Ajax deel II

Clubs en wedstrijden uit de Eredivisie kunnen hier besproken worden.
Locked
Standbeeld
Mister PSV
Clubvoorkeur: PSV

Lijkt wel een trainingsshirt.

VeresRivne
Vedette

Standbeeld wrote: 07 May 2024, 19:39 Lijkt wel een trainingsshirt.

Doet me denken aan van die ramsj partijen van die Aldi sportkleding van een of derderangs merk uit China. Nu een hardloopshirt voor 6,95 van Quanzoui Sports! Waarbij het twee weken later voor 4,95 in de schappen ligt omdat te weinig mensen het gekocht hebben voor de originele prijs. Dat was de eerste associatie.... :think:
These users thanked the author VeresRivne for the post (total 2):
NotoriousBIG046Menno1
It's not the size of the dog in the fight, it's the size of fight in the dog.
SLAVA UKRAINE!!!
Grasmat
Lid van verdienste
Favoriete speler: Dn Flamingo

Is dit niet gewoon een blauw-geel shirt waar een stucadoor een dagje in gewerkt heeft? :O
Standbeeld
Mister PSV

Op alle vlakken een glijdende schaal.
Grasmat
Lid van verdienste

In tegenstelling tot andere seizoenen zal Ziggo nu juist blij zijn dat hun naam op dit shirt nauwelijks leesbaar is. :whistle:
Ronaldio
Meervoudig international

Ze weten van gekkigheid niet meer wat ze moeten ontwerpen tegenwoordig om op te vallen.

Waarom kunnen die shirts niet gewoon clean en strak. Zonder al die drukke patronen enzo.
DonyellMalen
Legende

VeresRivne
Vedette

Menno1 wrote: 07 May 2024, 14:39
VeresRivne wrote: 07 May 2024, 14:03 Mja Ajax gaat komend seizoen voor de derde plek dat staat nu wel al vast. Heb alleen wel alleen medelijden met de partners van de hier aangehaalde medesupporters, al die geeikte namen. Als ze net zo weinig fantasie in de slaapkamer aan de dag leggen......
Beetje erg vroege conclusie natuurlijk. Je loopt toch ook al langer mee? Ajax, net als o.a. PSV word met 100'en namen in verband gebracht, waarvan 95% onzin blijkt te zijn. Jullie hebben nog niet eens een trainer, dus sowieso zou ik die namen nu nog niet serieus nemen. En zullen jullie eerst moeten verkopen lijkt mij, en flink ook, voordat er aankopen komen.
Gaat me er vooral om dat supporters denken dat we na deze grote crisis namen als Sandler ons uit het moeras trekken, dat stemt me buitengewoon treurig.
SLAVA UKRAINE!!!
VeresRivne
Vedette

ShovingNE2 wrote: 07 May 2024, 17:14
Ykhim wrote: 07 May 2024, 16:20Het is nog veel te vroeg om daar uitspraken over te doen.
Neuh. Ik was zelfs aan de late kant. Zetten we er een mooi flesje wijn op Ykhim? Prijsklasse 20-25 euro. Blijft het leuk. Of een ander flesje naar keuze.

Ajax gaat niet bij de eerste twee eindigen. Gast niet gebeuren.
Ik kan me nog goed herrinneren dat het elftal onder Ten Hag in het halve finale in de zomer werd afgeschreven, "die komen niet eens voorbij de eerste tegenstander in de voorronde" was ik het destijds erg mee oneens omdat ik het begin zag van een bijzonder elftal in de zomer.

Ding is dat Ajax nu op heel veel vlakken een bak ellende is, de begroting gaan straks problemen op komen, je gaat minder duur verkopen en het transferbeleid zal moeten worden teruggeschroefd. Daarnaast is ook de trainer nog onzeker, nu weet ik zeker dat je met een betere trainer echt wel progressie kan gaan boeken maar zowel Feyenoord als PSV gaan we niet bijhalen tenzij Feyenoord Maurice Steijn aanstelt. Nee ik denk dat we de komende jaren een PSV era gaan krijgen, zoals er ook een Ten Hag era was.

Waar ik op hoop zijn doorbraken van jeugdspelers die er al even tegenaan hikken. Vos heeft doorgespeeld met blessures en daardoor weinig laten zien. Godts kan stappen zetten, Van Axel Dongen heeft talent, van een speler als Dies Janse wordt ik vrolijk. En zijn er nog een paar namen die echt wel beter kunnen. Zal niet in alle gevallen gebeuren, maar Ajax zal moeten herbronnen en weer een stukje nederiger de jeugd moeten prioriteren. Verder hebben we een trainer nodig die echt een systeem erin slijpt en keuzes maakt, krijgen we die dan wordt je derde. Krijgen we die niet dan zit er wel weer een seizoen tussen plek 5 en 10 in. Verder is het elftal nu los zand, en lijken spelers veel slechter. Jullie zien onder Bosz het verschil met Boscagli in een kloppend systeem. Bij Ajax zijn er een aantal spelers die veel beter kunnen in een kloppend systeem.

Ohja en pseudovedette Bergwijn geen aanvoerder meer zal ook helpen.
SLAVA UKRAINE!!!
Menno1
Legende

Ittot wrote: 07 May 2024, 17:15
Ykhim wrote: 07 May 2024, 16:20 Het is nog veel te vroeg om daar uitspraken over te doen. Op voorhand ligt de beste basis voor succes voor nu bij PSV, omdat hier continuïteit, rust en budget is. Feyenoord staat er ook goed voor, maar je moet maar zien wat het vertrek van Slot met die club gaat doen. Een meer dan uitstekende trainer die je niet zomaar hebt vervangen. En Ajax heeft heel veel te repareren, maar we hebben bij PSV gezien wat één goede zomer kan doen met een club. Hoewel de brand bij Ajax natuurlijk wel dusdanig groot is dat je 'm waarschijnlijk niet in een enkele zomer blust.

Bovendien zeer nadelig voor Ajax t.o.v. PSV en Feyenoord: die spelen straks een hele lading wedstrijden op donderdagavond, en waarschijnlijk ook nog eens tegen obscure clubs die niet om de hoek liggen. Dat heeft over het algemeen niet zo'n gunstig effect op de weekenden erna.
Ik ben het hier helemaal mee eens. Het is echt te vroeg om nu al iets te zeggen maar op voorhand hebben wij en Feyenoord een behoorlijke voorsprong. Wie de vervanger is van Slot is duidelijk bepalend. Wel is het zo dat Feyenoord behoorlijk wat kapitaal heeft met een Timber, Hancko en Geertruida. Als ze er 2 verkopen kunnen ze ook fors investeren. Met een AD/TD die dat al een aantal jaar doet bij Feyenoord kun je er van uitgaan dat dit ook wel weer redelijk opgevangen wordt. Bij ons hetzelfde natuurlijk met Baka en Veerman en wat gebeurt er met de spelers die nog maar een 1 of 2 jaar contract hebben zoals een Boscagli en Teze etc.
Bij Ajax ook, wordt het Potter of Farioli? Wie gaat er, wat vangen ze en wat kunnen ze uberhaupt nog investeren?

Het wordt weer een mooie en spannende zomer!
Precies. We hebben zeker een voorsprong op basis van onze organisatie, CL start premie en prima selectie. Maar feyenoord heeft laten zien hoe snel het positief kan veranderen met nieuwe poppetjes na periode Koevermans/Advocaat.

Ajax komt van verder, maar is ook een club dat nog steeds aantrekkelijk is voor spelers en trainers, hoe raar het voor sommigen ook is. Met de juiste mensen op de plek kan er nog steeds veel veranderen.

Daarnaast kan er bij ons nog steeds een leegloop plaats vinden met al onze korte contracten en is Feyenoord ook nog maar de vraag hoe ze vertrek Slot gaan opvangen.

Er nu al van uitgaan dat Ajax weer 20-30 punten achter ons gaat eindigen vind ik enorm voorbarig en bijna naief/arrogant. Pas op 1 September hebben we echt een duidelijk idee waar we allemaal staan. ja, PSV staat er nu het beste voor van alle clubs, maar garantie heb je tot aan de deur.
These users thanked the author Menno1 for the post:
Juancho
Grasmat
Lid van verdienste

Zo, crimineeltje Kroes wordt even vakkundig drooggepijpt en tegelijk nog wat veren in de reet gestoken door fanboy Inan.

Weten we meteen wat voor "kritische" benadering vanuit het AD kunnen verwachten.

https://www.ed.nl/nederlands-voetbal/em ... ~a0025649/
These users thanked the author Grasmat for the post (total 2):
BalinhoCaptain(C)
Standbeeld
Mister PSV

Funfact: Alex Kroes (Ajax) en Dennis te Kloese (Feyenoord) waren in de jaren negentig van de vorige eeuw ploeggenoten bij amateurclubs Huizen en Zuidvogels.
Harminator
Geselecteerd voor Oranje

Grasmat wrote: 08 May 2024, 07:44 Zo, crimineeltje Kroes wordt even vakkundig drooggepijpt en tegelijk nog wat veren in de reet gestoken door fanboy Inan.

Weten we meteen wat voor "kritische" benadering vanuit het AD kunnen verwachten.

Ik heb wel het idee dat anderen van de sportredactie Ajax toch wat anders benaderen.
Standbeeld
Mister PSV

Hij was dus eigenaar van Go Ahead, maar speelde gewoon TD daar.
Thoresen
Nationale topspeler

Standbeeld wrote: 08 May 2024, 07:49
Funfact: Alex Kroes (Ajax) en Dennis te Kloese (Feyenoord) waren in de jaren negentig van de vorige eeuw ploeggenoten bij amateurclubs Huizen en Zuidvogels.
Hoe kan dat? Alex is de vleesgeworden Ajacied die al sinds zijn 8e bij Ajax voetbalt wordt er geroepen.
Mr.Unibet
Meervoudig international

Standbeeld wrote: 08 May 2024, 07:49
Klopt, waren ook vrienden en aanwezig in de bus waar 3 jongeren verongelukte in 1997.

https://www.hsvdezuidvogels.nl/1/1830/h ... eluk-1997/
https://www.rayfra.nl/raymond/2005/05/noodluik/
loginnaam
Internationale topspeler

Grasmat wrote: 08 May 2024, 07:44 Zo, crimineeltje Kroes wordt even vakkundig drooggepijpt en tegelijk nog wat veren in de reet gestoken door fanboy Inan.

Dus toch een Ajax-tax. :wonder:
In een interview over hoe Kroes en trainer Kees van Wonderen de eerder zo grillige Gorter aan de praat kregen bij GAE, legde clubeigenaar eind 2021 uit hoe de markt voor Ajax werkt. ,,Het mooie is dat spelers daar zonder ook maar tien minuten te voetballen drie keer zoveel waard zijn. Dat is Ajax’ mazzel. Het nadeel is dat ze altijd iets meer moeten betalen dan andere clubs. Maar dat begrijpen ze prima daar in Amsterdam”, verwees hij naar het werk van Overmars
Standbeeld
Mister PSV

Dit is een goede onderhandelaar. Weet wat ie doet.
Jeronimo
Vaste waarde in elftal

Het is niet te geloven dat die Kroes nog niet gevraagd is om voor wereldvrede te zorgen.
ShovingNE2
Site Admin

VeresRivne wrote: 07 May 2024, 22:16Ding is dat Ajax nu op heel veel vlakken een bak ellende is, de begroting gaan straks problemen op komen, je gaat minder duur verkopen en het transferbeleid zal moeten worden teruggeschroefd. Daarnaast is ook de trainer nog onzeker, nu weet ik zeker dat je met een betere trainer echt wel progressie kan gaan boeken maar zowel Feyenoord als PSV gaan we niet bijhalen tenzij Feyenoord Maurice Steijn aanstelt. Nee ik denk dat we de komende jaren een PSV era gaan krijgen, zoals er ook een Ten Hag era was.
Dat: je gaat ongetwijfeld progressie boeken, maar je komt niet van zover in 1 jaar terug. Met name door de financiële issues ook.
"When it comes to luck, you create your own" - Bruce Springsteen
ShovingNE2
Site Admin

Nou, dit is meer een schets van de persoon Kroes hoe men hem in Deventer ziet en zag. Niet wat het beeld is dat Inan van hem heeft. Die kritische benadering krijg je van het AD/Inan echt wel als dat nodig is.
These users thanked the author ShovingNE2 for the post:
Noosa
"When it comes to luck, you create your own" - Bruce Springsteen
GillesdelaCroquette
Internationale topspeler

ShovingNE2 wrote: 08 May 2024, 08:25

Nou, dit is meer een schets van de persoon Kroes hoe men hem in Deventer ziet en zag. Niet wat het beeld is dat Inan van hem heeft. Die kritische benadering krijg je van het AD/Inan echt wel als dat nodig is.
Dat heb je al eerder gezegd maar in ieder geval krijg je die niet op schrift. Nog nooit ook maar een kritische letter gelezen van Inan als het over Ajax gaat.
These users thanked the author GillesdelaCroquette for the post:
Grasmat
When you have nobody to fuck with, you can go fuck yourself.
Grasmat
Lid van verdienste

Ja dat idee heb ik dus ook. Soort Freak light.
Standbeeld
Mister PSV

Massimo
Legende

Ajax ligt op dit moment dusdanig ver achter op PSV terwijl er bij Feyenoord wel een goed fundament staat en waar er financieel deze zomer weer behoorlijk wat mogelijk is. Daarnaast is er bij Ajax helemaal geen fundament om verder te bouwen en moet er wat nieuws in gang gezet worden, maar wel vanaf de start. De 4e plek van Cocu in zijn eerste seizoen was een hele andere 4e plek dan de 4e plek in het seizoen dat Van Bommel ontslagen werd. Cocu bleef niet alleen zitten, maar kon ook verder bouwen. Schmidt trof naast een zeer matige selectie met een aantal talenten ook een selectie met een moraal van onder het vriespunt aan. Pas in het tweede seizoen kon Schmidt meedoen om de titel. Ajax vind ik nu meer lijken op het Coronaseizoen dan het eerste seizoen onder Cocu.

Er moet nog een trainer worden aangesteld en een transferzomer plaatsvinden, maar normaliter zet ik Ajax voor volgend seizoen op plek 3. Er zal meer te besteden zijn dan AZ en Twente, waarbij AZ ook niet echt voor hun doen een goede en evenwichtige selectie hebben dit seizoen. Ik giet het zeker niet in steen, want er kunnen altijd dingen in positieve en negatieve zin gebeuren. Ajax kan een goede trainer aanstellen waarbij het snel gaat lopen en met een paar goede aankopen dan is er ook een mogelijkheid voor een tweede plaats als Feyenoord het dan meer dan gemiddeld laat afweten. Of als het juist allemaal tegenvalt en AZ of Twente hebben een bovengemiddeld seizoen dan kan Ajax alsnog vierde worden. Een seizoen als dit zie ik eigenlijk niet gebeuren volgend jaar.

Het verschil tussen PSV en Ajax vind ik te groot dat ondanks de onzekerheden en ongewisse van de komende maanden de kans dat Ajax boven PSV gaat eindigen volgend seizoen ik op miniem acht. Ook omdat PSV nog niet tegen het einde van deze cyclus zit. Als Slot was gebleven had ik dat ook van Feyenoord gevonden. Neemt niet weg dat als je als Nederlandse topclub de juiste richting in slaat met de juiste mensen je in twee jaar tijd wel weer helemaal terug kan zijn. Dat hebben Ajax, PSV en Feyenoord in het verleden wel bewezen.
These users thanked the author Massimo for the post:
Balinho
Locked