...het veld op gaan ze zondag, alle goede voorzorgs- en preventiemaatregelen ten spijt, misschien tóch allemaal. En daar zit hem de crux. Wanneer het massaal gebeurt, zal handhaving ter plekke of straffen achteraf, erg lastig zo niet onmogelijk worden. Of het gaat heel selectief gebeuren met alle toestanden daarop volgend, achteraf ook.
Bekijk die beelden uit De Koel in 1987 anders nog eens. Hele hekken werden vernield, tot twee keer toe was er sprake van een pitch invasion. Niemand aan gestorven uiteindelijk, het was geen Heizel of Hillsborough.
Ik blijf netjes bij mijn rolstoelerkes op West hoor, geen issue hier. Maar ik heb liever een beroep op gezond verstand vanuit de waarschijnlijkheid dat het tóch gaat gebeuren, ipv mogelijk escalerend werkende knokploegen die het veld leeg moeten vegen wanneer het tóch gebeurt.
En daarmee meen ik niet dat ik iets goedkeur, faciliteer door er zo over te denken, of precedent schep op basis van vooronderstellingen oid.
Gebruik je verstand en denk aan elkaars veiligheid, niet alleen aan je eigen beperkte armzalige behoeftigheid. Ik zou uiteindelijk ook het liefst willen dat iedereen van het veld weg blijft, vooropgesteld. Maar heb inmiddels wel in de gaten dat mijn instelling niet op gaat voor veel anderen.
We gaan het meemaken zondag.