Gedoe met supporters

Dit is het forum voor stadionzaken.
Post Reply
User avatar
Juancho
Mister PSV
Posts: 26,304
Joined: 25 Aug 2017, 19:23
Clubvoorkeur: PSV
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Balinho wrote: 29 Apr 2024, 23:05
Trixm wrote: 29 Apr 2024, 22:47
Je moet wel ergens het gesprek aangaan, maar niet hier. De usual suspects laten zich meteen gelden.
Oh ja uiteraard. Maar niemand spreekt hier vanuit de club en ieder spreekt op eigen titel. En ik vind dat alles hier op het forum in principe besproken zou moeten kunnen worden, evenals dat ik vind dat er in principe overal grappen over gemaakt zouden moeten kunnen worden bijvoorbeeld.

Dat niet iedereen dezelfde mening en/of humor, gevoel voor timing of tact, of relativerings- of incasseringsvermogen heeft doet daar niets aan af.
Maar wat wil je bereiken met gesprekken? Of beter gezegd, hoelang laat je het bij woorden? Heerenveen uit als voorbeeld. PSV weet donders goed wie er in dat vak zaten. Je weet ook donders goed dat de KNVB, terecht, straks weer met een boete komt. Ga je dan gezellig koffie met elkaar drinken of ga je zeggen: hier jongens, jullie waren toen stoer en kozen er zelf voor iets te doen wat niet mocht dus wees nu dan ook verantwoordelijk voor de boete.

Persoonlijk vind ik juist dat het wel een keer klaar is met dat theeleuten. Het lijkt er dit seizoen eerder op dat het steeds erger wordt met dat gedoe in die vakken.
“Trance is my Sanctuary where Emotions, Freedom and Spirituality meet”
User avatar
mateja
Internationale topspeler
Posts: 3,390
Joined: 01 Mar 2021, 09:48
Clubvoorkeur: PSV
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Wat betreft de pitch invasion: ik snap beide kanten heel goed. Ik denk dat het hartstikke mooi kan zijn, maar misschien ben ik daarin te naief. Ik weet dat het bij Utrecht al een aantal keer gebeurd is de afgelopen jaren en dat werd telkens een groot volksfeest. Ik snap ook de mening dat we het niet moeten willen.

Het moeilijke eraan is; tegenhouden op het moment dat het gebeurt is erg lastig. Ik weet dat ze het bij Utrecht toestaan waardoor je geen toestanden krijgt. Dat voelt natuurlijk enorm krom, om maar iets toe te staan wat de harde kern wil om geen gezeik te krijgen. Maar het alternatief is denk ik niet veel beter. Ik denk dat het bij ons prima zou moeten kunnen en het is natuurlijk niet tegen te houden wanneer het massaal gebeurt. Maar dat de club het liever niet heeft lijkt me duidelijk en logisch.

Het is inderdaad cruciaal om van te voren duidelijk te maken aan de supportersgroepen dat het niet gewenst is, wanneer er signalen zijn dat dit staat te gebeuren.
These users thanked the author mateja for the post:
Balinho
User avatar
Balinho
Internationale topspeler
Posts: 3,875
Joined: 08 Apr 2018, 11:33
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Juancho wrote: 29 Apr 2024, 23:22
Balinho wrote: 29 Apr 2024, 23:05

Oh ja uiteraard. Maar niemand spreekt hier vanuit de club en ieder spreekt op eigen titel. En ik vind dat alles hier op het forum in principe besproken zou moeten kunnen worden, evenals dat ik vind dat er in principe overal grappen over gemaakt zouden moeten kunnen worden bijvoorbeeld.

Dat niet iedereen dezelfde mening en/of humor, gevoel voor timing of tact, of relativerings- of incasseringsvermogen heeft doet daar niets aan af.
Maar wat wil je bereiken met gesprekken? Of beter gezegd, hoelang laat je het bij woorden? Heerenveen uit als voorbeeld. PSV weet donders goed wie er in dat vak zaten. Je weet ook donders goed dat de KNVB, terecht, straks weer met een boete komt. Ga je dan gezellig koffie met elkaar drinken of ga je zeggen: hier jongens, jullie waren toen stoer en kozen er zelf voor iets te doen wat niet mocht dus wees nu dan ook verantwoordelijk voor de boete.

Persoonlijk vind ik juist dat het wel een keer klaar is met dat theeleuten. Het lijkt er dit seizoen eerder op dat het steeds erger wordt met dat gedoe in die vakken.
Alsof PSV er niets aan doet of probeert te doen. PSV weet misschien helemaal niet zo donders goed wie er allemaal in dat vak zaten, wie er allemaal een anaalkaars naar binnen smokkelde, of wie die vervolgens afstaken en het veld op mikte. Jij lijkt er een beetje simplistisch van uit te gaan dat allemaal zwart wit is en allemaal gesneden koek, dat het de schuld (en dus zelfs Eigen Schuld?) van de club is omdat alles maar gedoogd wordt in jouw ogen. Maar omdat jij misschien (ik zeg "misschien" he!) heerlijk in een ongenuanceerd parallel universum verblijft en van daaruit lekker in het wildeweg redeneert, wil niet zeggen dat de echte wereld zich in vele grijstinten af zou kunnen spelen.

En ja, wanneer duidelijk is wie verantwoordelijk is voor zaken die de club en welwillende supporters schade berokkenen, mag de schade op hen verhaald worden wmb. Is dat niet zwart-wit genoeg?
User avatar
Standbeeld
Mister PSV
Posts: 30,459
Joined: 03 Sep 2021, 20:50
Clubvoorkeur: PSV
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Balinho wrote: 29 Apr 2024, 22:37Dus ik snap bijvoorbeeld de paradox in Standbeeld's opmerking hierboven erg goed, ook al worden er daarna een paar prima grappen over gemaakt.
Gewoon stoïcijns doorgaan met je mening blijven verkondigen als die SKERLA je weer eens voor de gek houdt. :D
User avatar
Balinho
Internationale topspeler
Posts: 3,875
Joined: 08 Apr 2018, 11:33
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Standbeeld wrote: 30 Apr 2024, 07:12
Balinho wrote: 29 Apr 2024, 22:37Dus ik snap bijvoorbeeld de paradox in Standbeeld's opmerking hierboven erg goed, ook al worden er daarna een paar prima grappen over gemaakt.
Gewoon stoïcijns doorgaan met je mening blijven verkondigen als die @SKERLA je weer eens voor de gek houdt. :D
Krampachtig van een beperking een kracht maken, ik doe er mijn best voor, jij wellicht ook. Soms is dat genoeg, en soms valt het ietwat tegen. ;)
These users thanked the author Balinho for the post:
Standbeeld
User avatar
ShovingNE2
Site Admin
Posts: 29,749
Joined: 25 Aug 2017, 11:11
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Het zou betekenen dat er geen huldiging op het veld is. Nee: ik geloof niet dat het gaat gebeuren. Was ook na Ajax niet zo.
"When it comes to luck, you create your own" - Bruce Springsteen
User avatar
Standbeeld
Mister PSV
Posts: 30,459
Joined: 03 Sep 2021, 20:50
Clubvoorkeur: PSV
Send Prediction League reminder to second email adress: No

ShovingNE2 wrote: 30 Apr 2024, 07:19 Het zou betekenen dat er geen huldiging op het veld is. Nee: ik geloof niet dat het gaat gebeuren. Was ook na Ajax niet zo.
Na corona is het e.e.a. veranderd. Ik hoop niet dat ze bij PSV maar aannemen dat het niet zal gebeuren.
These users thanked the author Standbeeld for the post (total 2):
matejaBalinho
User avatar
Lente
Meervoudig international
Posts: 1,031
Joined: 22 Jul 2023, 17:18
Clubvoorkeur: PSV
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Balinho wrote: 29 Apr 2024, 22:45
Lente wrote: 29 Apr 2024, 21:32 Moeten we ons serieus zorgen gaan maken over een pit invasion zondag?
Alleen wanneer je vies bent van een uitbraak mosh- en/of slampitjes op de tribunes. Op het veld deden de spelers in Heerenveen al een lauwe poging voor het uitvak na de wedstrijd, maar dit kan natuurlijk beter.
Dat was wel heel lauw inderdaad. Ik zie het supporters ook wel eens doen, vind het er altijd wel koddig uit zien, met hun zonnenmutsjes op. Maar ja, het is ook lastig moshen op pipi langkous natuurlijk.
Oh PSV wat je met me doet…
User avatar
Sensation
Lid scoutingsteam
Posts: 14,019
Joined: 26 Aug 2017, 13:16
Clubvoorkeur: Ja
Send Prediction League reminder to second email adress: No

mateja wrote: 29 Apr 2024, 23:43 Wat betreft de pitch invasion: ik snap beide kanten heel goed. Ik denk dat het hartstikke mooi kan zijn, maar misschien ben ik daarin te naief. Ik weet dat het bij Utrecht al een aantal keer gebeurd is de afgelopen jaren en dat werd telkens een groot volksfeest. Ik snap ook de mening dat we het niet moeten willen.

Het moeilijke eraan is; tegenhouden op het moment dat het gebeurt is erg lastig. Ik weet dat ze het bij Utrecht toestaan waardoor je geen toestanden krijgt. Dat voelt natuurlijk enorm krom, om maar iets toe te staan wat de harde kern wil om geen gezeik te krijgen. Maar het alternatief is denk ik niet veel beter. Ik denk dat het bij ons prima zou moeten kunnen en het is natuurlijk niet tegen te houden wanneer het massaal gebeurt. Maar dat de club het liever niet heeft lijkt me duidelijk en logisch.

Het is inderdaad cruciaal om van te voren duidelijk te maken aan de supportersgroepen dat het niet gewenst is, wanneer er signalen zijn dat dit staat te gebeuren.
Eens met jou. Wat mij betreft is het heel simpel: als het mag (zowel van PSV als van KNVB) dan zal het prachtige beelden opleveren. En als het niet mag moet je het ook gewoon niet doen.
These users thanked the author Sensation for the post:
mateja
User avatar
trouwepsvfan
Vedette
Posts: 8,014
Joined: 11 Aug 2019, 14:50
Clubvoorkeur: PSV
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Je moet het gewoon niet willen/toestaan. En de mensen die op de tweede ring zitten verdienen ook gewoon een leuke huldiging in het dtadion
Strong and independent woman, parttime airfryer ambassadeur
User avatar
Gestelnaar
Nationale topspeler
Posts: 1,689
Joined: 20 Sep 2017, 00:00
Clubvoorkeur: Philips Sport Vereniging
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Kunnen toch gewoon de trap naar beneden pakken
Thoresen
Nationale topspeler
Posts: 1,645
Joined: 10 May 2018, 10:22
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Lente wrote: 30 Apr 2024, 08:38
Balinho wrote: 29 Apr 2024, 22:45

Alleen wanneer je vies bent van een uitbraak mosh- en/of slampitjes op de tribunes. Op het veld deden de spelers in Heerenveen al een lauwe poging voor het uitvak na de wedstrijd, maar dit kan natuurlijk beter.
Dat was wel heel lauw inderdaad. Ik zie het supporters ook wel eens doen, vind het er altijd wel koddig uit zien, met hun zonnenmutsjes op. Maar ja, het is ook lastig moshen op pipi langkous natuurlijk.
Ivanhoe
Eindjehoger
Regelmatige invaller
Posts: 375
Joined: 26 Oct 2023, 12:39
Clubvoorkeur: PSV
Favoriete speler: Luc Nilis
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Oh wat geniet ik van al die speculaties zeg. Wat een giller dat men hier denkt dat er echt een pitchinvasion komt, luister jongens die komt er alleen in samenspraak met de club en dat is gisteren besproken dat het NIET gaat gebeuren.
User avatar
ShovingNE2
Site Admin
Posts: 29,749
Joined: 25 Aug 2017, 11:11
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Dat is mooi. Maar had ik eigenlijk ook verwacht.
"When it comes to luck, you create your own" - Bruce Springsteen
User avatar
Standbeeld
Mister PSV
Posts: 30,459
Joined: 03 Sep 2021, 20:50
Clubvoorkeur: PSV
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Eindjehoger wrote: 30 Apr 2024, 09:10 Oh wat geniet ik van al die speculaties zeg. Wat een giller dat men hier denkt dat er echt een pitchinvasion komt, luister jongens die komt er alleen in samenspraak met de club en dat is gisteren besproken dat het NIET gaat gebeuren.
Mooi. We vertrouwen jou op je woorden.
User avatar
trouwepsvfan
Vedette
Posts: 8,014
Joined: 11 Aug 2019, 14:50
Clubvoorkeur: PSV
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Ja, want tot nu toe houden onze supporters zich netjes aan de gemaakte afspraak? #pyro
Strong and independent woman, parttime airfryer ambassadeur
Eindjehoger
Regelmatige invaller
Posts: 375
Joined: 26 Oct 2023, 12:39
Clubvoorkeur: PSV
Favoriete speler: Luc Nilis
Send Prediction League reminder to second email adress: No

trouwepsvfan wrote: 30 Apr 2024, 09:22 Ja, want tot nu toe houden onze supporters zich netjes aan de gemaakte afspraak? #pyro
Zijn ook afspraken over gemaakt, mogen op vak PR stoken zondag. Speciale show voor onze grote vriend hier!
Jur1913
Internationale topspeler
Posts: 3,831
Joined: 28 Jan 2022, 17:08
Send Prediction League reminder to second email adress: No

En zijn er ook afspraken gemaakt over rode kledij of is het te belangrijk dat ze in het donker niet zichtbaar zijn?
User avatar
Gestelnaar
Nationale topspeler
Posts: 1,689
Joined: 20 Sep 2017, 00:00
Clubvoorkeur: Philips Sport Vereniging
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Als je een beetje opgelet hebt dan weet je dat de supportersgroepen rode kampioensshirts verkopen
These users thanked the author Gestelnaar for the post (total 3):
Raw8529.04.20071913PSV.
Eindjehoger
Regelmatige invaller
Posts: 375
Joined: 26 Oct 2023, 12:39
Clubvoorkeur: PSV
Favoriete speler: Luc Nilis
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Jur1913 wrote: 30 Apr 2024, 09:37 En zijn er ook afspraken gemaakt over rode kledij of is het te belangrijk dat ze in het donker niet zichtbaar zijn?
Nog niet, maar aangezien alle kampioensshirts rood zijn, verwacht ik wel veel rode kleding!
User avatar
deninho32
Site Admin
Posts: 16,178
Joined: 25 Aug 2017, 11:14
Clubvoorkeur: PSV
Favoriete speler: Vinnie Jones
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Net als deze?
Image
Wie zichzelf spaart krijgt nooit rente. ~ Cor van Hout
Fedeli sono i cani. ~ Salvatore Riina
Jur1913
Internationale topspeler
Posts: 3,831
Joined: 28 Jan 2022, 17:08
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Gestelnaar wrote: 30 Apr 2024, 09:48 Als je een beetje opgelet hebt dan weet je dat de supportersgroepen rode kampioensshirts verkopen
Ja oké, maar of ze 't ook gaan dragen is een tweede
Eindjehoger
Regelmatige invaller
Posts: 375
Joined: 26 Oct 2023, 12:39
Clubvoorkeur: PSV
Favoriete speler: Luc Nilis
Send Prediction League reminder to second email adress: No

deninho32 wrote: 30 Apr 2024, 09:51 Net als deze?
Image
Haha zie deze nu voor het eerst in het zwart, heb hem wel al in rood voorbij zien komen. Hopelijk draagt iedereen in ieder geval rood of wit, zal waarschijnlijk ook nog wel een oproep voor komen vanuit PSV samen met de sfeergroepen.
User avatar
29.04.2007
Nationale topspeler
Posts: 2,148
Joined: 04 Nov 2020, 15:22
Clubvoorkeur: PSV
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Eindjehoger wrote: 30 Apr 2024, 10:11
deninho32 wrote: 30 Apr 2024, 09:51 Net als deze?
Image
Haha zie deze nu voor het eerst in het zwart, heb hem wel al in rood voorbij zien komen. Hopelijk draagt iedereen in ieder geval rood of wit, zal waarschijnlijk ook nog wel een oproep voor komen vanuit PSV samen met de sfeergroepen.
Ja ho eens even! Geen pitch invasion, geen zwarte kleding.. Hoe moet men nu verder in dit topic?? Er zal toch hopelijk wel iets zijn/gebeuren komende zondag waarover geklaagd kan worden?
User avatar
ShovingNE2
Site Admin
Posts: 29,749
Joined: 25 Aug 2017, 11:11
Send Prediction League reminder to second email adress: No

De rode besteld!
"When it comes to luck, you create your own" - Bruce Springsteen
Post Reply