Ajax deel II

Clubs en wedstrijden uit de Eredivisie kunnen hier besproken worden.
Locked
Op weg naar nr 26
Vedette

Brael wrote: 29 Apr 2024, 23:02
Menno1 wrote: 29 Apr 2024, 20:54 Voorkennis, blijft voorkennis.
Dit is wel al een aantal keer weerlegd. Voorkennis geldt alleen als je er vanuit mag gaan dat daar een significante stijging van het aandeel aan gekoppeld is. Even simpel googlen naar de definitie van voorkennis, dan had je het geweten.
Jouw extreme voorbeeld en de echte casus Kroes zijn dus totaal niet vergelijkbaar.
Significante invloed kan hebben. Daar zit dan ook meteen de crux bij deze case want in hoeverre viel dat te verwachten bij een Ajax aandeel. Ik vermoed dat dat wordt meegenomen in het onderzoek van de AFM, wat sowieso heel lang gaat duren, dan wordt het geschikt, Kroes betaalt de boete en ze kunnen door.

Er wordt achter de schermen echt al gewerkt aan een nieuw Ajax, die draaien volgend seizoen “gewoon” weer mee in de top 3 verwacht ik.
Dfs2021
Verbannen
Clubvoorkeur: Geen
Favoriete speler: Geen

Josef Dettelbacher wrote: 29 Apr 2024, 23:18
StratumZuid wrote: 29 Apr 2024, 19:12 Wishful thinking van paarse

Beide heren gaan er met de aflevering minder gezond uitzien. De ene ziet eruit als een wandelende rosbief, de ander lijkt 123 jaar oud. Zou me niks verbazen als die show binnenkort een monoloog wordt van of kale of kokkie. Of dat ze twee nieuwe kale supporters moeten scouten voor de show.
Heel onnodig dit
koetje
Legende

Brael wrote: 29 Apr 2024, 23:02
Menno1 wrote: 29 Apr 2024, 20:54 Voorkennis, blijft voorkennis.
Dit is wel al een aantal keer weerlegd. Voorkennis geldt alleen als je er vanuit mag gaan dat daar een significante stijging van het aandeel aan gekoppeld is. Even simpel googlen naar de definitie van voorkennis, dan had je het geweten.
Jouw extreme voorbeeld en de echte casus Kroes zijn dus totaal niet vergelijkbaar.
Dit schrijft AFM op hun site:
Voor het vaststellen of informatie significante invloed op de koers kan hebben, kan het relevant zijn te bepalen of en zo ja, hoe de markt in het verleden heeft gereageerd op soortgelijke informatie bij uw onderneming en/of bij concurrenten.
Best lastig om te bepalen in een markt zonder concurrenten op de beurs.
Menno1
Legende
Clubvoorkeur: PSV

Standbeeld wrote: 29 Apr 2024, 21:43
Haha wat een kneus. Zelf geen functie geaccepteerd want privé kwam het niet uit. Marco heeft geen zin. Luchtfietser.
:lol: Dat moet ik even terug gaan luisteren. Grote bek hebben en dan dat van halst doodleuk zegt: je had een optie om terug te keren.

Oh ja, kwam even niet lekker uit dit jaar....

Geniaal. Overigens doodzonde dat het niet is doorgegaan: ik gun Ajax wel Sneijder, vd Vaart en v Basten aan het roer volgend seizoen. Mogen ze zelf uitmaken wie welke rol krijgt...
Josef Dettelbacher
Legende

Dfs2021 wrote: 29 Apr 2024, 23:23
Josef Dettelbacher wrote: 29 Apr 2024, 23:18

Beide heren gaan er met de aflevering minder gezond uitzien. De ene ziet eruit als een wandelende rosbief, de ander lijkt 123 jaar oud. Zou me niks verbazen als die show binnenkort een monoloog wordt van of kale of kokkie. Of dat ze twee nieuwe kale supporters moeten scouten voor de show.
Heel onnodig dit
Kijk een willekeurige aflevering van een jaar of eerder terug, en beweer dan maar eens dat het niet zo is.
Her lips said no, but her eyes said read my lips..
Tjompie
Internationale topspeler

Standbeeld
Mister PSV

Lijkt dat ajax via de media wat druk op Potter zet. Eerst al opzichtig melden dat ze willen wachten op Ten Hag en nu dit.

Ik denk dat Alex de media veel meer gaat gebruiken/ in gaat zetten als middel.
loginnaam
Internationale topspeler

Standbeeld wrote: 30 Apr 2024, 06:40 Lijkt dat ajax via de media wat druk op Potter zet. Eerst al opzichtig melden dat ze willen wachten op Ten Hag en nu dit.

Hoezo wordt er op deze manier druk gezet op Potter? Is Ajax voor hem dan een unieke mogelijkheid ofzo?

Dit lijkt me meer gewoon wat zoethoudertjes richting de supporters sturen zolang er geen nieuwe trainer is aangesteld.
Balinho
Internationale topspeler

Standbeeld wrote: 30 Apr 2024, 06:40
Nóg meer dan al jaren, opzichtig al dan niet wat meer geraffineerd, reeds gebeurt? :$
Standbeeld
Mister PSV

loginnaam wrote: 30 Apr 2024, 07:06
Standbeeld wrote: 30 Apr 2024, 06:40 Lijkt dat ajax via de media wat druk op Potter zet. Eerst al opzichtig melden dat ze willen wachten op Ten Hag en nu dit.

Hoezo wordt er op deze manier druk gezet op Potter? Is Ajax voor hem dan een unieke mogelijkheid ofzo?

Dit lijkt me meer gewoon wat zoethoudertjes richting de supporters sturen zolang er geen nieuwe trainer is aangesteld.
Ik heb het gevoel dat ze die Potter nog al heel erg graag zsm aan willen stellen, maar dat Potter meer geld wil en liever een betere club/competitie. Dadelijk richting de zomerstop zullen er weer genoeg nieuwe opties in de PL vrijkomen. Dat weten ajax en Potter ook.
Balinho wrote: 30 Apr 2024, 07:08
Standbeeld wrote: 30 Apr 2024, 06:40
Nóg meer dan al jaren, opzichtig al dan niet wat meer geraffineerd, reeds gebeurt? :$
Ja en die mannetjes van De T. voelen zich dan eindelijk weer belangrijk, maar eigenlijk zijn het gewoon useful idiots voor Alex.
loginnaam
Internationale topspeler

Standbeeld wrote: 30 Apr 2024, 07:18Ik heb het gevoel dat ze die Potter nog al heel erg graag zsm aan willen stellen, maar dat Potter meer geld wil en liever een betere club/competitie. Dadelijk richting de zomerstop zullen er weer genoeg nieuwe opties in de PL vrijkomen. Dat weten ajax en Potter ook.
Juist, dus als ze Potter willen, moeten ze gewoon over de brug komen. Niet in de media roepen dat een andere trainer ook kandidaat is, want Potter wacht rustig andere opties af.
Balinho
Internationale topspeler

Standbeeld wrote: 30 Apr 2024, 07:18
Ja en die mannetjes van De T. voelen zich dan eindelijk weer belangrijk, maar eigenlijk zijn het gewoon useful idiots voor Alex.
Nou ja, het verneukeratieve van dit soort verdienmodellen blijft natuurlijk dat men elkaar nodig heeft. Uiteindelijk blijven de boterhammen bij de T. nu eenmaal besmeerd wanneer er maar geclickt en gelezen blijft worden, waarbij de verpakking praktisch altijd belangrijker is dan de inhoud, of zelfs belangrijker dan estetische journalistieke waarde.

Wat dat betreft is de T. bij uitstek de huidige tijd van bijv. Influencers, al generaties vooruit. Propaganda, of misschien beter uitgedrukt, Propagenda.

Want dat het bij tijden juist ook heel erg tégen Ajax kan werken, is natuurlijk ook een feit.
Standbeeld
Mister PSV

loginnaam wrote: 30 Apr 2024, 07:23
Standbeeld wrote: 30 Apr 2024, 07:18Ik heb het gevoel dat ze die Potter nog al heel erg graag zsm aan willen stellen, maar dat Potter meer geld wil en liever een betere club/competitie. Dadelijk richting de zomerstop zullen er weer genoeg nieuwe opties in de PL vrijkomen. Dat weten ajax en Potter ook.
Juist, dus als ze Potter willen, moeten ze gewoon over de brug komen. Niet in de media roepen dat een andere trainer ook kandidaat is, want Potter wacht rustig andere opties af.
Klopt wel hoor. Maar ik heb het gevoel dat die Potter teveel salaris wil. Logisch ook al je van Chelsea komt. Ajax zal alleen niet veel verder kunnen gaan dan een miljoen of 2-3, denk ik zo. Tegelijkertijd is Alex wel zo'n mannetje die met alles snel door wil pakken. Dus vandaar ook dat er het nodige gelekt wordt, denk ik.
Standbeeld
Mister PSV

Balinho wrote: 30 Apr 2024, 07:24
Standbeeld wrote: 30 Apr 2024, 07:18
Nou ja, het verneukeratieve van dit soort verdienmodellen blijft natuurlijk dat men elkaar nodig heeft. Uiteindelijk blijven de boterhammen bij de T. nu eenmaal besmeerd wanneer er maar geclickt en gelezen blijft worden, waarbij de verpakking praktisch altijd belangrijker is dan de inhoud, of zelfs belangrijker dan estetische journalistieke waarde.

Wat dat betreft is de T. bij uitstek de huidige tijd van bijv. Influencers, al generaties vooruit. Propaganda, of misschien beter uitgedrukt, Propagenda.

Want dat het bij tijden juist ook heel erg tégen Ajax kan werken, is natuurlijk ook een feit.
Propagenda, mooi gevonden.
These users thanked the author Standbeeld for the post:
ShovingNE2
Thoresen
Nationale topspeler

Het is een zelfingenomen Ajaxprofeet die met geld gaat smijten.De RvC zal niet snel voor transfers gaan liggen want dit is het pad dat de Messias heeft uitgestippeld. Heel benieuwd hoe dit afloopt.
Prof_napo
Internationale topspeler
Clubvoorkeur: v.v. UNA

Balinho wrote: 30 Apr 2024, 07:24 Nou ja, het verneukeratieve van dit soort verdienmodellen blijft natuurlijk dat men elkaar nodig heeft. Uiteindelijk blijven de boterhammen bij de T. nu eenmaal besmeerd wanneer er maar geclickt en gelezen blijft worden, waarbij de verpakking praktisch altijd belangrijker is dan de inhoud, of zelfs belangrijker dan estetische journalistieke waarde.

Wat deels verklaarbaar is door de financiele belangen van een organisatie en dat de nieuwswereld een uiterst lastige wereld blijft om netto positief te blijven. Kwalitatieve journalistiek bedrijven is vrij kostbaar en is expliciet wat anders dan een copy-paste van een persbericht maar zit idealiter ook een component onderzoek bij wat bij vele mediabedrijven helaas ontbreekt.

Dat je dan een afdeling - wat minder onderzoek betreft maar meer kort op het moment moet zitten - hierop focust is daarbij dan niet heel verwonderlijk. Ophef verkoopt, Ajax heeft een grote landelijke achterban, en dit is een makkelijke manier om rendement te maken.

Dat personen binnen de organisatie dan gebruik maken van het medium om hun eigenbelang voorop te zetten of houden is niet verwonderlijk en lastig te voorkomen. De Telegraaf is daarin een makkelijk middel.
These users thanked the author Prof_napo for the post:
Balinho
Teletubby
Nationale topspeler

Ik snap niet dat Ajax het überhaupt probeert bij Potter als de financiële verschillen zo groot lijken tussen vraag en aanbod. Ik ga toch ook niet naar een Ferrari dealership met een Toyota Prius budget. Als ze nog lang gaan wachten dan gaat dit echt uitdraaien op Pascal Jansen.
Sensation
Lid scoutingsteam
Clubvoorkeur: Ja

Teletubby wrote: 30 Apr 2024, 08:39 Ik snap niet dat Ajax het überhaupt probeert bij Potter als de financiële verschillen zo groot lijken tussen vraag en aanbod. Ik ga toch ook niet naar een Ferrari dealership met een Toyota Prius budget. Als ze nog lang gaan wachten dan gaat dit echt uitdraaien op Pascal Jansen.
Ja maar het is Ajax, iedereen wil dolgraag geld inleveren om daar te werken, snap dat dan!
ShovingNE2
Site Admin

Thoresen wrote: 30 Apr 2024, 08:01 Het is een zelfingenomen Ajaxprofeet die met geld gaat smijten.De RvC zal niet snel voor transfers gaan liggen want dit is het pad dat de Messias heeft uitgestippeld. Heel benieuwd hoe dit afloopt.
Ook de nieuwe financiële man in de RvC zal ervoor gaan liggen als dat nodig is. Denk zelfs dat die minder gevoelig is voor de druk dan de dame die er nu zit. Evenals Susan Lenderink die heeft al geregeld op de rem getrapt (eerst verkopen dan kopen), maar ging ook door de knieën (RIjkhoff niet voor 1,5 miljoen, maar Hendo kon wel voor 22 miljoen of zo voor 2,5 jaar).

Maar linksom of rechtsom en dat weet zelfs Kroes, de afschrijvingen en de salarissen moeten drastisch naar beneden. Want zelfs Kroes zal er vanuit gaan dat ze mogelijk in 25/26 ook geen Champions League spelen. Er moet heel fors gesaneerd worden. Kroes wil niet de ras Ajacied worden die de club naar surceance en later faillissement gaat leiden.
"When it comes to luck, you create your own" - Bruce Springsteen
ruuddevil
Legende

Echt genieten weer hoor. Als je dan leest hoe ze bij die trainer van Nice komen. Kroes was op bezoek bij United (waarna hij publiekelijk United afzeek), hoorde daar een naam en dacht die moet ik hebben.

https://www.voetbalprimeur.nl/nieuws/11 ... otter.html
mr.top
Internationale topspeler

Op weg naar nr 25 wrote: 29 Apr 2024, 23:19Er wordt achter de schermen echt al gewerkt aan een nieuw Ajax, die draaien volgend seizoen “gewoon” weer mee in de top 3 verwacht ik.
Denk ik ook. Ze kunnen alleen een nieuwe canard maken met die trainer. Als ze Farioli strikken dan zal het snel kunnen gaan.

Met Harry Potter wordt het genieten. Dat is een dure hippie.
Sensation
Lid scoutingsteam
Clubvoorkeur: Ja

Mensen hier die meer kennis hebben over Farioli? Als ik een beetje de stats doorklik van de Ligue 1 overtuigd mij dat niet.
- Presteert zwaar onder wat betreft goals (veel minder goals, 36, dan xG, 46). Qua goals-xG staan ze dan ook onderaan.
- Presteert wel flink over wat betreft tegengoals (veel minder goals tegen, 25, dan xGA, 33). Dit kan vooral komen door de goalie/defensie (een na hoogste reddingspercentage, hoogste clean sheet percentage)

Voor de rest qua stats zie ik weinig bijzonders:
- 4e van onder wat betreft passes into final third
-6e wat betreft voorzetten
- 9e wat betreft passes into penalty area
- 10e wat betreft key-passes
- 12e wat betreft progressive passes
- 11e wat betreft goal creating actions per 90
- 7e wat betreft shot creating actions per 90
- 2e van onder wat betreft tackles+intercepties (en aanvallende speelstijl ofzo maakt niet uit, PSV staat hierin 10e van de ED)
- 8e wat betreft tackles op attacking 3rd (Feyenoord en PSV staan hierin 1 en 2 in de ED)
- 7e wat betreft % balbezit
- 11e wat betreft touches op attacking 3rd
- 1e wat betreft touches op defensive 3rd (veel tikkie breed?)

Oogt voor mij allemaal 'Frank de Boer' achtig, nergens in uitblinken, behalve touches op eigen helft, weinig scoren maar ook weinig tegenkrijgen en de stats tonen niet aan dat je aanvallend dominant bent.

Maar ik kan er natuurlijk gigantisch naast zitten.
Pierre
Lid 2e elftal

Sensation wrote: 30 Apr 2024, 09:40 Mensen hier die meer kennis hebben over Farioli? Als ik een beetje de stats doorklik van de Ligue 1 overtuigd mij dat niet.
- Presteert zwaar onder wat betreft goals (veel minder goals, 36, dan xG, 46). Qua goals-xG staan ze dan ook onderaan.
- Presteert wel flink over wat betreft tegengoals (veel minder goals tegen, 25, dan xGA, 33). Dit kan vooral komen door de goalie/defensie (een na hoogste reddingspercentage, hoogste clean sheet percentage)
Maar dit kan toch ook aan kwaliteit van de spits liggen?
Franciscus
Nationale topspeler
Favoriete speler: Mauro Jr

Sensation wrote: 30 Apr 2024, 09:40 Mensen hier die meer kennis hebben over Farioli? Als ik een beetje de stats doorklik van de Ligue 1 overtuigd mij dat niet.

Voor de rest qua stats zie ik weinig bijzonders:
- 4e van onder wat betreft passes into final third
-6e wat betreft voorzetten
- 9e wat betreft passes into penalty area
- 10e wat betreft key-passes
- 12e wat betreft progressive passes
- 11e wat betreft goal creating actions per 90
- 7e wat betreft shot creating actions per 90
- 2e van onder wat betreft tackles+intercepties (en aanvallende speelstijl ofzo maakt niet uit, PSV staat hierin 10e van de ED)
- 8e wat betreft tackles op attacking 3rd (Feyenoord en PSV staan hierin 1 en 2 in de ED)
- 7e wat betreft % balbezit
- 11e wat betreft touches op attacking 3rd
- 1e wat betreft touches op defensive 3rd (veel tikkie breed?)

Oogt voor mij allemaal 'Frank de Boer' achtig, nergens in uitblinken, behalve touches op eigen helft, weinig scoren maar ook weinig tegenkrijgen en de stats tonen niet aan dat je aanvallend dominant bent.

Maar ik kan er natuurlijk gigantisch naast zitten.
Passes op eigen helft, check! Ideale man voor het typische Ajax voetbal. Lekker achterin rondtikken en achteraf zeggen dat je gedomineerd hebt.
RPSV94
Geselecteerd voor Oranje

Inb4. Farioli gaat Ajax weer Ajax maken!
Locked