Ajax deel II

Clubs en wedstrijden uit de Eredivisie kunnen hier besproken worden.
Locked
psvgouda
Vedette
Clubvoorkeur: Nou ja! Wanne vraag
Favoriete speler: Ismael Saibaasie

Doet mij een beetje denken als de truc van Tarvo brood in de jaren 60/70: brood produceren waar ze de zemelen uitgehaald hebben. Maar wel gezond hoor! Jaren later dan toch weer toevoegen, extra zelfs, want gezonder en de klant er maar intuinen
psvgouda
Vedette

JChovanec wrote: 01 May 2024, 17:38 Het is wachten op de introductie van een voetbal met veter. Daar speelden ze vroeger ook mee. Vraag me af op trainen op harde ondergrond echt lekker is voor jeugdspelers die nog in de groei zijn.
Wat je maar gewend bent hè? Op verschillende ondergronden trainen vond ik vroeger zó vanzelfsprekend, geen problemen mee gehad: gras, zompig moerasgras, keiharde kleigrond, garagepleintjes met stoeptegels, straten met kinderkopjes... you name it. Goed voor je balgevoel joh. Maar of het bij/voor Ajax of eer aha voor de kunstgras/hybride gras generatie zin heeft? Geen idee
Vogelund
Vaste waarde in elftal
Old name: Vogelund
Clubvoorkeur: PSV

De functie van verschillende type velden snap ik ook niet helemaal. Wellicht is het bedoeld om je basis technieken nog beter onder controle te krijgen. Als de bal immers hoog opstuit door een knollenveld, leer je daar beter op anticiperen. Zoiets?

Mijn trainer vertelde vroeger dat ze bij Milan een oefening deden waarbij spelers een bal naar elkaar overspeelden. Links aannemen en rechts spelen. Ze begonnen dan met een normaal formaat bal en eindigden met een tennisbal. Om zo je techniek tijdens de meest simpele basis oefening nog beter onder de knie te krijgen.
johan derksen
Meervoudig international

Carnelito wrote: 01 May 2024, 09:36
Maax wrote: 01 May 2024, 09:21

QPR, als je eens een tripje naar Londen maakt, is een van de leukste clubs waar ik ben geweest in Engeland.
Eensch, mooie club. Meerdere keren bij alle League clubs in Londen geweest, okay slechts 1 keer bij Dagenham&Redbridge. Ik heb de beste herinneringen aan QPR/Loftus Road, wellicht samen met Boleyn Ground
Ik ben eind jaren 80 nog bij een wedstrijd van Wimbledon FC geweest, goedkoop kaartje stond je op zo'n onoverdekt "terrace" naast of voor de eigenlijke tribune. Hele wedstrijd stromende regen uiteraard. Hots knots begonia voetbal inclusief.
These users thanked the author johan derksen for the post:
Carnelito
LeandroBonfim
Geselecteerd voor Oranje

Werkte hij niet bij een Queens Park in Schotland ergens (meende ook eerst het Engelse QPR).
psvgouda
Vedette

Vogelund wrote: 01 May 2024, 17:46 De functie van verschillende type velden snap ik ook niet helemaal. Wellicht is het bedoeld om je basis technieken nog beter onder controle te krijgen. Als de bal immers hoog opstuit door een knollenveld, leer je daar beter op anticiperen. Zoiets?

Mijn trainer vertelde vroeger dat ze bij Milan een oefening deden waarbij spelers een bal naar elkaar overspeelden. Links aannemen en rechts spelen. Ze begonnen dan met een normaal formaat bal en eindigden met een tennisbal. Om zo je techniek tijdens de meest simpele basis oefening nog beter onder de knie te krijgen.
Zoiets ja. Bij PSV en ongetwijfeld vele andere clubs doen ze ook wel in een zaaltje met een soort van ballenkanon dat min of meer onvoorspelbare ballen inspeelt waarop jij dan vanuit verschillende posities moet reageren, heb ik eens op een filmpje gezien. (Zal vast een officiële, ongetwijfeld Amerikaanse, naam hebben. Vergeef mij mijn kinderlijke en krakkemikkige omschrijving)
Jeronimo
Vaste waarde in elftal

Voormalig KG wrote: 01 May 2024, 16:44
Marijn Beuker wil dat Ajax zijn jeugdspelers weer 'de straat op stuurt'. Volgens de directeur voetbal van de Amsterdammers wil de club vier veldjes aanleggen op Sportpark de Toekomst om dat te bewerkstelligen.
https://www.vi.nl/pro/overig/marijn-beu ... e-transfer

"Een met een straatondergrond, een klinkerondergrond, een zandondergrond en een gravelveld", somt Beuker op.

Op zich wel een interessant idee
Dat is een perfecte voorbereiding op de voorrondes Conference League in Oost Europa op allerlei veldjes.
Voor het eerst sinds lange tijd dat ik iets van beleid zie bij onze vriendjes :tear:
These users thanked the author Jeronimo for the post (total 4):
MaikeindhovenDutch CowboyWoodenshoesVoormalig KG
mr.top
Internationale topspeler

LeandroBonfim wrote: 01 May 2024, 17:59 Werkte hij niet bij een Queens Park in Schotland ergens (meende ook eerst het Engelse QPR).
Klopt
mr.top
Internationale topspeler

Standbeeld wrote: 01 May 2024, 17:13 Ik kon zelf niet zo goed bedenken wat daar in het hedendaagse voetbal nu nog de meerwaarde van zou kunnen zijn. Vandaar dat ik het vroeg. Krijg een beetje de indruk dat Beuker zich logischerwijs wil laten gelden met allerlei goedbedoelde ideeën. Maar de vraag is dus of het echt nut heeft en of dat daar nu de focus zou moeten liggen.
Ik las hier over voor het eerst in de jaren 90. De generatie waar Clarence Seedorf, Patrick Kluivert en Mark van Bommel toebehoorden zou een generatie zijn die niet goed kan voetballen.

Om de techniek te stimuleren werd toen geopperd om de omstandigheden van de straat weer na te bootsen. Dat was ook een beetje tijdens de hoogtijdagen van Louis van Gaal bij Ajax. Dit idee is dus een mooi inkijkje waarom ze deze knakker hebben aangenomen.
JChovanec
Meervoudig international

psvgouda wrote: 01 May 2024, 17:45
JChovanec wrote: 01 May 2024, 17:38 Het is wachten op de introductie van een voetbal met veter. Daar speelden ze vroeger ook mee. Vraag me af op trainen op harde ondergrond echt lekker is voor jeugdspelers die nog in de groei zijn.
Wat je maar gewend bent hè? Op verschillende ondergronden trainen vond ik vroeger zó vanzelfsprekend, geen problemen mee gehad: gras, zompig moerasgras, keiharde kleigrond, garagepleintjes met stoeptegels, straten met kinderkopjes... you name it. Goed voor je balgevoel joh. Maar of het bij/voor Ajax of eer aha voor de kunstgras/hybride gras generatie zin heeft? Geen idee
Ik begrijp de gedachte achter de verschillende ondergronden wel (of het iets toevoegt is weer wat anders) maar zat meer te denken aan de knieën etc van jeugdspelers. Hoewel ik er vroeger niet onder geleden heb, was het tempo wel wat anders 😁
Grasmat
Lid van verdienste
Favoriete speler: Dn Flamingo

psvgouda jij heb in de jeugd nog wel gevoetbald met een bal met veter toch? :whistle:
Hoe was dat?
Josef Dettelbacher
Legende

Jeronimo wrote: 01 May 2024, 18:13
Voormalig KG wrote: 01 May 2024, 16:44

https://www.vi.nl/pro/overig/marijn-beu ... e-transfer

"Een met een straatondergrond, een klinkerondergrond, een zandondergrond en een gravelveld", somt Beuker op.

Op zich wel een interessant idee
Dat is een perfecte voorbereiding op de voorrondes Conference League in Oost Europa op allerlei veldjes.
Voor het eerst sinds lange tijd dat ik iets van beleid zie bij onze vriendjes :tear:
Kijk dit vind ik nu een goed idee. Het is namelijk te lang geleden dat een Nederlandse club Roland Garros wist te winnen.
These users thanked the author Josef Dettelbacher for the post:
Voormalig KG
Her lips said no, but her eyes said read my lips..
VeresRivne
Vedette

Grasmat wrote: 01 May 2024, 18:21 @psvgouda jij heb in de jeugd nog wel gevoetbald met een bal met veter toch? :whistle:
Hoe was dat?
psvgouda ging ook nog wel eens naar het stadion in die tijd, er gaat al heel lang het gerucht dat die rekel toen die fles melk had omgegooid.

Tevens heeft hij de hele transformatie van de The New Ball nog meegemaakt, en al dat omschakelen ermee. Dat had een grotere impact dan de nieuwe buitenspelregel jaren later!

It's not the size of the dog in the fight, it's the size of fight in the dog.
SLAVA UKRAINE!!!
psvgouda
Vedette

Grasmat wrote: 01 May 2024, 18:21 @psvgouda jij heb in de jeugd nog wel gevoetbald met een bal met veter toch? :whistle:
Hoe was dat?
Neen ( :mrgreen: ), mocht je willen. Ben weliswaar de über boomer hier blijkbaar. Wel ballen van leer die je moest invetten, omdat ze anders bij regen teveel vocht opnamen en te zwaar werden. Kom daar maar eens om met al dat plastic van tegenwoordig. Idem schoenen. Lach regelmatig in de kleedkamer wanneer een van onze spelers weer een van de laatste modellen voetbalschoen heeft gekocht à € 300,- Die dan een paar wedstrijden later in stukken in de hoek belanden. Je weet toch: vruger was alles beter jonguh
These users thanked the author psvgouda for the post:
Standbeeld
Bram
Nationale topspeler

Dit zijn van die teksten die normaal van oude voetbalsupporters komen. Vroeger was alles beter. Als je dan vervolgens beelden ziet van oude wedstrijden zie je verdedigers op 3 meter staan zonder enige druk. Ja dan kan ik ook wel een bal aannemen. Er zijn maar weinig voetballers van toen die nu mee zouden kunnen.

Wat je wel zou kunnen afvragen of de entertainment waarde beter was vroeger. Dat denk ik persoonlijk wel met de Ronaldinho's en Kaka's.
Prof_napo
Internationale topspeler
Clubvoorkeur: v.v. UNA

psvgouda wrote: 01 May 2024, 18:49
Hoe was dat?
Neen ( :mrgreen: ), mocht je willen. Ben weliswaar de über boomer hier blijkbaar. Wel ballen van leer die je moest invetten, omdat ze anders bij regen teveel vocht opnamen en te zwaar werden. Kom daar maar eens om met al dat plastic van tegenwoordig. Idem schoenen. Lach regelmatig in de kleedkamer wanneer een van onze spelers weer een van de laatste modellen voetbalschoen heeft gekocht à € 300,- Die dan een paar wedstrijden later in stukken in de hoek belanden. Je weet toch: vruger was alles beter jonguh
Ingevette ballen, waar gaat dit forum naar toe :huh:
JChovanec
Meervoudig international

Bram wrote: 01 May 2024, 19:03

Wat je wel zou kunnen afvragen of de entertainment waarde beter was vroeger. Dat denk ik persoonlijk wel met de Ronaldinho's en Kaka's.
Hmmm duidelijk geval van generatiekloof 😂, jij hebt het over vroeger met KaKa en Ronaldinho,(geweldige spelers) dan denk ik aan Romario, Ronaldo. Mooi toch
These users thanked the author JChovanec for the post:
Demenkovets
psvgouda
Vedette

Prof_napo wrote: 01 May 2024, 19:04
psvgouda wrote: 01 May 2024, 18:49
Denk dat er hier een paar rondlopen die da best wel lekker vinden...
JChovanec
Meervoudig international

psvgouda wrote: 01 May 2024, 19:10
Prof_napo wrote: 01 May 2024, 19:04

Denk dat er hier een paar rondlopen die da best wel lekker vinden...
Ingevette ballen, of ballen invetten.
Nah laat trouwens ook maar.
These users thanked the author JChovanec for the post:
VeresRivne
psvgouda
Vedette

Bram wrote: 01 May 2024, 19:03 Dit zijn van die teksten die normaal van oude voetbalsupporters komen. Vroeger was alles beter. Als je dan vervolgens beelden ziet van oude wedstrijden zie je verdedigers op 3 meter staan zonder enige druk. Ja dan kan ik ook wel een bal aannemen. Er zijn maar weinig voetballers van toen die nu mee zouden kunnen.

En nu mist iemand anders míj́n ironie... :mrgreen: Idd: generatiekloof...Overigens amuseer ik mij prima met het PSV van 2023-2024 hoor 8) Misschien wel veel beter. Onvergelijkbaar, zoals je zelf ook al indirect aangeeft :shake:
SKERLA
Legende
Favoriete speler: Peet Scheefbril

JChovanec wrote: 01 May 2024, 19:09

Hmmm duidelijk geval van generatiekloof 😂, jij hebt het over vroeger met KaKa en Ronaldinho,(geweldige spelers) dan denk ik aan Romario, Ronaldo. Mooi toch
Gek, ik denk dan weer aan Tsjechische linkermiddenvelders.
JChovanec
Meervoudig international

SKERLA wrote: 01 May 2024, 19:18

Scherp van je (Y)
ruuddevil
Legende

Die Beuker heeft het uitgevonden hoor jongens… 😂
These users thanked the author ruuddevil for the post:
PSV90
VeresRivne
Vedette

JChovanec wrote: 01 May 2024, 19:27
SKERLA wrote: 01 May 2024, 19:18

Scherp van je (Y)
Mompelt iets over afgesprongen Nedved transfer.
These users thanked the author VeresRivne for the post:
Balinho
It's not the size of the dog in the fight, it's the size of fight in the dog.
SLAVA UKRAINE!!!
Bram
Nationale topspeler

Ik ken Ronaldo alleen als dikke Real spits. Ik kom uit 1994.
Locked