Transferwindow 2024/25

Bespreek hier alle inkomende PSV-transfers, gewenste transfers en transfergeruchten.
Post Reply
User avatar
Juancho
Mister PSV
Posts: 26,304
Joined: 25 Aug 2017, 19:23
Clubvoorkeur: PSV
Send Prediction League reminder to second email adress: No

De Realist wrote: 04 May 2024, 17:16
Ardbeg wrote: 04 May 2024, 16:55

Een enorm hoog niveau? Wat versta je onder enorm hoog?
Laten we niet lullig doen, Obispo heeft af en toe echt wel laten zien bepaalde kwaliteiten in ruime mate in huis te hebben. De pest is alleen dat hij ook meermaals heeft aangetoond belangrijke kwaliteiten voor een groot deel te missen.
Ik vond Armando thuis tegen Arsenal echt geweldig spelen trouwens. Deed me een beetje denken aan Alex. Keihard, spits opvreten, gewoon normaal in de passing en geen domme dingen doen. Maar idd, Obispo kan dat niveau niet snel een heel seizoen aan. Laat staan fysiek. Daarom moet je ook door selecteren op die jongen. Dit werkt voor hem ook niet zo lijkt me.
These users thanked the author Juancho for the post (total 2):
De RealistFritskePhilips
“Trance is my Sanctuary where Emotions, Freedom and Spirituality meet”
Voormalig KG
Lid scoutingsteam
Posts: 4,597
Joined: 07 Aug 2018, 00:00
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Tyyne wrote: 04 May 2024, 17:20 Ik heb regelmatig natte dromen over d'n Scampi aka Zeno Debast, hopelijk is Earnie cooking. Pas 20 jaar maar al veel ervaring, veelzijdig, 191cm, snel, prima aan de bal, heeft laatst ook 82 minuutjes gespeeld tegen Engeland voor het Belgische nationale elftal, spreekt de taal, blablabla. Lijkt me een top optie, maar misschien onhaalbaar, vooral als hij op het EK veel minuten zou krijgen. Wel nog maar een contract van 1 jaar bij Anderlecht.
Bij mijn weten helemaal niet zo snel en ook een flinke draaicirkel. Evengoed als Steward hem wilt dan ga ik daarin mee na de afgelopen zomer :fish:
These users thanked the author Voormalig KG for the post:
Heruone
User avatar
Tyyne
Vaste waarde in elftal
Posts: 595
Joined: 24 Jun 2022, 11:12
Clubvoorkeur: PSV
Favoriete speler: Couhaib Driouech
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Voormalig KG wrote: 04 May 2024, 17:26
Tyyne wrote: 04 May 2024, 17:20 Ik heb regelmatig natte dromen over d'n Scampi aka Zeno Debast, hopelijk is Earnie cooking. Pas 20 jaar maar al veel ervaring, veelzijdig, 191cm, snel, prima aan de bal, heeft laatst ook 82 minuutjes gespeeld tegen Engeland voor het Belgische nationale elftal, spreekt de taal, blablabla. Lijkt me een top optie, maar misschien onhaalbaar, vooral als hij op het EK veel minuten zou krijgen. Wel nog maar een contract van 1 jaar bij Anderlecht.
Bij mijn weten helemaal niet zo snel en ook een flinke draaicirkel. Evengoed als Steward hem wilt dan ga ik daarin mee na de afgelopen zomer :fish:
Ja moet soms even opgang komen qua snelheid, misschien dat Bosz hem nog wat explosiever kan maken 8) hopelijk is Steward Sporting voor die redelijk concreet lijken voor hem met geruchten over een aanbieding van 16 miljoen (wel een erg dure speler :tear: ).
These users thanked the author Tyyne for the post:
Marcopsv
User avatar
Asterix
Meervoudig international
Posts: 1,176
Joined: 05 Jun 2023, 16:09
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Steward werkt in het vliegtuig.
These users thanked the author Asterix for the post:
SKERLA
Ich liebe gegenpressung
User avatar
Ardbeg
Mister PSV
Posts: 25,533
Joined: 08 Feb 2018, 00:00
Send Prediction League reminder to second email adress: No

De Realist wrote: 04 May 2024, 17:16
Ardbeg wrote: 04 May 2024, 16:55

Een enorm hoog niveau? Wat versta je onder enorm hoog?
Laten we niet lullig doen, Obispo heeft af en toe echt wel laten zien bepaalde kwaliteiten in ruime mate in huis te hebben. De pest is alleen dat hij ook meermaals heeft aangetoond belangrijke kwaliteiten voor een groot deel te missen.
Dat is geen "enorm hoog niveau".
User avatar
SKERLA
Legende
Posts: 10,697
Joined: 26 Aug 2017, 14:22
Favoriete speler: Peet Scheefbril
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Asterix wrote: 04 May 2024, 17:34 Steward werkt in het vliegtuig.
Mooi! Ook als hij spelers aan het ophalen is werkt hij gewoon door!
Ykhim
Lid scoutingsteam
Posts: 19,255
Joined: 25 Aug 2017, 19:14
Clubvoorkeur: PSV
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Ardbeg wrote: 04 May 2024, 17:35Dat is geen "enorm hoog niveau".
Ik snap deze logica niet zo. Een goede Obispo is wat mij betreft met afstand onze beste verdediger. Dat is de definitie van een enorm hoog niveau kunnen halen, of enorme potentie hebben. Hij heeft alleen het probleem dat hij eens in de zoveel tijd een enorme fout maakt, waardoor het een weinig betrouwbare verdediger is en je hem in principe kan doorselecteren. Kan ook zijn dat hij straks vertrekt, bij pak 'm beet Fiorentina tekent en vervolgens een grandioze laatbloeier blijkt te zijn. Ik sluit het niet uit, want hij kán het wel.
These users thanked the author Ykhim for the post (total 4):
JuanchoFritskePhilipsBalinhoAssy
Jur1913
Internationale topspeler
Posts: 3,831
Joined: 28 Jan 2022, 17:08
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Regelmaat in het niveau van je presteren is toch ook een van de kwaliteiten die je moet bezitten als voetballer? Daarom vind ik hem nu niet goed genoeg. Maar wat niet is kan nog komen
These users thanked the author Jur1913 for the post:
Ardbeg
Ykhim
Lid scoutingsteam
Posts: 19,255
Joined: 25 Aug 2017, 19:14
Clubvoorkeur: PSV
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Jur1913 wrote: 04 May 2024, 17:50 Regelmaat in het niveau van je presteren is toch ook een van de kwaliteiten die je moet bezitten als voetballer? Daarom vind ik hem nu niet goed genoeg. Maar wat niet is kan nog komen
Ja, dat is precies wat ik probeer te zeggen. Obispo is door die foutjes geen topspeler, maar kan wel degelijk een topniveau halen. Die twee dingen sluiten elkaar niet per definitie uit. En wie zo vaak zo'n hoog niveau kan halen, moet in principe ook in staat zijn om ooit een topspeler te worden. Misschien niet hier, maar elders. We zien wel.
These users thanked the author Ykhim for the post (total 3):
Jur1913FritskePhilipsLeandroBonfim
User avatar
ShovingNE2
Site Admin
Posts: 29,749
Joined: 25 Aug 2017, 11:11
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Ykhim wrote: 04 May 2024, 17:54Ja, dat is precies wat ik probeer te zeggen. Obispo is door die foutjes geen topspeler, maar kan wel degelijk een topniveau halen. Die twee dingen sluiten elkaar niet per definitie uit.
Ik hoor het u zeggen zou Max Moszkowichzxhz zeggen.

Maar maakt het Obispo geschikt voor een topclub?
"When it comes to luck, you create your own" - Bruce Springsteen
User avatar
De Realist
Internationale topspeler
Posts: 4,360
Joined: 24 Oct 2021, 23:57
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Ykhim wrote: 04 May 2024, 17:49
Ardbeg wrote: 04 May 2024, 17:35Dat is geen "enorm hoog niveau".
Ik snap deze logica niet zo. Een goede Obispo is wat mij betreft met afstand onze beste verdediger. Dat is de definitie van een enorm hoog niveau kunnen halen, of enorme potentie hebben. Hij heeft alleen het probleem dat hij eens in de zoveel tijd een enorme fout maakt, waardoor het een weinig betrouwbare verdediger is en je hem in principe kan doorselecteren. Kan ook zijn dat hij straks vertrekt, bij pak 'm beet Fiorentina tekent en vervolgens een grandioze laatbloeier blijkt te zijn. Ik sluit het niet uit, want hij kán het wel.
Eens. Behalve dat het eerder zo is dat hij eens in de zoveel tijd een hele pot een hoog niveau aantikt en een stuk vaker een enorme fout maakt of een domme kaart pakt.
"Give the cup to them today" - Roger Schmidt
Voormalig KG
Lid scoutingsteam
Posts: 4,597
Joined: 07 Aug 2018, 00:00
Send Prediction League reminder to second email adress: No

In plaats van Debast zie ik nog steeds liever Martin Vitik van Sparta Praag komen.

https://www.thescoutingapp.com/blog/sco ... %20actions.

Fysiek sterker, sneller en langer dan Debast.
Ook een prima voetballer




Opbouwend ook goed
These users thanked the author Voormalig KG for the post (total 5):
De RealistHeruoneMassimoJoenepsvFritskePhilips
User avatar
Heruone
Lid scoutingsteam
Posts: 8,164
Joined: 25 Aug 2017, 00:00
Clubvoorkeur: PSV
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Zie hem ook graag komen. Wel ander kaliber nog. Jongen die denk ik als 2e CV wat moet ontwikkelen in de luwte. Goede speler wel met enorm veel potentie.
These users thanked the author Heruone for the post (total 3):
LeandroBonfimVoormalig KGJoenepsv
Coming together is a beginning; keeping together is progress; working together is success. ~ Henry Ford
User avatar
Tomm
Vedette
Posts: 5,270
Joined: 01 Feb 2018, 00:00
Clubvoorkeur: PSV
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Obispo is een verdediger die gevoelsmatig ofwel boven de 7,5 of onder 5 scoort maar haast nooit een serie wedstrijden constant 7. Gebrek aan dergelijke stabiliteit maakt hem niet goed genoeg voor PSV 1.
These users thanked the author Tomm for the post:
De Realist
User avatar
Dfs2021
Verbannen
Posts: 184
Joined: 20 Apr 2024, 16:52
Clubvoorkeur: Geen
Favoriete speler: Geen
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Iemand die weet voor welke datum opties tot koop meestal gelicht moeten worden? Ik dacht zelf 1 Juni
Harminator
Geselecteerd voor Oranje
Posts: 764
Joined: 30 Aug 2023, 12:13
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Ik denk dat Obispo te lang en juist in de periode dat hij veel had moeten spelen geblesseerd is geweest.
Heeft te lang stil gestaan in zijn ontwikkeling. Hij zou een paar jaar naar een club als Utrecht of Heerenveen moeten. Wellicht dat hij dan nog boven komt drijven.
Ykhim
Lid scoutingsteam
Posts: 19,255
Joined: 25 Aug 2017, 19:14
Clubvoorkeur: PSV
Send Prediction League reminder to second email adress: No

ShovingNE2 wrote: 04 May 2024, 17:56Maar maakt het Obispo geschikt voor een topclub?
Wat mij betreft niet, of niet nu althans. En PSV kan niet eindeloos blijven hopen dat die fouten er een keer uit gaan, dus dan kun je inderdaad misschien beter doorselecteren. Maar ik zou hem nooit voor een prikkie verkopen of zomaar laten gaan, en daar kun je echt wel omheen werken. Lijkt me typisch zo'n speler die naar een middenmoter in Italië gaat, daar 90 minuten lang geconcentreerd leert te zijn en vervolgens binnen no-time 60 miljoen waard is.
These users thanked the author Ykhim for the post (total 2):
Psv0416FritskePhilips
User avatar
De Realist
Internationale topspeler
Posts: 4,360
Joined: 24 Oct 2021, 23:57
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Bedoel jij nu te zeggen, dat PSV -als grote club- er een clausule in zou moeten sleutelen bij verkoop? 😁
These users thanked the author De Realist for the post:
Ykhim
"Give the cup to them today" - Roger Schmidt
User avatar
ShovingNE2
Site Admin
Posts: 29,749
Joined: 25 Aug 2017, 11:11
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Ykhim wrote: 04 May 2024, 19:39
ShovingNE2 wrote: 04 May 2024, 17:56Maar maakt het Obispo geschikt voor een topclub?
Wat mij betreft niet, of niet nu althans. En PSV kan niet eindeloos blijven hopen dat die fouten er een keer uit gaan, dus dan kun je inderdaad misschien beter doorselecteren. Maar ik zou hem nooit voor een prikkie verkopen of zomaar laten gaan, en daar kun je echt wel omheen werken. Lijkt me typisch zo'n speler die naar een middenmoter in Italië gaat, daar 90 minuten lang geconcentreerd leert te zijn en vervolgens binnen no-time 60 miljoen waard is.
Maak van 60 mio 25 mio en verder eens.
"When it comes to luck, you create your own" - Bruce Springsteen
User avatar
Balinho
Internationale topspeler
Posts: 3,875
Joined: 08 Apr 2018, 11:33
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Helemaal eens met de kenners hier die Obi's Force op waarde kunnen schatten. Zou hij niet zo inconsistent presteren, heeft hij idd alle kwaliteiten om een topverdediger te zijn. Maar precies dat, juist die inconsistentie maakt hem uiteindelijk toch te veel een liability. Helaas. Ik hou mijn zwak voor hem, ondanks dat ik zou begrijpen wanneer er op hem doorgeselecteerd wordt. PSV zit gelukkig inmiddels op een niveau waarop de kleinste details de doorslag gaan geven. Obi is niet meer- of minder Obi geworden, PSV is echter wél gegroeid.
Last edited by Balinho on 04 May 2024, 23:13, edited 1 time in total.
These users thanked the author Balinho for the post (total 3):
De RealistPSV90FritskePhilips
User avatar
Juancho
Mister PSV
Posts: 26,304
Joined: 25 Aug 2017, 19:23
Clubvoorkeur: PSV
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Ykhim wrote: 04 May 2024, 19:39 Lijkt me typisch zo'n speler die naar een middenmoter in Italië gaat, daar 90 minuten lang geconcentreerd leert te zijn en vervolgens binnen no-time 60 miljoen waard is.
Je vergeet volgens mij alleen het belangrijkste en dat is zijn redelijke zwakke fysiek. Want die 90 min zijn er amper. Elke keer, ook bij PSV, als hij weer de kans kreeg en het niet eens slecht deed kreeg hij weer een blessure. Wat SKERLA hierboven ook zegt, dat is killing voor je ontwikkeling. Juist om die foutjes eruit te halen. Want veel is gewoon een kwestie van meters maken op niveau. Heel veel meters. Situaties leren inschatten, je eigen krachten en zwaktes beter herkennen, positioneel beter staan. Noem alles maar op.

Als jij elke keer naar een paar potjes de lappenmand in gaat...dan mis je gewoon een heel stuk in je ontwikkeling. En dat breekt hem op om ooit die hele goede CV van PSV te worden en ik zie eigenlijk niet in waarom hij dat wel in bijv. een Italië kan worden. Tis wat mij betreft iig niet eens zozeer zijn potentie en aanleg maar gewoon een gevalletje van te vaak geblesseerd zijn.
“Trance is my Sanctuary where Emotions, Freedom and Spirituality meet”
User avatar
SKERLA
Legende
Posts: 10,697
Joined: 26 Aug 2017, 14:22
Favoriete speler: Peet Scheefbril
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Juancho wrote: 04 May 2024, 23:08Wat @SKERLA hierboven ook zegt
Who, me?
User avatar
Sensation
Lid scoutingsteam
Posts: 14,019
Joined: 26 Aug 2017, 13:16
Clubvoorkeur: Ja
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Juancho wrote: 04 May 2024, 23:08
Ykhim wrote: 04 May 2024, 19:39 Lijkt me typisch zo'n speler die naar een middenmoter in Italië gaat, daar 90 minuten lang geconcentreerd leert te zijn en vervolgens binnen no-time 60 miljoen waard is.
Je vergeet volgens mij alleen het belangrijkste en dat is zijn redelijke zwakke fysiek. Want die 90 min zijn er amper. Elke keer, ook bij PSV, als hij weer de kans kreeg en het niet eens slecht deed kreeg hij weer een blessure. Wat @SKERLA hierboven ook zegt, dat is killing voor je ontwikkeling. Juist om die foutjes eruit te halen. Want veel is gewoon een kwestie van meters maken op niveau. Heel veel meters. Situaties leren inschatten, je eigen krachten en zwaktes beter herkennen, positioneel beter staan. Noem alles maar op.

Als jij elke keer naar een paar potjes de lappenmand in gaat...dan mis je gewoon een heel stuk in je ontwikkeling. En dat breekt hem op om ooit die hele goede CV van PSV te worden en ik zie eigenlijk niet in waarom hij dat wel in bijv. een Italië kan worden. Tis wat mij betreft iig niet eens zozeer zijn potentie en aanleg maar gewoon een gevalletje van te vaak geblesseerd zijn.
Elke keer na een paar potjes de lappenmand in? Raakte vorig seizoen in speelronde 27 geblesseerd, speelde tot die tijd nagenoeg alles incl voorrondes CL en groepsfase EL.

Heeft twee langdurige blessures gehad. Maar kom op. Te vaak geblesseerd, zwakke fysiek, elke keer na een paar potjes de lappenmand in, wat een bullshit joh.

Image
Last edited by Sensation on 04 May 2024, 23:17, edited 1 time in total.
These users thanked the author Sensation for the post:
FritskePhilips
User avatar
Juancho
Mister PSV
Posts: 26,304
Joined: 25 Aug 2017, 19:23
Clubvoorkeur: PSV
Send Prediction League reminder to second email adress: No

SKERLA wrote: 04 May 2024, 23:13
Juancho wrote: 04 May 2024, 23:08Wat @SKERLA hierboven ook zegt
Who, me?
Sorry, ik bedoel die andere fossiel :neh:
“Trance is my Sanctuary where Emotions, Freedom and Spirituality meet”
rjg1992
Bankzitter
Posts: 231
Joined: 04 Nov 2020, 16:00
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Teze (vaak gedold in de een op eens door te happen) en Boscagli (kopduels verkeerd staan, raar uitstappen) waren ook nooit 90 min geconcentreerd, en zie ze nu!

Ik denk dat Bosz (en Slot) ook zoveel meer duidelijkheid geeft over iedereens positie en rol dat het gewoon vele male makkelijker is om in zijn en Slot’s teams te spelen. Daar komt ook deels die groei bij Boscagli weg.
Post Reply