Ajax deel II
- Persepolis
- Vedette
- Clubvoorkeur: PSV
Waarom? Zo belangrijk was dit toch niet? Al doen we alsof Excelsior bij een overwinning PEC uiteindelijk voorbij was gegaan (wat ik al niet geloof), dan werd PEC 14e ipv 13e. Nou snap ik dat 13e leuker is, maar het klinkt nu alsof dit cruciaal was voor lijfsbehoud o.i.d.
- These users thanked the author Persepolis for the post:
- Ardbeg
- Persepolis
- Vedette
Ajax kan maximaal nog 58 punten halen. De laatste keer dat zij zo weinig punten haalden was in 1999. De laatste keer dat PSV zo weinig punten haalde was 1973.
- These users thanked the author Persepolis for the post:
- Woodenshoes
-
- Nationale topspeler
Hoe durft die man uit te kramen dat ze nog steeds zoekende zijn? Je staat verdorie al 30(!) duels als hoofdcoach langs de zijlijn, je hebt een winterstop gehad om te sleutelen, meerdere interland breaks en maanden aan trainingen. Als je team nog zoekende is dan heb je dus in de afgelopen maanden hopeloos maar dan ook echt hopeloos gefaald als hoofdcoach. Schippie moet nog even 3 wedstrijden overleven en het zou mij heel erg verbazen als hij dadelijk verder mag binnen Ajax.
-
- Lid scoutingsteam
Zie hem daar gaan, Steven Bergwijn. Recordaankoop. Jongen van de club. Althans: dat vonden ze zelf, want met PSV had het allemaal niks meer te maken. Bergwijn was er een van hun, een échte, en iemand die de hele Eredivisie overhoop zou spelen. Bergwijn kwam na lang onderhandelen terug uit Londen, waar hij met heel veel kabaal naartoe moest toen hij nog een PSV-shirt droeg. Ajax betaalde er meer dan 30 miljoen voor en dan hebben we het nog niet eens over z'n salaris gehad. Bergwijn kwam naar Ajax om de CL te winnen. Het klinkt belachelijk, maar wie met zo'n prijskaartje bij een roemruchte club binnenstapt moet inderdaad ambitieus zijn. Het eerste seizoen wilde het nog niet echt lukken. Moeilijke CL-poule ook. 1-6 verliezen van een geweldig Napoli: kon gebeuren. Langzaamaan gleed Ajax steeds verder af, maar in zijn eerste seizoen ging dat in relatief geruisloze stappen. Natuurlijk waren die paar vernederingen niet leuk en twee keer in 7 dagen tijd alles weggeven tegen PSV is natuurlijk ook niet lekker, maar dat soort dingen gebeuren. Soms zit er een matig seizoen tussen. Soms moet je even een stapje terug doen om er twee vooruit te zetten, zeg maar. Dit seizoen zou alles anders worden. Die gekke Tadic was eindelijk vertrokken en Bergwijn zou de leidersrol op zich nemen, maar volgens hem was iedereen in de selectie een beetje aanvoerder. Pasveer. Rensch. Sutalo. Hato. Taylor. Berghuis. Brobbey. Later ook Henderson, en zelfs Tahirovic, uiteraard. Aanvoerder zijn is iets dat je als team doet, sprak Bergwijn. Maar een matig seizoen werd niet gevolgd door nieuwe hoop, nieuwe dromen, nieuwe legendarische momenten. In augustus bleek Ajax nog steeds op de glijbaan te zitten. In september ging het ook nog eens regenen en onweren, terwijl het glijden nog niet was opgehouden. In oktober belandde Ajax in een storm die de club helemaal op plek 18 bracht, na een bezoek aan het Eindhoven waar Bergwijn inmiddels zo'n heerlijke hekel aan lijkt te hebben. Bergwijn zucht wat, mompelt soms wat voor de camera na wéér een deceptie en neemt zich dan voor het volgende week beter te doen. Maar het wordt niet beter. Bergwijn is de aanvoerder die ze in Amsterdam verdienen. Lui, volgevreten, strontarrogant en door een mirakel in staat om ogenschijnlijk zelfstandig te functioneren in de samenleving, ondanks de beperkte hersencapaciteit die zich achter die donkere, lege ogen bevindt. Na de onverwachtse zege op Twente was het weer iets van hosanna in Amsterdam. Voetbal was niet goed, nee, maar AZ heeft een loodzwaar schema en Ajax niet, dus Ajax kon nog weleens 4e gaan worden. Een formaliteit was het. Feyenoord won ook nog eens de beker en plotseling stond kapitein Skippy op het dek van zijn wrak, terwijl hij boven zich een hint van zonnestralen ziet. Er kon een glimlach vanaf. Een donker seizoen kon nog iets van een kleurrijk randje krijgen. Excelsior-thuis, heerlijk vooruitzicht. Henderson mocht deze week zelfs kortstondig bij Liverpool meetrainen, zoveel vertrouwen hadden ze. Plots is het dan donderdag 21u en begint het feest weer. Ajax-thuis: het hele seizoen al garantie op spektakel. Als je ergens een seizoenskaart voor het uitvak zou kunnen nemen, dan zou dat dit seizoen toch zeker in Amsterdam zijn. Vandaag verwacht je er op voorhand niks van. Excelsior in deze vorm had nog verloren van tegenstanders die bij aanvang van de wedstrijden drie ballen in eigen goal zouden leggen, zoals je dat vroeger op het pleintje deed tegen kinderen waarvan je wist dat ze er niks van konden. En Ajax kreeg het voor elkaar om dat Excelsior er bij vlagen uit te laten zien als het Manchester City van Guardiola. Curieus, fascinerend, maar bovenal lachwekkend.
Ik wilde zeggen dat er een moment kwam dat het licht in het hoofd van Bergwijn uit ging, maar daar scheen sowieso al geen licht. Het volgde op een eerste helft waarin Ajax ietwat gelukkig op 1-0 was gekomen, maar die toch vooral de boeken in hoort te gaan als de eerste helft ooit waarin een team dezelfde inworp twee keer wist te verknallen. Met hun voeten kunnen ze niks, maar onze dappere Ajacieden blijken dus ook niks met hun handen te kunnen. Dat moment ging relatief onderbelicht voorbij, alsof mensen tegelijkertijd verbijsterd en onverschillig waren, alsof het iets gewoon is geworden, terwijl je als voetballer eigenlijk niet verder kunt zakken in je functie als sportman. Afijn: als een geile labrador rende Bergwijn achter z'n tegenstander aan, tot in z'n eigen '16', waar hij een relatief zinloze overtreding beging. Die zinloosheid maakte het eigenlijk een geweldige overtreding. Als een soort sportieve protestactie tegen alles. De in Amstelveen geboren en getogen scheidsrechter kon niks anders dan een penalty geven, hoewel het met serieuze tegenzin gebeurd moet zijn. En vanaf daar duurde het heel, héél lang voordat de VAR genoeg beelden had gevonden om de scheids naar de kant te roepen. De geïrriteerde ArenA werd kortstondig zwanger van hoop, euforie en geluk, want misschien werd ze dit leed bespaard. Misschien was het géén penalty. Na nog een keer heel lang wachten had ook de scheidsrechter een beslissing genomen. Heel even werden alle toeschouwers inderdaad dolgelukkig van vreugde. Heel even leek men te denken dat het inderdaad geen penalty was. Het werd wel een penalty. Eerst een moment van verbijstering, toen stilte, daarna gefluit dat niet meer ophield totdat ik de TV had uitgezet. En hun aanvoerder, de man van vele, vele miljoenen, mocht naar de kant. Normaal zie je bij voetballers dan iets van boosheid, teleurstelling, frustratie, maar Bergwijn had al z'n hersencellen nodig om zijn aanvoerdersband af te doen en naar de kant te lopen. Emotieloos. Murw geslagen. Skippy zag de donkere wolken boven zich alweer samentrekken toen Ajax de 57e tegentreffer incasseerde en besloot in een vlaag van verstandsverbijstering iets geniaals te doen: hij haalde z'n beste speler eraf. Fuck it. De mensen willen absurd? Skippy kon het ze geven. Sterker nog: Skippy zou het absurde overtreffen. We zullen ongetwijfeld horen dat Brobbey niet echt fit was en waarom zou je inderdaad ook wachten tot de rust als het ook in minuut 43 kan, maar een niet-fitte man huppelt niet de trappen af alsof 'ie in de kleedkamer de laatste beschikbare PlayStation zou gaan ophalen. Brobbey had dezelfde emotieloze, lege blik als Bergwijn. De blik van een man die moe is, die niet meer wil, die genoeg Ajax heeft gehad in z'n leven. Het werd alleen nog maar erger voor onze vrienden van Bayern. Rensch had meer interesse in de bal dan in z'n man. Mannsverk maakte een fout waarvan je 10 seconden daarvoor al kon zien aankomen dat het een fout van Mannsverk zou gaan worden, zonder dat hij überhaupt aan de bal was of de bal zijn kant op kwam, hoe absurd en bizar dat ook klinkt. Kijk het maar terug en u weet wat ik bedoel. Skippy deed de volgende briljante zet en zette er een extra verdediger bij in de vorm van Gaaei, die ook nog eens aan rood ontsnapte om redenen die mijn voorstellingsvermogen voorbijgaan. De VAR kan echt geen Ajacied geweest zijn, maar moet daar gezeten hebben met iets van leedvermaak. ''Laat die jongen vooral staan, is lachen''. Ajax kwam laat langszij dankzij Akpom die het dankbaar vierde, waardoor de aanwezige toeschouwers nog iets van vermaak hadden. Alsof je door een kapotgebombardeerde stad loopt en ergens een briefje van vijf euro tegenkomt. Alles om je heen is kapot, staat in brand of op omvallen, maar die vijf euro heb je toch maar mooi binnen. Dat is de Ajacied anno april 2024 ten voeten uit.
Het seizoen van Ajax verloopt zo ontzettend dramatisch dat een 2-2 in eigen huis tegen Excelsior nog niet het dieptepunt van het seizoen was. Niet eens een beetje. Nog niet eens top-3, top-5 of top-10. Het is alsof je met een zwart potlood over een zwarte bladzijde tekent. Alsof je een emmer water in je ondergelopen huis leegt. Alsof je honger hebt, niks in huis hebt en dan maar dankbaar aan je voorraad post-its gaat knabbelen. Alsof je tijdens een avondje uit met een leuk iemand thuis hoopt te komen, maar uiteindelijk wakker wordt naast een geadopteerde goudvis die ook nog eens terminaal is. Alsof je Kenneth Taylor bent en even een weekje verlost was van dat eindeloze, monotone gezeik van Jade Anna die aan het vloggen was op Coachella, jezelf kon verheugen op Excelsior-thuis en vervolgens de slechtste man op het veld bent, terwijl Mannsverk, Sutalo, Tahirovic, Gaaei en Bergwijn óók op dat veld stonden. Alsof je hoopt dat Kroes de baas wordt en hij vervolgens benzine over je club giet, een brandende lucifer naar binnen sodemietert en vervolgens hoopt dat de mensen hem als brandweerman kiezen, gewoon omdat het kan. Tussen de eindeloze stortvloed aan sportieve misère moeten we namelijk niet vergeten dat men ook in de bestuurskamers net zo presteert als de mannen op het veld. Af en toe iets wat op een hoopvolle driepunter lijkt, maar vooral gekenmerkt door constante episodes van onverklaarbare, maar hilarische ellende. Excelsior-thuis was nog de makkelijkste wedstrijd op papier, zou je denken. Volendam-uit wordt een gevecht met de mascottes van Jan Smit die zich graag willen handhaven, in een stadion waar alle mededelingen vooraf worden gegaan door een olijk liedje waar je na 2x al helemaal klaar mee bent, maar waarvan je weet dat het nog een keer of 27 zal volgen, en waarvan je weet dat het elke keer weer net een stukje ergerlijker wordt. Je kan er niet winnen. Almere City-thuis worden flashbacks naar het tweeluik met Getafe en in Arnhem hebben ze helemaal niks meer te verliezen, dus die willen de mensen graag nog iets teruggeven in de vorm van een zege op een elftal uitgebluste Ajacieden dat graag op vakantie wil, maar zeer waarschijnlijk zal moeten knokken om zeer ongewenste play-offs voor Conference League te ontlopen.
Ik val in herhaling, maar: geniet lekker verder van de totale ontmanteling van deze kutclub. Later meer, vermoed ik.
Ik wilde zeggen dat er een moment kwam dat het licht in het hoofd van Bergwijn uit ging, maar daar scheen sowieso al geen licht. Het volgde op een eerste helft waarin Ajax ietwat gelukkig op 1-0 was gekomen, maar die toch vooral de boeken in hoort te gaan als de eerste helft ooit waarin een team dezelfde inworp twee keer wist te verknallen. Met hun voeten kunnen ze niks, maar onze dappere Ajacieden blijken dus ook niks met hun handen te kunnen. Dat moment ging relatief onderbelicht voorbij, alsof mensen tegelijkertijd verbijsterd en onverschillig waren, alsof het iets gewoon is geworden, terwijl je als voetballer eigenlijk niet verder kunt zakken in je functie als sportman. Afijn: als een geile labrador rende Bergwijn achter z'n tegenstander aan, tot in z'n eigen '16', waar hij een relatief zinloze overtreding beging. Die zinloosheid maakte het eigenlijk een geweldige overtreding. Als een soort sportieve protestactie tegen alles. De in Amstelveen geboren en getogen scheidsrechter kon niks anders dan een penalty geven, hoewel het met serieuze tegenzin gebeurd moet zijn. En vanaf daar duurde het heel, héél lang voordat de VAR genoeg beelden had gevonden om de scheids naar de kant te roepen. De geïrriteerde ArenA werd kortstondig zwanger van hoop, euforie en geluk, want misschien werd ze dit leed bespaard. Misschien was het géén penalty. Na nog een keer heel lang wachten had ook de scheidsrechter een beslissing genomen. Heel even werden alle toeschouwers inderdaad dolgelukkig van vreugde. Heel even leek men te denken dat het inderdaad geen penalty was. Het werd wel een penalty. Eerst een moment van verbijstering, toen stilte, daarna gefluit dat niet meer ophield totdat ik de TV had uitgezet. En hun aanvoerder, de man van vele, vele miljoenen, mocht naar de kant. Normaal zie je bij voetballers dan iets van boosheid, teleurstelling, frustratie, maar Bergwijn had al z'n hersencellen nodig om zijn aanvoerdersband af te doen en naar de kant te lopen. Emotieloos. Murw geslagen. Skippy zag de donkere wolken boven zich alweer samentrekken toen Ajax de 57e tegentreffer incasseerde en besloot in een vlaag van verstandsverbijstering iets geniaals te doen: hij haalde z'n beste speler eraf. Fuck it. De mensen willen absurd? Skippy kon het ze geven. Sterker nog: Skippy zou het absurde overtreffen. We zullen ongetwijfeld horen dat Brobbey niet echt fit was en waarom zou je inderdaad ook wachten tot de rust als het ook in minuut 43 kan, maar een niet-fitte man huppelt niet de trappen af alsof 'ie in de kleedkamer de laatste beschikbare PlayStation zou gaan ophalen. Brobbey had dezelfde emotieloze, lege blik als Bergwijn. De blik van een man die moe is, die niet meer wil, die genoeg Ajax heeft gehad in z'n leven. Het werd alleen nog maar erger voor onze vrienden van Bayern. Rensch had meer interesse in de bal dan in z'n man. Mannsverk maakte een fout waarvan je 10 seconden daarvoor al kon zien aankomen dat het een fout van Mannsverk zou gaan worden, zonder dat hij überhaupt aan de bal was of de bal zijn kant op kwam, hoe absurd en bizar dat ook klinkt. Kijk het maar terug en u weet wat ik bedoel. Skippy deed de volgende briljante zet en zette er een extra verdediger bij in de vorm van Gaaei, die ook nog eens aan rood ontsnapte om redenen die mijn voorstellingsvermogen voorbijgaan. De VAR kan echt geen Ajacied geweest zijn, maar moet daar gezeten hebben met iets van leedvermaak. ''Laat die jongen vooral staan, is lachen''. Ajax kwam laat langszij dankzij Akpom die het dankbaar vierde, waardoor de aanwezige toeschouwers nog iets van vermaak hadden. Alsof je door een kapotgebombardeerde stad loopt en ergens een briefje van vijf euro tegenkomt. Alles om je heen is kapot, staat in brand of op omvallen, maar die vijf euro heb je toch maar mooi binnen. Dat is de Ajacied anno april 2024 ten voeten uit.
Het seizoen van Ajax verloopt zo ontzettend dramatisch dat een 2-2 in eigen huis tegen Excelsior nog niet het dieptepunt van het seizoen was. Niet eens een beetje. Nog niet eens top-3, top-5 of top-10. Het is alsof je met een zwart potlood over een zwarte bladzijde tekent. Alsof je een emmer water in je ondergelopen huis leegt. Alsof je honger hebt, niks in huis hebt en dan maar dankbaar aan je voorraad post-its gaat knabbelen. Alsof je tijdens een avondje uit met een leuk iemand thuis hoopt te komen, maar uiteindelijk wakker wordt naast een geadopteerde goudvis die ook nog eens terminaal is. Alsof je Kenneth Taylor bent en even een weekje verlost was van dat eindeloze, monotone gezeik van Jade Anna die aan het vloggen was op Coachella, jezelf kon verheugen op Excelsior-thuis en vervolgens de slechtste man op het veld bent, terwijl Mannsverk, Sutalo, Tahirovic, Gaaei en Bergwijn óók op dat veld stonden. Alsof je hoopt dat Kroes de baas wordt en hij vervolgens benzine over je club giet, een brandende lucifer naar binnen sodemietert en vervolgens hoopt dat de mensen hem als brandweerman kiezen, gewoon omdat het kan. Tussen de eindeloze stortvloed aan sportieve misère moeten we namelijk niet vergeten dat men ook in de bestuurskamers net zo presteert als de mannen op het veld. Af en toe iets wat op een hoopvolle driepunter lijkt, maar vooral gekenmerkt door constante episodes van onverklaarbare, maar hilarische ellende. Excelsior-thuis was nog de makkelijkste wedstrijd op papier, zou je denken. Volendam-uit wordt een gevecht met de mascottes van Jan Smit die zich graag willen handhaven, in een stadion waar alle mededelingen vooraf worden gegaan door een olijk liedje waar je na 2x al helemaal klaar mee bent, maar waarvan je weet dat het nog een keer of 27 zal volgen, en waarvan je weet dat het elke keer weer net een stukje ergerlijker wordt. Je kan er niet winnen. Almere City-thuis worden flashbacks naar het tweeluik met Getafe en in Arnhem hebben ze helemaal niks meer te verliezen, dus die willen de mensen graag nog iets teruggeven in de vorm van een zege op een elftal uitgebluste Ajacieden dat graag op vakantie wil, maar zeer waarschijnlijk zal moeten knokken om zeer ongewenste play-offs voor Conference League te ontlopen.
Ik val in herhaling, maar: geniet lekker verder van de totale ontmanteling van deze kutclub. Later meer, vermoed ik.
Last edited by Ykhim on 24 Apr 2024, 23:55, edited 1 time in total.
- These users thanked the author Ykhim for the post (total 37):
- Teletubby • Balinho • ForestForest • 10. Nilis • DonyellMalen • Grasmat • De Realist • Massimo • René1978 • nilssonH • VTheMan • Philips • Heissenberrug • Gewitwel • Menno1 • Persepolis • dn-dieje • Tijn • Steve • NilisInOranje • driekes • BoemBoemTheo • Standbeeld • BadShaker • Paulus22 • Sensation • Hightower • Koning_Arnold_IV • Ren Höek • D.Millpants • J O H N • Franciscus • PSV-DTC • Eenhoopjob • Bewussie • Joofcorn • Tauer94
- Balinho
- Internationale topspeler
-
- Lid van verdienste
- Ardbeg
- Mister PSV
Bitterballen uit de oven
Last edited by Ardbeg on 25 Apr 2024, 00:10, edited 1 time in total.
- These users thanked the author Ardbeg for the post:
- AddoCultheld
- Balinho
Alsof hij een subatomair deeltje probeert te pakken dat uit de vorm verschijnt en een nanoseconde later elders op weer opduikt.
Ajax anno 2024, De Quantumfysica van Omnihilaria.
- These users thanked the author Balinho for the post (total 2):
- unpw07 • NilisInOranje
-
- Vedette
Ik mocht gisteren op uitnodiging de wedstrijd Ajax-Excelsior bijwonen, uit professioneel oogpunt besloten de uitnodiging te accepteren… heerlijk gegeten vooraf ergens in een typisch etablissement met typisch Amsterdams gelul om me heen…
Ik ben net thuis en heb zoveel indrukken en bizars gezien vandaag.. ik moet hier oprecht van bijkomen.. ik kan er de woorden niet voor vinden gewoon. Flabbergasted..
Ik ben net thuis en heb zoveel indrukken en bizars gezien vandaag.. ik moet hier oprecht van bijkomen.. ik kan er de woorden niet voor vinden gewoon. Flabbergasted..
- These users thanked the author Op weg naar nr 26 for the post:
- Balinho
-
- Legende
Namens ongetwijfeld velen: probeer die woorden toch te vinden, graag. En dan hier intypen.Op weg naar nr 25 wrote: ↑25 Apr 2024, 00:42 Ik mocht gisteren op uitnodiging de wedstrijd Ajax-Excelsior bijwonen, uit professioneel oogpunt besloten de uitnodiging te accepteren… heerlijk gegeten vooraf ergens in een typisch etablissement met typisch Amsterdams gelul om me heen…
- These users thanked the author koetje for the post (total 7):
- Heissenberrug • FTS • Standbeeld • Grasmat • 10. Nilis • Iderealist • Mithras
-
- Legende
Je zou zeggen: wat een dieptepunt voor die gasten. Maar dan bedenk je dat ze tegen Hercules eruit vlogen en dat ze God op hun blote knieën hebben bedankt dat Feyenoord maar bij 6-0 liet. En zo zijn er nog wel 10 van dit soort wedstrijden geweest. Wat een pracht seizoen!
- These users thanked the author Menno1 for the post (total 3):
- Heissenberrug • MC Hammer • De Realist
- ShovingNE2
- Site Admin
Bij ons was de basis weg sterk. De tweede seizoenshelft was al heel sterk. Weg omhoog al gevonden. Wij deden maar twee echt belangrijke transfers: Luuk en Papi. Succes om deze modderschuit met twee transfers om te toveren in den cruiseschip.
"When it comes to luck, you create your own" - Bruce Springsteen
-
-
- Talent
- Standbeeld
- Mister PSV
- ShovingNE2
- Site Admin
Zo kan je het ook brengen. Wellicht pikken de Ajacieden deze uitleg. Maar uiteindelijk kan het ook niet want dan wordt het verlies veel te groot. Kortom: ze zullen wel iets beter worden (zo'n jaar heb je niet twee keer op rij, zelfs Ajax niet), maar voordat er een ploeg staat die boven de 75 punten eindigt ben je wel even verder. Feyenoord moet echt instorten na het vertrek van Slot willen ze meestrijden om plek twee.
https://www.telegraaf.nl/sport/50769293 ... lers-halen„Kelvin en ik kijken elkaar soms aan op de tribune en zijn het er dan over eens dat het huidige spel niet bij Ajax past; er zit geen comfort in”, aldus Beuker. Maar we hebben best een aardig geraamte staan. Met Ramaj, Hato, Taylor en Brobbey heb je echt wel een aardig blok staan. We hebben met ze gezeten en willen dat ze blijven. Er moet stabiliteit in de groep komen en dan ga je niet opnieuw twaalf spelers halen.”
De Lang: „Hato, Brobbey en Taylor zijn ook nog jongens uit de eigen opleiding. Wat ons betreft is een vertrek in principe onbespreekbaar.”
Het hele technische plaatje kunnen Beuker en De Lang nog niet schetsen. Laatstgenoemde: „We hebben een duidelijk beeld, maar moeten ons tevens vol focussen om een Europees ticket te pakken. Het is trouwens niet zo dat alle twaalf aankopen van Sven Mislintat vertrekken. Die transferzomer is ook een ongelukkige samenloop van omstandigheden geweest, met veel spelers die heel laat in de transferwindow werden aangetrokken. Dan boterde het niet tussen Mislintat en trainer Maurice Steijn, wat ertoe leidde dat ze allebei vertrokken. Niet bepaald een ideale situatie voor een speler om in te komen. Dan ziet iedereen eruit alsof hij twintig procent minder is.”
"When it comes to luck, you create your own" - Bruce Springsteen
- ruuddevil
- Legende
De crisis bij Ajax is uiteraard veel groter. Maar in het voetbal kan het zowel naar boven als beneden snel omdraaien. Een goede trainer zou al een groot verschil maken voor ze.ShovingNE2 wrote: ↑25 Apr 2024, 06:34Bij ons was de basis weg sterk. De tweede seizoenshelft was al heel sterk. Weg omhoog al gevonden. Wij deden maar twee echt belangrijke transfers: Luuk en Papi. Succes om deze modderschuit met twee transfers om te toveren in den cruiseschip.
- ShovingNE2
- Site Admin