Ajax deel II

Clubs en wedstrijden uit de Eredivisie kunnen hier besproken worden.
Locked
Josef Dettelbacher
Legende
Clubvoorkeur: PSV

VeresRivne wrote: 10 May 2024, 08:39
Josef Dettelbacher wrote: 10 May 2024, 08:37

Twitter staat vol met mensen die zichzelf zo'n filosofische bio in derde persoon geven.

Image
Vind jouw twitterprofiel nog altijd het mooist. :mrgreen:
Kei sexy is ie
Her lips said no, but her eyes said read my lips..
VeresRivne
Vedette

Josef Dettelbacher wrote: 10 May 2024, 08:43
VeresRivne wrote: 10 May 2024, 08:39
Vind jouw twitterprofiel nog altijd het mooist. :mrgreen:
Kei sexy is ie
Nihilisme zonder er mee te koop te lopen.
It's not the size of the dog in the fight, it's the size of fight in the dog.
SLAVA UKRAINE!!!
MC Hammer
International

Balinho wrote: 10 May 2024, 08:10
RPSV94 wrote: 10 May 2024, 07:56

Gelukkig dat ze bescheiden mensen als Beuker en Kroes aan hebben gesteld, die stellen zichzelf ondergeschikt aan de club!
Image

Waar tussen de regels door kunnen lezen een zelfverklaarde eigenschap is, geeft haar bericht over Sergiño vooral blijk van een enorm overontwikkeld "buiten de tijd!" cluelessness.
Ajacieden en hun zelfkennis... 8)
"Bewonderaar en verwonderaar". En alle berichten staan bol van kritiek en oordelen.
Daar verwonder ik mij over.
These users thanked the author MC Hammer for the post:
Tijn
Hammertime!
Teletubby
Nationale topspeler

Nou door de afgelopen jaren met Schreuder waarbij zijn zaakwaarnemer een flinke vinger in de pap had en het Mislintat saga, denk ik niet dat het zo gek is dat Ajax nee zegt tegen dit voorstel van de zaakwaarnemer die mee wilt beslissen over transfers. Dat schreeuwt gewoon belangenverstrengeling. Verder zijn partijen die als het bijna rond is nog met veel aanvullende eisen komen ook gewoon niet te vertrouwen. Wel mooi dat ze hier kostbare tijd aan hebben verspilt
Prof_napo
Internationale topspeler
Clubvoorkeur: v.v. UNA

Teletubby wrote: 10 May 2024, 09:20 Nou door de afgelopen jaren met Schreuder waarbij zijn zaakwaarnemer een flinke vinger in de pap had en het Mislintat saga, denk ik niet dat het zo gek is dat Ajax nee zegt tegen dit voorstel van de zaakwaarnemer die mee wilt beslissen over transfers. Dat schreeuwt gewoon belangenverstrengeling.
Maar wel Kroes aanstellen. De beste man weet natuurlijk hoe dat soort belangenverstrengelingen werken en wil niet dat ze in zijn vaarwater komen?
Een scout niet mee mogen nemen of geen rol mogen spelen bij inkomende transfers is wel een bijzondere reden om iets af te blazen. Afhankelijk van de eis natuurlijk, je moet een trainer niet het transferbeleid laten bepalen maar je moet een trainer ook wel een rol geven in het samenstellen van de selectie.
Teletubby wrote: 10 May 2024, 09:20 Verder zijn partijen die als het bijna rond is nog met veel aanvullende eisen komen ook gewoon niet te vertrouwen.
Ligt aan de onderhandelingen, als hij bijvoorbeeld maar een heel beperkte rol kreeg in het transferbeleid en dat wil compenseren met een scout die hij vertrouwt is dat wellicht wel een nieuwe "eis" maar een gevolg van het afzwakken van een andere.
These users thanked the author Prof_napo for the post (total 3):
Menno1GrasmatTijn
ShovingNE2
Site Admin

Ja, maar als je een buitenlandse trainer van naam wil halen dan krijg je iedere keer deze discussie. Twee stafleden, een analist en ze willen 1 of 2 spelers halen.
"When it comes to luck, you create your own" - Bruce Springsteen
Balinho
Internationale topspeler

MC Hammer wrote: 10 May 2024, 09:03
"Bewonderaar en verwonderaar". En alle berichten staan bol van kritiek en oordelen.
Daar verwonder ik mij over.
Ik inmiddels al even niet meer. Het één lijkt een logisch gevolg van het ander.
11 Tinus
Legende
Clubvoorkeur: Philips

Inan was vrij stellig dat die trainer van Nice komt. Ik vind dat ook wel nice. Heb er niet zoveel vertrouwen in dat die Ajax gaat brengen wat iedereen zo verlangt.
Prof_napo
Internationale topspeler
Clubvoorkeur: v.v. UNA

ShovingNE2 wrote: 10 May 2024, 09:37 Ja, maar als je een buitenlandse trainer van naam wil halen dan krijg je iedere keer deze discussie. Twee stafleden, een analist en ze willen 1 of 2 spelers halen.
Als je een trainer van naam wilt, ongeacht Nederlandse of buitenlandse.
Een persoon die weet hoe hij/zij het beste samenwerkt met de hoofdtrainer zijnde een veldtrainer, analist, of welke persoon dan ook ga je vrijwel altijd mee willen nemen. Spelers die kunnen helpen om dat te effectueren ook.

Tenzij je de hoofdtrainer ook maar een relatief gemakkelijk vervangbare pion vindt, dat is het wat mij betreft weer niet.
Menno1
Legende

11 Tinus wrote: 10 May 2024, 11:05 Inan was vrij stellig dat die trainer van Nice komt. Ik vind dat ook wel nice. Heb er niet zoveel vertrouwen in dat die Ajax gaat brengen wat iedereen zo verlangt.
Twitteraar Klerry Hunstra hint daar ook al op. En die heeft wel info daar. Reken maar dat die knakker komt. Voor 3-4 maandjes…
Persepolis
Vedette

11 Tinus wrote: 10 May 2024, 11:05 Inan was vrij stellig dat die trainer van Nice komt. Ik vind dat ook wel nice. Heb er niet zoveel vertrouwen in dat die Ajax gaat brengen wat iedereen zo verlangt.
Ziet er op het eerste gezicht niet zo bijzonder uit in ieder geval. Staat nu 5e met 51 punten, vorig seizoen werden ze 9e met 58 punten. Het seizoen daarvoor werden ze 5e met 66 punten. Het is dus redelijk wat hij daar doet, maar niet bijzonder. Zijn vorige avontuur was bij Alanyaspor, waar hij redelijk begon en in zijn 1e halfjaar 5e werd (best een ok klassering voor ze) maar in zijn 1e volledige seizoen 15e, hun laagste eindklassering in 24 jaar. Op basis daarvan is het best vreemd dat Nice hem aanstelde, maar hij doet het daar dus redelijk. Niet boven en niet onder verwachting zeg maar.
Standbeeld
Mister PSV

Is het ook niet gek dat Kroes zijn naam hoort bij United en dat hij die trainer vervolgens direct bombardeert tot 2e optie?

Wellicht hebben ze het gedaan hoor, maar ik zou eerst een zeer uitgebreid profiel samenstellen. Vervolgens alle data erbij pakken. Dan een selectie maken en daarna kijken hoe iemand zich presenteert in gesprekken. Sinds er geen goede NL coach beschikbaar blijkt zou ik het zo aanpakken. Maar in dit geval lijkt optie 1 een grote naam die leuk voetbal bij Brighton heeft laten zien en bij Chelsea in recordtijd is ontslagen (Potter) en optie 2 iemand waarvan ze ergens gehoord hebben dat diegene wel leuk voetbal speelt (trainer van Nice). Hoe serieus moeten we het selectiebeleid nemen?
ShovingNE2
Site Admin

Prof_napo wrote: 10 May 2024, 11:32Als je een trainer van naam wilt, ongeacht Nederlandse of buitenlandse.
Een persoon die weet hoe hij/zij het beste samenwerkt met de hoofdtrainer zijnde een veldtrainer, analist, of welke persoon dan ook ga je vrijwel altijd mee willen nemen. Spelers die kunnen helpen om dat te effectueren ook.
Bosz zat er helemaal niet zo in. Ja: staflid snap ik. Maar qua tranferbudget of spelers die hij wilde halen. Dat is helemaal geen issue geweest in de de gesprekken. Iedereen dacht dat het lang duurde omdat Bosz een bepaald budget zou eisen, maar achteraf bleek dat totaal niet het geval.
Tjompie
Internationale topspeler

Menno1
Legende

Jammer, had toch gehoopt op de terugkeer van Jan van Halst. Die Geelen is zowaar de enige capabele daar van dat zooitje.
ShovingNE2
Site Admin

Menno1 wrote: 10 May 2024, 12:30 Jammer, had toch gehoopt op de terugkeer van Jan van Halst. Die Geelen is zowaar de enige capabele daar van dat zooitje.
Ja mooi. Commercie gaat hij minder doen en bleef hij altijd buiten schot. Nu komt hij in de vuurlinie.
Grasmat
Lid van verdienste
Favoriete speler: Dn Flamingo

Jup, één foute beslissing die niet in overeenstemming is met het hersenloze tokkievolk dat F-Side heet en je hebt een afgehakt paardenhoofd in je bed liggen. Succes Geeltje.
mr.top
Internationale topspeler

Hij zit gewoon hele stabiele resultaten neer en zakt vooralsnog nergens door het ijs. Voor die knaap kan het heel aantrekkelijk zijn om naar Ajax te gaan omdat hij daar prijzen kan pakken. Dat is eigenlijk het enige waar het nog aan ontbreekt bij hem.

Het is een bouwer en als hij bij Ajax de tijd krijgt dan vrees ik dat hij wel eens kan gaan verrassen.
VeresRivne
Vedette

Teletubby wrote: 10 May 2024, 09:20 Nou door de afgelopen jaren met Schreuder waarbij zijn zaakwaarnemer een flinke vinger in de pap had en het Mislintat saga, denk ik niet dat het zo gek is dat Ajax nee zegt tegen dit voorstel van de zaakwaarnemer die mee wilt beslissen over transfers. Dat schreeuwt gewoon belangenverstrengeling. Verder zijn partijen die als het bijna rond is nog met veel aanvullende eisen komen ook gewoon niet te vertrouwen. Wel mooi dat ze hier kostbare tijd aan hebben verspilt
Van de persoon die ik sprak kreeg ik al mee dat hij het financieel geen haalbare kaart vond en geen mogelijkheid zag dat het financieel rond te breien was, heb hier toen nog gepost dat Potter niet zou komen. Voor Potter is het eigenlijk ook simpel, die kan betere jobs krijgen en zeker bij Ajax kom je niet in een gespreid bedje terecht. Dus alleen als Ajax echt heel gek was gaan doen was dat rondgekomen. Wel zei diezelfde persoon dat Ajax nog nooit zo diep in de buidel wilde tasten voor een trainer, dat zegt wat aangezien Martin Jol destijds al iets van 2,6 miljoen verdiende (bedankt Rik van de Boog). Als Fairoli komt zal dat met een dik salaris zijn.
SLAVA UKRAINE!!!
Standbeeld
Mister PSV

Ik moet het (ook) nog maar zien met Geelen als AD. De beste man heeft ook mooi kunnen profiteren van het sportief succes van ajax. Heeft met verreweg het grootste budget en team kunnen werken. Verder prima gedaan hoor (volgens de verhalen), maar ik denk dat een zwaargewicht als F. Janssen het niet minder zou doen als CCO met die mogelijkheden. We gaan zien wat ze ervan bakken als ze de aankomende tijden verder moeten saneren.
ShovingNE2
Site Admin

Grasmat wrote: 10 May 2024, 12:42 Jup, één foute beslissing die niet in overeenstemming is met het hersenloze tokkievolk dat F-Side heet en je hebt een afgehakt paardenhoofd in je bed liggen. Succes Geeltje.
En als hij zijn taak echt serieus neemt en Kroes denkt gewoon AD te kunnen spelen kon dat ook wel eens gaan clashen.
VeresRivne
Vedette

Teletubby wrote: 10 May 2024, 09:20 Nou door de afgelopen jaren met Schreuder waarbij zijn zaakwaarnemer een flinke vinger in de pap had en het Mislintat saga, denk ik niet dat het zo gek is dat Ajax nee zegt tegen dit voorstel van de zaakwaarnemer die mee wilt beslissen over transfers. Dat schreeuwt gewoon belangenverstrengeling. Verder zijn partijen die als het bijna rond is nog met veel aanvullende eisen komen ook gewoon niet te vertrouwen. Wel mooi dat ze hier kostbare tijd aan hebben verspilt
De fout van zowel het Schreuder als Mislintat saga is dat de structuur rond het beslissingsproces niet klopte. De organisatie klopte van geen kant, twee keer. Dat is misschien het enige voordeel, de vorige keren hadden we passieve AD's met Van Halst en Sar. Nu heb je Kroes en Geelen. Beiden hebben een duidelijke positie, wat deze zomer misgaat komt direct op hun bordje.
SLAVA UKRAINE!!!
VeresRivne
Vedette

Standbeeld wrote: 10 May 2024, 11:55 Is het ook niet gek dat Kroes zijn naam hoort bij United en dat hij die trainer vervolgens direct bombardeert tot 2e optie?

Wellicht hebben ze het gedaan hoor, maar ik zou eerst een zeer uitgebreid profiel samenstellen. Vervolgens alle data erbij pakken. Dan een selectie maken en daarna kijken hoe iemand zich presenteert in gesprekken. Sinds er geen goede NL coach beschikbaar blijkt zou ik het zo aanpakken. Maar in dit geval lijkt optie 1 een grote naam die leuk voetbal bij Brighton heeft laten zien en bij Chelsea in recordtijd is ontslagen (Potter) en optie 2 iemand waarvan ze ergens gehoord hebben dat diegene wel leuk voetbal speelt (trainer van Nice). Hoe serieus moeten we het selectiebeleid nemen?
Je weet helemaal niet hoe die profiling gegaan is Stanbeeld, niemand van ons.

Bij Fairoli ben ik benieuwd hoe goed hij is met het brengen van jeugdspelers.
SLAVA UKRAINE!!!
Standbeeld
Mister PSV

VeresRivne wrote: 10 May 2024, 12:59
Standbeeld wrote: 10 May 2024, 11:55 Is het ook niet gek dat Kroes zijn naam hoort bij United en dat hij die trainer vervolgens direct bombardeert tot 2e optie?

Je weet helemaal niet hoe die profiling gegaan is Stanbeeld, niemand van ons.
Vandaar mijn voorbehoud met "wellicht hebben ze het gedaan hoor" en de vragende vorm.
These users thanked the author Standbeeld for the post:
Tijn
ShovingNE2
Site Admin

VeresRivne wrote: 10 May 2024, 12:55Nu heb je Kroes en Geelen. Beiden hebben een duidelijke positie, wat deze zomer misgaat komt direct op hun bordje.
Kroes is niet duidelijk. Die heeft gewoon een naampje gekregen om hem weer in dienst te kunnen nemen. En als Kroes achter de schermen weer AD gaat spelen kon dat wel eens mooi worden.
These users thanked the author ShovingNE2 for the post (total 2):
InsiderParrotTijn
Locked