Vitesse

Clubs en andere wedstrijden uit de Eerste Divisie kunnen hier besproken worden.
Post Reply
ShovingNE2
Site Admin

Ik moet nog een club zien onderin de Eredivisie of KKD die in een paar uur 250k ophaalt.
"When it comes to luck, you create your own" - Bruce Springsteen
VeresRivne
Vedette

ShovingNE2 wrote: 02 May 2024, 19:36 Ik moet nog een club zien onderin de Eredivisie of KKD die in een paar uur 250k ophaalt.
Was ons bij Ajax ook wel gelukt hoor ShovingNE2 . :mrgreen:
  • These users thanked the author VeresRivne for the post (total 4):
    FritskePhilipsLurkerMaaxRen Höek
    It's not the size of the dog in the fight, it's the size of fight in the dog.
    SLAVA UKRAINE!!!
    Maikel
    Site Admin
    Clubvoorkeur: PSV

ShovingNE2 wrote: 02 May 2024, 19:36 Ik moet nog een club zien onderin de Eredivisie of KKD die in een paar uur 250k ophaalt.
    - De Graafschap
    - NAC
    - Willem II
    - FC Groningen
    DonyellMalen
    Legende

Bovenstaande clubs zou dat allen prima lukken. Maar dat doet niets af van deze actie van de fans van Vitesse; topactie. Al heb ik wel altijd een dubbel gevoel bij dit soort acties, als je ziet waar het geld uiteindelijk terechtkomt.
    Maikel
    Site Admin

DonyellMalen wrote: 02 May 2024, 20:09 Bovenstaande clubs zou dat allen prima lukken. Maar dat doet niets af van deze actie van de fans van Vitesse; topactie. Al heb ik wel altijd een dubbel gevoel bij dit soort acties, als je ziet waar het geld uiteindelijk terechtkomt.
    Ik wilde Shoving even aangeven welke clubs het allemaal konden aangezien hij insinueerde dat clubs uit de KKD dit niet zouden kunnen. :mrgreen:

Ik heb respect voor de Vitesse supporters die hun geld in een zwart gat willen gooien uit clubliefde.
    Vitesse ligt al zolang aan de life support. Die club is gedoemd kapot te gaan, of het nu volgend jaar is of over 5 jaar. Enkel uitstel van executie
    Johann Vogel
    Vedette

Josef Dettelbacher wrote: 02 May 2024, 17:39
    Johann Vogel wrote: 02 May 2024, 17:01

Wat betreft punt 4, worden de tv gelden vanaf 2025 niet aanzienlijk verhoogd? Ook in de KKD volgens mij.

Verder mee eens, Vitesse zal naar een sluitende begroting moeten gaan en niet begroten op alsnog een flink tekort. Dat is in de KKD niet te doen, ook niet als je spelers kan verkopen. Dat is in de KKD een stuk lastiger, en zeker voor zulke bedragen.

Ik vraag me wel waarom er zulke hoge kosten zijn. De stadion huur is een flinke kosten post waar je lastig onderuit komt. Maar verder, qua salarissen zou je verwachten dat deze matige selectie weinig kost. Daar zal het grote geld toch niet naartoe gaan? En de schulden plus rente zullen een kostenpost zijn maar met de schuldeisers kan je wellicht afspraken maken.
    Die stadionbaas zei toch ook dat Vitesse een zeer hoog aantal fte op de loonlijst heeft staan voor een bvo?

En die selectie is volgens mij duurder dan je denkt, paar vedettes/ex topclub spelers, internationale huur, etc.
    Bizar dat die club al een aantal jaar sportief heel matig is en blijkbaar toch enorme kosten maakt. Ik snap nooit zo goed wat clubs als Vitesse willen. Als je ziet wat de RKC’s en Excelsiors van deze wereld voor elkaar krijgen met heel wat mindere middelen. Een club als Vitesse heeft veel meer mogelijkheden als je het slim aanpakt.
    Breur
    Internationale topspeler

Bij MVV hebben we een maand over 100k gedaan dus dat klopt wel ja :tear:
    Tovast
    Nationale topspeler

Bij NAC kunnen ze in een uur 250k wegzuipen
    VeresRivne
    Vedette

Tovast wrote: 02 May 2024, 22:08 Bij NAC kunnen ze in een uur 250k wegzuipen
    Twente ook wel....
    It's not the size of the dog in the fight, it's the size of fight in the dog.
    SLAVA UKRAINE!!!
    Gomes92
    Vaste waarde in elftal
    Favoriete speler: Chucky Lozano

Vinden de echter supporters van NAC niet echt meer een verdienste. Komt iedere week een hoop volk van boven de rivieren naar het stadion om met hun rug naar het veld te gaan zuipen. Sfeer brokkelt met de week af en er zijn steeds meer lege stoeltjes.
    AlexDeTank4
    Bankzitter

Gomes92 wrote: 03 May 2024, 09:38
    Vinden de echter supporters van NAC niet echt meer een verdienste. Komt iedere week een hoop volk van boven de rivieren naar het stadion om met hun rug naar het veld te gaan zuipen. Sfeer brokkelt met de week af en er zijn steeds meer lege stoeltjes.
    Ben er vorig jaar voor het eerst geweest, dus heb weinig vergelijkingsmateriaal. Maar zat in vak EE (bij de harde kern) en het viel me toen op dat het tijdens de wedstrijd beduidend drukker was aan de bar dan in de rust en voor de wedstrijd, dus kan me hier wel in vinden. Ga dan gewoon in een kroeg kijken denk ik dan..
    Tovast
    Nationale topspeler

Gomes92 wrote: 03 May 2024, 09:38
    Veel mensen komen tegenwoordig inderdaad om in te drinken voor een avondje in de stad, klopt. Niet goed voor de sfeer ook helaas, wel voor de bieromzet. Qua tickets is het wel bijna iedere week uitverkocht overigens.
    Ted Lasso
    Bankzitter
    Old name: FC Bavaria
    Clubvoorkeur: Wa zoude denken?
    Favoriete speler: Olivier Boscagli

Tsjah, Vitesse. Een van de clubs in het Nederlandse betaalde voetbal waar ik werkelijk 0,0 mee heb. Zou er geen traan om laten als ze omvallen. Heb het dan vooral te doen met de supporters van NEC die ineens hun aartsvijand kwijt zijn ;-).
    Scheids, 't is gin corner en ok gin boitespel.
    Grasmat
    Lid van verdienste
    Favoriete speler: Dn Flamingo

Dan moeten ze maar met die van Top Oss of de Graafschap gaan klepperen.
    Persepolis
    Vedette

Nou, 1 miljoen is na iets van 1,5 dag al binnen.
    Standbeeld
    Mister PSV

Persepolis wrote: 03 May 2024, 14:38 Nou, 1 miljoen is na iets van 1,5 dag al binnen.
    Mooi resultaat. Gun het die supporters wel. De club niet per se.
    ziege maar ook zagge
    Lid van verdienste
    Clubvoorkeur: Jawadenktezelf

Lukt het om voldoende op te halen dan heb je je bestaansrecht wel bewezen, denk ik iig.
    Пу́тін — хуйло́ • Putin – khuylo!
    Josef Dettelbacher
    Legende

ziege maar ook zagge wrote: 03 May 2024, 17:04 Lukt het om voldoende op te halen dan heb je je bestaansrecht wel bewezen, denk ik iig.
    Met 20k supporters heb je sowieso wel "bestaansrecht", maar de ambities passen niet bij de werkelijke grootte. Vitesse is voor mij in niets groter dan bijvoorbeeld een ADO, NAC, NEC of Roda.
  • These users thanked the author Josef Dettelbacher for the post:
    Standbeeld
    Her lips said no, but her eyes said read my lips..
    Asterix
    Meervoudig international

Een stel blaaskaken met meerdere duistere eigenaren door de jaren heen. De stekker eruit is het enige eerlijke besluit tov andere clubs die wél elk jaar hun best doen om op een eerlijke manier te blijven bestaan.
    Ich liebe gegenpressung
    Josef Dettelbacher
    Legende

Asterix wrote: 03 May 2024, 18:01 Een stel blaaskaken met meerdere duistere eigenaren door de jaren heen. De stekker eruit is het enige eerlijke besluit tov andere clubs die wél elk jaar hun best doen om op een eerlijke manier te blijven bestaan.
    Ach, kan me nog een periode herinneren zo tussen 2002 en 2010 ongeveer, dat een handvol clubs misschien wel twee, door de gemeente gered moesten worden. En daarna wij zelf ook nog met een bijzondere deal.
    Her lips said no, but her eyes said read my lips..
    ShovingNE2
    Site Admin

Ik heb gedoneerd. Hoop dat ze blijven.

Als je doneert en ze redden het niet krijg je de knaken terug.
    Thijs
    Lid van verdienste
    Rol: Organisator Prediction League
    Favoriete speler: Ronaldo Luís Nazário de Lima

Asterix wrote: 03 May 2024, 18:01 Een stel blaaskaken met meerdere duistere eigenaren door de jaren heen. De stekker eruit is het enige eerlijke besluit tov andere clubs die wél elk jaar hun best doen om op een eerlijke manier te blijven bestaan.
    Dit is niet het Ajax topic…
  • These users thanked the author Thijs for the post:
    psvgouda
    Juancho
    Mister PSV

Lekker failliet laten gaan en opnieuw beginnen. Kost even wat jaartjes maar even terug naar de basis lijkt me alleen maar goed. Tis elke keer weer hetzelfde verhaaltje daar.
  • These users thanked the author Juancho for the post:
    Standbeeld
    “Trance is my Sanctuary where Emotions, Freedom and Spirituality meet”
    ShovingNE2
    Site Admin

Juancho wrote: 03 May 2024, 19:41 Lekker failliet laten gaan en opnieuw beginnen. Kost even wat jaartjes maar even terug naar de basis lijkt me alleen maar goed. Tis elke keer weer hetzelfde verhaaltje daar.
    Je moet echt mentaal uitgedaagd zijn als je denkt dat failliet gaan een goed idee is voor een club. Dan heb je ze niet alle 24 in het kratje.

Maar jij betoogde in 2011 ook dat PSV beter failliet kon gaan neem ik aan??

Holyfuck zeg.
    Grasmat
    Lid van verdienste
    Favoriete speler: Dn Flamingo

Ik snap het punt van de Jan wel. Het is al sinds jaar en dag dweilen met de kraan open. Dan maar beter een keer de kraan resoluut dichtdraaien.
    Post Reply