Marcel Brands

Alles over directie, coaches, trainingen, beleid, etc.
Post Reply
CZ_Code
Nationale topspeler
Posts: 1,911
Joined: 25 Jun 2022, 19:42
Clubvoorkeur: PSV

Als Marcel als AD helpt met het beter verkopen van spelers vind ik het prima hoor, ondanks dat hij hier nog niet per se een ster in is gebleken de vorige periodes.
User avatar
Ardbeg
Mister PSV
Posts: 25,533
Joined: 08 Feb 2018, 00:00

CZ_Code wrote: 22 Apr 2024, 14:57 Als Marcel als AD helpt met het beter verkopen van spelers vind ik het prima hoor, ondanks dat hij hier nog niet per se een ster in is gebleken de vorige periodes.
https://www.omroepbrabant.nl/nieuws/275 ... ds-bij-PSV
Last edited by Ardbeg on 22 Apr 2024, 15:20, edited 2 times in total.
User avatar
11 Tinus
Legende
Posts: 15,339
Joined: 09 Oct 2020, 00:00
Clubvoorkeur: Philips

Ramalho gaat weg en Dest heb je sowieso niet. Bakayoko moet bijna wel verkocht worden en Tillman kunnen we waarschijnlijk niet eens kopen. Dan ben je er al 4 kwijt en moet de window nog open gaan.
User avatar
DonyellMalen
Legende
Posts: 13,901
Joined: 04 Nov 2020, 14:37
Clubvoorkeur: PSV

SKERLA wrote: 22 Apr 2024, 14:56'Veerman blijft?' was onderdeel van de ja/nee-stellingen (zoals Baka dat was bij Stewart), het antwoord was "ja". Later zei Brands (slechts) dat "we hem graag willen behouden en verlengen".
Ah ja, kleine kanttekening dus, dat maakt het verhaal wel anders. Het gevoel zal in ieder geval goed zijn, anders zegt ‘ie geen ‘ja’.
User avatar
Juancho
Mister PSV
Posts: 26,304
Joined: 25 Aug 2017, 19:23
Clubvoorkeur: PSV

Het Kanon wrote: 22 Apr 2024, 13:39 Marcel was over uitgaande transfers nogal stellig gisteren. Ben benieuwd wat daar aan het eind van de window van over blijft.
Marcel zei ook dat er contractueel gezien weinig aan de hand was. Nou, laat dat juist een heel belangrijk issue zijn waardoor je wellicht deze zomer juist wel spelers moet laten gaan. Bovendien kan je bij PSV zoiets nooit stellig zeggen. Als City morgen met 60 miljoen komt voor Baka en Bayern met 40 miljoen voor Veerman zijn ze gewoon weg hoor.
“Trance is my Sanctuary where Emotions, Freedom and Spirituality meet”
Het Kanon
Internationale topspeler
Posts: 3,077
Joined: 22 Apr 2019, 00:00

Je moet dit allemaal met een korrel zout nemen, maar je hebt er altijd een aantal bij die deze uitspraken heel letterlijk gaan nemen.
User avatar
Ardbeg
Mister PSV
Posts: 25,533
Joined: 08 Feb 2018, 00:00

Het Kanon wrote: 22 Apr 2024, 16:24 Je moet dit allemaal met een korrel zout nemen, maar je hebt er altijd een aantal bij die deze uitspraken heel letterlijk gaan nemen.
Het ging idd om stellingen geloof ik.
User avatar
psvgouda
Vedette
Posts: 9,682
Joined: 13 Apr 2021, 18:07
Clubvoorkeur: Nou ja! Wanne vraag
Favoriete speler: Ismael Saibaasie

DonyellMalen wrote: 22 Apr 2024, 15:14
SKERLA wrote: 22 Apr 2024, 14:56'Veerman blijft?' was onderdeel van de ja/nee-stellingen (zoals Baka dat was bij Stewart), het antwoord was "ja". Later zei Brands (slechts) dat "we hem graag willen behouden en verlengen".
Ah ja, kleine kanttekening dus, dat maakt het verhaal wel anders. Het gevoel zal in ieder geval goed zijn, anders zegt ‘ie geen ‘ja’.
Als ik het goed heb onthouden zelfs 'verbeterd contract'. Benieuwd, zou mooi zijn als hij blijft
Massimo
Legende
Posts: 13,814
Joined: 21 Sep 2017, 00:00

Het is al wel eerder naar buiten gekomen dat PSV vol wil inzetten op een nieuw contract van Veerman waarbij hij aan de ene kant een dik salaris en en flinke tekensom krijgt en aan de andere kant hij daardoor nog een jaar blijft. Wat dat betreft ligt de bal voornamelijk bij Veerman.

PSV heeft meerdere basisspelers die nu nog even willen afwachten waar PSV mee door wil gaan. Na het kampioenschap zal er wel meer duidelijk worden welke spelers een stap willen maken en welke spelers wel een goed verbeterd contract willen tekenen.
User avatar
11 Tinus
Legende
Posts: 15,339
Joined: 09 Oct 2020, 00:00
Clubvoorkeur: Philips

Massimo wrote: 22 Apr 2024, 17:10 Het is al wel eerder naar buiten gekomen dat PSV vol wil inzetten op een nieuw contract van Veerman waarbij hij aan de ene kant een dik salaris en en flinke tekensom krijgt en aan de andere kant hij daardoor nog een jaar blijft. Wat dat betreft ligt de bal voornamelijk bij Veerman.
Ik denk dat praktisch elke supporter dat ziet zitten. Maar wat als Veerman daarbij in zijn contract een clausule wil dat hij voor pakweg 25 miljoen weg mag per 1 juni 2025? Dan kan Brands wel zeggen dat we niet zo'n voorstander zijn van clausules maar ik teken voor een dergelijk scenario. Elk jaar dat Veerman/Schouten hier speelt is een garantie op CL voetbal.
User avatar
ShovingNE2
Site Admin
Posts: 29,749
Joined: 25 Aug 2017, 11:11

CZ_Code wrote: 22 Apr 2024, 14:57ondanks dat hij hier nog niet per se een ster in is gebleken de vorige periodes.
Iedereen dacht dat we Memphis voor ongeveer 28 miljoen hadden verkocht. Dat lag toch wat anders en beduidend hoger.
"When it comes to luck, you create your own" - Bruce Springsteen
User avatar
Balinho
Internationale topspeler
Posts: 3,875
Joined: 08 Apr 2018, 11:33

Massimo wrote: 22 Apr 2024, 17:10 Het is al wel eerder naar buiten gekomen dat PSV vol wil inzetten op een nieuw contract van Veerman waarbij hij aan de ene kant een dik salaris en en flinke tekensom krijgt en aan de andere kant hij daardoor nog een jaar blijft. Wat dat betreft ligt de bal voornamelijk bij Veerman.
Buiten dat: hij heeft nog wat goed te maken mbt die loting voor de beker. :mrgreen:
User avatar
Heruone
Lid scoutingsteam
Posts: 8,164
Joined: 25 Aug 2017, 00:00
Clubvoorkeur: PSV

Maax wrote: 22 Apr 2024, 13:45 Ik heb gisteren voor Ex on the Beach ipv Studio Voetbal gekozen. Studio Voetbal een aanrader om terug te kijken?
Nee. Ik zou het transferwindow 2024-2025 topic teruglezen. De nieuwe ex Jan is namelijk een aantal dagen geleden teruggekeerd in de villa en hij zorgt gelijk voor de benodigde drama :mrgreen:
These users thanked the author Heruone for the post:
Maax
Coming together is a beginning; keeping together is progress; working together is success. ~ Henry Ford
User avatar
Sensation
Lid scoutingsteam
Posts: 14,019
Joined: 26 Aug 2017, 13:16
Clubvoorkeur: Ja

Heruone wrote: 22 Apr 2024, 19:20
Maax wrote: 22 Apr 2024, 13:45 Ik heb gisteren voor Ex on the Beach ipv Studio Voetbal gekozen. Studio Voetbal een aanrader om terug te kijken?
Nee. Ik zou het transferwindow 2024-2025 topic teruglezen. De nieuwe ex Jan is namelijk een aantal dagen geleden teruggekeerd in de villa en hij zorgt gelijk voor de benodigde drama :mrgreen:
Is ShovingNE2 dan de tablet of terror? :mrgreen:
User avatar
O Goleiro Grande
Nationale topspeler
Posts: 2,101
Joined: 20 May 2022, 14:01
Clubvoorkeur: PSV

SKERLA wrote: 22 Apr 2024, 14:56
DonyellMalen wrote: 22 Apr 2024, 14:45

Zei Brands dat op tv? Heb het nog niet teruggezien, keek El Clásico. :mrgreen:
Nee.

Hij verwacht dat Bakayoka weg gaat, want "PSG heeft zich al twee keer voor hem gemeld en als die een derde keer komen houd je zo'n jongen niet tegen".

'Veerman blijft?' was onderdeel van de ja/nee-stellingen (zoals Baka dat was bij Stewart), het antwoord was "ja". Later zei Brands (slechts) dat "we hem graag willen behouden en verlengen".

Op de vraag "Hoeveel basisspelers zou je maximaal moeten laten gaan om voort te kunnen borduren op dit seizoen was het antwoord: "Eén of twee".
Samen met de 'beschrijf je goal eens'-benadering waar veel Nederlandse 'sportjournalisten' zich van bedienen is dit wel hun irritantste methode om 'nieuws' te maken. Een bestuurder, trainer of speler vastpinnen op een stelling, waarvan ze weten dat een ja of nee helemaal niet kan worden toegezegd. Sowieso word je elk jaar doodziek van die neiging om bij succes hele teams de grens over te schrijven. "Blijft hij? Blijf jij? Hoe moeilijk wordt het om hem nog te houden? Waar zou speler X goed passen?" Het transferwindow is nog niet eens open, het seizoen nog niet eens afgelopen en het volgende begint pas over ruim drie maanden! Wat maakt toch die hunkering om nog vóór het einde al die onrust te willen creeren?
User avatar
Tjompie
Internationale topspeler
Posts: 3,060
Joined: 28 Aug 2021, 18:57
Clubvoorkeur: PSV

,We gaan werken met een begroting voor drie jaar en hoeven iets minder naar de korte termijn te kijken”, bevestigt Brands. ,,Vorig jaar hadden we een lastig seizoen omdat we met verkopen van spelers wat moesten inlopen. Dat wilden we beter ondervangen. Door over drie jaar te begroten, kun je alle inkomsten en uitgaven wat beter spreiden en het is ook mogelijk om weer Champions League te begroten. Alleen niet elk seizoen.”
These users thanked the author Tjompie for the post (total 2):
FTSDonyellMalen
User avatar
Tjompie
Internationale topspeler
Posts: 3,060
Joined: 28 Aug 2021, 18:57
Clubvoorkeur: PSV

Ook een paar belangrijke punten:
Bij PSV is daarnaast een hele grote stille reserve in de spelersgroep aanwezig, Die waarde is gigantisch veel hoger, zeker honderd miljoen euro meer, dan het bedrag dat via de boekwaarde op de balans staat.”
Ook in Nederland kunnen we zeker zoeken naar de mogelijkheid om meer topwedstrijden te spelen. Niet dat je meteen het Belgische finalesysteem moet omarmen, maar wellicht zijn er andere opties.
We kunnen ook nog veel groeien als het gaat om vrouwelijke toeschouwers. Op dit moment vormen zij zo'n twaalf procent van het aantal mensen in het stadion.
These users thanked the author Tjompie for the post:
DonyellMalen
Massimo
Legende
Posts: 13,814
Joined: 21 Sep 2017, 00:00

PSV wil sportief en financieel de vruchten plukken de komende jaren van de extra CL plek en daar geef ik ze groot gelijk in. PSV is dit seizoen al omhoog gegaan in de financiële kosten en dat zal de komende jaren zeker niet minder worden. Lijkt me ook goed trouwens, om nu door te zetten zonder dat het onverantwoord wordt. De meeste namen moeten de revue nog gaan passeren, maar ik heb wel hoge verwachtingen van de komende transferzomer met de ambitie en mogelijkheden die PSV nu heeft.
Last edited by Massimo on 24 Apr 2024, 16:21, edited 1 time in total.
These users thanked the author Massimo for the post:
Menno1
Menno1
Legende
Posts: 16,064
Joined: 25 Aug 2017, 00:00
Clubvoorkeur: PSV

Ik ben erg benieuwd maar vooral heerlijk dat alle financiële ellende van vorige seizoenen nu totaal verdwenen zijn.
Jeronimo
Vaste waarde in elftal
Posts: 604
Joined: 28 Aug 2023, 12:41
Clubvoorkeur: PSV

Iemand die uit kan leggen hoe dat dan zit met een 3 jaar begroting?
Worden dan de halfjaar en jaarcijfers in een ander perspectief bekeken of zo?

Zou je in theorie dan een verlies kunnen draaien in de eerste 2 jaar als je na 3 jaar maar weer positief staat?
En hoe gaat de KNVB er mee om als je inderdaad in het 1e en/of 2e jaar (fors) verlies maakt?

In het kader, domme vragen bestaan niet ;) maar ik heb echt geen idee hoe dit dan in de praktijk werkt
User avatar
ShovingNE2
Site Admin
Posts: 29,749
Joined: 25 Aug 2017, 11:11

Je deelt de inkomsten van de CL over twee jaar (recettes en premies etc) door drie. Voegt dat toe aan je normale begroting.

Stel je normale begroting is 80 miljoen. Je verwacht uit de CL ongeveer 60 per jaar te krijgen, dan is dat 120 miljoen over 2 jaar. Delen door 3: 40 miljoen. Je kostenbegroting wordt dan 120 miljoen per jaar over 3 jaar.

Begroting: je te verwachten kosten qua lonen, salarissen en afschrijvingen etc.

Haal je het maar eens in de drie jaar kom je over 3 jaar genomen dus 60 miljoen te kort.
These users thanked the author ShovingNE2 for the post:
Jeronimo
"When it comes to luck, you create your own" - Bruce Springsteen
User avatar
Grasmat
Lid van verdienste
Posts: 25,115
Joined: 25 Aug 2017, 12:21
Clubvoorkeur: PSV
Favoriete speler: Dn Flamingo

Tjompie wrote: 24 Apr 2024, 15:54 Ook een paar belangrijke punten:
Bij PSV is daarnaast een hele grote stille reserve in de spelersgroep aanwezig,
Doelen ze hiermee op Bella Kotchap? :whistle:
These users thanked the author Grasmat for the post (total 3):
OmeAadHeissenberrugRickskeg
User avatar
DonyellMalen
Legende
Posts: 13,901
Joined: 04 Nov 2020, 14:37
Clubvoorkeur: PSV

De GVR van PSV?
Thoresen
Nationale topspeler
Posts: 1,645
Joined: 10 May 2018, 10:22

Wat de Koef vertelt over Scheringa, Gerbrands en Brands bij zijn overgang van AZ naar PSV en niet Feyenoord vind ik toch wel triest. Handelswaar en geen oog voor de mens. Met nog allerlei spelletjes en leugens eromheen naar buiten toe.
Last edited by Thoresen on 25 Apr 2024, 07:57, edited 1 time in total.
User avatar
11 Tinus
Legende
Posts: 15,339
Joined: 09 Oct 2020, 00:00
Clubvoorkeur: Philips

Thoresen wrote: 25 Apr 2024, 07:43 Wat de Koef verteld over Scheringa, Gerbrands en Brands bij zijn overgang van AZ naar PSV en niet Feyenoord vind ik toch wel triest. Handelswaar en geen oog voor de mens. Met nog allerlei spelletjes en leugens eromheen naar buiten toe.
Koevermans wat?
Post Reply