PSV Tenue

Algemene zaken van PSV.
Post Reply
User avatar
Balinho
Internationale topspeler
Posts: 3,875
Joined: 08 Apr 2018, 11:33

DeEintovenaar wrote: 10 May 2024, 11:16 Ik snap ergens wel dat mensen een rood wit logo mooi vinden alleen past het wat mij betreft gewoon niet bij sommige shirtjes. Dat is ook gewoon een beetje de tijd. Zo lang het logo maar ten alle tijden op het thuisshirt rood en wit is. Op het uit- en derdeshirt maakt het mij niet zoveel uit. Ik vind het juist ook wel mooi als PSV een uitshirt heeft wat wereldwijd populair is zoals ook een tijd geweest is met de shirts van PUNAM bijvoorbeeld.
Image
User avatar
Joenepsv
Legende
Posts: 12,359
Joined: 30 Jan 2018, 00:00

Vind het helemaal niks maar je kan ook niet alles mooi vinden. Moet zeggen dat als ik de foto van Lang zie dat hij het shirt draagt ik het al iets beter kan waarderen.
User avatar
Standbeeld
Mister PSV
Posts: 30,459
Joined: 03 Sep 2021, 20:50
Clubvoorkeur: PSV

Een bietje daags noa de mert om nu met een protestactie vwb het logo te komen. We spelen immers al jaren met het logo in een andere kleur op het shirt.
These users thanked the author Standbeeld for the post (total 2):
DeEintovenaarHeissenberrug
Bram
Nationale topspeler
Posts: 2,067
Joined: 04 Nov 2020, 14:40

Laten we ff eerlijk zijn, de grootste reden dat er nu opeens mensen zeuren over een andere kleur van het clublogo en andere jaren niet is dat het shirt “woke” kleuren bevat en wordt gezien als gay.

Het kan niet je smaak zijn maar stel je aub niet zo aan man.
These users thanked the author Bram for the post:
Tjompie
Tisaltijdwat
Veelbelovend talent
Posts: 119
Joined: 10 May 2023, 15:42

Chucky wrote: 10 May 2024, 10:49 Blijft fascinerend hoe erg mensen toch zo'n aanstoot kunnen nemen aan zwarte jassen.
Vice versa blijft het ook fascinerend hoe een stel volwassen reageren op een nieuw shirt van de club....

Ik zie kots smileys voorbij komen, termen als walgelijk en afschuwelijk lelijk.
Smaken verschillen natuurlijk. Maar jeetje zeg. Het is niet het lelijkste shirt uit de clubgeschiedenis en denk dat dit shirt vooral onder de jeugd erg populair kan worden.
De mijne (5 en 7) waren er in ieder geval laaiend enthousiast over en zelf vind ik het nu het shirt duidelijk te bekijken is best een prima shirt.
Had het wel eerder als 3e shirt gezien in plaats van uitshirt.
These users thanked the author Tisaltijdwat for the post:
DeEintovenaar
Het Kanon
Internationale topspeler
Posts: 3,077
Joined: 22 Apr 2019, 00:00

DeEintovenaar wrote: 10 May 2024, 11:16 ten alle tijden
Te allen tijden

Nee, ik vind het niet mooi. Het is jammer, terwijl we dit jaar goede shirts hadden. Het shirt moet autoriteit uitstralen, zodat je bij de aftrap al met 1-0 voor staat als het ware.

Het testbeeld verhaal is vergezocht, in de sportkleding zie je vaker retro naar 1991 en daar heeft dit eigenlijk meer van weg. De mate van succes van het shirt zal worden afgemeten aan de hand van verkoopcijfers dus ik ben benieuwd.

Als we ver komen in de CL en we komen in 83 landen live op TV, dan kiezen we voor het derde tenue.
Last edited by Het Kanon on 10 May 2024, 11:33, edited 3 times in total.
User avatar
ruuddevil
Legende
Posts: 12,759
Joined: 25 Aug 2017, 11:39

Prima shirtje, niks mis mee, toch ouwe reus?

Mensen moeten niet zo overdrijven. Als je het een aantal keer hebt gezien dan valt het reuze mee.
These users thanked the author ruuddevil for the post (total 2):
ArdbegTisaltijdwat
User avatar
GillesdelaCroquette
Internationale topspeler
Posts: 4,586
Joined: 26 Mar 2020, 00:00

Waar komt dat logogeleuter ineens vandaan? Ons huidige 3e shirt heeft ook een logo dat niet rood wit is. Niks gehoord.
These users thanked the author GillesdelaCroquette for the post (total 3):
ArdbegTisaltijdwatTjompie
When you have nobody to fuck with, you can go fuck yourself.
Tisaltijdwat
Veelbelovend talent
Posts: 119
Joined: 10 May 2023, 15:42

DoelbewustProvoceren wrote: 10 May 2024, 11:04
Ted Lasso wrote: 10 May 2024, 10:52

Het helpt ook niet mee dat die 'zwarte jassen' onze club keer op keer in een kwaad daglicht stellen.
Wat een bullshit. Hoe zet je in jouw ogen de club in een goed daglicht? Door te komen in een rode jas van de ANWB winkel, met je PSV gelukspet en wedstrijdsjaal het stadion in te komen? Merendeel van de gasten bij de sfeergroepen (die dus inderdaad vaak in het zwart gaan) steken meer tijd, geld en energie in alles rondom PSV (sfeeracties, uitwedstrijden, Eindhovens Finest etc.) dan de rest van het stadion bij elkaar.
En dat maakt de rest van het stadion bij elkaar dan mindere supporters?
User avatar
SKERLA
Legende
Posts: 10,697
Joined: 26 Aug 2017, 14:22
Favoriete speler: Peet Scheefbril

Het Kanon wrote: 10 May 2024, 11:26Te allen tijden
Te allen tijde.
Het Kanon
Internationale topspeler
Posts: 3,077
Joined: 22 Apr 2019, 00:00

SKERLA wrote: 10 May 2024, 11:28
Het Kanon wrote: 10 May 2024, 11:26Te allen tijden
Te allen tijde.
Dat is hem! Je verzint het niet.
These users thanked the author Het Kanon for the post:
SKERLA
DeEintovenaar
Nationale topspeler
Posts: 2,275
Joined: 24 Mar 2022, 09:22

Het Kanon wrote: 10 May 2024, 11:26terwijl we dit jaar hadden goede shirts hadden.
Als we gaan zeuren over taal klopt deze zin ook niet hè 😉 maar je hebt gelijk, mijn uitdrukking klopte niet.
Tisaltijdwat
Veelbelovend talent
Posts: 119
Joined: 10 May 2023, 15:42

Bram wrote: 10 May 2024, 11:24 Laten we ff eerlijk zijn, de grootste reden dat er nu opeens mensen zeuren over een andere kleur van het clublogo en andere jaren niet is dat het shirt “woke” kleuren bevat en wordt gezien als gay.

Het kan niet je smaak zijn maar stel je aub niet zo aan man.
Als dat de reden is.. dat zou wel heel erg triest zijn!
These users thanked the author Tisaltijdwat for the post:
Bram
Prof_napo
Internationale topspeler
Posts: 4,619
Joined: 23 Feb 2022, 09:56
Clubvoorkeur: v.v. UNA

GillesdelaCroquette wrote: 10 May 2024, 11:28 Waar komt dat logogeleuter ineens vandaan? Ons huidige 3e shirt heeft ook een logo dat niet rood wit is. Niks gehoord.
Logo in niet PSV kleur is met regelmaat benoemd. Dat is niets nieuws en wat mij betreft nog steeds problematisch.
Het logo van PSV is rood en wit, altijd.
These users thanked the author Prof_napo for the post (total 2):
HammerEllermanJ
Het Kanon
Internationale topspeler
Posts: 3,077
Joined: 22 Apr 2019, 00:00

DeEintovenaar wrote: 10 May 2024, 11:32
Het Kanon wrote: 10 May 2024, 11:26terwijl we dit jaar hadden goede shirts hadden.
Als we gaan zeuren over taal klopt deze zin ook niet hè 😉 maar je hebt gelijk, mijn uitdrukking klopte niet.
Nee dat klopt niet echt. En ik heb vandaag alleen koffie gedroeken :grin:
These users thanked the author Het Kanon for the post:
DeEintovenaar
User avatar
GillesdelaCroquette
Internationale topspeler
Posts: 4,586
Joined: 26 Mar 2020, 00:00

Prof_napo wrote: 10 May 2024, 11:34
GillesdelaCroquette wrote: 10 May 2024, 11:28 Waar komt dat logogeleuter ineens vandaan? Ons huidige 3e shirt heeft ook een logo dat niet rood wit is. Niks gehoord.
Logo in niet PSV kleur is met regelmaat benoemd. Dat is niets nieuws en wat mij betreft nog steeds problematisch.
Het logo van PSV is rood en wit, altijd.
Het zal best benoemd zijn af en toe maar ik heb nog niet eerder het zo hevig gezien met acties en dergelijke
When you have nobody to fuck with, you can go fuck yourself.
Prof_napo
Internationale topspeler
Posts: 4,619
Joined: 23 Feb 2022, 09:56
Clubvoorkeur: v.v. UNA

GillesdelaCroquette wrote: 10 May 2024, 11:36
Prof_napo wrote: 10 May 2024, 11:34

Logo in niet PSV kleur is met regelmaat benoemd. Dat is niets nieuws en wat mij betreft nog steeds problematisch.
Het logo van PSV is rood en wit, altijd.
Het zal best benoemd zijn af en toe maar ik heb nog niet eerder het zo hevig gezien met acties en dergelijke
Acties tegen kleur neit in clubkleuren, eens. Niet eerder gezien en wat mij betreft ook niet nodig.
Het geniet niet mijn voorkeur maar om dan zo te reageren gaat ook verder dan nodig.
User avatar
trouwepsvfan
Vedette
Posts: 8,014
Joined: 11 Aug 2019, 14:50
Clubvoorkeur: PSV

Je had de eerste of hooguit de tweede keer (toen het geen eenmalige uitzondering bleek) toen het logo niet rood-wit was moeten protesteren, nu komt het een beetje over als mosterd na de maaltijd.

Overigens vond ik het nog vele malen erger dat er ooit een shirt is geweest zonder logo…


Hebben we daar ooit een spandoek van gehad dan?
These users thanked the author trouwepsvfan for the post (total 2):
DeEintovenaarHeissenberrug
Strong and independent woman, parttime airfryer ambassadeur
User avatar
Standbeeld
Mister PSV
Posts: 30,459
Joined: 03 Sep 2021, 20:50
Clubvoorkeur: PSV

trouwepsvfan wrote: 10 May 2024, 11:40Overigens vond ik het nog vele malen erger dat er ooit een shirt is geweest zonder logo…
Dat vonden de fans van Dortmund ook en dus besloot de club alle shirts met het logo te bedrukken. De enige Puma club die dat destijds heeft gedaan. De rest heeft een shirt zonder logo geaccepteerd.
RPSV94
Geselecteerd voor Oranje
Posts: 792
Joined: 29 Jul 2022, 12:16
Clubvoorkeur: PSV

Ardbeg wrote: 10 May 2024, 11:03
RPSV94 wrote: 10 May 2024, 10:53 @Ardbeg , kun je ook iets anders dan met clown emoties reageren toevallig?
Zeker, hier heb je een andere.



Dit is toch te triest voor woorden joh. Nooit een shirt dragen, tot zelf het denigrerend doen over mensen die het PSV shirt dragen, of een sjaaltje of een petje. Met hun "retro shirt". Als ze dat al hebben.
Want iedereen die deze boodschap steunt behoort natuurlijk tot dat groepje?
Tisaltijdwat
Veelbelovend talent
Posts: 119
Joined: 10 May 2023, 15:42

Zouden de supporters van alle grote clubs in Europa zo janken over de kleur van het logo, of vanwege (check Instagram maar eens) de kleur roze in het uitshirt?

https://www.XXXXXX/nl/

De meeste grote Europese clubs hebben een ui- en/of 3e shirt met een logo niet in de originele clubkleur (al jaren) en ook de meeste clubs hebben in het verleden één of meerdere shirt gehad waarin prominent de kleur roze was verwerkt. So grow up, get your act together en nog wat van die Amerikaanse uitspraken die moeten suggereren dat jullie misschien een klein beetje minder moeten zeuren... ;)
These users thanked the author Tisaltijdwat for the post:
Ardbeg
User avatar
Buitenspelgoal
Vaste waarde in elftal
Posts: 737
Joined: 04 Nov 2020, 17:33
Clubvoorkeur: PSV

Bram wrote: 10 May 2024, 11:24 Laten we ff eerlijk zijn, de grootste reden dat er nu opeens mensen zeuren over een andere kleur van het clublogo en andere jaren niet is dat het shirt “woke” kleuren bevat en wordt gezien als gay.

Het kan niet je smaak zijn maar stel je aub niet zo aan man.
Volwassen mannen die al schuimbekkend in de stress schieten van regenboogkleurtjes en bang zijn dat de 'woke/gay agenda' hun macho wereldje is binnengedrongen is een van de grappigste en tegelijkertijd zieligste dingen die ik in tijden gezien heb.

Het is maar een shirtje, Henk. Ook dit overleef je wel. Richt je woede lekker op de supporters die met geweld, vandalisme en spreekkoren ons richting een toekomst zonder uitssupporters duwen. Daar zijn de homo's niet verantwoordelijk voor hoor.
Last edited by Buitenspelgoal on 10 May 2024, 11:53, edited 1 time in total.
These users thanked the author Buitenspelgoal for the post (total 6):
GillesdelaCroquetteArdbegRené1978BramPSV010Franciscus
User avatar
trouwepsvfan
Vedette
Posts: 8,014
Joined: 11 Aug 2019, 14:50
Clubvoorkeur: PSV

Daarom is het ook zo hypocriet om nu te beginnen over dat logo. Dat is volgens mij alleen maar omdat de rest van het shirt ook niet aan staat
Strong and independent woman, parttime airfryer ambassadeur
Jwoeloe
Moderator
Posts: 4,784
Joined: 26 Aug 2017, 17:20
Clubvoorkeur: PSV

Maar een oprechte vraag over de actie: waarom een shirt omhoog houden als je hem ook gewoon aan kan trekken? Aandacht voor de actie is er nu al en lijkt me een nog mooier beeld wanneer het hele uitvak in oude shirts staat met een rood-wit logo. Temperatuur staat het dit weekend nog toe ook zonder jas en met korte mouwen.
Eindjehoger
Regelmatige invaller
Posts: 375
Joined: 26 Oct 2023, 12:39
Clubvoorkeur: PSV
Favoriete speler: Luc Nilis

Buitenspelgoal wrote: 10 May 2024, 11:52
Bram wrote: 10 May 2024, 11:24 Laten we ff eerlijk zijn, de grootste reden dat er nu opeens mensen zeuren over een andere kleur van het clublogo en andere jaren niet is dat het shirt “woke” kleuren bevat en wordt gezien als gay.

Het kan niet je smaak zijn maar stel je aub niet zo aan man.
Volwassen mannen die al schuimbekkend in de stress schieten van regenboogkleurtjes en bang zijn dat de 'woke/gay agenda' hun macho wereldje is binnengedrongen is een van de grappigste en tegelijkertijd zieligste dingen die ik in tijden gezien heb.

Het is maar een shirtje, Henk. Ook dit overleef je wel.
Gaat om het logo, niet om de regenboogkleuren. Idee achter het shirt is namelijk gewoon prima, uitvoering echter niet.
Post Reply