Sergiño Dest

Spelers A-selectie.
Post Reply
User avatar
Balinho
Internationale topspeler
Posts: 3875
Joined: 08 Apr 2018, 11:33
FOOTB_REM_S: No

Lente wrote: 21 Apr 2024, 22:36
Woont (of woonde) die echt in Sitges ja? Dat staat toch enkel bekend om haar gay scène? Het een sluit het ander ander natuurlijk niet uit maar ik had verwacht dat er wel andere wijken in Barcelona zouden zijn waar je je als voetballer wil vestigen.
Als dat al zo zou zijn. Nou en?
Ik zou zelf bijvoorbeeld best graag in The Castro in San Francisco wonen. En ik ben hartstikke hetero. Weet niet of dat voor Dest geldt, en dat interesseert me eerlijk gezegd ook helemaal niet. Verklaar je opmerking eens als je wil?
Zou hij bang moeten zijn om bejegend te worden in de stadions of zo?
These users thanked the author Balinho for the post (total 3):
NotoriousBIG046Menno1Fonzerilli
Prof_napo
Internationale topspeler
Posts: 4619
Joined: 23 Feb 2022, 09:56
Clubvoorkeur: v.v. UNA
FOOTB_REM_S: No

Hatseflats wrote: 21 Apr 2024, 22:47
Thijs wrote: 21 Apr 2024, 22:39 Mooie club zijn we. Dan Dest wel direct voor vijf jaar vastleggen, zou ik zeggen.
Doe maar 6, want het komende jaar lijkt verloren ;), dan hou je er 5 over. En voor de afschrijving fetisjisten is dat dan ook een fijne toevoeging :mrgreen:
Helaas, maakt niets uit of je een speler voor 5, 6, of 10 jaar vastlegt. Afschrijven moet lineair plaatsvinden over de looptijd van het contract maar met een maximum periode van 5 jaar.
User avatar
Hatseflats
Vedette
Posts: 9166
Joined: 16 May 2019, 17:36
FOOTB_REM_S: No

Prof_napo wrote: 22 Apr 2024, 08:06
Hatseflats wrote: 21 Apr 2024, 22:47

Doe maar 6, want het komende jaar lijkt verloren ;), dan hou je er 5 over. En voor de afschrijving fetisjisten is dat dan ook een fijne toevoeging :mrgreen:
Helaas, maakt niets uit of je een speler voor 5, 6, of 10 jaar vastlegt. Afschrijven moet lineair plaatsvinden over de looptijd van het contract maar met een maximum periode van 5 jaar.
Ah, dat was mij niet bekend
User avatar
Standbeeld
Mister PSV
Posts: 30459
Joined: 03 Sep 2021, 20:50
Clubvoorkeur: PSV
FOOTB_REM_S: No

TomPSV wrote: 22 Apr 2024, 07:12
ruuddevil wrote: 22 Apr 2024, 07:05 Ook goede bestuurders kunnen slechte besluiten nemen. Meestal als ze door succes overmoedig worden. Een wijs man zou zeggen: vertrouwen is goed, controleren is beter.
Ik zou Peter Gillis niet direct een wijs man noemen
Ik hoorde de uitspraak eens in Penoza de serie.
User avatar
Grasmat
Lid van verdienste
Posts: 25115
Joined: 25 Aug 2017, 12:21
Clubvoorkeur: PSV
Favoriete speler: Dn Flamingo
FOOTB_REM_S: No

Standbeeld wrote: 22 Apr 2024, 08:24
TomPSV wrote: 22 Apr 2024, 07:12

Ik zou Peter Gillis niet direct een wijs man noemen
Ik hoorde de uitspraak eens in Penoza de serie.
Beide series gaan over zware criminelen. Same difference. :mrgreen:
User avatar
SKERLA
Legende
Posts: 10697
Joined: 26 Aug 2017, 14:22
Favoriete speler: Peet Scheefbril
FOOTB_REM_S: No

Dest is eigenlijk rechtsback, dus een linksback halen voor meer dan één jaar kan prima.
User avatar
psvgouda
Vedette
Posts: 9682
Joined: 13 Apr 2021, 18:07
Clubvoorkeur: Nou ja! Wanne vraag
Favoriete speler: Ismael Saibaasie
FOOTB_REM_S: No

Oké, Dest is een prima aanwinst gebleken en belangrijk in het spel van PSV, maar op het oude netwerk is iemand toch lekker uit de bocht aan het gieren met deze tekst: ‘Mocht bijvoorbeeld de blessure van Sergiño Dest destastreuze gevolgen hebben voor het restant van dit seizoen en Feyenoord op onwaarschijnlijke wijze toch nog kampioen worden, zal PSV net als voorafgaand aan dit seizoen de reis naar de Kuip weer moeten maken’. :lol:
Jur1913
Internationale topspeler
Posts: 3831
Joined: 28 Jan 2022, 17:08
FOOTB_REM_S: No

SKERLA wrote: 22 Apr 2024, 09:15 Dest is eigenlijk rechtsback
Is dat nog wel zo?

In het hedendaagse voetbal zijn de naar binnen komende backs zo populair dat het niet meer perse zo is dat een rechtspoot rechtsback is en een linkspoot linksback. Ik denk dat de rol op links beter bij hem past dan de rol op rechts.
User avatar
SKERLA
Legende
Posts: 10697
Joined: 26 Aug 2017, 14:22
Favoriete speler: Peet Scheefbril
FOOTB_REM_S: No

Jur1913 wrote: 22 Apr 2024, 09:18
SKERLA wrote: 22 Apr 2024, 09:15 Dest is eigenlijk rechtsback
Is dat nog wel zo?

In het hedendaagse voetbal zijn de naar binnen komende backs zo populair dat het niet meer perse zo is dat een rechtspoot rechtsback is en een linkspoot linksback. Ik denk dat de rol op links beter bij hem past dan de rol op rechts.
Ik vind hem op rechts minstens zo goed als op links.
User avatar
Juancho
Mister PSV
Posts: 26304
Joined: 25 Aug 2017, 19:23
Clubvoorkeur: PSV
FOOTB_REM_S: No

Met het wegvallen van Dest moet je Teze eigenlijk nog wel een seizoen behouden. Dan moet je voor de achterhoede al een LB, RCV en mogelijk een nieuwe keeper halen. Dat is al behoorlijk fors voor 1 linie. Wel strikt noodzakelijk, maar als Teze ook nog gaat....
“Trance is my Sanctuary where Emotions, Freedom and Spirituality meet”
Bram
Nationale topspeler
Posts: 2067
Joined: 04 Nov 2020, 14:40
FOOTB_REM_S: No

Waar komt die 70% kans op herstel vandaan? Ik heb het gevoel dat die blessure steeds beter te behandelen is. In de NBA bijvoorbeeld zijn er steeds meer spelers die terug op topniveau komen na een ACL blessure.
RV1913
Nationale topspeler
Posts: 1772
Joined: 30 Aug 2021, 13:00
Clubvoorkeur: PSV
FOOTB_REM_S: No

Bram wrote: 22 Apr 2024, 09:37 Waar komt die 70% kans op herstel vandaan? Ik heb het gevoel dat die blessure steeds beter te behandelen is. In de NBA bijvoorbeeld zijn er steeds meer spelers die terug op topniveau komen na een ACL blessure.
Ollie had toch ook een ACL blessure, hij speelt nu zijn beste seizoen ooit.
User avatar
Hatseflats
Vedette
Posts: 9166
Joined: 16 May 2019, 17:36
FOOTB_REM_S: No

Hij hoort dan ook bij die 70% ;)
User avatar
Lorenzo von Matterhorn
Internationale topspeler
Posts: 3416
Joined: 30 Jan 2018, 00:00
Clubvoorkeur: PSV
FOOTB_REM_S: No

Voorste kruisband = ACL. Wat maken we een groei door met dit forum.
User avatar
Maax
Meervoudig international
Posts: 1302
Joined: 21 Jun 2022, 09:52
FOOTB_REM_S: No

Prof_napo wrote: 22 Apr 2024, 08:06
Hatseflats wrote: 21 Apr 2024, 22:47

Doe maar 6, want het komende jaar lijkt verloren ;), dan hou je er 5 over. En voor de afschrijving fetisjisten is dat dan ook een fijne toevoeging :mrgreen:
Helaas, maakt niets uit of je een speler voor 5, 6, of 10 jaar vastlegt. Afschrijven moet lineair plaatsvinden over de looptijd van het contract maar met een maximum periode van 5 jaar.
Ah, dacht dat dit niet klopte maar inderdaad; https://www.vi.nl/nieuws/uefa-past-rege ... aanwinsten

Maatregel door Chelsea.
User avatar
Dfs2021
Verbannen
Posts: 184
Joined: 20 Apr 2024, 16:52
Clubvoorkeur: Geen
Favoriete speler: Geen
FOOTB_REM_S: No

Komt er vandaag publiekelijk uitsluitsel over het onderzoek?
User avatar
Fanatic-U-s
Internationale topspeler
Posts: 4308
Joined: 17 Oct 2017, 00:00
Clubvoorkeur: PSV
Favoriete speler: Fredrik Oppegård
FOOTB_REM_S: No

Dfs2021 wrote: 22 Apr 2024, 10:47 Komt er vandaag publiekelijk uitsluitsel over het onderzoek?
Ik denk dat je deze vraag beter op Twitter aan RikElfrink kunt stellen.
Ex unitate vires
Madueke
Legende
Posts: 10870
Joined: 26 Jun 2019, 00:00
FOOTB_REM_S: No

Marcel zei gisteren bij SV dat er vandaag meer duidelijk zou worden
User avatar
Lente
Meervoudig international
Posts: 1031
Joined: 22 Jul 2023, 17:18
Clubvoorkeur: PSV
FOOTB_REM_S: No

Balinho wrote: 22 Apr 2024, 07:59
Lente wrote: 21 Apr 2024, 22:36
Woont (of woonde) die echt in Sitges ja? Dat staat toch enkel bekend om haar gay scène? Het een sluit het ander ander natuurlijk niet uit maar ik had verwacht dat er wel andere wijken in Barcelona zouden zijn waar je je als voetballer wil vestigen.
Als dat al zo zou zijn. Nou en?
Ik zou zelf bijvoorbeeld best graag in The Castro in San Francisco wonen. En ik ben hartstikke hetero. Weet niet of dat voor Dest geldt, en dat interesseert me eerlijk gezegd ook helemaal niet. Verklaar je opmerking eens als je wil?
Zou hij bang moeten zijn om bejegend te worden in de stadions of zo?
Het was een oprechte vraag aan Shoving of Dest echt in Sitges woont. Ik verbaasde mij daar namelijk over zonder er direct een waarde oordeel aan te willen hangen. Het was in ieder geval zeker niet bedoeld om iemand te kwetsen en als dat wel gebeurd is mijn excuses daarvoor.

Het beeld dat ik bij Sitges heb is niet direct het beeld dat ik heb als plaats waar veel voetballers zich vestigen. Maar inderdaad, beide beelden zijn enorm gebaseerd op een flinke portie vooroordelen. Ik dacht altijd dat Sitges het Chersonisos van Barcelona was maar dan puur op de gay scene gericht. Vroeger had je de dansSalon in Eindhoven, ik weet niet of je er bekend mee bent, maar in mijn beleving is Sitges net zo groot als Knegsel alleen zijn daar dan 20 Danssalons gevestigd. Ik ben zelf een homoseksuele man en ben twee keer naar Barcelona op vakantie geweest met mijn partner (onze huwelijksreis hebben we zelfs naar Barcelona gedaan), maar juist om deze reden hebben wij Sitges nooit bezocht. Wij vertoeven liever in een tappasbar dan in een gaybar om het zo maar te zeggen. Maar nogmaals, ik ben er nooit geweest dus kan er wat dat betreft niet over oordelen. Ik heb mij er wel enigszins over ingelezen voordat wij de eerste keer naar Barcelona op vakantie gingen 15 jaar geleden, maar toen waarschijnlijk teveel op de gayscene gefocust en dus niet op de rest dat Sitges nog meer te bieden heeft.

Het beeld dat ik heb als plaats waar de meeste voetballers zich graag vestigen is die van een luxe buitenwijk bestaande uit veel groen en grote villa's. Grote oprijlanen met vooral heel veel privacy. Maar uiteraard, ook dit is een vooroordeel van mij en er zullen zeker ook voetballers zijn die zich bijvoorbeeld juist wel midden in de nightlife willen vestigen of een andere omgeving prefereren.

Als Dest zich in Sitges wil vestigen, is daar iets mis mee? Nee in mijn ogen zeker niet.
Is Dest hetero of homo en interesseert mij dat iets? Nee eigenlijk helemaal niet. Leven en laten leven en ik hoop vooral dat hij heel gelukkig is.
Verklaar je opmerking eens als je wil? Zie mijn uitleg hierboven.
Zou hij bang moeten zijn om in stadions bejegend te worden? Angst is een slechte raadgever in mijn ogen. Maar dat het zou gebeuren, ja dat denk ik wel, zie wat er met Xavi gebeurden toen die vorig jaar nog in de Nederlandse stadions voetbalde. Iemand eigenlijk enig idee hoe dat nu in Duitsland is, zingen ze daar nu ook Xavi Simons ist ein Schwule?

Ik hoop dat je een beetje antwoord op je vragen hebt. Nogmaals, het was zeker niet mijn bedoeling om iemand tegen het hoofd te stoten of om een reactie uit te lokken. Het was een oprechte vraag aan Shoving en ik was daar verbaasd over gezien het beeld dat ik (waarschijnlijk dus ten onrechte) had van Sitges. Ik dacht in eerste instantie eerlijk gezegd ook dat Shoving het zelfs sarcastisch bedoelde, maar toen volgens mij Ziegemaarookzagge er serieus op reageerde ging ik twijfelen.
These users thanked the author Lente for the post (total 4):
BalinhotrouwepsvfanJoJoDE MADERA 76
Oh PSV wat je met me doet…
Menno1
Legende
Posts: 16064
Joined: 25 Aug 2017, 00:00
Clubvoorkeur: PSV
FOOTB_REM_S: No

Balinho wrote: 22 Apr 2024, 07:59
Lente wrote: 21 Apr 2024, 22:36
Woont (of woonde) die echt in Sitges ja? Dat staat toch enkel bekend om haar gay scène? Het een sluit het ander ander natuurlijk niet uit maar ik had verwacht dat er wel andere wijken in Barcelona zouden zijn waar je je als voetballer wil vestigen.
Als dat al zo zou zijn. Nou en?
Ik zou zelf bijvoorbeeld best graag in The Castro in San Francisco wonen. En ik ben hartstikke hetero. Weet niet of dat voor Dest geldt, en dat interesseert me eerlijk gezegd ook helemaal niet. Verklaar je opmerking eens als je wil?
Zou hij bang moeten zijn om bejegend te worden in de stadions of zo?
Ik denk dat hij eerder in Casteldefels woont. Woonde ik als kind ook en was de plek om te wonen voor FC Barcelona spelers. Sitges is zeker nog 30-45 minuten er bij plus een flinke rit door de Bergen. Mooie plek, maar een beetje een vreemde plek om te wonen als voetballer.
Menno1
Legende
Posts: 16064
Joined: 25 Aug 2017, 00:00
Clubvoorkeur: PSV
FOOTB_REM_S: No

De Realist wrote: 21 Apr 2024, 23:27 En dan nog vind ik de investering verantwoord. Mits je afspraken maakt mbt komend jaar en/of blessure regelingen treft. Dest is van dusdanig niveau dat daar na nog een seizoen als deze jaargang lachend een veelvoud wordt afgetikt. Buiten het plezier dat nog zo'n seizoen ons al levert.
Als hij op dit niveau terugkeert dan is het absoluut de investering waard. Ook al betekend het dat je voor volgend jaar er een linksback bij moet huren. Hopelijk alleen niet een Willems scenario; die is nooit meer in de buurt gekomen van zijn niveau van voor zijn blessure. En in tegenstelling tot Boscagli is Dest meer afhankelijk van zijn enorme snelheid en dribbels.

Blijft vooral doodzonde maar ben ook blij dat PSV doorpakt.
User avatar
Balinho
Internationale topspeler
Posts: 3875
Joined: 08 Apr 2018, 11:33
FOOTB_REM_S: No

Menno1 wrote: 22 Apr 2024, 11:21 Mooie plek, maar een beetje een vreemde plek om te wonen als voetballer.
Waarom? Zijn voetballers minder (kans op) mens dan ieder ander?
Menno1
Legende
Posts: 16064
Joined: 25 Aug 2017, 00:00
Clubvoorkeur: PSV
FOOTB_REM_S: No

Balinho wrote: 22 Apr 2024, 11:52
Menno1 wrote: 22 Apr 2024, 11:21 Mooie plek, maar een beetje een vreemde plek om te wonen als voetballer.
Waarom? Zijn voetballers minder (kans op) mens dan ieder ander?
Ja uiteraard. Zijn een stuk minder mens dan anderen.


Nee, mafkees. Omdat je steeds door de bergen moet rijden. Nul verlichting daar in de avond. Ik zou er niet vrolijk van worden om dagelijks 3 uur te moeten rijden, waarvan 1,5 uur door de bergen.
Jur1913
Internationale topspeler
Posts: 3831
Joined: 28 Jan 2022, 17:08
FOOTB_REM_S: No

Menno1 wrote: 22 Apr 2024, 12:19
Balinho wrote: 22 Apr 2024, 11:52

Waarom? Zijn voetballers minder (kans op) mens dan ieder ander?
Ja uiteraard. Zijn een stuk minder mens dan anderen.


Nee, mafkees. Omdat je steeds door de bergen moet rijden. Nul verlichting daar in de avond. Ik zou er niet vrolijk van worden om dagelijks 3 uur te moeten rijden, waarvan 1,5 uur door de bergen.
Zeg je nou dat voetballers minder goed kunnen rijden dan anderen?
Sparts
Geselecteerd voor Oranje
Posts: 784
Joined: 07 Jan 2021, 13:34
Clubvoorkeur: PSV
FOOTB_REM_S: No

Ze staan er in ieder geval niet om bekend om hun autokeuze te baseren op veiligheid en degelijkheid
Post Reply