(Bijna) Niemand zal hierop te wachten.
De spelers niet. Het thuispubliek niet. Het overgrote deel van de TV kijkers niet. Behalve dan het kleine groepje in het stadion. Die verkoos hun eigen plezier boven het plezier van hele vele anderen.
Het was een mooie actie maar had even gewacht op het eindsignaal.
Gedoe met supporters
- PCGC
- Vedette
- ziege maar ook zagge
- Lid van verdienste
- Clubvoorkeur: Jawadenktezelf
Die gedeelde onderliggende problematiek ís wel een serieus probleem inderdaad, in 1372 voor Christus voor het eerst omschreven als puberteit. De mensheid is die al spuugzat sinds Abel slachtoffer werd van een hormonale oprisping van zijn broer.Ykhim wrote: ↑25 Apr 2024, 23:41Ik vergelijk niet zozeer de incidenten zelf, maar constateer vooral dat er een gedeelde onderliggende problematiek aan ten grondslag ligt. Deze actie was inderdaad echt niet het einde van de wereld en normaal gesproken is niemand gewond geraakt, maar het is weer een achterlijke onderbreking van iets dat een mooie dag voor PSV is geworden, zoals we dat al zo vaak hebben gezien. Het zijn die paar snotneuzen die menen dat de wereld om hun draait. Dat hun support voor PSV heilig is en/of belangrijker dan PSV zelf. En misschien is dat in hun beleving ook wel zo hoor, de mechanismen van groepscultuur werken immers op bijzondere manieren, maar wat mij betreft horen dat soort mensen gewoon niet op de tribunes. De aandacht moet en zal op hun gericht zijn, keer op keer. Ik ben het persoonlijk spuugzat en ik geloof dat minstens 90% van de medesupporters er net zo over denkt.Chucky wrote: ↑25 Apr 2024, 23:28Ja, dit was een domme actie (en dan bedoel ik het gooien op het veld), maar als ik hier sommige mensen beluister is heel hun avond vergald door een paar fakkels. Anyway, geweld en rellen keur ik ook ten strengste af, maar laten we dat niet koppelen aan zoiets als vanavond. Incidenten zoals tegen Sevilla of de rellen tegen Twente vergelijken met deze actie vind ik überhaupt vrij ridicuul.
Met andere woorden, als het gaat om uitbannen van gedrag: forget it but.
En wat boeit het ook, op een paar naklagende boomers na heeft allang niemand er meer last van
Пу́тін — хуйло́ • Putin – khuylo!
- PCGC
- Vedette
De spelers vonden het prima verder. Zag je hoe Luuk en Joey met wat armgebaren de boel rustig probeerden te houden en Joey daarna in lachen uitbarstte?koetje wrote: ↑26 Apr 2024, 10:10 (Bijna) Niemand zal hierop te wachten.
De spelers niet. Het thuispubliek niet. Het overgrote deel van de TV kijkers niet. Behalve dan het kleine groepje in het stadion. Die verkoos hun eigen plezier boven het plezier van hele vele anderen.
Het was een mooie actie maar had even gewacht op het eindsignaal.
En aan het feest te zien na afloop maalde echt niemand er om.
Ik denk dat iedereen het wel over het volgende eens is. De meeste vinden het prima, zelfs mooi, maar het vuurwerk op het veld was niet nodig. Klaar en nu door naar zondag!
Hopelijk dan heel het stadion onder de Pyro!
- These users thanked the author PCGC for the post (total 6):
- ziege maar ook zagge • danko-lazovic • Maax • milansandro • Chucky • JChovanec
#FreeGeneratie4
- Gestelnaar
- Nationale topspeler
- Clubvoorkeur: Philips Sport Vereniging
Hopelijk wordt er zondag één fakkel op vak PR afgestoken en dat dan blijkt dat d'n Shoving een fakkel meegesmokkeld heeft via z'n arie!
-
- Legende
- Clubvoorkeur: PSV
We hebben het hier over voetbal he, niet over schaatsen. Trekt gewoon ander volk aan en daar ga je niet veel aan doen..
Her lips said no, but her eyes said read my lips..
-
- Internationale topspeler
- Clubvoorkeur: v.v. UNA
Dat is wel een heel fatalistisch uitgangspunt, waar een wil is is een weg maar dan moet je wel actie willen ondernemen.Josef Dettelbacher wrote: ↑26 Apr 2024, 10:21 We hebben het hier over voetbal he, niet over schaatsen. Trekt gewoon ander volk aan en daar ga je niet veel aan doen..
-
- Meervoudig international
Gelukkig is het weer bij 0 gewonden en 0 doden gebleven. Het was even afwachten maar toch weer kantje boord. Levensgevaarlijk dit.
Wat kunnen mensen overdrijven zeg.
Wat kunnen mensen overdrijven zeg.
- These users thanked the author danko-lazovic for the post:
- LinkseRakker
-
- Regelmatige invaller
Prachtige beelden van de pyro! Zou zonde zijn geweest als er bewust vuurwerk naar spelers was gegooid maar dat was zeker niet het geval. Er komt wat op het veld terecht, poeh poeh.
- Standbeeld
- Mister PSV
-
Ach ja de zwarte capuchonnetjes.
Sneuer wordt het niet, verstandelijk beperkte BFTS-achtige, dat zijn geen supporters.
Hoop dat als het volgende week weer raak is, ze een paar flinke tikken krijgen van omstanders.
En zoals eerder gezegd, verwijder dit soort groeperingen gewoon uit je stadion.
Maar wat een feest gister!
Sneuer wordt het niet, verstandelijk beperkte BFTS-achtige, dat zijn geen supporters.
Hoop dat als het volgende week weer raak is, ze een paar flinke tikken krijgen van omstanders.
- trouwepsvfan
- Vedette
Vuurwerk hoort wat mij betreft gewoon buiten het stadion. Daar heb je namelijk de keus om je daar wel of niet tussen te begeven. In het voetbalstadion heb je dat niet.
- These users thanked the author trouwepsvfan for the post (total 3):
- Woodenshoes • Breur • Tjompie
Strong and independent woman, parttime airfryer ambassadeur
- PCGC
- Vedette
https://mindkorrelatie.nl/trouwepsvfan wrote: ↑26 Apr 2024, 14:21 Vuurwerk hoort wat mij betreft gewoon buiten het stadion. Daar heb je namelijk de keus om je daar wel of niet tussen te begeven. In het voetbalstadion heb je dat niet.
- These users thanked the author PCGC for the post:
- danko-lazovic
#FreeGeneratie4
-
- Regelmatige invaller
- Favoriete speler: Luc Nilis
Haha dat zijn geen supporters zegt die. Ik nodig je graag uit om keer een weekje mee te lopen met ons, kijken of je dan nog zo praat. On topic: Hele dikke actie, dom dat weer enkele iets gooien. Timing had wat scherper moeten zijn op laatste fluitsignaal. Tot volgende week, ik zal even zwaaien vanaf de middencirkel naar iedereen.Søren wrote: ↑26 Apr 2024, 14:18 Ach ja de zwarte capuchonnetjes.
- These users thanked the author Eindjehoger for the post (total 5):
- Skuddem • DonyellMalen • danko-lazovic • Siemen • Jeronimo
-
Hou toch op, schei toch uit.Eindjehoger wrote: ↑26 Apr 2024, 14:25Haha dat zijn geen supporters zegt die. Ik nodig je graag uit om keer een weekje mee te lopen met ons, kijken of je dan nog zo praat. On topic: Hele dikke actie, dom dat weer enkele iets gooien. Timing had wat scherper moeten zijn op laatste fluitsignaal. Tot volgende week, ik zal even zwaaien vanaf de middencirkel naar iedereen.
Al dat treurige gedrag komt toch iedere keer uit dezelfde hoek, en wanna be stoere jongetjes.
Allemaal broekpoepertjes bij elkaar die bang zijn er niet meer bij te horen als ze er iets van zeggen, of als ze niet meedoen.
- MC Hammer
- International
Tuurlijk, ik ga voor mijn lol Zweeds voetbal kijken, of Roemeens. Alsof jij dat doet. Alleen omdat je van wat vriendjes Instafilmpjes krijgt met brandende fakkeltjes en "mannen" met mutsen op hun hoofd, zegt het nog niet dat vuurwerk in een stadion hoort bij voetbal.
Ik kijk erg veel voetbal (NL, Engeland en Spanje), vuurwerk is maar in zeldzame gevallen zichtbaar.
Maar als jij het bij voetbal vindt horen, omdat ze het hij Partizan Belgrado of Hajduk Split soms doen, dan denk ik dat jij een ander idee hebt bij het concept voetbal dan ik.
Alleen is het nadeel dat jouw voorkeuren in strijd zijn met heersende normen, waarden en regelgeving. Dus ga dan lekker in de Balkan voetbal kijken, en val ons er niet mee lastig.
Last edited by MC Hammer on 26 Apr 2024, 14:46, edited 1 time in total.
- These users thanked the author MC Hammer for the post:
- trouwepsvfan
Hammertime!
- Skuddem
- Nationale topspeler
- Clubvoorkeur: PSV Eindhoven
Loop je een dag later nog steeds te janken over een verdwaald vuurwerkpijltje ja? De bewoordingen die jij gebruikt..je bent zelf zo sneu als maar zijn kan man.Søren wrote: ↑26 Apr 2024, 14:39Hou toch op, schei toch uit.Eindjehoger wrote: ↑26 Apr 2024, 14:25Haha dat zijn geen supporters zegt die. Ik nodig je graag uit om keer een weekje mee te lopen met ons, kijken of je dan nog zo praat. On topic: Hele dikke actie, dom dat weer enkele iets gooien. Timing had wat scherper moeten zijn op laatste fluitsignaal. Tot volgende week, ik zal even zwaaien vanaf de middencirkel naar iedereen.
Al dat treurige gedrag komt toch iedere keer uit dezelfde hoek, en wanna be stoere jongetjes.
Allemaal broekpoepertjes bij elkaar die bang zijn er niet meer bij te horen als ze er iets van zeggen, of als ze niet meedoen.
- These users thanked the author Skuddem for the post:
- danko-lazovic
-
Schaatspubliek moet je niet willen, stel je voor 30.000 x Jake Paul op tribune.Josef Dettelbacher wrote: ↑26 Apr 2024, 10:21 We hebben het hier over voetbal he, niet over schaatsen. Trekt gewoon ander volk aan en daar ga je niet veel aan doen..
-
- Moderator
Hoe je nu wendt of keert, er is gewoon een groep die vuurwerk in het stadion prima vindt en zelfs toejuicht, mits het op een normale manier gebruikt wordt. Ik vind het zelf ook heel tof. En het zal toch blijven gebeuren. Dan is het volgens mij beter om met die groep in gesprek te gaan, te kijken hoe je er het beste mee om kunt gaan en denken in oplossingen dan het te veroordelen en iedereen uit te maken voor nepsupporters. Bij FC Utrecht hadden ze bijv. laatst in overleg met de supporters brandblussers gevuld met rook, en als tegenprestatie werd er geen vuurwerk afgestoken. Op die manier 'gun' je dat deel toch hun plezier, zonder dat er met dingen gegooid kan worden.
Dat staat natuurlijk los van de idioten die ermee gaan gooien. Die verpesten het voor iedereen en kun je missen als kiespijn. Maar volgens mij is daar ook geen discussie over, dat vindt iedereen ongelooflijk dom.
Dat staat natuurlijk los van de idioten die ermee gaan gooien. Die verpesten het voor iedereen en kun je missen als kiespijn. Maar volgens mij is daar ook geen discussie over, dat vindt iedereen ongelooflijk dom.
-
- Vedette
Ik wens je veel sterkte 5 mei, want je gaat nog een hoop vuurwerk zien en horen die dag. Of vind je het eigenlijk wel lekker dat er 2 fakkels op het veld terecht zijn gekomen zodat je weer iets hebt om over te Søren?Søren wrote: ↑26 Apr 2024, 14:39Hou toch op, schei toch uit.Eindjehoger wrote: ↑26 Apr 2024, 14:25Haha dat zijn geen supporters zegt die. Ik nodig je graag uit om keer een weekje mee te lopen met ons, kijken of je dan nog zo praat. On topic: Hele dikke actie, dom dat weer enkele iets gooien. Timing had wat scherper moeten zijn op laatste fluitsignaal. Tot volgende week, ik zal even zwaaien vanaf de middencirkel naar iedereen.
-
-
- Internationale topspeler
- Clubvoorkeur: v.v. UNA
Ik durf te stellen dat het overgrote deel voorstander is van het vuurwerk dat we bij de grotere wedstrijden zien, zolang het dus op een deugdelijke manier wordt toegepast. Het discussiepunt is dan ook niet zozeer vuruwerk in het stadion maar het vuurwerk/fakkels die in supportersvakken wordt afgestoken. Daar gaat het over het risico wat het creeert en dat niet eenieder daar hetzelfde naar kijkt.nilssonH wrote: ↑26 Apr 2024, 15:00 Hoe je nu wendt of keert, er is gewoon een groep die vuurwerk in het stadion prima vindt en zelfs toejuicht, mits het op een normale manier gebruikt wordt. Ik vind het zelf ook heel tof. En het zal toch blijven gebeuren. Dan is het volgens mij beter om met die groep in gesprek te gaan, te kijken hoe je er het beste mee om kunt gaan en denken in oplossingen dan het te veroordelen en iedereen uit te maken voor nepsupporters. Bij FC Utrecht hadden ze bijv. laatst in overleg met de supporters brandblussers gevuld met rook, en als tegenprestatie werd er geen vuurwerk afgestoken. Op die manier 'gun' je dat deel toch hun plezier, zonder dat er met dingen gegooid kan worden.
Weinig moeite mee als PSV in overleg met een supportersgroep iemand voor de tribune laat staan om een fakkel af te steken. Wat meer moeite mee als een support besluit om een fakkel tussen mensen op een tribune af te steken.