Het Philips Stadion

Dit is het forum voor stadionzaken.
Post Reply
User avatar
Sensation
Lid scoutingsteam
Posts: 14019
Joined: 26 Aug 2017, 13:16
Clubvoorkeur: Ja
FOOTB_REM_S: No

Ardbeg wrote: 18 Apr 2024, 09:30 Als de buitenkant van het stadion ook aangepakt zou worden, wat zouden jullie een mooi voorbeeld vinden qua look?
Pfoeh lastig, ik vind de modernere look mooi zoals bij Bayern of het vernieuwde Bernabeu, maar dat is niet echt haalbaar en vind ik ook niet bij de locatie van het Philips Stadion passen (zie je al zo'n lichtbundel als Allianz Arena in het midden van een woonwijk? :P ). Een ander uiterste vind ik juist die authentieke look die je veel in Engeland ziet, maar dat past niet bij een verbouwing omdat je juist terug in de tijd gaat.

Vind het Tottenham Stadium wel een mooie, moderne look hebben zonder teveel tierelantijntjes.

Image

Image

Hier kan je wel wat mee met rood-witte accenten.

En dan heb je bijv. Deutsche Bank Park, niet per sé een heel mooi stadion ofzo maar laat wel zien dat je prima een stadion van de buitenkant kan maken die er als één geheel uitziet en mooi verlicht is (zonder 'in your face' gehalte):
Image
Image
These users thanked the author Sensation for the post:
Ardbeg
User avatar
Ardbeg
Mister PSV
Posts: 25533
Joined: 08 Feb 2018, 00:00
FOOTB_REM_S: No

Juancho wrote: 18 Apr 2024, 10:25 Afwezigheid? Omdat het ff gekkenhuis was op werk en privé is een weekje niet posten al afwezig zijn? Damn, sommigen hebben buiten dit forum echt geen leven meer :lol: het is me allemaal wat zeg....
Met alle respect Jan, je bent een van de meest postende mensen hier; die vlieger gaat niet op.

Ah well, good old Jan. Goed dat je er weer bent 😁
Last edited by Ardbeg on 18 Apr 2024, 10:29, edited 2 times in total.
Jur1913
Internationale topspeler
Posts: 3831
Joined: 28 Jan 2022, 17:08
FOOTB_REM_S: No

Juancho wrote: 18 Apr 2024, 10:25 Afwezigheid? Omdat het ff gekkenhuis was op werk en privé is een weekje niet posten al afwezig zijn? Damn, sommigen hebben buiten dit forum echt geen leven meer :lol: het is me allemaal wat zeg....
Image
These users thanked the author Jur1913 for the post:
Ardbeg
User avatar
Ardbeg
Mister PSV
Posts: 25533
Joined: 08 Feb 2018, 00:00
FOOTB_REM_S: No

Sensation wrote: 18 Apr 2024, 10:26
Ardbeg wrote: 18 Apr 2024, 09:30 Als de buitenkant van het stadion ook aangepakt zou worden, wat zouden jullie een mooi voorbeeld vinden qua look?
Pfoeh lastig, ik vind de modernere look mooi zoals bij Bayern of het vernieuwde Bernabeu, maar dat is niet echt haalbaar en vind ik ook niet bij de locatie van het Philips Stadion passen (zie je al zo'n lichtbundel als Allianz Arena in het midden van een woonwijk? :P ). Een ander uiterste vind ik juist die authentieke look die je veel in Engeland ziet, maar dat past niet bij een verbouwing omdat je juist terug in de tijd gaat.

Het meest realistische vanuit de basis van het huidige stadion lijkt me zoiets als:

Image

Even zonder mijn persoonlijke mening of ik het mooi vind of niet.
User avatar
Standbeeld
Mister PSV
Posts: 30459
Joined: 03 Sep 2021, 20:50
Clubvoorkeur: PSV
FOOTB_REM_S: No

Juancho wrote: 18 Apr 2024, 10:25 Afwezigheid? Omdat het ff gekkenhuis was op werk en privé is een weekje niet posten al afwezig zijn? Damn, sommigen hebben buiten dit forum echt geen leven meer :lol: het is me allemaal wat zeg....
Ik heb buiten dit forum inderdaad geen leven. Welkom terug!
User avatar
Sensation
Lid scoutingsteam
Posts: 14019
Joined: 26 Aug 2017, 13:16
Clubvoorkeur: Ja
FOOTB_REM_S: No

Ardbeg wrote: 18 Apr 2024, 10:38
Sensation wrote: 18 Apr 2024, 10:26

Pfoeh lastig, ik vind de modernere look mooi zoals bij Bayern of het vernieuwde Bernabeu, maar dat is niet echt haalbaar en vind ik ook niet bij de locatie van het Philips Stadion passen (zie je al zo'n lichtbundel als Allianz Arena in het midden van een woonwijk? :P ). Een ander uiterste vind ik juist die authentieke look die je veel in Engeland ziet, maar dat past niet bij een verbouwing omdat je juist terug in de tijd gaat.

Het meest realistische vanuit de basis van het huidige stadion lijkt me zoiets als:

Image

Even zonder mijn persoonlijke mening of ik het mooi vind of niet.
Zat ik ook aan te denken idd, maar dan vind ik qua uitstraling Deutsche Bank Park wel wat mooier (wat ook wel realistisch is vanuit het huidige stadion, alhoewel die wel wat meer open is aan de bovenkant). Vind zowel het huidige Philips Stadion als Signal Iduna Park van de buitenkant soms iets teveel een kantoorpand en te weinig één geheel.
User avatar
Ardbeg
Mister PSV
Posts: 25533
Joined: 08 Feb 2018, 00:00
FOOTB_REM_S: No

Sensation wrote: 18 Apr 2024, 10:47
Ardbeg wrote: 18 Apr 2024, 10:38

Het meest realistische vanuit de basis van het huidige stadion lijkt me zoiets als:

Image

Even zonder mijn persoonlijke mening of ik het mooi vind of niet.
Zat ik ook aan te denken idd, maar dan vind ik qua uitstraling Deutsche Bank Park wel wat mooier (wat ook wel realistisch is vanuit het huidige stadion, alhoewel die wel wat meer open is aan de bovenkant). Vind zowel het huidige Philips Stadion als Signal Iduna Park van de buitenkant soms iets teveel een kantoorpand en te weinig één geheel.
Eens. Wmb wordt het zoiets:

Image
ImageImage
These users thanked the author Ardbeg for the post:
Sensation
User avatar
Fanatic-U-s
Internationale topspeler
Posts: 4308
Joined: 17 Oct 2017, 00:00
Clubvoorkeur: PSV
Favoriete speler: Fredrik Oppegård
FOOTB_REM_S: No

Juancho wrote: 18 Apr 2024, 10:25 Afwezigheid? Omdat het ff gekkenhuis was op werk en privé is een weekje niet posten al afwezig zijn? Damn, sommigen hebben buiten dit forum echt geen leven meer :lol: het is me allemaal wat zeg....
Maak je niet zo druk joh. Welkom terug. Ik hoop dat op je werk en privé alles goed is (gekomen).
Ex unitate vires
User avatar
Ardbeg
Mister PSV
Posts: 25533
Joined: 08 Feb 2018, 00:00
FOOTB_REM_S: No

Fanatic-U-s wrote: 18 Apr 2024, 12:50
Juancho wrote: 18 Apr 2024, 10:25 Afwezigheid? Omdat het ff gekkenhuis was op werk en privé is een weekje niet posten al afwezig zijn? Damn, sommigen hebben buiten dit forum echt geen leven meer :lol: het is me allemaal wat zeg....
Maak je niet zo druk joh. Welkom terug. Ik hoop dat op je werk en privé alles goed is (gekomen).
Nee, het was gewoon een grapje. Gelukkig is ie zelf vandaag totáál niet veel aan het posten.
Thijs
Lid van verdienste
Posts: 17021
Joined: 01 Sep 2017, 06:29
Rol: Organisator Prediction League
Favoriete speler: Ronaldo Luís Nazário de Lima
FOOTB_REM_S: No

Zoveel waardering voor Juancho en die doet het af als “geen leven” hebben. Geniet nou eens gewoon van de waardering voor je terugkeer, ouwe…
Ronny
Ballenjongen
Posts: 2
Joined: 06 Jun 2023, 13:18
Clubvoorkeur: PSV
FOOTB_REM_S: No

Van seizoenkaarthouders wordt met ingang van het nieuwe seizoen verwacht dat hun plaatsen minimaal 14 van de 17 Eredivisiewedstrijden bezet zijn of aangeboden worden via resale. Bij teveel verzuim verliest de houder het recht om de kaart het seizoen erop te verlengen. De houder kan via de wachtlijst weer in aanmerking komen. Deze no-showregeling geldt per relatienummer. Certificaathouders zijn uitgesloten van de regeling.

Wanneer is een stoeltje bezet?

Als je zelf aanwezig bent.
Als je de plaats hebt uitgeleend aan een andere PSV-supporter.
Als de plaats is aangeboden via resale, verkocht of niet.
User avatar
DonyellMalen
Legende
Posts: 13901
Joined: 04 Nov 2020, 14:37
Clubvoorkeur: PSV
FOOTB_REM_S: No

Top. Niet meer dan terecht.
User avatar
Pierre
Lid 2e elftal
Posts: 166
Joined: 28 Jun 2022, 12:21
Clubvoorkeur: PSV
FOOTB_REM_S: No

Image

Prijzen voor volgend jaar zijn bekend.
User avatar
Maax
Meervoudig international
Posts: 1302
Joined: 21 Jun 2022, 09:52
FOOTB_REM_S: No

Was een mooi moment geweest om als club iets terug te doen na al die zaadjaren, maargoed. Vraag en aanbod, ik tik de 600 piek voor allin maar weer af
Bossche bol
Meervoudig international
Posts: 1024
Joined: 08 May 2023, 20:22
Clubvoorkeur: PSV
FOOTB_REM_S: No

Ronny wrote: 18 Apr 2024, 14:55
Van seizoenkaarthouders wordt met ingang van het nieuwe seizoen verwacht dat hun plaatsen minimaal 14 van de 17 Eredivisiewedstrijden bezet zijn of aangeboden worden via resale. Bij teveel verzuim verliest de houder het recht om de kaart het seizoen erop te verlengen. De houder kan via de wachtlijst weer in aanmerking komen. Deze no-showregeling geldt per relatienummer. Certificaathouders zijn uitgesloten van de regeling.

Wanneer is een stoeltje bezet?

Als je zelf aanwezig bent.
Als je de plaats hebt uitgeleend aan een andere PSV-supporter.
Als de plaats is aangeboden via resale, verkocht of niet.
Zijn die certificaathouders juist de mensen die niet komen opdagen?
Johnnie Walker
Lid van verdienste
Posts: 1966
Joined: 26 Jun 2019, 08:24
Clubvoorkeur: Philips
FOOTB_REM_S: No

Het is wat mij betreft een regeling die prima te billijken is. Het is een kleine moeite om de kaart in de re-sale te gooien als je niet kunt. Van mij mogen ze nog wel een keer kijken naar de vergoeding die er tegenover staat. Tegoed voor de fanshop vind ik een wat karig iets. Moet je alsnog geld uitgeven om er iets aan te hebben. Zou liever eenmalig een gratis koude halve liter krijgen bij de wedstrijd erop.

Ben benieuwd naar hoeveel effect deze maatregel gaat hebben. Naar mijn idee zijn het voornamelijk certificaathouders en plekken die PSV in eigen beheer heeft (voor o.a. familie van spelers) die met regelmaat niet op komen dagen. Tenminste de regelmatige lege plekken om mij heen op vak B zijn uitsluitend familiekaarten. De rest is elke wedstrijd bezet. Maargoed, PSV zal het zelf wel weten. Die data is er lijkt mij. Dus hopelijk heeft dit effect en gaat onze bezettingsgraad omhoog.
User avatar
Armada
Internationale topspeler
Posts: 4804
Joined: 20 Mar 2018, 08:46
FOOTB_REM_S: No

Iedereen staat hier iets anders in. De ene wat pragmatischer dan de ander. De ene wat principieler dan de ander.

Ik behoor tot die laatste groep, die groep is makkelijk (op pragmatische basis) aan te vallen. Dat besef ik.

Maar, zoals eerder al geuit, begin ik me steeds minder goed hierbij te voelen. Ja, het staat mij vrij om mijn kaart op te zeggen. Dat overweeg ik ook. Een aantal noemen dit “stoer praten, doe je toch niet”. Neem aub ter harte dat ik dit meen, en het kan zo maar zijn dat wederom het sentiment het overwicht heeft.

Maar ik kan wel vertellen dat ieder jaar “het goede gevoel” minder wordt en de commercie ieder jaar meer.

Mijn mening en mijn plaatsje, daar zal de zaak niet om kantelen of vallen. Dat weet ik echt wel. Maar ik wil wel hier onder woorden brengen dat ik vind, dat PSV steeds meer van mij verwacht en ik PSV steeds meer moet betalen en dat voelt gewoon elke keer een stukje slechter.

Dit gaat mij om de verhouding club-supporter.
Last edited by Armada on 18 Apr 2024, 15:26, edited 1 time in total.
These users thanked the author Armada for the post (total 2):
psvgoudaMaax
Harminator
Geselecteerd voor Oranje
Posts: 764
Joined: 30 Aug 2023, 12:13
FOOTB_REM_S: No

Sensation wrote: 18 Apr 2024, 10:26
Ardbeg wrote: 18 Apr 2024, 09:30 Als de buitenkant van het stadion ook aangepakt zou worden, wat zouden jullie een mooi voorbeeld vinden qua look?
Pfoeh lastig, ik vind de modernere look mooi zoals bij Bayern of het vernieuwde Bernabeu, maar dat is niet echt haalbaar en vind ik ook niet bij de locatie van het Philips Stadion passen (zie je al zo'n lichtbundel als Allianz Arena in het midden van een woonwijk? :P ). Een ander uiterste vind ik juist die authentieke look die je veel in Engeland ziet, maar dat past niet bij een verbouwing omdat je juist terug in de tijd gaat.

Vind het Tottenham Stadium wel een mooie, moderne look hebben zonder teveel tierelantijntjes.

Image

Image

Hier kan je wel wat mee met rood-witte accenten.

En dan heb je bijv. Deutsche Bank Park, niet per sé een heel mooi stadion ofzo maar laat wel zien dat je prima een stadion van de buitenkant kan maken die er als één geheel uitziet en mooi verlicht is (zonder 'in your face' gehalte):
Image
Image
Die van Deutsche Bank Park is wel leuk, ook met het oog op Philips en onze aanwezigheid in de CL de komende decennia. Zal de UEFA leuk vinden, ik stem voor.
User avatar
Maax
Meervoudig international
Posts: 1302
Joined: 21 Jun 2022, 09:52
FOOTB_REM_S: No

Mijn allin is dit jaar gewoon 21% duurder voor 2 extra CL potjes.
Prof_napo
Internationale topspeler
Posts: 4619
Joined: 23 Feb 2022, 09:56
Clubvoorkeur: v.v. UNA
FOOTB_REM_S: No

Maax wrote: 18 Apr 2024, 15:25 Mijn allin is dit jaar gewoon 21% duurder voor 2 extra CL potjes.
Valt dan wel mee toch? Vorig jaar betaalde je ook voor de onzekerheid van het potentieel niet halen van CL, die onzekerheid is er nu niet. Plus een zekerheid van een extra wedstrijd.
User avatar
Armada
Internationale topspeler
Posts: 4804
Joined: 20 Mar 2018, 08:46
FOOTB_REM_S: No

Prof_napo wrote: 18 Apr 2024, 15:28
Maax wrote: 18 Apr 2024, 15:25 Mijn allin is dit jaar gewoon 21% duurder voor 2 extra CL potjes.
Valt dan wel mee toch? Vorig jaar betaalde je ook voor de onzekerheid van het potentieel niet halen van CL, die onzekerheid is er nu niet. Plus een zekerheid van een extra wedstrijd.
Als PSV volgend jaar 3e of zelfs 4e zou worden, dan gaat de prijs natuurlijk omlaag omdat we “voor de onzekerheid” die korting krijgen. Toch?
These users thanked the author Armada for the post:
Raw85
Prof_napo
Internationale topspeler
Posts: 4619
Joined: 23 Feb 2022, 09:56
Clubvoorkeur: v.v. UNA
FOOTB_REM_S: No

Armada wrote: 18 Apr 2024, 15:21 Mijn mening en mijn plaatsje, daar zal de zaak niet om kantelen of vallen. Dat weet ik echt wel. Maar ik wil wel hier onder woorden brengen dat ik vind, dat PSV steeds meer van mij verwacht en ik PSV steeds meer moet betalen en dat voelt gewoon elke keer een stukje slechter.

Dit gaat mij om de verhouding club-supporter.
Dat ze iets verwachten is wat dat betreft prima, dat ze zaken versoberen en de verwachtingen omhoog gooien maakt het scheef. En kleine dingen als de tas niet meer kunnen laten staan in het stadion ( en die niet mee mogen nemen ) is ontzettend ruk. Zeker van ver met het OV wordt het dan al per definitie lastiger.

En de delta tussen de 'normale' bezoeker en de certificaathouder, hoewel dat zeker begrijpbaar is moet je dat eigenlijk ook niet willen. Dat soort delta's helpen niet, zeker niet als het ook plaatsen zijn die in het oog springen.

En als men aanhaalde dat de aardappel niet zo heet gegeten zou worden, tsja. Dat blijkt dus wel dat het wat harder gedefinieerd is als verwacht, executie is dan maar de vraag natuurlijk
Prof_napo
Internationale topspeler
Posts: 4619
Joined: 23 Feb 2022, 09:56
Clubvoorkeur: v.v. UNA
FOOTB_REM_S: No

Armada wrote: 18 Apr 2024, 15:32
Prof_napo wrote: 18 Apr 2024, 15:28

Valt dan wel mee toch? Vorig jaar betaalde je ook voor de onzekerheid van het potentieel niet halen van CL, die onzekerheid is er nu niet. Plus een zekerheid van een extra wedstrijd.
Als PSV volgend jaar 3e of zelfs 4e zou worden, dan gaat de prijs natuurlijk omlaag omdat we “voor de onzekerheid” die korting krijgen. Toch?
Dat mag je inderdaad hopen. De tijd gaat het ons leren maar heel verrassend is het wat dat betreft niet dat de zekerheid van CL ingeprijst is in de prijs voor All In. Doe je dat niet wordt je een dief van de portemonee. Dit was vroeger al met passepartout voor de loting.
User avatar
TinuZzZ
Jeugdinternational
Posts: 131
Joined: 04 Nov 2020, 16:04
FOOTB_REM_S: No

Zelf noodgedwongen aan aantal jaren geleden mijn seizoenkaart op te zeggen (Noord S). Nu alweer een aantal jaren aan het pogen weer een seizoenkaart te bemachtigen. Weinig succes, begrijpelijk. Naar aanleiding van de vele lege stoeltje wekelijks (op de bekende wedstrijden na) contact opgenomen met PSV daar ik dacht dat ik iets niet goed deed omdat ik nergens deze plekken als beschikbaar kon zien. Werd keurig van antwoord voorzien, al maanden geleden overigens, dat PSV de re-sale formule voornemens was aan te gaan passen. Ik ga er vanuit dat het dit is wat ze nu bekend hebben gemaakt. Bijzonder was wel dat betreffende dame niet kon zeggen wat dit ging opleveren toen ik vroeg wat ze hier zelf van verwachtten. Iets wat , ik dacht, Standbeeld ook al eerder in dit topic opperde. Leuk voor de bühne maar meer waarschijnlijk ook niet.

Mochten er mensen overwegen hun seizoenkaart(en)na dit seizoen of wellicht in de nabije(re) toekomst aan de wilgen te hangen...
Ik zoek er al jaren twee (liefst naast elkaar).. PM me gerust :)
#durftevragen

Ik hoop in ieder geval dat er meer mensen gehoor gaan geven aan de oproep voor meer re-sale. Al is het maar om weer af en toe een wedstrijd te kunnen meepakken. Anderzijds begrijp ik de andere kant van "zelfbeschikking" ook prima.
Gas erop! Remmen is angst!
User avatar
Maax
Meervoudig international
Posts: 1302
Joined: 21 Jun 2022, 09:52
FOOTB_REM_S: No

Prof_napo wrote: 18 Apr 2024, 15:28
Maax wrote: 18 Apr 2024, 15:25 Mijn allin is dit jaar gewoon 21% duurder voor 2 extra CL potjes.
Valt dan wel mee toch? Vorig jaar betaalde je ook voor de onzekerheid van het potentieel niet halen van CL, die onzekerheid is er nu niet. Plus een zekerheid van een extra wedstrijd.
Aan de andere kant had je toen nog een vangnet in de EL als je niet overwintert in de CL. Ik vind een verhoging van 21% best wel fors eerlijk gezegd, maargoed misschien dat ik dan niet de allin pak. Al zijn de CL potjes ook weer de mooie wedstrijden.
Post Reply