Sergiño Dest

Spelers A-selectie.
Post Reply
User avatar
Vanthaman18
Internationale topspeler
Posts: 4851
Joined: 31 Jan 2022, 13:19
Favoriete speler: Luuk de Jong
FOOTB_REM_S: No

Madueke wrote: 24 Apr 2024, 11:18 https://www.sport.es/es/noticias/barca/ ... -101481046
PSV wil de speler niet in de steek laten en heeft de club Blaugrana al benaderd om tot een consensusoplossing te komen waarbij iedereen zijn steentje zal moeten bijdragen zodat er een goede uitkomst komt. Er wordt onderhandeld over een zeer lage transfer, met een percentage van de toekomst voor Barça en waarbij de speler ook zijn emolumenten zou moeten verlagen zodat alles in evenwicht komt.
Dit zou wel een mooie oplossing zijn. Heb je meteen je wintertransfer te pakken in het komend seizoen. Daarnaast houd je geld over om je geld alsnog te kunnen investeren (aan een fitte speler). Wat zijn we trouwens toch een mooie club, dat we zo'n speler niet in de steek willen laten.
These users thanked the author Vanthaman18 for the post:
Kingfisher
User avatar
SKERLA
Legende
Posts: 10697
Joined: 26 Aug 2017, 14:22
Favoriete speler: Peet Scheefbril
FOOTB_REM_S: No

11 Tinus wrote: 24 Apr 2024, 11:31 Een geluk bij een ongeluk is dat je veel budget over houdt (qua transfersom) om zonder verkopen de markt op te gaan. Het nadeel is dat je met hetzelfde budget dus een back moet kopen die basiswaardig is voor de CL en daarna ook op de bank terecht kan komen. Gokken op Mauro vind ik zelf ook iets te ambitieus en bij Jong PSV loopt er ook niet echt iemand rond die binnen een jaar 10 wedstrijden in de ED kan spelen laat staan CL.
Je kan gewoon een linksback kopen, omdat Dest minstens zo goed op rechts is als op links. Als de transferkosten van Dest dan ook nog eens grotendeels zouden wegvallen is het gewoon te doen denk ik.
These users thanked the author SKERLA for the post:
Nummer 6
Drommels
Bankzitter
Posts: 232
Joined: 16 Feb 2022, 11:24
Clubvoorkeur: PSV
FOOTB_REM_S: No

SKERLA wrote: 24 Apr 2024, 11:35
11 Tinus wrote: 24 Apr 2024, 11:31 Een geluk bij een ongeluk is dat je veel budget over houdt (qua transfersom) om zonder verkopen de markt op te gaan. Het nadeel is dat je met hetzelfde budget dus een back moet kopen die basiswaardig is voor de CL en daarna ook op de bank terecht kan komen. Gokken op Mauro vind ik zelf ook iets te ambitieus en bij Jong PSV loopt er ook niet echt iemand rond die binnen een jaar 10 wedstrijden in de ED kan spelen laat staan CL.
Je kan gewoon een linksback kopen, omdat Dest minstens zo goed op rechts is als op links. Als de transferkosten van Dest dan ook nog eens grotendeels zouden wegvallen is het gewoon te doen denk ik.
Zoals een Bjorn Meijer?
User avatar
SKERLA
Legende
Posts: 10697
Joined: 26 Aug 2017, 14:22
Favoriete speler: Peet Scheefbril
FOOTB_REM_S: No

Drommels wrote: 24 Apr 2024, 11:41
SKERLA wrote: 24 Apr 2024, 11:35

Je kan gewoon een linksback kopen, omdat Dest minstens zo goed op rechts is als op links. Als de transferkosten van Dest dan ook nog eens grotendeels zouden wegvallen is het gewoon te doen denk ik.
Zoals een Bjorn Meijer?
Ja, of één van de andere 37 op de lijst.
User avatar
11 Tinus
Legende
Posts: 15339
Joined: 09 Oct 2020, 00:00
Clubvoorkeur: Philips
FOOTB_REM_S: No

Vanthaman18 wrote: 24 Apr 2024, 11:34
Dit zou wel een mooie oplossing zijn. Heb je meteen je wintertransfer te pakken in het komend seizoen. Daarnaast houd je geld over om je geld alsnog te kunnen investeren (aan een fitte speler). Wat zijn we trouwens toch een mooie club, dat we zo'n speler niet in de steek willen laten.
Nee Brands/Earnie zijn niet zo gek op wintertransfers ;-)
User avatar
Juancho
Mister PSV
Posts: 26304
Joined: 25 Aug 2017, 19:23
Clubvoorkeur: PSV
FOOTB_REM_S: No

SKERLA wrote: 24 Apr 2024, 11:35
11 Tinus wrote: 24 Apr 2024, 11:31 Een geluk bij een ongeluk is dat je veel budget over houdt (qua transfersom) om zonder verkopen de markt op te gaan. Het nadeel is dat je met hetzelfde budget dus een back moet kopen die basiswaardig is voor de CL en daarna ook op de bank terecht kan komen. Gokken op Mauro vind ik zelf ook iets te ambitieus en bij Jong PSV loopt er ook niet echt iemand rond die binnen een jaar 10 wedstrijden in de ED kan spelen laat staan CL.
Je kan gewoon een linksback kopen, omdat Dest minstens zo goed op rechts is als op links. Als de transferkosten van Dest dan ook nog eens grotendeels zouden wegvallen is het gewoon te doen denk ik.
Idealiter laat je Teze dan niet deze zomer maar de volgende vertrekken. Dan heb je het mooi verspreid en kan Dest als hij weer top fit is Teze vervanger. Win win! Nu nog even Angelino binnen halen! :strong:
These users thanked the author Juancho for the post:
SKERLA
“Trance is my Sanctuary where Emotions, Freedom and Spirituality meet”
User avatar
ShovingNE2
Site Admin
Posts: 29749
Joined: 25 Aug 2017, 11:11
FOOTB_REM_S: No

Ik weet het niet met Angelino. Als dit je clubhistorie is na ons en je speelt niet bijzonder veel... iets gaat er fout.

Image
These users thanked the author ShovingNE2 for the post:
Jur1913
"When it comes to luck, you create your own" - Bruce Springsteen
User avatar
O Goleiro Grande
Nationale topspeler
Posts: 2101
Joined: 20 May 2022, 14:01
Clubvoorkeur: PSV
FOOTB_REM_S: No

ShovingNE2 wrote: 24 Apr 2024, 12:09 Ik weet het niet met Angelino. Als dit je clubhistorie is na ons en je speelt niet bijzonder veel... iets gaat er fout.

Image
Typisch de carriere van een speler die Manchester City niet zelf zal opstellen, maar graag voor zijn handelswaarde heeft aangehouden. Met als gevolg een verstoorde ontwikkeling, want deze jongen had in de basis alles om tot in lengte van dagen bij een absolute topclub te zitten. Lijkt mij een speler die Bosz wel weer aan de praat krijgt, maar waarschijnlijk gewoon niet haalbaar: hij lijkt als een vis in het water bij AS Roma, dat dan ook graag de koopoptie van slechts €5-6 miljoen zal willen lichten.

https://football-italia.net/angelino-to ... e-details/
User avatar
OmeAad
Jeugdspeler
Posts: 34
Joined: 06 Jun 2023, 12:34
Clubvoorkeur: PSV
FOOTB_REM_S: No

ShovingNE2 wrote: 24 Apr 2024, 12:09 Ik weet het niet met Angelino. Als dit je clubhistorie is na ons en je speelt niet bijzonder veel... iets gaat er fout.

Image
Dat 'niet veel spelen' wordt hier ook tot grote proporties opgeblazen. Heeft alleen dit eerste halfjaar van de competitie bij Galatasaray weinig gespeeld. In Duitsland heeft hij best veel minuten gemaakt.
User avatar
ShovingNE2
Site Admin
Posts: 29749
Joined: 25 Aug 2017, 11:11
FOOTB_REM_S: No

O Goleiro Grande wrote: 24 Apr 2024, 12:16Typisch de carriere van een speler die Manchester City niet zelf zal opstellen, maar graag voor zijn handelswaarde heeft aangehouden. Met als gevolg een verstoorde ontwikkeling, want deze jongen had in de basis alles om tot in lengte van dagen bij een absolute topclub te zitten. Lijkt mij een speler die Bosz wel weer aan de praat krijgt, maar waarschijnlijk gewoon niet haalbaar: hij lijkt als een vis in het water bij AS Roma, dat dan ook graag de koopoptie van slechts €5-6 miljoen zal willen lichten.
Hij is al een aantal jaren van Leipzig. En wellicht ja. Dat hij zich goed voelt daar.
"When it comes to luck, you create your own" - Bruce Springsteen
User avatar
ShovingNE2
Site Admin
Posts: 29749
Joined: 25 Aug 2017, 11:11
FOOTB_REM_S: No

OmeAad wrote: 24 Apr 2024, 12:20Dat 'niet veel spelen' wordt hier ook tot grote proporties opgeblazen. Heeft alleen dit eerste halfjaar van de competitie bij Galatasaray weinig gespeeld. In Duitsland heeft hij best veel minuten gemaakt.
Ik had het over AS Roma. Niet per se daarvoor. Maar zie dat hij een half jaar daar speelt. Nou: wellicht gaat hij voor langere tijd ergens spelen. Kan mij voorstellen dat hij daar aan toe is.
"When it comes to luck, you create your own" - Bruce Springsteen
User avatar
O Goleiro Grande
Nationale topspeler
Posts: 2101
Joined: 20 May 2022, 14:01
Clubvoorkeur: PSV
FOOTB_REM_S: No

ShovingNE2 wrote: 24 Apr 2024, 12:21
O Goleiro Grande wrote: 24 Apr 2024, 12:16Typisch de carriere van een speler die Manchester City niet zelf zal opstellen, maar graag voor zijn handelswaarde heeft aangehouden. Met als gevolg een verstoorde ontwikkeling, want deze jongen had in de basis alles om tot in lengte van dagen bij een absolute topclub te zitten. Lijkt mij een speler die Bosz wel weer aan de praat krijgt, maar waarschijnlijk gewoon niet haalbaar: hij lijkt als een vis in het water bij AS Roma, dat dan ook graag de koopoptie van slechts €5-6 miljoen zal willen lichten.
Hij is al een aantal jaren van Leipzig. En wellicht ja. Dat hij zich goed voelt daar.
Hij is sinds zijn 24e van Leipzig, drie jaar geleden overgestapt. Waar ik op doelde is de periode daarvoor, wanneer een speler in handen van een grote club jaar in jaar uit wordt verhuurd. Wat je vaak ziet is dat spelers die dat overkomt in hun vormingsjaren, moeite hebben om zich stabiel door te ontwikkelen. Ik denk dat dat ook precies het scenario is waarmee PSV Dest hoopt te overtuigen langer in Eindhoven te blijven en een carriere als voetbalnomade te voorkomen.
User avatar
OmeAad
Jeugdspeler
Posts: 34
Joined: 06 Jun 2023, 12:34
Clubvoorkeur: PSV
FOOTB_REM_S: No

ShovingNE2 wrote: 24 Apr 2024, 12:22
OmeAad wrote: 24 Apr 2024, 12:20Dat 'niet veel spelen' wordt hier ook tot grote proporties opgeblazen. Heeft alleen dit eerste halfjaar van de competitie bij Galatasaray weinig gespeeld. In Duitsland heeft hij best veel minuten gemaakt.
Ik had het over AS Roma. Niet per se daarvoor. Maar zie dat hij een half jaar daar speelt. Nou: wellicht gaat hij voor langere tijd ergens spelen. Kan mij voorstellen dat hij daar aan toe is.
Je had het over clubhistorie toch? Heeft in de subtop van Duitsland en nu Italië veel gespeeld. Dat is helemaal geen gek niveau.
User avatar
Tjompie
Internationale topspeler
Posts: 3060
Joined: 28 Aug 2021, 18:57
Clubvoorkeur: PSV
FOOTB_REM_S: No

User avatar
Dfs2021
Verbannen
Posts: 184
Joined: 20 Apr 2024, 16:52
Clubvoorkeur: Geen
Favoriete speler: Geen
FOOTB_REM_S: No

Sterkte Sergiño
Last edited by Dfs2021 on 24 Apr 2024, 12:44, edited 2 times in total.
nilssonH
Moderator
Posts: 11043
Joined: 18 May 2018, 15:15
Clubvoorkeur: PSV
FOOTB_REM_S: No

Misschien wat te principieel, maar ik vind spelers terughalen alleen iets voor spelers die echt wat betekent hebben voor de club of zich duidelijk verbonden voelen met PSV. Angeliño heeft hier één seizoen rondgelopen, maar is overduidelijk een clubhopper pur sang. Dat is zijn goed recht, maar van mij hoeft een terugkeer dan niet zo.
User avatar
DonyellMalen
Legende
Posts: 13901
Joined: 04 Nov 2020, 14:37
Clubvoorkeur: PSV
FOOTB_REM_S: No

Angeliño hoeft van mij ook niet. Genoeg andere opties.
Dfs2021 wrote: 24 Apr 2024, 12:41De trainer geeft aan dat Dest graag zelf nog wil uitleggen wat er is gebeurd.
Dat is wel mooi, dat ‘ie even zijn woordje wil doen.
User avatar
DonyellMalen
Legende
Posts: 13901
Joined: 04 Nov 2020, 14:37
Clubvoorkeur: PSV
FOOTB_REM_S: No

Klote zeg. Komt ook binnen in de kleedkamer.

User avatar
OmeAad
Jeugdspeler
Posts: 34
Joined: 06 Jun 2023, 12:34
Clubvoorkeur: PSV
FOOTB_REM_S: No

nilssonH wrote: 24 Apr 2024, 12:41 Misschien wat te principieel, maar ik vind spelers terughalen alleen iets voor spelers die echt wat betekent hebben voor de club of zich duidelijk verbonden voelen met PSV. Angeliño heeft hier één seizoen rondgelopen, maar is overduidelijk een clubhopper pur sang. Dat is zijn goed recht, maar van mij hoeft een terugkeer dan niet zo.
Als we het van de andere kant bekijken: zou je een goede speler niet naar PSV halen omdat hij in het verleden maar één jaar voor ons heeft gespeeld?
User avatar
Juancho
Mister PSV
Posts: 26304
Joined: 25 Aug 2017, 19:23
Clubvoorkeur: PSV
FOOTB_REM_S: No

Angelino is mischien helemaal geen clubhopper of wil dat niet zijn, maar hij zat te lang vast aan die city groep. Daarom ook maar 1 jaartje PSV. was niet zo dat hij perse weg wilde hé.

Gewoon een geweldige back die uitstekend de plek van Dest in kan nemen. Voetballend wellicht iets minder maar in de laatste fase en rendement wellicht juist wat beter. Met Mauro en Teze heb je iig 3 prima backs. Ik zou heel ver gaan voor Angelino. Plug&play, prima leeftijd en ervaring. Vraag is alleen of hij zelf bewust kiest voor een x aantal jaren vastigheid bij PSV. Ken z'n huidige situatie ook totaal niet.
“Trance is my Sanctuary where Emotions, Freedom and Spirituality meet”
User avatar
Sensation
Lid scoutingsteam
Posts: 14019
Joined: 26 Aug 2017, 13:16
Clubvoorkeur: Ja
FOOTB_REM_S: No

Juancho wrote: 24 Apr 2024, 13:22 Angelino is mischien helemaal geen clubhopper of wil dat niet zijn, maar hij zat te lang vast aan die city groep. Daarom ook maar 1 jaartje PSV. was niet zo dat hij perse weg wilde hé.

Gewoon een geweldige back die uitstekend de plek van Dest in kan nemen. Voetballend wellicht iets minder maar in de laatste fase en rendement wellicht juist wat beter. Met Mauro en Teze heb je iig 3 prima backs. Ik zou heel ver gaan voor Angelino. Plug&play, prima leeftijd en ervaring. Vraag is alleen of hij zelf bewust kiest voor een x aantal jaren vastigheid bij PSV. Ken z'n huidige situatie ook totaal niet.
ff serieus, hoelang blijft die mythe dat Dest in de eindfase zogenaamd niet goed is nog bestaan?

Image

Dest vs Angelino dit seizoen, heeft Dest per 90 minuten een:
- Hoger aantal assists
- Hoger aantal expected assists
- Hoger aantal key-passes
- Hoger aantal passes into penalty area
- Hoger aantal shot-creating actions
- Hoger aantal goal-creating actions
- Hoger aantal carries into penalty area

(En je kan het ook vergelijken met de Angelino van destijds bij ons, dan scoren ze behoorlijk gelijk op alle punten)

Overigens heeft Roma, als ik mij niet vergis, een koopoptie dus ook een kans dat hij daarheen vertrekt.
These users thanked the author Sensation for the post (total 4):
Jur1913DonyellMalenRikkert1234Ren Höek
User avatar
Juancho
Mister PSV
Posts: 26304
Joined: 25 Aug 2017, 19:23
Clubvoorkeur: PSV
FOOTB_REM_S: No

Voor een back die zo aanvallend speelt vind ik 2 goals en 7 assists in alle competities eigenlijk beneden verwachting. Angelino zat op 1 goal en 12 assists. Waarbij hij in een minder aanvallend team speelde.
“Trance is my Sanctuary where Emotions, Freedom and Spirituality meet”
User avatar
Sensation
Lid scoutingsteam
Posts: 14019
Joined: 26 Aug 2017, 13:16
Clubvoorkeur: Ja
FOOTB_REM_S: No

Juancho wrote: 24 Apr 2024, 13:36 Voor een back die zo aanvallend speelt vind ik 2 goals en 7 assists in alle competities eigenlijk beneden verwachting. Angelino zat op 1 goal en 12 assists. Waarbij hij in een minder aanvallend team speelde.
Image

Rendement van Dest is per 90 dit seizoen hoger dan het rendement van Angelino destijds...
These users thanked the author Sensation for the post:
Ardbeg
User avatar
Dfs2021
Verbannen
Posts: 184
Joined: 20 Apr 2024, 16:52
Clubvoorkeur: Geen
Favoriete speler: Geen
FOOTB_REM_S: No

Op rechts zou Dest veel meer assist kunnen hebben omdat er in dat been, ondanks zijn goede linkerbeen, alsnog veel meer gevoel zit. Daarnaast is het voor een rechtspoot veel makkelijker om te scoren op rechtsback omdat je niet terug hoeft te kappen naar je goede been. Je schiet als het ware contra. Ook 1 op 1 op de keepers zijn een stuk makkelijker voor Dest als hij rechtsback staat.
Juancho wrote: 24 Apr 2024, 13:36 Voor een back die zo aanvallend speelt vind ik 2 goals en 7 assists in alle competities eigenlijk beneden verwachting. Angelino zat op 1 goal en 12 assists. Waarbij hij in een minder aanvallend team speelde.
Last edited by Dfs2021 on 24 Apr 2024, 14:06, edited 1 time in total.
René1978
Nationale topspeler
Posts: 1905
Joined: 13 Aug 2018, 15:22
FOOTB_REM_S: No

Dest > Angelino.
Post Reply