voor top-4 klasseringen.
Belangrijkste keuzes voor Ajax zijn nu natuurlijk wel te maken: AD, TD, Coach. En idealiter ook in die volgorde. Dat het nu al bijna mei is speelt natuurlijk niet echt in hun voordeel. Wel in die van PSV met oog op komend seizoen. Als onze beleidsmakers geen rare dingen doen ben je voor komend seizoen eigenlijk alweer gegarandeerd bij de top 2 en dus ook garantie op al die CL inkomsten. Ajax zal ondertussen terug naar de basis moeten, even een stapje terug, meer aandacht voor eigen jeugd, de juiste beleidsbepalers aan (laten) stellen en de rust weer terug vinden. Hoelang dat duurt? Geen idee, maar Ajax natuurlijk nooit failliet gaan of zelfs degraderen. Niet in de ED. En ik zal daarin vast in de minderheid zijn, maar ik vind dat maar goed ook. Ook voor PSV.
- These users thanked the author 29.04.2007 for the post (total 3):
- Sensation • Ardbeg • De Realist