Ik moet het nog zien of Kroes de “grote verlosser” is. Met of zonder Kroes is een garantie op een enorme lange soap.Brael wrote: ↑24 Apr 2024, 11:05 Ik hoop langzaam wel oprecht dat die Kroes definitief eruit gewerkt wordt bij Ajax. Potter lijkt me gewoon een prima trainer, dus hopen dat Kroes hem niet mag aanstellen. En daarnaast is een exit van Kroes een garantie op een enorm lange soap, waarbij Ajax nog tijden stuurloos zal blijven ronddobberen.
Ajax deel II
-
- Internationale topspeler
-
- Legende
Het gaat sowieso nog wel even door als soap bij Ajax. Zowel met als zonder Kroes. Als Kroes terugkomt dan zal dat ook niet zonder slag of stoot gaan de periode daarna. Die komt niet meer zo blanco Ajax binnen als daarvoor en hij was sowieso al op oorlogspad. Dat kan alleen als de steun voor Kroes aanblijft. Dat hoeft maar iets af te brokkelen als er een aantal dingen niet gaan zoals ze behoren te gaan en/of hij een paar verkeerde mensen tegen de benen schopt en dan kan het alsnog hard voor hem gaan.
Het verhaal van VI dat zo ongeveer iedereen mag vertrekken is bijna een copy/paste verhaal van vorig jaar toen Mislintat werd aangesteld.
Het verhaal van VI dat zo ongeveer iedereen mag vertrekken is bijna een copy/paste verhaal van vorig jaar toen Mislintat werd aangesteld.
- ShovingNE2
- Site Admin
Benieuwd of de Ondernemerskamer ingrijpt (of de AFM) op het moment dat ze Kroes weer aanstellen. Dan is de soap pas echt compleet.
Welk scenario dan ook: Ajax gaat dan gerund worden door externen. Hooguit dat Scholletje er nog zit. Ik vind het prima als Kroes komt. Helemaal goed hoor.
En dat artikel van VI dat ze Brobbey willen houden. En dat ze niet veel verlies maken op anderen: helemaal prima. De club draait op CL en enorme transferwinsten. Iedere speler die zonder forse winst vertrekt is heel mooi. Hopelijk blijft Hendo nog en gaan ze ook gruwelijk veel geld betalen voor een trainer. Linksom rechtsom: een hoop stront blijft een hoop stront, ook als je het met een goede trainer in een mooi tactisch vormpje giet. Het wordt geen brons ineens, laat staan goud.
Welk scenario dan ook: Ajax gaat dan gerund worden door externen. Hooguit dat Scholletje er nog zit. Ik vind het prima als Kroes komt. Helemaal goed hoor.
En dat artikel van VI dat ze Brobbey willen houden. En dat ze niet veel verlies maken op anderen: helemaal prima. De club draait op CL en enorme transferwinsten. Iedere speler die zonder forse winst vertrekt is heel mooi. Hopelijk blijft Hendo nog en gaan ze ook gruwelijk veel geld betalen voor een trainer. Linksom rechtsom: een hoop stront blijft een hoop stront, ook als je het met een goede trainer in een mooi tactisch vormpje giet. Het wordt geen brons ineens, laat staan goud.
"When it comes to luck, you create your own" - Bruce Springsteen
-
- Vedette
Nee goed, maar een grote voorwaarde om te kunnen presteren bij Ajax is wel de steun van de achterban. Die heeft Kroes. Een eventuele alternatieve kandidaat zal die steun veel minder hebben, want de roep om Kroes zal altijd blijven dooretteren. Topprestaties leveren bij dit Ajax (wat de enige mogelijkheid is om de roep om Kroes te doen verstommen), zonder volledige steun van de achterban, is bijna onmogelijk. Dus het blijft daar rommelen, zolang Kroes niet aangesteld wordt.
Als Kroes wel aangesteld wordt en hij stelt een goede trainer aan (Potter wordt genoemd, geruchten gaan ook over Ten Hag), dan kan het ook zo maar eens omkeren bij Ajax. Niet dat ze volgend jaar dan meteen kampioen worden, maar een stevige stijgende lijn zie ik dan wel als reële mogelijkheid. En dan zitten ze met een beetje geluk in 2025-26 ook weer in de Champions League, met bijbehorende financiële mogelijkheden.
Als Kroes wel aangesteld wordt en hij stelt een goede trainer aan (Potter wordt genoemd, geruchten gaan ook over Ten Hag), dan kan het ook zo maar eens omkeren bij Ajax. Niet dat ze volgend jaar dan meteen kampioen worden, maar een stevige stijgende lijn zie ik dan wel als reële mogelijkheid. En dan zitten ze met een beetje geluk in 2025-26 ook weer in de Champions League, met bijbehorende financiële mogelijkheden.
-
- Geselecteerd voor Oranje
- Clubvoorkeur: PSV
Dat is leuk, dan hebben wij al een lichtjaar voorsprong opgebouwd!Brael wrote: ↑24 Apr 2024, 11:26 Nee goed, maar een grote voorwaarde om te kunnen presteren bij Ajax is wel de steun van de achterban. Die heeft Kroes. Een eventuele alternatieve kandidaat zal die steun veel minder hebben, want de roep om Kroes zal altijd blijven dooretteren. Topprestaties leveren bij dit Ajax (wat de enige mogelijkheid is om de roep om Kroes te doen verstommen), zonder volledige steun van de achterban, is bijna onmogelijk. Dus het blijft daar rommelen, zolang Kroes niet aangesteld wordt.
- Standbeeld
- Mister PSV
Toch denk ik dat Alex Kroes middels zijn contacten in de zaakwaarnemerswereld de selectie van ajax weer snel op peil zal krijgen. Dealtjes kapen, vage deals sluiten, enz. Dat is hem op zijn lijf geschreven. Laat Van Praag dit maar winnen.
-
- Geselecteerd voor Oranje
- ShovingNE2
- Site Admin
Yup, want dan gaan de UEFA en FIFA ingrijpen. En de verrader slaapt nooit, zeker niet in de slangenkuil die Ajax heet.Harminator wrote: ↑24 Apr 2024, 11:42 Ik neig daar ook naar, maar het zou ook mooi zijn als na een half jaar blijkt dat er allerlei illegale schimmige dealtjes zijn gesloten waardoor ze écht in de problemen komen.
-
- Vedette
Mwah, ik denk dat dat vies tegenvalt. De UEFA en de FIFA hebben zelden serieus ingegrepen, terwijl het in de voetballerij volgens mij stikt van de dubieuze (of ronduit illegale) deals.ShovingNE2 wrote: ↑24 Apr 2024, 11:51Yup, want dan gaan de UEFA en FIFA ingrijpen. En de verrader slaapt nooit, zeker niet in de slangenkuil die Ajax heet.Harminator wrote: ↑24 Apr 2024, 11:42 Ik neig daar ook naar, maar het zou ook mooi zijn als na een half jaar blijkt dat er allerlei illegale schimmige dealtjes zijn gesloten waardoor ze écht in de problemen komen.
- These users thanked the author Brael for the post:
- De Realist
- Vanthaman18
- Internationale topspeler
- Favoriete speler: Luuk de Jong
De FIFA is zelf een grote slangenkuilShovingNE2 wrote: ↑24 Apr 2024, 11:51Yup, want dan gaan de UEFA en FIFA ingrijpen. En de verrader slaapt nooit, zeker niet in de slangenkuil die Ajax heet.Harminator wrote: ↑24 Apr 2024, 11:42 Ik neig daar ook naar, maar het zou ook mooi zijn als na een half jaar blijkt dat er allerlei illegale schimmige dealtjes zijn gesloten waardoor ze écht in de problemen komen.
-
- Vaste waarde in elftal
Maar als ik het allemaal goed begrijp gaat vanavond de RvC van een beursgenoteerd bedrijf de aandeelhouders uitleggen dat de positie van Kroes (de voorgenomen AD) onhoudbaar is geworden en dat ze dat helemaal gecheckt hebben met de juristen van het bedrijf.
De aandeelhouders gaan vervolgens vanavond zeggen "Fuck die regels, wij gaan hem toch benoemen en we willen ook dat de RvC opflikkert"
Ik weet nog niet of ik bovenstaande leuker vind dan de 1-2 van Goudmijn vanavond in de 88e minuut
De aandeelhouders gaan vervolgens vanavond zeggen "Fuck die regels, wij gaan hem toch benoemen en we willen ook dat de RvC opflikkert"
Ik weet nog niet of ik bovenstaande leuker vind dan de 1-2 van Goudmijn vanavond in de 88e minuut
- ShovingNE2
- Site Admin
Niet als het om de topclubs gaat, maar wel daaronder. En daarbij: als de deals illegaal zijn gaan PSV en Feyenoord ook aan de bel trekken. Als ze kunnen zullen ze Ajax heel hard naaien. Van KNVB tot CAS en alles wat daartussen zit.
-
- Legende
In andere met name Zuid-Europese landen zijn er in het verleden nog veel grotere bestuurlijke schandalen geweest wat vaak werd afgedaan met een boete. Het wel of niet door laten terugkomen van Kroes zal veel meer intern van Ajax afhangen dan extern. En alhoewel ik denk dat Kroes zeker capabel is voor deze baan, moeten we ook weer niet doen alsof hij de Messias zelve is. Of hij heeft dan in ieder geval nog te bewijzen. Kroes komt indien hij terugkomt toch ietwat beschadigt binnen.
Ik zie vooral de grootste winst dat PSV (en Feyenoord eigenlijk ook wel) zelf de boel op orde heeft gekregen sportief en financieel op het moment dat Ajax aan het instorten was. Er staat nu een sportief en financieel fundament voor de komende jaren en de CL gelden zijn meer dan welkom. PSV is dit jaar in staat om zonder hele gekke dingen 90+ punten te kunnen behalen. Nou is dat wel uitzonderlijk, maar het gemiddelde is wel flink omhoog gegaan.
Met of zonder Kroes Ajax heeft sowieso een jaar nodig ook als ze voltreffer op voltreffer zullen hebben deze zomer. Afhankelijk van de kwaliteit van de mensen en de lengte van het geruzie en gekonkel zal afhangen hoe lang het duurt voordat Ajax weer een titelkandidaat zal zijn.
Ik zie vooral de grootste winst dat PSV (en Feyenoord eigenlijk ook wel) zelf de boel op orde heeft gekregen sportief en financieel op het moment dat Ajax aan het instorten was. Er staat nu een sportief en financieel fundament voor de komende jaren en de CL gelden zijn meer dan welkom. PSV is dit jaar in staat om zonder hele gekke dingen 90+ punten te kunnen behalen. Nou is dat wel uitzonderlijk, maar het gemiddelde is wel flink omhoog gegaan.
Met of zonder Kroes Ajax heeft sowieso een jaar nodig ook als ze voltreffer op voltreffer zullen hebben deze zomer. Afhankelijk van de kwaliteit van de mensen en de lengte van het geruzie en gekonkel zal afhangen hoe lang het duurt voordat Ajax weer een titelkandidaat zal zijn.
-
- Vedette
Hmmm ja, een hoop wishful thinking vooral, lijkt me. Nul realistische verwachting.ShovingNE2 wrote: ↑24 Apr 2024, 12:00Niet als het om de topclubs gaat, maar wel daaronder. En daarbij: als de deals illegaal zijn gaan PSV en Feyenoord ook aan de bel trekken. Als ze kunnen zullen ze Ajax heel hard naaien. Van KNVB tot CAS en alles wat daartussen zit.
- ShovingNE2
- Site Admin
-
- Vedette
- SKERLA
- Legende
- Favoriete speler: Peet Scheefbril
Kuijt naar ajax, Heitinga naar Feyenoord.
-
- Bankzitter
Wellicht hier al eens geopperd, maar zou me helemaal niks verbazen als Ajax bij Schmidt gaat uitkomen.
Er was al eerder interesse (ver, ver voor z'n PSV-tijd), hij kent de Eredivisie en hij lijkt wel klaar te zijn bij Benfica.
Er was al eerder interesse (ver, ver voor z'n PSV-tijd), hij kent de Eredivisie en hij lijkt wel klaar te zijn bij Benfica.
- DonyellMalen
- Legende
- SKERLA
- Legende
- Favoriete speler: Peet Scheefbril
"Die Duitser" copy + paste na Mislintat.
-
- Vaste waarde in elftal
Kan ie mooi over het budget van PSV gaan lopen klagen
-
- Nationale topspeler
Dit zou humor en opportunisme ten top zijn. Maar in het geval van Ajax moet je nergens van opkijken.