Ajax deel II

Clubs en wedstrijden uit de Eredivisie kunnen hier besproken worden.
Locked
ShovingNE2
Site Admin

Ykhim wrote: 29 Apr 2024, 15:52Van 't Schip heeft gewoon prutswerk geleverd, maar op de een of andere manier blijft hij nog redelijk buiten schot. Ik snap daar niks van, maar vind het helemaal prima.
Ik kan mij niet aan de indruk onttrekken dat het ook met zijn persoonlijke situatie te maken heeft.

En: 'hij wilde er toch maar mooi aan beginnen'. Nou dat waren wel meer trainers hoor. Ongetwijfeld. Maar dat verdomde Ajax-dna zat een goed besluit weer in de weg. En het gebrek aan CEO en TD.
These users thanked the author ShovingNE2 for the post:
Ykhim
"When it comes to luck, you create your own" - Bruce Springsteen
Jur1913
Internationale topspeler

Ykhim wrote: 29 Apr 2024, 15:52
Jur1913 wrote: 29 Apr 2024, 15:14Mwa. Een spelersgroep die kwalitatief ondermaats is én waarvan het zelfvertrouwen in miljoenen stukjes ligt waarvan 80% nog in de broekzak van Steijn zit, daar valt ook helemaal niets van te maken. Vooral niet als de 'leiders' van je team slappe zakken zijn waarvan eentje al weken doet alsof hij een blessure heeft, de ander sportief af laat weten en als het echt niet meer gaat ook doet alsof hij een blessure heeft en de derde als messias binnen werd gehaald maar na 3 weken al overspannen in Liverpool te vinden was.

Van 't Schip is aan een opdracht begonnen waar hij het eigenlijk niet goed kan doen
Alle grappige observaties en opmerkingen daargelaten, maar je noemt een hele rits vertekenende argumenten op. Of anders gezegd: wat Ajax nu laat zien, is nog steeds niet wat je er redelijkerwijs van mag verwachten. Je hebt vele, vele miljoenen aan waarde op het veld staan. Een redelijke keeper in de vorm van Rulli, verdedigers die in elk ander seizoen nooit 58 tegengoals zouden toelaten, middenvelders die op Eredivisie-niveau wat kunnen en aanvallers die normaal gesproken goed genoeg zijn om het elke defensie in de Eredivisie lastig te maken. Dat is niet overdreven, dat ís zo. Als je dan ziet hoe slecht Ajax speelt, hoe kwetsbaar ze blijven, hoe weinig lijn en stabiliteit er aanwezig is, dan is dat echt schrikbarend slecht hoor. Skippy staat inmiddels langer aan het roer dan Steijn dat heeft gedaan, maar ze bakken er nog steeds niks van. Plek 4 is nu ook wel uit zicht en ze moeten ze hopen dat ze in de laatste drie speelrondes niet alsnog worden ingehaald door de achtervolgers, want die kans is gewoon aanwezig.

Van 't Schip heeft gewoon prutswerk geleverd, maar op de een of andere manier blijft hij nog redelijk buiten schot. Ik snap daar niks van, maar vind het helemaal prima.
Ik wilde ook niet zeggen dat hij het wél goed had gedaan. Het is gewoon geen goede coach
Wat ik wilde zeggen is dat hij aan iets onmogelijks begon, want ik denk dat de mentale staat van een spelersgroep een beetje wordt onderschat en dat er dan geen beginnen aan is om dat op te lossen. Zoiets komt zelden goed nog gedurende het seizoen
Brael
Vedette

Grasmat wrote: 29 Apr 2024, 15:54 Jup. Heb ik in dit topic al enkele malen betoogd. Iedere fatsoenlijke coach zou er zelfs met deze brobbelselectie meer uitslepen dan een Steijn of Schip. Maar dat deze heren geen denderende coaches zijn was vóór hun aanstelling al bekend.
Sorry, maar Steijn is wel gewoon een overperformer he.
Voormalig KG
Lid scoutingsteam

Grasmat wrote: 29 Apr 2024, 15:54 Jup. Heb ik in dit topic al enkele malen betoogd. Iedere fatsoenlijke coach zou er zelfs met deze brobbelselectie meer uitslepen dan een Steijn of Schip. Maar dat deze heren geen denderende coaches zijn was vóór hun aanstelling al bekend.
Begrijp je punt. Echter onder Heitinga bleek al dat de leiders als Tadic het niet meer konden trekken en recht breien.Toen Tadic,Blind etc weg waren bleken de pseudo leiders als Bergwijn en Berghuis toch niet de gewenste leiders.. logisch gevolg en ik zie het niet zomaar veel beter gaan dus.
Thijs
Lid van verdienste
Rol: Organisator Prediction League
Favoriete speler: Ronaldo Luís Nazário de Lima

ShovingNE2 wrote: 29 Apr 2024, 16:01
Ykhim wrote: 29 Apr 2024, 15:52Van 't Schip heeft gewoon prutswerk geleverd, maar op de een of andere manier blijft hij nog redelijk buiten schot. Ik snap daar niks van, maar vind het helemaal prima.
Ik kan mij niet aan de indruk onttrekken dat het ook met zijn persoonlijke situatie te maken heeft.
Op basis waarvan dan? Overal waar hij gewerkt heeft, heeft hij niks geleverd. Niet als assistent van Van Basten bij Oranje en Ajax, niet als hoofdtrainer bij Twente of PEC en als bondscoach bij Griekenland was het ook pover. Bij die andere clubs weet ik het niet, maar kan me niet voorstellen dat dat zo’n grote successen zijn geweest.
Standbeeld
Mister PSV
Clubvoorkeur: PSV

Thijs wrote: 29 Apr 2024, 17:40
ShovingNE2 wrote: 29 Apr 2024, 16:01

Op basis waarvan dan? Overal waar hij gewerkt heeft, heeft hij niks geleverd. Niet als assistent van Van Basten bij Oranje en Ajax, niet als hoofdtrainer bij Twente of PEC en als bondscoach bij Griekenland was het ook pover. Bij die andere clubs weet ik het niet, maar kan me niet voorstellen dat dat zo’n grote successen zijn geweest.
Het is een reactie op het stukje dat Schip buiten schot blijft. Niet op het prutswerk. Daar ging ik vanuit tenminste. ;)
Thijs
Lid van verdienste

Standbeeld wrote: 29 Apr 2024, 17:44
Thijs wrote: 29 Apr 2024, 17:40

Het is een reactie op het stukje dat Schip buiten schot blijft. Niet op het prutswerk. Daar ging ik vanuit tenminste. ;)
Dat klinkt eigenlijk heel erg logisch. Aan de andere kant was het ShovingNE2 die het zei, dus is het dan wel logisch dat het de logische optie is?
These users thanked the author Thijs for the post:
Grasmat
StratumZuid
Vedette

Wishful thinking van paarse

In PHILIPS blauw St.Joris den draak doorstekende,
alles van goud
Grasmat
Lid van verdienste
Favoriete speler: Dn Flamingo

StratumZuid wrote: 29 Apr 2024, 19:12 Wishful thinking van paarse

Ik neem aan dat het stukje 'beperking' de hoofdrolspelers in deze video betreft? :whistle:

Image
These users thanked the author Grasmat for the post:
StratumZuid
ShovingNE2
Site Admin

Thijs wrote: 29 Apr 2024, 17:40Op basis waarvan dan? Overal waar hij gewerkt heeft, heeft hij niks geleverd.
Eens. Maar dat dat de reden is dat ze hem niet durven aan te pakken

Dat hij het niveau van DOVO niet ontstijgt is helder.
ComeOnPSV
Vedette

Doodgelachen vanaf 12.05
Kale wil als supporter (zoals we allemaal wel is in gedachten door de selectie heengaan) aangeven dat de rechtsback ook een nieuweling moet komen. Maar hij en kokkie hebben daarna door dat die hele selectie vervangen moet worden.
Goud
These users thanked the author ComeOnPSV for the post (total 2):
HeissenberrugPsvBS
Menno1
Legende

Ik blijf de casus Kroes bizar vinden.

Stel je het volgende extreme voorbeeld eens voor:

Ajax is in het diepste geheim bezig met het transfervij aantrekken van Mbappe en Guardiola gaat de nieuwe coach worden. De aankondiging daarvan is Woensdag, toevalligerwijze ook dezelfde dag dat de Super League aangekondigd wordt, waarbij Ajax een 1 malige cash impuls krijgt van 500 miljoen EURO en jaarlijks een garantie van 150 miljoen Euro prijzengeld.

Als titulair TD, mag Kroes, die bij alles betrokken was en van de hoed de rand weet, dan doodleuk 200,000 nieuwe aandelen kopen op Dinsdag? Met de wetenschap dat het Ajax aandeel de volgende dak door het dak zou gaan?

Voorkennis, blijft voorkennis. Ik kan er echt met mijn pet niet bij dat dit allemaal zomaar mag gebeuren.
These users thanked the author Menno1 for the post (total 15):
Smeets14De RealistYkhimFTSTijnHeissenberrugGrasmatBalinhoPsv_fanWoodenshoesPersepolisPaulus22MaartenVBramRen Höek
ShovingNE2
Site Admin

Ok boomer
Thijs
Lid van verdienste

Ik krijg bijna het idee dat Menno1 het niet helemaal eens is met de besluitvorming bij Ajax omtrent Kroes…
Menno1
Legende

Thijs wrote: 29 Apr 2024, 21:13 Ik krijg bijna het idee dat @Menno1 het niet helemaal eens is met de besluitvorming bij Ajax omtrent Kroes…
Met die gave moet je wat doen, misschien een TV show of zo? :mrgreen:
De Realist
Internationale topspeler

Van de week al eens gevraagd, maar wordt dat überhaupt onderzocht dan door een instantie?
Ik bedoel, als Wolter Kroes nu ineens helemaal de verlosser gaat lopen uithangen en vervolgens over een paar dagen/weken net voor er ook maar iets van beslissingen zijn genomen wordt besloten dat deze constructie helemaal niet mag, en de verlosser voor de tweede keer foetsie moet met alle gevolgen van dien: waar kan ik tekenen?
"Give the cup to them today" - Roger Schmidt
ruuddevil
Legende

Standbeeld
Mister PSV

Die krijgt straks een boete, lapt die boete en gaat vervolgens vrolijk verder.
Standbeeld
Mister PSV

Haha wat een kneus. Zelf geen functie geaccepteerd want privé kwam het niet uit. Marco heeft geen zin. Luchtfietser.
These users thanked the author Standbeeld for the post:
Babyshark
O Goleiro Grande
Nationale topspeler

Standbeeld wrote: 29 Apr 2024, 21:43
Haha wat een kneus. Zelf geen functie geaccepteerd want privé kwam het niet uit. Marco heeft geen zin. Luchtfietser.
Wat dat betreft is die binding tussen club en oud-spelers toch een heel andere. Afstandelijker, vrijblijvender, meer die van liefhebber, supporter. Van Basten is een fantast met slechts een mening, maar zonder overtuigingskracht, mensenkennis of enige aandrang om in clubverband iets te willen betekenen. Ondanks talrijke pogingen, heeft Frank Rijkaard schouderophalend elke lokroep uit Amsterdam naast zich neergelegd. Clarence Seedorf vergaloppeerd zich ondanks 4x doorlopend falen als trainer op hoog en laag niveau met discriminatieclaims, maar overweegt niet eens zich te mengen in discussies over Ajax, laat staan zich als alwetend wereldburger aan te dienen in enige rol van bestuur; wat ook geldt voor Edgar Davids. Louis van Gaal knapte in zijn laatste dienstverband af op de club, Keje Molenaar blaft veel maar bijt nooit, Wim Jonk en Dennis Bergkamp pakten de rattentaxi, Patrick Kluivert wil wel maar vertrouwt men niet, Ronald de Boer vermijdt elke vorm van lange termijn, met Marc Overmars weet ik even niet waarom hij uit beeld is, Sneijder is te lui om z’n dikke pens het huis uit te hijsen, Van der Vaart is bij voorkeur idealist zónder consequenties en Frank de Boer is kandidaat als er werkelijk niemand meer is. Hoewel tot die tijd er altijd een Michael van Praag is en de onvermijdelijke Danny Blind, de herpes van de club die altijd weer terugkomt.

Wat dan een verschil met PSV, waar voor zover ik me heug alleen clubmensen als Jan Reker, Mark van Bommel en John de Jong hun relatie met de club gedeukt zagen. Of ben ik dan niet objectief? 😇
These users thanked the author O Goleiro Grande for the post (total 3):
MassimoMenno1Babyshark
Thijs
Lid van verdienste

Standbeeld wrote: 29 Apr 2024, 21:43
Hilarisch. “Ik zou bij Ajax moeten werken”. En dan direct moeten toegeven dat je de kans had, maar niet pakte. Tja. Buiten dat ik het Ajax best gun dat ze geleid zouden worden door Van der Vaart en Sneijder met Van Basten als adviseur en ze alle niet-voetbalmensen eruit gooien, is het wel heel bijzonder om zoiets te roepen, terwijl je zelf voor een rol bedankt hebt.
These users thanked the author Thijs for the post:
DonyellMalen
Balinho
Internationale topspeler

Ja te gek. Een "ik liep eerder al weg bij een trainerscursus omdat er huiswerk bij hoorde maar ging wel bijna naar Harvard", een "ik heb de club al eens naar een afgang geleid, heb al bijna 30 jaar niets noemenswaardigs meer in het voetbal betekend op wat opgelaten ballonnetjes met gebakken lucht bij de FIFA na, kijk nooit voetbal maar mag nog steeds feitenvrij op de nationale televisie mijn niet te zuinige zuurtegraad uitspuien over het plebs omdat ik nu eenmaal ooit eenmaal wél een geniale spits was", en een "iedereen herinnert zich mijn geniale hakbal tegen Feyenoord maar ik herinner tegenwoordig alleen waar in de schappen ik de Mora en van Dobbe kan vinden, totdat ik mezelf binnenkort een delirium gezopen heb en Korsakov me ook helpt vergeten wat het nummer van mijn Munckhof taxi ook alweer is".

Gisteren al mee instemmen.
Last edited by Balinho on 29 Apr 2024, 23:07, edited 1 time in total.
These users thanked the author Balinho for the post (total 2):
ruuddevilFranciscus
Brael
Vedette

Menno1 wrote: 29 Apr 2024, 20:54 Voorkennis, blijft voorkennis.
Dit is wel al een aantal keer weerlegd. Voorkennis geldt alleen als je er vanuit mag gaan dat daar een significante stijging van het aandeel aan gekoppeld is. Even simpel googlen naar de definitie van voorkennis, dan had je het geweten.
Jouw extreme voorbeeld en de echte casus Kroes zijn dus totaal niet vergelijkbaar.
Garnaal
Basisspeler

Alle oud spelers van Ajax weten precies wat er mis gaat, hoe het opgelost moet worden en wie je hiervoor nodig hebt. Echter willen alle genoemde namen, inclusief hunzelf, de vingertjes hier niet aan branden. Ze zouden best de politiek in kunnen. Lekker veel roepen en weinig uitvoeren. Sneijdertje en van der Vaart liggen liever op de bank met een airfryer XL waar precies 36 van die mini snacks van Mora in passen in een keer.
Josef Dettelbacher
Legende

StratumZuid wrote: 29 Apr 2024, 19:12 Wishful thinking van paarse

Beide heren gaan er met de aflevering minder gezond uitzien. De ene ziet eruit als een wandelende rosbief, de ander lijkt 123 jaar oud. Zou me niks verbazen als die show binnenkort een monoloog wordt van of kale of kokkie. Of dat ze twee nieuwe kale supporters moeten scouten voor de show.
Her lips said no, but her eyes said read my lips..
Locked