Ondertussen moet er ook nog een RvC worden aangesteld wss en is er de afgelopen jaren bewezen dat ze niet bepaald goede keuzes maakten mbt AD, TD en trainers.29.04.2007 wrote: ↑18 Apr 2024, 11:51Dus eigenlijk is de conclusie; haal goede spelers, haal een goede trainer, haal een goede AD, haal een goede TD en dan komt het wel weer goed. Joh.Juancho wrote: ↑18 Apr 2024, 11:34
De ED is idd zo zwak dat dat echt wel weer goed komt bij Ajax, 100% zeker. Zelfs nu in dit idiote en krankzinnige seizoen halen ze zeer waarschijnlijk gewoon Europees voetbal. Dat is veelzeggend en voor mij voldoende om te zeggen dat Ajax nooit echt omlaag gaat vallen ala clubs als Schalke. Geloof ik niet in.
Klopt maar eigenlijk zegt mij dat niet eens zo heel veel want in de ED kan je, als er echt ingegrepen wordt en goede mensen aangesteld worden ook maar zo weer heel snel omdraaien. Puur omdat wat ik al zei, de ED zo zwak is. Het enige wat denk ik wel zal gebeuren is dat Ajax net even wat langer nodig zal hebben. Misschien 3 jaar ipv 3 jaar. Of 2 jaar ipv 1 jaar.
Is nog koffiedik kijken maar net als vorig jaar bij PSV vind en denk ik wel dat er veel meer uit deze groep te halen valt. Dat er 2 bagger coaches voor de groep hebben gestaan, dat het bestuurlijk een grote teringzooi is... dat alles zal echt ook een grote invloed hebben gehad op de prestaties en de ontwikkeling van het elftal. Ik denk dat je met 50% van deze selectie echt wel verder kan, vul dat aan met een paar hele sterke en slimme huurspelers, wat eigen jeugd en het geld dat je dan kunt uitgeven...dat moet natuurlijk wel raak zijn. Zet daar een prima trainer voor en het kan snel gaan. Komend seizoen nog niet voor de titel, dat denk ik ook zeker niet. Maar ik geloof er wel in dat Ajax over pak um beet 2-3 jaar gewoon weer serieus mee doet. En tegen die tijd is het ook weer wachten hoe PSV er voor staat. Een termijn van 5 jaar lukt met de juiste mensen nog wel, de vraag is wat er daarna gebeurt.
Belangrijkste keuzes voor Ajax zijn nu natuurlijk wel te maken: AD, TD, Coach. En idealiter ook in die volgorde. Dat het nu al bijna mei is speelt natuurlijk niet echt in hun voordeel. Wel in die van PSV met oog op komend seizoen. Als onze beleidsmakers geen rare dingen doen ben je voor komend seizoen eigenlijk alweer gegarandeerd bij de top 2 en dus ook garantie op al die CL inkomsten. Ajax zal ondertussen terug naar de basis moeten, even een stapje terug, meer aandacht voor eigen jeugd, de juiste beleidsbepalers aan (laten) stellen en de rust weer terug vinden. Hoelang dat duurt? Geen idee, maar Ajax natuurlijk nooit failliet gaan of zelfs degraderen. Niet in de ED. En ik zal daarin vast in de minderheid zijn, maar ik vind dat maar goed ook. Ook voor PSV.
Ajax deel II
- Sensation
- Lid scoutingsteam
- Clubvoorkeur: Ja
- Juancho
- Mister PSV
- Clubvoorkeur: PSV
Als je verder geen moeite wil doen om een ander zijn post te lezen en dat dit dan je conclusie is... tja die zal dan vast wel kloppen voor jouw beeld ja. Top!29.04.2007 wrote: ↑18 Apr 2024, 11:51 Dus eigenlijk is de conclusie; haal goede spelers, haal een goede trainer, haal een goede AD, haal een goede TD en dan komt het wel weer goed. Joh.
“Trance is my Sanctuary where Emotions, Freedom and Spirituality meet”
-
- Nationale topspeler
Maar in de basis is het toch ook precies wat je zegt? Als Ajax de juiste spelers haalt, een goede Trainer aanstelt en zorgt voor bestuurlijke rust komen ze weer boven drijven. Dat is een korte samenvatting van je betoog. Dat je dat met veel meer woorden doet maakt het geen ander betoog, en ja ik heb het helemaal gelezen.Juancho wrote: ↑18 Apr 2024, 12:15Als je verder geen moeite wil doen om een ander zijn post te lezen en dat dit dan je conclusie is... tja die zal dan vast wel kloppen voor jouw beeld ja. Top!29.04.2007 wrote: ↑18 Apr 2024, 11:51 Dus eigenlijk is de conclusie; haal goede spelers, haal een goede trainer, haal een goede AD, haal een goede TD en dan komt het wel weer goed. Joh.
- These users thanked the author DeEintovenaar for the post:
- 29.04.2007
- Juancho
- Mister PSV
Ik heb het over een proces van meerdere jaren. Waarbij je als club steeds beetje bij beetje weer de weg omhoog moet gaan vinden. Als je bent aangewezen op meer eigen jeugd dan zal je je jeugdopleiding onder de loep moeten nemen en daarin stappen moeten maken. Als simpel voorbeeldje dat het niet zo zwart/wit is als jij en die andere doen voorkomen.DeEintovenaar wrote: ↑18 Apr 2024, 12:30Maar in de basis is het toch ook precies wat je zegt? Als Ajax de juiste spelers haalt, een goede Trainer aanstelt en zorgt voor bestuurlijke rust komen ze weer boven drijven. Dat is een korte samenvatting van je betoog. Dat je dat met veel meer woorden doet maakt het geen ander betoog, en ja ik heb het helemaal gelezen.
Als dat niet duidelijk was in mijn post, prima, maar volgens mij heb ik het niet over deze zomer even de juiste mensen aanstellen, paar goede transfers maken en klaar is kees. Daar zitten zoveel meer diepere lagen in. Ajax zal van ver, extreem ver komen maar dat neemt niet weg dat ze met een x aantal jaren herstel gewoon weer mee doen om de titel. Dat ze in dit unieke en extreem slechte seizoen met alles erom heen zeer waarschijnlijk nog Europees voetbal gaan halen zegt ook wel genoeg. By far niet te vergelijken met andere grotere clubs die bijv. door een zware competitie daadwerkelijk degraderen en mede daarom ook echt financieel in de shit komen en daardoor lastig kunnen terugkeren.
Natuurlijk zal het uiteindelijke resultaat afhangen van kwaliteit. Kwaliteit in de RvC, kwaliteit in je scouting, kwaliteit in je jeugdopleiding, kwaliteit in je directie, kwaliteit in de staf en natuurlijk kwaliteit op het veld. Lijkt me nogal logisch. Maar dat ga je niet zomaar bereiken natuurlijk en die onderliggende lagen, daar heb ik het over. Zoals we dat ook wel eens bij PSV gezien hebben maar dan godzijdank niet op zo'n extreme manier zoals nu in Amsterdam.
Last edited by Juancho on 18 Apr 2024, 12:37, edited 1 time in total.
-
- Nationale topspeler
Maar als je op structurele basis zoveel moet verbeteren dan ben je wel wat langer bezig dan 2 jaar denk ik. Alleen al talenten laten ontwikkelen ben je langer bezig. Ik denk daarom ook dat het sneller gaat als Ajax toevallig de juiste personen aanstelt.Juancho wrote: ↑18 Apr 2024, 12:33Ik heb het over een proces van meerdere jaren. Waarbij je als club steeds beetje bij beetje weer de weg omhoog moet gaan vinden. Als je bent aangewezen op meer eigen jeugd dan zal je je jeugdopleiding onder de loep moeten nemen en daarin stappen moeten maken. Als simpel voorbeeldje dat het niet zo zwart/wit is als jij en die andere doen voorkomen.DeEintovenaar wrote: ↑18 Apr 2024, 12:30
Maar in de basis is het toch ook precies wat je zegt? Als Ajax de juiste spelers haalt, een goede Trainer aanstelt en zorgt voor bestuurlijke rust komen ze weer boven drijven. Dat is een korte samenvatting van je betoog. Dat je dat met veel meer woorden doet maakt het geen ander betoog, en ja ik heb het helemaal gelezen.
Als dat niet duidelijk was in mijn post, prima, maar volgens mij heb ik het niet over deze zomer even de juiste mensen aanstellen, paar goede transfers maken en klaar is kees. Daar zitten zoveel meer diepere lagen in. Ajax zal van ver, extreem ver komen maar dat neemt niet weg dat ze met een x aantal jaren herstel gewoon weer mee doen om de titel. Dat ze in dit unieke en extreem slechte seizoen met alles erom heen zeer waarschijnlijk nog Europees voetbal gaan halen zegt ook wel genoeg. By far niet te vergelijken met andere grotere clubs die bijv. door een zware competitie daadwerkelijk degraderen en mede daarom ook echt financieel in de shit komen en daardoor lastig kunnen terugkeren.
-
- Lid van verdienste
- Rol: Organisator Prediction League
- Favoriete speler: Ronaldo Luís Nazário de Lima
Er is geen structurele verandering nodig om mee te doen voor de titel. Ik denk dat dit een groot misverstand is, waardoor eerst mensen dachten dat Ajax lange tijd dominant zou zijn en nu denken dat Ajax lang weg zal blijven. Die hoeven echt niet zoveel te veranderen om volgend seizoen weer gewoon top 3 te eindigen. Als ze wel continuïteit willen, zoals wij nu een fundering voor hebben dan moeten ze natuurlijk wel doen wat jij aangeeft.DeEintovenaar wrote: ↑18 Apr 2024, 12:37Maar als je op structurele basis zoveel moet verbeteren dan ben je wel wat langer bezig dan 2 jaar denk ik. Alleen al talenten laten ontwikkelen ben je langer bezig. Ik denk daarom ook dat het sneller gaat als Ajax toevallig de juiste personen aanstelt.Juancho wrote: ↑18 Apr 2024, 12:33
Ik heb het over een proces van meerdere jaren. Waarbij je als club steeds beetje bij beetje weer de weg omhoog moet gaan vinden. Als je bent aangewezen op meer eigen jeugd dan zal je je jeugdopleiding onder de loep moeten nemen en daarin stappen moeten maken. Als simpel voorbeeldje dat het niet zo zwart/wit is als jij en die andere doen voorkomen.
-
- Nationale topspeler
Precies dat was mijn punt. Juiste personen aanstellen en het kan hard gaan. Hoe langer het duurt voor de juiste personen er zijn hoe moeilijker het wordt om weer snel bovenaan te staan.Thijs wrote: ↑18 Apr 2024, 12:48Er is geen structurele verandering nodig om mee te doen voor de titel. Ik denk dat dit een groot misverstand is, waardoor eerst mensen dachten dat Ajax lange tijd dominant zou zijn en nu denken dat Ajax lang weg zal blijven. Die hoeven echt niet zoveel te veranderen om volgend seizoen weer gewoon top 3 te eindigen. Als ze wel continuïteit willen, zoals wij nu een fundering voor hebben dan moeten ze natuurlijk wel doen wat jij aangeeft.DeEintovenaar wrote: ↑18 Apr 2024, 12:37
Maar als je op structurele basis zoveel moet verbeteren dan ben je wel wat langer bezig dan 2 jaar denk ik. Alleen al talenten laten ontwikkelen ben je langer bezig. Ik denk daarom ook dat het sneller gaat als Ajax toevallig de juiste personen aanstelt.
- NotoriousBIG046
- Nationale topspeler
- De Realist
- Internationale topspeler
Leuk, Jan is weer terug
Maar allemaal leuk en aardig; vooralsnog is het niet ondenkbaar dat er eerst een RvC aangesteld gaat worden van buitenaf. Vervolgens gaan die een AD aanstellen, waarbij de vraag is wie er zijn handen aan wil branden. Want het is zeker geen geval van snel succes halen en weer verder, wat in het bedrijfsleven tegenwoordig juist wel de bedoeling is voor directeuren.
Vervolgens een TD aanstellen, die eigenlijk al weet dat volgend seizoen een verloren zaak is want veel te laat. Die dan ook nog even goed moet gaan verkopen en Real gaat echt geen 65 miljoen euro neer tikken omdat Aad zegt dat tayler zo lekker mee kan doen daar. Vervolgens met een niet al te dikke portemonnee versterkingen halen (in overleg met de nog aan te stellen hoofdcoach - wie heeft daar in vredesnaam trek in met dit perspectief? Kom je weer bij een man als Steijn oid uit) die je mag overtuigen met al dan niet conference League spelen - en oh ja, je seizoen begint dan al met voorbereiden voor de voorrondes daarvoor half juli dus vakantie kun je vergeten.
Lang seizoen dus werkt blessures in de hand, nou hebben we gezien dat degene waar ze al hun hoop op leggen met zijn dikke reet nou niet bepaald het toonbeeld van fitheid is dus die mis je ook alweer de helft van de tijd.
En Twente, AZ en Utrecht, NEC of Sparta gaan ook niet stil zitten.
Daarnaast komen er ongetwijfeld weer berichtgevingen over crimineel gedrag want ajax gonna ajax, waardoor je jezelf in een nog minder prettige situatie terugvindt, en waardoor de personen die je nog moet aanstellen wellicht nog moeilijker te vinden zijn.
Succes er mee.
Ik pak de popcorn er bij en speel kernkraft nog maar een paar keer op repeat.
Maar allemaal leuk en aardig; vooralsnog is het niet ondenkbaar dat er eerst een RvC aangesteld gaat worden van buitenaf. Vervolgens gaan die een AD aanstellen, waarbij de vraag is wie er zijn handen aan wil branden. Want het is zeker geen geval van snel succes halen en weer verder, wat in het bedrijfsleven tegenwoordig juist wel de bedoeling is voor directeuren.
Vervolgens een TD aanstellen, die eigenlijk al weet dat volgend seizoen een verloren zaak is want veel te laat. Die dan ook nog even goed moet gaan verkopen en Real gaat echt geen 65 miljoen euro neer tikken omdat Aad zegt dat tayler zo lekker mee kan doen daar. Vervolgens met een niet al te dikke portemonnee versterkingen halen (in overleg met de nog aan te stellen hoofdcoach - wie heeft daar in vredesnaam trek in met dit perspectief? Kom je weer bij een man als Steijn oid uit) die je mag overtuigen met al dan niet conference League spelen - en oh ja, je seizoen begint dan al met voorbereiden voor de voorrondes daarvoor half juli dus vakantie kun je vergeten.
Lang seizoen dus werkt blessures in de hand, nou hebben we gezien dat degene waar ze al hun hoop op leggen met zijn dikke reet nou niet bepaald het toonbeeld van fitheid is dus die mis je ook alweer de helft van de tijd.
En Twente, AZ en Utrecht, NEC of Sparta gaan ook niet stil zitten.
Daarnaast komen er ongetwijfeld weer berichtgevingen over crimineel gedrag want ajax gonna ajax, waardoor je jezelf in een nog minder prettige situatie terugvindt, en waardoor de personen die je nog moet aanstellen wellicht nog moeilijker te vinden zijn.
Succes er mee.
Ik pak de popcorn er bij en speel kernkraft nog maar een paar keer op repeat.
- These users thanked the author De Realist for the post (total 2):
- Sensation • Heissenberrug
"Give the cup to them today" - Roger Schmidt
- Juancho
- Mister PSV
Ik vraag me dus af of men komend seizoen nu al als verloren gaat beschouwen omdat er eerst nog zoveel nieuwe mensen aangesteld moeten worden. Idealiter volg je de juiste procedures en komt de trainer er pas als de rest staat. Kan me alleen voorstellen dat een nieuwe goede trainer juist nu hele hoge prio heeft. Een trainer die er iig voor kan zorgen, met de mensen die er nog wel zijn, dat er sportief al stappen gezet kunnen worden. Misschien wel een trainer die daarnaast ook enige vorm van TD zaken kan oppakken of daarmee al ervaring heeft als meer overal manager. Geen idee verder, maar het zou wel buitengewoon dom zijn om het sportieve richting komend seizoen pas op te pakken als al het andere is opgelost. Voor PSV gunstig maar zo dom zullen ze toch ook weer niet zijn in Amsterdam?
Dat deze onrust nog wel een tijd door ettert, dat mag duidelijk zijn. Maar nogmaals, dat wil niet zeggen dat Ajax komend seizoen of het seizoen erna sportief gezien niet al stappen voorwaarts gezet kan hebben.
Dat deze onrust nog wel een tijd door ettert, dat mag duidelijk zijn. Maar nogmaals, dat wil niet zeggen dat Ajax komend seizoen of het seizoen erna sportief gezien niet al stappen voorwaarts gezet kan hebben.
- Sensation
- Lid scoutingsteam
Maar een trainer met TD combi gaan ze echt niet doen. Dan geef je alles in handen van één persoon, wat heel goed kan uitpakken maar ook faliekant mis kan gaan. Mislintat gaven ze eigenlijk ook een vrijgeleide door de hele scouting en overige technische staff te negeren, daar hebben ze wel van geleerd. Denk ik. Tenzij die persoon een typische Ajacied is dan veranderd het hele sentiment.Juancho wrote: ↑18 Apr 2024, 14:06 Ik vraag me dus af of men komend seizoen nu al als verloren gaat beschouwen omdat er eerst nog zoveel nieuwe mensen aangesteld moeten worden. Idealiter volg je de juiste procedures en komt de trainer er pas als de rest staat. Kan me alleen voorstellen dat een nieuwe goede trainer juist nu hele hoge prio heeft. Een trainer die er iig voor kan zorgen, met de mensen die er nog wel zijn, dat er sportief al stappen gezet kunnen worden. Misschien wel een trainer die daarnaast ook enige vorm van TD zaken kan oppakken of daarmee al ervaring heeft als meer overal manager. Geen idee verder, maar het zou wel buitengewoon dom zijn om het sportieve richting komend seizoen pas op te pakken als al het andere is opgelost. Voor PSV gunstig maar zo dom zullen ze toch ook weer niet zijn in Amsterdam?
- Juancho
- Mister PSV
Er loopt nu toch al een (snel) gepromoveerde halve TD rond? Ik bedoel dus dat als de nieuwe trainer in kwestie daarin iig ervaring en wellicht een netwerk heeft... dat je dat tijdelijk wel zou kunnen gebruiken om iig deze zomer window zo goed mogelijk door te komen. Want dat gaat echt je sportieve ambities voor komend seizoen bepalen.Sensation wrote: ↑18 Apr 2024, 14:08Maar een trainer met TD combi gaan ze echt niet doen. Dan geef je alles in handen van één persoon, wat heel goed kan uitpakken maar ook faliekant mis kan gaan. Mislintat gaven ze eigenlijk ook een vrijgeleide door de hele scouting en overige technische staff te negeren, daar hebben ze wel van geleerd. Denk ik. Tenzij die persoon een typische Ajacied is dan veranderd het hele sentiment.Juancho wrote: ↑18 Apr 2024, 14:06 Ik vraag me dus af of men komend seizoen nu al als verloren gaat beschouwen omdat er eerst nog zoveel nieuwe mensen aangesteld moeten worden. Idealiter volg je de juiste procedures en komt de trainer er pas als de rest staat. Kan me alleen voorstellen dat een nieuwe goede trainer juist nu hele hoge prio heeft. Een trainer die er iig voor kan zorgen, met de mensen die er nog wel zijn, dat er sportief al stappen gezet kunnen worden. Misschien wel een trainer die daarnaast ook enige vorm van TD zaken kan oppakken of daarmee al ervaring heeft als meer overal manager. Geen idee verder, maar het zou wel buitengewoon dom zijn om het sportieve richting komend seizoen pas op te pakken als al het andere is opgelost. Voor PSV gunstig maar zo dom zullen ze toch ook weer niet zijn in Amsterdam?
-
- Legende
Volgens mij hoef je komend jaar als Ajax zijnde helemaal nog niet als verloren te beschouwen.
Waarom:
- Er lopen een aantal trainers rond die op z'n minst degelijke keuzes te noemen zijn. Bijvoorbeeld Ron Jans, Joseph Oosting, Pascal Jansen
- Ze hebben (momenteel, dus voordat er iemand verkocht wordt) met Ramaj/Rulli, Kaplan, Hato, Hlynsson, Henderson, Berghuis, Bergwijn, Brobbey spelers die het niveau hebben om normaliter mee te strijden voor het kampioenschap.
- Er zijn wat quick wins op te halen of te verleiden die er bij Ajax direct staan, zoals Blind, Vd Beek, Ziyech, Davy Klaassen.
Wil niet zeggen dat je daarmee direct de titel pakt, maar de combinatie van dit alles lijkt me voor Ajaxminnend Nederland genoeg houvast bieden om hoopvol naar komend seizoen te kijken.
Waarom:
- Er lopen een aantal trainers rond die op z'n minst degelijke keuzes te noemen zijn. Bijvoorbeeld Ron Jans, Joseph Oosting, Pascal Jansen
- Ze hebben (momenteel, dus voordat er iemand verkocht wordt) met Ramaj/Rulli, Kaplan, Hato, Hlynsson, Henderson, Berghuis, Bergwijn, Brobbey spelers die het niveau hebben om normaliter mee te strijden voor het kampioenschap.
- Er zijn wat quick wins op te halen of te verleiden die er bij Ajax direct staan, zoals Blind, Vd Beek, Ziyech, Davy Klaassen.
Wil niet zeggen dat je daarmee direct de titel pakt, maar de combinatie van dit alles lijkt me voor Ajaxminnend Nederland genoeg houvast bieden om hoopvol naar komend seizoen te kijken.
Last edited by Josef Dettelbacher on 18 Apr 2024, 14:22, edited 1 time in total.
- These users thanked the author Josef Dettelbacher for the post (total 2):
- Juancho • Menno1
Her lips said no, but her eyes said read my lips..
- Juancho
- Mister PSV
Waarbij je zelfs nog kan zeggen: verkoop Bergwijn/Berghuis/Brobbey samen voor veel geld, creëer een fors salarisbudget en haal daar slim en gericht een paar goede aankopen op die vooral het elftal beter maken. Die eerst 2 zijn gewoon op en/of ongemotiveerd en zullen je nooit (meer) verder helpen en die laatste is gewoon een blessurekanon waar je nu wellicht nog een fors bedrag op kan cashen. Haal goede jongen nieuwe spelers die weer zorgen voor nieuwe energie. Zet er een goede trainer voor en bouw verder met een groepje spelers die echt wel beter kan dan wat ze dit seizoen hebben laten zien. En kijk ook zeker naar huur. Ik weet nog wel hoe groot de impact van huurspeler Guardado op PSV was terwijl wij het ook moesten doen met EL voetbal.Josef Dettelbacher wrote: ↑18 Apr 2024, 14:22 Volgens mij hoef je komend jaar als Ajax zijnde helemaal nog niet als verloren te beschouwen.
Waarom:
Als je dit jaar al mogelijk 5de kan worden in een ongekend ramp seizoen... dan zou je zeggen dat je met een paar eerste goede stappen komend seizoen wellicht 3de kan worden en alsnog voorronde CL kan halen.
-
- Legende
Wat ze daar ook doen, wij moeten vooral de situatie verzilveren qua inkomsten en kracht van de selectie om door te pakken. Niemand had 2 jaar geleden kunnen bedenken dat het gat volledig zou zijn ingelopen en we er nu sportief zelfs beter voor staan.Juancho wrote: ↑18 Apr 2024, 14:25Waarbij je zelfs nog kan zeggen: verkoop Bergwijn/Berghuis/Brobbey samen voor veel geld, creëer een fors salarisbudget en haal daar slim en gericht een paar goede aankopen op die vooral het elftal beter maken. Die eerst 2 zijn gewoon op en/of ongemotiveerd en zullen je nooit (meer) verder helpen en die laatste is gewoon een blessurekanon waar je nu wellicht nog een fors bedrag op kan cashen. Haal goede jongen nieuwe spelers die weer zorgen voor nieuwe energie. Zet er een goede trainer voor en bouw verder met een groepje spelers die echt wel beter kan dan wat ze dit seizoen hebben laten zien. En kijk ook zeker naar huur. Ik weet nog wel hoe groot de impact van huurspeler Guardado op PSV was terwijl wij het ook moesten doen met EL voetbal.Josef Dettelbacher wrote: ↑18 Apr 2024, 14:22 Volgens mij hoef je komend jaar als Ajax zijnde helemaal nog niet als verloren te beschouwen.
Waarom:
Als je dit jaar al mogelijk 5de kan worden in een ongekend ramp seizoen... dan zou je zeggen dat je met een paar eerste goede stappen komend seizoen wellicht 3de kan worden en alsnog voorronde CL kan halen.
Her lips said no, but her eyes said read my lips..
- ShovingNE2
- Site Admin
In de betogen mist 1 heel belangrijk iets. Dat zijn de financiële klappen die ze krijgen. Die zijn echt heel fors. Ze zullen enorm terug moeten in begroting. Fors saneren en de beste spelers verkopen. En dan is het nog steeds heel lastig om een goed niveau terug te kopen. En het lozen van spelers wordt ook lastig. Zaakwaarnemers en andere clubs pikken het niet dat spelers in februari te horen krijgen op te moeten rotten en dan een hoger bedrag te moeten betalen dan de aankoopprijs.Thijs wrote: ↑18 Apr 2024, 12:48Er is geen structurele verandering nodig om mee te doen voor de titel. Ik denk dat dit een groot misverstand is, waardoor eerst mensen dachten dat Ajax lange tijd dominant zou zijn en nu denken dat Ajax lang weg zal blijven. Die hoeven echt niet zoveel te veranderen om volgend seizoen weer gewoon top 3 te eindigen. Als ze wel continuïteit willen, zoals wij nu een fundering voor hebben dan moeten ze natuurlijk wel doen wat jij aangeeft.DeEintovenaar wrote: ↑18 Apr 2024, 12:37
Maar als je op structurele basis zoveel moet verbeteren dan ben je wel wat langer bezig dan 2 jaar denk ik. Alleen al talenten laten ontwikkelen ben je langer bezig. Ik denk daarom ook dat het sneller gaat als Ajax toevallig de juiste personen aanstelt.
"When it comes to luck, you create your own" - Bruce Springsteen
- Juancho
- Mister PSV
Nou je zag het natuurlijk wel steeds meer aankomen natuurlijk. Dat is altijd het nadeel van een NL topclub. Je komt vaak in een periode dat je een prachtig elftal hebt, een goede trainer en je presteert heel goed. Dan houd je met die groep vaak max 2 jaar vol en dan komen de eerste barstjes omdat je beste spelers verkocht worden, je trainer kan vertrekken etc. etc. En duurt dat een paar seizoen lang... dan is je hele succesvolle elftal weg en kan je weer op nieuw beginnen. Dat is bij PSV niet anders.Josef Dettelbacher wrote: ↑18 Apr 2024, 14:31Wat ze daar ook doen, wij moeten vooral de situatie verzilveren qua inkomsten en kracht van de selectie om door te pakken. Niemand had 2 jaar geleden kunnen bedenken dat het gat volledig zou zijn ingelopen en we er nu sportief zelfs beter voor staan.Juancho wrote: ↑18 Apr 2024, 14:25
Waarbij je zelfs nog kan zeggen: verkoop Bergwijn/Berghuis/Brobbey samen voor veel geld, creëer een fors salarisbudget en haal daar slim en gericht een paar goede aankopen op die vooral het elftal beter maken. Die eerst 2 zijn gewoon op en/of ongemotiveerd en zullen je nooit (meer) verder helpen en die laatste is gewoon een blessurekanon waar je nu wellicht nog een fors bedrag op kan cashen. Haal goede jongen nieuwe spelers die weer zorgen voor nieuwe energie. Zet er een goede trainer voor en bouw verder met een groepje spelers die echt wel beter kan dan wat ze dit seizoen hebben laten zien. En kijk ook zeker naar huur. Ik weet nog wel hoe groot de impact van huurspeler Guardado op PSV was terwijl wij het ook moesten doen met EL voetbal.
Ik haalde eerder ook al aan dat het vaak in cyclussen gaat. Dan weer is die club een paar jaar de bovenliggende, dan komt daar de klad in en neemt de ander het weer over. Het is nu idd PSV dat op pole staat terwijl Ajax in de fik staat. Maar dat biedt op de langere termijn 0 garanties, zeker ook niet voor PSV want ook ons mooie elftal zal weggekocht worden waarbij je met een beetje pech deze zomer al (te) veel spelers moet vervangen. Gelukkig heeft PSV daarin meer te bieden qua (her)opbouw maar ook daarin liggen altijd uitdagingen.
Bij Ajax ligt dat iets anders nu. Ik denk dat het juist een zegen is voor ze als de, op papier, beste spelers verkocht worden voor goede bedragen. Want die spelers kosten je idioot veel geld maar leveren totaal niet en als je bijv. zo'n "captain" als Bergwijn ziet dan snap ik wel waarom Ajax zo futloos speelt. Met een leuke zak geld, vrijgekomen salaris en een goede trainer ga je mij niet wijs maken dat Ajax er niet juist beter op kan worden. Haal voor Bergwijn 2 jonge enthousiaste honden die nieuwe energie meenemen. Velen hier zien bijv. graag Sahraoui komen. Als Ajax slim is verkopen ze Bergwijn voor een fors bedrag en halen ze zo'n jongen op. Zou je er dan echt minder op worden? Ik denk juist beter. En trek dat door bij nog een paar dure spelers. Dan draai je lijkt me gewoon top 5 mee komend seizoen en wie weet komt die voorronde CL zelfs in zicht.
Dat de club daarmee nog steeds half in de fik staat mag duidelijk zijn, maar sportief kan het snel gaan zoals we zelf dit seizoen ook hebben kunnen aanschouwen.
-
- Vaste waarde in elftal
- Jans en Oosting gaan zeker niet komen, ik persoonlijk vind Pascal Jansen zo gek nog niet maar bij de Ajax supporters is dat maar de vraagJosef Dettelbacher wrote: ↑18 Apr 2024, 14:22 Volgens mij hoef je komend jaar als Ajax zijnde helemaal nog niet als verloren te beschouwen.
Waarom:
- Elk van deze spelers zou zich enorm moeten verbeteren om mee te doen om het kampioenschap
- Blind gaat de CL in met Girona, Ziyech wil denk ik teveel geld, blijft over Klaassen of vd Beek -- be my guest
Als PSV in deze situatie zat zou ik me echt wel grote zorgen maken hoor + wat Shoving al zegt over het geld (dat wordt ook nog wel een dingetje)
- These users thanked the author Jeronimo for the post (total 2):
- De Realist • Grasmat
- Maax
- Meervoudig international
- Sensation
- Lid scoutingsteam
Juancho wrote: ↑18 Apr 2024, 14:48Nou je zag het natuurlijk wel steeds meer aankomen natuurlijk. Dat is altijd het nadeel van een NL topclub. Je komt vaak in een periode dat je een prachtig elftal hebt, een goede trainer en je presteert heel goed. Dan houd je met die groep vaak max 2 jaar vol en dan komen de eerste barstjes omdat je beste spelers verkocht worden, je trainer kan vertrekken etc. etc. En duurt dat een paar seizoen lang... dan is je hele succesvolle elftal weg en kan je weer op nieuw beginnen. Dat is bij PSV niet anders.Josef Dettelbacher wrote: ↑18 Apr 2024, 14:31
Wat ze daar ook doen, wij moeten vooral de situatie verzilveren qua inkomsten en kracht van de selectie om door te pakken. Niemand had 2 jaar geleden kunnen bedenken dat het gat volledig zou zijn ingelopen en we er nu sportief zelfs beter voor staan.
Ik haalde eerder ook al aan dat het vaak in cyclussen gaat. Dan weer is die club een paar jaar de bovenliggende, dan komt daar de klad in en neemt de ander het weer over. Het is nu idd PSV dat op pole staat terwijl Ajax in de fik staat. Maar dat biedt op de langere termijn 0 garanties, zeker ook niet voor PSV want ook ons mooie elftal zal weggekocht worden waarbij je met een beetje pech deze zomer al (te) veel spelers moet vervangen. Gelukkig heeft PSV daarin meer te bieden qua (her)opbouw maar ook daarin liggen altijd uitdagingen.
Bij Ajax ligt dat iets anders nu. Ik denk dat het juist een zegen is voor ze als de, op papier, beste spelers verkocht worden voor goede bedragen. Want die spelers kosten je idioot veel geld maar leveren totaal niet en als je bijv. zo'n "captain" als Bergwijn ziet dan snap ik wel waarom Ajax zo futloos speelt. Met een leuke zak geld, vrijgekomen salaris en een goede trainer ga je mij niet wijs maken dat Ajax er niet juist beter op kan worden. Haal voor Bergwijn 2 jonge enthousiaste honden die nieuwe energie meenemen. Velen hier zien bijv. graag Sahraoui komen. Als Ajax slim is verkopen ze Bergwijn voor een fors bedrag en halen ze zo'n jongen op. Zou je er dan echt minder op worden? Ik denk juist beter. En trek dat door bij nog een paar dure spelers. Dan draai je lijkt me gewoon top 5 mee komend seizoen en wie weet komt die voorronde CL zelfs in zicht.
Dat de club daarmee nog steeds half in de fik staat mag duidelijk zijn, maar sportief kan het snel gaan zoals we zelf dit seizoen ook hebben kunnen aanschouwen.
Wij kwamen van ver maar echt van veel en veel minder ver dan Ajax. Ik blijf erbij, ik vind de uitspraak dat jij 100% van overtuigd bent dat ze er bovenop komen gewoon gewaagd. Ja, als je zegt 'binnen nu en 20 jaar' maar zelfs dan kan je van zn leven niet 100% garanties bieden. Maar de kans dat Ajax binnen nu en 3 jaar er weer bovenop komt is imo 50/50 at best.
Daarnaast ben ik van mening dat als je basis staat qua technische staf en bestuur dat het verval dan altijd minder groot moet zijn. Als Ajax nog steeds Overmars en Flap had gehad, hoe incapabel laatstgenoemde ook was, durf ik te wedden dat het verval, ook na het vertrek van alle spelers, nooit zo groot was geweest als nu. PSV heeft met Brands en Stewart nu die basis staan, zeker met Bosz als trainer. Hetzelfde geld voor Feyenoord met Slot en Te Kloese (en daarvoor met Arnesen erbij). Die verloren de afgelopen jaren ook telkens hun sterkhouders (bijv. Toornstra, Sinisterra, Senesi, Aursnes, Malacia in 22/23), als de basis daarachter goed is biedt dat meer zekerheid. Ajax heeft momenteel 0 basis en het ziet er niet naar uit dat die basis er op korte termijn gaat komen dus die gaan het absoluut niet in 1 seizoen kunnen omdraaien. Vergis je ook niet dat het voorheen eigenlijk altijd tussen PSV en Ajax ging en Feyenoord daar de laatste jaren serieus bij is gekomen dus is het ook een stuk lastiger voor Ajax om de boel weer om te draaien omdat de kans dat je in een slecht seizoen 3e wordt tegenwoordig veel groter is dan voorheen (dan werd PSV vaak in een matig seizoen toch nog redelijk makkelijk tweede).
- These users thanked the author Sensation for the post:
- De Realist
- ShovingNE2
- Site Admin
-
- Jeugdspeler
wat verwacht jij dat de opdracht voor de TD zal zijn in de komende transferperiode? 1 of meerdere sterkhouders (Brobbey, Bergwijn, Hato, Ramaj, Kaplan) verkopen? Alles huurling qua nieuwe spelers of aankoop categorie Sandler, Proper of mag er ook 1 of meer aankoop van 10M+ tussenzitten?ShovingNE2 wrote: ↑18 Apr 2024, 14:32In de betogen mist 1 heel belangrijk iets. Dat zijn de financiële klappen die ze krijgen. Die zijn echt heel fors. Ze zullen enorm terug moeten in begroting. Fors saneren en de beste spelers verkopen. En dan is het nog steeds heel lastig om een goed niveau terug te kopen. En het lozen van spelers wordt ook lastig. Zaakwaarnemers en andere clubs pikken het niet dat spelers in februari te horen krijgen op te moeten rotten en dan een hoger bedrag te moeten betalen dan de aankoopprijs.Thijs wrote: ↑18 Apr 2024, 12:48
Er is geen structurele verandering nodig om mee te doen voor de titel. Ik denk dat dit een groot misverstand is, waardoor eerst mensen dachten dat Ajax lange tijd dominant zou zijn en nu denken dat Ajax lang weg zal blijven. Die hoeven echt niet zoveel te veranderen om volgend seizoen weer gewoon top 3 te eindigen. Als ze wel continuïteit willen, zoals wij nu een fundering voor hebben dan moeten ze natuurlijk wel doen wat jij aangeeft.