Gedoe met supporters

Dit is het forum voor stadionzaken.
Post Reply
User avatar
Balinho
Internationale topspeler
Posts: 3,875
Joined: 08 Apr 2018, 11:33
Send Prediction League reminder to second email adress: No

ShovingNE2 wrote: 29 Apr 2024, 20:45 Koning Keizer Admiraal......
...het veld op gaan ze zondag, alle goede voorzorgs- en preventiemaatregelen ten spijt, misschien tóch allemaal. En daar zit hem de crux. Wanneer het massaal gebeurt, zal handhaving ter plekke of straffen achteraf, erg lastig zo niet onmogelijk worden. Of het gaat heel selectief gebeuren met alle toestanden daarop volgend, achteraf ook.

Bekijk die beelden uit De Koel in 1987 anders nog eens. Hele hekken werden vernield, tot twee keer toe was er sprake van een pitch invasion. Niemand aan gestorven uiteindelijk, het was geen Heizel of Hillsborough.

Ik blijf netjes bij mijn rolstoelerkes op West hoor, geen issue hier. Maar ik heb liever een beroep op gezond verstand vanuit de waarschijnlijkheid dat het tóch gaat gebeuren, ipv mogelijk escalerend werkende knokploegen die het veld leeg moeten vegen wanneer het tóch gebeurt.
En daarmee meen ik niet dat ik iets goedkeur, faciliteer door er zo over te denken, of precedent schep op basis van vooronderstellingen oid.

Gebruik je verstand en denk aan elkaars veiligheid, niet alleen aan je eigen beperkte armzalige behoeftigheid. Ik zou uiteindelijk ook het liefst willen dat iedereen van het veld weg blijft, vooropgesteld. Maar heb inmiddels wel in de gaten dat mijn instelling niet op gaat voor veel anderen.

We gaan het meemaken zondag.
These users thanked the author Balinho for the post (total 2):
Raw85Woodenshoes
User avatar
deninho32
Site Admin
Posts: 16,178
Joined: 25 Aug 2017, 11:14
Clubvoorkeur: PSV
Favoriete speler: Vinnie Jones
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Chucky wrote: 29 Apr 2024, 21:02 Nogal wiedes dat @deninho32 zichzelf als klant ziet. Die betaalt een heel jaar een seizoenskaart om zijn stoeltje leeg te laten, en deze alleen te vullen om zelf de kersen van de taart te kunnen eten. Treuriger vind je ze niet.
Nee hoor, dat doe ik helemaal niet. Ik vind alleen dat dat prima moet kunnen bij aanschaf van een seizoenkaart.
Wie zichzelf spaart krijgt nooit rente. ~ Cor van Hout
Fedeli sono i cani. ~ Salvatore Riina
User avatar
Fanatic-U-s
Internationale topspeler
Posts: 4,308
Joined: 17 Oct 2017, 00:00
Clubvoorkeur: PSV
Favoriete speler: Fredrik Oppegård
Send Prediction League reminder to second email adress: No

deninho32 wrote: 29 Apr 2024, 21:03

Nee hoor, dat doe ik helemaal niet. Ik vind alleen dat dat prima moet kunnen bij aanschaf van een seizoenkaart.
Liever kwijt dan rijk, dit soort lui. PSV heeft baat bij een gevuld stadion.
These users thanked the author Fanatic-U-s for the post (total 4):
29.04.2007AsterixJuancho1913PSV.
Ex unitate vires
User avatar
Lente
Meervoudig international
Posts: 1,031
Joined: 22 Jul 2023, 17:18
Clubvoorkeur: PSV
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Moeten we ons serieus zorgen gaan maken over een pit invasion zondag? Is daar aanleiding toe, behalve de posts van één simpele ziel hier op het forum twee dagen geleden? Gaat dit onder de supporters groepen serieus rond? We hebben daar in het verleden toch nooit last van gehad? De enige ‘pit invasion’ die ik mij kan heugen is die tegen Kaiserslautern met Erik Geerts als steward, en recent droeftoeter Dylano dan. Waar komt dit nu vandaan dat dit opeens een discussie is? Dat is toch allemaal niet meer van deze tijd en als normaal weldenkend mens snapt iedereen toch ook wel waarom niet. Ik weet dat niet iedereen normaal en weldenkend is, maar daar is de afgelopen 40 jaar toch al geen sprake van geweest en debielen hebben er altijd al rond gelopen.
Last edited by Lente on 29 Apr 2024, 21:36, edited 1 time in total.
Oh PSV wat je met me doet…
User avatar
Standbeeld
Mister PSV
Posts: 30,459
Joined: 03 Sep 2021, 20:50
Clubvoorkeur: PSV
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Reken er maar op dat het gaat gebeuren. Of PSV moet olv Marcel ervoor zorgen dat het niet gaat gebeuren. Door de supportergroepen vooraf toe te spreken bijvoorbeeld.
These users thanked the author Standbeeld for the post:
Balinho
User avatar
Lente
Meervoudig international
Posts: 1,031
Joined: 22 Jul 2023, 17:18
Clubvoorkeur: PSV
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Maar waarom nu in 1 keer dit jaar wel? Hoe kan dit nu in 1 keer z’n hot item zijn? Welke aanleiding is daar voor? Is dat dan het kampioenschap van Leverkussen?
Oh PSV wat je met me doet…
User avatar
Standbeeld
Mister PSV
Posts: 30,459
Joined: 03 Sep 2021, 20:50
Clubvoorkeur: PSV
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Lente wrote: 29 Apr 2024, 21:38 Maar waarom nu in 1 keer dit jaar wel? Hoe kan dit nu in 1 keer z’n hot item zijn? Welke aanleiding is daar voor? Is dat dan het kampioenschap van Leverkussen?
Ik ben eerlijk gezegd maar een beetje stemming aan het maken obv de eerdere comments over een pitch invasion. Ik weet niet of het een concreet plan is. Maar ik sluit niks uit.
User avatar
SKERLA
Legende
Posts: 10,697
Joined: 26 Aug 2017, 14:22
Favoriete speler: Peet Scheefbril
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Standbeeld wrote: 29 Apr 2024, 21:49
Lente wrote: 29 Apr 2024, 21:38 Maar waarom nu in 1 keer dit jaar wel? Hoe kan dit nu in 1 keer z’n hot item zijn? Welke aanleiding is daar voor? Is dat dan het kampioenschap van Leverkussen?
Ik ben eerlijk gezegd maar een beetje stemming aan het maken obv de eerdere comments over een pitch invasion. Ik weet niet of het een concreet plan is. Maar ik sluit niks uit.
Dus jij denkt dat het of wel of niet gaat gebeuren? Dat denk ik eigenlijk ook namelijk.
These users thanked the author SKERLA for the post (total 2):
deninho32Heissenberrug
User avatar
Standbeeld
Mister PSV
Posts: 30,459
Joined: 03 Sep 2021, 20:50
Clubvoorkeur: PSV
Send Prediction League reminder to second email adress: No

SKERLA wrote: 29 Apr 2024, 21:51
Standbeeld wrote: 29 Apr 2024, 21:49
Ik ben eerlijk gezegd maar een beetje stemming aan het maken obv de eerdere comments over een pitch invasion. Ik weet niet of het een concreet plan is. Maar ik sluit niks uit.
Dus jij denkt dat het of wel of niet gaat gebeuren? Dat denk ik eigenlijk ook namelijk.
Als PSV niet vooraf ingrijpt dan denk ik dat de kans best aanwezig is dat het gaat gebeuren. Sowieso zien we na de coronaperiode wat meer uitspattingen bij de supportersgroepen. Een pitch invasion zou daar wel bij passen.
User avatar
Tomm
Vedette
Posts: 5,270
Joined: 01 Feb 2018, 00:00
Clubvoorkeur: PSV
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Ik hoop dat het niet gebeurd. Wordt een onoverzichtelijke boel en een feest wat wellicht snel dood bloed omdat ik me niet kan voorstellen dat spelers en staf zich er prettig bij voelen.
These users thanked the author Tomm for the post (total 2):
GrasmatWoodenshoes
User avatar
Hammer
Bankzitter
Posts: 280
Joined: 06 Jun 2023, 17:46
Favoriete speler: Tim van den Heuvel
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Tomm wrote: 29 Apr 2024, 21:58 Ik hoop dat het niet gebeurd. Wordt een onoverzichtelijke boel en een feest wat wellicht snel dood bloed omdat ik me niet kan voorstellen dat spelers en staf zich er prettig bij voelen.
Op vak T ging het een keer bijna mis, ik dacht bij het Memphis / Wijnaldum kampioenschap. Overgrote deel van het stadion balen, weg ereronde waar iedereen van kan genieten.
Support in difficult times
User avatar
Lente
Meervoudig international
Posts: 1,031
Joined: 22 Jul 2023, 17:18
Clubvoorkeur: PSV
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Dat wordt 1 groot fiasco en gaat verregaande gevolgen hebben mocht het gebeuren. PSV gaat dit ten alle tijden proberen te voorkomen. Volgens mij zitten supportersgroepen ook bij bepaalde delen van de overleggen en ik neem aan dat die ook vanalles op het hart gedrukt krijgen en gewaarschuwd worden. No way dat PSV of de lokale driehoek dit gaat laten gebeuren.
Oh PSV wat je met me doet…
User avatar
Trixm
Vedette
Posts: 6,536
Joined: 06 Sep 2017, 00:00
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Precies het probleem van een pitch invasion en pyro. Het wordt uitgevoerd door mensen die alleen aan zichzelf denken en niet kunnen inleven in het gegeven dat er mensen nadeel van ondervinden. Ik snap ook niet zo goed waarom hier nog discussies worden gevoerd met de capuchons die enkel en alleen aan zichzelf denken.
These users thanked the author Trixm for the post (total 2):
JuanchoTjompie
Saibari is underrated.
User avatar
Balinho
Internationale topspeler
Posts: 3,875
Joined: 08 Apr 2018, 11:33
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Trixm wrote: 29 Apr 2024, 22:31 Ik snap ook niet zo goed waarom hier nog discussies worden gevoerd met de capuchons die enkel en alleen aan zichzelf denken.
Ik snap dat wel. Want door níet met ze het gesprek aan te gaan zijn ze niet ineens verdwenen. Het gaat er om hóe je dat gesprek aangaat. Duidelijke grenzen stellen en duidelijk maken dat men zélf verantwoordelijk is voor de consequenties van eigen gedrag.
In een hoekje gaan zitten en je handen voor je ogen doen en dan vijnzen dat iets er niet is omdat je het niet waarneemt, lijkt me een stuk onverstandiger.

Dus ik snap bijvoorbeeld de paradox in Standbeeld's opmerking hierboven erg goed, ook al worden er daarna een paar prima grappen over gemaakt.
Jur1913
Internationale topspeler
Posts: 3,831
Joined: 28 Jan 2022, 17:08
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Als ze voort gewoon in het rood naar het stadion komen ben ik ook best bereid om een keer een oogje toe te knijpen wanneer ze het halve stadion weer bekant in de hens zetten
User avatar
Balinho
Internationale topspeler
Posts: 3,875
Joined: 08 Apr 2018, 11:33
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Lente wrote: 29 Apr 2024, 21:32 Moeten we ons serieus zorgen gaan maken over een pit invasion zondag?
Alleen wanneer je vies bent van een uitbraak mosh- en/of slampitjes op de tribunes. Op het veld deden de spelers in Heerenveen al een lauwe poging voor het uitvak na de wedstrijd, maar dit kan natuurlijk beter.
User avatar
Trixm
Vedette
Posts: 6,536
Joined: 06 Sep 2017, 00:00
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Balinho wrote: 29 Apr 2024, 22:37
Trixm wrote: 29 Apr 2024, 22:31 Ik snap ook niet zo goed waarom hier nog discussies worden gevoerd met de capuchons die enkel en alleen aan zichzelf denken.
Ik snap dat wel. Want door níet met ze het gesprek aan te gaan zijn ze niet ineens verdwenen. Het gaat er om hóe je dat gesprek aangaat. Duidelijke grenzen stellen en duidelijk maken dat men zélf verantwoordelijk is voor de consequenties van eigen gedrag.
In een hoekje gaan zitten en je handen voor je ogen doen en dan vijnzen dat iets er niet is omdat je het niet waarneemt, lijkt me een stuk onverstandiger.

Dus ik snap bijvoorbeeld de paradox in Standbeeld's opmerking hierboven erg goed, ook al worden er daarna een paar prima grappen over gemaakt.
Je moet wel ergens het gesprek aangaan, maar niet hier. De usual suspects laten zich meteen gelden. Die overtuig je niet met een goede discussie, die denken alleen in eigen belang. Liever een pyro dan een 0-9.
Saibari is underrated.
User avatar
Lente
Meervoudig international
Posts: 1,031
Joined: 22 Jul 2023, 17:18
Clubvoorkeur: PSV
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Zal voor een deel ook verantwoordelijkheid ‘afkopen’ zijn om het zo maar te zeggen. Althans dat denk ik, ben daar verder ook geen expert in. Maar het lijkt mij zomaar dat PSV verantwoordelijk is voor de veiligheid van de personen in haar stadion en PSV zal aan moeten kunnen tonen dat ze alles in het werk gesteld hebben, of alles gedaan hebben wat binnen haar macht ligt, om escalatie of rampscenario’s te voorkomen. Als er straks een pit invasion komt en het is jouw kind wat daar dood gedrukt wordt, zul jij degene zijn die naar PSV wijst en PSV aanklaagt en zeggen dat ze hun zaakjes niet op orde hebben. PSV zal aan de voorkant alles afgekaart willen hebben en aan willen tonen dat ze aan alle vooraf opgestelde regels, opgelegd door instanties die dit soort evenementen vergunnen, voldaan hebben. Het meenemen en informeren van supporters zal daar een onderdeel van zijn verwacht ik zomaar.
Oh PSV wat je met me doet…
User avatar
deninho32
Site Admin
Posts: 16,178
Joined: 25 Aug 2017, 11:14
Clubvoorkeur: PSV
Favoriete speler: Vinnie Jones
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Pitch. 🤓
Wie zichzelf spaart krijgt nooit rente. ~ Cor van Hout
Fedeli sono i cani. ~ Salvatore Riina
User avatar
Grasmat
Lid van verdienste
Posts: 25,115
Joined: 25 Aug 2017, 12:21
Clubvoorkeur: PSV
Favoriete speler: Dn Flamingo
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Vruuuger, toen het nog gewoon veldbestorming heette.
User avatar
Sensation
Lid scoutingsteam
Posts: 14,019
Joined: 26 Aug 2017, 13:16
Clubvoorkeur: Ja
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Grasmat wrote: 29 Apr 2024, 22:54 Vruuuger, toen het nog gewoon veldbestorming heette.
Grasmatbestorming had echt een inkoppertje geweest, helaas.
User avatar
Juancho
Mister PSV
Posts: 26,304
Joined: 25 Aug 2017, 19:23
Clubvoorkeur: PSV
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Gewoon van te voren duidelijk communiceren dat het NIET is toegestaan en doe je het wel... kom je 10 jaar het stadion niet meer in. Kan niemand zeggen dat ze niet gewaarschuwd zijn.
“Trance is my Sanctuary where Emotions, Freedom and Spirituality meet”
Harminator
Geselecteerd voor Oranje
Posts: 764
Joined: 30 Aug 2023, 12:13
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Balinho wrote: 29 Apr 2024, 22:45
Lente wrote: 29 Apr 2024, 21:32 Moeten we ons serieus zorgen gaan maken over een pit invasion zondag?
Alleen wanneer je vies bent van een uitbraak mosh- en/of slampitjes op de tribunes. Op het veld deden de spelers in Heerenveen al een lauwe poging voor het uitvak na de wedstrijd, maar dit kan natuurlijk beter.
Een circlepitje door het hele stadion zou wel leuk zijn.
These users thanked the author Harminator for the post:
Balinho
User avatar
Grasmat
Lid van verdienste
Posts: 25,115
Joined: 25 Aug 2017, 12:21
Clubvoorkeur: PSV
Favoriete speler: Dn Flamingo
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Sensation wrote: 29 Apr 2024, 22:55
Grasmat wrote: 29 Apr 2024, 22:54 Vruuuger, toen het nog gewoon veldbestorming heette.
@Grasmatbestorming had echt een inkoppertje geweest, helaas.
Pas op he, ik mag van mijn psycholoog niet meer over me heen laten lopen!
User avatar
Balinho
Internationale topspeler
Posts: 3,875
Joined: 08 Apr 2018, 11:33
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Trixm wrote: 29 Apr 2024, 22:47
Je moet wel ergens het gesprek aangaan, maar niet hier. De usual suspects laten zich meteen gelden.
Oh ja uiteraard. Maar niemand spreekt hier vanuit de club en ieder spreekt op eigen titel. En ik vind dat alles hier op het forum in principe besproken zou moeten kunnen worden, evenals dat ik vind dat er in principe overal grappen over gemaakt zouden moeten kunnen worden bijvoorbeeld.

Dat niet iedereen dezelfde mening en/of humor, gevoel voor timing of tact, of relativerings- of incasseringsvermogen heeft doet daar niets aan af.
Post Reply