John de Jong

Alles wat je wilt bespreken over oud-PSV'ers, de rijke historie van onze club, etc.
Post Reply
Brael
Vedette

Revolinho wrote: 22 Apr 2021, 16:38 Toch zijn het veel oud-spelers die nu vaak aan het technische roer staan, zie Brands, Overmars, Huijberts, Ferry de Haan, Fledderus. Ook in Duitsland met Völler, Bobic, etc.
Dat is waar, maar dat zegt m.i. vooral iets over de ietwat bekrompen ons-kent-ons-cultuur binnen de voetballerij met daarbovenop de constatering dat oud-voetballers nog altijd respect krijgen omdat ze 20 jaar geleden goed tegen een bal konden trappen, ongeacht of dat in hun huidige functie nu van belang is of niet.

Juist als je daar doorheen kunt prikken en écht op kwaliteit gaat selecteren, kun je volgens mij veel verder komen.
mr.top
Internationale topspeler

Brael wrote: 23 Apr 2021, 10:41
Revolinho wrote: 22 Apr 2021, 16:38 Toch zijn het veel oud-spelers die nu vaak aan het technische roer staan, zie Brands, Overmars, Huijberts, Ferry de Haan, Fledderus. Ook in Duitsland met Völler, Bobic, etc.
Dat is waar, maar dat zegt m.i. vooral iets over de ietwat bekrompen ons-kent-ons-cultuur binnen de voetballerij met daarbovenop de constatering dat oud-voetballers nog altijd respect krijgen omdat ze 20 jaar geleden goed tegen een bal konden trappen, ongeacht of dat in hun huidige functie nu van belang is of niet.

Juist als je daar doorheen kunt prikken en écht op kwaliteit gaat selecteren, kun je volgens mij veel verder komen.
Dat klinkt een beetje alsof je zelf ambitie hebt. Ik vind het prima dat oud voetballers bij zulke functies een streepje voor hebben. Het is niet zo dat de normale maatschappij zit te wachten op iemand van 35 zonder arbeidsverleden.
Brael
Vedette

mr.top wrote: 23 Apr 2021, 10:50
Brael wrote: 23 Apr 2021, 10:41 Dat is waar, maar dat zegt m.i. vooral iets over de ietwat bekrompen ons-kent-ons-cultuur binnen de voetballerij met daarbovenop de constatering dat oud-voetballers nog altijd respect krijgen omdat ze 20 jaar geleden goed tegen een bal konden trappen, ongeacht of dat in hun huidige functie nu van belang is of niet.

Dat klinkt een beetje alsof je zelf ambitie hebt. Ik vind het prima dat oud voetballers bij zulke functies een streepje voor hebben. Het is niet zo dat de normale maatschappij zit te wachten op iemand van 35 zonder arbeidsverleden.
Haha ik zou best assistent van Johnnie willen worden ja ;)

Dat oud-voetballers in de "normale" maatschappij een streepje achter hebben, durf ik niet met zoveel zekerheid te zeggen. Maar daar moet je als topclub natuurlijk geen boodschap aan hebben, je wil als topclub gewoon de beste mensen in je organisatie. Je moet geen oud-voetballers een baan gaan aanbieden omdat ze zo zielig zijn dat ze in de "normale" maatschappij niet aan de bak komen (als dat überhaupt nog nodig zou zijn, de meesten hebben zich al lang financieel onafhankelijk gespeeld).
Ardbeg
Mister PSV

Lorenzo von Matterhorn wrote: 23 Apr 2021, 10:34

We zullen zien, lijkt mij dat het gezien de komende maanden niet al te lang zal duren voordat de assistent er is.

En Rutten als veldtrainer onder Schmidt... heel geinig. Ik vind Rutten op een of andere manier wel iemand die iets bij PSV zou horen te doen. Alsjeblieft geen hoofdtrainer meer, maar eromheen. Als de combi met Schmidt werkt, why not.
Snel zijn. Papa Rutten krijgt Mo nog wel op de rails.
Mootje mag opdonderen. Graag voor PSV je best doen, anders niet. Als het al zo ver moet komen om iemand normaal (want meer dan normaal is het niet) te laten gedragen, dan ben je niet geschikt om profvoetballer te zijn.
mr.top
Internationale topspeler

Brael wrote: 23 Apr 2021, 10:53
mr.top wrote: 23 Apr 2021, 10:50

Haha ik zou best assistent van Johnnie willen worden ja ;)

Dat oud-voetballers in de "normale" maatschappij een streepje achter hebben, durf ik niet met zoveel zekerheid te zeggen. Maar daar moet je als topclub natuurlijk geen boodschap aan hebben, je wil als topclub gewoon de beste mensen in je organisatie. Je moet geen oud-voetballers een baan gaan aanbieden omdat ze zo zielig zijn dat ze in de "normale" maatschappij niet aan de bak komen (als dat überhaupt nog nodig zou zijn, de meesten hebben zich al lang financieel onafhankelijk gespeeld).
Ik zou je best als assistent bij ome John willen zien. :D

Zonder gekheid. Daar zijn Meerdere artikelen over verschenen. Iemand als Martijn Reuser is uit ‘armoede’ jeugdtrainer geworden omdat hij er in het normale leven niet aan te pas kwam.

Ik geloof dat Erik Regtop ooit een onderzoek heeft gepubliceerd waaruit bleek dat 2% van de Nederlandse profvoetballers zich na hun carrière hadden binnengespeeld. De rest moet gewoon werken.

Daarom hamerde iemand als Cruijff er ook zo op dat oud voetballers betrokken blijven bij de club. Omdat hij ook wist dat velen van hen een flinke veer moeten laten terwijl buitenstaanders een flinke boterham verdienden in het voetbal.
Ren Höek
Vedette
Clubvoorkeur: PSV

mr.top wrote: 23 Apr 2021, 11:01 Zonder gekheid. Daar zijn Meerdere artikelen over verschenen. Iemand als Martijn Reuser is uit ‘armoede’ jeugdtrainer geworden omdat hij er in het normale leven niet aan te pas kwam.
Dat is ook logisch.
De meeste voetballers hebben de Mavo gedaan en dat is het dan ook wel. Maar weinigen hebben daarna nog een fatsoenlijke opleiding gedaan, al hebben ze daar tijdens hun carrière voldoende tijd voor (helemaal de grote groep die niet bij een topclub speelt).
“Never argue with an idiot.
They will drag you down to their level and beat you with experience.”
Brael
Vedette

mr.top wrote: 23 Apr 2021, 11:01 Ik zou je best als assistent bij ome John willen zien. :D

Zonder gekheid. Daar zijn Meerdere artikelen over verschenen. Iemand als Martijn Reuser is uit ‘armoede’ jeugdtrainer geworden omdat hij er in het normale leven niet aan te pas kwam.

Ik geloof dat Erik Regtop ooit een onderzoek heeft gepubliceerd waaruit bleek dat 2% van de Nederlandse profvoetballers zich na hun carrière hadden binnengespeeld. De rest moet gewoon werken.

Daarom hamerde iemand als Cruijff er ook zo op dat oud voetballers betrokken blijven bij de club. Omdat hij ook wist dat velen van hen een flinke veer moeten laten terwijl buitenstaanders een flinke boterham verdienden in het voetbal.
Je bekijkt het nu puur vanuit de situatie van oud-voetballers. Los van het punt dat ik daar heel veel op aan zou kunnen merken, gaat het hier niet om het perspectief van oud-voetballers, maar om het perspectief van PSV. PSV is een topclub, geen liefdadigheidsinstelling.

PSV moet gewoon de best mogelijke kandidaat aanstellen, en niet iemand aanstellen uit medelijden omdat die nu geen andere baan zou kunnen vinden. En zeker op een cruciale plek als (assistent) TD.
Josef Dettelbacher
Legende

En het is verder ook niet zo dat je zielig bent als je 10-15 jaar lang hebt mogen doen waar je van droomt, en daarna tot je 67e moet werken net als de rest van de bevolking.
Her lips said no, but her eyes said read my lips..
Voormalig KG
Lid scoutingsteam

Hoewel ik eerder wel eens aan heb gegeven onder de indrukte zijn van het werk van De Condé(technische manager) en Daerden(jeugd) bij Genk en ik ook KAA Gent als club met een uitstekende jeugdopleiding en scouting niet wil uitvlakken, hoop ik op een andere man als secondant van De Jobg.

Bastiaan Riemersma van Willem II.
Dat hij samen met Faber de jeugdscouting, doorstroming, het voetbal, de contracten en ook Jong PSV gaat door ontwikkelen.
Ren Höek
Vedette

Zou Riemersma zijn 'levenswerk' al willen verlaten bij Willem II?
En zou hij niet liever HJO willen zijn?

Ik zie hem overigens graag terugkeren bij PSV.
“Never argue with an idiot.
They will drag you down to their level and beat you with experience.”
ShovingNE2
Site Admin

Hij verlengde vorig jaar zijn contract maar met 2 jaar. Dat is best kort voor een HJO lijkt mij.

En als ze degraderen willen ze best van een salaris links en rechts af.
"When it comes to luck, you create your own" - Bruce Springsteen
Menno1
Legende

Mooi, Riemersme HJO, Faber mag John dan assisteren.
Voormalig KG
Lid scoutingsteam

Precies.

Heeft iemand al eens iets gelezen over de visie van Faber? Dat vond ik toch wel leuk de Langeler vlogs om de zoveel tijd.

Ook in de media

Zou deze vorm van transparantie graag meer bij PSV zien bij zowel Faber als De Jong.
Je hoeft ook dan niet alles te vertellen natuurlijk, maar mooie resultaten op toernooien, plannen met de academy of grote talenten die eraan komen als een soort van vlog.

Was wel vermakelijk om te volgen
PCGC
Vedette

Het is allang intern afgetikt dat Riemersma de nieuwe HJO gaat worden na Faber, die is vlieguren in Tilburg aan het op doen.
#FreeGeneratie4
FritskePhilips
Nationale topspeler

Dan zullen er aardig wat koppen gaan rollen in het trainersgilde binnen de jeugdopleiding, aangezien Riemersma integriteit als één van zijn belangrijkste criteria stelt. :haha:
ShovingNE2
Site Admin

PCGC wrote: 24 Apr 2021, 05:47 Het is allang intern afgetikt dat Riemersma de nieuwe HJO gaat worden na Faber, die is vlieguren in Tilburg aan het op doen.
Ja ? Stond mij iets van bij dat hij helemaal niet zo prettig vertrok eigenlijk. Nou mooi, laat maar komen dan.
Voormalig KG
Lid scoutingsteam

PCGC wrote: 24 Apr 2021, 05:47 Het is allang intern afgetikt dat Riemersma de nieuwe HJO gaat worden na Faber, die is vlieguren in Tilburg aan het op doen.
Perfect om hem erbij te halen dus..

Of the good ol' Guusje Hiddink erbij halen. Zijn visie sluit aan op die van Schmidt en hij kan een team goed analyseren en neerzetten om succes te boeken.

Deze extra ervaring kan ook DeJong en Schmidt verder helpen in het verder te optimaliseren.

Guus Hiddink: "Als ik aan een nieuwe klus begin, verdiep ik me eerst in de ‘is-situatie’. Hoe is de cultuur? Wat is de volksaard en hoe zie je die terug in het handelen van de spelers op het veld? Daarover probeer ik zoveel mogelijk informatie te verzamelen. Op internet, in boeken en uiteraard door goed te luisteren. Voordat ik aan de slag ga, wil ik graag dat beeld zo compleet mogelijk hebben. Vervolgens denk ik na hoe ik, rekening houdend met die cultuur, stappen kan zetten om tot een ‘eis-situatie’ te komen. Anders gezegd: hoe kan ik op basis van die kennis de natuurlijke aanleg van mijn spelersgroep benutten of waar nodig ombuigen in dienst van de wetten die in het topvoetbal gelden? De belangrijkste voorwaarde is: spelers moeten tijdens de wedstrijd zelfstandig de juiste oplossingen kunnen vinden onder maximale weerstand. Tijdens de wedstrijd is voetballen namelijk, in tegenstelling tot veel andere sporten, geen coachsport. Door de omstandigheden bij topduels kan ik vanuit de dug-out nauwelijks invloed uitoefenen. Alleen op momenten dat het spel even stilligt, kan ik contact proberen te krijgen met een of twee spelers en dat is al heel moeilijk. Ik heb eigenlijk alleen mijn
wissels om het wedstrijdbeeld te beïnvloeden en kan in de rust met een paar woorden proberen het iets anders neer te zetten. Dat is in feite alles. Ik mag niet ingrijpen in het spel zoals bij andere sporten door bijvoorbeeld een time-out aan te vragen. Een andere handicap voor een voetbaltrai- ner is het groot aantal te coachen spelers. Toch probeer ik vanuit de dug-out rustig maar messcherp te analyseren wat er allemaal op het veld gebeurt. Daarbij ben ik veel meer bezig met de situatie waar de bal niet is dan met de speler in balbezit. Ik wil een stap vooruit denken om daar waar nodig onheil te voorkomen. Maar door de afmetingen van het veld, het geluid in het stadion en het relatief groot aantal spelers kan ik nooit elke speler bereiken. Dus moet ik mijn werk voorafgaande aan de wedstrijd zo goed mogelijk doen, want dan is voetballen wel bij uitstek een coachsport en kan ik spelers be- ter maken.”

Bron: https://www.voetbaltrainer.nl/wp-conten ... iddink.pdf
ruuddevil
Legende

https://www.voetbalprimeur.nl/nieuws/97 ... engen.html

Min of meer oud nieuws, maar toch. Begin voor het nieuwe jaar slecht met Drommel. Hopelijk niet nog een Bruma / Baumgartl window, want dan kunnen we het de komende 10 jaar vergeten.
ShovingNE2
Site Admin

Voor 3,5 miljoen vind ik Drommel niet perse slecht. Eerst maar eens de strijd van Yvon zien te winnen. En hij kan nog groeien
ruuddevil
Legende

Ik vind het een beroerde keeper, die gaat ons punten kosten. Propper word ik wel blij van, Veerman daarentegen... Het kan dus nog alle kanten op.
Joenepsv
Legende

Vind Drommel ook geen slechte keeper maar had verwacht dat ze een gearriveerde keeper zouden halen. Iemand die er al is en niet iemand die er eventueel kan komen zeg maar.
ShovingNE2
Site Admin

ruuddevil wrote: 30 Apr 2021, 20:31 Ik vind het een beroerde keeper, die gaat ons punten kosten. Propper word ik wel blij van, Veerman daarentegen... Het kan dus nog alle kanten op.
Veerman en Drommel zijn voor wat mij betreft hetzelfde type aankopen: doen het prima op hun niveau, maar moet nog zien of ze het op PSV niveau laten zien. 3,5 miljoen: kan prima. 12 miljo3n voor veerman: nooit
Revolinho
Internationale topspeler

Top. Iedereen heeft duidelijkheid gegeven. Binnenkort als de handtekeningen zijn gezet, kan het vizier weer vol op de zomerwindow. Er is geld, er zijn lijstjes en er is een visie. De Jong heeft afgelopen jaar goed ingekocht en een paar risico’s genomen, nu heeft ie er weer een stukje ervaring bij. Brands had 4 jaar nodig om de perfecte selectie samen te stellen, geef de Jong ook de ruimte om zich te ontwikkelen.
ShovingNE2
Site Admin

HELEMAAL MEE EENS!

Edit:
sorry,.

Helemaal mee eens!
PCGC
Vedette

Lekker man. Faalbeleid en dan wordt dat door genoemd; “Risico genomen”
Dalijk Bruma verpatsen voor 6 miljoen en dan heeft ie het ineens geweldig gedaan, want “schade beperkt.”

Dan waan je je toch in een paradijs als TD, met zulke kritiekloze supporters. Heerlijk man!
#FreeGeneratie4
Post Reply