sc Heerenveen - PSV I Eredivisie (25/04/2024)

Bespreek hier de wedstrijden van PSV.

Ik denk dat PSV donderdagavond 25 april 2024 landskampioen wordt.

Poll ended at 25 Apr 2024, 18:30

Ja!
45
38%
Nee, PSV wordt thuis tegen Sparta (5 mei) kampioen.
72
62%
Nee en PSV wordt ook tegen Sparta geen kampioen.
0
No votes
 
Total votes: 117
Jwoeloe
Moderator
Posts: 4784
Joined: 26 Aug 2017, 17:20
Clubvoorkeur: PSV
FOOTB_REM_S: No

Wat. Een. Seizoen.

Het is toch elk jaar weer spannend wanneer de voorbereiding begint en dit jaar nog een beetje extra. De sterspelers van het afgelopen jaar, Gakpo en Xavi, zijn er beide niet meer bij en met Peter Bosz als nieuwe trainer aan het roer is het altijd maar afwachten hoe een nieuwe trainer een ploeg naar zijn hand zet. Zijn palmares? Attractief, aanvallend voetbal met hoge druk in combinatie met de nodige tegengoals, maar geen prijzen. Hetgeen deze club in deze fase juist naar snakt: de landstitel.

De selectie wordt door Stewart gericht versterkt. Schouten wordt voor de neus van AC Milan weggekaapt en brengt rust in de ploeg, Dest komt over van Barcelona en brengt een combinatie aan exceptionele kwaliteit en intensiteit voor de Nederlandse competitie, Tillman blijkt als vervanger van Xavi een schot in de roos en is een veelzijdige meerwaarde, Lozano keert als kind van de club terug om nieuwe successen te boeken, toekomstig superspits in de dop Pepi laat zien op termijn De Jong op te kunnen gaan volgen en de in de media geframede ‘probleemjongen’ Lang blijkt alles te zijn behalve het beeld dat over hem in de media wordt geschetst.

Het seizoen begint met winst in de Kuip om de Johan Cruijff Schaal en kwalificatie voor de Champions League met als hordes Sturm Graz en Rangers. Er ontstaat een reeks van vele overwinningen in de competitie, die reikt tot aan de winterstop. De remontada in Sevilla waarmee Champions League overwintering een feit werd, nu maanden later nog vol op het netvlies. Gedurende zo’n jaar daalt dan langzaam het besef in. Wat een bijzondere selectie is dit. Superieur in eigen land, uitgaand van eigen voetballende kracht ongeacht de tegenstander. Uiteindelijk Europees tegen een halve finalist te weinig gekregen, de status ‘Invincibles’ is sinds het incident in Nijmegen ook niet meer mogelijk en Clay Ruperti ontnam de ploeg begin januari eigenhandig van de beker. Drie dingen die een kroon op een volstrekt onvergetelijk seizoen hadden kunnen zijn. Maar mag ik een momentje van jullie tijd om even te beseffen wat we meemaken?

Ondergetekende, nu 29 jaar oud, heeft genoten van het PSV uit 2004/2005. Op dat moment was ik dus pas 10 lentes jong. Een periode die ik wellicht iets minder bewust meegemaakt heb dan vele anderen hier, maar ik keek op naar die ploeg. Wanneer ik ’s avonds de Champions League wedstrijden maar tot de rust mocht kijken, keek ik de tweede helft op mijn slaapkamer: volume uit, lichten gedoofd en op het moment dat er iemand naar boven kwam, zette ik snel de TV uit, om deze weer aan te zetten op het moment dat de kust weer veilig was. En zo kan ik me voorstellen dat er nu vele jongens en meisjes van diezelfde leeftijd zijn die op hun manier verliefd zijn geworden op deze selectie. Jongens en meisjes die op de pleintjes en velden willen dribbelen als Dest en willen scoren als Luuk.

We worden weer kampioen. En in tegenstelling tot vele seizoenen in de Eredivisie worden we geen kampioen van de armoede. Toch is een kampioensrace in de Eredivisie zelden zo vroeg duidelijk geweest, maar nu dus niet vanwege het gebrek aan concurrentie. Want ook met het puntenaantal van Feyenoord had je in het verleden kampioen geweest en daar steken we met kop en schouders bovenuit. Daarom vraag ik een paar minuten van jullie tijd om te beseffen wat we dit seizoen meemaken.

Met een puntenrecord in zicht, is deze ploeg nog steeds op weg naar hoge hoogtes. Een unieke prestatie. Des te meer reden om hier bij stil te staan en te koesteren wat er nu is. Want wat hier gebeurt is geen vanzelfsprekendheid voor de toekomst, zelfs niet voor komend seizoen. Extra reden om te genieten van de komende weken: de wedstrijd thuis tegen Sparta, het daaropvolgende feest door de stad met als hoogtepunt het stadhuisplein en de erehagen in de laatste twee duels van het seizoen.

Gefeliciteerd lieve mede-supporters en dank voor jullie bijdrage op dit forum dit jaar. We hoeven het niet altijd allemaal met elkaar eens te zijn, we hoeven niet altijd allemaal elkaars beste vrienden te zijn, maar deze club is iets wat ons op dit forum wel met elkaar verbindt in pieken en dalen. Maak er allemaal wat moois van! En ik zal afsluiten met de woorden waarmee ik ook begon:

Wat. Een. Seizoen.
User avatar
NotoriousBIG046
Nationale topspeler
Posts: 2243
Joined: 22 Jan 2019, 13:12
FOOTB_REM_S: No

DonyellMalen wrote: 25 Apr 2024, 20:56
NotoriousBIG046 wrote: 25 Apr 2024, 20:53Jammer van t vuurwerk.
Pyro is juist heel mooi, maar houd het in je vak.
Sorry dat bedoelde ik niet op die manier , de actie was prachtig.. had t over dat stukje op t veld🤝
These users thanked the author NotoriousBIG046 for the post (total 2):
DonyellMalenDai Ragazzi
We can't change the world until we change ourselves.
User avatar
SKERLA
Legende
Posts: 10697
Joined: 26 Aug 2017, 14:22
Favoriete speler: Peet Scheefbril
FOOTB_REM_S: No

Hoe is het met/in de bus?
User avatar
Smell Rock
Verbannen
Posts: 742
Joined: 30 Oct 2022, 17:05
Clubvoorkeur: PSV
FOOTB_REM_S: No

SKERLA wrote: 25 Apr 2024, 22:49 Hoe is het met/in de bus?
Bij mij ligt er een blauwe envelop in
These users thanked the author Smell Rock for the post (total 2):
Lorenzo von MatterhornStratumZuid
Full speed or nothing
DoelbewustProvoceren
Regelmatige invaller
Posts: 317
Joined: 04 Nov 2020, 15:35
FOOTB_REM_S: No

Volgende week 2 dagen feest zeg heeeeeeerlijk
User avatar
SKERLA
Legende
Posts: 10697
Joined: 26 Aug 2017, 14:22
Favoriete speler: Peet Scheefbril
FOOTB_REM_S: No

Smell Rock wrote: 25 Apr 2024, 22:53
SKERLA wrote: 25 Apr 2024, 22:49 Hoe is het met/in de bus?
Bij mij ligt er een blauwe envelop in
Durf je hem niet open te maken?
Dai Ragazzi
Bankzitter
Posts: 277
Joined: 06 Jun 2023, 16:33
Clubvoorkeur: PSV
Favoriete speler: Phillip Cocu
FOOTB_REM_S: No



Lekker getimed bij Sanne😅
These users thanked the author Dai Ragazzi for the post:
Smell Rock
User avatar
Smell Rock
Verbannen
Posts: 742
Joined: 30 Oct 2022, 17:05
Clubvoorkeur: PSV
FOOTB_REM_S: No

SKERLA wrote: 25 Apr 2024, 22:56
Smell Rock wrote: 25 Apr 2024, 22:53

Bij mij ligt er een blauwe envelop in
Durf je hem niet open te maken?
Nee 😂
Full speed or nothing
User avatar
SKERLA
Legende
Posts: 10697
Joined: 26 Aug 2017, 14:22
Favoriete speler: Peet Scheefbril
FOOTB_REM_S: No

Dai Ragazzi wrote: 25 Apr 2024, 22:57

Lekker getimed bij Sanne😅
En bij Rob.
iam
International
Posts: 892
Joined: 31 Aug 2022, 15:29
Clubvoorkeur: PSV
Favoriete speler: 12e man
FOOTB_REM_S: No

https://www.viagogo.nl/Sportwedstrijden ... -152158683

Lol prijzen schieten omhoog en zie allemaal kaarten verkocht worden na die 1-3. Denk dat iedereen er opeens toch bij wil zijn volgende week :D
Ykhim
Lid scoutingsteam
Posts: 19255
Joined: 25 Aug 2017, 19:14
Clubvoorkeur: PSV
FOOTB_REM_S: No

Dit is sowieso het leukste PSV dat ik ooit gezien heb. Het past gewoon allemaal in elkaar. Onverstoorbaar op een manier die Ruud ook moet kunnen waarderen. Vooraf dacht ik nog dat het leuk was om zoveel over titelscenario's te praten, maar we moesten ondertussen wel nog gewoon even winnen in Heerenveen, wat de laatste miljoen jaar ongeveer één keer gelukt is. Dat je er vervolgens zó overheen knalt, dat is echt bizar. 0-8 in Friesland is een legendarische uitslag, die hooguit overtroffen kan worden door de manier waarop de 0-8 tot stand kwam. Geweldige acties, absurde passes, vloeiende combinaties, schitterende goals, het had alles. Het is fantastisch om naar te kijken, maar het heeft ook gewoon wat aparts. Heerenveen is bij lange na niet de slechtste ploeg van de Eredivisie, maar die zijn vandaag gewoon zo hard te kijk gezet dat zelfs Heerenveen-fans de handen op elkaar kregen. Dan heb je wat bijzonders neergezet.

Die foto van Peter Bosz in de lucht is nu al legendarisch. Dat is waarschijnlijk de foto van ons seizoen. Ik zag het aanvankelijk niet zitten, met mij vele anderen, maar we hebben het fout gehad. En dat die normaal stoïcijnse, ietwat onverschillige, misschien norse man vandaag emotioneel wordt als hij erover praat, dat vind ik schitterend. Dan kan ik straks ook in dit huis lachend het licht uit doen. Het mooiste van deze hele avond: dit was een verkapte kampioenswedstrijd, maar dankzij de uitstekende inspanningen van Feyenoord is het ons gegund om de officiële kampioenswedstrijd in ons mooie Eindhoven te spelen. Graad of 18, zonnetje graag, en dan genieten maar. Nu al zin in het enorme feest dat volgende week zondag plaats zal vinden.

Geniet ervan, supporters. Eindhoven is weer de voetbalhoofdstad van Nederland, zoals het hoort! :pul:
These users thanked the author Ykhim for the post (total 10):
JwoeloesmoortjePSV-DTCMenno1HeissenberrugMaaxRen HöekTylerDurdnFC BrackeMithras
iam
International
Posts: 892
Joined: 31 Aug 2022, 15:29
Clubvoorkeur: PSV
Favoriete speler: 12e man
FOOTB_REM_S: No

Was mooi om te zien hoeveel fans er op de thuisvakken zaten hier in Heerenveen! Heerenveen fans ook respect voor. Bleven tot 80'ste minuut gewoon aanmoedigen en zitten. Meeste fans zouden na 0-5 al lang naar huis gegaan zijn.
These users thanked the author iam for the post (total 2):
RonzzStandbeeld
Op weg naar nr 26
Vedette
Posts: 6156
Joined: 02 Apr 2019, 00:00
FOOTB_REM_S: No

Brands niet op de foto, en Sergino mist 🥲
Wat een seizoen idd.. we kunnen nog statistisch het beste team ooit worden in de Eredivisie geschiedenis
User avatar
DonyellMalen
Legende
Posts: 13901
Joined: 04 Nov 2020, 14:37
Clubvoorkeur: PSV
FOOTB_REM_S: No

Wat. Een. Team.

These users thanked the author DonyellMalen for the post:
Skuddem
User avatar
DonyellMalen
Legende
Posts: 13901
Joined: 04 Nov 2020, 14:37
Clubvoorkeur: PSV
FOOTB_REM_S: No

User avatar
Juancho
Mister PSV
Posts: 26304
Joined: 25 Aug 2017, 19:23
Clubvoorkeur: PSV
FOOTB_REM_S: No

Zo dan, net de 2de helft terug gekeken en alles wat er daarna gebeurde. Enorm genieten, ook bizar hoe goed PSV vandaag was. Met die pot tegen AZ wellicht de beste van het seizoen. Als je als groep je zo kan laten zien in wat vast een spannende pot was... petje af!

Ik moet gelijk ook denken aan de legendartische uitspraak van Theo Reitsma in 1988: "Dit is een goed stel". Ik denk dat dat een hele mooie samenvatting van deze groep is. De groep van "De vriendschap vergeeeeeeeet je niet" was geweldig maar deze groep komt daar aardig in de beurt. En voetballend gezien steken ze er zelfs bovenuit. Voor de mensen die vanavond al lekker gaan feesten, geniet ervan en pas goed op elkaar.

Wij hebben onze "voorkeur" gekregen en komen volgend weekend gezellig 2 dagen mee feesten in Eindhoven. Nu al zin in! :logoo: :heart: :logoo: :heart:
These users thanked the author Juancho for the post (total 2):
Menno1Standbeeld
“Trance is my Sanctuary where Emotions, Freedom and Spirituality meet”
User avatar
Hatseflats
Vedette
Posts: 9166
Joined: 16 May 2019, 17:36
FOOTB_REM_S: No

Dai Ragazzi wrote: 25 Apr 2024, 22:57

Lekker getimed bij Sanne😅
Ik mis er toch een aantal. Veerman, Schouten, Dest, Til, Mauro..
Last edited by Hatseflats on 25 Apr 2024, 23:54, edited 1 time in total.
Menno1
Legende
Posts: 16064
Joined: 25 Aug 2017, 00:00
Clubvoorkeur: PSV
FOOTB_REM_S: No

Beste PSV wat ik ooit heb gezien dit seizoen. En ik ben al 30 jaar supporter. Tuurlijk, de resultaten van 1988, 2005 o.a. waren geweldig en zeker Europees beter. Maar puur als voetbal liefhebber, is dit het beste voetbal by a million miles van wat ik heb gezien van PSV. Een optimale mix van alles wat voetbal mooi maakt: techniek, snelheid, kracht, creativiteit, scorend vermogen, intelligentie, talentvolle jonkies, ervaren rotsen in de branding en dat ook allemaal door een hele leuke groep gasten: geen poeha, geen arrogantie, soms een beetje gek maar nooit op een vervelende manier. En dat allemaal dankzij Bosz: ik was altijd al fan, was vanaf het begin overtuigd maar dat hij het zo geweldig zou doen, dat had ik nooit mogen dromen.

Bedankt PSV, bedankt voor dit ongelooflijk mooie seizoen. Een 10+ krijgen ze van mij. Ik ga dit seizoen nooit meer vergeten.
These users thanked the author Menno1 for the post (total 13):
GrasmatDonyellMalenJuanchopsvgoudaYkhimHeissenberrugTijnStandbeeldRen HöekRikkert1234Op weg naar nr 26Mithras10. Nilis
User avatar
Balinho
Internationale topspeler
Posts: 3875
Joined: 08 Apr 2018, 11:33
FOOTB_REM_S: No

Menno1 wrote: 25 Apr 2024, 23:53 Beste PSV wat ik ooit heb gezien dit seizoen. En ik ben al 30 jaar supporter.
Opschepper. Dit seizoen heeft ook gewoon één jaar geduurd hoor. :mrgreen:
Tuurlijk, de resultaten van 1988, 2005 o.a. waren geweldig en zeker Europees beter. Maar puur als voetbal liefhebber, is dit het beste voetbal by a million miles van wat ik heb gezien van PSV. Een optimale mix van alles wta voetbal mooi maakt: techniek, snelheid, kracht, creativiteit, scorend vermogen, intelligentie, talentvolle jonkies, ervaren rotsen in de branding en dat ook allemaal door een hele leuke groep gasten: geen poeha, geen arrogantie, soms een beetje gek maar nooit op een vervelende manier. En dat allemaal dankzij Bosz: ik was altijd al fan, was vanaf het begin overtuigd maar dat hij het zo geweldig zou doen, dat had ik nooit mogen dromen.

Bedankt PSV, bedankt voor dit ongelooflijk mooie seizoen. Een 10+ krijgen ze van mij. Ik ga dit seizoen nooit meer vergeten.
Bam. Proost Urste. :pul:
Zuc0
Nationale topspeler
Posts: 2308
Joined: 22 Jun 2022, 17:28
Clubvoorkeur: PSV
FOOTB_REM_S: No

3 punten erbij! Het lijkt er nu echt op dat we misschien wel kampioen gaan worden al houd ik nog een slag om de arm. Nog drie wedstrijden te gaan.

Alle gekheid op de spreekwoordelijke fakkel: jammer van de klote fakkeldragers. Zonder dat oponthoud had het 9-0 of 10-0 kunnen worden.

Mooie demonstratie vandaag hoe je voetbal speelt.
User avatar
PCGC
Vedette
Posts: 9886
Joined: 26 Aug 2017, 23:04
FOOTB_REM_S: No

Respect voor dat Nieuw Noord overigens. Bleven maar gaan. Zelfs na de 0-8 zag je die nog uit volle borst zingen en springen.
These users thanked the author PCGC for the post (total 2):
TomPSV023Standbeeld
#FreeGeneratie4
LeandroBonfim
Geselecteerd voor Oranje
Posts: 796
Joined: 07 Nov 2022, 15:18
FOOTB_REM_S: No

Mooie dat zelfs Sambo altijd overal lacht en plezier heeft, terwijl hij echt amper minuten maakt. Is wel echt tekenend voor de sfeer in de groep.
User avatar
ShovingNE2
Site Admin
Posts: 29749
Joined: 25 Aug 2017, 11:11
FOOTB_REM_S: No

Kijk net weer de samenvatting terug, maar dit gaat niet wennen hoor.

Wat een veegpartij met geweldig voetbal.
"When it comes to luck, you create your own" - Bruce Springsteen
Massimo
Legende
Posts: 13814
Joined: 21 Sep 2017, 00:00
FOOTB_REM_S: No

Wat ik ook wel een mooi compliment vond is dat Van Wonderen niet eens vond dat het een offday van zijn eigen ploeg was, maar dat het niveauverschil zo ontzettend groot was.

Het laatste restje twijfel over het beste voetbal dit seizoen in de Eredivisie is ook wel weggenomen.
Op weg naar nr 26
Vedette
Posts: 6156
Joined: 02 Apr 2019, 00:00
FOOTB_REM_S: No

ShovingNE2 wrote: 26 Apr 2024, 09:11 Kijk net weer de samenvatting terug, maar dit gaat niet wennen hoor.

Wat een veegpartij met geweldig voetbal.
Ongelooflijk he, al vond ik de superlatieven vrij beperkt bij ESPN e.d. maar goed dat zijn we gewend, als wij zo spelen is het vaak al snel de zwakte van de tegenstander en een specifieke andere club is dan wereldtop, dat zal wel altijd zo blijven. We moeten dit seizoen niet gewoon gaan vinden, uniek.
Post Reply