PSV Tenue

Algemene zaken van PSV.
Post Reply
Bombel500
Bankzitter
Posts: 271
Joined: 13 Jun 2022, 21:52
Clubvoorkeur: PSV

Vind hem wel Nice!
Chucky
Vedette
Posts: 5,511
Joined: 07 Sep 2018, 12:37

Blijft fascinerend hoe erg mensen toch zo'n aanstoot kunnen nemen aan zwarte jassen.
User avatar
ComeOnPSV
Vedette
Posts: 8,141
Joined: 27 Jan 2019, 18:20
Clubvoorkeur: PSV

Chucky wrote: 10 May 2024, 10:49 Blijft fascinerend hoe erg mensen toch zo'n aanstoot kunnen nemen aan zwarte jassen.
Als je ziet hoe mensen bij Real madrid, Bayern en Dortmund zitten is dat niet vreemd toch?
User avatar
Ted Lasso
Bankzitter
Posts: 219
Joined: 23 Jan 2023, 21:56
Old name: FC Bavaria
Clubvoorkeur: Wa zoude denken?
Favoriete speler: Olivier Boscagli

Chucky wrote: 10 May 2024, 10:49 Blijft fascinerend hoe erg mensen toch zo'n aanstoot kunnen nemen aan zwarte jassen.
Het helpt ook niet mee dat die 'zwarte jassen' onze club keer op keer in een kwaad daglicht stellen.
These users thanked the author Ted Lasso for the post (total 3):
ComeOnPSVHeissenberrugDen Bondskoots
Scheids, 't is gin corner en ok gin boitespel.
Ivicii
Bankzitter
Posts: 283
Joined: 06 Jun 2023, 10:20
Clubvoorkeur: PSV

Voor een deal van 50-55 miljoen euro voor 5 seizoenen moet je als supporter niet zo zeuren.

Club verdient er genoeg geld aan..
User avatar
11 Tinus
Legende
Posts: 15,339
Joined: 09 Oct 2020, 00:00
Clubvoorkeur: Philips

Dat geklaag over dat het logo in rood-wit moet vind ik zo kinderachtig. We hebben 3 shirts en sommige shirts hebben dat wel en andere niet. Boeien.
RPSV94
Geselecteerd voor Oranje
Posts: 792
Joined: 29 Jul 2022, 12:16
Clubvoorkeur: PSV

Ardbeg , kun je ook iets anders dan met clown emoties reageren toevallig?
Smeets14
Nationale topspeler
Posts: 1,732
Joined: 25 Aug 2017, 23:00

ComeOnPSV wrote: 10 May 2024, 10:51
Chucky wrote: 10 May 2024, 10:49 Blijft fascinerend hoe erg mensen toch zo'n aanstoot kunnen nemen aan zwarte jassen.
Als je ziet hoe mensen bij Real madrid, Bayern en Dortmund zitten is dat niet vreemd toch?
Daar doet het hele stadion het. Bij PSV klagen mensen erover dat een deel in het zwart maar komen zelf ook niet in de clubkleuren en dragen vaak zelf ook nog eens een zwarte/donker blauwe winterjas.

Overigens is het ‘probleem’ van het nieuwe shirt wat mij betreft niet zo zeer het logo. Want als het logo wordt vervangen is het niet zo dat het shirt ineens wel mooi is.
Last edited by Smeets14 on 10 May 2024, 10:58, edited 1 time in total.
User avatar
Grasmat
Lid van verdienste
Posts: 25,115
Joined: 25 Aug 2017, 12:21
Clubvoorkeur: PSV
Favoriete speler: Dn Flamingo

11 Tinus wrote: 10 May 2024, 10:52 Dat geklaag over dat het logo in rood-wit moet vind ik zo kinderachtig. We hebben 3 shirts en sommige shirts hebben dat wel en andere niet. Boeien.
Sorry voor het hebben van een mening. Zal het niet meer doen. :opzijnkop:
Robson de Souza
Vedette
Posts: 6,654
Joined: 27 Aug 2017, 18:28

Gezien de stemming en reacties slaat Puma de plank hier zwaar mis.
User avatar
ComeOnPSV
Vedette
Posts: 8,141
Joined: 27 Jan 2019, 18:20
Clubvoorkeur: PSV

Smeets14 wrote: 10 May 2024, 10:55
ComeOnPSV wrote: 10 May 2024, 10:51

Als je ziet hoe mensen bij Real madrid, Bayern en Dortmund zitten is dat niet vreemd toch?
Daar doet het hele stadion het. Bij PSV klagen mensen erover dat een deel in het zwart maar komen zelf ook niet in de clubkleuren en dragen vaak zelf ook nog eens een zwarte/donker blauwe winterjas.

Overigens is het ‘probleem’ van het nieuwe shirt wat mij betreft niet zo zeer het logo. Want als het logo wordt vervangen is het niet zo dat het shirt ineens wel mooi is.
Bij Real achter de goal vooral wit. Andere plekken niet per se.

En tuurlijk is het normaal dat supporters op andere vakken ook gewoon een donkere jas aan hebben. Maar bij een supportersgroep komt geld binnen en ze ontwerpen zelf die shirts. Waarom ontwerpen ze dan geen rood-wit shirt waar ze iedere wedstrijd in komen? Nee lekker een zwarte hoodie ontwerpen.
User avatar
Ardbeg
Mister PSV
Posts: 25,533
Joined: 08 Feb 2018, 00:00

RPSV94 wrote: 10 May 2024, 10:53 @Ardbeg , kun je ook iets anders dan met clown emoties reageren toevallig?
Zeker, hier heb je een andere.



Dit is toch te triest voor woorden joh. Nooit een shirt dragen, tot zelf het denigrerend doen over mensen die het PSV shirt dragen, of een sjaaltje of een petje. Met hun "retro shirt". Als ze dat al hebben.
User avatar
Lorenzo von Matterhorn
Internationale topspeler
Posts: 3,416
Joined: 30 Jan 2018, 00:00
Clubvoorkeur: PSV

Volgend jaar mooi in een regenboogshirt naar de Arena, om ze daar met 0-5 in de poeperd te pakken. Mooi man.
DoelbewustProvoceren
Regelmatige invaller
Posts: 317
Joined: 04 Nov 2020, 15:35

Ted Lasso wrote: 10 May 2024, 10:52
Chucky wrote: 10 May 2024, 10:49 Blijft fascinerend hoe erg mensen toch zo'n aanstoot kunnen nemen aan zwarte jassen.
Het helpt ook niet mee dat die 'zwarte jassen' onze club keer op keer in een kwaad daglicht stellen.
Wat een bullshit. Hoe zet je in jouw ogen de club in een goed daglicht? Door te komen in een rode jas van de ANWB winkel, met je PSV gelukspet en wedstrijdsjaal het stadion in te komen? Merendeel van de gasten bij de sfeergroepen (die dus inderdaad vaak in het zwart gaan) steken meer tijd, geld en energie in alles rondom PSV (sfeeracties, uitwedstrijden, Eindhovens Finest etc.) dan de rest van het stadion bij elkaar.
These users thanked the author DoelbewustProvoceren for the post (total 2):
Smeets14PCGC
Bombel500
Bankzitter
Posts: 271
Joined: 13 Jun 2022, 21:52
Clubvoorkeur: PSV

Voetbalshirts zijn tegenwoordig meer dan alleen shirtjes voor op het veld. Het zijn echt fashion shirts geworden. Op een thuisshirt is een gewoon een must dat het logo in de originele kleuren bedrukt wordt. Op de uitshirts en derde shirts denk ik niet meer. Alle clubs en merken gaan daarin mee. Dit jaar hadden we ook een shirt met een neon logo. Soms passen de originele kleuren ook gewoon niet bij het shirt. Ik vind het wel wat hebben zo, maar dat is echt mijn persoonlijke mening. Ik snap dat anderen er anders over denken, maar deze trend is al jaren ingezet.
User avatar
trouwepsvfan
Vedette
Posts: 8,014
Joined: 11 Aug 2019, 14:50
Clubvoorkeur: PSV

DoelbewustProvoceren wrote: 10 May 2024, 11:04
Ted Lasso wrote: 10 May 2024, 10:52

Het helpt ook niet mee dat die 'zwarte jassen' onze club keer op keer in een kwaad daglicht stellen.
Merendeel van de gasten bij de sfeergroepen (die dus inderdaad vaak in het zwart gaan) steken meer tijd, geld en energie in alles rondom PSV (sfeeracties, uitwedstrijden, Eindhovens Finest etc.) dan de rest van het stadion bij elkaar.
Ze steken vooral meer pyro in hun kont toch?
Strong and independent woman, parttime airfryer ambassadeur
User avatar
11 Tinus
Legende
Posts: 15,339
Joined: 09 Oct 2020, 00:00
Clubvoorkeur: Philips

Grasmat wrote: 10 May 2024, 10:57
11 Tinus wrote: 10 May 2024, 10:52 Dat geklaag over dat het logo in rood-wit moet vind ik zo kinderachtig. We hebben 3 shirts en sommige shirts hebben dat wel en andere niet. Boeien.
Sorry voor het hebben van een mening. Zal het niet meer doen. :opzijnkop:
Ook jij mag kinderachtig zijn en een mening hebben hoor.
Smeets14
Nationale topspeler
Posts: 1,732
Joined: 25 Aug 2017, 23:00

trouwepsvfan wrote: 10 May 2024, 11:06
DoelbewustProvoceren wrote: 10 May 2024, 11:04
Merendeel van de gasten bij de sfeergroepen (die dus inderdaad vaak in het zwart gaan) steken meer tijd, geld en energie in alles rondom PSV (sfeeracties, uitwedstrijden, Eindhovens Finest etc.) dan de rest van het stadion bij elkaar.
Ze steken vooral meer pyro in hun kont toch?
Als jij het nou is mee neemt. Extra gat = meer pyro.
User avatar
SKERLA
Legende
Posts: 10,697
Joined: 26 Aug 2017, 14:22
Favoriete speler: Peet Scheefbril

Het lijkt wel of er twee 'kampen' zijn en er niks anders tussen zit.

Ik hoor dan kennelijk bij allebei:

1. Ik wil een roodwit logo en vind het prima als dat via een protestactie duidelijk wordt gemaakt. Door wie maakt me niet uit, als het helpt: prima.

2. Ik wil graag dat iedereen in de clubkleuren naar het stadion komt, dat heeft echt iets indrukwekkends namelijk (zie genoemde voorbeelden Real en BVB).
These users thanked the author SKERLA for the post (total 2):
GrasmatFranciscus
User avatar
ComeOnPSV
Vedette
Posts: 8,141
Joined: 27 Jan 2019, 18:20
Clubvoorkeur: PSV

DoelbewustProvoceren wrote: 10 May 2024, 11:04die dus inderdaad vaak in het zwart gaan) steken meer tijd, geld en energie in alles rondom PSV (sfeeracties, uitwedstrijden, Eindhovens Finest etc.) da

Ja en die sfeeracties kosten PSV alleen maar geld.
User avatar
Grasmat
Lid van verdienste
Posts: 25,115
Joined: 25 Aug 2017, 12:21
Clubvoorkeur: PSV
Favoriete speler: Dn Flamingo

11 Tinus wrote: 10 May 2024, 11:06
Grasmat wrote: 10 May 2024, 10:57

Sorry voor het hebben van een mening. Zal het niet meer doen. :opzijnkop:
Ook jij mag kinderachtig zijn en een mening hebben hoor.
Mooi, ben ik goed in.

Image

Ik denk overigens dat het helemaal niet storend is als het wel in de gewone kleuren zou zijn. Op die cumshot aan kleuren maken die dan ook niet meer veel uit. Nu geen tijd om het te photoshoppen, vanavond eens kijken.
DeEintovenaar
Nationale topspeler
Posts: 2,275
Joined: 24 Mar 2022, 09:22

DoelbewustProvoceren wrote: 10 May 2024, 11:04
Ted Lasso wrote: 10 May 2024, 10:52

Het helpt ook niet mee dat die 'zwarte jassen' onze club keer op keer in een kwaad daglicht stellen.
Wat een bullshit. Hoe zet je in jouw ogen de club in een goed daglicht? Door te komen in een rode jas van de ANWB winkel, met je PSV gelukspet en wedstrijdsjaal het stadion in te komen? Merendeel van de gasten bij de sfeergroepen (die dus inderdaad vaak in het zwart gaan) steken meer tijd, geld en energie in alles rondom PSV (sfeeracties, uitwedstrijden, Eindhovens Finest etc.) dan de rest van het stadion bij elkaar.
Nou dit is heel makkelijk hoor. Kom, wanneer mogelijk, in de kleuren van je club. Maak er een mooie sfeer van, zweep het stadion op, als dat per se met pyro moet doe dat dan georganiseerd. Gooi vooral NIKS op het veld, ga niet staan vechten, zorg ervoor dat wedstrijden uitgespeeld worden. Dat heeft niks met veel of weinig geld uitgeven te maken, meer met fatsoen en normen en waarden.
These users thanked the author DeEintovenaar for the post (total 7):
trouwepsvfanArdbegSKERLABramTisaltijdwatGrasmatHeissenberrug
User avatar
11 Tinus
Legende
Posts: 15,339
Joined: 09 Oct 2020, 00:00
Clubvoorkeur: Philips

SKERLA wrote: 10 May 2024, 11:10 Het lijkt wel of er twee 'kampen' zijn en er niks anders tussen zit.

Ik hoor dan kennelijk bij allebei:

1. Ik wil een roodwit logo en vind het prima als dat via een protestactie duidelijk wordt gemaakt. Door wie maakt me niet uit, als het helpt: prima.

2. Ik wil graag dat iedereen in de clubkleuren naar het stadion komt, dat heeft echt iets indrukwekkends namelijk (zie genoemde voorbeelden Real en BVB).
Dat kan prima in augustus, september, april en of mei. En dat roodwit logo krijg je de komende 50 jaar nog op je thuisshirt : :logoo:
User avatar
Balinho
Internationale topspeler
Posts: 3,875
Joined: 08 Apr 2018, 11:33

Grasmat wrote: 10 May 2024, 10:44
DeEintovenaar wrote: 10 May 2024, 10:31 Maar op een uitshirt vind ik het logo in rood wit vaak ook niet zo mooi eerlijk gezegd. Zeker niet als je wat bijzondere kleuren hebt.
Dat was in 1995 met het paarse uitshirt al geen probleem en dat zou nu ook geen probleem moeten zijn. Ik vind dat het ontwerp ondergeschikt zou moeten zijn aan een van de belangrijkste peilers van je identiteit, je clublogo.
Grasmaat!

Verder vind ik het argument dat mensen op de tribune(s) niets zouden mogen vinden, of het zelfs wel of niet zouden moeten kunnen uiten, omdat ze zelf "ook niet in clubkleuren op de tribune zitten", dus maar niet moeten klagen, niet heel sterk.
Nogal logisch dat het team dat op het veld staat, in de media representatief de club vertegenwoordigt, en hopelijk historie schrijft in de tenues waarin glorieuze geschiedenis geschreven wordt, iets heel anders is dan supporters die op de tribune zitten.
Dat het tenue ineens een klassieker wordt mocht de treble er komend seizoen in behaald worden, zou bijvangst zijn maar neemt niet weg dat iedereen die dat wil dit tenue gewoon kits- en kitslelijk mag vinden.
These users thanked the author Balinho for the post (total 2):
SKERLAGrasmat
DeEintovenaar
Nationale topspeler
Posts: 2,275
Joined: 24 Mar 2022, 09:22

Ik snap ergens wel dat mensen een rood wit logo mooi vinden alleen past het wat mij betreft gewoon niet bij sommige shirtjes. Dat is ook gewoon een beetje de tijd. Zo lang het logo maar ten alle tijden op het thuisshirt rood en wit is. Op het uit- en derdeshirt maakt het mij niet zoveel uit. Ik vind het juist ook wel mooi als PSV een uitshirt heeft wat wereldwijd populair is zoals ook een tijd geweest is met de shirts van PUNAM bijvoorbeeld.

Edit: Pumas Unam, autocorrect…
Last edited by DeEintovenaar on 10 May 2024, 11:20, edited 1 time in total.
These users thanked the author DeEintovenaar for the post:
ComeOnPSV
Post Reply