Ajax deel II

Clubs en wedstrijden uit de Eredivisie kunnen hier besproken worden.
Locked
Persepolis
Vedette
Clubvoorkeur: PSV

Potter wacht op een PL club, en wil anders een constructie zoals in de PL waarbij de trainer (manager) veel inspraak heeft in het transferbeleid.
VeresRivne
Vedette

Massimo wrote: 05 May 2024, 09:56
VeresRivne wrote: 04 May 2024, 21:14 Conceicao
Sanchez

----------
Ik verwacht eigenlijk een hele berg uitgaande transfers deze zomer.
Deze twee waren wel ingecalculeerd. Desalniettemin denk ik ook dat er een hele hoop zullen (mogen) vertrekken. Een nieuwe staf en nieuwe technische mensen daarboven. De vorige twee jaren ook, maar toen stond Ajax niet zo laag als nu. Het verschil is nu wel dat er toen A veel meer cashcows in de selectie zaten en B dat er spelers sowieso gingen vertrekken na een x-aantal jaar Ajax. Vorig seizoen stond het vooraf al wel vast dat Timber, Alvarez en Kudus zouden vertrekken.

Ook zijn de uitslagen van de heenwedstrijd in de Conference League ongunstig geweest voor Ajax wat betreft voorrondes. Inclusief een EK mag Ajax met een instroom in de tweede voorronde van de EL op 25 juli al aan de bak en zal je dus ook qua selectie al wat gedaan moeten hebben. Wel of geen voorrondes gaan echt wel invloed hebben op het transferbeleid. Daar weten we met PSV hier de laatste jaren genoeg van.
Wijndal, Avila, Salah Eddine, Gorter, Akpom, Borges, Sutalo, Tahirovic, Gaaei, Bergwijn. Berghuis, Van den Boomen, Sosa, Medic, Rulli, Baas, Mikautadze, Martha (vetrekt), Pieri (vertrekt), Misehouy (vertrekt) Rasmussen (vertrekt). Een groot deel uit dit rijtje zeg maar. Ajax zal naar verwachting nog een rechtsbuiten, een aanvallende middenvelder en verdediger gaan halen.Het zal veel jeugd gaan worden aankomend seizoen denk ik.

Die conference leaugue voorronde op de 25ste dan kom je ook wel tegen heel zwakke tegenstanders te spelen.
It's not the size of the dog in the fight, it's the size of fight in the dog.
SLAVA UKRAINE!!!
Massimo
Legende

Ik ga ervan uit dat Ajax 5e wordt en dus heb je 2e ronde EL als Villa of Brugge de Conference League niet wint.

Dan zal de tegenstander alsnog zwak zijn, maar voor het einde van de transferwindow heb je als het goed is 6 wedstrijden moeten spelen. En Ajax kan op dit moment gelijkspelen tegen Excelsior zonder dat het een uitzondering is en zal waarschijnlijk veel spelers moeten inpassen. Je zal simpelweg sneller moeten kiezen in je transfers.
Teletubby
Nationale topspeler

Zeker die voorrondes in combinatie met het EK zal het voor Ajax inderdaad verdomd lastig maken om snel de selectie op orde te krijgen. Veel eerste keus spelers waarin Ajax geïnteresseerd zal zijn zullen acteren op het EK, dan gaat een verkopende club waarschijnlijk afwachten met verkopen tot het EK voorbij is. En die eerste voorronde is al snel als ik het hierboven lees. Laten we zeggen dat je voor eind mei je trainer hebt en je de spelers in ieder geval 2 weken vrij geeft. Dan heb je dus 1,5 maand om eerst alle spelers te slijten, hier nieuwe spelers voor in te passen, een totaal nieuwe speelstijl erin te slijpen en dat terwijl er een EK gaande is.

Dat wordt een enorme klus, Ajax gaat dus echt als de wiedeweerga een trainer moeten aanstellen zodat de transfer lijstjes op orde gemaakt kunnen worden.
loginnaam
Internationale topspeler

VeresRivne wrote: 05 May 2024, 10:44Die conference leaugue voorronde op de 25ste dan kom je ook wel tegen heel zwakke tegenstanders te spelen
Europa League voorronde, en als je dan meteen een trip naar Kazachstan voor de kiezen krijgt dan wordt je daar volgens mij ook niet vrolijk van. ;)
VeresRivne
Vedette

Massimo wrote: 05 May 2024, 10:53 Ik ga ervan uit dat Ajax 5e wordt en dus heb je 2e ronde EL als Villa of Brugge de Conference League niet wint.

Dan zal de tegenstander alsnog zwak zijn, maar voor het einde van de transferwindow heb je als het goed is 6 wedstrijden moeten spelen. En Ajax kan op dit moment gelijkspelen tegen Excelsior zonder dat het een uitzondering is en zal waarschijnlijk veel spelers moeten inpassen. Je zal simpelweg sneller moeten kiezen in je transfers.
Dat men aan de bak kan is duidelijk, je krijgt wel heel zwakke broeders maar we hebben gezien dat een Drita of Osijek het ook clubs aardig lastig kan maken. Ik verwacht overigens niet dat Ajax veel spelers op het EK in het vizier heeft wel zal je de nodige namen missen.
SLAVA UKRAINE!!!
O Goleiro Grande
Nationale topspeler

Nou lekker! Seizoen is beslist en Volendam verzuimd gelijk de sportieve plichten?
Grasmat
Lid van verdienste
Favoriete speler: Dn Flamingo

Standaard tegendoelpunt: ✅

Nummer 59 inmiddels.
Standbeeld
Mister PSV

Jur1913
Internationale topspeler

Het geld was op om het nog in te kleuren
These users thanked the author Jur1913 for the post:
Jwoeloe
Hatseflats
Vedette

:kots:

VeresRivne
Vedette

Nou gefeliciteerd dan maar met het kampioenschap. ..... psvgouda rustig aan met de cola vieux he!
These users thanked the author VeresRivne for the post (total 9):
Vanthaman18Paulus22psvgoudaHeissenberrugMithrasVTheManTomPSV023ShovingNE2Ren Höek
SLAVA UKRAINE!!!
Grasmat
Lid van verdienste
Favoriete speler: Dn Flamingo

VeresRivne wrote: 05 May 2024, 18:18 Nou gefeliciteerd dan maar met het kampioenschap. .....
Thx pik! Jullie ook gefeliciteerd met, euh, het afwenden van degradatie! :strong:
psvgouda
Vedette
Clubvoorkeur: Nou ja! Wanne vraag
Favoriete speler: Ismael Saibaasie

VeresRivne wrote: 05 May 2024, 18:18 Nou gefeliciteerd dan maar met het kampioenschap. ..... @psvgouda rustig aan met de cola vieux he!
Dank! Niet mijn drankje … dus geen waarschuwing nodig. En jij gefeliciteerd met het bijna einde van een horrorseizoen (maar nog niet helemaal)
Persepolis
Vedette

Dit was, wat, de 2e overwinning met Jordan Henderson in de ploeg? Topaankoop! Zou de beste speler in de Eredivisie moeten zijn, maar is niet eens de beste Jordan in de Eredivisie :L
► Show Spoiler
These users thanked the author Persepolis for the post (total 3):
MC Hammermr.topNotoriousBIG046
Mr. Spock
Internationale topspeler
Old name: Skywalker
Clubvoorkeur: Que miras bobo?
Favoriete speler: Giorgio Chinaglia

Mooi.
PSV kampioen en de koosjer besneden jiddische bekeppelde shekel spenderende en matzes snackende chaveriem uit de Jordaan en omstreken leveren alweer commentaar.

PSV kan het puntenrecord evenaren
-> Ja, maar toen ajax dat deed was de competitie veel sterker

PSV is kampioen
-> Ja, omdat ajax zo slecht was ja

PSV heeft in de laatste 50 jaar (en deze eeuw) meer landstitels behaald (van de tweets van Wijffels en Elfrink werden ze helemaal mesjogge)
-> Ja, maar ajax heeft meer europese bekers gepakt

Sjaloom!
Carnelito
Lid 2e elftal

Zo kreeg ik gister te horen dat PSV het niet verdiend om kampioen te worden dit seizoen. Apart volk
FTS
Regelmatige invaller

Carnelito wrote: 06 May 2024, 10:53 Zo kreeg ik gister te horen dat PSV het niet verdiend om kampioen te worden dit seizoen. Apart volk
En wat was dan de argumentatie hiervoor? :lol:
Carnelito
Lid 2e elftal

Als je het niet erg vindt, heb ik de vraag niet gesteld. Toen ik bijgekomen was van het lachen, heb ik hem gelijk gegeven en verteld dat als Ajax meedoet aan een competitie, alleen zij het kampioenschap verdienen. Ik geloof dat hij het daar wel mee eens was
These users thanked the author Carnelito for the post:
mr.top
Harminator
Geselecteerd voor Oranje

FTS wrote: 06 May 2024, 10:54
Carnelito wrote: 06 May 2024, 10:53 Zo kreeg ik gister te horen dat PSV het niet verdiend om kampioen te worden dit seizoen. Apart volk
Ik kan je wel één argument geven dat ze aanhalen:
Luuk doet niet mee met Oranje en de spitsen van onze concurrenten zijn wel international.
VeresRivne
Vedette

https://www.voetbalzone.nl/nieuws/PSV-f ... ven/434463

Zag hier her en der grappen over gemaakt worden op het net, wat ik persoonlijk echt niet vind kunnen. Vind dit echt heel erg. Te gek voor woorden dat we sowieso dit soort vuurwerk in omloop hebben in Nederland, het is gewoon oorlogstuig,

These users thanked the author VeresRivne for the post (total 4):
René1978Vanthaman18loginnaamNotoriousBIG046
SLAVA UKRAINE!!!
RIO
Legende
Clubvoorkeur: Wat denk je zelf

Volgens mij was dat gewoon een rotje niet?
mr.top
Internationale topspeler

Mr. Spock wrote: 06 May 2024, 10:47PSV kampioen en de koosjer besneden jiddische bekeppelde shekel spenderende en matzes snackende chaveriem uit de Jordaan en omstreken leveren alweer commentaar.
Kunst, mijn beste..👏
O Goleiro Grande
Nationale topspeler

Harminator wrote: 06 May 2024, 11:17
FTS wrote: 06 May 2024, 10:54

Ik kan je wel één argument geven dat ze aanhalen:
Luuk doet niet mee met Oranje en de spitsen van onze concurrenten zijn wel international.
Volgens mij krijgen die spitsen bij hun nationale ploeg ook genoeg rust 😄
O Goleiro Grande
Nationale topspeler

VeresRivne wrote: 06 May 2024, 14:20 https://www.voetbalzone.nl/nieuws/PSV-f ... ven/434463

Zag hier her en der grappen over gemaakt worden op het net, wat ik persoonlijk echt niet vind kunnen. Vind dit echt heel erg. Te gek voor woorden dat we sowieso dit soort vuurwerk in omloop hebben in Nederland, het is gewoon oorlogstuig,
Helemaal eens, leedvermaak past bij zo’n ongeval echt niet want dit gun je niemand. Moet wel zeggen dat deze man er wel een vreemd verhaal van maakt, waarin hij doet alsof het hem is overkomen. Er is minstens een video waarin te zien is hoe hij het stuk vuurwerk op eigen initiatief van de straat raapt. Los van dat dat nooit een Cobra zou mogen zijn, vraag je je wel af hoe achterlijk je als volwassen vent dan bent.
These users thanked the author O Goleiro Grande for the post:
NotoriousBIG046
Locked