Ajax

Clubs en wedstrijden uit de Eredivisie kunnen hier besproken worden.
Locked
11 Tinus
Legende
Clubvoorkeur: Philips

El Sordo wrote: 26 Nov 2020, 11:29 Je hebt het zelf over een vergelijkbaar traject als Bayern, PSG en Juventus, Tinus. Daarmee impliceer je derhalve een scenario waarin één club de competitie vrijwel 'domineert' (excuses voor dat woord, Ardbeg).

Ik wil er graag een paar punten uitpakken. Ten eerste: Ajax staat niet "stijf bovenaan". Allesbehalve. Net zomin als ze vorig jaar stijf bovenaan stonden (met het zwakste PSV in de clubhistorie op 'slechts' zeven punten) of ze in hun geweldige seizoen daarvoor stijf bovenaan stonden.

Gravenberch is inderdaad een goede speler, maar maakt eigenlijk een vergelijkbaar traject door als Ihattaren vorig jaar in de eerste seizoenshelft. Nu kan het prima zo zijn dat Gravenberch zich alleen maar blijft verbeteren, maar dat is geen vaststaand gegeven. Het kan overigens net zo goed zijn dat Ihattaren zich volledig gaat herpakken. Dat Ihattaren "nog helemaal niets heeft laten zien" is gewoon nonsens. Dat hij dit jaar nog niets heeft laten zien, dat klopt. Maar óók Mo is pas 18.

Ajax mist inderdaad Kudus en Antony, twee prima aankopen, maar hebben wel het 'geluk' dat ze terug kunnen vallen op vaste patronen/spelers die elkaar goed kennen. Dat heeft ook financiële offers gekost. Op het moment dat ze daar drie/vier sterkhouders verliezen, moet ik nog zien of ze op de automatische piloot wedstrijden kunnen blijven winnen.

Dan: je stelt dat het "nog wachten [is] tot ze ons beroven van onze beste spelers", of "een van de beste spelers". Ik weet niet goed waar je dit op baseert, maar de beste spelers bij PSV gaan doorgaans (en tegenwoordig) ook voor 30-40 mln de deur uit. Als Ajax zich meldt, komt daar nog een bedrag bovenop. Dat kúnnen ze simpelweg niet betalen en dat gaan ze ook niet doen.

Dat ze Europees een prima track record hebben en daar goed presteren, staat overigens buiten kijf. Dat zou ik PSV ook graag weer zien doen. Maargoed, weinig is zeker in de voetballerij. Als iemand in 2008 had gezegd dat PSV de daaropvolgende zes jaar geen schijn van kans zou maken op een kampioenschap, had iedereen diegene voor gek verklaard. Pieken en dalen laten zich, zeker in de eredivisie, gewoonweg moeilijk voorspellen, in ieder geval op de middellange termijn.
Als een van je betere spelers, met een kortlopend contract (zoals bv Ihattaren) naar de concurrent wil (ik zeg niet dat hij dat wil) dan hoeft Ajax geen 40 miljoen te betalen. Dortmund verloor Hummels op deze manier, daarna zelfs transfervrij Lewandowski en Gotze met een gelimiteerde transfersom. Ik zeg nergens dat Ajax het Bayern Munchen van NL wordt of is, dat wordt hier door anderen ervan gemaakt. Het ging mij enkel om het verschil in financiele daadkracht.

Ihattaren heeft leuke dingen laten zien bij ons, en hopelijk schiet hij er vanavond 2 in voor ons, maar zijn rendement is heel laag, ondertussen heeft hij een flinke terugval gehad en zijn er twijfels aan zijn fitheid geweest. Allemaal niet zo gek bij een jonge jongen met zijn laatste 14 maanden maar dat ik vind dat Gravenberch verder is dan Ihattaren nu is, of vorig jaar was, vind ik geen gedurfde uitspraak. Dat we op een PSV forum zitten waar we vooral hopen dat het andersom is lijkt me duidelijk. Dat Ajax met De Ligt, De Jong, van de Beek en nu dus Gravenberch de creme de la creme van de NL talenten heeft afgeleverd de afgelopen jaren is toch ook geen gekke constatering. Wil niet zeggen dat wij met Ihattaren Bergwijn Malen en Gakpo ook grote talenten hebben afgeleverd, maar die zijn nog niet zover.

Ajax heeft geen 'geluk' dat het terug kan vallen op andere spelers die het systeem kennen, dat is een kwaliteit. En ze hebben met de verkopen van De Ligt, De Jong en Ziyech in elke linie 5 jasjes uitgedaan maar vooralsnog staan ze nog steeds bovenaan. Ook als de eerste vervangers er niet bij zijn.

Nogmaals, ik zeg niet dat Ajax de komende 3 jaar kampioen wordt of zelfs niet dat ze dit jaar 100% zeker kampioen worden. Dat ze er nu het beste voor staan voordat het seizoen nog moet beginnen is niet te ontkennen. Het is wel nu aan de concurrentie om Ajax te verslaan om een kampioenschap te voorkomen. Met andere woorden; PSV en AZ zullen het zelf moeten afdwingen, Feyenoord is kansloos.
Massimo
Legende

milansandro wrote: 26 Nov 2020, 12:12 We kunnen wel stellen dat op basis van de afgelopen 2 maanden Gravenberch wel reuzenstappen heeft gemaakt en dat Ihattaren op basis van de afgelopen 2 maanden niks heeft laten zien..
Dat is toch wel duidelijk mijn inziens..
Kijk je naar de laatste 2 maanden dan heeft Gravenberch zeker meer laten zien dan Ihattaren. Alleen vind ik het een momentopname in plaats van verder te kijken. Beide spelers waren een paar jaar geleden als enige twee spelers een jaar jonger in het team dat het EK onder de 17 won. Een jaar geleden maakte Ihattaren reuzenstappen in deze maanden en liet Gravenberch het het gehele seizoen afweten. De afgelopen maanden maakt Gravenberch reuzenstappen, al zijn er nog genoeg momenten dat hij gemakzuchtig is en/of uit positie loopt. Dat het momentum nu bij Gravenberch ligt betekent niet dat hij een groter talent is of beter is dan Ihattaren. Sterker nog ik vind Ihattaren nog een tikkeltje meer hebben dan Gravenberch. Alleen bij beide spelers zal het mentale gedeelte een grote rol gaan spelen hoever ze zullen komen. Remember Bazoer die op zijn 18e bij Ajax al veel goede dingen liet zien waarna het flink bergafwaarts ging. Bij zowel Gravenberch als bij Ihattaren vind ik dit een valkuil op dit moment.
Arouna Kone
Ballenjongen

11 Sir Tinus wrote: 26 Nov 2020, 12:18
Als een van je betere spelers, met een kortlopend contract (zoals bv Ihattaren) naar de concurrent wil (ik zeg niet dat hij dat wil) dan hoeft Ajax geen 40 miljoen te betalen. Dortmund verloor Hummels op deze manier, daarna zelfs transfervrij Lewandowski en Gotze met een gelimiteerde transfersom. Ik zeg nergens dat Ajax het Bayern Munchen van NL wordt of is, dat wordt hier door anderen ervan gemaakt. Het ging mij enkel om het verschil in financiele daadkracht.
Het grote verschil is dat Hummels, Lewandowski en Gotze zekerheidjes waren die bij elke topclub konden tekenen. Zij kozen echter voor Bayern. Bayern is immers ook een Europese topclub. Dat is het grote verschil met Ajax. Ongeacht de financien, als een speler van PSV, Feyenoord, AZ de keuze heeft, zal deze altijd een grote club in een Europese topcompetitite boven Ajax verkiezen. Dat betekent dus dat je als Ajax zijnde uitkomt bij de twijfelgevallen die de Europese (sub) topclubs links laten liggen (de categorie Ihattaren mits hij zijn oude vorm niet hervind) en daarnaast zal je door de gevoeligheid (aanzienlijk) meer moeten betalen dan de marktwaarde. Dat kan een keer goed gaan maar is op termijn niet sustainable.

Dat is dan ook de reden dat Ajax nooit het Bayern van Nederland zal worden, ondanks de financiele voorsprong.
Ykhim
Lid scoutingsteam
Clubvoorkeur: PSV

ShovingNE2 wrote: 26 Nov 2020, 10:29Dit bedoel ik met je eigen club totaal downplayen en de concurrent maximaal ophemelen.
Maar dit is het ook hè.

Kom op, nukkige medesupporters, wees eens niet zo nederig als het over Ajax gaat. Nee, wees ook niet arrogant, wees zoals PSV het betaamt: ietwat onverschillig, stug en met doorzettingsvermogen richting het einddoel, namelijk sportief succes, ongeacht wat de concurrent kan leveren. Ajax heeft een prima selectie, daar hoeven we niet moeilijk over te doen. Ze hebben ook veel potentiële waarde op het veld, hoeven we ook niet moeilijk te doen. Maar kijk even zonder hand in de broek naar Ajax tegen een stel Deense koekenbakkers en ga eens na wat wijzelf kunnen brengen.

Met name de bezetting voorin is om van te soppen. Van het rijtje Götze, Malen, Gakpo, Madueke, Ihattaren en Zahavi zitten er wekelijks twee op de bank. Götze is notabene de maker van een beslissende goal in de WK-finale. Natuurlijk hoor je dat elke week, maar zo hoort het ook. Je voegt je met zo'n goal in het rijtje eeuwige voetballegendes. Zo'n legende komt hier bij PSV voetballen omdat hij dat graag wil, bovendien komt hij er niet om af te bouwen. Zó groot is PSV dus. Hij neemt de volgende generatie wereldvoetballers hier bij de hand. Over tien jaar spreken we nog over deze tijd: ''Weet je nog, Shoving, dat Ihattaren en Madueke op de bank zaten? En nu tegenover elkaar in de CL-finale, onvoorstelbaar hè?''. In het buitenland wordt zonder uitzondering vol lof gesproken over PSV, en terecht ook. Kleine provincieclub, maar kijk eens wat wij afgeleverd hebben aan het wereldvoetbal: Romario, Ronaldo, van Nistelrooij, zo kan ik wel even doorgaan.

Natuurlijk is het niet gezegd dat het ook daadwerkelijk zo zal lopen en dat we stuk voor stuk toekomstige CL-winnaars afleveren, maar dat geldt andersom ook voor Ajax. Punt is: wees eens niet zo nederig, borst vooruit en kijk eens naar wat er bij PSV goed is. Dat hele Ajax kan me vervolgens geen reet meer boeien, al maken ze er 13 in Venlo. We zullen in januari en februari wel zien hoe de onderlinge verhoudingen liggen, maar iets zegt me dat Ajax ons niet bepaald van het veld gaat vegen.
Juancho
Mister PSV

ik heb zeker niet jaloezie richting Ajax en wat ze in Europa de laatste jaren laten zien, maar ik zie wel duidelijk een verschil in mentaliteit. Daar is Europees weer iets speciaals, je ziet ze in Europa ook verder gaan en hun grenzen verleggen dan dat ze in de ED doen. Bij PSV zie ik veel al een soort van gelatenheid. Ik heb dat overigens al vaker geroepen de laatste weken, maar ook nu zie ik het weer terug bij flink wat mensen. De gelatenheid als het gaat om dit enorm belangrijke Europese seizoen. Het maar accepteren van bepaalde redenen om niet eens door deze zwakke poule te komen. Met die denkwijze ga je een freefall maken op de Europese lijst.

Ik mis wat dat betreft wel de honger en de absolute wil om in Europa weer aan te haken. Het was al 5 voor 12 voor PSV en nu staan we voor een godsgruwelijk belangrijke wedstrijd vanavond. Die moet gewoon gewonnen worden, op welke manier dan ook. Er is fors geïnvesteerd in de staf en in de spelersgroep, dus wat mij betreft echt 0 excuses meer. Maargoed, dat is een gevoel natuurlijk.

Als het nog niet gaat zoals Schmidt wil of wat de spelers nog niet aankunnen...jammer dan, dan pas je je maar een keertje aan. Winst vanavond is 100x belangrijker dan een uur proberen pressie voetbal te spelen.
“Trance is my Sanctuary where Emotions, Freedom and Spirituality meet”
Balinho
Internationale topspeler

Juancho wrote: 26 Nov 2020, 15:49 ...je ziet ze in Europa ook verder gaan en hun grenzen verleggen dan dat ze in de ED doen.
Daar hebben ze alleen Europees Voetbal voor hoeven "te halen" afgelopen seizoen hoor.
Ook wel logisch dat de grenzen Europees verder reiken dan die om eigen land (ED) overigens.

Kortom, mooie Juanchoisms weer. ;)
Heruone
Lid scoutingsteam

Het grote verschil in de ED (tevens al vaker benoemd door anderen), t.o.v. o.a. Italië, Frankrijk en Duitsland, is dat het gat achter resp. Bayern, Juventus en PSG veel dichter bij elkaar zit, zowel sportief als financieel gezien, terwijk in Nederland het gat tussen PSV en de rest zowel financieel als sportief nog steeds redelijk groot is.
Coming together is a beginning; keeping together is progress; working together is success. ~ Henry Ford
Johan-Cruijff
Geselecteerd voor Oranje
Clubvoorkeur: Ajax

Gravenberch zal ongetwijfeld ook nog te maken krijgen met een mindere periode, dat heeft iedere jonge speler. Is ook niet erg, daar moeten ze sterker uit zien te komen. Op dit moment speelt hij sterk en voegt hij echt wat toe aan het elftal. Draait makkelijk open, speelt met lef, denkt vooruit en kan versnellen met de bal aan de voet. Technisch en motorisch sterk voor zo'n slungel, ik vind het fraai en gepolijst ogen. Mooie speler om te zien. Nu is het zaak om ervaring op te doen, zijn ontwikkeling voort te zetten en vooral ook om fit te blijven. Hij heeft tot nu toe weinig rust gehad, ik hoop niet dat het volle programma hem op gaat breken. Je ziet dat Ajax al snel bij Labyad en Ekkelenkamp uitkomt bij blessures, dan kakt het niveau hard in hoor. Van Gravenberch en Kudus naar de eerder genoemde namen...

Steady overwinning tegen die Denen, al houd je ze te lang in leven. Traoré en Labyad missen kansen die je eigenlijk niet mag missen. Niet op dit niveau. Tegen Liverpool of Atalanta moet je daar echt efficiënter mee om gaan, anders breekt het je op. Gisteren kwam je er wel mee weg. Terechte overwinning, wel wat zonde van de tegengoal. Nu op doelsaldo op koers voor de CL, maar de komende twee wedstrijden zijn allesbepalend. Een belangrijke factor zal de fitheid zijn van de teams, Liverpool deed gisteren een jasje uit en Atalanta is zo goed als fit. Uiteindelijk winnen die Italianen, daar had ik niet op gerekend. Kleine tegenvaller voor Ajax, ondanks dat we het nog steeds in eigen hand hebben. Het gaat in ieder geval niet eenvoudig worden.
Juancho
Mister PSV

Balinho wrote: Daar hebben ze alleen Europees Voetbal voor hoeven "te halen" afgelopen seizoen hoor.
Ik heb het over een ontwikkeling in het Europese voetbal. Daar waar PSV de afgelopen jaren eigenlijk heel slecht scoort. En wij halen ook gewoon Europees voetbal elk seizoen...
En de gelatenheid die daar beetje bij beetje door insluipt...daar irriteer ik me eigenlijk nog het meeste aan. Als we vanavond niet winnen zal het wel weer horen bij het proces waar Schmidt mee bezig is. Of verzin een excuus.
“Trance is my Sanctuary where Emotions, Freedom and Spirituality meet”
Mr. Spock
Internationale topspeler
Old name: Skywalker
Clubvoorkeur: Que miras bobo?
Favoriete speler: Giorgio Chinaglia

GOATZE wrote: 25 Nov 2020, 22:50
Op weg naar nr 25 wrote: 25 Nov 2020, 22:11 De manier waarop ze zich nu al een aantal jaar manisfesteren in Europa is wel beetje jaloersmakend.
?
De laatste 20 jaar hebben ze 1 keer de halve en de kwartfinale bereikt, net als PSV, alleen heeft PSV het nog beter gedaan met een 8e finale CL. Zou niet weten waarom je jaloers zou moeten zijn.
Je vergeet de finale EL te noemen. Vind ik een betere prestatie dan 8e finale CL.

Sinds de EC1 winst in '88 is PSV nog maar één keer verder dan de kwartfinales van een europees toernooi gekomen.
In datzelfde tijdvak hebben de jiddische vrinden 1 CL en 1 UEFA cup gepakt en waren ze in beide toernooien ook nog eens verliezend finalist, waarvan een keer vrij recent.

In diezelfde periode pakweg 32 seizoenen is PSV 9x in de kwartfinales gekomen van een europees toernooi en 1x de halve finale.
De laatste kwartfinale dateert van seizoen 2010/2011, daarvoor moeten terug naar 2007/2008. Beide keren betrof het de EL.

Voor de laatste kwartfinale in de CL (buiten seizoen 2004/2005) moeten we meer dan 30 (!) jaar terug in de tijd: 1989/90.

Ja, ajax is kut, maar de feiten zijn helaas behoorlijk hard.
Last edited by Mr. Spock on 26 Nov 2020, 17:38, edited 1 time in total.
TomPSV
Legende

Heb je nog meer feitjes :D?
Mr. Spock
Internationale topspeler

TomPSV wrote: 26 Nov 2020, 17:38 Heb je nog meer feitjes :D?
ajax is kut
in europa is PSV kut
Balinho
Internationale topspeler

Skywalker wrote: 26 Nov 2020, 17:38
TomPSV wrote: 26 Nov 2020, 17:38 Heb je nog meer feitjes :D?
ajax is kut
in europa is PSV kut
Not funny but it's true.
Vwb het recentere verleden dan toch.
GOATZE
Regelmatige invaller
Clubvoorkeur: PSV FCE

Skywalker wrote: 26 Nov 2020, 17:35
GOATZE wrote: 25 Nov 2020, 22:50
?
De laatste 20 jaar hebben ze 1 keer de halve en de kwartfinale bereikt, net als PSV, alleen heeft PSV het nog beter gedaan met een 8e finale CL. Zou niet weten waarom je jaloers zou moeten zijn.
Je vergeet de finale EL te noemen. Vind ik een betere prestatie dan 8e finale CL.

Sinds de EC1 winst in '88 is PSV nog maar één keer verder dan de kwartfinales van een europees toernooi gekomen.
In datzelfde tijdvak hebben de jiddische vrinden 1 CL en 1 UEFA cup gepakt en waren ze in beide toernooien ook nog eens verliezend finalist, waarvan een keer vrij recent.

In diezelfde periode pakweg 32 seizoenen is PSV 9x in de kwartfinales gekomen van een europees toernooi en 1x de halve finale.
De laatste kwartfinale dateert van seizoen 2010/2011, daarvoor moeten terug naar 2007/2008. Beide keren betrof het de EL.

Voor de laatste kwartfinale in de CL (buiten seizoen 2004/2005) moeten we meer dan 30 (!) jaar terug in de tijd: 1989/90.

Ik ontken ook niet dat Ajax het Europees gezien prima doet de laatste jaren.Maar om daar nou jaloers op te worden? jaloers op wat precieis?, 2 seizoen terug voor het eerst in 16 jaar(!) de knock out fase bereikt..om een jaar laten in een poule met Valencia (in crisis) en Chelsea (een veredeld jeugdelftal) uit te vliegen, en dan spaar ik ze nog met Getafe. Ook dit jaar zie ik ze niet overwinteren in de CL wat betekend dat ze de laatste 18 jaar 1 keer(!) hebben overwinterd... laten we die gasten nou niet omhoog praten joh.Moet je over laten aan de (social)media
Balinho
Internationale topspeler

GOATZE wrote: 26 Nov 2020, 19:37
Skywalker wrote: 26 Nov 2020, 17:35

Ik ontken ook niet dat Ajax het Europees gezien prima doet de laatste jaren.Maar om daar nou jaloers op te worden? jaloers op wat precieis?, 2 seizoen terug voor het eerst in 16 jaar(!) de knock out fase bereikt..om een jaar laten in een poule met Valencia (in crisis) en Chelsea (een veredeld jeugdelftal) uit te vliegen, en dan spaar ik ze nog met Getafe. Ook dit jaar zie ik ze niet overwinteren in de CL wat betekend dat ze de laatste 18 jaar 1 keer(!) hebben overwinterd... laten we die gasten nou niet omhoog praten joh.Moet je over laten aan de (social)media
Waarom doe je nu net of de Europa League niet bestaat?
Of je het nu aan wil nemen of niet; haal er anders even een coëfficientie lijstje bij mbt de behaalde punten voor onze vaderlandse UEFA ranking.

Niet omdat ik er zo prat op wil gaan, maar feiten blijven feiten baas.
ziege maar ook zagge
Lid van verdienste
Clubvoorkeur: Jawadenktezelf

Ook hebben ze onlangs een paar hele grote teams helaas totáál van de mat gespeeld en wel met zulk mooi voetbal dat bijv. de Réal fans ze - in eigen huis! - een staande ovatie gaven na afloop. Dat is nogal wat. Hier in Eindhoven geloven de meesten nieteens dat dat überhaupt mogelijk is: aanvallend voetbal spelen tegen grote teams en winnen. Durf het te suggereren en je wordt uitgelachen.

Schmidt gaat dat veranderen. EINDELIJK!!!! :praise:
Пу́тін — хуйло́ • Putin – khuylo!
GOATZE
Regelmatige invaller

ziege maar ook zagge wrote: 26 Nov 2020, 19:52 Ook hebben ze onlangs een paar hele grote teams helaas totáál van de mat gespeeld en wel met zulk mooi voetbal dat bijv. de Réal fans ze - in eigen huis! - een staande ovatie gaven na afloop. Dat is nogal wat. Hier in Eindhoven geloven de meesten nieteens dat dat überhaupt mogelijk is: aanvallend voetbal spelen tegen grote teams en winnen. Durf het te suggereren en je wordt uitgelachen.

Schmidt gaat dat veranderen. EINDELIJK!!!! :praise:
Tegen een Real dat zwaar uit vorm was en elke week een nieuwe coach had, verloren dat seizoen veel wedstrijden in eigen huis van teams als Osasuna en Mallorca.
GOATZE
Regelmatige invaller

Balinho wrote: 26 Nov 2020, 19:51
Waarom doe je nu net of de Europa League niet bestaat?
Of je het nu aan wil nemen of niet; haal er anders even een coëfficientie lijstje bij mbt de behaalde punten voor onze vaderlandse UEFA ranking.

Niet omdat ik er zo prat op wil gaan, maar feiten blijven feiten baas.
Laat ze eerst maar eens de Eredivisie proberen te domineren voordat we het over jaloezie gaan hebben

Image
Mr. Spock
Internationale topspeler

Laatste 18 jaar zeg je. Das vanaf 2002.
Geen idee waar jij die info vandaan haalt maar zowel in 2002-3, 2005-6 als 2018-19 overwinterden ze in de CL Drie keer dus.

Daarnaast werd er in diezelfde periode 11x overwinterd in de EL.
Persepolis
Vedette

milansandro wrote: 26 Nov 2020, 12:12
Persepolis wrote: 26 Nov 2020, 11:45

Ik ben het grotendeels niet eens met je post, maar ik vind dit wel het meest extreme voorbeeld. Het is simpelweg niet waar. Ihattaren liet in de 1e helft van vorig seizoen op een jongere leeftijd meer zien dan Gravenberch tot nu toe dit seizoen. Hoe het verder met allebei gaat verlopen weten we niet, maar als je gaat stellen dat Gravenberch op basis van de afgelopen 2 maanden 3 reuzenstappen heeft gemaakt terwijl Ihattaren "helemaal niets" heeft laten zien dan bekijk je het wel erg eenzijdig.
We kunnen wel stellen dat op basis van de afgelopen 2 maanden Gravenberch wel reuzenstappen heeft gemaakt en dat Ihattaren op basis van de afgelopen 2 maanden niks heeft laten zien..
Dat is toch wel duidelijk mijn inziens..
Zeker, maar dat is niet wat er staat..
ShovingNE2
Site Admin

Over topbedragen he. Tagliafico had dus een gelimiteerde transfersom van 20 miljoen en zelfs daarvoor kwam hij niet weg dus. Contract verlengd, maar nog steeds gelimiteerde transfersom.
Nicolás Tagliafico gaat zijn in 2022 aflopende contract bij Ajax met een jaar verlengen, zo bevestigt zijn zaakwaarnemer Ricardo Schlieper tegenover De Telegraaf. De Argentijn schermt met de interesse van diverse Europese topclubs, maar toch is Overmars erin geslaagd om zijn contract te verlengen. Hoe dat zo? Volgens De Telegraaf heeft Ajax nieuwe afspraken met Tagliafico gemaakt. De linksback maakt het seizoen hoe dan ook bij Ajax af. In de zomer mag hij voor een gelimiteerd bedrag vertrekken. Dat leek afgelopen zomer al te gebeuren, maar toen legde geen geïnteresseerde club de vastgestelde transfersom van circa 20 miljoen euro op tafel: "Een van de afspraken tussen Tagliafico en Ajax is dat de verdediger het seizoen hoe dan ook afmaakt in Amsterdam. Daarna mag hij voor een niet nader bekendgemaakt bedrag zijn droom – spelen in een topcompetitie – najagen." In de zomer lijkt een transfer dus echt aanstaande.
https://voetbalflitsen.nl/nieuws/55qqwc ... e-contract
"When it comes to luck, you create your own" - Bruce Springsteen
11 Tinus
Legende
Clubvoorkeur: Philips

Haha dat is erg opvallend inderdaad.

De naam van Perr Schuurs werd eerder dit jaar al in verband gebracht met Liverpool. The Reds zouden zich nu zelfs met een bod van dertig miljoen euro bij Ajax gemeld hebben voor de 21-jarige centrumverdediger, zo meldt de Corriere dello Sport. Schuurs werd in Italië eerder al eens gelinkt aan een overstap naar Internazionale of AC Milan.

Dit zou toch de stunt van de eeuw zijn, maar totaal ongelooflwaardig natuurlijk.
tijn0

30 miljoen is zoveel toch niet, voor die clubs? Dan kan ik me de transfer best voorstellen. Uiteindelijk een groot talent, die Schuurs. Vind 'm wel meer dan eens kwetsbaar ogen.
Heissenberrug
Internationale topspeler

30 miljoen voor Schuurs zou absurd zijn, en dan krijgen wij straks weer 4 miljoen voor Teze ofzo :')
Massimo
Legende

Tagliafico is Argentijns international en komt niet weg voor 20 miljoen euro, Van de Beek heeft zich twee jaar op rij laten zien in de Champions League en gaat voor een kleine 40 miljoen naar United en een onbewezen speler die geen international is en vooral in wedstrijden met weerstand veel kwetsbaarheden vertoond heeft zou Liverpool 30 miljoen voor willen betalen?
Locked