Gedoe met supporters

Dit is het forum voor stadionzaken.
Post Reply
RJBubberman
Ballenjongen
Posts: 2
Joined: 06 Jun 2023, 10:32
Clubvoorkeur: PSV
Send Prediction League reminder to second email adress: No

normaal gesproken volg ik de discussies op dit forum met veel plezier en ben ik niet zo van het reageren. Voel toch de drang om dan in deze toch iets bij te dragen. Zit al jaren met mijn zoontje op UU. Wat er gisteren onder ons afspeelde heeft denk ik buiten dat het impact heeft gehad op veel volwassenen, nog meer impact gehad op de kinderen die erboven zaten. Het ontnam de feestvreugde bij veel kinderen, met name merkbaar bij die van mijzelf, en maakte plaats voor angst. Dat de selectie en staf daarna volledig terecht verder feest viert, heel begrijpelijk maar daar was nauwelijks aandacht meer voor. Dat we vervolgens allemaal door dezelfde sluis/weg als die raddraaiers (om het netjes te zeggen) uit het stadion geleid worden is helemaal bijzonder.
Mijn bijdrage gaat me niet zozeer om mezelf, aangezien ik een vechtpartijtje wel kan hebben, maar gaat me meer om het voorbeeld wat we met zn allen geven, richting de kinderen. Het stadion moet een leuke en veilige plek zijn, waar iedereen met plezier heen gaat om een voetbalwedstrijd te kijken. Al die gekkigheid moet ergens anders plaatsvinden, waar het niemand anders tot last is. Hopelijk grijpt de club hard in.
These users thanked the author RJBubberman for the post (total 31):
De RealistSensationmr.topTjompieStratumZuidMr. SpockJur1913ThijsGrasmatRIODE MADERA 76BramAsterixNilisFTSStandbeeldRSPSVYkhimBalinhoG.M.smoortjeTomPSV023HeissenberrugB. DzsudzsakNumber 8 On TourMC HammerDropshotPijltjeRen HöekMusicMaikelGeefDuiding
User avatar
De Realist
Internationale topspeler
Posts: 4,360
Joined: 24 Oct 2021, 23:57
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Balinho wrote: 06 May 2024, 13:10
De Realist wrote: 06 May 2024, 13:03 Linksom of rechtsom: blijkbaar hebben die debieltjes het gevoel gehad dat ze ongestraft dit treurige randstad gedrag konden vertonen. Gewoon strak aan de lijn houden die kindjes, zodat ze weten hoe ze zich moeten gedragen.
Door het te betitelen als "treurig Randstad gedrag" maak je er een karikatuur van die niet gaat helpen vrees ik. En wanneer het zo simpel zou zijn als "gewoon strak aan de lijn houden" was deze problematiek niet zo ver als dat het inmiddels is. Het is een enorm complex probleem dat je idd simplistisch zou kunnen denken te kunnen bestrijden door bijvoorbeeld op knieschijven te gaan schieten (ik noem maar een dwarsstraat). Maar ik hoop dat we met zijn allen beter willen weten en iets ontwikkelder naar een oplossing willen blijven kijken. En het is natuurlijk allesbehalve een goedpratertje, maar deze egoïstische en schaamteloze hufterigheid beperkt zich niet- en is niet exclusief voorbehouden aan en in voetbalstadions.
Eens. Is een probleem in de samenleving. Wellicht maar weer dienstplicht instellen.
De uitspraak treurig randstad gedrag haakte in op de uitspraak van de shoving, dat je dit gedrag juist daar verwacht maar niet hier. Geenszins om het te bagatelliseren, waarschijnlijk tegen beter weten in in de hoop dat die trutjes zien hoe zielig hun gedrag is...
"Give the cup to them today" - Roger Schmidt
User avatar
mr.top
Internationale topspeler
Posts: 4,860
Joined: 01 Dec 2019, 07:18
Send Prediction League reminder to second email adress: No

RJBubberman wrote: 06 May 2024, 13:16 normaal gesproken volg ik de discussies op dit forum met veel plezier en ben ik niet zo van het reageren. Voel toch de drang om dan in deze toch iets bij te dragen. Zit al jaren met mijn zoontje op UU. Wat er gisteren onder ons afspeelde heeft denk ik buiten dat het impact heeft gehad op veel volwassenen, nog meer impact gehad op de kinderen die erboven zaten. Het ontnam de feestvreugde bij veel kinderen, met name merkbaar bij die van mijzelf, en maakte plaats voor angst. Dat de selectie en staf daarna volledig terecht verder feest viert, heel begrijpelijk maar daar was nauwelijks aandacht meer voor. Dat we vervolgens allemaal door dezelfde sluis/weg als die raddraaiers (om het netjes te zeggen) uit het stadion geleid worden is helemaal bijzonder.
Mijn bijdrage gaat me niet zozeer om mezelf, aangezien ik een vechtpartijtje wel kan hebben, maar gaat me meer om het voorbeeld wat we met zn allen geven, richting de kinderen. Het stadion moet een leuke en veilige plek zijn, waar iedereen met plezier heen gaat om een voetbalwedstrijd te kijken. Al die gekkigheid moet ergens anders plaatsvinden, waar het niemand anders tot last is. Hopelijk grijpt de club hard in.
Eens met die laatste zin. Hopelijk hebben Die kinderen en jouw zoontje in het bijzonder er niet al te veel last van .
These users thanked the author mr.top for the post:
RJBubberman
User avatar
11 Tinus
Legende
Posts: 15,339
Joined: 09 Oct 2020, 00:00
Clubvoorkeur: Philips
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Tjompie wrote: 06 May 2024, 13:16 Een interview met Appie in de RTL nieuws app:

Cobra ontplofte in hand PSV-fan Appie (49): 'Dacht dat ze mij een fakkel gaven'
https://www.rtl.nl/nieuws/artikel/54489 ... -eindhoven
Tjah dit zou toch een begin moeten zijn om het vuurwerkverbod extra kracht bij te zetten en harder op te treden.

Vorige week nog mensen die zeiden dat vuurwerk helemaal prima is zolang je het in eigen vak houdt en niet het veld op gooit. Alsof het op het veld gooien het probleem is :wall: .
These users thanked the author 11 Tinus for the post:
VeresRivne
Thijs
Lid van verdienste
Posts: 17,021
Joined: 01 Sep 2017, 06:29
Rol: Organisator Prediction League
Favoriete speler: Ronaldo Luís Nazário de Lima
Send Prediction League reminder to second email adress: No

11 Tinus wrote: 06 May 2024, 13:33
Tjompie wrote: 06 May 2024, 13:16 Een interview met Appie in de RTL nieuws app:

Cobra ontplofte in hand PSV-fan Appie (49): 'Dacht dat ze mij een fakkel gaven'
https://www.rtl.nl/nieuws/artikel/54489 ... -eindhoven
Tjah dit zou toch een begin moeten zijn om het vuurwerkverbod extra kracht bij te zetten en harder op te treden.

Vorige week nog mensen die zeiden dat vuurwerk helemaal prima is zolang je het in eigen vak houdt en niet het veld op gooit. Alsof het op het veld gooien het probleem is :wall: .
Zijn die Cobra’s niet sowieso verboden? En alle vuurwerk afsteken is toch buiten Oud&Nieuw verboden? Je hebt geen extra regels nodig om dit idioot gedrag te bestraffen. Ik hoop dat de nodige getuigen zich melden en degene, die verantwoordelijk is/zijn een heel dikke straf krijgen.
These users thanked the author Thijs for the post (total 2):
GrasmatStandbeeld
RIO
Legende
Posts: 14,073
Joined: 01 Jul 2019, 00:00
Clubvoorkeur: Wat denk je zelf
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Wel kut dat ie zijn vrouw/vriendin niet meer kan vingeren met zn hand als die andere moe wordt.
These users thanked the author RIO for the post:
Zuiderling
Bram
Nationale topspeler
Posts: 2,067
Joined: 04 Nov 2020, 14:40
Send Prediction League reminder to second email adress: No

We vinden hier het allemaal heel zielig voor die Appie, dat is het natuurlijk ook, maar ik zie daar een volwassen man die zelf verantwoordelijk is voor zijn alcohol consumptie.

Je neemt toch niet zomaar brandend vuurwerk aan van een vreemde?
These users thanked the author Bram for the post (total 2):
mr.topDeEintovenaar
RIO
Legende
Posts: 14,073
Joined: 01 Jul 2019, 00:00
Clubvoorkeur: Wat denk je zelf
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Ik vind het zielig voor zn vrouw/ vriendin. Appie zelf kan best een vingertje of 2-3 missen.
DeEintovenaar
Nationale topspeler
Posts: 2,275
Joined: 24 Mar 2022, 09:22
Send Prediction League reminder to second email adress: No

11 Tinus wrote: 06 May 2024, 13:33
Tjompie wrote: 06 May 2024, 13:16 Een interview met Appie in de RTL nieuws app:

Cobra ontplofte in hand PSV-fan Appie (49): 'Dacht dat ze mij een fakkel gaven'
https://www.rtl.nl/nieuws/artikel/54489 ... -eindhoven
Tjah dit zou toch een begin moeten zijn om het vuurwerkverbod extra kracht bij te zetten en harder op te treden.

Vorige week nog mensen die zeiden dat vuurwerk helemaal prima is zolang je het in eigen vak houdt en niet het veld op gooit. Alsof het op het veld gooien het probleem is :wall: .
Dit vuurwerk is altijd al verboden en wordt in België, Duitsland of Polen gehaald. Het in bezit hebben van vuurwerk buiten de 3 aangewezen dagen is ook verboden. Wat speelt een vuurwerkverbod van nog voor rol?
User avatar
StratumZuid
Vedette
Posts: 6,252
Joined: 18 Jul 2019, 00:00
Send Prediction League reminder to second email adress: No

RIO wrote: 06 May 2024, 13:42 Wel kut dat ie zijn vrouw/vriendin niet meer kan vingeren met zn hand als die andere moe wordt.
Ik heb die kwaliteit, zonder grap, ben Ambidexter 😁 (van geboorte trouwens). 1% van de mensheid heeft deze gave🍺
Last edited by StratumZuid on 06 May 2024, 13:55, edited 1 time in total.
In PHILIPS blauw St.Joris den draak doorstekende,
alles van goud
User avatar
mr.top
Internationale topspeler
Posts: 4,860
Joined: 01 Dec 2019, 07:18
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Bram wrote: 06 May 2024, 13:47 We vinden hier het allemaal heel zielig voor die Appie, dat is het natuurlijk ook, maar ik zie daar een volwassen man die zelf verantwoordelijk is voor zijn alcohol consumptie.

Je neemt toch niet zomaar brandend vuurwerk aan van een vreemde?
:indexfinger: Wat hij zegt! Kom op, dit is een vent van 49. Hij is niet bepaald het scherpste mes in de la maar het is ook niet zo dat hij een verstandelijke beperking heeft .

Als hij heel veel pech heeft dan heeft dit kampioenschap voor hem een staartje wat de rest van zijn leven blijvend zal veranderen. Dit kan hem zijn werk kosten en wie weet wat nog meer?
Jur1913
Internationale topspeler
Posts: 3,831
Joined: 28 Jan 2022, 17:08
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Er zijn toch een heleboel meer regels die niet nageleefd en bestraft worden? Het zal wel weer met onderbezetting te maken hebben. Top zo'n vrijbrief voor kwaadwillenden
User avatar
Tomm
Vedette
Posts: 5,270
Joined: 01 Feb 2018, 00:00
Clubvoorkeur: PSV
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Tja op moment dat zulke personen gaan nadenken gaat het fout. Treurig voor de beste man maar ik kan er geen seconde rouwig om zijn. Luisteren doen ze toch niet, hoe vaak en door wie het ze ook afgeraden wordt, dan maar voelen.
User avatar
Mr. Spock
Internationale topspeler
Posts: 3,689
Joined: 08 Feb 2018, 00:00
Old name: Skywalker
Clubvoorkeur: Que miras bobo?
Favoriete speler: Giorgio Chinaglia
Send Prediction League reminder to second email adress: No

RIO wrote: 06 May 2024, 13:42 Wel kut dat ie zijn vrouw/vriendin niet meer kan vingeren met zn hand als die andere moe wordt.
Vingeren is voor simps.
Gewoon je mats erin wiefferen, heb je er zelf ook wat aan.
These users thanked the author Mr. Spock for the post:
RIO
DeEintovenaar
Nationale topspeler
Posts: 2,275
Joined: 24 Mar 2022, 09:22
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Jur1913 wrote: 06 May 2024, 13:50 Er zijn toch een heleboel meer regels die niet nageleefd en bestraft worden? Het zal wel weer met onderbezetting te maken hebben. Top zo'n vrijbrief voor kwaadwillenden
Nou wij hebben anders genoeg vuurwerk zaken lopen hoor. Je kunt alleen zo moeilijk ieder huis controleren op vuurwerk. Iedere auto doorzoeken etc. Is onmogelijk. Als je zag hoeveel mensen er gisteren in de stad waren, hoe wil je die ooit allemaal controleren?
These users thanked the author DeEintovenaar for the post:
Heissenberrug
Jur1913
Internationale topspeler
Posts: 3,831
Joined: 28 Jan 2022, 17:08
Send Prediction League reminder to second email adress: No

DeEintovenaar wrote: 06 May 2024, 13:52
Jur1913 wrote: 06 May 2024, 13:50 Er zijn toch een heleboel meer regels die niet nageleefd en bestraft worden? Het zal wel weer met onderbezetting te maken hebben. Top zo'n vrijbrief voor kwaadwillenden
Nou wij hebben anders genoeg vuurwerk zaken lopen hoor. Je kunt alleen zo moeilijk ieder huis controleren op vuurwerk. Iedere auto doorzoeken etc. Is onmogelijk. Als je zag hoeveel mensen er gisteren in de stad waren, hoe wil je die ooit allemaal controleren?
Preventief niet nee. Maar wordt er gehandhaafd na het afsteken van het vuurwerk? Dat zal wel weer escalerend handelen zijn. Ergens is dat een terecht punt, maar het zorgt er wel voor dat mensen zien dat ze het gewoon kunnen maken.
User avatar
Fanatic-U-s
Internationale topspeler
Posts: 4,308
Joined: 17 Oct 2017, 00:00
Clubvoorkeur: PSV
Favoriete speler: Fredrik Oppegård
Send Prediction League reminder to second email adress: No

RPSV94 wrote: 05 May 2024, 22:59 Kleine rectificatie van mijn woorden, blijkbaar vond een klein deeltje tyfus mongolen het toch nodig om dat veld op te gaan. Eerst n half uur langs het veld staan met je kut muts op. Bewaker vragen of hij misschien nog even een foto kan maken met je kut vlag. En zodra er een over het veld gaat, snel mee rennen. Stompzinnig pleuris volk. Wat ze daarna op ons vak stonden te doen was overigens nog veel schandaliger. Gasten die nog iets probeerde te sussen af staan slaan met 5 man tegen 1. Val kapot man.

Zo. Voor de rest was het een top feestje trouwens. Maar die moest ik effe kwijt.

Edit: ik zie hier veel mensen weer oneindig janken op Oost. Dit volk kwam vanuit U. Laat je mening gewoon lekker achterwege als je er geen klap van gezien hebt.
Klopt, vooral (helaas) vanuit ons vak. Iedereen weet wie het zijn en die gasten worden steeds meer uitgekost door omstanders.

Een keer gaat de vlam in de pan schieten ben ik bang, ze waren gisteren op tijd naar buiten...
Ex unitate vires
FTS
Regelmatige invaller
Posts: 379
Joined: 23 Dec 2021, 19:08
Clubvoorkeur: PSV
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Het is bij wet verboden inderdaad, maar het wordt genormaliseerd. Net als de bivakmutsen, capuchonnetjes, knokpartijen, etc. Het is allemaal mooi, want "ultra". Dit zijn échte fans, die sfeer maken, de rest is niet zo betrokken als zij, dus je mag er niets van vinden.

Ik zie het als een bredere ontwikkeling in de maatschappij, waar iedereen vooral aan zichzelf denkt, en vooral minder op zijn gedrag aangesproken dient te worden. Ikke, ikke, ikke, en de rest past zich maar aan. Het is triest om te zien gebeuren.
These users thanked the author FTS for the post (total 5):
Jur1913StratumZuidStandbeeldHeissenberrugThijs
User avatar
psvgouda
Vedette
Posts: 9,682
Joined: 13 Apr 2021, 18:07
Clubvoorkeur: Nou ja! Wanne vraag
Favoriete speler: Ismael Saibaasie
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Mr. Spock wrote: 06 May 2024, 13:52
RIO wrote: 06 May 2024, 13:42 Wel kut dat ie zijn vrouw/vriendin niet meer kan vingeren met zn hand als die andere moe wordt.
Vingeren is voor simps.
Gewoon je mats erin wiefferen, heb je er zelf ook wat aan.
Als ik daarbij ook al aan Feyenoord zou moeten denken... :O Die laat ik maar aan mij voorbij gaan, je kunt tè spock doen hè?
User avatar
Standbeeld
Mister PSV
Posts: 30,459
Joined: 03 Sep 2021, 20:50
Clubvoorkeur: PSV
Send Prediction League reminder to second email adress: No

mr.top wrote: 06 May 2024, 13:50
Bram wrote: 06 May 2024, 13:47 We vinden hier het allemaal heel zielig voor die Appie, dat is het natuurlijk ook, maar ik zie daar een volwassen man die zelf verantwoordelijk is voor zijn alcohol consumptie.

Je neemt toch niet zomaar brandend vuurwerk aan van een vreemde?
:indexfinger: Wat hij zegt! Kom op, dit is een vent van 49. Hij is niet bepaald het scherpste mes in de la maar het is ook niet zo dat hij een verstandelijke beperking heeft .

Als hij heel veel pech heeft dan heeft dit kampioenschap voor hem een staartje wat de rest van zijn leven blijvend zal veranderen. Dit kan hem zijn werk kosten en wie weet wat nog meer?
Hier ben ik het niet mee eens. Alles valt of staat met de context. De man is niet de slimste, was bezopen en ze houden hem overduidelijk voor de gek. Om te kunnen bepalen of deze man 100% zelf verantwoordelijk is zou je moeten weten wat er zich heeft afgespeeld op het moment dat hij de cobra in handen kreeg.

Wat wel duidelijk is, is dat dit (je vingers eraf knallen) niet iets is wat je wil. Mensen die hem daarna uitlachen, op zijn verantwoordelijkheid wijzen, etc. heb je niks aan. Hij zal zelf al iedere dag geconfronteerd worden met de gevolgen van de actie. Helaas.
These users thanked the author Standbeeld for the post (total 5):
Grasmat29.04.2007VeresRivneBalinhoThijs
User avatar
Grasmat
Lid van verdienste
Posts: 25,115
Joined: 25 Aug 2017, 12:21
Clubvoorkeur: PSV
Favoriete speler: Dn Flamingo
Send Prediction League reminder to second email adress: No

De Spock is iets wat Appie helaas niet meer zal kunnen. Two in the pink, two in the stink.
These users thanked the author Grasmat for the post:
TheoTheoTheo
RIO
Legende
Posts: 14,073
Joined: 01 Jul 2019, 00:00
Clubvoorkeur: Wat denk je zelf
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Grasmat wrote: 06 May 2024, 14:09 De Spock is iets wat Appie helaas niet meer zal kunnen. Two in the pink, two in the stink.
Gewoon de vuist erin.
User avatar
deninho32
Site Admin
Posts: 16,178
Joined: 25 Aug 2017, 11:14
Clubvoorkeur: PSV
Favoriete speler: Vinnie Jones
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Tjompie wrote: 06 May 2024, 13:16 Een interview met Appie in de RTL nieuws app:

Cobra ontplofte in hand PSV-fan Appie (49): 'Dacht dat ze mij een fakkel gaven'
https://www.rtl.nl/nieuws/artikel/54489 ... -eindhoven
🤘
Wie zichzelf spaart krijgt nooit rente. ~ Cor van Hout
Fedeli sono i cani. ~ Salvatore Riina
User avatar
Mr. Spock
Internationale topspeler
Posts: 3,689
Joined: 08 Feb 2018, 00:00
Old name: Skywalker
Clubvoorkeur: Que miras bobo?
Favoriete speler: Giorgio Chinaglia
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Grasmat wrote: 06 May 2024, 14:09 De Spock is iets wat Appie helaas niet meer zal kunnen. Two in the pink, two in the stink.
Image
User avatar
TomPSV023
Meervoudig international
Posts: 1,052
Joined: 18 Jun 2023, 09:46
Clubvoorkeur: PSV
Favoriete speler: Messi
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Is Appie niet een neo nazi? Kan me herinneren dat ie lekker op Mein Kampf coke zat te snuiven
Post Reply