Het Philips Stadion

Dit is het forum voor stadionzaken.
Post Reply
User avatar
11 Tinus
Legende
Posts: 15339
Joined: 09 Oct 2020, 00:00
Clubvoorkeur: Philips
FOOTB_REM_S: No

Gestelnaar wrote: 19 Apr 2024, 09:10 Geloof er niks van dat PSV je gelijk op de wachtlijst zet als je meer dan 3x een no-show bent.
Waarschijnlijk gewoon een manier om mensen te bewegen de kaart door te geven/in resale te zetten. Excessen kunnen ze dan via deze voorwaarden aanpakken.
Als er gemiddeld 500 no shows zijn per wedstrijd × 17 wedstrijden en x 2,5 keer opbrengsten van de resale/horeca gaat het al snel over 700k extra opbrengsten voor de club. Gaat nog wel een stuk vouchers af natuurlijk. Maar ik denk dat het er fors meer dan 500 gemiddeld zijn.

Dus dat PSV een voller stadion wil is ook wel uit financieel oogpunt.
User avatar
Fanatic-U-s
Internationale topspeler
Posts: 4308
Joined: 17 Oct 2017, 00:00
Clubvoorkeur: PSV
Favoriete speler: Fredrik Oppegård
FOOTB_REM_S: No

deninho32 wrote: 19 Apr 2024, 08:00 Om 14 keer te komen van de 17 of om je kaart in de resale te gooien als je niet komt, leek me vrij duidelijk. Zoals @Armada al aangaf is dat voor mensen die bijvoorbeeld chronisch ziek zijn een enorme kutregel. Maar ook voor anderen vind ik het een vorm van dwang.
Waarom is het voor die mensen een kutregel? Wat houden ze minder over dan hiervoor? En wat voor baat hebben ze bij het wel leeg laten van hun stoel? Want dat is waar het hier om gaat. Vullen die hap.
These users thanked the author Fanatic-U-s for the post (total 2):
VTheManBromalho
Ex unitate vires
User avatar
deninho32
Site Admin
Posts: 16178
Joined: 25 Aug 2017, 11:14
Clubvoorkeur: PSV
Favoriete speler: Vinnie Jones
FOOTB_REM_S: No

Fanatic-U-s wrote: 19 Apr 2024, 09:59
deninho32 wrote: 19 Apr 2024, 08:00 Om 14 keer te komen van de 17 of om je kaart in de resale te gooien als je niet komt, leek me vrij duidelijk. Zoals @Armada al aangaf is dat voor mensen die bijvoorbeeld chronisch ziek zijn een enorme kutregel. Maar ook voor anderen vind ik het een vorm van dwang.
Waarom is het voor die mensen een kutregel? Wat houden ze minder over dan hiervoor? En wat voor baat hebben ze bij het wel leeg laten van hun stoel? Want dat is waar het hier om gaat. Vullen die hap.
Als je pas op het laatste moment moet beslissen dat het niet gaat die dag, heb je geen tijd meer voor de resale en krijg je dus strafpunten van de juf.
Wie zichzelf spaart krijgt nooit rente. ~ Cor van Hout
Fedeli sono i cani. ~ Salvatore Riina
MusicMaikel
Jeugdspeler
Posts: 34
Joined: 24 Jul 2023, 09:18
Clubvoorkeur: PSV
FOOTB_REM_S: No

deninho32 wrote: 19 Apr 2024, 10:00
Fanatic-U-s wrote: 19 Apr 2024, 09:59

Waarom is het voor die mensen een kutregel? Wat houden ze minder over dan hiervoor? En wat voor baat hebben ze bij het wel leeg laten van hun stoel? Want dat is waar het hier om gaat. Vullen die hap.
Als jenpas op jhet laatste moment moet beslissen dat het niet gaat die dag, heb je geen tijd meer voor de resale en krijg je dus strafpunten van de juf.
PSV heeft aangegeven dat het niet uit maakt of je kaart verkoopt of niet, zolang jij hem maar in de resale gezet hebt.

https://www.PSV.nl/ticketinfo/seizoen-c ... owregeling

"Wanneer is een stoeltje bezet?

Als je zelf aanwezig bent.
Als je de plaats hebt uitgeleend aan een andere PSV-supporter.
Als de plaats is aangeboden via resale, verkocht of niet."
Last edited by MusicMaikel on 19 Apr 2024, 10:03, edited 1 time in total.
User avatar
Fanatic-U-s
Internationale topspeler
Posts: 4308
Joined: 17 Oct 2017, 00:00
Clubvoorkeur: PSV
Favoriete speler: Fredrik Oppegård
FOOTB_REM_S: No

deninho32 wrote: 19 Apr 2024, 10:00
Fanatic-U-s wrote: 19 Apr 2024, 09:59

Waarom is het voor die mensen een kutregel? Wat houden ze minder over dan hiervoor? En wat voor baat hebben ze bij het wel leeg laten van hun stoel? Want dat is waar het hier om gaat. Vullen die hap.
Als jenpas op jhet laatste moment moet beslissen dat het niet gaat die dag, heb je geen tijd meer voor de resale en krijg je dus strafpunten van de juf.
En dat komt vaker dan 3 op de 17 voor?

Problemen zoeken die er niet zijn, omdat er iets verandert.
Ex unitate vires
User avatar
Gestelnaar
Nationale topspeler
Posts: 1689
Joined: 20 Sep 2017, 00:00
Clubvoorkeur: Philips Sport Vereniging
FOOTB_REM_S: No

11 Tinus wrote: 19 Apr 2024, 09:47
Gestelnaar wrote: 19 Apr 2024, 09:10 Geloof er niks van dat PSV je gelijk op de wachtlijst zet als je meer dan 3x een no-show bent.
Waarschijnlijk gewoon een manier om mensen te bewegen de kaart door te geven/in resale te zetten. Excessen kunnen ze dan via deze voorwaarden aanpakken.
Als er gemiddeld 500 no shows zijn per wedstrijd × 17 wedstrijden en x 2,5 keer opbrengsten van de resale/horeca gaat het al snel over 700k extra opbrengsten voor de club. Gaat nog wel een stuk vouchers af natuurlijk. Maar ik denk dat het er fors meer dan 500 gemiddeld zijn.

Dus dat PSV een voller stadion wil is ook wel uit financieel oogpunt.
Ik zeg toch ook nergens dat ik het niet snap haha. Sterker nog, ik ben het er volledig mee eens.
Alleen ik verwacht niet dat je bij meer dan 3 'no-shows' gelijk je seizoenkaart kwijt bent.
These users thanked the author Gestelnaar for the post:
Grasmat
User avatar
Juancho
Mister PSV
Posts: 26304
Joined: 25 Aug 2017, 19:23
Clubvoorkeur: PSV
FOOTB_REM_S: No

Dat er serieus gesproken wordt over dwang is vrij bizar hoor. En ik maar denken dat we er allemaal alles aan willen doen om naar onze mooie club te kunnen. Mooi excuses om van huis te gaan. En die incidentele keren dat je niet kan maak je er een vriend, familielid of mede PSV supporter erg blij mee. Mooi toch?

En die gasten waarbij het nirt incidenteel is... Die mogen sowieso lekker thuis blijven en hun SCC inleveren als ze anderen het plezier bij onze mooie club niet gunnen. Dat is pas kil gedrag en doen ze maar lekker in Amsterdam.

Dat zeggende, ik zou het super slap van PSV vinden als ze na invoering dit niet controleren. Dan kan easy met een inchecken systeempje dus laat dan ook gelijk zien dat het serieus is. Ander schiet je er natuurlijk geen ruk mee op.
These users thanked the author Juancho for the post (total 6):
MusicMaikelSKERLAJandeVakantiemanDeEintovenaardanko-lazovicYkhim
“Trance is my Sanctuary where Emotions, Freedom and Spirituality meet”
Chucky
Vedette
Posts: 5511
Joined: 07 Sep 2018, 12:37
FOOTB_REM_S: No

Juancho PSV gaat dit op zeker controleren en het is ook heel makkelijk, geautomatiseerd te monitoren.
These users thanked the author Chucky for the post (total 2):
MusicMaikelJuancho
User avatar
psvgouda
Vedette
Posts: 9682
Joined: 13 Apr 2021, 18:07
Clubvoorkeur: Nou ja! Wanne vraag
Favoriete speler: Ismael Saibaasie
FOOTB_REM_S: No

Chucky wrote: 19 Apr 2024, 11:12 @Juancho PSV gaat dit op zeker controleren en het is ook heel makkelijk, geautomatiseerd te monitoren.
Maar natuurlijk is dat gemakkelijk te controleren: een paar seizoenen geleden kreeg je toch een overzichtje bij hoeveel wedstrijden 'JIJ aanwezig was', hoe vaak 'JIJ Luuk zag scoren' etc. Weten ze allang dus. Vergt wellicht alleen een kleine aanpassing in het privacy reglement, maar zelfs dat is geen hobbel.
Edit: overigens is het wel irritant hoeveel mensen hier menen te kunnen oordelen over andermans situatie vwb de 'aanwezigheidsplicht'. Dat er wordt opgetreden tegen no-shows die' uit luxe' wedstrijden voorbij laten gaan is geen slechte zaak, maar om het allemaal zo te generaliseren ...:think:
Last edited by psvgouda on 19 Apr 2024, 11:27, edited 1 time in total.
User avatar
deninho32
Site Admin
Posts: 16178
Joined: 25 Aug 2017, 11:14
Clubvoorkeur: PSV
Favoriete speler: Vinnie Jones
FOOTB_REM_S: No

Fanatic-U-s wrote: 19 Apr 2024, 10:01
deninho32 wrote: 19 Apr 2024, 10:00

Als jenpas op jhet laatste moment moet beslissen dat het niet gaat die dag, heb je geen tijd meer voor de resale en krijg je dus strafpunten van de juf.
En dat komt vaker dan 3 op de 17 voor?

Problemen zoeken die er niet zijn, omdat er iets verandert.
Ik denk dat er zeker gevallen zijn waar dat vaker dan 3x voorkomt. Als ik bijvoorbeeld een dikke Crohn aanval krijg op die dag wordt het echt niks. Kan 1x per maand voorkomen, maar ook 4x per week, weet je nooit van tevoren.
Wie zichzelf spaart krijgt nooit rente. ~ Cor van Hout
Fedeli sono i cani. ~ Salvatore Riina
User avatar
11 Tinus
Legende
Posts: 15339
Joined: 09 Oct 2020, 00:00
Clubvoorkeur: Philips
FOOTB_REM_S: No

Naast mij op RR zaten mensen met 2 kaarten die in 6 of 7 verschillende samenstellingen een heel jaar netjes elkaar afwisselden. Dat is ook een oplossing voor die mensen die niet elke week kunnen/willen gaan. Maar ik ken ook mensen die zeggen met trots dat ze niet gaan omdat het 'maar' Heracles is of dat het te koud is in december/januari of dat het toch nergens meer om gaat. Zelfs dan zit je met die 3x nog aan de goede kant van de streep. Als je het nog bonter maakt dan vind ik ook dat het 'recht' om nog voor 30 jaar te verlengen wat uit verhouding is als je ziet hoeveel mensen dolgraag een keer willen gaan. En let op, die prijzen zijn niet 1/17e van een seizoenskaart maar gewoon minimaal dubbel en soms wel 2,5x 1/17e. Vak RR was bv 31 euro omgerekend per wedstrijd maar die gaan er voor 60 tot 75 eruit in de verkoop.

Daarnaast is het een kwestie van tijd voordat de wedstrijden van PSV naar meer ongebruikelijke tijdstippen gaan. In heel Europa spelen CL teams al vaker op vrijdagavond, misschien komt er zelfs wel een dubbel slot op vrijdagavond voor ED wedstrijden. Maar ook op zondagavond en zelfs maandagavond is het niet ondenkbaar dat we daar vaker naartoe moeten verhuizen. Ook met de nieuwe CL opzet wordt het wellicht voor de ED interessanter om ergens nog een extra midweek in te plannen.

De tijden dat je een seizoenskaart had en 13x op zaterdagavond een thuiswedstrijd had en 3 a 4 keer op zondagmiddag is niet meer.
User avatar
trouwepsvfan
Vedette
Posts: 8014
Joined: 11 Aug 2019, 14:50
Clubvoorkeur: PSV
FOOTB_REM_S: No

deninho32 wrote: 19 Apr 2024, 11:23
Fanatic-U-s wrote: 19 Apr 2024, 10:01

En dat komt vaker dan 3 op de 17 voor?

Problemen zoeken die er niet zijn, omdat er iets verandert.
Ik denk dat er zeker gevallen zijn waar dat vaker dan 3x voorkomt. Als ik bijvoorbeeld een dikke Crohn aanval krijg op die dag wordt het echt niks. Kan 1x per maand voorkomen, maar ook 4x per week, weet je nooit van tevoren.
Volgens mij kun je echt die kaarten nog tot heel kort van te voren in de re-sale gooien, zelfs op de dag van de wedstrijd nog. Dus als je dan sochtends je aanval hebt, is er nog steeds niks aan de hand?
These users thanked the author trouwepsvfan for the post:
SKERLA
Strong and independent woman, parttime airfryer ambassadeur
User avatar
Grasmat
Lid van verdienste
Posts: 25115
Joined: 25 Aug 2017, 12:21
Clubvoorkeur: PSV
Favoriete speler: Dn Flamingo
FOOTB_REM_S: No

Ze kunnen sowieso niets maken waar iedereen het 100% mee eens is. Ik denk dat dit de beste manier is waarbij redelijk geschipperd is om zo veel mensen tevreden te houden. Dus dat niet iedereen hier blij mee is zou PSV uiteindelijk naast zich neer moeten leggen. Je kunt het toch niet voor iedereen goed doen.
These users thanked the author Grasmat for the post:
MusicMaikel
User avatar
deninho32
Site Admin
Posts: 16178
Joined: 25 Aug 2017, 11:14
Clubvoorkeur: PSV
Favoriete speler: Vinnie Jones
FOOTB_REM_S: No

trouwepsvfan wrote: 19 Apr 2024, 11:27
deninho32 wrote: 19 Apr 2024, 11:23
Ik denk dat er zeker gevallen zijn waar dat vaker dan 3x voorkomt. Als ik bijvoorbeeld een dikke Crohn aanval krijg op die dag wordt het echt niks. Kan 1x per maand voorkomen, maar ook 4x per week, weet je nooit van tevoren.
Volgens mij kun je echt die kaarten nog tot heel kort van te voren in de re-sale gooien, zelfs op de dag van de wedstrijd nog. Dus als je dan sochtends je aanval hebt, is er nog steeds niks aan de hand?
Meestal komen die aanvallen pas na het avondeten ;)
Wie zichzelf spaart krijgt nooit rente. ~ Cor van Hout
Fedeli sono i cani. ~ Salvatore Riina
D.Millpants
Nationale topspeler
Posts: 2036
Joined: 29 Jun 2022, 12:49
Clubvoorkeur: PSV
Favoriete speler: Van Nistelrooij
FOOTB_REM_S: No

deninho32 wrote: 19 Apr 2024, 11:36
trouwepsvfan wrote: 19 Apr 2024, 11:27

Volgens mij kun je echt die kaarten nog tot heel kort van te voren in de re-sale gooien, zelfs op de dag van de wedstrijd nog. Dus als je dan sochtends je aanval hebt, is er nog steeds niks aan de hand?
Meestal komen die aanvallen pas na het avondeten ;)
Niet eten op wedstrijddagen is dus de oplossing. Geen dank :L
User avatar
Tomm
Vedette
Posts: 5270
Joined: 01 Feb 2018, 00:00
Clubvoorkeur: PSV
FOOTB_REM_S: No

29.04.2007 trouwepsvfan Chucky MusicMaikel Zelf nooit nodig gehad dus had er ook verder nooit over nagedacht maar dat gaat dus op meerdere manieren en vrij eenvoudig. Goed dat dus geen probleem/excuus van iemand kan zijn. Prima dat ze het systeem invoeren om de bezetting omhoog te krijgen. Alleen nog even óf meer dan 3 wedstrijden maximaal óf gewoon 1/17 en ik denk dat je een eerlijke regeling hebt. En dat komt van iemand die er waarschijnlijk niet tot zeer sporadisch gebruik van gaat maken.
These users thanked the author Tomm for the post:
29.04.2007
User avatar
Fanatic-U-s
Internationale topspeler
Posts: 4308
Joined: 17 Oct 2017, 00:00
Clubvoorkeur: PSV
Favoriete speler: Fredrik Oppegård
FOOTB_REM_S: No

deninho32 wrote: 19 Apr 2024, 11:23
Fanatic-U-s wrote: 19 Apr 2024, 10:01

En dat komt vaker dan 3 op de 17 voor?

Problemen zoeken die er niet zijn, omdat er iets verandert.
Ik denk dat er zeker gevallen zijn waar dat vaker dan 3x voorkomt. Als ik bijvoorbeeld een dikke Crohn aanval krijg op die dag wordt het echt niks. Kan 1x per maand voorkomen, maar ook 4x per week, weet je nooit van tevoren.
En in je omgeving is er niemand die wilt gaan? Wij krijgen ooit anderhalf uur voor de wedstrijd alsnog mensen geregeld, paar belletjes en het is goed. Want wij gunnen dat anderen, en wij willen PSV daarin supporten.
Ex unitate vires
User avatar
deninho32
Site Admin
Posts: 16178
Joined: 25 Aug 2017, 11:14
Clubvoorkeur: PSV
Favoriete speler: Vinnie Jones
FOOTB_REM_S: No

Nee, niemand eigenlijk. En daarnaast vind ik dat dat niet zou hoeven als ik gewoon netjes heb betaald voor een heel jaar.
These users thanked the author deninho32 for the post:
Vanthaman18
Wie zichzelf spaart krijgt nooit rente. ~ Cor van Hout
Fedeli sono i cani. ~ Salvatore Riina
loginnaam
Internationale topspeler
Posts: 3382
Joined: 10 Nov 2019, 08:06
FOOTB_REM_S: No

deninho32 wrote: 19 Apr 2024, 13:23 Nee, niemand eigenlijk. En daarnaast vind ik dat dat niet zou hoeven als ik gewoon netjes heb betaald voor een heel jaar.
Dat hoef je ook niet te doen, alleen loop je dan kans dat PSV een jaar later zegt dat je je centjes in je zak mag houden, omdat ze liever de centjes van iemand anders hebben.
danko-lazovic
Meervoudig international
Posts: 1302
Joined: 04 Aug 2021, 16:04
Clubvoorkeur: PSV
FOOTB_REM_S: No

deninho32 wrote: 19 Apr 2024, 13:23 Nee, niemand eigenlijk. En daarnaast vind ik dat dat niet zou hoeven als ik gewoon netjes heb betaald voor een heel jaar.
Ik vind dit zo egoïstisch. Maargoed volgensmij heb ik dat gister ook al duidelijk gemaakt. Je hebt er zelf 0.0 last van om je kaart aan te bieden via de resale als je niet kan, je helpt de club, je bevordert de sfeer in een stadion en het belangrijkste je geeft een medesupporter de kans om een wedstrijdje te gaan.
These users thanked the author danko-lazovic for the post (total 4):
SKERLAVTheManJuancho1913PSV.
Hartig Woordje
Bankzitter
Posts: 253
Joined: 04 Nov 2020, 15:20
FOOTB_REM_S: No

Volgens mij verdient een dergelijk controversieel onderwerp een eigen topic. Kunnen we hier rustig op onze nagels bijten tot de eerste geluiden over de invulling van de stadionuitbreiding binnen sijpelen....
User avatar
Fanatic-U-s
Internationale topspeler
Posts: 4308
Joined: 17 Oct 2017, 00:00
Clubvoorkeur: PSV
Favoriete speler: Fredrik Oppegård
FOOTB_REM_S: No

Derde ring let's go.
Ex unitate vires
User avatar
Juancho
Mister PSV
Posts: 26304
Joined: 25 Aug 2017, 19:23
Clubvoorkeur: PSV
FOOTB_REM_S: No

danko-lazovic wrote: 19 Apr 2024, 13:50
deninho32 wrote: 19 Apr 2024, 13:23 Nee, niemand eigenlijk. En daarnaast vind ik dat dat niet zou hoeven als ik gewoon netjes heb betaald voor een heel jaar.
Ik vind dit zo egoïstisch. Maargoed volgensmij heb ik dat gister ook al duidelijk gemaakt. Je hebt er zelf 0.0 last van om je kaart aan te bieden via de resale als je niet kan, je helpt de club, je bevordert de sfeer in een stadion en het belangrijkste je geeft een medesupporter de kans om een wedstrijdje te gaan.
Welkom in NL.
“Trance is my Sanctuary where Emotions, Freedom and Spirituality meet”
PSV90
Nationale topspeler
Posts: 2965
Joined: 05 Dec 2017, 00:00
FOOTB_REM_S: No

Ik denk voor de enkeling voor wie het (bijvoorbeeld vanwege ziekte) met enige regelmaat echt niet mogelijk is om zijn kaart in de resale aan te bieden PSV ook best een uitzondering zou maken als die zich melden met hun verhaal.

Ik zou Deninho niet egoïstisch willen noemen gezien al het werk dat hij vrijwillig in dit forum stopt. Hij heeft vooral gewoon een hekel aan dingen waarvan hij het idee heeft dat die hem opgelegd worden.

Wat hij naar mijn mening uit het oog verliest is dat er meestal consequenties zitten aan je eigen 'vrijheden'. Je 'dwingt' namelijk ook iemand anders om niet naar PSV te gaan door je kaart niet uit te lenen of in de resale aan te bieden. Zolang er meer animo als plekken zijn is dat de realiteit.

PSV moet gewoon zorgen dat het in de resale aanbieden gemakkelijk is en dat mensen daar ook last-minute nog gebruik van kunnen maken (zowel aanbod als vraag). Misschien dat je beloning wel groter moet zijn als je je kaart ruimer van tevoren in de resale zet, zonder het al te complex te maken.
danko-lazovic
Meervoudig international
Posts: 1302
Joined: 04 Aug 2021, 16:04
Clubvoorkeur: PSV
FOOTB_REM_S: No

PSV90 wrote: 19 Apr 2024, 14:14 Ik denk voor de enkeling voor wie het (bijvoorbeeld vanwege ziekte) met enige regelmaat echt niet mogelijk is om zijn kaart in de resale aan te bieden PSV ook best een uitzondering zou maken als die zich melden met hun verhaal.

Ik zou Deninho niet egoïstisch willen noemen gezien al het werk dat hij vrijwillig in dit forum stopt. Hij heeft vooral gewoon een hekel aan dingen waarvan hij het idee heeft dat die hem opgelegd worden.

Wat hij naar mijn mening uit het oog verliest is dat er meestal consequenties zitten aan je eigen 'vrijheden'. Je 'dwingt' namelijk ook iemand anders om niet naar PSV te gaan door je kaart niet uit te lenen of in de resale aan te bieden. Zolang er meer animo als plekken zijn is dat de realiteit.

PSV moet gewoon zorgen dat het in de resale aanbieden gemakkelijk is en dat mensen daar ook last-minute nog gebruik van kunnen maken (zowel aanbod als vraag). Misschien dat je beloning wel groter moet zijn als je je kaart ruimer van tevoren in de resale zet, zonder het al te complex te maken.
Log in op PSV.nl/ticketaccount om te kijken welke wedstrijd(en) je kunt instellen voor resale. Het aanbieden en verkopen via resale kan tot 2 uur voor aanvang van de wedstrijd.

“Korter” voor een wedstrijd kan ook niet, dan gaan de systemen in de war raken. Dan zal ik bij wijze van spreken als ik zelf al binnne ben mijn kaart nog kunnen aanbieden voor de resale.

Het verbaast mij echt hoeveel mensen “vallen” over wat je terugkrijgt als je een plek aanbiedt voor de resale. Wat mij betreft stoppen ze alles was ze met resale verdienen in verbetering in het stadion. Als het voor jou echt verschil maakt of je 1/20 of 1/17 terugkrijgt.. tja. Dat verbaast mij wel. Nogmaals, ik vind het al top dat PSV de resale stimuleert. Zoals eerder vermeldt kan dit bedrag ook gebruiken bij aanschaf van je ticket/seizoenkaart het jaar daarop.

Hoe ik het zie doe je het, zoals hierboven al beschreven, vooral dat medesuppoeters een wedstrijd kunnen bezoeken en om de sfeer in het stadion te bevorderen. Gun het iemand anders als je zelf niet kan gaan.

Iedereen haalt Vitesse aan. Dat is terecht. Maar het is heel dit seizoen schrijnend als je ziet hoe vol ons stadion zit. Ik denk dat er echt amper meer plekken te zien zijn op een paar vingers te tellen zijn. Het doet mij soms aan de coronaperiode denken, dat het stadion 2/3 gevuld mocht zijn.
These users thanked the author danko-lazovic for the post:
29.04.2007
Post Reply