Transferwindow 2024/25

Bespreek hier alle inkomende PSV-transfers, gewenste transfers en transfergeruchten.
Post Reply
User avatar
Garnaal
Basisspeler
Posts: 429
Joined: 30 Aug 2021, 18:55
Clubvoorkeur: PSV
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Trixm wrote: 20 Apr 2024, 08:32
Garnaal wrote: 19 Apr 2024, 22:41 Je moest is weten hoeveel shirtjes er zijn verkocht met Lozano achterop. Ik zeg 'je moest is weten' omdat ik zelf niet weet hoeveel en nu wel nieuwsgierig ben.

Dus, wie weet hoeveel shirtjes dat zijn?
Je moest is weten?
Is toch goed genederlandst?
User avatar
SKERLA
Legende
Posts: 10,697
Joined: 26 Aug 2017, 14:22
Favoriete speler: Peet Scheefbril
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Armada wrote: 20 Apr 2024, 21:59
Heruone wrote: 20 Apr 2024, 21:55 Gast boeie. Tieten zijn tieten :mrgreen:
Ik begin steeds meer in te zien dat ik heel moeilijk doe over vanalles maar ja… ik meen het wel!
Neptieten zijn lilluk.
These users thanked the author SKERLA for the post:
Armada
User avatar
Hatseflats
Vedette
Posts: 9,166
Joined: 16 May 2019, 17:36
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Olai wrote: 20 Apr 2024, 22:36 Ik heb begrepen dat Wellenreuther een lage afkoopsom in z´n (kortlopende) contract heeft staan.
Was al bekend hier! :)
User avatar
TylerDurdn
Internationale topspeler
Posts: 3,265
Joined: 12 Aug 2018, 00:00
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Armada wrote: 20 Apr 2024, 21:54
TylerDurdn wrote: 20 Apr 2024, 21:51

Die p.s. is toch niet nodig! Zelfs Stevie fucking Wonder ziet dat die jetsers wat geholpen zijn.
Verder een prettige verfraaiing voor op de tribune, zie ik toch liever dan een ''leipe drerrie'' in een zwarte capuchon.
Ok. Excuses voor de overbodigheid.

Misschien komt het door mijn stiekeme verliefdheid richting Santiago’s Karin, dat ik dit type inferieur acht. Mea culpa (dit keer wel!).
Ik zeg ook niet dat ze beter is dan Karin, maar ze is wel een prima aanwinst voor de tribune.
Jur1913
Internationale topspeler
Posts: 3,831
Joined: 28 Jan 2022, 17:08
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Armada wrote: 20 Apr 2024, 22:03
Standbeeld wrote: 20 Apr 2024, 22:01
En bedankt. Wel veel tekst.
Gewoon ja knikken en doen alsof je luistert
User avatar
Heruone
Lid scoutingsteam
Posts: 8,164
Joined: 25 Aug 2017, 00:00
Clubvoorkeur: PSV
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Ook als reactie op Lente
Menno1 wrote: 20 Apr 2024, 19:10
Heruone wrote: 20 Apr 2024, 15:23 Stuk context over Wellenreuther. Benitez is natuurlijk een super keeper voor ons, maar mocht hij aankomende zomer vertrekken, is het vinden van een ander soort type keeper echt wel gewenst.

https://www.vi.nl/pro/analyse/arne-slot ... per-keeper
Vind jij het inruilen van een bewezen shot stopper als Benitez voor een meevoetballende keeper het echt waard? Ik vind onze opbouw eigenlijk best prima, zeker met zoveel voetbal in ons team met Boscagli, Dest, Veerman en Schouten.


Met Drommel heb je zo’n keeper al in huis. Maar om die nou als eerste keeper in te zetten zie ik liever niet gebeuren al is hij lang niet slecht als iedereen schijnt te denken.

Maar heb liever een keeper die 6-7 goals per jaar minder weet te voorkomen, zeker omdat nogmaals onze opbouw prima is.
Ja, ik vind het dat wel waard. Laat ik de vraag ook gelijk terugkoppelen. Op het moment dat we over veldspelers praten - centrale verdedigers, middenvelders, backs, aanvallers, etc. - hebben we het altijd gelijk over type profielen en/of zij passen binnen het tactische template dat heerst onder de trainer. Waarom zou dat voor keepers niet anders zijn? Het idee dat een keeper puur ballen tegen moet houden, is wmb outdated en grovelijk overschat.

Ik vind Benitez voor PSV begrippen een goede keeper. Het is vooral een hele all-round keeper. Hij blinkt echt uit in de 1 op 1. Voor de rest is hij overal prima. Ik denk dat je binnen die resterende categorieën afzonderlijk best betere keepers kan vinden die haalbaar zijn voor PSV, maar dat het heel erg lastig wordt om een keeper te vinden die op daadwerkelijke alle categorieën beter is dan Benitez. Tegelijkertijd denk ik dat als je het hebt over optimalisatie en wat voor keeper je zoekt (met bijbehorende eigenschappen) binnen de visie van Bosz, er dus ruimte is voor verbetering.

Dan praat je over de opbouw van achteruit op het moment dat die via de keeper verloopt en/of situaties waarbij de keeper daarin een actieve rol speelt. Ook het bespelen van de ruimtes achter de laatste linie kan wmb echt beter. Ik zag hierboven dat geschetst werd dat Benitez een goede meevoetballende keeper is. Dat is niet waar. Benitez is aan de bal niet slecht. Zijn traptechniek/passzuiverheid is prima. Maar waar bij hem het grote issue zit, is dat hij o.a. het inzicht mist.

De invloed van een voetballende keeper in de opbouw is namelijk simpele wiskunde. Je speelt in principe 11 tegen 10, waarbij tegenstanders vaak centraal achterin een extra mannetje vrij willen houden. Daardoor speel je op papier als je het een beetje imagineert 11 tegen 9. Met het groot en breed maken van het veld en tegenstanders die op een gegeven moment in de zone verdedigen (etc.), ontstaan daardoor vrijwel altijd ruimtes voorwaarts. Het lastige als keeper zijnde is alleen dat je enkel vooruit kan spelen. Als tegenstander kan je daar weer op anticiperen vanuit je pressing. Tegelijkertijd speel je in theorie dus 11 tegen 9 (of 11 tegen 10 als de tegenstander meer 1 op 1 gaat spelen) dus er moet ergens een overtal situatie te creëren zijn. Het exploiteren daarvan is logischerwijs een kat en muis spel. Eigenschappen als kalmte aan de bal, het durven uitstellen van de pass, het zien van de oplossing/vrije man (driehoekje), maar ook functionele schijnbewegingen maken om ervoor te zorgen dat tegenstanders fouten maken in de pressing (twijfelen of verkeerd uitstappen) of de pressingtrigger afbreken, zijn daarvoor essentieel. Dat zijn allemaal eigenschappen waar Benitez imo moeite mee heeft.

Nu heerst er natuurlijk vaak het narratief dat 'voetballende keepers' minder zijn als 'shot stopper', maar ook dat is natuurlijk niet geheel waar. Het zijn vooral andere type keepers. Wat uitleg vanuit dat artikel om het mijzelf wat makkelijker te maken:
Ook uit andere statistieken blijkt hoe proactief Wellenreuther en Bijlow hun rol invullen. Ze voeren van alle doelmannen hun acties gemiddeld het verst van de doellijn uit (circa twintig meter daarvoor), noteren de meeste acties buiten het strafschopgebied en stoppen procentueel de meeste voorzetten. De goalies van Feyenoord beschikken over een werkterrein dat duidelijk groter is dan hun vijfmetergebied.

Deze agressieve stijl van de doelspelers draagt bij aan het lage aantal doelpogingen dat Feyenoord te verwerken krijgt. De Rotterdammers hebben in de Eredivisie tegenstanders pas 222 keer laten schieten. PSV is het enige team (247 doelpogingen tegen) dat enigszins bij die aantallen in de buurt komt.

Dat valt niet geheel los te zien van de stijl van de keepers, die liever voorkomen dan genezen.
In bovenstaand moment voorkomt Wellenreuther bijvoorbeeld een vrije doortocht, door zijn spelinzicht en lef te benutten. Voor tegenstanders is het om deze reden lastig om de grote ruimtes achter de laatste lijn van Feyenoord te vinden.

Elke wedstrijd zijn voorbeelden te vinden waarin Wellenreuther zijn verdedigers helpt door actief te participeren in de pressie.
Vooral bij offensieve spelhervattingen van Feyenoord neemt hij deze rol op zich. Door zijn proactieve stijl wint Wellenreuther per wedstrijd gemiddeld bijna elf keer (10,7) het balbezit terug voor zijn elftal, ook Bijlow komt boven de tien veroveringen (10,1) per duel uit. Dat is meer dan de andere keepers uit de topvijf. Walter Benítez (6,3), Mathew Ryan (9,1), Lars Unnerstall (9,1) en Diant Ramaj (9,5) heroveren allemaal minder vaak de bal dan Bijlow en Wellenreuther.
Wellenreuther doorbreekt niet alleen de eerste linie van Fortuna Sittard met een pass. Hij geeft met een armbeweging ook direct aan waar de vrije man te vinden is: aan de zijkant. Dat toont aan hoe comfortabel de 28-jarige sluitpost is in dit soort situaties. Wellenreuther begrijpt de bedoeling van positiespel: richting het doel van de tegenstander komen, door linies te doorbreken en vrije spelers te bereiken.

Met die eigenschappen is Wellenreuther zeer geschikt voor het voetbal dat Slot bij Feyenoord speelt. Hij draagt als sweeper keeper veel meer bij dan een simpele blik op zijn data als schotenstopper doet vermoeden.
Ook als je kijkt data-wise is dit trouwens terug te zien. Hierboven werden al wat statistieken genoemd, maar om nog wat meer context te geven: Bijlow, Wellenreuther, Ryan, Unnerstall, Ramaj en Vaessen hebben allemaal meer defensive actions outside the penalty area. Hun gemiddelde distance van de goal van alle defensieve actions ligt ook hoger dan die van Benitez (op Vaessen na). En op Unnerstall na scoren zij ook allemaal significant hoger in crosses stopped (zie onderstaande site voor alle data).

https://fbref.com/en/comps/23/keepersad ... isie-Stats

Uiteindelijk is Benitez gewoon een prima keeper. Daar hoeft wmb geen twijfel over te bestaan. Als hij nog een jaar bij PSV blijft, mogen we ons wmb gerust in de handen klappen. Maar mocht hij vertrekken, zou ik idd gaan kijken naar een ander soort keeper. Dan kan je nog dominanter gaan spelen. En ook niet in de laatste plaats, omdat ik denk dat een vergelijkbaar type profiel (vrij all-round) van hetzelfde niveau vrij lastig te halen is voor ons.
11 Tinus wrote: 20 Apr 2024, 19:36Dat is mijn inziens precies wat Benitez is maar Wellenreuther eigenlijk ook. Iets beter nog met de ruimte voor hem.
Benitez is echt wel degelijk een heel ander type keeper dan Wellenreuther.
Toch hebben Bijlow en Wellenreuther waarde gehad voor Feyenoord. Alleen is hun stijl anders dan die van Benítez. Zij zijn de beste in het voorkomen van doelgevaar, in plaats van het reddend optreden op de lijn.
Aldus VI Pro om het mijzelf weer eens makkelijker te maken ;)
These users thanked the author Heruone for the post (total 4):
Menno1LentePSV_HaarlemRen Höek
Coming together is a beginning; keeping together is progress; working together is success. ~ Henry Ford
Menno1
Legende
Posts: 16,064
Joined: 25 Aug 2017, 00:00
Clubvoorkeur: PSV
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Dank je. Zou je Drommel doorschuiven mocht Benitez vertrekken?
Hartig Woordje
Bankzitter
Posts: 253
Joined: 04 Nov 2020, 15:20
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Misschien denk ik te simpel maar ligt het ook niet heel erg aan de tegenstand wat de ideale keeper bepaald? Als je de eredivisie als uitgangspunt beschouwd, dus nauwelijks druk op je verdediging, dan heb je misschien meer in de voetballer op doel. Maar in de CL sta je veel meer onder druk, heb je veel meer aan een keeper die op de lijn en in duels wint.

Ik zou dus altijd voor een Benitez kiezen, simpelweg omdat de relatieve (lees:financiële) meerwaarde groter is dan die van een keeper die je het voetbal in dominantie makkelijker maakt.
User avatar
Heruone
Lid scoutingsteam
Posts: 8,164
Joined: 25 Aug 2017, 00:00
Clubvoorkeur: PSV
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Menno1 wrote: 21 Apr 2024, 04:16 Dank je. Zou je Drommel doorschuiven mocht Benitez vertrekken?
Ik weet niet hoe hij zich ontwikkeld heeft, want hij heeft de afgelopen twee seizoenen amper gespeeld. Dus om daar een antwoord op te geven: geen idee. Maar het lijkt mij het meest logisch dat Drommel uiteindelijk verkocht gaat worden. Ook gezien de geluiden die Elfrink en Timmer al maanden schrijven. En dat is dan misschien ook wel gelijk het antwoord op je vraag.
Coming together is a beginning; keeping together is progress; working together is success. ~ Henry Ford
User avatar
ShovingNE2
Site Admin
Posts: 29,749
Joined: 25 Aug 2017, 11:11
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Armada wrote: 20 Apr 2024, 21:54mijn stiekeme verliefdheid richting Santiago’s Karin
😡😡😡

Ik zag haar eerst!!
"When it comes to luck, you create your own" - Bruce Springsteen
User avatar
ShovingNE2
Site Admin
Posts: 29,749
Joined: 25 Aug 2017, 11:11
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Menno1 wrote: 21 Apr 2024, 04:16 Dank je. Zou je Drommel doorschuiven mocht Benitez vertrekken?
Nee. Drommel vertrekt.
"When it comes to luck, you create your own" - Bruce Springsteen
User avatar
Skuddem
Nationale topspeler
Posts: 2,494
Joined: 14 Jan 2022, 16:39
Clubvoorkeur: PSV Eindhoven
Send Prediction League reminder to second email adress: No

User avatar
Lente
Meervoudig international
Posts: 1,031
Joined: 22 Jul 2023, 17:18
Clubvoorkeur: PSV
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Heruone wrote: 21 Apr 2024, 03:54Laat ik de vraag ook gelijk terugkoppelen. Op het moment dat we over veldspelers praten - centrale verdedigers, middenvelders, backs, aanvallers, etc. - hebben we het altijd gelijk over type profielen en/of zij passen binnen het tactische template dat heerst onder de trainer. Waarom zou dat voor keepers niet anders zijn? Het idee dat een keeper puur ballen tegen moet houden, is wmb outdated en grovelijk overschat.
Dank voor je uitgebreide reactie en uitleg Heruone.

Met de geciteerde quote ben ik het helemaal eens dat je ook bij je keeper een bepaald profiel zoekt. De kunst van het samenstellen van een goed team (en dus de grootste uitdaging van een TD) is volgens mij dat je het team zo samenstelt dat de tekortkomingen van de ene speler gecorrigeerd of onschadelijk gemaakt worden door de andere spelers en dat de exceptionele kwaliteiten van bepaalde spelers optimaal benut worden. Logischerwijs heb je het liefst verschillende smaakjes in je team rondlopen zodat je altijd meerdere spelers hebt die elkaar daarin aanvullen. Dus meerdere spelers die een individuele actie hebben, meerdere spelers die een goal kunnen maken, meerdere spelers die met een crosspass iemand weg kan steken, meerdere spelers die verdedigend hun mannetje staan, meerdere koppers enz. waardoor de tegenstanders nooit de angel uit je spel kan halen door één persoon uit jouw elftal onschadelijk te maken of juist wel de bal te gunnen. Daarom is Bosz volgens mij ook zo gecharmeerd van multifunctionele spelers in z’n team die op meerdere plekken uit de voeten kunnen (Schouten, Tillman, Dest, Mauro, Veerman ondertussen ook). Er is in je team echter maar 1 persoon die z’n handen mag gebruiken en dat is de keeper. Het is voor mij daarom juist zo belangrijk dat een keeper ten eerste goed met z’n handen is, goede reflexen heeft, en meermaals onmogelijke ballen er toch uit houdt wat normaliter een honderd procent goal zou zijn. Er is namelijk niemand anders in het team die jouw tekortkomingen als keeper daarin nog kan of mag maskeren. Je bent hierin als coach dus heel afhankelijk van je keeper. Super als je keeper naast goede reflexen ook nog op kan bouwen, maar de opbouw kun je door meerdere personen laten verzorgen.

Natuurlijk snap ik dat iedere keeper bij een topclub allround moet zijn en op alle facetten minimaal een voldoende moet scoren. Maar ik was wel heel blij met het stukje in de inleiding waar geschreven werd dat Benitez 7 goals voorkomen heeft met z’n reflexen ipv Wellenreuther en Bijlow die daarin scoren zoals je mag verwachten of zelfs iets slechter. Natuurlijk snap ik ook het principe voorkomen is beter dan genezen en juist in dat voorkomen blinken de Feyenoord keepers uit ten opzichte van Benitez. Maar het voorkomen kun je met heel je team doen en het genezen mag alleen je keeper. Zorg dan ook dat hij daar minimaal in uitblinkt en exceptioneel is en op de andere punten minimaal een voldoende scoort. Daarom ben ik juist wel zo blij met Benitez want die voldoet volgens mij redelijk aan dat profiel. Maar dat is een gevoelskwestie want ik ben niet zo goed in het terug zoeken van statistieken en het interpreteren hiervan in tegenstelling tot jij.

Maar de belangrijkste conclusie die ik eigenlijk voor mij heb is dat je het profiel van je keeper aanpast aan de invulling van je laatste linie. Heb je veel voetbal in je laatste linie (of eigenlijk het vierkant voor je keeper) dan is een keeper die als exceptionele kwaliteit meevoetballen heeft minder urgent. Heb je pure verdedigers in je laatste linie (gechargeerd gezegd) die niet kunnen opbouwen dan zoek je liever een keeper met voetballende kwaliteiten. Ik prefereer dan zelf het liefste voor voetballers in je laatste linie die onder de druk uit kunnen voetballen, mannetjes maar zich toe kunnen trekken en voorwaartse ballen kunnen geven en niet in paniek raken in combinatie met een keeper die exceptioneel is in de één op één, goede reflexen heeft en wel die 100% goal eruit houdt. En natuurlijk is niet alles zwart wit en zal iedere keeper in bepaalde maten gewoon heel allround moeten zijn. En heb je een keeper die op alles een hele ruime voldoende of goed scoort dan keept die niet bij PSV of Feyenoord.
Oh PSV wat je met me doet…
User avatar
Juancho
Mister PSV
Posts: 26,304
Joined: 25 Aug 2017, 19:23
Clubvoorkeur: PSV
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Ik ben het er alleen pertinent mee oneens dat Benitez niet goed is of niet goed genoeg is voor dat profiel. Ik denk dat de verschillen marginaal zijn, die cijfers tonen dat ook wel aan. Dus laten we aub niet doen alsof Benitez voetballend matig of te beperkt is.

Verder is Slot al een paar jaar verder dan Bosz wbt zijn voetbal ideeën implementeren. Spelers kunnen daarin zich ook verder ontwikkelen, nog beter de juiste inzichten krijgen en sneller de gewenste oplossing vinden.

Ik had het er toevallig laatst over rmet m'n oud keeperstrainer. We kregen het over Benitez, zijn mogelijke vertrek en dat ik in Wellenreuther wel een aardige vervanger zag. Dat zie ik vooral omdat hij een agressieve manier van keepen heeft, iets dat Heruone dan wel weer correct benoemd. Echter staat dat nirt gelijk in relatie met het keeper sweeper verhaal. Hij is puur als keeper gewoon agressief, leest aanvallen in de 16 erg sterk en anticipeert daar snel op. Bijv. Een 1:1 duel tussen aanvaller en verdediger. Soms kan je al goed zien of inschatten hoe de aanvaller gaat handelen. Wellenreuther anticipeert daar vaak sterk op door er bijv. Al hele kort op te zitten. Speelt de aanvaller de bal dan net iets te hard
.. Zit hij er al bovenop. Ik weet niet of Heruone specifiek dat bedoelt maar dat is wel wat mij opvalt bij hem en waarom ik hem eigenlijk blind zou aantrekken als opvolger van Benitez.

Maar nogmaals, dat is een hele specifieke kwaliteit in the box, dus heeft weinig met mee voetballen te maken. Hooguit dat je door zijn denk wijze dit ook verder kan doorvoeren in het uit de box komen. Maar dat is eigenlijk weer een ander aspect van een keeper vind ik.

Anderzijds heeft Benitez zo zijn kwaliteiten die beter zijn dan een Wellenreuther. De 1:1 mag bekend zijn. Maar zijn volley is bijv ook echt geweldig.

Overall vind ik de verschillen marginaal en al helemaal als je praat over hrt doelbewust kiezen van een type keeper. Zoals gezegd doet onze Walter het al heel behoorlijk als meevoetballende keeper. Soms zelfs te risicovol of dat hij een verkeerde keuze maakt. Echter zie je dst bijna altijd bij keepers die vanuit de visie van een coach worden gepushed mee te doen. Die gaan in een seizoen risicovolle passes geven. Part of the job.

Dus deels snap ik de uitleg van Heruone, deels vind ik echter ook dat hij/Pieter het schromelijk overschatten. Binnen een bepaald profiel kan je namelijk ook iets uitwijken zonder al te veel in te leveren op het sweeper keeper verhaal. Wat overigens weer zo'n vreselijk irritant mode woordje is.

Ik haalde overigens laatst nog de 2de keeper van City aan als opvolger. Ervaren en mrt Guardiola als trainer ga ik er maar even vanuit dat ook hij zo'n keeper is die in dat plaatje past.
“Trance is my Sanctuary where Emotions, Freedom and Spirituality meet”
Sparts
Geselecteerd voor Oranje
Posts: 784
Joined: 07 Jan 2021, 13:34
Clubvoorkeur: PSV
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Lente wrote: 20 Apr 2024, 20:47
11 Tinus wrote: 20 Apr 2024, 19:36Dat is mijn inziens precies wat Benitez is maar Wellenreuther eigenlijk ook. Iets beter nog met de ruimte voor hem.
Is dat de conclusie uit dat stuk van VI mbt sweeper keeper? Dat Wellenreuther precies hetzelfde als Benitez is maar nog ietsjes beter met ruimte voor hem? Ik heb alleen de inleiding gelezen en daar leek mij juist wat anders te staan, maar nogmaals, ik heb het artikel nog niet gelezen.

Ik probeerde met mijn eerdere post eigenlijk exact hetzelfde als Menno te zeggen. Als je zoveel voetbal voor de keeper hebt staan als wij hebben, dan is de urgentie van een meevoetballende keeper minder groot, heeft dan minder toegevoegde waarde, en heb je juist meer aan iemand met goede reflexen die ballen er uit houdt. Waarbij die XG = 1 bij de tegenstander alsnog geen goal oplevert omdat de keeper er een eigenlijk onhoudbare bal er toch nog eruit houdt. Precies wat Benitez regelmatig doet volgens mij als je de statistieken erbij pakt.

Het type keeper wat je nodig hebt is afhankelijk van de linie die ervoor staat. Heb je veel voetbal in je laatste linie dan heb je meer aan een keeper met goede reflexen en heb je pure echte verdedigers in je laatste linie dan is een keeper die de opbouw mee kan verzorgen weer een groot voordeel.

Ik ben dan ook benieuwd naar @Heruone zijn reactie, die in zijn post naar aanleiding van het VI artikel pleitte voor een ander soort keeper dan Benitez. Hoe kijk jij hier tegenaan? Staat er in dat VI artikel iets wat mij wellicht van mening doet veranderen (zie dan ook mijn post van een paar uur geleden in dit topic)?

Natuurlijk zie ik ook de grote meerwaarde van een voetballende keeper. Zie bijvoorbeeld Neuer bij de penalty die Bayern kreeg en op 2-1 komt uit bij Arsenal. Maar met zo veel voetbal in je team als wij hebben, en daardoor ook de mogelijkheid hebt om op het veld zelf dingen anders neer te zetten om de controle in de wedstrijd terug te krijgen, is Benitez dan niet juist de perfecte keeper voor ons?

Als je ziet het aantal goals dat wij maken en het aantal tegengoals dat wij tegen krijgen (verreweg het meeste aantal goals voor 95 tov 77 Feyenoord en ook verreweg het minste aantal goals tegen 17 tov 23 Feyenoord) zou je zeggen dat ons team perfect in balans is.
Volgens mij was de kern van het stuk niet het meevoetballende gedeelte, maar de moed/snelheid/inzicht die de Feyenoord keepers hebben om uit te komen bij diepe ballen. Waarmee ze veel gevaarlijke situaties verijdelen voordat er een kans ontstaat. Vandaar ook de term sweeper keeper.
User avatar
Lente
Meervoudig international
Posts: 1,031
Joined: 22 Jul 2023, 17:18
Clubvoorkeur: PSV
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Maar het is toch ook zo dat de keepers van Feyenoord dit bewust moeten van Slot? Hun moeten toch zo ver van hun lijn staan en als extra verdediger fungeren? Het is niet enkel Wellenreuther maar ook Bijlow. Slot hanteert gewoon een nog agressievere speelstijl dan Bosz op dit moment met PSV doet. Eigenlijk speelt Slot nog meer Boszball dan dat Bosz zelf. Feyenoord is daarin nog veel agressiever dan PSV, krijgt hier ook regelmatig de complimenten voor in de media, maja met Boszball in optima forma win je geen prijzen is Bosz gaandeweg achter gekomen en vult die het nu dus iets ander in. Iets minder agressief en voilá, zie daar 😁. Wat Heruone volgens mij voor ogen heeft is de manier van spelen wat Slot nu met Feyenoord doet.
Oh PSV wat je met me doet…
User avatar
Juancho
Mister PSV
Posts: 26,304
Joined: 25 Aug 2017, 19:23
Clubvoorkeur: PSV
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Sparts wrote: 21 Apr 2024, 11:27 Volgens mij was de kern van het stuk niet het meevoetballende gedeelte, maar de moed/snelheid/inzicht die de Feyenoord keepers hebben om uit te komen bij diepe ballen. Waarmee ze veel gevaarlijke situaties verijdelen voordat er een kans ontstaat. Vandaar ook de term sweeper keeper.
Dat valt natuurlijk wel onder het meevoetballende gedeelte als je praat over diepte ballen buiten de 16 he ;) . Ik vind echter dat Benitez daar helemaal niet slecht in is. Ook daar scoort hij prima op en het is in mijn ogen zeker niet zo dat Benitez niet in dat profiel zou vallen. Op bepaalde accenten kan je je wellicht verbeteren, door bijv. Wellenreuther weg te pikken bij Feyenoord. Maar je levert dan waarschijnlijk op andere accenten weer iets in. Die verschillen zijn in mijn ogen echt marginaal.
“Trance is my Sanctuary where Emotions, Freedom and Spirituality meet”
Sparts
Geselecteerd voor Oranje
Posts: 784
Joined: 07 Jan 2021, 13:34
Clubvoorkeur: PSV
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Ja ik, het is allebei keepen met je voeten. Maar uit de cijfers blijkt dat Benitez daar wel degelijk een flink stuk minder is dan andere keepers. Zeker gezien het spel van Bosz, lijkt me de distinctie tussen voorkomen en genezen hier mank gaan. Zo’n agressieve verdedigende actie van de keeper is net zoveel waard als een bal uit de kruising ranselen. En al helemaal als je volgend jaar weer met Boscagli achterin wilt spelen.

Ik ben niet met je eens dat de verschillen marginaal zijn. Ik ben zelf geen expert, maar vergeleken met ander posities lijkt er over keepers niet zoveel kennis te zijn. Het zou mij niets verbazen als Keeperkunde de komende jaren een enorme vlucht gaat nemen. Zoals Areta die begin dit seizoen overwoog zijn keeper tactisch te wisselen.

Maar eigenlijk was mijn pagina niet goed geladen en reageerde ik voordat ik zag Heruone eea al had toegelicht,
User avatar
Ardbeg
Mister PSV
Posts: 25,533
Joined: 08 Feb 2018, 00:00
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Is dit het Benitez topic?
User avatar
Lente
Meervoudig international
Posts: 1,031
Joined: 22 Jul 2023, 17:18
Clubvoorkeur: PSV
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Sparts wrote: 21 Apr 2024, 13:01lijkt me de distinctie tussen voorkomen en genezen hier mank gaan. Zo’n agressieve verdedigende actie van de keeper is net zoveel waard als een bal uit de kruising ranselen.
Zo heb ik er zelf nooit tegenaan gekeken maar hier kan ik het niet mee oneens zijn.
Oh PSV wat je met me doet…
User avatar
Heruone
Lid scoutingsteam
Posts: 8,164
Joined: 25 Aug 2017, 00:00
Clubvoorkeur: PSV
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Sparts wrote: 21 Apr 2024, 13:01 Ja ik, het is allebei keepen met je voeten. Maar uit de cijfers blijkt dat Benitez daar wel degelijk een flink stuk minder is dan andere keepers. Zeker gezien het spel van Bosz, lijkt me de distinctie tussen voorkomen en genezen hier mank gaan. Zo’n agressieve verdedigende actie van de keeper is net zoveel waard als een bal uit de kruising ranselen. En al helemaal als je volgend jaar weer met Boscagli achterin wilt spelen.

Ik ben niet met je eens dat de verschillen marginaal zijn. Ik ben zelf geen expert, maar vergeleken met ander posities lijkt er over keepers niet zoveel kennis te zijn. Het zou mij niets verbazen als Keeperkunde de komende jaren een enorme vlucht gaat nemen. Zoals Areta die begin dit seizoen overwoog zijn keeper tactisch te wisselen.

Maar eigenlijk was mijn pagina niet goed geladen en reageerde ik voordat ik zag Heruone eea al had toegelicht,
De verschillen zijn idd niet marginaal. Het zijn twee totaal verschillende type keepers. Waarbij Wellenreuther wel degelijk een keeper sweeper is.

Maar goed, als we zouden moeten kiezen tussen wie gelijk heeft: meneer “ik vind” en “dat is mijn mening” t.o.v. een van de meest gerespecteerde voetbaljournalisten in Nederland, die notabene zelfs analyses heeft gemaakt voor onze hoofdtrainer… Dan zou ik natuurlijk voor de eerstgenoemde wappie kiezen ;)
Coming together is a beginning; keeping together is progress; working together is success. ~ Henry Ford
User avatar
Juancho
Mister PSV
Posts: 26,304
Joined: 25 Aug 2017, 19:23
Clubvoorkeur: PSV
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Op zo'n reactie van onze eeuwige student was het natuurlijk wachten. Jammer.

De stukken zijn namelijk nogal data driven geschreven. Wat opzich prima is en je kan er zeker hele belangrijke zaken uithalen maar het vertelt wat mij betreft maar de helft van het verhaal. Of nog niet eens de helft. Zeker bij keepers spelen er zoveel meer factoren mee waar data geen rekening mee houdt. Ik heb tot een bepaalde hoogte een Zwart maar ook Heruone best hoog zitten, maar ze bekijken het beide vaak nogal veel vanuit de data driven kant en missen/negeren/vergeten de andere zeer belangrijke aspecten. Of ze nemen deze bewust niet mee. Kan ook, helemaal prima he.

Maar jammer dat er dan altijd van die kinderachtige reacties als hierboven op komen, zonder inhoud, als iemand er tegen in gaan. Vind ik altijd zo'n zwaktebod.
“Trance is my Sanctuary where Emotions, Freedom and Spirituality meet”
User avatar
Heruone
Lid scoutingsteam
Posts: 8,164
Joined: 25 Aug 2017, 00:00
Clubvoorkeur: PSV
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Voorspelbaar? Ja. Raar? Nee. Al zou je Pep Guardiola een videoboodschap laten inspreken, dan zou je er nog omheen lullen zodra het niet binnen jou perceptie past.

Als je trouwens verder het stuk überhaupt zou lezen, zou je weten dat het niet puur data-driven is. Dat is ook niet het model van VI pro.

Edit: Ook nog toelichting van Harm Zeinstra. Wat wilt een mens nog meer.

These users thanked the author Heruone for the post (total 2):
SensationArdbeg
Coming together is a beginning; keeping together is progress; working together is success. ~ Henry Ford
User avatar
Juancho
Mister PSV
Posts: 26,304
Joined: 25 Aug 2017, 19:23
Clubvoorkeur: PSV
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Joh je voelt je altijd zo snel aangevallen als iemand ook maar iets anders over een visie van jouw denkt. Waarom is dat toch. Heb je überhaupt wel gelezen dat ik het gewoon met een aantal dingen met je eens ben? Wist je bijv d as 't ik Wellenreuther al eerder hier genoemd had als hele interessante keeper? Al in zn Willem 2 tijd.

Ik vind alleen dat je behoorlijk overdrijft in vergelijking tussen beide keepers en dat je vooral Benitez daarin te kort doet. En dat zeg ik zelfs, als niet eens een hele grote Benitez fan. Maar dat mag bljjkbaar niet ofzo dan voelt meneer zich gelijk op zn pik getrapt. Geen waarom.

Btw.ik neem zo'n Harm veel serieuzer dan jou of Pieter als het specifiek gaat om keepers. Je merkt aan alles dat de beste man ervaring en kennis van het keepers vak heeft. Dat hebben er (helaas) niet zoveel. En dan nog ben ik het niet altijd perse met hem eens. Wat ook niet hoeft hé, er bestaat in het voetbal niet zoiets als 1 waarheid. Dat kan prima met elkaar gaan, visies en ideeën blenden.
“Trance is my Sanctuary where Emotions, Freedom and Spirituality meet”
User avatar
De Realist
Internationale topspeler
Posts: 4,360
Joined: 24 Oct 2021, 23:57
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Maar is dit nou het Benitez topic of niet?
These users thanked the author De Realist for the post:
Ardbeg
"Give the cup to them today" - Roger Schmidt
Post Reply