Het Philips Stadion

Dit is het forum voor stadionzaken.
Post Reply
User avatar
Balinho
Internationale topspeler
Posts: 3875
Joined: 08 Apr 2018, 11:33
FOOTB_REM_S: No

Raw85 wrote: 18 Apr 2024, 21:54-
Wat stond daar?
"WE GAAN HET STADION SLOPEN"?
User avatar
deninho32
Site Admin
Posts: 16178
Joined: 25 Aug 2017, 11:14
Clubvoorkeur: PSV
Favoriete speler: Vinnie Jones
FOOTB_REM_S: No

danko-lazovic wrote: 18 Apr 2024, 22:57
deninho32 wrote: 18 Apr 2024, 22:54 Nee, je bepaalt zelf of je je seizoenkaart verlengt of niet.
Onjuist. Je sluit een overeenkomst samen met PSV. Voor een overeenkomst zijn er 2 partijen nodig en zo simpel als jij betaalt dus heb je recht op je eigen plek is niet waar.
Volgens mij kreeg je ieder jaar de mogelijkheid om je eigen plek te verlengen of niet. Dus had je in jaar 1 betaald, dan had je altijd de optie om je seizoenkaart te verlengen voor het seizoen erna. Dat gaan ze nu dus wijzigen met dit dwangmiddel.
Wie zichzelf spaart krijgt nooit rente. ~ Cor van Hout
Fedeli sono i cani. ~ Salvatore Riina
danko-lazovic
Meervoudig international
Posts: 1302
Joined: 04 Aug 2021, 16:04
Clubvoorkeur: PSV
FOOTB_REM_S: No

deninho32 wrote: 18 Apr 2024, 23:32
danko-lazovic wrote: 18 Apr 2024, 22:57

Onjuist. Je sluit een overeenkomst samen met PSV. Voor een overeenkomst zijn er 2 partijen nodig en zo simpel als jij betaalt dus heb je recht op je eigen plek is niet waar.
Volgens mij kreeg je ieder jaar de mogelijkheid om je eigen plek te verlengen of niet. Dus had je in jaar 1 betaald, dan had je altijd de optie om je seizoenkaart te verlengen voor het seizoen erna. Dat gaan ze nu dus wijzigen met dit dwangmiddel.
Dat is nog steeds zo. Dat zal ook blijven. Daarom sluit je elk jaar opnieuw een overeenkomst. Dit jaar kunnen wij als seizoenkaarthouders vanaf 22 april aangeven of we onze plek willen behouden.

Het is geen dwangmiddel. Het is een voorwaarde waar je aan moet voldoen om volgend jaar weer over je plek te mogen beschikken.

Ik weet het niet zeker. Maar er zullen echt nog wel meer voorwaarde zijn vanuit PSV. Maar dan zal je alles moeten lezen.
User avatar
Juancho
Mister PSV
Posts: 26304
Joined: 25 Aug 2017, 19:23
Clubvoorkeur: PSV
FOOTB_REM_S: No

deninho32 wrote: 18 Apr 2024, 20:16 Prima als je dat wil doen, ik vind niet dat dat opgelegd moet worden. Brr.
Dat mag je vinden maar PSV heeft dus besloten om het wel in te voeren. En zelfs voor de mensen waarbij het echt incidenteel voorkomt dat ze een keer last minut niet kunnen/willen en geen zin hebben om het vinkje te zetten... dan nog geen man over boord. Je mag het dus 2 of 3x doen op seizoensbasis. Dat vind ik al een vrij schappelijk aantal. Ga je daarover heen mag je het wat mij betreft gerust structureel noemen. Dat een club in haar eigen huis daar tegen op treedt staat PSV volledig in haar recht.

En dan heb je alsnog, jij of je buurman de volledige vrijheid om te kiezen of je wel of geen SCC neemt. Niemand verplicht je om een SCC te nemen als je het te veel moeite vind om bij niet kunnen je kaart over te dragen. Simpeler ga je het niet krijgen en elk seizoen weer kan je die afweging voor jezelf maken.
“Trance is my Sanctuary where Emotions, Freedom and Spirituality meet”
User avatar
deninho32
Site Admin
Posts: 16178
Joined: 25 Aug 2017, 11:14
Clubvoorkeur: PSV
Favoriete speler: Vinnie Jones
FOOTB_REM_S: No

danko-lazovic wrote: 18 Apr 2024, 23:40Het is geen dwangmiddel. Het is een voorwaarde waar je aan moet voldoen om volgend jaar weer over je plek te mogen beschikken.
Geef het beestje maar een naam, ik zie het wel als dwangmiddel.
Wie zichzelf spaart krijgt nooit rente. ~ Cor van Hout
Fedeli sono i cani. ~ Salvatore Riina
User avatar
ruuddevil
Legende
Posts: 12759
Joined: 25 Aug 2017, 11:39
FOOTB_REM_S: No

Waar word je precies toe gedwongen dan?
User avatar
deninho32
Site Admin
Posts: 16178
Joined: 25 Aug 2017, 11:14
Clubvoorkeur: PSV
Favoriete speler: Vinnie Jones
FOOTB_REM_S: No

Om 14 keer te komen van de 17 of om je kaart in de resale te gooien als je niet komt, leek me vrij duidelijk. Zoals Armada al aangaf is dat voor mensen die bijvoorbeeld chronisch ziek zijn een enorme kutregel. Maar ook voor anderen vind ik het een vorm van dwang.
Wie zichzelf spaart krijgt nooit rente. ~ Cor van Hout
Fedeli sono i cani. ~ Salvatore Riina
User avatar
Standbeeld
Mister PSV
Posts: 30459
Joined: 03 Sep 2021, 20:50
Clubvoorkeur: PSV
FOOTB_REM_S: No

Dit lijkt me wel wat voor als we ons stadion gaan verbouwen. Lijkt net alsof ze een flat onder hun veld hebben.

Rikkert1234
Vedette
Posts: 5704
Joined: 12 May 2021, 16:09
Clubvoorkeur: PSV
FOOTB_REM_S: No

deninho32 wrote: 19 Apr 2024, 08:00 Om 14 keer te komen van de 17 of om je kaart in de resale te gooien als je niet komt, leek me vrij duidelijk. Zoals @Armada al aangaf is dat voor mensen die bijvoorbeeld chronisch ziek zijn een enorme kutregel. Maar ook voor anderen vind ik het een vorm van dwang.
Het is niet dat PSV een onmenselijke club is ofzo he. Als iemand chronisch ziek is zullen er best wel uitzonderingen gemaakt kunnen worden.
These users thanked the author Rikkert1234 for the post (total 5):
GrasmatBromalhoJuanchoFranciscusSchoonGenoeg
User avatar
Vogelund
Vaste waarde in elftal
Posts: 739
Joined: 16 Aug 2019, 00:00
Old name: Vogelund
Clubvoorkeur: PSV
FOOTB_REM_S: No

Klopt het dat ‘het kaartje doorgeven aan een vriend of familielid’ niet onder resale valt?

Zo ja, dan is die max van 3 keer resale toch prima? Ik neem aan dat je eerst altijd een bekende vraagt en als dat echt niet kan, hoef je pas te denken aan resale.

Voor supporters die verder dan een uur van het stadion wonen, is het een minder prettige regel. Hoe verder weg je woont, hoe minder mede PSV supporters in je omgeving en de bereidheid van je omgeving om te gaan, zal ook kleiner zijn.
Chucky
Vedette
Posts: 5511
Joined: 07 Sep 2018, 12:37
FOOTB_REM_S: No

Sowieso heel laag om chronisch zieke mensen (uitzonderingssituaties) hierbij te betrekken. Tegen Vitesse waren er gok ik 1000+ lege plekken, dat zijn grotendeels mensen die het minder belangrijk vinden en te egoïstisch zijn om even hun plekje in de resale te gooien.

Kom op, zo moeilijk is het allemaal niet. Het is niet dat je je kaart moet inleveren als je überhaupt 3+ keer niet komt, je hebt gewoon alle vrijheid om iemand anders een keer je kaart te geven, of anders even een vinkje te zetten. En zelfs dat hoef je op jaarbasis drie keer niet te doen. Wat een gejank.
These users thanked the author Chucky for the post (total 10):
Rikkert1234DonyellMalenBromalhoTjompie29.04.2007JuanchoDeEintovenaardanko-lazovicloginnaamSchoonGenoeg
1913PSV.
Vaste waarde in elftal
Posts: 661
Joined: 12 Jun 2022, 18:10
Clubvoorkeur: PSV
FOOTB_REM_S: No

Prima regeling. Het kost denk ik 1 minuut van je tijd om je kaartje in de resale te gooien. Het is niet zo dat als je last-minute besluit om niet te gaan je een kopie van je paspoort moet sturen, een scriptie moet schrijven en/of een vragenlijst van 2 kantjes hoeft in te vullen.
Harminator
Geselecteerd voor Oranje
Posts: 764
Joined: 30 Aug 2023, 12:13
FOOTB_REM_S: No

Standbeeld wrote: 19 Apr 2024, 08:14 Dit lijkt me wel wat voor als we ons stadion gaan verbouwen. Lijkt net alsof ze een flat onder hun veld hebben.

Ik moet aan een gevangenis denken 🤭.

Ik was eerst ook best tegen de 14 op 17 regel. Maar met resale erbij heb ik er eigenlijk geen bezwaar tegen. En ook een zwaar invalide persoon moet toch wel in de gelegenheid zijn om een kaartje in de resale te gooien.

En als het echt een principieel ding is, dan check je gewoon in en ga je daarna weer naar huis. 😎
Eindjehoger
Regelmatige invaller
Posts: 375
Joined: 26 Oct 2023, 12:39
Clubvoorkeur: PSV
Favoriete speler: Luc Nilis
FOOTB_REM_S: No

danko-lazovic wrote: 18 Apr 2024, 22:22
TinuZzZ wrote: 18 Apr 2024, 22:13 Image

Tsja… zo worden mijn kansen wel heel erg minimaal
Weten we ook meteen waar (een deel) van het geld van de kampioenshirts van hun heengaan haha😅
Dat is onzin, dat geld is samen met Lighttown Madness en wordt enkel en alleen voor sfeeracties gebruikt, natuurlijk niet om seizoenkaarten te verkopen.
User avatar
Asterix
Meervoudig international
Posts: 1176
Joined: 05 Jun 2023, 16:09
FOOTB_REM_S: No

Als men het zo’n enorme kut regel vindt om bij 14 van de 17 wedstrijden aanwezig te zijn of je kaart te delen dan heb ik een enorm goede tip voor je: zeg je seizoenskaart op en koop voortaan losse kaartjes als je weer eens zin hebt om te gaan. 💡
These users thanked the author Asterix for the post:
Juancho
Ich liebe gegenpressung
Bromalho
Jeugdspeler
Posts: 52
Joined: 31 Aug 2021, 16:26
Clubvoorkeur: PSV
FOOTB_REM_S: No

Vogelund wrote: 19 Apr 2024, 08:23 Zo ja, dan is die max van 3 keer resale toch prima?
Volgens mij mag je dit seizoen je kaart best vaker dan 3x in de resale doen, maar krijg je maar 3x een tegoedbon. Met ander woorden: Een maximum voor je plek aan een ander gunnen is er eigenlijk niet.

Verandert dat komend seizoen?

Edit: zoals ik het lees op https://www.PSV.nl/seizoen-club-card/informatie-1 is dat nog steeds zo
User avatar
Grasmat
Lid van verdienste
Posts: 25115
Joined: 25 Aug 2017, 12:21
Clubvoorkeur: PSV
Favoriete speler: Dn Flamingo
FOOTB_REM_S: No

Asterix wrote: 19 Apr 2024, 08:41 Als men het zo’n enorme kut regel vindt om bij 14 van de 17 wedstrijden aanwezig te zijn of je kaart te delen dan heb ik een enorm goede tip voor je: zeg je seizoenskaart op en koop voortaan losse kaartjes als je weer eens zin hebt om te gaan. 💡
Moeten er wel losse kaartjes beschikbaar zijn. En niet op inferieure plaatsen.
User avatar
ruuddevil
Legende
Posts: 12759
Joined: 25 Aug 2017, 11:39
FOOTB_REM_S: No

deninho32 wrote: 19 Apr 2024, 08:00 Om 14 keer te komen van de 17 of om je kaart in de resale te gooien als je niet komt, leek me vrij duidelijk. Zoals @Armada al aangaf is dat voor mensen die bijvoorbeeld chronisch ziek zijn een enorme kutregel. Maar ook voor anderen vind ik het een vorm van dwang.
Je hoeft niet 14 van de 17 keer te komen, het enige dat van je wordt gevraagd als je niet komt is op een website een knopje in te drukken. Kleine moeite. Is dat te veel moeite dan loop je het risico dat PSV je kaart aan iemand anders geeft die net zoveel betaalt als jij en die wel op een knopje wil drukken zodat de capaciteit optimaal wordt benut en zoveel mogelijk mensen van PSV kunnen genieten. M.a.w. je moet helemaal niets, er is geen sprake van dwang.
These users thanked the author ruuddevil for the post (total 8):
Peter2TjompieGrasmatJuanchoRikkert1234DeEintovenaardanko-lazovicDonyellMalen
User avatar
Gestelnaar
Nationale topspeler
Posts: 1689
Joined: 20 Sep 2017, 00:00
Clubvoorkeur: Philips Sport Vereniging
FOOTB_REM_S: No

Geloof er niks van dat PSV je gelijk op de wachtlijst zet als je meer dan 3x een no-show bent.
Waarschijnlijk gewoon een manier om mensen te bewegen de kaart door te geven/in resale te zetten. Excessen kunnen ze dan via deze voorwaarden aanpakken.
User avatar
Tomm
Vedette
Posts: 5270
Joined: 01 Feb 2018, 00:00
Clubvoorkeur: PSV
FOOTB_REM_S: No

Je seizoenskaart is een fysiek pasje. Op moment dat iemand zelf niet kan/wil gaan moet die pas dus naar iemand anders. Kunnen tal van redenen zijn waarom dat wellicht niet lukt. Stel je woont op n uur van eindhoven en de persoon aan wie je de kaart wil geven ook maar dan aan de andere kant dan moet diegene dus 2x 3uur rijden om de kaart te halen/ terug te brengen en naar de wedstrijd te gaan. Die afstand/tijd wordt zelfs groter wanneer dat niet precies voor/na de wedstrijd kan. Nog los van de benzinekosten niet echt prettig. Is het mogelijk om je seizoenskaart zelf te blokkeren en om te zetten naar een e-ticket voor een specifieke wedstrijd zodat je deze makkelijker kan doorgeven? Het grote probleem is natuurlijk het risico op doorverkoop op de zwarte markt.
Chucky
Vedette
Posts: 5511
Joined: 07 Sep 2018, 12:37
FOOTB_REM_S: No

Tomm wrote: 19 Apr 2024, 09:15 Je seizoenskaart is een fysiek pasje. Op moment dat iemand zelf niet kan/wil gaan moet die pas dus naar iemand anders. Kunnen tal van redenen zijn waarom dat wellicht niet lukt. Stel je woont op n uur van eindhoven en de persoon aan wie je de kaart wil geven ook maar dan aan de andere kant dan moet diegene dus 2x 3uur rijden om de kaart te halen/ terug te brengen en naar de wedstrijd te gaan. Die afstand/tijd wordt zelfs groter wanneer dat niet precies voor/na de wedstrijd kan. Nog los van de benzinekosten niet echt prettig. Is het mogelijk om je seizoenskaart zelf te blokkeren en om te zetten naar een e-ticket voor een specifieke wedstrijd zodat je deze makkelijker kan doorgeven? Het grote probleem is natuurlijk het risico op doorverkoop op de zwarte markt.
Je hebt tegenwoordig ook camera's waarmee je een foto kunt maken van het pasje ;)
MusicMaikel
Jeugdspeler
Posts: 34
Joined: 24 Jul 2023, 09:18
Clubvoorkeur: PSV
FOOTB_REM_S: No

Tomm wrote: 19 Apr 2024, 09:15 Is het mogelijk om je seizoenskaart zelf te blokkeren en om te zetten naar een e-ticket voor een specifieke wedstrijd zodat je deze makkelijker kan doorgeven?
Is al mogelijk op dit moment, als je naar PSV ticketing mailt krijg je een "dag-pas" terug.

EDIT: en blijkbaar ook via de balie van PSV Kaartverkoop: https://fandesk.PSV.nl/support/solution ... izoenkaart
User avatar
trouwepsvfan
Vedette
Posts: 8014
Joined: 11 Aug 2019, 14:50
Clubvoorkeur: PSV
FOOTB_REM_S: No

Tomm wrote: 19 Apr 2024, 09:15 Je seizoenskaart is een fysiek pasje. Op moment dat iemand zelf niet kan/wil gaan moet die pas dus naar iemand anders. Kunnen tal van redenen zijn waarom dat wellicht niet lukt. Stel je woont op n uur van eindhoven en de persoon aan wie je de kaart wil geven ook maar dan aan de andere kant dan moet diegene dus 2x 3uur rijden om de kaart te halen/ terug te brengen en naar de wedstrijd te gaan. Die afstand/tijd wordt zelfs groter wanneer dat niet precies voor/na de wedstrijd kan. Nog los van de benzinekosten niet echt prettig. Is het mogelijk om je seizoenskaart zelf te blokkeren en om te zetten naar een e-ticket voor een specifieke wedstrijd zodat je deze makkelijker kan doorgeven? Het grote probleem is natuurlijk het risico op doorverkoop op de zwarte markt.
Dit klopt niet wat je zegt. Als je een foto stuurt van je seizoenskaart met duidelijk die QR-code in beeld kan iemand die foto voor de lezer houden en dan kom je naar binnen. Ik heb op die manier regelmatig mensen (last minute) blij gemaakt met mijn plek
Strong and independent woman, parttime airfryer ambassadeur
Raw85
Meervoudig international
Posts: 1149
Joined: 04 Nov 2020, 14:40
FOOTB_REM_S: No

Balinho wrote: 18 Apr 2024, 23:30
Raw85 wrote: 18 Apr 2024, 21:54-
Wat stond daar?
"WE GAAN HET STADION SLOPEN"?
Vroeg me af hoe het met certificaathouders zat maar dat staat gewoon vrij duidelijk vermeld 😂 Die zijn uitgesloten van de no-show-regeling.
User avatar
29.04.2007
Nationale topspeler
Posts: 2148
Joined: 04 Nov 2020, 15:22
Clubvoorkeur: PSV
FOOTB_REM_S: No

Tomm wrote: 19 Apr 2024, 09:15 Je seizoenskaart is een fysiek pasje. Op moment dat iemand zelf niet kan/wil gaan moet die pas dus naar iemand anders. Kunnen tal van redenen zijn waarom dat wellicht niet lukt. Stel je woont op n uur van eindhoven en de persoon aan wie je de kaart wil geven ook maar dan aan de andere kant dan moet diegene dus 2x 3uur rijden om de kaart te halen/ terug te brengen en naar de wedstrijd te gaan. Die afstand/tijd wordt zelfs groter wanneer dat niet precies voor/na de wedstrijd kan. Nog los van de benzinekosten niet echt prettig. Is het mogelijk om je seizoenskaart zelf te blokkeren en om te zetten naar een e-ticket voor een specifieke wedstrijd zodat je deze makkelijker kan doorgeven? Het grote probleem is natuurlijk het risico op doorverkoop op de zwarte markt.
Ja, een mailtje naar PSV en je kan een ticket voor de specifieke wedstrijd krijgen. Dus ook bovenstaande is geen probleem.


Deze nieuwe regeling een dwangmiddel noemen, het is zo overdreven, haha. Ik moet voor een bepaalde datum mijn seizoenskaart weer betalen om te verlengen. Bah, dwang!!
These users thanked the author 29.04.2007 for the post (total 2):
danko-lazovicChucky
Post Reply