Ruud van Nistelrooij

Alles wat je wilt bespreken over oud-PSV'ers, de rijke historie van onze club, etc.
Post Reply
User avatar
GillesdelaCroquette
Internationale topspeler
Posts: 4586
Joined: 26 Mar 2020, 00:00
FOOTB_REM_S: No

Wel een club met een groot afbreukrisico. Een slecht jaar en je kunt zo degraderen. Dat is niet top voor het CV van Van Nistelrooij
These users thanked the author GillesdelaCroquette for the post:
Jeronimo
When you have nobody to fuck with, you can go fuck yourself.
User avatar
Standbeeld
Mister PSV
Posts: 30459
Joined: 03 Sep 2021, 20:50
Clubvoorkeur: PSV
FOOTB_REM_S: No

GillesdelaCroquette wrote: 08 Apr 2024, 12:31 Wel een club met een groot afbreukrisico. Een slecht jaar en je kunt zo degraderen. Dat is niet top voor het CV van Van Nistelrooij
Tsja, wat zijn clubs met geen groot afbreukrisico dan? Ga je naar een topclub als Brugge (waar hij ook werd genoemd) dan word je ook geacht kampioen te worden. Met alles minder zijn ze daar ook niet tevreden.
User avatar
Grasmat
Lid van verdienste
Posts: 25115
Joined: 25 Aug 2017, 12:21
Clubvoorkeur: PSV
Favoriete speler: Dn Flamingo
FOOTB_REM_S: No

Mallorca, lekker werken toch? Gewoon ergens in de bergen rond Soller mooi villaatje neerzetten, paar keer in de week afdalen en een beetje het clubje trainen, lekker eten, beetje managen, zonnetje meepikken. Niks mis mee ouwe reus.
User avatar
Standbeeld
Mister PSV
Posts: 30459
Joined: 03 Sep 2021, 20:50
Clubvoorkeur: PSV
FOOTB_REM_S: No

Grasmat wrote: 08 Apr 2024, 16:43 Mallorca, lekker werken toch? Gewoon ergens in de bergen rond Soller mooi villaatje neerzetten, paar keer in de week afdalen en een beetje het clubje trainen, lekker eten, beetje managen, zonnetje meepikken. Niks mis mee ouwe reus.
Ik las dit met de stem van Van der Gijp in mijn gedachte.
User avatar
DonyellMalen
Legende
Posts: 13901
Joined: 04 Nov 2020, 14:37
Clubvoorkeur: PSV
FOOTB_REM_S: No

Massimo
Legende
Posts: 13814
Joined: 21 Sep 2017, 00:00
FOOTB_REM_S: No

Precies een jaar geleden sijpelde hele andere berichten door, maar ik vind het toch ook wel wat hebben dat zowel Brands, Stewart als Bosz Van Nistelrooij (en zelfs John de Jong)ook de credits geven voor wat er al was ingezet en waar nu de resultaten zichtbaat van zijn wat Stewart en Bosz verder hebben uitgebreid. Hiddink was destijds groot voorstander van het aanstellen van Van Nistelrooij en die heeft hem volgens mij ook wel een beetje soort van begeleid en vind ik daardoor op dit vlak hem iets minder objectief. Er was vorig seizoen echt wel wat aan de hand en ik denk dat PSV deze prestaties met Gerbrands, De Jong en Van Nistelrooij niet hadden bereikt. Valt uiteraard niet te meten, maar ik denk dat de stap Brands, Stewart en Bosz precies nodig was voor PSV om weer toonaangevend in Nederland te kunnen worden. Van Nistelrooij gun ik al het goeds in de volgende stap van zijn carrière en heeft zijn best gedaan een seizoen eerder onder niet hele makkelijker omstandigheden.
These users thanked the author Massimo for the post:
Dropshot
nilssonH
Moderator
Posts: 11043
Joined: 18 May 2018, 15:15
Clubvoorkeur: PSV
FOOTB_REM_S: No

These users thanked the author nilssonH for the post:
Fc Denzel
XaviS7mons
Vaste waarde in elftal
Posts: 532
Joined: 06 Jun 2023, 10:10
Clubvoorkeur: PSV
FOOTB_REM_S: No

Welke masterclass? 🤣🤣
Thijs
Lid van verdienste
Posts: 17021
Joined: 01 Sep 2017, 06:29
Rol: Organisator Prediction League
Favoriete speler: Ronaldo Luís Nazário de Lima
FOOTB_REM_S: No

https://www.ad.nl/nederlands-voetbal/ru ... ~a6ae567b/

Ruudje is goed bezig:
Wat heb je in dit vak over jezelf geleerd tot nu toe?
,,Als beginnend trainer wil je nog heel veel zelf doen, maar je leert: je moet een goede staf neerzetten, zodat jij op de juiste momenten het verschil kunt maken. Ik denk niet dat ik ooit langs de kant zal staan bij een training om alleen te observeren. Een speelwijze neerzetten, spelers verder helpen; Dat is mijn drijfveer.

,,Maar ik besef wel: je bent vooral óók manager van het geheel. De staf die meegaat naar een volgende club heb ik nu klaarstaan. Ik heb de juiste mensen gevonden bij een aantal profielen. Heel belangrijk is een steengoede eerste assistent die de speelwijze van mij en van de club trainbaar maakt.’’


En goede woorden over Bosz, al heb ik dat minder ervaren dan Ruud.
PSV is kampioen geworden. Hoe kijk je naar het werk van je opvolger Peter Bosz?
,,Ik heb hem een bericht gestuurd. Met de welgemeende complimenten. Alle lof die hij krijgt is terecht. En wat ik klasse vind, is hoe hij ook met mij is omgegaan. Het zijn kleine dingen hè: ook een keer het werk benoemen dat is verricht vóór jouw komst. Het fundament dat was gelegd.

,,Het zegt veel over Bosz en zijn persoonlijkheid. Zoals het ook mooi was hoe Arne Slot zich uitte over dat ik niet bij de genomineerden zat voor trainer van het jaar, ondanks dat PSV vorig seizoen twee prijzen won. Ik neem dat zeker mee naar volgende clubs: toon respect voor collega’s.’’
These users thanked the author Thijs for the post (total 6):
MC HammerSKERLAMithrasShovingNE2ComeOnPSVBalinho
User avatar
ruuddevil
Legende
Posts: 12759
Joined: 25 Aug 2017, 11:39
FOOTB_REM_S: No

Een typisch Ruud interview, altijd een gentleman en zeer bewust bezig met zijn carrière en hoe hij overkomt. Ik vraag me wel af of hij echt kritisch naar zichzelf heeft gekeken, want de zaken die hij hier noemt gaan vooral over alles om hem heen. Hij heeft Peter Kenyon ingehuurd om zijn nieuwe club door te lichten, de assistent moet zus en dat moet zo. En jij zelf Ruud, wat ga jij anders doen?
These users thanked the author ruuddevil for the post (total 5):
WeetikveelTylerDurdnSKERLAStandbeeldRen Höek
Thijs
Lid van verdienste
Posts: 17021
Joined: 01 Sep 2017, 06:29
Rol: Organisator Prediction League
Favoriete speler: Ronaldo Luís Nazário de Lima
FOOTB_REM_S: No

ruuddevil wrote: 11 May 2024, 09:23 Een typisch Ruud interview, altijd een gentleman en zeer bewust bezig met zijn carrière en hoe hij overkomt. Ik vraag me wel af of hij echt kritisch naar zichzelf heeft gekeken, want de zaken die hij hier noemt gaan vooral over alles om hem heen. Hij heeft Peter Kenyon ingehuurd om zijn nieuwe club door te lichten, de assistent moet zus en dat moet zo. En jij zelf Ruud, wat ga jij anders doen?
Het is de vraag of hij hiermee niet juist de essentie te pakken heeft. Hij heeft zelf de nodige beperkingen, maar kun je dat rechtbreien of moet je een assistent hebben die het technisch-tactisch sterk neer kan zetten, zodat Ruud in zijn kracht (motiveren, wisselen, weerbaarheid) iets kan toevoegen aan wat zijn staf neerzet?
User avatar
ruuddevil
Legende
Posts: 12759
Joined: 25 Aug 2017, 11:39
FOOTB_REM_S: No

Thijs wrote: 11 May 2024, 09:28
ruuddevil wrote: 11 May 2024, 09:23 Een typisch Ruud interview, altijd een gentleman en zeer bewust bezig met zijn carrière en hoe hij overkomt. Ik vraag me wel af of hij echt kritisch naar zichzelf heeft gekeken, want de zaken die hij hier noemt gaan vooral over alles om hem heen. Hij heeft Peter Kenyon ingehuurd om zijn nieuwe club door te lichten, de assistent moet zus en dat moet zo. En jij zelf Ruud, wat ga jij anders doen?
Het is de vraag of hij hiermee niet juist de essentie te pakken heeft. Hij heeft zelf de nodige beperkingen, maar kun je dat rechtbreien of moet je een assistent hebben die het technisch-tactisch sterk neer kan zetten, zodat Ruud in zijn kracht (motiveren, wisselen, weerbaarheid) iets kan toevoegen aan wat zijn staf neerzet?
Dat zou kunnen inderdaad. Ik geloof alleen niet zo in een hoofdtrainer met beperkingen, die dan gecompenseerd worden door een assistent. Kijk naar de duo’s Mark/Bert en Ruud/Fred. Het technisch/tactisch aspect is zo belangrijk, dat kan je niet uitbesteden aan iemand die je assistent is.
User avatar
Sensation
Lid scoutingsteam
Posts: 14019
Joined: 26 Aug 2017, 13:16
Clubvoorkeur: Ja
FOOTB_REM_S: No

nilssonH wrote: 10 May 2024, 17:52
Ben benieuwd of ze een wedstrijd van PSV pakken, vind het altijd geweldige video’s van dat kanaal.
These users thanked the author Sensation for the post:
nilssonH
User avatar
Grasmat
Lid van verdienste
Posts: 25115
Joined: 25 Aug 2017, 12:21
Clubvoorkeur: PSV
Favoriete speler: Dn Flamingo
FOOTB_REM_S: No

Zonder sarcasme: welke wedstrijd zouden ze dan uit moeten kiezen? Arsenal thuis? Of 1 van 86 gewonnen wedstrijden tegen ajax dat seizoen?

Kan me zo echt niet meer voor de geest halen wat echt voetballend de beste wedstrijd was. En dan niet eentje die beslist is op individuele spelerskwaliteit, want dan kan ik ook wel een masterclass geven.
Thijs
Lid van verdienste
Posts: 17021
Joined: 01 Sep 2017, 06:29
Rol: Organisator Prediction League
Favoriete speler: Ronaldo Luís Nazário de Lima
FOOTB_REM_S: No

ruuddevil wrote: 11 May 2024, 09:34
Thijs wrote: 11 May 2024, 09:28

Het is de vraag of hij hiermee niet juist de essentie te pakken heeft. Hij heeft zelf de nodige beperkingen, maar kun je dat rechtbreien of moet je een assistent hebben die het technisch-tactisch sterk neer kan zetten, zodat Ruud in zijn kracht (motiveren, wisselen, weerbaarheid) iets kan toevoegen aan wat zijn staf neerzet?
Dat zou kunnen inderdaad. Ik geloof alleen niet zo in een hoofdtrainer met beperkingen, die dan gecompenseerd worden door een assistent. Kijk naar de duo’s Mark/Bert en Ruud/Fred. Het technisch/tactisch aspect is zo belangrijk, dat kan je niet uitbesteden aan iemand die je assistent is.
Dat zijn voorbeelden die mijns inziens niet echt kloppen. Bert was niet Marks eerste assistent en Fred was geen goede match met Ruud. Ik denk dat Ruud zal proberen een soortgelijke situatie te creëren als Ancelotti, Hiddink, Ferguson en dergelijke altijd hebben gedaan. Dat niveau is waanzinnig natuurlijk, maar alle drie coaches die niet bekend staan om de stempel die te herkennen was in het veldspel, maar desalniettemin gigantisch succesvol.
User avatar
Fanatic-U-s
Internationale topspeler
Posts: 4308
Joined: 17 Oct 2017, 00:00
Clubvoorkeur: PSV
Favoriete speler: Fredrik Oppegård
FOOTB_REM_S: No

Grasmat wrote: 11 May 2024, 10:04 Zonder sarcasme: welke wedstrijd zouden ze dan uit moeten kiezen? Arsenal thuis? Of 1 van 86 gewonnen wedstrijden tegen ajax dat seizoen?

Kan me zo echt niet meer voor de geest halen wat echt voetballend de beste wedstrijd was. En dan niet eentje die beslist is op individuele spelerskwaliteit, want dan kan ik ook wel een masterclass geven.
Johan Cruyff schaal.
Ex unitate vires
User avatar
Juancho
Mister PSV
Posts: 26304
Joined: 25 Aug 2017, 19:23
Clubvoorkeur: PSV
FOOTB_REM_S: No

Thijs wrote: 11 May 2024, 10:11
ruuddevil wrote: 11 May 2024, 09:34

Dat zou kunnen inderdaad. Ik geloof alleen niet zo in een hoofdtrainer met beperkingen, die dan gecompenseerd worden door een assistent. Kijk naar de duo’s Mark/Bert en Ruud/Fred. Het technisch/tactisch aspect is zo belangrijk, dat kan je niet uitbesteden aan iemand die je assistent is.
Dat zijn voorbeelden die mijns inziens niet echt kloppen. Bert was niet Marks eerste assistent en Fred was geen goede match met Ruud. Ik denk dat Ruud zal proberen een soortgelijke situatie te creëren als Ancelotti, Hiddink, Ferguson en dergelijke altijd hebben gedaan. Dat niveau is waanzinnig natuurlijk, maar alle drie coaches die niet bekend staan om de stempel die te herkennen was in het veldspel, maar desalniettemin gigantisch succesvol.
Wellicht handiger dat Ruud dan eerst een seizoen mee draait bij een Ancelotti. Als assistent. Want ik proef vooral veel onzekerheid, kijken naar externe zaken maar hoor wat de andere Ruud hier al aangaf weinig over hem zelf. En dat was eerder ook al zo met v. Bommel.

Nee, voorlopig heb ik er weinig vertrouwen in dat 1 van de lze 2 heren het ver gaat schoppen als coach.
“Trance is my Sanctuary where Emotions, Freedom and Spirituality meet”
User avatar
mr.top
Internationale topspeler
Posts: 4860
Joined: 01 Dec 2019, 07:18
FOOTB_REM_S: No

ruuddevil wrote: 11 May 2024, 09:34
Thijs wrote: 11 May 2024, 09:28

Het is de vraag of hij hiermee niet juist de essentie te pakken heeft. Hij heeft zelf de nodige beperkingen, maar kun je dat rechtbreien of moet je een assistent hebben die het technisch-tactisch sterk neer kan zetten, zodat Ruud in zijn kracht (motiveren, wisselen, weerbaarheid) iets kan toevoegen aan wat zijn staf neerzet?
Dat zou kunnen inderdaad. Ik geloof alleen niet zo in een hoofdtrainer met beperkingen, die dan gecompenseerd worden door een assistent. Kijk naar de duo’s Mark/Bert en Ruud/Fred. Het technisch/tactisch aspect is zo belangrijk, dat kan je niet uitbesteden aan iemand die je assistent is.
Waarom denk je dat? In het verleden zijn er best wel wat duo’s geweest voor wie dat zo werkt hoor. Waarbij de assistent de boel klaarzetten en de mensen voorbereid en de manager uiteindelijk de knoop doorhakt.

Frank Rijkaard en Henk ten Cate bij Barcelona waren daar een goed voorbeeld van.
These users thanked the author mr.top for the post:
Thijs
User avatar
trouwepsvfan
Vedette
Posts: 8014
Joined: 11 Aug 2019, 14:50
Clubvoorkeur: PSV
FOOTB_REM_S: No

Maar wat is dan de eigen voetbalvisie van Ruud? Hij heeft het nu weer alleen maar over externe factoren (een beetje zoals Bommel).

Ben benieuwd wat zijn volgende ploeg wordt en hoe dat spel eruit gaat zien.
Strong and independent woman, parttime airfryer ambassadeur
XaviS7mons
Vaste waarde in elftal
Posts: 532
Joined: 06 Jun 2023, 10:10
Clubvoorkeur: PSV
FOOTB_REM_S: No

trouwepsvfan wrote: 11 May 2024, 10:28 Maar wat is dan de eigen voetbalvisie van Ruud? Hij heeft het nu weer alleen maar over externe factoren (een beetje zoals Bommel).

Ben benieuwd wat zijn volgende ploeg wordt en hoe dat spel eruit gaat zien.
Hij zegt zelf dat vorig seizoen ook Teze naar binnen stond. Verder komt hij niet. Hij heeft geen enkel voetbalidee en die breng je dan ook niet over op een spelersgroep
User avatar
Heruone
Lid scoutingsteam
Posts: 8164
Joined: 25 Aug 2017, 00:00
Clubvoorkeur: PSV
FOOTB_REM_S: No

mr.top wrote: 11 May 2024, 10:26
ruuddevil wrote: 11 May 2024, 09:34

Dat zou kunnen inderdaad. Ik geloof alleen niet zo in een hoofdtrainer met beperkingen, die dan gecompenseerd worden door een assistent. Kijk naar de duo’s Mark/Bert en Ruud/Fred. Het technisch/tactisch aspect is zo belangrijk, dat kan je niet uitbesteden aan iemand die je assistent is.
Waarom denk je dat? In het verleden zijn er best wel wat duo’s geweest voor wie dat zo werkt hoor. Waarbij de assistent de boel klaarzetten en de mensen voorbereid en de manager uiteindelijk de knoop doorhakt.

Frank Rijkaard en Henk ten Cate bij Barcelona waren daar een goed voorbeeld van.
Omdat het voetbal veranderd is. De voorbeelden die genoemd worden (Ferguson, Hiddink, Rijkaard/Ten Cate) zijn allemaal van tig jaren geleden. Alleen Ancelotti lijkt nog een uitzondering te zijn, hoewel dat ook vrijwel alleen maar bij Madrid lijkt te werken.

En de reden daarvoor is simpel. Voetbal is complexer en meer fluïde geworden. Data neemt een toenemende rol en dat gaat gepaard met de benadrukking van sterk ontwikkelde tactieken. Maar daar binnen is ook een belangrijk aspect het kunnen indoctrineren van je spelers. Zorgen dat ze intuïtief in de specifieke situaties steeds op de door jou gewenste manier zullen handelen.

Een rolverdeling met een tactisch sterke assistent voor de groep die dat allemaal moet fiksen, lijkt daarom tegenwoordig ook zeer opmerkelijk te zijn. Dan is je hoofdtrainer bij wijze van namelijk slechts een "motivational speaker ".

Ik hoop dat Ruud zichzelf kan ontwikkelen en ergens een paar mooie clubs vindt waarbij hij voor zichzelf een mooie trainerscarrière kan opbouwen. Zonder in detail te treden, heb ik daar echter een behoorlijk hard hoofd in.
These users thanked the author Heruone for the post (total 2):
Menno1Ren Höek
Coming together is a beginning; keeping together is progress; working together is success. ~ Henry Ford
Massimo
Legende
Posts: 13814
Joined: 21 Sep 2017, 00:00
FOOTB_REM_S: No

Ik denk ook dat het voor Van Nistelrooij een lastig verhaal gaat worden als hij zich niet gaat ontwikkelen in een bepaalde visie hoe hij weet hoe hij dat trainbaar kan maken en kan implementeren. Teze heeft hij even geprobeerd in de winterstop wat meer naar binnen, maar hij stapte er toch weer deels vanaf. Aan het einde van vorig seizoen zag vrijwel niemand het zitten in Teze als rechtsback. Bosz heeft Teze kunnen overtuigen en het wel kunnen bijbrengen. Ook omdat Bosz weet hoe hij hem wilde gebruiken in plaats van louter het positioneel te veranderen.

Ook zijn de onderlinge afstanden dit seizoen een heel stuk kleiner dan in het seizoen onder Van Nistelrooij. Dan kan hij wel met een assistent die daarin wat beter onderlegt is een deel ondervangen, maar als je het zelf als coach niet ziet en de oplossingen niet voorhanden hebt dan wordt het lastig verhaal. Het voetbal is zo ontzettend veranderd dat je inderdaad een Ancelotti moet heten met al zijn ervaring om het in combinatie met kwaliteit nog enigszins te ondervangen, maar dat zijn dan echt de uitzonderingen. Vrijwel elke ex-voetballer die als trainer aan de slag gaat en zichzelf dan al meer een manager vindt dan een trainer gaat het heel erg moeilijk krijgen.
Makaveli
Meervoudig international
Posts: 1465
Joined: 27 Aug 2017, 18:26
FOOTB_REM_S: No

Ancelotti is tactisch ook helemaal niet zo slecht als mensen hem afschilderen. De aanpassing tegen City bijvoorbeeld vwb zijn linkerkant werkte uitstekend en was een hele slimme.
These users thanked the author Makaveli for the post:
Ren Höek
Thijs
Lid van verdienste
Posts: 17021
Joined: 01 Sep 2017, 06:29
Rol: Organisator Prediction League
Favoriete speler: Ronaldo Luís Nazário de Lima
FOOTB_REM_S: No

Heruone wrote: 11 May 2024, 12:14
mr.top wrote: 11 May 2024, 10:26

Waarom denk je dat? In het verleden zijn er best wel wat duo’s geweest voor wie dat zo werkt hoor. Waarbij de assistent de boel klaarzetten en de mensen voorbereid en de manager uiteindelijk de knoop doorhakt.

Frank Rijkaard en Henk ten Cate bij Barcelona waren daar een goed voorbeeld van.
Omdat het voetbal veranderd is. De voorbeelden die genoemd worden (Ferguson, Hiddink, Rijkaard/Ten Cate) zijn allemaal van tig jaren geleden. Alleen Ancelotti lijkt nog een uitzondering te zijn, hoewel dat ook vrijwel alleen maar bij Madrid lijkt te werken.
Volgens mij heeft Ancelotti bij Milan ook het nodige succes gehad. Zidane past mijns inziens ook in deze categorie en ook Koeman (hetzij minder goed), Emery, Terzic, Mancini en in zekere zin ook Mourinho vind ik in deze categorie passen. Denk dat er ook weinig mis mee is, ook al is de nadruk nu duidelijk op de visie-coaches.
Thijs
Lid van verdienste
Posts: 17021
Joined: 01 Sep 2017, 06:29
Rol: Organisator Prediction League
Favoriete speler: Ronaldo Luís Nazário de Lima
FOOTB_REM_S: No

Makaveli wrote: 11 May 2024, 12:42 Ancelotti is tactisch ook helemaal niet zo slecht als mensen hem afschilderen. De aanpassing tegen City bijvoorbeeld vwb zijn linkerkant werkte uitstekend en was een hele slimme.
Ik bedoel ook zeker niet dat Ancelotti tactisch slecht is. Sterker nog, ik denk dat hij tactisch heel sterk is. Alleen is hij niet iemand die zijn teams altijd volgens dezelfde principes/visie laat spelen en dat is wel de tendens in het voetbal.
Post Reply