Ik zet in op 15 namen vóór het EK waarbij er na het EK pas de echte kanonnen komen en daar geen enkele tussenzit die voor het EK genoemd is Een De Ketelaere -> Tillman scenario x4.
Transferwindow 2024/25
- Sensation
- Lid scoutingsteam
- Clubvoorkeur: Ja
-
- Internationale topspeler
- Clubvoorkeur: v.v. UNA
Daar zit natuurlijk ook een duidelijk verband. Als je als speler op zo'n hoog mogelijk podium / zo groot mogelijk club wil komen wil je dat doen door uitmuntend te presteren op een EK ( of WK ). Je vooraf al vast laten leggen geeft zekerheid maar beperkt potentieel wel de grote van de club die je zou willen bereiken. PSV staat realistisch gezien niet in het lijstje clubs waar je zelfs voor een EK al blind voor tekent.ShovingNE2 wrote: ↑08 May 2024, 08:53Maar zelden tijdens een WK of EK. Spelers richten zich op presteren op een groot toernooi niet op een transfer. Vergeet ook niet dat de transfermarkt op gang komt zodra de eerste grote transfers van topclubs tot stand komen. Daar begint het geld te rollen naar beneden.O Goleiro Grande wrote: ↑08 May 2024, 07:36De afgelopen jaren kwam de boel toch ook vaak in juli echt op gang? Misschien heeft het EK links en rechts invloed, maar in het gros van de gevallen kunnen zaakwaarnemers en makelaars achter de schermen gewoon doorgaan met het schuiven van hun waar natuurlijk. Het is sowieso verbazingwekkend hoe weinig een speler soms betrokken lijkt te worden in zo’n proces.
-
- Talent
- Clubvoorkeur: PSV
De tijd is weer aangebroken, altijd lekker gissen dit. Benieuwd wat er van waar is!
- These users thanked the author SWillykuiltje for the post (total 5):
- Flabbergast • Balinho • Noosa • Kolkmania • J O H N
- Ardbeg
- Mister PSV
Ah kijk, hier hou ik nou vanSWillykuiltje wrote: ↑08 May 2024, 10:12 De tijd is weer aangebroken, altijd lekker gissen dit. Benieuwd wat er van waar is!
- These users thanked the author Ardbeg for the post:
- Vanthaman18
- Vanthaman18
- Favoriete speler: Luuk de Jong
Potverdorie, het F5-en kan beginnen. Dit worden weer weinig productieve maanden op het werkSWillykuiltje wrote: ↑08 May 2024, 10:12 De tijd is weer aangebroken, altijd lekker gissen dit. Benieuwd wat er van waar is!
- DonyellMalen
- Legende
- Tjompie
Het bovenste punt heeft hij gewoon uit het artikel van RikSWillykuiltje wrote: ↑08 May 2024, 10:12 De tijd is weer aangebroken, altijd lekker gissen dit. Benieuwd wat er van waar is!
- Juancho
- Mister PSV
En Rik weer van de persoon hierTjompie wrote: ↑08 May 2024, 10:36Het bovenste punt heeft hij gewoon uit het artikel van RikSWillykuiltje wrote: ↑08 May 2024, 10:12 De tijd is weer aangebroken, altijd lekker gissen dit. Benieuwd wat er van waar is!
“Trance is my Sanctuary where Emotions, Freedom and Spirituality meet”
-
- Regelmatige invaller
Hemelvaart morgen, netjes dat iedereen dan doorwerkt.
Kan me overigens niet heugen dat er op zondagen (w.o. Feestdagen) contractverlengingen zijn gecommuniceerd in het verleden
Kan me overigens niet heugen dat er op zondagen (w.o. Feestdagen) contractverlengingen zijn gecommuniceerd in het verleden
- Ardbeg
- Mister PSV
Het is niet toegestaan om te transferjosti poopen. De straf die daar op staat is een lapdance van ShovingNE2.Tjompie wrote: ↑08 May 2024, 10:36Het bovenste punt heeft hij gewoon uit het artikel van RikSWillykuiltje wrote: ↑08 May 2024, 10:12 De tijd is weer aangebroken, altijd lekker gissen dit. Benieuwd wat er van waar is!
Last edited by Ardbeg on 08 May 2024, 10:45, edited 1 time in total.
- These users thanked the author Ardbeg for the post (total 2):
- Vanthaman18 • Balinho
- Hatseflats
- Vedette
-
- Vaste waarde in elftal
Dat huren komt inmiddels wel de strot uit. We hebben nu geld om ze definitief vast te leggen en kapitaal op te bouwen
-
- Legende
Los van spelers die aan de onderkant zullen vertrekken naast een aantal basisspelers zal je voor een volgende stap waarmee je ook in de CL goed kan presteren moeten zorgen voor een stuk of 13-14 spelers die dit niveau aankunnen met nog 1 of 2 aanstormende talenten die er naar toe kunnen groeien. En dan dat je tijdens die wedstrijden niet teveel van deze groep spelers mist. Dan kan je echt verrassen in de CL.
Spelers als Til, Mauro en Ramalho zijn zeer waardevolle selectiespelers voor de Eredivisie, maar komen tekort op het moment het niveau met de beperkte tijd en ruimte de CL is. Teze had ik een jaar geleden ook onder dit rijtje geschaard, maar heeft zich wel dusdanig ontwikkeld dat ik hem nu bij de 13-14 spelers voor PSV zou zetten. In de CL zijn een paar mindere plekken een stuk sneller funest dan in de competitie.
Dus wil je als PSV zijnde de komende jaren internationaal nog een stap kunnen maken, dan heb je nog iets meer internationale kwaliteit nodig die naast het fysieke en intensiteit vooral moeten kunnen omgaan met minder tijd en ruimte. Met genoeg tijd en ruimte zien ook mindere voetballers er goed uit.
Spelers als Til, Mauro en Ramalho zijn zeer waardevolle selectiespelers voor de Eredivisie, maar komen tekort op het moment het niveau met de beperkte tijd en ruimte de CL is. Teze had ik een jaar geleden ook onder dit rijtje geschaard, maar heeft zich wel dusdanig ontwikkeld dat ik hem nu bij de 13-14 spelers voor PSV zou zetten. In de CL zijn een paar mindere plekken een stuk sneller funest dan in de competitie.
Dus wil je als PSV zijnde de komende jaren internationaal nog een stap kunnen maken, dan heb je nog iets meer internationale kwaliteit nodig die naast het fysieke en intensiteit vooral moeten kunnen omgaan met minder tijd en ruimte. Met genoeg tijd en ruimte zien ook mindere voetballers er goed uit.
- These users thanked the author Massimo for the post (total 2):
- O Goleiro Grande • Balinho
- Hatseflats
- Vedette
Nie zo zaniken. Ik zeg toch ook met koopoptie. Is wel de categorie waar PSV het moet gaan zoeken lijkt mij.XaviS7mons wrote: ↑08 May 2024, 10:42Dat huren komt inmiddels wel de strot uit. We hebben nu geld om ze definitief vast te leggen en kapitaal op te bouwen
- These users thanked the author Hatseflats for the post:
- Ardbeg
-
- Geselecteerd voor Oranje
Niet helemaal mee eens hoor. Ten tijde van Cocu is er al ooit besloten dat vanaf dat moment alle elftallen binnen PSV op dezelfde manier zouden gaan voetballen. Ik weet niet hoe lang we het volgehouden hebben, maar niet langer dan één of twee seizoenen gok ik.Menno1 wrote: ↑07 May 2024, 14:41Met name dat is het grote verschil. Ruud had wat dat betreft dik gelijk: PSV haalde spelers, zonder een voetbal visie. Net zoals ze ook trainers aanstelden zonder een voetbal visie. Een van de eerste dingen die Stewart deed, is een voetbalvisie voor PSV creeren en daarmee eerst een trainer aanstellen en vervolgens de spelers. Lijkt simpel, maar gek genoeg is dat onder Gerbrands en de Jong niet (goed genoeg) gebeurd.
Dat is veel essentieler dan de regio's of competities waar spelers vandaan komen; overal zijn er goede spelers te vinden, de truc is om de spelers te vinden die passen bij de club en met name de voetbalvisie van de club en trainer.
Wat Bosz nu presteert is feitelijk wat Van Bommel ook probeerde. Hij had alleen een plan A en weigerde zich ook aan te passen. Nu wordt dat gevierd, maar Van Bommel werd er om verguisd, ook door de Nederlandse pers. Hoewel hij toen gewoon niet de juiste selectie had.
- Sensation
- Lid scoutingsteam
- Clubvoorkeur: Ja
Zeggen dat Bosz alleen een plan A heeft is zoooooo 2022
- These users thanked the author Sensation for the post (total 4):
- DonyellMalen • De Realist • Tjompie • Balinho
- DonyellMalen
- Legende
Wat een onzin, als iemand zich bewezen heeft het tactisch goed te kunnen omzetten is Bosz het wel. Zie ajax-thuis dit seizoen. Daar heb ik MvB niet op kunnen betrappen, bovendien speelden we een stuk minder fraai voetbal dan nu onder Peet het geval is.Harminator wrote: ↑08 May 2024, 12:25Wat Bosz nu presteert is feitelijk wat Van Bommel ook probeerde. Hij had alleen een plan A en weigerde zich ook aan te passen. Nu wordt dat gevierd, maar Van Bommel werd er om verguisd, ook door de Nederlandse pers. Hoewel hij toen gewoon niet de juiste selectie had.
- These users thanked the author DonyellMalen for the post (total 3):
- Sensation • Ardbeg • ShovingNE2
-
- Legende
Ik weet niet wat Van Bommel probeerde, maar dat was niet veel. Zijn manier van spelen vond ik vooral ouderwets met veel overlap tussen backs en buitenspelers aan de zijkanten. Heruone zou dit trouwens nog veel beter dan ik kunnen duiden.Harminator wrote: ↑08 May 2024, 12:25 Niet helemaal mee eens hoor. Ten tijde van Cocu is er al ooit besloten dat vanaf dat moment alle elftallen binnen PSV op dezelfde manier zouden gaan voetballen. Ik weet niet hoe lang we het volgehouden hebben, maar niet langer dan één of twee seizoenen gok ik.
Wat Bosz nu presteert is feitelijk wat Van Bommel ook probeerde. Hij had alleen een plan A en weigerde zich ook aan te passen. Nu wordt dat gevierd, maar Van Bommel werd er om verguisd, ook door de Nederlandse pers. Hoewel hij toen gewoon niet de juiste selectie had.
Van Bommel erfde een meer dan prima selectie van Cocu, alleen Arias vertrok als onbetwiste basisspeler en PSV haalde, nog mede met behulp van Brands, Dumfries, Angelino en Gutierrez op. Dat Van Bommel zelf prutsers als Behich en Sainsbury meenam vanuit Australië is vooral zijn eigen schuld.
Europees had Van Bommel pech met de loting, maar het spel werd slechter en slechter in plaats van dat je ontwikkeling in het spel bij Van Bommel zag. Vanaf de winterstop is er in dat seizoen het puntenaantal van een suptopper gehaald. Het enige dat Van Bommel dat seizoen goed heeft gedaan is het inpassen van Malen.
De selectie van PSV werd pas in de zomer van 2019 echt significant zwakker met vetrekkende sterkhouders en een dramatisch aankoopbeleid. Daarna ging het in combinatie met het in meerdere facetten matige trainer zijn van Van Bommel van kwaad tot erger. Eerst verliezen van FC Basel en daarna die gigantische reeks met slechts 1 overwinning. Van Bommel heeft de club echt verschrikkelijk achtergelaten door zijn toedoen, terwijl hij instapte op een moment dat PSV kampioen was en er echt een prima tot goede selectie stond.
Ook wat betreft het verguizen in de Nederlandse pers ben ik het niet mee eens. Ik vind juist dat, mede door zijn contacten daar, hij veel te lang de hand boven het hoofd is gehouden. Haal het spel en de resultaten uit het kalenderjaar 2019 er maar eens bij en je schrikt je een ongeluk.
- These users thanked the author Massimo for the post (total 3):
- Heya Hallvar • Balinho • Menno1
- 11 Tinus
- Legende
- Clubvoorkeur: Philips
Niet eens. Onze ambitie is niet de CL winnen maar de titel winnen in de ED en daarnaast zo ver mogelijk komen in Europa. Dit jaar had het gekund als je de route van Dortmund ziet maar dat moet aan de bovenkant van je ambitie zitten en niet aan de onderkant. Overwintering in de CL in de nieuwe opzet betekent top 24 eindigen na 8 groepswedstrijden en dat lijkt me prima voor een club als PSV. Ondanks wat sportief succes en een groeiende regio gaan we structureel veel te weinig geld ophalen om qua salaris/transfersommen en aantrekkelijkheid van de competitie te concurreren met de clubs die een hogere ambitie (zouden moeten) hebben.Massimo wrote: ↑08 May 2024, 10:44 Spelers als Til, Mauro en Ramalho zijn zeer waardevolle selectiespelers voor de Eredivisie, maar komen tekort op het moment het niveau met de beperkte tijd en ruimte de CL is. Teze had ik een jaar geleden ook onder dit rijtje geschaard, maar heeft zich wel dusdanig ontwikkeld dat ik hem nu bij de 13-14 spelers voor PSV zou zetten. In de CL zijn een paar mindere plekken een stuk sneller funest dan in de competitie.
Mauro was onder Roger een fantastische back en voor PSV een uitstekende speler voor erbij. Als je dit soort spelers niet meer wil dan vind ik dat de ambities de realiteit verliezen. PSV lijkt dit ook te beseffen want ze willen het liefst zoveel mogelijk van die spelers bij elkaar houden omdat de basis van PSV moet zijn om de titel te pakken en de CL gelden. PSV kan geen 15 CL waardige spelers op kwartfinale niveau hebben. Dat is nou eenmaal het landschap waar we in zitten. Til zou ik Europees enkel vanaf de bank willen brengen maar in de ED zie ik meer dan genoeg meerwaarde voor hem. Zeker als Bosz meer wil met load management.
Ramalho vind ik een ander verhaal want die gebruikt Bosz gewoon niet als puntje bij paaltje komt. Nog steeds prima voor de ED blijkbaar maar bij elke tegenslag hem wisselen is weinig meerwaarde. Ik snap het omdat hij als persoon belangrijk is maar dan wel als 5e of 6e verdediger waarbij je nog eerst 3 andere opties hebt voor de RCV/LCV posities. Maar het feit dat PSV zo moeizaam een CV kan kopen helpt niet mee in mijn vertrouwen dat ze met een betere oplossing komen dan St. Juste/Ramalho.
- Juancho
- Mister PSV
Ik ben groot fan van Bosz en vind het heel mooi om te lezen dat Stewart echt iets wil neerzetten qua visie. Maar ook dit zijn nu vooral nog woorden en zal vooral over meerdere jaren duidelijk moeten worden. Bij elke keuze weer. Bijv. wie wordt straks de coach van Jong PSV. Wie vervangt Faber. Wat als Bosz weg gaat en er misschien niet gelijk zo'n type coach beschikbaar is. Wil PSV sowieso zelf meer/betere trainers opleiden met dezelfde voetbal opvatting.
Het is voor PSV relatief nieuw en nogmaals mooi dat de plannen en ideeën er zijn. De komende jaren zal moeten uitwijzen of dat daadwerkelijk heel strikt gevolgd gaan worden. En daarom zou het heel, heel prettig zijn dat Bosz hier nog lekker een paar jaar blijft. Jaartje of 4 a 5 zou top zijn, misschien kan/wil hij daarna verder in een andere rol maar dat is voor latere zorg
Het is voor PSV relatief nieuw en nogmaals mooi dat de plannen en ideeën er zijn. De komende jaren zal moeten uitwijzen of dat daadwerkelijk heel strikt gevolgd gaan worden. En daarom zou het heel, heel prettig zijn dat Bosz hier nog lekker een paar jaar blijft. Jaartje of 4 a 5 zou top zijn, misschien kan/wil hij daarna verder in een andere rol maar dat is voor latere zorg
- Hatseflats
- Vedette
Hey, daar is ie weer om het toch allemaal wat omlaag te praten en meester van de open deuren. Ben eens een keer blij man. PartypooperJuancho wrote: ↑08 May 2024, 12:47 Ik ben groot fan van Bosz en vind het heel mooi om te lezen dat Stewart echt iets wil neerzetten qua visie. Maar ook dit zijn nu vooral nog woorden en zal vooral over meerdere jaren duidelijk moeten worden. Bij elke keuze weer. Bijv. wie wordt straks de coach van Jong PSV. Wie vervangt Faber. Wat als Bosz weg gaat en er misschien niet gelijk zo'n type coach beschikbaar is. Wil PSV sowieso zelf meer/betere trainers opleiden met dezelfde voetbal opvatting.
Het is voor PSV relatief nieuw en nogmaals mooi dat de plannen en ideeën er zijn. De komende jaren zal moeten uitwijzen of dat daadwerkelijk heel strikt gevolgd gaan worden.
- These users thanked the author Hatseflats for the post (total 3):
- Ardbeg • Teletubby • Vanthaman18
- Juancho
- Mister PSV
Als je verder nooit inhoudelijk wil reageren, misschien kan je dan gewoon mijn post skippen? Want je kan niet over je eigen inbreng zeggen dat het allemaal inhoudelijk is en wel iets toevoegt toch?Hatseflats wrote: ↑08 May 2024, 12:49Hey, daar is ie weer om het toch allemaal wat omlaag te praten en meester van de open deuren. Ben eens een keer blij man. PartypooperJuancho wrote: ↑08 May 2024, 12:47 Ik ben groot fan van Bosz en vind het heel mooi om te lezen dat Stewart echt iets wil neerzetten qua visie. Maar ook dit zijn nu vooral nog woorden en zal vooral over meerdere jaren duidelijk moeten worden. Bij elke keuze weer. Bijv. wie wordt straks de coach van Jong PSV. Wie vervangt Faber. Wat als Bosz weg gaat en er misschien niet gelijk zo'n type coach beschikbaar is. Wil PSV sowieso zelf meer/betere trainers opleiden met dezelfde voetbal opvatting.
Het is voor PSV relatief nieuw en nogmaals mooi dat de plannen en ideeën er zijn. De komende jaren zal moeten uitwijzen of dat daadwerkelijk heel strikt gevolgd gaan worden.
Want verder ben ik super blij met onze mensen, dat staat letterlijk in mijn post. Dus omlaag praten? niet blij zijn? Wat lul je allemaal? Nog iets te veel alcohol in je bloed wellicht?
- Heruone
- Lid scoutingsteam
Ik vond dit nogal relatief meevallen. Ik vond uiteindelijk de ideeën van V. Bommel namelijk een verademing t.o.v. wat we zagen onder Cocu. Alleen V. Bommel was duidelijk als trainer nog niet zover dat hij zichzelf voldoende tactisch georiënteerd had (slechts 1 jaar O19 getraind). Op het moment dat tegenstanders een oplossing vonden (ongeveer na de winterstop toen PSV ook een vormdip kreeg), kwam dat duidelijk naar voren in de vorm van een gebrek aan variatie. Het aanvalsspel was vooral gebaseerd op overlap back en naar binnenkomende buitenspeler, hetgeen wat voorspelbaar werd. Moderne kenmerken als diepgang in halfspaces ontbraken nog. Ook de double-pivot was enorm statisch met Hendrix/Rosario. Op die vlakken zie je grote verschillen met Bosz die tactisch meerdere lagen in het spelsysteem heeft weten te krijgen.
In het 2e jaar verloor Van Bommel de kleedkamer waarna je überhaupt totaal niet meer aan je ideeën toekomt. Ook dat was een wijze les voor V. Bommel. Uiteindelijk denk ik dat je wel kan zeggen dat hij een (tactische) groei door heeft gemaakt als je naar Antwerp kijkt. In dat opzicht heeft V. Bommel ook veel meer aanleg om trainer te zijn dan V. Nistelrooij.
- These users thanked the author Heruone for the post (total 2):
- Jeronimo • fernando redondo
Coming together is a beginning; keeping together is progress; working together is success. ~ Henry Ford