Als de geschiedenis iets leert, is dat jezelf zorgen maken helemaal niet zo veel zin heeft. Zie Feyenoord. Die zijn van het sukkeltje dat 19 jaar geen kampioen kon worden, door de komst van één persoon opeens een stabiel presterende titelkandidaat geworden. PSV was onder John de Jong/Gerbrands mijlenver achterop geraakt bij Ajax, en zie hier. Ajax heeft de tegenovergestelde route bewandeld. En laten we eerlijk zijn: over 5 jaar kan alles er weer heel anders uitzien
Ajax deel II
-
- Legende
- Clubvoorkeur: PSV
- These users thanked the author Josef Dettelbacher for the post (total 2):
- Grasmat • Menno1
Her lips said no, but her eyes said read my lips..
- ruuddevil
- Legende
-
- Vaste waarde in elftal
O zeker dat over 5 jaar alles anders kan zijn maar ik zou geen 19 jaar het sukkeltje willen zijn (dit gun ik Ajax overigens van harte) en daar zou ik me wel zorgen over makenJosef Dettelbacher wrote: ↑18 Apr 2024, 15:15Als de geschiedenis iets leert, is dat jezelf zorgen maken helemaal niet zo veel zin heeft. Zie Feyenoord. Die zijn van het sukkeltje dat 19 jaar geen kampioen kon worden, door de komst van één persoon opeens een stabiel presterende titelkandidaat geworden. PSV was onder John de Jong/Gerbrands mijlenver achterop geraakt bij Ajax, en zie hier. Ajax heeft de tegenovergestelde route bewandeld. En laten we eerlijk zijn: over 5 jaar kan alles er weer heel anders uitzien
- Juancho
- Mister PSV
Dat kan, kwestie van inschatting. Ik denk dat een grote club als Ajax toch wel binnen laten we zeggen 3 jaar iig serieus zou mee moeten kunnen doen om de titel. 2 jaar om puin te ruimen maar sportief wel stappen zetten en in het 3de jaar doe je weer mee. 3 jaar is in het voetbalwereldje sowieso heel lang. Zou me niks verbazen als Ajax over 2 jaar al weer mee kan doen. Natuurlijk is dit een extreem seizoen, zowel de negatieve kant voor Ajax als de positieve kans van PSV, maar het geeft ook vooral aan hoe snel iets kan kantelen. Zeker in de relatief zwakkere ED.Sensation wrote: ↑18 Apr 2024, 14:59 Wij kwamen van ver maar echt van veel en veel minder ver dan Ajax. Ik blijf erbij, ik vind de uitspraak dat jij 100% van overtuigd bent dat ze er bovenop komen gewoon gewaagd. Ja, als je zegt 'binnen nu en 20 jaar' maar zelfs dan kan je van zn leven niet 100% garanties bieden. Maar de kans dat Ajax binnen nu en 3 jaar er weer bovenop komt is imo 50/50 at best.
Klopt, Ajax begint op veel punten echt op 0. Maar wat mij betreft niet wbt de voltalige selectie. Daar zit echt wel een groepje spelers waar je veel meer uit kan halen hoor. Soms hoef je echt niet met idioot veel geld te smijten om een elftal beter te maken. Strategische aankopen of evt huurspelers. Zorgen dat de boel beter bij elkaar past, die paar rotte appels proberen voor een leuke zak geld te smijten (nogmaals, ik denk dat het een zegen is voor Ajax als spelers als Bergwijn/Bergwijn/Brobbey verkocht worden) en gewoon een prima coach aanstellen. Dan kan je sportief gezien al beginnen met bouwen, ondanks dat de club achter je nog aardig in de hens staat.Daarnaast ben ik van mening dat als je basis staat qua technische staf en bestuur dat het verval dan altijd minder groot moet zijn. Als Ajax nog steeds Overmars en Flap had gehad, hoe incapabel laatstgenoemde ook was, durf ik te wedden dat het verval, ook na het vertrek van alle spelers, nooit zo groot was geweest als nu. PSV heeft met Brands en Stewart nu die basis staan, zeker met Bosz als trainer. Hetzelfde geld voor Feyenoord met Slot en Te Kloese (en daarvoor met Arnesen erbij). Die verloren de afgelopen jaren ook telkens hun sterkhouders (bijv. Toornstra, Sinisterra, Senesi, Aursnes, Malacia in 22/23), als de basis daarachter goed is biedt dat meer zekerheid. Ajax heeft momenteel 0 basis en het ziet er niet naar uit dat die basis er op korte termijn gaat komen dus die gaan het absoluut niet in 1 seizoen kunnen omdraaien. Vergis je ook niet dat het voorheen eigenlijk altijd tussen PSV en Ajax ging en Feyenoord daar de laatste jaren serieus bij is gekomen dus is het ook een stuk lastiger voor Ajax om de boel weer om te draaien omdat de kans dat je in een slecht seizoen 3e wordt tegenwoordig veel groter is dan voorheen (dan werd PSV vaak in een matig seizoen toch nog redelijk makkelijk tweede).
Verder wel met je eens hoor, maar bij PSV en ook Feyenoord gaat veel afhangen wat de clubs doen als respectievelijk Bosz als Slot vertrekken. Zulke trainers zijn immens belangrijke schakels en die vervangen zal veel lastiger zijn dan de verkoop van een topspeler. Dus ook dat is toekomstkijken, maar geeft ook wederom gelijk aan hoe veranderlijk de voetbal wereld is.
“Trance is my Sanctuary where Emotions, Freedom and Spirituality meet”
-
- Legende
Ach. Je hebt maar 3 goede mensen nodig (AD, TD en trainer) om de boel echt te kickstarten. We moeten niet doen alsof er buiten Brands, Stewart en Bosz geen capabel team is samen te stellen.Jeronimo wrote: ↑18 Apr 2024, 15:45O zeker dat over 5 jaar alles anders kan zijn maar ik zou geen 19 jaar het sukkeltje willen zijn (dit gun ik Ajax overigens van harte) en daar zou ik me wel zorgen over makenJosef Dettelbacher wrote: ↑18 Apr 2024, 15:15
Als de geschiedenis iets leert, is dat jezelf zorgen maken helemaal niet zo veel zin heeft. Zie Feyenoord. Die zijn van het sukkeltje dat 19 jaar geen kampioen kon worden, door de komst van één persoon opeens een stabiel presterende titelkandidaat geworden. PSV was onder John de Jong/Gerbrands mijlenver achterop geraakt bij Ajax, en zie hier. Ajax heeft de tegenovergestelde route bewandeld. En laten we eerlijk zijn: over 5 jaar kan alles er weer heel anders uitzien
Bijvoorbeeld: Nijland, Jans en Oosting/Jansen (AD, TD, coach)
Daar kan Ajax echt wel even mee vooruit
-
- Legende
Eens. De eredivisie bestaat uit 3 top teams en 2 goede subtoppers in AZ en Twente. 1 van die topteams ligt dus op zijn gat, maar als ze 1-2 wel goed etransferzomers draaien en een goede trainer en TD aanstellen, dan zijn ze er zo weer bij hoor. Ook de spelers van Mislintat zijn echt niet onverkoopbaar, sterker nog ik denk dat de meesten nog gana verbazen hoeveel winst ze gaan opleveren. En dan gaat iedereen weer steil achterover slaan en moord en brand schreeuwen hoe dom die clubs wel niet zijn, maar dat is elk jaar hetzelfde liedje. net zoals Brobbey ook een belachelijk hoog bedrag gaat opleveren straks.Thijs wrote: ↑18 Apr 2024, 12:48Er is geen structurele verandering nodig om mee te doen voor de titel. Ik denk dat dit een groot misverstand is, waardoor eerst mensen dachten dat Ajax lange tijd dominant zou zijn en nu denken dat Ajax lang weg zal blijven. Die hoeven echt niet zoveel te veranderen om volgend seizoen weer gewoon top 3 te eindigen. Als ze wel continuïteit willen, zoals wij nu een fundering voor hebben dan moeten ze natuurlijk wel doen wat jij aangeeft.DeEintovenaar wrote: ↑18 Apr 2024, 12:37
Maar als je op structurele basis zoveel moet verbeteren dan ben je wel wat langer bezig dan 2 jaar denk ik. Alleen al talenten laten ontwikkelen ben je langer bezig. Ik denk daarom ook dat het sneller gaat als Ajax toevallig de juiste personen aanstelt.
1 zomer volledig saneren en nu een keer goed investeren en ik sluit zelfs niet uit dat ze er volgend jaar weer bij zijn. Want bij ons gaat er ook veel gebeuren en ondanks dat we de wind nu wel mee hebben met CL, een titel en spelers als Veerman en Bakayoko die veel geld opleveren, staat of valt alles ook straks met de nieuwe aankopen die we gaan halen. 1 klote zomer en je kan weer afhaken.
Uiteraard geld dat je een goed fundament moet hebben wat bij PSV en bij Feyenoord nu wel staat: goede AD, TD en Trainer. Dat plaatje klopt bij ons en bij Feyenoord. Bij Ajax is dat er allemaal niet nu. En de tijd dringt. Dus de signalen zijn daar gewoon bar slecht. Maar ik geloof er niet in dat Ajax de komende 5 of zelfs 10 jaar niks meer gaat voorstellen. Dat is een mooie droom, maar daarvoor is de club te groot en de eredivisie kwa niveau te laag. Die komen wel weer bovendrijven en dat gaat sneller zijn dan we hopen. Daarom geniet ik vooral intens van dit seizoen, want ik zie dat niet nog een keer gebeuren zo. Al mag Ajax daar mij graag in verrassen volgend seizoen.
-
- Geselecteerd voor Oranje
Roep je die namen nou omdat je er zelf fan van bent, of zit er ook nog een goede onderbouwing achter om Ron Jans ineens als TD bij een crisis club neer te zetten?Josef Dettelbacher wrote: ↑18 Apr 2024, 15:53Ach. Je hebt maar 3 goede mensen nodig (AD, TD en trainer) om de boel echt te kickstarten. We moeten niet doen alsof er buiten Brands, Stewart en Bosz geen capabel team is samen te stellen.
-
- Internationale topspeler
- Clubvoorkeur: v.v. UNA
Hij heeft het bij de Groningse Fc toch wel prima gedaanRPSV94 wrote: ↑18 Apr 2024, 16:28Roep je die namen nou omdat je er zelf fan van bent, of zit er ook nog een goede onderbouwing achter om Ron Jans ineens als TD bij een crisis club neer te zetten?Josef Dettelbacher wrote: ↑18 Apr 2024, 15:53
Ach. Je hebt maar 3 goede mensen nodig (AD, TD en trainer) om de boel echt te kickstarten. We moeten niet doen alsof er buiten Brands, Stewart en Bosz geen capabel team is samen te stellen.
- Standbeeld
- Mister PSV
- ShovingNE2
- Site Admin
Brobbey, Bergwijn en Berghuis spelen volgend seizoen niet meer bij Ajax. Deels ruimte maken en salaris huis, die verdienen samen echt wel 13-14 miljoen. Brobbey is nodig voor de (boek) winst. Die zal op Berghuis en Bergwijn minimaal zijn. Daarnaast Taylor voor de benodigde winst en liquiditeiten.flemmingpovlsen wrote: ↑18 Apr 2024, 15:06wat verwacht jij dat de opdracht voor de TD zal zijn in de komende transferperiode? 1 of meerdere sterkhouders (Brobbey, Bergwijn, Hato, Ramaj, Kaplan) verkopen? Alles huurling qua nieuwe spelers of aankoop categorie Sandler, Proper of mag er ook 1 of meer aankoop van 10M+ tussenzitten?ShovingNE2 wrote: ↑18 Apr 2024, 14:32
In de betogen mist 1 heel belangrijk iets. Dat zijn de financiële klappen die ze krijgen. Die zijn echt heel fors. Ze zullen enorm terug moeten in begroting. Fors saneren en de beste spelers verkopen. En dan is het nog steeds heel lastig om een goed niveau terug te kopen. En het lozen van spelers wordt ook lastig. Zaakwaarnemers en andere clubs pikken het niet dat spelers in februari te horen krijgen op te moeten rotten en dan een hoger bedrag te moeten betalen dan de aankoopprijs.
Hato en Kaplan worden niet verkocht denk ik. Hato zeker niet na verlenging kortgeleden. Het salarishuis zal verder terugmoeten, maar zeker ook de afschrijvingen.
Je kan ervan op aan dat de verstrekte leningen van 40 miljoen afgelopen winter afgelost moeten worden middels deze transfers. Dat is ongetwijfeld als onderpand gegeven.
Dan zit je met spelers die je wil lozen. Dat is of een break even kwestie of verlies. Daarnaast zullen spelers als ze verkassen en daar minder gaan verdienen gecompenseerd moeten worden. De tekengelden voor deze spelers zullen versneld moeten worden afgeschreven, want hell no dat spelers die de deur gewezen wordt na rato het tekengeld gaan terugbetalen. Dat zorgt ook voor een extra druk op het verlies.
Je kan er vergif op innemen dat wij met Ajax in concurrentie komen voor spelers. Alleen wij voor de bank en zij voor de basis. Een Sahraoui, Driehoek, dat soort zaken. Misschien dat ze 1 aankoop doen van 15 miljoen, maar denk dat ze meer in de huurbak, transfervrije spelers en korte contracten zoeken.
Alles hangt af van de RVC die er dan zit. Leuk dat supporters iedereen eruit willen hebben, maar de financiële situatie en de rampspoed die op ze afdendert als ook in 25/26 geen CL spelen veranderen niet.
- These users thanked the author ShovingNE2 for the post (total 2):
- Ardbeg • flemmingpovlsen
"When it comes to luck, you create your own" - Bruce Springsteen
- ShovingNE2
- Site Admin
Als ze iets nodig hebben dan is het Toon. Laat het niet gebeuren alsjeblieft. Die staat duidelijk boven alle partijen dan. Die trekt het wel strak.
Gaat ook niet gebeuren. Die wil geen full time functie meer.
- These users thanked the author ShovingNE2 for the post (total 2):
- Tijn • Standbeeld
- Fanatic-U-s
- Favoriete speler: Fredrik Oppegård
Dat gevoel heb ik ook. Volgens mij kan Toon dat klusje als geen ander klaren.ShovingNE2 wrote: ↑18 Apr 2024, 17:27Als ze iets nodig hebben dan is het Toon. Laat het niet gebeuren alsjeblieft. Die staat duidelijk boven alle partijen dan. Die trekt het wel strak.
Gaat ook niet gebeuren. Die wil geen full time functie meer.
Ex unitate vires
-
- Geselecteerd voor Oranje
Van uitgekotst worden heb jij wel verstand hè.
Als Toon ergens niet past dan is het in Amsterdam.
-
- Legende
Ik denk dat Toon op zich daar prima zou passen, maar hij gaat het nooit doen. Staat bij ons op de tribune, heeft helemaal geen zin in die slangenkuil. Die gaat lekker boekjes schrijven en met zijn kleinkinderen spelen en hier en daar wat adviezen leveren. Lekker leventje zo.
-
- Legende
Ik heb er gewoon kijk op.RPSV94 wrote: ↑18 Apr 2024, 16:28Roep je die namen nou omdat je er zelf fan van bent, of zit er ook nog een goede onderbouwing achter om Ron Jans ineens als TD bij een crisis club neer te zetten?Josef Dettelbacher wrote: ↑18 Apr 2024, 15:53
Ach. Je hebt maar 3 goede mensen nodig (AD, TD en trainer) om de boel echt te kickstarten. We moeten niet doen alsof er buiten Brands, Stewart en Bosz geen capabel team is samen te stellen.
Ik krijg nog dagelijks bedankbrieven van medwfans die het zo geweldig vinden dat ik Stewart bij PSV heb aanbevolen.
- Juancho
- Mister PSV
- ShovingNE2
- Site Admin
Wat een bullshit.
Hij had alle info toen hij instapte.
- DonyellMalen
- Legende
Grotendeels geloof ik, maar heb eerder gelezen dat het toch ‘erger was dan gedacht’.
- These users thanked the author DonyellMalen for the post:
- Juancho
- Standbeeld
- Mister PSV
Precies. Als je zowel met Toon als de RvC praat en waarschijnlijk alle cijfers onder ogen krijgt dan kunnen er geen verrassingen zijn. Ja, dat John opeens eruit moest. Maar genoeg besproken, lijkt mij.
- ShovingNE2
- Site Admin
-
- Legende
Over de mens Toon niks dan goeds, maar het is nou niet dat Brands lekker in een gespreid bedje terecht kwam. Is ook niet voor niets dat Marcel moest komen en dat Toon netjes gevraagd werd om te wieberen natuurlijk.
Als saneerder zou hij nu prima passen bij Ajax, maar nogmaals dat gaat hij nooit doen. Dat doen alleen echte Ajacieden nu, of op macht kickende narcisten a la Kroes die denken dit klusje wel even te klaren.
Als saneerder zou hij nu prima passen bij Ajax, maar nogmaals dat gaat hij nooit doen. Dat doen alleen echte Ajacieden nu, of op macht kickende narcisten a la Kroes die denken dit klusje wel even te klaren.
- ShovingNE2
- Site Admin
- Standbeeld
- Mister PSV
Het gaat erom dat het uiteindelijk een samenspel is tussen de directie en de RvC. De directie maakt keuzes en de RvC controleert of grijpt in. Brands had tov Toon veel meer een voetbalachtergrond en was beschikbaar. De AD-wissel moest nu eigenlijk wel gebeuren want goede voetbalbestuurders zijn schaars. Doe je het pas als Gerbrands uit contract loopt dan is Brands al ergens anders aan de slag gegaan.
- Balinho
Vooral heel benieuwd wat Ajax gaat doen met al die enorme makelaarsfees die ze al jaren betalen om (de komst en verkoop van) hun spelers te waarborgen.
Ik zie de gemiddelde makelaar namelijk niet gauw een vop spaarboekje van Ajax aannnemen ipv de volle fee, omdat de broekriem wellicht strak aangetrokken moet worden in Amsterdam.
Dat die hoge makelaarsfees die ze daar inmiddels structureel betalen hier op het forum niet (of amper) meegenomen worden in die vermoeiende discussie over die zgn (altijd bruto!) Ajax verkoopprijzen is een beetje vertekenend trouwens. Die hoge(re) sommen die ze lijken te vangen bij uitgaande transfers hebben daar mede mee te maken volgens mij.
Ik zie de gemiddelde makelaar namelijk niet gauw een vop spaarboekje van Ajax aannnemen ipv de volle fee, omdat de broekriem wellicht strak aangetrokken moet worden in Amsterdam.
Dat die hoge makelaarsfees die ze daar inmiddels structureel betalen hier op het forum niet (of amper) meegenomen worden in die vermoeiende discussie over die zgn (altijd bruto!) Ajax verkoopprijzen is een beetje vertekenend trouwens. Die hoge(re) sommen die ze lijken te vangen bij uitgaande transfers hebben daar mede mee te maken volgens mij.
- These users thanked the author Balinho for the post:
- Dutch Cowboy