Marcel Brands

Alles over directie, coaches, trainingen, beleid, etc.
Post Reply
Prof_napo
Internationale topspeler
Posts: 4,619
Joined: 23 Feb 2022, 09:56
Clubvoorkeur: v.v. UNA

LeandroBonfim wrote: 25 Apr 2024, 09:03 Wat was Jan Reker een ramp voor PSV he. Bijna knap hoe snel hij PSV bijna in de afgrond heeft gekregen.
De overtreffende trap hiervan zien we momenteel dagelijks :D

Maar idd, Reker is een dieptepunt geweest.
Massimo
Legende
Posts: 13,814
Joined: 21 Sep 2017, 00:00

Het Kanon wrote: 25 Apr 2024, 08:53 Veel te veel geld natuurlijk. PSV betaalde het bedrag alleen maar omdat Dumb en Dumber (Koeman en Reker) op dat moment aan de touwtjes trokken.

Van halve finale in 2005 tot bijna failliet in 2010, met deze miskoop van 7 miljoen begon de ellende.
Het was een verschrikking wat PSV aan middelmaat kocht in die periode voor dikke salarissen en dus daarna ook niet meer kwijt konden. Ook Kromkamp, Engelaar, Zonneveld etc. Of wat dacht je van Lazovic waar het openingsbod boven de vraagprijs van Vitesse lag en dus een stuk hoger in de boom ging zitten waardoor PSV daar een paar miljoen meer voor betaalde.

Verder heel veel zeuren hoe moeilijk het was met de meest typerende uitspraak dat PSV het Heerenveen van het Zuiden moest zijn of worden of iets in die trant. Nadat je focking een paar jaar eerder de halve finale van de CL had behaald. En commercieel lukte het ook maar allemaal niet. Wat een ellendige tijd was dit en het heeft jaren geduurd voordat PSV daar bovenop is gekomen.
Het Kanon
Internationale topspeler
Posts: 3,077
Joined: 22 Apr 2019, 00:00

De aankoop van Koevermans was de allerergste. Op dat moment had PSV na een aantal magere jaren voor het eerst in weer wat meer geld beschikbaar voor aankopen. Dat geld werd in één klap verbrast aan aan een simpele 29-jarige die bij AZ overbodig was geworden. Die was 1) geen versteking en 2) creëerde geen overwaarde. In de jaren erna was er dus wederom geen geld.

Vreselijke jaren. PSV naar de bodem onder belabebrd bestuur. En een RvC die niet controleerde, maar die de slopers een steuntje in de rug gaven.
These users thanked the author Het Kanon for the post:
Tijn
User avatar
psvgouda
Vedette
Posts: 9,682
Joined: 13 Apr 2021, 18:07
Clubvoorkeur: Nou ja! Wanne vraag
Favoriete speler: Ismael Saibaasie

Wat Massimo zegt: Kromkamp, Engelaar en Zonneveld vond ik toch wel 'hors categorie' hoor. Koef bovendien sympathieke, bescheiden gozer die zelf zijn hoge transferprijs ook niet begreep, als ik mij goed herinner. En sowieso het hele circus erg goed kon relativeren. Wie zou trouwens zo'n salaris niet accepteren? :mrgreen: Wat een wan-wan-wanbeleid destijds
User avatar
ruuddevil
Legende
Posts: 12,759
Joined: 25 Aug 2017, 11:39

Jankbal die Koevermans. Welkom in de echte wereld, waar wordt onderhandeld en iedereen een goede deal voor zichzelf wil maken.
Het Kanon
Internationale topspeler
Posts: 3,077
Joined: 22 Apr 2019, 00:00

psvgouda wrote: 25 Apr 2024, 11:01 Wat @Massimo zegt: Kromkamp, Engelaar en Zonneveld vond ik toch wel 'hors categorie' hoor. Koef bovendien sympathieke, bescheiden gozer die zelf zijn hoge transferprijs ook niet begreep, als ik mij goed herinner.
Die waren ook niet best. Kromkamp die had nog wel een bijdrage in het begin. Koevermans deed in het veld ook nog eens geen stap te veel. Het waren allemaal gasten die op het laatst op de bank terecht kwamen en daar lachend hun vette contract uitzaten.
User avatar
alu.w
Regelmatige invaller
Posts: 399
Joined: 04 Nov 2020, 15:59

Ben blijkbaar de enige die groot fan van Koevermans was. Weet nog goed dat toen de transfer bekend werd, ik met een mega lach op mijn gezicht rondfietste in het dorp, was er zó blij mee. Hij heeft toch wel redelijk gescoord, niet in de 20-cijfers, maar goed. Mooie wedstrijd toen ook tegen Marseille waarin ie 2x scoorde en helemaal flipte tegen iemand in 't publiek.
User avatar
ComeOnPSV
Vedette
Posts: 8,141
Joined: 27 Jan 2019, 18:20
Clubvoorkeur: PSV

These users thanked the author ComeOnPSV for the post:
R.Manco
User avatar
DC_PSV
Vedette
Posts: 9,417
Joined: 09 Feb 2018, 00:00

alu.w wrote: 26 Apr 2024, 08:38 Ben blijkbaar de enige die groot fan van Koevermans was. Weet nog goed dat toen de transfer bekend werd, ik met een mega lach op mijn gezicht rondfietste in het dorp, was er zó blij mee. Hij heeft toch wel redelijk gescoord, niet in de 20-cijfers, maar goed. Mooie wedstrijd toen ook tegen Marseille waarin ie 2x scoorde en helemaal flipte tegen iemand in 't publiek.
Arouna Koné verkopen voor 11 miljoen en Koevermans kopen als vervanger voor 8 miljoen😭..
#simplythebest
User avatar
Balinho
Internationale topspeler
Posts: 3,875
Joined: 08 Apr 2018, 11:33

alu.w wrote: 26 Apr 2024, 08:38 Ben blijkbaar de enige die groot fan van Koevermans was. Weet nog goed dat toen de transfer bekend werd, ik met een mega lach op mijn gezicht rondfietste in het dorp, was er zó blij mee. Hij heeft toch wel redelijk gescoord, niet in de 20-cijfers, maar goed. Mooie wedstrijd toen ook tegen Marseille waarin ie 2x scoorde en helemaal flipte tegen iemand in 't publiek.
Zijn geweldige goal thuis tegen Vitesse zal me ook altijd bijblijven. Prachtige gast, misschien iets te sociaal voor de mokerharde business kant van het betaalde voetbal.
Last edited by Balinho on 27 Apr 2024, 23:58, edited 1 time in total.
Het Kanon
Internationale topspeler
Posts: 3,077
Joined: 22 Apr 2019, 00:00

alu.w wrote: 26 Apr 2024, 08:38 Ben blijkbaar de enige die groot fan van Koevermans was. Weet nog goed dat toen de transfer bekend werd, ik met een mega lach op mijn gezicht rondfietste in het dorp, was er zó blij mee.
Ik heb zitten vloeken, omdat PSV de vernieling in gedraaid ging worden met zulke miskopen. En zo kwam het later dus ook uit, PSV kon de salarissen niet meer betalen en heeft de grond verkocht in de beroemde gronddeal. Van de speler zelf had ik lage verwachtingen en alsnog viel het tegen. Ook geen harde werker, om het voorzichtig uit te drukken.
These users thanked the author Het Kanon for the post:
Menno1
Menno1
Legende
Posts: 16,064
Joined: 25 Aug 2017, 00:00
Clubvoorkeur: PSV

Koevermans (die kwam last minute terwijl we een vleugel speler nodig hadden, Isaaksson, Engelaar verdiende toen 2,5-3 miljoen per jaar met 4-5 jaren contracten.

Die 3 alleen al heeft ons bij elkaar 50-60 miljoen gekost en sportief niks kunnen brengen. Wat een ellende was die tijd. Met Reker, hotel boy en adrie van Kraaij als de leiding destijds.


Al het werk van Hiddink en van Raaij werd in de blender gepleurd. Wat een verschil met onze huidige leiding.
These users thanked the author Menno1 for the post (total 2):
Het KanonTijn
milansandro
Legende
Posts: 10,609
Joined: 04 Feb 2018, 00:00

Reker was al goed op weg om de club totaal kapot te maken..
"Reker waar is de beker? Reker waar is de schaal?"
Activism is a way for useless people to feel important
— Thomas Sowell
Het Kanon
Internationale topspeler
Posts: 3,077
Joined: 22 Apr 2019, 00:00

Komt nog bij dat PSV in 2007 echt aan het begin stond van een nieuwe gouden toekomst. We hadden het gedenkwaardige kampioenschap en al die dure contracten van Lamey, John de Jong, Wilson, v.d. Schaaf, enz. liepen af. De zorgen waren voorbij.

Hét moment om de bouwen aan ploeg met nieuwe talenten die nog jaren aan de top kan staan.

Maar nee, we halen voor 7 miljoen een 29-jarige die AZ niet goed genoeg vindt. Niet veel later waren we randje failliet.
User avatar
PCGC
Vedette
Posts: 9,886
Joined: 26 Aug 2017, 23:04

Zal het sowieso opzetten, maar eigenlijk zijn uitzendingen met Brands (en Stewart) doodsaai, er wordt echt niets gezegd.

De enige die de moeite waard is om terug te kijken is die podcast met Brands en o.a. Neal Petersen, waar ze in het kantoor van Brands diep(er) ingaan op het vak van AD en Brands zijn loopbaan, daar opent ie zich wat meer.
These users thanked the author PCGC for the post:
Menno1
#FreeGeneratie4
D'n Berry
Veelbelovend talent
Posts: 119
Joined: 16 Jul 2021, 21:00

Het Kanon wrote: 28 Apr 2024, 00:24 Komt nog bij dat PSV in 2007 echt aan het begin stond van een nieuwe gouden toekomst. We hadden het gedenkwaardige kampioenschap en al die dure contracten van Lamey, John de Jong, Wilson, v.d. Schaaf, enz. liepen af. De zorgen waren voorbij.

Hét moment om de bouwen aan ploeg met nieuwe talenten die nog jaren aan de top kan staan.

Maar nee, we halen voor 7 miljoen een 29-jarige die AZ niet goed genoeg vindt. Niet veel later waren we randje failliet.
En vervolgens waren er bosjes lui op het oude netwerk die Reker bleven verdedigen. Kon mijn ogen toen echt niet geloven.
Voijke
Internationale topspeler
Posts: 3,165
Joined: 25 Aug 2017, 13:31
Clubvoorkeur: PSV

A.F.B. Reker
These users thanked the author Voijke for the post:
Balinho
Sangaré, le Roi du PSV :strong:
User avatar
VeresRivne
Vedette
Posts: 5,962
Joined: 07 Feb 2019, 00:00

Het Kanon wrote: 27 Apr 2024, 23:58
alu.w wrote: 26 Apr 2024, 08:38 Ben blijkbaar de enige die groot fan van Koevermans was. Weet nog goed dat toen de transfer bekend werd, ik met een mega lach op mijn gezicht rondfietste in het dorp, was er zó blij mee.
Ik heb zitten vloeken, omdat PSV de vernieling in gedraaid ging worden met zulke miskopen. En zo kwam het later dus ook uit, PSV kon de salarissen niet meer betalen en heeft de grond verkocht in de beroemde gronddeal. Van de speler zelf had ik lage verwachtingen en alsnog viel het tegen. Ook geen harde werker, om het voorzichtig uit te drukken.
Had je eerst Koevermans, werd zijn opvolger Marcus Berg....
It's not the size of the dog in the fight, it's the size of fight in the dog.
SLAVA UKRAINE!!!
Het Kanon
Internationale topspeler
Posts: 3,077
Joined: 22 Apr 2019, 00:00

Dat bedoel ik. Als je je miljoenen er doorheen jaagt aan oude, werkschuwe, beperkte AZ-reserves, dan zak je ver af en is je geld ook op. Dan moet je gaan rommelen in het huursegment en kom je bij twijfelgevalletjes als Marcus Berg uit. Gelukkig was dat slechts huur.
Frico
Veelbelovend talent
Posts: 113
Joined: 06 Jun 2023, 20:17
Clubvoorkeur: PSV

PCGC wrote: 28 Apr 2024, 02:29
Zal het sowieso opzetten, maar eigenlijk zijn uitzendingen met Brands (en Stewart) doodsaai, er wordt echt niets gezegd.

De enige die de moeite waard is om terug te kijken is die podcast met Brands en o.a. Neal Petersen, waar ze in het kantoor van Brands diep(er) ingaan op het vak van AD en Brands zijn loopbaan, daar opent ie zich wat meer.
Maar ligt dat 100% aan Brands of is het gebrek aan kundige vraagstellers een groot deel van het probleem?
User avatar
ShovingNE2
Site Admin
Posts: 29,749
Joined: 25 Aug 2017, 11:11

Frico wrote: 28 Apr 2024, 08:46Maar ligt dat 100% aan Brands of is het gebrek aan kundige vraagstellers een groot deel van het probleem?
Dat laatste vooral. De geëigende vragen stellen. Ik ga hem ook wel kijken, maar ben het met PCGC eens: kans dat je iets nieuws te horen krijgt is klein.
"When it comes to luck, you create your own" - Bruce Springsteen
User avatar
ComeOnPSV
Vedette
Posts: 8,141
Joined: 27 Jan 2019, 18:20
Clubvoorkeur: PSV

Ben het ook daarmee eens. Maar laten we niet vergeten dat het een programma is voor alle eredivisieliefhebbers en niet alleen voor PSV'ers.

Wij volgen hier elke zin die hij zegt in de media. Iemand van een andere club niet natuurlijk. Zelfde hebben wij bij andere clubs. Dus het programma is daarop gebasseerd.
These users thanked the author ComeOnPSV for the post:
ShovingNE2
TomPSV
Legende
Posts: 14,764
Joined: 04 Aug 2018, 14:33

Ik vind het vooral bijzonder dat Brands, de algemeen directeur, wordt uitgenodigd en dan bij Studio Voetbal alleen vragen krijgt die eigenlijk op het terrein van Stewart, de technisch directeur, liggen. Ben benieuwd of dat bij Goedemorgen Eredivisie anders is en Brands ook vragen krijgt over o.a. stadionuitbreiding.
User avatar
mr.top
Internationale topspeler
Posts: 4,860
Joined: 01 Dec 2019, 07:18

PCGC wrote: 28 Apr 2024, 02:29
Zal het sowieso opzetten, maar eigenlijk zijn uitzendingen met Brands (en Stewart) doodsaai, er wordt echt niets gezegd.

De enige die de moeite waard is om terug te kijken is die podcast met Brands en o.a. Neal Petersen, waar ze in het kantoor van Brands diep(er) ingaan op het vak van AD en Brands zijn loopbaan, daar opent ie zich wat meer.
Deze toch?

https://art19.com/shows/de-beslissing
These users thanked the author mr.top for the post (total 2):
Menno1PCGC
User avatar
Asterix
Meervoudig international
Posts: 1,176
Joined: 05 Jun 2023, 16:09

Ik vind het eigenlijk wel prima dat onze directeur niet veel zegt en voorzichtig is met zijn woorden. Hij is integer en niet bezig met stoelpoten van een ander af te zagen. Zet dat eens af tegen die klaploper (jullie weten wie) die domme, arrogante en populaire uitspraken uitkotst.
These users thanked the author Asterix for the post (total 2):
milansandrokoetje
Ich liebe gegenpressung
Post Reply