Standbeeld wrote: ↑29 Apr 2024, 21:43
Haha wat een kneus. Zelf geen functie geaccepteerd want privé kwam het niet uit. Marco heeft geen zin. Luchtfietser.
Wat dat betreft is die binding tussen club en oud-spelers toch een heel andere. Afstandelijker, vrijblijvender, meer die van liefhebber, supporter. Van Basten is een fantast met slechts een mening, maar zonder overtuigingskracht, mensenkennis of enige aandrang om in clubverband iets te willen betekenen. Ondanks talrijke pogingen, heeft Frank Rijkaard schouderophalend elke lokroep uit Amsterdam naast zich neergelegd. Clarence Seedorf vergaloppeerd zich ondanks 4x doorlopend falen als trainer op hoog en laag niveau met discriminatieclaims, maar overweegt niet eens zich te mengen in discussies over Ajax, laat staan zich als alwetend wereldburger aan te dienen in enige rol van bestuur; wat ook geldt voor Edgar Davids. Louis van Gaal knapte in zijn laatste dienstverband af op de club, Keje Molenaar blaft veel maar bijt nooit, Wim Jonk en Dennis Bergkamp pakten de rattentaxi, Patrick Kluivert wil wel maar vertrouwt men niet, Ronald de Boer vermijdt elke vorm van lange termijn, met Marc Overmars weet ik even niet waarom hij uit beeld is, Sneijder is te lui om z’n dikke pens het huis uit te hijsen, Van der Vaart is bij voorkeur idealist zónder consequenties en Frank de Boer is kandidaat als er werkelijk niemand meer is. Hoewel tot die tijd er altijd een Michael van Praag is en de onvermijdelijke Danny Blind, de herpes van de club die altijd weer terugkomt.
Wat dan een verschil met PSV, waar voor zover ik me heug alleen clubmensen als Jan Reker, Mark van Bommel en John de Jong hun relatie met de club gedeukt zagen. Of ben ik dan niet objectief?