VeresRivne wrote: ↑08 May 2024, 14:53
Ik denk simpelweg niet dat er zoveel te besteden is zelfs al wordt er aardig verkocht,
Ongetwijfeld niet de budgetten van de afgelopen jaren nee, maar je hoeft soms ook geen hele dure speler te halen om beter te worden he. Denk dat juist PSV daar een mooi voorbeeld van is. Tot zeg maar 10 miljoen kan je gewoon prima spelers halen, veel potentie die door veel te spelen grote stappen kunnen maken. Denk eerder, en dat zei ik eerder ook al, dat het juist een zegen kan zijn voor Ajax dat ze niet meer met idioot veel geld de markt op gaan want dat kan ook vaak tegen je werken. Bergwijn, Brobbey... dat soort bedragen moet je helemaal niet gaan uitgeven als NL club. Je moet zorgen dat je zelf zulke spelers jong haalt, beter maakt en weer verkoop aan een topcompetitie.
En wat er nu staat, vooral de dure jongens, die brengen het niet. Die ga je echt niet missen hoor. Haar daarvoor een aantal gerichten aankopen, energie en gemotiveerde spelers en je kan er alleen maar beter op worden. Als je zogenaamde vedettes als Bergwijn/Berghuis/Brobbey toch ziet wandelen over het veld, dat is toch verschrikkelijk? Ik zou me als fan echt gigantisch irriteren aan dat arrogante en egoïstische gedrag. Opzouten. Verkoop die 3 en je houdt toch wel een leuk potje over qua transferbedrag en salaris? Je zegt hierboven dat je er niet zoveel mee opschiet maar als je even buiten geld omkijkt... zou je er niet gigantisch veel mee opschieten om, ik noem het maar even zo, rotte appels weg te doen?
maar sowieso hebben we niet meer de cashcows van vorig seizoen. Brobbey zou ik houden tenzij er een goed bod op tafel komt, die andere namen die je noemt kun je wel proberen te verkopen maar dan moet er ook een koper zijn. Bergwijn ruil ik met alle liefde in voor Sahraoui, maar er komt niemand met 20 miljoen voor deze Bergwijn.
Ik denk het wel hoor, was er laatst niet al sprake van dat Bergwijn weg kon voor zo'n bedrag? En Berghuis is nu op een leeftijd dat ie misschien wel lekker wil cashen in de zandbak.
PSV zie ik wel een serie neerzetten onder Bosz zoals ik dat ook bij Ten Hag zag, dat wordt niet snel heel veel minder.
Ik hoop het, maar Bosz gaf zelf ook al aan dat je dat eigenlijk niet kan/mag verwachten komend seizoen omdat dit gewoon uniek is geweest. Hoevaak komt dat nou voor. Waarbij ik niet wil zeggen dat Ajax gelijk komend seizoen al in de buurt komt he, dat denk ik ook zeker niet. Maar het kan snel gaan, dus waarom niet over een jaar?