Ajax deel II

Clubs en wedstrijden uit de Eredivisie kunnen hier besproken worden.
Locked
Teletubby
Nationale topspeler
Clubvoorkeur: PSV

11 Tinus wrote: 09 May 2024, 14:04 Kunnen ze vanuit vEL nog ECL groepsfase halen? Conference League op donderdag gun ik ze van harte tegen de nummer 4 van Ierland, de nummer 2 van Lithouwen en de kampioen van Israël.
El pistolero Zahavi die er op zijn 45ste verjaardag nog even 6 injast in de Arena is wel een droom ja.
Menno1
Legende

Volgens mij als ze er in de voorronde EL uitvliegen mogen ze de confetti league in. Dat gun ik ze ook van harte met exotische trips naar Albanië.
These users thanked the author Menno1 for the post:
Tijn
Massimo
Legende

Er van uitgaande dat Ajax 5e wordt en Porto rechtstreeks EL speelt Ajax 2 voorronde EL als Fiorentina of zeer waarschijnlijk Olympiakos de UCL wint dit seizoen. Alleen als Olympiakos kampioen wordt en ook de UCL wint dan gaat Ajax rechtstreeks de EL in. Die hadden gisteren moeten hopen Brugge.

Als Ajax in de 2e voorronde EL komt dan komen ze bij uitschakeling in de 3e voorronde UCL, verliezen ze in de 3e voorronde EL dan komen ze in de play-offs UCL en als ze in de play-offs EL verliezen dan komen ze in de groepsfase van de UCL.

Zie hieronder het schema van de voorrondes.
https://kassiesa.net/uefa/files/2024-27 ... scheme.png
These users thanked the author Massimo for the post:
Balinho
Voormalig KG
Lid scoutingsteam

Tijn wrote: 09 May 2024, 11:02 @VeresRivne
In de achterhoede verwacht ik veel mutaties, maar Bergwijn zou ik denk ik nog een jaar houden. Zijn contract loopt pas in 2027 af en met een goede trainer zal er echt wel meer uit te halen zijn dan dit seizoen. Die extra salariskosten van dit seizoen verdien je dan makkelijk terug in de transferinkomsten volgend jaar verwacht ik.

Aanval: Bergwijn, Brobbey, Berghuis, Rijkhoff, Godts.
Verkopen: Forbs en Akpom

Middenveld: Henderson, Taylor, Hlynsson, Mannsverk
Verkopen: Tahirovic, vd Boomen

Verdediging: Hato, Kaplan, Rensch
Verkopen: Sutalo, Avila, Sosa, Medic, Gaaei

Betekent dat je 1 rechtsbuiten, 2 middenvelders (1 basis) en 5 verdedigers (2 a 3 basis) moet halen.
Afhankelijk van wat er in de jeugd loopt en hoe de huidige financiën er echt voor staan, kan je dan best snel weer een behoorlijk elftal hebben.

Bijzonder dat zowel Ajax, als Feyenoord en wij komende zomer met name nieuwe verdedigers nodig gaan hebben.
En voor Ajax zal de timing heel belangrijk zijn, de verdedigers moeten vooral snel vertrekken anders loopt je selectie over en begin je met heel veel onrust. En om budget te creëren zullen Akpom en Forbs snel moeten vertrekken ook. Waarbij ik Forbs zijn marktwaarde nog wel heel hoog vind op transfermarkt.
In een hele zwakke competitie is hij elke 175 minuten betrokken bij een goal of assist.
Bij Ajax en Feyenoord denk ik dat ze juist in de aanval zullen investeren, naast de verdediging. De vleugels van beide elftallen houden dit seizoen niet over in kwaliteit en breedte van selectie.
De dit seizoen blessuregevoelige Bergwijn en Berghuis en met de huur van Minteh blijft er bij Feyenoord eigenlijk alleen die Braziliaan kwa kwaliteitspeler over.
ShovingNE2
Site Admin

Menno1 wrote: 09 May 2024, 14:11 Volgens mij als ze er in de voorronde EL uitvliegen mogen ze de confetti league in. Dat gun ik ze ook van harte met exotische trips naar Albanië.
Nee, dan moeten ze ook nog de 3e kwalificatie ronde en de playoffs spelen als ze in hun eerste ronde eruit gaan. Vliegen ze de ronde erna uit dan gaan ze naar de playoffs. En worden ze uitgeschakeld in de play-offs dan gaan ze naar de groepsfase confetti league
"When it comes to luck, you create your own" - Bruce Springsteen
ComeOnPSV
Vedette

Potter niet naar Ajax

Maar ik dacht dat supporters zeiden dat iedereen naar Ajax wil?
Grasmat
Lid van verdienste
Favoriete speler: Dn Flamingo

"BREAKING: AJAX TREKT STEKKER UIT GESPREKKEN MET POTTER" door bolle Mike in 3...2...1...
These users thanked the author Grasmat for the post (total 4):
ComeOnPSVMassimoForestForestTijn
Madueke
Legende

Kan er toch niks van. Die kroonprins van Nice moeten ze hebben zodat ze nog eens afgewezen kunnen worden. :mrgreen:
Teletubby
Nationale topspeler

ComeOnPSV wrote: 09 May 2024, 20:28

Potter niet naar Ajax

Maar ik dacht dat supporters zeiden dat iedereen naar Ajax wil?
Die gaan weer lekker experimenteren met die Italiaanse pizzabakker van 35 die twee jaar hoofdcoach is. Heerlijk toch, ze leren het nooit.
Menno1
Legende

Schijnt stuk gelopen te zijn op 180 euro en een paar Engelse theezakjes...

Mooi. Die Italiaan zou heus wel talent hebben, maar heeft nog nooit met tegenslag te maken gehad en weet niks van die slangenkuil genaamd Ajax af. Kan best een hele goede coach zijn, maar je moet verdomd sterk in je schoenen staan om met die mafketels om te gaan.

Al zou ik niet raar opkijken als hij het ook niet gaat worden en dat ze uiteindelijk toch geforceerd moeten kiezen voor de D-keuzes...
Grasmat
Lid van verdienste

Menno1 wrote: 09 May 2024, 20:49 en dat ze uiteindelijk toch geforceerd moeten kiezen voor de D-keuzes...
Dick Advocaat? :O
SKERLA
Legende
Favoriete speler: Peet Scheefbril

Grasmat wrote: 09 May 2024, 20:50
Menno1 wrote: 09 May 2024, 20:49 en dat ze uiteindelijk toch geforceerd moeten kiezen voor de D-keuzes...
Aad de Mos of Leo Beenhakker, één van die twee gaat het worden, volgens doorgaans welingelichte bronnen.
Thijs
Lid van verdienste
Rol: Organisator Prediction League
Favoriete speler: Ronaldo Luís Nazário de Lima

Welke letter past dan bij keuzes als Kluivert, Sneijder of Van ‘t Schip?
ComeOnPSV
Vedette

Kroes gaat dictator spelen op transfergebied.

Dit gaat echt genieten worden hoor die Kroes.
These users thanked the author ComeOnPSV for the post:
Sensation
SKERLA
Legende
Favoriete speler: Peet Scheefbril

Thijs wrote: 09 May 2024, 20:53

P, W en J.
These users thanked the author SKERLA for the post:
Thijs
Grasmat
Lid van verdienste

Thijs wrote: 09 May 2024, 20:53

P-keuzes W- en J-keuzes uiteraard.
StratumZuid
Vedette

Wesley zou leuk zijn 😂
In PHILIPS blauw St.Joris den draak doorstekende,
alles van goud
Ittot
Internationale topspeler

ShovingNE2 wrote: 09 May 2024, 14:55
Menno1 wrote: 09 May 2024, 14:11 Volgens mij als ze er in de voorronde EL uitvliegen mogen ze de confetti league in. Dat gun ik ze ook van harte met exotische trips naar Albanië.
Nee, dan moeten ze ook nog de 3e kwalificatie ronde en de playoffs spelen als ze in hun eerste ronde eruit gaan. Vliegen ze de ronde erna uit dan gaan ze naar de playoffs. En worden ze uitgeschakeld in de play-offs dan gaan ze naar de groepsfase confetti league
Dus na uitschakeling voorronde EL gaan ze naar de 3e kwalificatie ronde en mogelijk nog playoffs van de EL?
Als ze die winnen gaan ze alsnog naar de EL?
Massimo
Legende

Nee, als er geen gunstige winnaar in de Conference League komt dan moeten ze 3 rondes overleven om in de EL te komen. Een verlies betekent herkansing in de UCL.
Ittot
Ittot
Internationale topspeler

Die Italiaan Farioli dus nu op pole position. Heb geen idee van zijn kwaliteiten. Las alleen dat hij minder punten haalt dan de vorige trainer maar desondanks toch 4 plekken hoger staat.
Ittot
Internationale topspeler

Massimo wrote: 09 May 2024, 21:23 Nee, als er geen gunstige winnaar in de Conference League komt dan moeten ze 3 rondes overleven om in de EL te komen. Een verlies betekent herkansing in de UCL.
Dat zijn me een partij rondes zeg. Hopen op de juiste Conference Leaugue winnaar dan maar :)
Massimo
Legende

Zijn er al een horde Ajacieden die tot vanochtend op Potter hoopte en nu een paar uur later schrijven/zeggen dat ze het eigenlijk helemaal niet in die Potter zagen zitten? ;)
Tijn
Jwoeloe
Moderator

Minder punten halen, maar hoger op de ranglijst staan, klinkt als collectief falen van de andere ploegen. Dat zou betekenen dat het een waardeloze keuze is, dus enorm geschikt voor Ajax.
De Realist
Internationale topspeler

ComeOnPSV wrote: 09 May 2024, 20:55 Kroes gaat dictator spelen op transfergebied.

Dit gaat echt genieten worden hoor die Kroes.
Ah zie je, ajax heeft de stekker er dus uit getrokken en niet die tovenaar.
"Give the cup to them today" - Roger Schmidt
Persepolis
Vedette

Massimo wrote: 09 May 2024, 21:23 Nee, als er geen gunstige winnaar in de Conference League komt dan moeten ze 3 rondes overleven om in de EL te komen. Een verlies betekent herkansing in de UCL.
En tot nu toe valt het enorm ongunstig voor Ajax. Zij moeten een ECL winnaar hebben die zich via de eigen competitie zich plaatst voor CL of EL. Gisteren is Fiorentina (9e in Italië) ten koste van Club Brugge (1e in België) doorgegaan naar de finale, en momenteel is Olympiakos (4e in Griekenland, al is het erg close tussen de top 4) op weg om Aston Villa (gaat zich plaatsen voor de CL) uit te schakelen. Precies de verkeerde clubs vanuit Ajax oogpunt naar de finale dus. En in Griekenland gaat alleen de bekerwinnaar naar de EL, dus de enige hoop van Ajax is dat Olympiakos de ECL finale wint én alsnog kampioen wordt in Griekenland. Zij staan nu 5 punten achter de nr 1 (AEK) met 1 wedstrijd tegoed, in totaal nog 3 wedstrijden te gaan waaronder een directe confrontatie met AEK.
Overigens gaat het feestje dan ook niet door als Porto de 3e plek kwijtraakt (staan nu 1 punt voor op Braga, met nog een onderlinge wedstrijd in Braga op het programma) én de bekerfinale van Sporting verliest.
Locked