Ajax deel II

Clubs en wedstrijden uit de Eredivisie kunnen hier besproken worden.
Locked
ShovingNE2
Site Admin

Juancho wrote: 08 May 2024, 14:40@VeresRivne natuurlijk heeft Ajax fors minder geld te besteden, maar ze kunnen als het slim is ook strategische verkopen doen wat flink wat ruimte maakt in transferbudget en salaris. Wat ik zou doen? Sowieso Bergwijn/Henderson/Brobbey en Berghuis verkopen. Dat alles bij elkaar levert al een enorme smak geld op en het leuke is, het zijn eigenlijk allemaal hele matige/beperkte spelers die Ajax niet beter maken.
Bergwijn, Henderson en Berghuis maken nauwelijks ruimte in je transferbudget. Dit levert geen hele grote plus op, als het al geen min oploopt. Alleen Brobbey.

Maar even: een goede trainer laat deze 4 spelers echt wel beter functioneren dan nu het geval is .Vraag mij of of VeresRivne deze allemaal graag ziet verdwijnen.

En Brobbey heel matig en beperkt noemen? 41 duels: 22 goals en 11 assists in alle competities. En in 28 Eredivisieduels bij 27 goals betrokken (18/9).
"When it comes to luck, you create your own" - Bruce Springsteen
Ardbeg
Mister PSV

Harminator wrote: 08 May 2024, 15:11 Dan kan deze ook niet ontbreken hè

Ik denk dat zijn billetjes wel meteen ontspannen waren.
Altijd een schurfhekel aan die vent ook gehad. Ook met z'n "Daar hebben we een hele tijd nodig, om dit te verwerken". Niks niet, met je kutclub.
Grasmat
Lid van verdienste
Clubvoorkeur: PSV
Favoriete speler: Dn Flamingo

Tja, de enige die recht heeft op eek plekje in de EK selectie is Brobbey. En met heel veel fantasie heel misschien Hato, al heeft die ook flink staan schutteren in zo ongeveer de meest gepasseerde verdediging van de hele competite.

Berghuis, Bergwijn, Taylor, Rensch, Branco, allemaal te inconsistent, we weinig laten zien, te geblesseerd geweest of simpelweg niet goed genoeg (in vorm). Iemand van deze meenemen zou ecjt heel raar zijn.
VeresRivne
Vedette

Balinho wrote: 08 May 2024, 15:14
VeresRivne wrote: 08 May 2024, 14:53
Brobbey zou ik houden tenzij er een goed bod op tafel komt, ...
Wat zou op dit moment, na dit seizoen een goed bod zijn op Brobbey naar jouw mening?
Dan komen we op 30+ uit en dat zie ik niemand neerleggen.
It's not the size of the dog in the fight, it's the size of fight in the dog.
SLAVA UKRAINE!!!
Persepolis
Vedette

Juancho wrote: 08 May 2024, 14:40 @VeresRivne natuurlijk heeft Ajax fors minder geld te besteden, maar ze kunnen als het slim is ook strategische verkopen doen wat flink wat ruimte maakt in transferbudget en salaris. Wat ik zou doen? Sowieso Bergwijn/Henderson/Brobbey en Berghuis verkopen. Dat alles bij elkaar levert al een enorme smak geld op en het leuke is, het zijn eigenlijk allemaal hele matige/beperkte spelers die Ajax niet beter maken. Dus die kun je met goed beleid prima vervangen voor hele talentvolle jongens die ook gelijk weer waarde creëren op het veld. Natuurlijk zullen die nieuwe aankopen echt van hogere kwaliteit moeten zijn en natuurlijk ook niet gratis zijn, maar als ik Ajax zo zag dit seizoen kunnen ze er allemaal maar op vooruit gaan. Zowel sportief als financieel. Ik noemde het eerder al, verkoop Bergwijn (denk dat er nog wel 20-30 miljoen inzitten?) en haal Sahraoui terug voor een miljoen of 10 en veel lager salaris. Zou je er dan niet gewoon op vooruitgaan?
Dit klinkt allemaal logisch en zal Ajax ook allang bedacht hebben, maar het is wel makkelijker gezegd dan gedaan. Je kan zeggen 'ja dan verkopen we toch gewoon die en die', maar de vraag is altijd of dat lukt. Berghuis bijvoorbeeld, die wordt over een aantal maanden 33, heeft al 2 jaar niks gepresteerd en nog 1 jaar contract. Welke club gaat daar nog een transfersom op stukslaan en, nog belangrijker, zijn enorme salaris overnemen? Ze kunnen hem evt een transfervrij vertrek gunnen, maar ook dan is het afwachten of een club zijn salaris wil ophoesten. Of hij moet zelf daarin concessies willen doen. Hetzelfde geldt eigenlijk voor Henderson; bijna 34, nog 1 jaar contract en een enorme salaris. Er moet dan een PL/Championship club komen, en ik weet dan niet hoe het zit met die belasting die hij probeert te vermijden. Behalve dat zie ik hem ook gewoon blijven, simpelweg omdat er geen andere keuze is. Bergwijn en Brobbey kunnen wel geld opleveren. Voor Bergwijn zal er wel interesse zijn vanuit bv. PL middenmoters, daar krijg je wel minimaal 20 miljoen voor. Ze lijden dan wel verlies op zijn aankoopbedrag, niet wat Ajax in gedachten had bij zijn aankoop, maar wel welkom momenteel. Al vind ik wel dat Bergwijn, itt de eerder genoemde 2, wat toevoegt en in een wat beter draaiend team genoeg assists en goals gaat meepakken. Blijft gewoon een prima speler, alleen niet iemand die de ploeg bij de hand neemt. Brobbey is de grootste cashcow van de 4, maar ik zou het slimmer van Ajax vinden om hem nog 1 jaar te behouden. Hij heeft nu een wat twijfelachtig jaar achter de rug in een slecht draaiend team, heeft geen geweldig aantal goals en is heel wisselvallig geweest. Nog 1 jaar in een beter draaiend team en hij is waarschijnlijk veel meer waard dan nu. Die zou ik juist proberen te behouden als Ajax zijnde.
VeresRivne
Vedette

Menno1 wrote: 08 May 2024, 15:20
VeresRivne wrote: 08 May 2024, 14:53

Ik denk simpelweg niet dat er zoveel te besteden is zelfs al wordt er aardig verkocht, maar sowieso hebben we niet meer de cashcows van vorig seizoen. Brobbey zou ik houden tenzij er een goed bod op tafel komt, die andere namen die je noemt kun je wel proberen te verkopen maar dan moet er ook een koper zijn. Bergwijn ruil ik met alle liefde in voor Sahraoui, maar er komt niemand met 20 miljoen voor deze Bergwijn.

PSV zie ik wel een serie neerzetten onder Bosz zoals ik dat ook bij Ten Hag zag, dat wordt niet snel heel veel minder.
Dit denken we elk jaar, maar dan komen er uiteindelijk toch nog bedragen op tafel waar de meesten dan achterover van slaan. Reken maar dat Bergwijn 20 miljoen plus gaat opleveren. Zeker als hij mee gaat naar het EK en daar nog wat potten kan breken. Ook spelers als Akpom, Forbs, Taylor gaan nog best leuke bedragen opleveren o.a. Niet voor 40 miljoen per stuk zoals vroeger, maar nog steeds best prima bedragen.

De vraag is vooral: voor hoeveel moet Ajax nou echt verkopen, hoeveel risico nemen ze, hoeveel willen/kunnen ze interen op hun eigen vermogen? Ik denk uiteindelijk dat ze, puntje bij paaltje, toch wel weer voor 50 miljoen ongeveer gaan investeren (wat minderr dan de helft is als vorige seizoenen) en dan is het de vraag hoe ze het gaan besteden.

1 ding is wel duidelijk: Ajax kan zich niet nog zo'n zomer veroorloven en elke aankoop moet raak zijn. Maar dat ze niks gaan besteden, dat lijkt mij onzin. Ander committeert een Potter zich ook niet aan deze ellende.
Dit jaar wordt anders wat dat betreft. Clubs tellen bij Ajax vooral veel geld neer voor speculatiewaarde van een speler, spelers die nog echt beter kunnen worden. Daarvan ga je er weinig verkopen, Mikautadze had dat kunnen zijn maar ik vrees dat ze daarbij nogal knullig die optie geregeld hebben. Goede kans dat Metz die optie licht en dan alsnog direct duurder doorverkoopt omdat Ajax in zijn optie wel vergeten zal hebben daar een verbod op te zetten.

Ik denk dat we van z'n levensdagen niet in de buurt van 50M gaan komen, salarishuis is scheefgegroeid. Ik denk 25 miljoen - 30 miljoen max waarbij ik dan meeneem dat er heel veel verkocht wordt,/spelers laten gaan. Ajax staat er veel slechter voor dan menigeen denkt.
SLAVA UKRAINE!!!
VeresRivne
Vedette

ShovingNE2 wrote: 08 May 2024, 15:22
Juancho wrote: 08 May 2024, 14:40@VeresRivne natuurlijk heeft Ajax fors minder geld te besteden, maar ze kunnen als het slim is ook strategische verkopen doen wat flink wat ruimte maakt in transferbudget en salaris. Wat ik zou doen? Sowieso Bergwijn/Henderson/Brobbey en Berghuis verkopen. Dat alles bij elkaar levert al een enorme smak geld op en het leuke is, het zijn eigenlijk allemaal hele matige/beperkte spelers die Ajax niet beter maken.
Bergwijn, Henderson en Berghuis maken nauwelijks ruimte in je transferbudget. Dit levert geen hele grote plus op, als het al geen min oploopt. Alleen Brobbey.

Maar even: een goede trainer laat deze 4 spelers echt wel beter functioneren dan nu het geval is .Vraag mij of of @VeresRivne deze allemaal graag ziet verdwijnen.

En Brobbey heel matig en beperkt noemen? 41 duels: 22 goals en 11 assists in alle competities. En in 28 Eredivisieduels bij 27 goals betrokken (18/9).
Berghuis geeft Persepolis al goed aan, veel schiet je niet op met een verkoop.
SLAVA UKRAINE!!!
Juancho
Mister PSV

VeresRivne wrote: 08 May 2024, 14:53 Ik denk simpelweg niet dat er zoveel te besteden is zelfs al wordt er aardig verkocht,
Ongetwijfeld niet de budgetten van de afgelopen jaren nee, maar je hoeft soms ook geen hele dure speler te halen om beter te worden he. Denk dat juist PSV daar een mooi voorbeeld van is. Tot zeg maar 10 miljoen kan je gewoon prima spelers halen, veel potentie die door veel te spelen grote stappen kunnen maken. Denk eerder, en dat zei ik eerder ook al, dat het juist een zegen kan zijn voor Ajax dat ze niet meer met idioot veel geld de markt op gaan want dat kan ook vaak tegen je werken. Bergwijn, Brobbey... dat soort bedragen moet je helemaal niet gaan uitgeven als NL club. Je moet zorgen dat je zelf zulke spelers jong haalt, beter maakt en weer verkoop aan een topcompetitie.

En wat er nu staat, vooral de dure jongens, die brengen het niet. Die ga je echt niet missen hoor. Haar daarvoor een aantal gerichten aankopen, energie en gemotiveerde spelers en je kan er alleen maar beter op worden. Als je zogenaamde vedettes als Bergwijn/Berghuis/Brobbey toch ziet wandelen over het veld, dat is toch verschrikkelijk? Ik zou me als fan echt gigantisch irriteren aan dat arrogante en egoïstische gedrag. Opzouten. Verkoop die 3 en je houdt toch wel een leuk potje over qua transferbedrag en salaris? Je zegt hierboven dat je er niet zoveel mee opschiet maar als je even buiten geld omkijkt... zou je er niet gigantisch veel mee opschieten om, ik noem het maar even zo, rotte appels weg te doen?
maar sowieso hebben we niet meer de cashcows van vorig seizoen. Brobbey zou ik houden tenzij er een goed bod op tafel komt, die andere namen die je noemt kun je wel proberen te verkopen maar dan moet er ook een koper zijn. Bergwijn ruil ik met alle liefde in voor Sahraoui, maar er komt niemand met 20 miljoen voor deze Bergwijn.
Ik denk het wel hoor, was er laatst niet al sprake van dat Bergwijn weg kon voor zo'n bedrag? En Berghuis is nu op een leeftijd dat ie misschien wel lekker wil cashen in de zandbak.
PSV zie ik wel een serie neerzetten onder Bosz zoals ik dat ook bij Ten Hag zag, dat wordt niet snel heel veel minder.
Ik hoop het, maar Bosz gaf zelf ook al aan dat je dat eigenlijk niet kan/mag verwachten komend seizoen omdat dit gewoon uniek is geweest. Hoevaak komt dat nou voor. Waarbij ik niet wil zeggen dat Ajax gelijk komend seizoen al in de buurt komt he, dat denk ik ook zeker niet. Maar het kan snel gaan, dus waarom niet over een jaar?
Last edited by Juancho on 08 May 2024, 15:54, edited 1 time in total.
“Trance is my Sanctuary where Emotions, Freedom and Spirituality meet”
VeresRivne
Vedette

Grasmat wrote: 08 May 2024, 15:32 Tja, de enige die recht heeft op eek plekje in de EK selectie is Brobbey. En met heel veel fantasie heel misschien Hato, al heeft die ook flink staan schutteren in zo ongeveer de meest gepasseerde verdediging van de hele competite.

Berghuis, Bergwijn, Taylor, Rensch, Branco, allemaal te inconsistent, we weinig laten zien, te geblesseerd geweest of simpelweg niet goed genoeg (in vorm). Iemand van deze meenemen zou ecjt heel raar zijn.
Denk dat Taylor een goede kans maakt, Bergwijn mwoah mogelijk niet en Hato misschien als junior, that's it.
SLAVA UKRAINE!!!
ShovingNE2
Site Admin

Menno1 wrote: 08 May 2024, 15:20Reken maar dat Bergwijn 20 miljoen plus gaat opleveren.
In januari was er 27 miljoen nodig om het geen verlies te laten worden.
Dus wat schiet Ajax ermee op dan? Behalve dat het verlies oploopt.

Image
Standbeeld
Mister PSV

Tijn
Internationale topspeler

VeresRivne wrote: 08 May 2024, 15:53
Grasmat wrote: 08 May 2024, 15:32 Tja, de enige die recht heeft op eek plekje in de EK selectie is Brobbey. En met heel veel fantasie heel misschien Hato, al heeft die ook flink staan schutteren in zo ongeveer de meest gepasseerde verdediging van de hele competite.

Denk dat Taylor een goede kans maakt, Bergwijn mwoah mogelijk niet en Hato misschien als junior, that's it.
Taylor? Met concurrentie van Veerman, Xavi, Wieffer, Timber, Koopmeiners, Reijnders en dan vergeet ik er vast nog een paar. Op basis waarvan zou je dan voor Taylor kiezen?
These users thanked the author Tijn for the post (total 2):
GrasmatDe Realist
Heissenberrug
Internationale topspeler

Zal me oprecht niet verbazen als ze er stuk voor stuk gewoon bij zitten 🤣
VeresRivne
Vedette

Standbeeld wrote: 08 May 2024, 16:25
oud jeugdspeler, verder mwoah, geen goede herrineringen aan oud jeugdkeepers van Go Ahead oppikken
SLAVA UKRAINE!!!
Standbeeld
Mister PSV

VeresRivne wrote: 08 May 2024, 17:07
Standbeeld wrote: 08 May 2024, 16:25
oud jeugdspeler, verder mwoah, geen goede herrineringen aan oud jeugdkeepers van Go Ahead oppikken
Als je niet zoveel te besteden hebt dan zijn de tweede en derde keeper de eerste posities om naar te kijken voor een besparing. Rulli en Gorter verkopen. Dat brengt wel wat op. Rulli zal je nog wel voor een leuke som kunnen verkopen. Daarnaast bespaar je veel salaris. Die was niet goedkoop. Kan je De Lange voor een appel en een ei oppikken. Dan heb je straks Ramaj, De Lange en Pasveer. Prima.
ShovingNE2
Site Admin

Standbeeld wrote: 08 May 2024, 17:12Als je niet zoveel te besteden hebt dan zijn de tweede en derde keeper de eerste posities om naar te kijken voor een besparing.
En toch ben ik het hier hardgrondig mee oneens.

Kijk wat Feyenoord een hele goede tweede keeper brengt. Had daar een keeper van GAE neergezet en we waren in maart al kampioen denk ik en was de tweede plek misschien wel spannend geworden.
These users thanked the author ShovingNE2 for the post:
Heissenberrug
Ittot
Internationale topspeler

Oook Brobbey niet.

Scoort in Europa niet. 1 wedstrijd gescoord in de laatste 18!! Europese wedstrijden.
Scoort ook in topduels niet. 1 keer in 12 wedstrijden.

Lekker thuislaten die hype.
Standbeeld
Mister PSV

ShovingNE2 wrote: 08 May 2024, 17:20
Standbeeld wrote: 08 May 2024, 17:12Als je niet zoveel te besteden hebt dan zijn de tweede en derde keeper de eerste posities om naar te kijken voor een besparing.
En toch ben ik het hier hardgrondig mee oneens.

Kijk wat Feyenoord een hele goede tweede keeper brengt. Had daar een keeper van GAE neergezet en we waren in maart al kampioen denk ik en was de tweede plek misschien wel spannend geworden.
De situatie verandert natuurlijk als je beoogd eerste keeper vaker geblesseerd is dan niet. Bijlow is een uitzondering. Het is dat hij eigen jeugd is anders stond er al lang een andere keeper op doel.
Ittot
Internationale topspeler

Tijn wrote: 08 May 2024, 16:34
VeresRivne wrote: 08 May 2024, 15:53

Taylor? Met concurrentie van Veerman, Xavi, Wieffer, Timber, Koopmeiners, Reijnders en dan vergeet ik er vast nog een paar. Op basis waarvan zou je dan voor Taylor kiezen?
Op basis van club. Je hoeft niet goed te zijn of te spelen. Gewoon het shirt, dan kom je in aanmerking.
These users thanked the author Ittot for the post:
De Realist
ShovingNE2
Site Admin

Standbeeld wrote: 08 May 2024, 17:22De situatie verandert natuurlijk als je beoogd eerste keeper vaker geblesseerd is dan niet. Bijlow is een uitzondering. Het is dat hij eigen jeugd is anders stond er al lang een andere keeper op doel.
Ja, maar als je op die positie gaat bezuinigen en je keeper ligt er lang uit dan is je seizoen gewoon klaar. Je runt een tent die 4 van de 5 jaar CL wil spelen en als je dan een keeper mist en daardoor is al 1 van de 5 jaar serieus in gevaar omdat je keeper een kruisbandje doet dan is dat echt hele verkeerde zuinigheid. Het is de enige positie in het elftal dat niet op te vangen is door de rest van het elftal.
These users thanked the author ShovingNE2 for the post (total 2):
HeissenberrugBalinho
Heissenberrug
Internationale topspeler

Eens, liever een goede 2e doelman in de selectie dan een goede 2e rechtsback.
Standbeeld
Mister PSV

ShovingNE2 wrote: 08 May 2024, 17:25
Standbeeld wrote: 08 May 2024, 17:22De situatie verandert natuurlijk als je beoogd eerste keeper vaker geblesseerd is dan niet. Bijlow is een uitzondering. Het is dat hij eigen jeugd is anders stond er al lang een andere keeper op doel.
Ja, maar als je op die positie gaat bezuinigen en je keeper ligt er lang uit dan is je seizoen gewoon klaar. Je runt een tent die 4 van de 5 jaar CL wil spelen en als je dan een keeper mist en daardoor is al 1 van de 5 jaar serieus in gevaar omdat je keeper een kruisbandje doet dan is dat echt hele verkeerde zuinigheid. Het is de enige positie in het elftal dat niet op te vangen is door de rest van het elftal.
Bezuinigen is ook maar relatief. Ze gaan van Ramaj, Rulli, Gorter, Pasveer naar mogelijk Ramaj, Pasveer en De Lange. Stel wij verkopen Drommel en halen Vaessen ervoor terug. Dan heb je Benny, Vaessen en Waterman. Dan doet Ajax vrijwel niks voor ons keepersgilde onder, wat mij betreft.
ShovingNE2
Site Admin

Ik vind het heel lastig om te beoordelen. Als jij zegt: we halen Vaessen, wij bezuinigen ook, dan kan ik dat niet weerspreken. Maar puur vanwege de club waar hij vandaan komt. Kwaliteiten van keepers kan ik nauwelijks op waarde schat. Veldspelers ook niet, want ik wilde Bakayoko voor 15 van de hand doen. Maar goed: Drommel is echt wel een uitstekende tweede keeper. Dat het geen top kan zijn snap ik: want die willen echt spelen. Daarom gaat Drommel ook weg. Maar Drommel en Wellenreuter zijn twee keepers die precies op het maximale niveau zitten of eigenlijk daar net overheen die je kan halen als PSV als tweede keeper. En van mij mag zo'n keeper prima 3-5 miljoen kosten.
Standbeeld
Mister PSV

ShovingNE2 wrote: 08 May 2024, 17:33En van mij mag zo'n keeper prima 3-5 miljoen kosten.
Van mij ook. Ik geloof er alleen niet in dat PSV dit in een tweede keeper gaat investeren. We hebben ooit een recordsom van 3.5mln betaald voor beoogd eerste keeper Drommel. De kans dat we dat, of zelfs beduidend meer, voor een tweede keeper gaan lappen is praktisch 0.
ShovingNE2
Site Admin

Standbeeld wrote: 08 May 2024, 17:36Van mij ook. Ik geloof er alleen niet in dat PSV dit in een tweede keeper gaat investeren. We hebben ooit een recordsom van 3.5mln betaald voor beoogd eerste keeper Drommel. De kans dat we dat, of zelfs beduidend meer, voor een tweede keeper gaan lappen is praktisch 0.
Andere tijd (ondanks kort geleden). En met het aantrekken van Benitez is de lat al hoger gelegd. En anders bel ik Stewy.
Locked